Robin Roefs
Re: Robin Roefs
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
- jackkreta
- Contacteer:
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.
- Super-Simr
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Dat is nou een jongen,net als een Proper, die niks is verandert sinds hij bij de jeugd kwam.Altijd leuk om te zien.
Zeker. Wordt ook steeds losser voor de camera. Lijkt me een ontzettende droogkloot, mooie gozer om in de groep te hebben.zoete aardbei schreef: ↑di 10 jun 2025, 14:08Dat is nou een jongen,net als een Proper, die niks is verandert sinds hij bij de jeugd kwam.Altijd leuk om te zien.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
Een dikke pad zal het al snel een naar mannetje vinden.bertje schreef: ↑di 10 jun 2025, 14:22Zeker. Wordt ook steeds losser voor de camera. Lijkt me een ontzettende droogkloot, mooie gozer om in de groep te hebben.zoete aardbei schreef: ↑di 10 jun 2025, 14:08Dat is nou een jongen,net als een Proper, die niks is verandert sinds hij bij de jeugd kwam.Altijd leuk om te zien.
-
- Contacteer:
Wie dan?burp schreef: ↑di 10 jun 2025, 14:36Een dikke pad zal het al snel een naar mannetje vinden.bertje schreef: ↑di 10 jun 2025, 14:22Zeker. Wordt ook steeds losser voor de camera. Lijkt me een ontzettende droogkloot, mooie gozer om in de groep te hebben.zoete aardbei schreef: ↑di 10 jun 2025, 14:08Dat is nou een jongen,net als een Proper, die niks is verandert sinds hij bij de jeugd kwam.Altijd leuk om te zien.
Och zo’n vaart zal het niet lopen.
eens een nec-er, altijd een nec-er
- jackkreta
- Contacteer:
Het is volstrekt logisch dat NEC hoog in de boom gaat zitten met Robin. Het is ook volstrekt logisch dat andere clubs daar niet in meegaan. Gewoon afwachten.Bottendaal schreef: ↑ma 09 jun 2025, 16:36Waarom niet? Die verdient daar echt niet de hoofdprijs. Wat heeft hij bewezen waardoor hij hoog in de boom zou kunnen gaan zitten?zoete aardbei schreef: ↑ma 09 jun 2025, 16:31Nou,nog 6 spelers met lange,doorlopende contracten die niet in aanmerking komen voor de basis.Daar gaan ze gigantisch verlies op draaien.Ze halen met Heitinga niet zomaar de goedkoopste oplossing.də 'kʁitikʏs schreef: ↑ma 09 jun 2025, 16:21Precies dat is echt niet ineens weg. Helemaal paniek daar als ze een keer rood schrijven en nog lange na niet rood staan.Bottendaal schreef: ↑ma 09 jun 2025, 15:52En dat met een paar jaar geleden nog meer dan 100mio in kas. (Als ik me niet vergis)zoete aardbei schreef: ↑ma 09 jun 2025, 15:33tja al die verhuurde spelers van Ajax krijgen ook allemaal een bonus vanwege de CL.Ajax gaat moeilijke tijden beleven,vooral financieel.Sandertjuh85 schreef: ↑ma 09 jun 2025, 13:42
Maar utrecht gaat die ook niet voor een paar centen weg doen. Ik zou als topclub altijd voor Roefs gaan. Ook al is het 6 miljoen.
Voor 1 of 2 miljoen verschil ga je hem als topclub toch niet laten lopen.
Daar komen die andere clubs nog wel op terug...Polleke schreef: ↑di 10 jun 2025, 23:06Het is volstrekt logisch dat NEC hoog in de boom gaat zitten met Robin. Het is ook volstrekt logisch dat andere clubs daar niet in meegaan. Gewoon afwachten.Bottendaal schreef: ↑ma 09 jun 2025, 16:36Waarom niet? Die verdient daar echt niet de hoofdprijs. Wat heeft hij bewezen waardoor hij hoog in de boom zou kunnen gaan zitten?zoete aardbei schreef: ↑ma 09 jun 2025, 16:31Nou,nog 6 spelers met lange,doorlopende contracten die niet in aanmerking komen voor de basis.Daar gaan ze gigantisch verlies op draaien.Ze halen met Heitinga niet zomaar de goedkoopste oplossing.də 'kʁitikʏs schreef: ↑ma 09 jun 2025, 16:21Precies dat is echt niet ineens weg. Helemaal paniek daar als ze een keer rood schrijven en nog lange na niet rood staan.Bottendaal schreef: ↑ma 09 jun 2025, 15:52En dat met een paar jaar geleden nog meer dan 100mio in kas. (Als ik me niet vergis)zoete aardbei schreef: ↑ma 09 jun 2025, 15:33
tja al die verhuurde spelers van Ajax krijgen ook allemaal een bonus vanwege de CL.Ajax gaat moeilijke tijden beleven,vooral financieel.
- jackkreta
- Contacteer:
Niet iedereen heeft Instagram en zeker geen X, graag de tekst kopiëren i.p.v. linkje, doe ik het voortaan ook.
Excuses, mag ik jouw dictafoon daarvoor lenen?
- jackkreta
- Contacteer:
Ja hoor, kom maar halen.
Een Cillessen-achtige carrière, Roefs zou er zo voor tekenen
Doelman van NEC is na een goed seizoen klaar voor het EK met Jong Oranje
Goffe Struiksma
Goffe Struiksma
Robin Roefs staat na 'het jaar van de doorbraak bij NEC' in de schijnwerpers bij topclubs. Het EK met Jong Oranje moet de status van de vriendelijke reus nu bevestigen. "In voetbal kan alles snel gaan."
LEX LAMMERS
Lex Lammers
Zeist
De plaaggeest van Ajax. Zo gaat Robin Roefs in elk geval bij NEC de boeken in. Als de keeper die een kampioensdroom verstoorde met de eerste Nijmeegse competitiezege (3-0) in de hoofdstad ooit. Ook al waren de Amsterdammers die zondag in een broeierige Arena zelf niet bepaald top.
"Natuurlijk beklijft die wedstrijd", kijkt Roefs terug op de verrassende zege in mei. "En het ging ook hartstikke goed die middag. Ik weet alleen niet of dat mijn beste wedstrijd van het seizoen was. Bij FC Utrecht had ik in de slotfase een doorslaggevende redding. Die wedstrijd was voor ons erg belangrijk, want we dreigden in een dip te raken. Ik denk dan toch dat ik daar op mijn best was."
Roefs (22) heeft in totaliteit een topjaar achter de rug. Hij is het voorbije seizoen uit de schaduw getreden van Jasper Cillessen, zijn illustere voorganger. Met reflexen op de lijn, tegenstanders tot wanhoop drijvend. Hij heeft een volle competitie in het doel gestaan bij NEC en alle twijfel is voorbij. Noem dit 'het jaar van de doorbraak'.
"Ik ben vanuit de jeugd van NEC doorgestroomd en kreeg vorig jaar al best wat speeltijd. Door een blessure van Jasper en met wedstrijden in de KNVB-beker. Ik voelde toen het niveau aan te kunnen. Jasper vertrok vervolgens naar Las Palmas, maar met Stijn van Gassel kwam weer een ervaren keeper binnen (van Excelsior, red.). Dan weet je: er volgt een strijd."
Kansen
Roefs lost de belofte in. "Een kwestie van hard werken en overtuiging. Er is door NEC nooit een boodschap afgegeven. Maar de club liet Jasper gaan. Dat doe je alleen als je weet dat er een vervanger klaarstaat. Ik wist dat er kansen lagen. Dat er vertrouwen was. Dat voelde ik. Later werd ook gezegd: 'Jouw kans gaat komen, maar we halen er een ervaren keeper bij. Dan is het aan jou om die kans te grijpen.' Ik heb afgelopen seizoen grote stappen gemaakt. Ik gold niet als ervaren doelman. Maar eenmaal na de mededeling de eerste keeper te zijn, was er wel een vreugdesprongetje. Ik ben heel blij met het vertrouwen van NEC."
Een seizoen verder is alles anders. Roefs geldt als groot keeperstalent in Nederland. Zijn naam prijkt op de kandidatenlijsten van topclubs. Hij is ook in beeld in Engeland, zo melden bronnen. En NEC heeft de vraagprijs voor het zelf opgeleide talent bepaald op 6 miljoen euro.
"Ik heb dat bedrag ook gelezen", reageert Roefs nuchter. "Ja, dat is een hele hoop geld. Als ze de helft aan mij geven? Zou mooi zijn, maar zo is het contractueel helaas niet vastgelegd. Ik heb nog een driejarig contract. NEC kan zo vragen wat het wil. In het begin van dit seizoen, of in de winterstop, was zo'n bedrag nooit genoemd. Nu zet NEC hoog in. Ik hou me niet erg bezig met een transfer. Ik heb mijn management dit seizoen er ook nauwelijks over gesproken. Maar nu gaat de markt open en komen er geruchten."
Vertrouwen
Roefs zegt het zelf. "In voetbal kan alles snel gaan. Ik startte als jonge keeper. Met de erfenis van Jasper Cillessen. Dat begin was ook wat stroef door kleine foutjes, dus volgde er kritiek en twijfel. Bij veel voetbalfans werkt dat zo. En bij NEC kunnen de supporters bijzonder goed nuilen, haha. Ik ben wel eens de allerslechtste geweest en ook de allerbeste. Van Dirk van FC Knudde tot keeper waar ze minstens 30 miljoen voor moesten vragen. Maar alle gekheid terzijde: trainer Rogier Meijer en keeperstrainer Marco van Duin hebben mij altijd gesteund. Altijd het vertrouwen uitgesproken. Dat is voor mij als topsporter natuurlijk het belangrijkste."
Waarheen de weg nu leidt? Roefs heeft werkelijk geen idee. De route van Cillessen, via NEC naar Ajax en Barcelona en Oranje, is wel een lichtend voorbeeld. "Als ik dat zou evenaren, zou ik er nu voor tekenen. Ik heb wel geleerd van Jasper. Hij weet wat er wordt gevraagd in de top. Als er deze zomer een mooie club komt en NEC wordt er ook beter van, dan sta ik open voor een vertrek. Maar ik heb pas één jaar in de eredivisie gekeept. Nog een jaar bij NEC zou helemaal geen straf zijn. Dat levert gewoon een seizoen extra ervaring op."
Pikorde Jong Oranje
Er is ook nog zoveel te leren, zegt hij. Hij moet nog verder groeien. Maar hij zit vol vertrouwen. En het aanstaande EK met Jong Oranje zet hem plotseling ook in de etalage. Rome- Jayden Owusu-Oduro is door een blessure op het laatste moment afgehaakt. Roefs schuift normaliter in de pikorde door als nummer één.
,,Owusu-Oduro zit bij AZ en is verder in zijn ontwikkeling", stelt Roefs. ,,Hij was tot dusver eerste keuze. Ik ben aangesloten als tweede keeper. Zonder verwachtingen. Het is allemaal afwachten wat er gebeurt. Maar ik ga gewoon genieten."
Doelman van NEC is na een goed seizoen klaar voor het EK met Jong Oranje
Goffe Struiksma
Goffe Struiksma
Robin Roefs staat na 'het jaar van de doorbraak bij NEC' in de schijnwerpers bij topclubs. Het EK met Jong Oranje moet de status van de vriendelijke reus nu bevestigen. "In voetbal kan alles snel gaan."
LEX LAMMERS
Lex Lammers
Zeist
De plaaggeest van Ajax. Zo gaat Robin Roefs in elk geval bij NEC de boeken in. Als de keeper die een kampioensdroom verstoorde met de eerste Nijmeegse competitiezege (3-0) in de hoofdstad ooit. Ook al waren de Amsterdammers die zondag in een broeierige Arena zelf niet bepaald top.
"Natuurlijk beklijft die wedstrijd", kijkt Roefs terug op de verrassende zege in mei. "En het ging ook hartstikke goed die middag. Ik weet alleen niet of dat mijn beste wedstrijd van het seizoen was. Bij FC Utrecht had ik in de slotfase een doorslaggevende redding. Die wedstrijd was voor ons erg belangrijk, want we dreigden in een dip te raken. Ik denk dan toch dat ik daar op mijn best was."
Roefs (22) heeft in totaliteit een topjaar achter de rug. Hij is het voorbije seizoen uit de schaduw getreden van Jasper Cillessen, zijn illustere voorganger. Met reflexen op de lijn, tegenstanders tot wanhoop drijvend. Hij heeft een volle competitie in het doel gestaan bij NEC en alle twijfel is voorbij. Noem dit 'het jaar van de doorbraak'.
"Ik ben vanuit de jeugd van NEC doorgestroomd en kreeg vorig jaar al best wat speeltijd. Door een blessure van Jasper en met wedstrijden in de KNVB-beker. Ik voelde toen het niveau aan te kunnen. Jasper vertrok vervolgens naar Las Palmas, maar met Stijn van Gassel kwam weer een ervaren keeper binnen (van Excelsior, red.). Dan weet je: er volgt een strijd."
Kansen
Roefs lost de belofte in. "Een kwestie van hard werken en overtuiging. Er is door NEC nooit een boodschap afgegeven. Maar de club liet Jasper gaan. Dat doe je alleen als je weet dat er een vervanger klaarstaat. Ik wist dat er kansen lagen. Dat er vertrouwen was. Dat voelde ik. Later werd ook gezegd: 'Jouw kans gaat komen, maar we halen er een ervaren keeper bij. Dan is het aan jou om die kans te grijpen.' Ik heb afgelopen seizoen grote stappen gemaakt. Ik gold niet als ervaren doelman. Maar eenmaal na de mededeling de eerste keeper te zijn, was er wel een vreugdesprongetje. Ik ben heel blij met het vertrouwen van NEC."
Een seizoen verder is alles anders. Roefs geldt als groot keeperstalent in Nederland. Zijn naam prijkt op de kandidatenlijsten van topclubs. Hij is ook in beeld in Engeland, zo melden bronnen. En NEC heeft de vraagprijs voor het zelf opgeleide talent bepaald op 6 miljoen euro.
"Ik heb dat bedrag ook gelezen", reageert Roefs nuchter. "Ja, dat is een hele hoop geld. Als ze de helft aan mij geven? Zou mooi zijn, maar zo is het contractueel helaas niet vastgelegd. Ik heb nog een driejarig contract. NEC kan zo vragen wat het wil. In het begin van dit seizoen, of in de winterstop, was zo'n bedrag nooit genoemd. Nu zet NEC hoog in. Ik hou me niet erg bezig met een transfer. Ik heb mijn management dit seizoen er ook nauwelijks over gesproken. Maar nu gaat de markt open en komen er geruchten."
Vertrouwen
Roefs zegt het zelf. "In voetbal kan alles snel gaan. Ik startte als jonge keeper. Met de erfenis van Jasper Cillessen. Dat begin was ook wat stroef door kleine foutjes, dus volgde er kritiek en twijfel. Bij veel voetbalfans werkt dat zo. En bij NEC kunnen de supporters bijzonder goed nuilen, haha. Ik ben wel eens de allerslechtste geweest en ook de allerbeste. Van Dirk van FC Knudde tot keeper waar ze minstens 30 miljoen voor moesten vragen. Maar alle gekheid terzijde: trainer Rogier Meijer en keeperstrainer Marco van Duin hebben mij altijd gesteund. Altijd het vertrouwen uitgesproken. Dat is voor mij als topsporter natuurlijk het belangrijkste."
Waarheen de weg nu leidt? Roefs heeft werkelijk geen idee. De route van Cillessen, via NEC naar Ajax en Barcelona en Oranje, is wel een lichtend voorbeeld. "Als ik dat zou evenaren, zou ik er nu voor tekenen. Ik heb wel geleerd van Jasper. Hij weet wat er wordt gevraagd in de top. Als er deze zomer een mooie club komt en NEC wordt er ook beter van, dan sta ik open voor een vertrek. Maar ik heb pas één jaar in de eredivisie gekeept. Nog een jaar bij NEC zou helemaal geen straf zijn. Dat levert gewoon een seizoen extra ervaring op."
Pikorde Jong Oranje
Er is ook nog zoveel te leren, zegt hij. Hij moet nog verder groeien. Maar hij zit vol vertrouwen. En het aanstaande EK met Jong Oranje zet hem plotseling ook in de etalage. Rome- Jayden Owusu-Oduro is door een blessure op het laatste moment afgehaakt. Roefs schuift normaliter in de pikorde door als nummer één.
,,Owusu-Oduro zit bij AZ en is verder in zijn ontwikkeling", stelt Roefs. ,,Hij was tot dusver eerste keuze. Ik ben aangesloten als tweede keeper. Zonder verwachtingen. Het is allemaal afwachten wat er gebeurt. Maar ik ga gewoon genieten."
Hoor je ook niet vaak, dat iemand over zijn concurrent zegt dat hij verder is. Mooie gozer
Daarom moet hij ook niet naar Ajax gaan. Dit soort bescheidenheid en zelfinzicht kennen ze daar niet en wordt (verkeerd) opgevat als Calimero gedrag of als provinciaal gezien. Lekker jaartje wachten, top presteren en dan naar een mooie middenmoter in Engeland en dan door naar de absolute top.
Ik denk dat hij zich daar best wel staande kan houden, en presteren bij Ajax zet je wel echt op de kaartMejus schreef: ↑wo 11 jun 2025, 10:19Daarom moet hij ook niet naar Ajax gaan. Dit soort bescheidenheid en zelfinzicht kennen ze daar niet en wordt (verkeerd) opgevat als Calimero gedrag of als provinciaal gezien. Lekker jaartje wachten, top presteren en dan naar een mooie middenmoter in Engeland en dan door naar de absolute top.
-
- Contacteer:
Nou ik zou niet graag willen spelen onder Johnny 'er komt minder geld binnen dus ik pak geen privejets meer' Heitinga.Ayub schreef: ↑wo 11 jun 2025, 10:20Ik denk dat hij zich daar best wel staande kan houden, en presteren bij Ajax zet je wel echt op de kaartMejus schreef: ↑wo 11 jun 2025, 10:19Daarom moet hij ook niet naar Ajax gaan. Dit soort bescheidenheid en zelfinzicht kennen ze daar niet en wordt (verkeerd) opgevat als Calimero gedrag of als provinciaal gezien. Lekker jaartje wachten, top presteren en dan naar een mooie middenmoter in Engeland en dan door naar de absolute top.
Wat een notoire domoor is dat zeg.
Daar heeft Ajax een giga blunder mee begaan.
Misschien, maar als keeper kun je je dan nog steeds aan de wereld laten zienzoete aardbei schreef: ↑wo 11 jun 2025, 10:33Nou ik zou niet graag willen spelen onder Johnny 'er komt minder geld binnen dus ik pak geen privejets meer' Heitinga.Ayub schreef: ↑wo 11 jun 2025, 10:20Ik denk dat hij zich daar best wel staande kan houden, en presteren bij Ajax zet je wel echt op de kaartMejus schreef: ↑wo 11 jun 2025, 10:19Daarom moet hij ook niet naar Ajax gaan. Dit soort bescheidenheid en zelfinzicht kennen ze daar niet en wordt (verkeerd) opgevat als Calimero gedrag of als provinciaal gezien. Lekker jaartje wachten, top presteren en dan naar een mooie middenmoter in Engeland en dan door naar de absolute top.
Wat een notoire domoor is dat zeg.
Daar heeft Ajax een giga blunder mee begaan.
Volgens Mounir Boualin is de verwachting binnen De Goffert dat Roefs vertrekt.
DG meldt dat er serieuze intesse vanuit Engeland is mocht dat doorzetten dan is ie onhoudbaar want die kijken niet op een miljoen meer of minder!
- Super-Simr
- Contacteer:
Hoop toch echt dat als hij gaat dat echt voor dé jackpot is! Wanneer NEC komend seizoen echt (volgens plan) grote stappen gaat zetten wordt deze jongen natuurlijk echt veel meer waard dan nu.
Nijmegen, Nijmegen, altijd zon en nooit eens regen!