Anthony Musaba

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Anthony Musaba

Bericht door De Kletskop »

Ik heb in die invalbeurten tot nog toe nog niks gezien wat op een betaaldvoetballer lijkt.

Gebruikersavatar
nr_14
Berichten: 300
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 16:09
Contacteer:

Re: Anthony Musaba

Bericht door nr_14 »

Ik weet niet waar hij het voetballen verleerd is, maar ergens tussen de verkoop en zijn terugkeer.
Geld krijgt pas zijn werkelijke waarde als je er wat mee doet

RJ
Berichten: 718
Lid geworden op: do 26 mar 2009, 13:55
Contacteer:

Re: Anthony Musaba

Bericht door RJ »

Nou inderdaad, hoe is het in godsnaam mogelijk dat daar ooit 2,5 miljoen voor betaald is...

Hopelijk vindt ie nog wat vorm terug, maar vooralsnog valt het me niet mee.

hupie
Berichten: 1661
Lid geworden op: do 18 sep 2008, 15:05
Contacteer:

Re: Anthony Musaba

Bericht door hupie »

nr_14 schreef:
do 09 feb 2023, 08:36
Ik weet niet waar hij het voetballen verleerd is, maar ergens tussen de verkoop en zijn terugkeer.
Het was bij zijn vorige uitleenbeurten al niks. Nu zie ik hem telkens, hoewel maar kort, invallen. Hij brengt echt helemaal niks, nada. Op de training zal het ook wel niet al te veel zijn, anders zou hij meer minuten mogen maken. Ongelooflijk ook dat de technische staf met hem op de proppen kwam afgelopen transferperiode. Er waren echt wel andere mogelijkheden geweest, die wel wat toegevoegd zouden hebben. Wat is er toch met die jongen gebeurd?

DR
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: Anthony Musaba

Bericht door DR »

RJ schreef:
do 09 feb 2023, 09:19
Nou inderdaad, hoe is het in godsnaam mogelijk dat daar ooit 2,5 miljoen voor betaald is...

Hopelijk vindt ie nog wat vorm terug, maar vooralsnog valt het me niet mee.
Sommige clubs hebben geld teveel en kopen maar wat aan lijkt het. Waarom zo bv Leeds United ooit 1,6 miljoen voor Jay-Roy Grot neerlegde is ook een raadsel. Een beetje scout had zijn zwaktepunten toch zo blootgelegd. En Musaba was ook een onetrick pony, snelle dribbel van de rechterkant. Naar binnen draaien en schieten op doel. En hij had best een goed schot toegegeven. Maar al dat zogenaamde diepgang van hem, en dat hij op beide flanken ingezet kan worden heb ik toen niet bij hem gezien.

Nijmegen0413
Berichten: 10573
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Anthony Musaba

Bericht door Nijmegen0413 »

Wat mij vooral opviel is dat hij achter ballen aan liep alsof dit zijn 3e wedstrijd van de dag was.

Cupfighter
Berichten: 1125
Lid geworden op: za 20 aug 2022, 20:35
Contacteer:

Re: Anthony Musaba

Bericht door Cupfighter »

Slecht gisteren zeg, schrok ervan hoe slecht

Gebruikersavatar
Super-Simr
Berichten: 3712
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:43
Contacteer:

Re: Anthony Musaba

Bericht door Super-Simr »

Cupfighter schreef:
do 09 feb 2023, 10:06
Slecht gisteren zeg, schrok ervan hoe slecht
Wat mij frustreerde was niet eens dat hij slecht was, maar dat hij in die korte tijd zich niet het snot voor de ogen werkte....
Nijmegen, Nijmegen, altijd zon en nooit eens regen!

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12467
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Anthony Musaba

Bericht door Curva »

Nijmegen0413 schreef:
do 09 feb 2023, 10:02
Wat mij vooral opviel is dat hij achter ballen aan liep alsof dit zijn 3e wedstrijd van de dag was.
Haha, goed omschreven inderdaad.
Maar goed, Dimata begon ook minder en zit er nu lekker in

Tyson
Berichten: 4390
Lid geworden op: vr 19 aug 2022, 20:53
Contacteer:

Re: Anthony Musaba

Bericht door Tyson »

Curva schreef:
do 09 feb 2023, 10:24
Nijmegen0413 schreef:
do 09 feb 2023, 10:02
Wat mij vooral opviel is dat hij achter ballen aan liep alsof dit zijn 3e wedstrijd van de dag was.
Haha, goed omschreven inderdaad.
Maar goed, Dimata begon ook minder en zit er nu lekker in
Als het bij Musaba net zolang duurt dan is de competitie voorbij
Ik ben echt blij dat die koop optie niet in het contract is opgenomen
Die jongen is geen toevoeging aan de selectie

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9217
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Anthony Musaba

Bericht door Polleke »

Weet iemand waarom we hem hebben gehaald als je hem nooit brengt?

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: Anthony Musaba

Bericht door flipsen »

Tyson schreef:
do 09 feb 2023, 11:13
Curva schreef:
do 09 feb 2023, 10:24
Nijmegen0413 schreef:
do 09 feb 2023, 10:02
Wat mij vooral opviel is dat hij achter ballen aan liep alsof dit zijn 3e wedstrijd van de dag was.
Haha, goed omschreven inderdaad.
Maar goed, Dimata begon ook minder en zit er nu lekker in
Als het bij Musaba net zolang duurt dan is de competitie voorbij
Ik ben echt blij dat die koop optie niet in het contract is opgenomen
Die jongen is geen toevoeging aan de selectie
Het is een miskleun idd , dit was Ted niet overkomen….
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10353
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Anthony Musaba

Bericht door Gijscoman »

Polleke schreef:
zo 12 feb 2023, 15:12
Weet iemand waarom we hem hebben gehaald als je hem nooit brengt?
Om iets anders te brengen dan dat Tavsan brengt. Vooral snelheid naar voren, maar dat had in deze wedstrijd weinig zin, omdat we weinig konden counteren.

Gebruikersavatar
E.B
Berichten: 9479
Lid geworden op: za 20 aug 2022, 17:37
Contacteer:

Re: Anthony Musaba

Bericht door E.B »

Gijscoman schreef:
zo 12 feb 2023, 15:29
Polleke schreef:
zo 12 feb 2023, 15:12
Weet iemand waarom we hem hebben gehaald als je hem nooit brengt?
Om iets anders te brengen dan dat Tavsan brengt. Vooral snelheid naar voren, maar dat had in deze wedstrijd weinig zin, omdat we weinig konden counteren.
Er zijn maar weinig wedstrijden waarin wij (kunnen) counteren. Vooral met het gegeven dat we verzorgd willen voetballen dus rond gaan tikken.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10353
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Anthony Musaba

Bericht door Gijscoman »

E.B schreef:
zo 12 feb 2023, 15:32
Gijscoman schreef:
zo 12 feb 2023, 15:29
Polleke schreef:
zo 12 feb 2023, 15:12
Weet iemand waarom we hem hebben gehaald als je hem nooit brengt?
Om iets anders te brengen dan dat Tavsan brengt. Vooral snelheid naar voren, maar dat had in deze wedstrijd weinig zin, omdat we weinig konden counteren.
Er zijn maar weinig wedstrijden waarin wij (kunnen) counteren. Vooral met het gegeven dat we verzorgd willen voetballen dus rond gaan tikken.
Klopt, maar Musaba is dan ook niet gehaald voor onze standaardspeelwijze, maar om de optie te bieden naar een alternatieve speelwijze om te schakelen, indien dat nodig en mogelijk is. Gisteren was dat gezien de manier waarop Cambuur speelde niet mogelijk.

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: Anthony Musaba

Bericht door flipsen »

Gijscoman schreef:
zo 12 feb 2023, 15:36
E.B schreef:
zo 12 feb 2023, 15:32
Gijscoman schreef:
zo 12 feb 2023, 15:29
Polleke schreef:
zo 12 feb 2023, 15:12
Weet iemand waarom we hem hebben gehaald als je hem nooit brengt?
Om iets anders te brengen dan dat Tavsan brengt. Vooral snelheid naar voren, maar dat had in deze wedstrijd weinig zin, omdat we weinig konden counteren.
Er zijn maar weinig wedstrijden waarin wij (kunnen) counteren. Vooral met het gegeven dat we verzorgd willen voetballen dus rond gaan tikken.
Klopt, maar Musaba is dan ook niet gehaald voor onze standaardspeelwijze, maar om de optie te bieden naar een alternatieve speelwijze om te schakelen, indien dat nodig en mogelijk is. Gisteren was dat gezien de manier waarop Cambuur speelde niet mogelijk.
Wanneer zou dat wel mogelijk zijn dag ?
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10353
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Anthony Musaba

Bericht door Gijscoman »

flipsen schreef:
zo 12 feb 2023, 15:47
Gijscoman schreef:
zo 12 feb 2023, 15:36
E.B schreef:
zo 12 feb 2023, 15:32
Gijscoman schreef:
zo 12 feb 2023, 15:29
Polleke schreef:
zo 12 feb 2023, 15:12
Weet iemand waarom we hem hebben gehaald als je hem nooit brengt?
Om iets anders te brengen dan dat Tavsan brengt. Vooral snelheid naar voren, maar dat had in deze wedstrijd weinig zin, omdat we weinig konden counteren.
Er zijn maar weinig wedstrijden waarin wij (kunnen) counteren. Vooral met het gegeven dat we verzorgd willen voetballen dus rond gaan tikken.
Klopt, maar Musaba is dan ook niet gehaald voor onze standaardspeelwijze, maar om de optie te bieden naar een alternatieve speelwijze om te schakelen, indien dat nodig en mogelijk is. Gisteren was dat gezien de manier waarop Cambuur speelde niet mogelijk.
Wanneer zou dat wel mogelijk zijn dag ?
Als de tegenstander hoger op het veld staat of juist het initiatief heeft. Of juist als je voor staat en de tegenstander moet.

Jules
Berichten: 1455
Lid geworden op: zo 20 dec 2020, 10:03
Contacteer:

Re: Anthony Musaba

Bericht door Jules »

Gijscoman schreef:
zo 12 feb 2023, 16:25
Als de tegenstander hoger op het veld staat of juist het initiatief heeft. Of juist als je voor staat en de tegenstander moet.
In de bekerwedstrijd tegen Feyenoord was het volgens jour redenering logisch geweest dat Musaba in de basis stond, toch stond Tavsan in de basis. Dus of jouw redenering klopt niet of Rogier houdt er een logica op na die ons de eclatante 0-0 tegen Cambuur heeft opgeleverd.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10353
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Anthony Musaba

Bericht door Gijscoman »

Jules schreef:
zo 12 feb 2023, 18:01
Gijscoman schreef:
zo 12 feb 2023, 16:25
Als de tegenstander hoger op het veld staat of juist het initiatief heeft. Of juist als je voor staat en de tegenstander moet.
In de bekerwedstrijd tegen Feyenoord was het volgens jour redenering logisch geweest dat Musaba in de basis stond, toch stond Tavsan in de basis. Dus of jouw redenering klopt niet of Rogier houdt er een logica op na die ons de eclatante 0-0 tegen Cambuur heeft opgeleverd.
Niet noodzakelijkerwijs: het was alleen logisch geweest, als Meijer 1. voornemens geweest was, dat specifieke voetbal tegen Feyenoord te spelen; en 2. Musaba ook in de praktijk brengt waarvoor hij in theorie gehaald is.

In ieder geval zie ik niet hoe het brengen van Musaba tegen Cambuur veel meer had opgeleverd dan het gevaar dat Tavsan creëerde.

Jules
Berichten: 1455
Lid geworden op: zo 20 dec 2020, 10:03
Contacteer:

Re: Anthony Musaba

Bericht door Jules »

Gijscoman schreef:
zo 12 feb 2023, 20:00


Niet noodzakelijkerwijs: het was alleen logisch geweest, als Meijer 1. voornemens geweest was, dat specifieke voetbal tegen Feyenoord te spelen; en 2. Musaba ook in de praktijk brengt waarvoor hij in theorie gehaald is.
1. De wedstrijd speelde zich vrijwel geheel rond de 16 meter van NEC af.
2. Als je hem nooit opstelt zul je het nooit weten.
Gijscoman schreef:
zo 12 feb 2023, 20:00
In ieder geval zie ik niet hoe het brengen van Musaba tegen Cambuur veel meer had opgeleverd dan het gevaar dat Tavsan creëerde.
Waar beweer ik dat Musaba tegen Cambuur had moeten spelen? Ik heb steeds beweerd dat Musaba tegen Feyenoord had moeten spelen en Tavsan gespaard moest worden voor Cambuur. Rogier oordeelde anders met het resultaat dat we kennen.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10353
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Anthony Musaba

Bericht door Gijscoman »

Jules schreef:
zo 12 feb 2023, 20:22
Gijscoman schreef:
zo 12 feb 2023, 20:00


Niet noodzakelijkerwijs: het was alleen logisch geweest, als Meijer 1. voornemens geweest was, dat specifieke voetbal tegen Feyenoord te spelen; en 2. Musaba ook in de praktijk brengt waarvoor hij in theorie gehaald is.
1. De wedstrijd speelde zich vrijwel geheel rond de 16 meter van NEC af.
2. Als je hem nooit opstelt zul je het nooit weten.
Gijscoman schreef:
zo 12 feb 2023, 20:00
In ieder geval zie ik niet hoe het brengen van Musaba tegen Cambuur veel meer had opgeleverd dan het gevaar dat Tavsan creëerde.
Waar beweer ik dat Musaba tegen Cambuur had moeten spelen? Ik heb steeds beweerd dat Musaba tegen Feyenoord had moeten spelen en Tavsan gespaard moest worden voor Cambuur. Rogier oordeelde anders met het resultaat dat we kennen.
Als dat ook het plan was van Meijer en niet slechts het gevolg van Feyenoord dat het opbouwende spel onmogelijk maakte, dan zal punt 2 met name van belang geweest zijn.
En dan zullen de weinig indrukwekkende invalbeurten en de trainingen van Musaba mogelijk een reden daarvoor geweest zijn.

Wat dat laatste betreft: dan heb ik je verkeerd begrepen. Excuses.

Gebruikersavatar
Scooby
Berichten: 234
Lid geworden op: zo 23 sep 2012, 20:14
Contacteer:

Re: Anthony Musaba

Bericht door Scooby »

Deze jongen voegt helaas niets toe

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9217
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Anthony Musaba

Bericht door Polleke »

Hij had tegen Feyenoord gewoon moeten spelen en tegen Cambuur had hij prima kunnen invallen voor Cissoko.

Hoe dan ook lijkt er een reden te zijn waarom Meijer hem niet brengt.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14453
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Anthony Musaba

Bericht door Bottendaal »

Polleke schreef:
zo 12 feb 2023, 21:40
Hij had tegen Feyenoord gewoon moeten spelen en tegen Cambuur had hij prima kunnen invallen voor Cissoko.

Hoe dan ook lijkt er een reden te zijn waarom Meijer hem niet brengt.
Die reden is toch zo klaar als een klontje en heeft hij toch aan iedereen laten zien in de minuten die hij wel gemaakt heeft?!
Ik moet helaas bekennen, Negativium had in deze transfer gelijk. Hij is gehaald op zn verleden hier, maar presteert al jaren niet meer en dat lag niet aan de clubs waar hij zat.
Het leek een aanvulling omdat hij wat anders zou kunnen brengen. Helaas heeft hij simpelweg het niveau niet, dan hebben die kwaliteiten van hem ook geen meerwaarde.
Laatst gewijzigd door Bottendaal op zo 12 feb 2023, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10353
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Anthony Musaba

Bericht door Gijscoman »

Bottendaal schreef:
zo 12 feb 2023, 22:00
Polleke schreef:
zo 12 feb 2023, 21:40
Hij had tegen Feyenoord gewoon moeten spelen en tegen Cambuur had hij prima kunnen invallen voor Cissoko.

Hoe dan ook lijkt er een reden te zijn waarom Meijer hem niet brengt.
Die reden is toch zo klaar als een klontje en heeft hij toch aan iedereen laten zien in de minuten die hij wel gemaakt heeft?!
Ik moet helaas bekennen, Negativium had in deze transfer gelijk. Hij is gehaald op zn verleden hier, maar presteert al jaren niet meer en lag niet aan de clubs waar hij zat.
Het leek een aanvulling omdat hij wat anders zou kunnen brengen. Helaas heeft hij simpelweg het niveau niet, dan hebben die kwaliteiten van hem ook geen meerwaarde.
Er speelt nog wel iets anders mee: geestelijke gezondheid. Hij heeft in Frankrijk erg last gehad van depressies. Dat is zowaar de reden dat zijn vorige huurperiode voortijdig beëindigd werd en hij naar NEC mocht komen. Dat zal echt niet in één klap over zijn. Thuis in Nijmegen zijn zal enige stabiliteit en rust brengen, maar depressie is een zwaar iets. Dat zal echt nog een rol spelen en daardoor ook uitwerkingen op zijn spel hebben.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten