Mattijs Branderhorst

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
FC Hilversum
Berichten: 2097
Lid geworden op: wo 18 aug 2021, 12:52
Contacteer:

Re: Mattijs Branderhorst

Bericht door FC Hilversum »

Tyson schreef:
do 09 feb 2023, 21:56
burp schreef:
do 09 feb 2023, 21:26
FC Hilversum schreef:
do 09 feb 2023, 19:02
We hadden Jasper gewoon nooit moeten halen. Ik mooi het ook is dat hij bij ons keept met Branderhosrt hadden we gewoon een meer dan goede keeper in huis. Dat geld hadden we veel beter op het veld kunnen inzetten!
Ik zit daar ook een beetje dubbel in.
Als er 1 positie was waarop we ons niet hoefden te versterken, dan was het in de goal.

Maar ja, een depressieve Jasper die graag naar huis wilde en ineens haalbaar was dat is een buitenkans.
En als Boekhoorn het wil (en betaald) dan zegt er tegenwoordig ook niemand meer nee bij de club.

Dat dit ten koste ging van Branderhorst blijft echter wel heel zuur en onterecht ook. Dat hij bleef en nog steeds top presteert zegt ook alles over hem.

Wel apart trouwens dat hij samen met die Wellenreuter bij Willem II zat.
Zuur en onterecht?
We konden ons verbeteren met een jongen van de club wat wil je nog meer?
Dit is profvoetbal daar gelden de wetten van de sterkste als we Frenkie De Jong kunnen krijgen moeten we dat dan ook niet doen omdat Proper geweldig speelt?
Blij met Jasper dat heeft ie ook wel meermaals bewezen dit seizoen! :tu:
Maar de vraag is of Jasper wel zoveel beter is….. en jasper heeft een heel ander salaris.
Daarnaast kan Jasper alleen bij ons op sympathie rekenen want de rest van Nederland kotst hem op de een of andere manier uit.

Gebruikersavatar
Sandertjuh85
Berichten: 7016
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 10:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Mattijs Branderhorst

Bericht door Sandertjuh85 »

FC Hilversum schreef:
vr 10 feb 2023, 00:39
Tyson schreef:
do 09 feb 2023, 21:56
burp schreef:
do 09 feb 2023, 21:26
FC Hilversum schreef:
do 09 feb 2023, 19:02
We hadden Jasper gewoon nooit moeten halen. Ik mooi het ook is dat hij bij ons keept met Branderhosrt hadden we gewoon een meer dan goede keeper in huis. Dat geld hadden we veel beter op het veld kunnen inzetten!
Ik zit daar ook een beetje dubbel in.
Als er 1 positie was waarop we ons niet hoefden te versterken, dan was het in de goal.

Maar ja, een depressieve Jasper die graag naar huis wilde en ineens haalbaar was dat is een buitenkans.
En als Boekhoorn het wil (en betaald) dan zegt er tegenwoordig ook niemand meer nee bij de club.

Dat dit ten koste ging van Branderhorst blijft echter wel heel zuur en onterecht ook. Dat hij bleef en nog steeds top presteert zegt ook alles over hem.

Wel apart trouwens dat hij samen met die Wellenreuter bij Willem II zat.
Zuur en onterecht?
We konden ons verbeteren met een jongen van de club wat wil je nog meer?
Dit is profvoetbal daar gelden de wetten van de sterkste als we Frenkie De Jong kunnen krijgen moeten we dat dan ook niet doen omdat Proper geweldig speelt?
Blij met Jasper dat heeft ie ook wel meermaals bewezen dit seizoen! :tu:
Maar de vraag is of Jasper wel zoveel beter is….. en jasper heeft een heel ander salaris.
Daarnaast kan Jasper alleen bij ons op sympathie rekenen want de rest van Nederland kotst hem op de een of andere manier uit.
De vraag is of jasper zoveel beter is??? Man man als je dat niet ziet dan heb je de afgelopen 2 seizoenen echt geen enkele wedstrijd van nec gezien.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Mattijs Branderhorst

Bericht door Demtsjenko »

Branderhorst maakte nog niet zo heel lang geleden de ene na de andere ketser. Zo erg zelfs dat de meesten hier Alblas (terecht) verkozen boven Branderhorst. En ja, hij heeft prima gekeept afgelopen seizoen, maar Cillessen is echt nog wel een stukje beter…

Gebruikersavatar
E.B
Berichten: 9474
Lid geworden op: za 20 aug 2022, 17:37
Contacteer:

Re: Mattijs Branderhorst

Bericht door E.B »

Het is de waan van de dag (hier) soms. Branderhorst is een goede keeper en zou bij veel clubs zeker niet misstaan, dat gunnen we hem allemaal denk ik. Maar sommige vergeten even voor het gemak wat voor wedstrijden Jasper gekeept heeft. Hopelijk heeft het samenwerken met Jasper hem ook goed gedaan. We zullen niet zo snel meer de luxe van 2 van zulke keepers in de selectie hebben.

FC Hilversum
Berichten: 2097
Lid geworden op: wo 18 aug 2021, 12:52
Contacteer:

Re: Mattijs Branderhorst

Bericht door FC Hilversum »

Sandertjuh85 schreef:
vr 10 feb 2023, 01:00
FC Hilversum schreef:
vr 10 feb 2023, 00:39
Tyson schreef:
do 09 feb 2023, 21:56
burp schreef:
do 09 feb 2023, 21:26
FC Hilversum schreef:
do 09 feb 2023, 19:02
We hadden Jasper gewoon nooit moeten halen. Ik mooi het ook is dat hij bij ons keept met Branderhosrt hadden we gewoon een meer dan goede keeper in huis. Dat geld hadden we veel beter op het veld kunnen inzetten!
Ik zit daar ook een beetje dubbel in.
Als er 1 positie was waarop we ons niet hoefden te versterken, dan was het in de goal.

Maar ja, een depressieve Jasper die graag naar huis wilde en ineens haalbaar was dat is een buitenkans.
En als Boekhoorn het wil (en betaald) dan zegt er tegenwoordig ook niemand meer nee bij de club.

Dat dit ten koste ging van Branderhorst blijft echter wel heel zuur en onterecht ook. Dat hij bleef en nog steeds top presteert zegt ook alles over hem.

Wel apart trouwens dat hij samen met die Wellenreuter bij Willem II zat.
Zuur en onterecht?
We konden ons verbeteren met een jongen van de club wat wil je nog meer?
Dit is profvoetbal daar gelden de wetten van de sterkste als we Frenkie De Jong kunnen krijgen moeten we dat dan ook niet doen omdat Proper geweldig speelt?
Blij met Jasper dat heeft ie ook wel meermaals bewezen dit seizoen! :tu:
Maar de vraag is of Jasper wel zoveel beter is….. en jasper heeft een heel ander salaris.
Daarnaast kan Jasper alleen bij ons op sympathie rekenen want de rest van Nederland kotst hem op de een of andere manier uit.
De vraag is of jasper zoveel beter is??? Man man als je dat niet ziet dan heb je de afgelopen 2 seizoenen echt geen enkele wedstrijd van nec gezien.
De laatste 2 seizoenen keepte hij meer dan goed hoor! En toenjadler werd aangekondigd waren er genoeg hier die vonden dat dat niet nodig was omdat we al een prima keeper hebben. En als je dan ook nog zegt dat je liever bij ons op de bank gaat zitten ipv naar Vitesse te gaan ben je helemaal een held voor mij.

Gebruikersavatar
E.B
Berichten: 9474
Lid geworden op: za 20 aug 2022, 17:37
Contacteer:

Re: Mattijs Branderhorst

Bericht door E.B »

FC Hilversum schreef:
vr 10 feb 2023, 07:45
Sandertjuh85 schreef:
vr 10 feb 2023, 01:00
FC Hilversum schreef:
vr 10 feb 2023, 00:39
Tyson schreef:
do 09 feb 2023, 21:56
burp schreef:
do 09 feb 2023, 21:26
FC Hilversum schreef:
do 09 feb 2023, 19:02
We hadden Jasper gewoon nooit moeten halen. Ik mooi het ook is dat hij bij ons keept met Branderhosrt hadden we gewoon een meer dan goede keeper in huis. Dat geld hadden we veel beter op het veld kunnen inzetten!
Ik zit daar ook een beetje dubbel in.
Als er 1 positie was waarop we ons niet hoefden te versterken, dan was het in de goal.

Maar ja, een depressieve Jasper die graag naar huis wilde en ineens haalbaar was dat is een buitenkans.
En als Boekhoorn het wil (en betaald) dan zegt er tegenwoordig ook niemand meer nee bij de club.

Dat dit ten koste ging van Branderhorst blijft echter wel heel zuur en onterecht ook. Dat hij bleef en nog steeds top presteert zegt ook alles over hem.

Wel apart trouwens dat hij samen met die Wellenreuter bij Willem II zat.
Zuur en onterecht?
We konden ons verbeteren met een jongen van de club wat wil je nog meer?
Dit is profvoetbal daar gelden de wetten van de sterkste als we Frenkie De Jong kunnen krijgen moeten we dat dan ook niet doen omdat Proper geweldig speelt?
Blij met Jasper dat heeft ie ook wel meermaals bewezen dit seizoen! :tu:
Maar de vraag is of Jasper wel zoveel beter is….. en jasper heeft een heel ander salaris.
Daarnaast kan Jasper alleen bij ons op sympathie rekenen want de rest van Nederland kotst hem op de een of andere manier uit.
De vraag is of jasper zoveel beter is??? Man man als je dat niet ziet dan heb je de afgelopen 2 seizoenen echt geen enkele wedstrijd van nec gezien.
De laatste 2 seizoenen keepte hij meer dan goed hoor! En toenjadler werd aangekondigd waren er genoeg hier die vonden dat dat niet nodig was omdat we al een prima keeper hebben. En als je dan ook nog zegt dat je liever bij ons op de bank gaat zitten ipv naar Vitesse te gaan ben je helemaal een held voor mij.
Noodzaak voor de komst van Jasper was er zeker niet, maar er staat wel een betrouwbare klasbak in het doel. Dat hij geen sympathie heeft buiten Nijmegen is niet zo boeiend en nogal zielig gedrag. Vooral de aanleiding. En na Feijenoord heb ik genoeg appjes gehad met lof over Branderhorst, ook van Feyenoorders. Maar in het verleden kreeg ik ze niet, het is dus ook puur gebaseerd op deze geweldige wedstrijd van hem. Een mooie bijkomstigheid is dat jouw netwerk naast Schöne nu ook vast onze reservekeeper kent :biggrin:

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Mattijs Branderhorst

Bericht door mschr »

Demtsjenko schreef:
vr 10 feb 2023, 07:12
Branderhorst maakte nog niet zo heel lang geleden de ene na de andere ketser. Zo erg zelfs dat de meesten hier Alblas (terecht) verkozen boven Branderhorst.
Dat was een lachwekkende keuze van Meijer. Kenners zeiden direct al dat Meijer hierop terug zou moeten komen. En zo geschiede na de zoveelste blunder van Alblas. Brandenburg maakte niet de ene na de andere ketser. Branderhorst was destijds een stabiele keeper, met weinig hoogte- en dito dieptepunten.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Mattijs Branderhorst

Bericht door De Kletskop »

mschr schreef:
vr 10 feb 2023, 08:15
Brandenburg maakte niet de ene na de andere ketser.
Die deed weinig fout idd.

Gebruikersavatar
Sandertjuh85
Berichten: 7016
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 10:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Mattijs Branderhorst

Bericht door Sandertjuh85 »

FC Hilversum schreef:
vr 10 feb 2023, 07:45
Sandertjuh85 schreef:
vr 10 feb 2023, 01:00
FC Hilversum schreef:
vr 10 feb 2023, 00:39
Tyson schreef:
do 09 feb 2023, 21:56
burp schreef:
do 09 feb 2023, 21:26
FC Hilversum schreef:
do 09 feb 2023, 19:02
We hadden Jasper gewoon nooit moeten halen. Ik mooi het ook is dat hij bij ons keept met Branderhosrt hadden we gewoon een meer dan goede keeper in huis. Dat geld hadden we veel beter op het veld kunnen inzetten!
Ik zit daar ook een beetje dubbel in.
Als er 1 positie was waarop we ons niet hoefden te versterken, dan was het in de goal.

Maar ja, een depressieve Jasper die graag naar huis wilde en ineens haalbaar was dat is een buitenkans.
En als Boekhoorn het wil (en betaald) dan zegt er tegenwoordig ook niemand meer nee bij de club.

Dat dit ten koste ging van Branderhorst blijft echter wel heel zuur en onterecht ook. Dat hij bleef en nog steeds top presteert zegt ook alles over hem.

Wel apart trouwens dat hij samen met die Wellenreuter bij Willem II zat.
Zuur en onterecht?
We konden ons verbeteren met een jongen van de club wat wil je nog meer?
Dit is profvoetbal daar gelden de wetten van de sterkste als we Frenkie De Jong kunnen krijgen moeten we dat dan ook niet doen omdat Proper geweldig speelt?
Blij met Jasper dat heeft ie ook wel meermaals bewezen dit seizoen! :tu:
Maar de vraag is of Jasper wel zoveel beter is….. en jasper heeft een heel ander salaris.
Daarnaast kan Jasper alleen bij ons op sympathie rekenen want de rest van Nederland kotst hem op de een of andere manier uit.
De vraag is of jasper zoveel beter is??? Man man als je dat niet ziet dan heb je de afgelopen 2 seizoenen echt geen enkele wedstrijd van nec gezien.
De laatste 2 seizoenen keepte hij meer dan goed hoor! En toenjadler werd aangekondigd waren er genoeg hier die vonden dat dat niet nodig was omdat we al een prima keeper hebben. En als je dan ook nog zegt dat je liever bij ons op de bank gaat zitten ipv naar Vitesse te gaan ben je helemaal een held voor mij.
Ja ik ben het helemaal met je eens. En we hadden ook niet echt een nieuwe keeper nodig. Ik wist ook niet zo wat ik er van moest vinden toen Cillessen kwam maar nu is toch wel duidelijk dat hij gewoon ver uit de beste keeper is die we ooit gehad hebben. de ballen die hij pakt, de rust die hij uitstraalt gewoon alles..

Gebruikersavatar
nathan3gb
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 23 nov 2009, 20:00
Contacteer:

Re: Mattijs Branderhorst

Bericht door nathan3gb »

Brandenhorst keepte goed in de bekerwedstrijd. Maar dit seizoen zie ik Jasper regelmatig ballen pakken die er bij Brandenhorst zeker in waren gegaan. Heb al vaker gezegd dat hij een prima keeper is, maar in de regel geen uitzonderlijke die echt punten voor je pakt. Vaak goals uit de 2e lijn gezien die houdbaar waren.

Gebruikersavatar
Super-Simr
Berichten: 3712
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:43
Contacteer:

Re: Mattijs Branderhorst

Bericht door Super-Simr »

Brandenhorst is een hele goede keeper.
Cillessen is een uitmuntende keeper.
NEC heeft voor wat betreft de keepers het erg goed voor elkaar.
Nijmegen, Nijmegen, altijd zon en nooit eens regen!

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12467
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Mattijs Branderhorst

Bericht door Curva »

Super-Simr schreef:
vr 10 feb 2023, 09:48
Brandenhorst is een hele goede keeper.
Cillessen is een uitmuntende keeper.
NEC heeft voor wat betreft de keepers het erg goed voor elkaar.
:withstupid:
Geniet gewoon van die luxe...dat is wel eens anders geweest en gaat ook weer anders zijn, dan gaan we met heimwee terug denken aan deze keepers.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Mattijs Branderhorst

Bericht door jackkreta »

NEC-DOELMAN MATTIJS BRANDERHORST MOET DIT KEER BUIGEN. SANTIAGO GIMENEZ SCOORT 3-3. ANP
De komst van Jasper Cillessen betekende dat Mattijs Branderhorst van eerste doelman van NEC degradeerde tot reserve. Woensdag tegen Feyenoord kreeg hij weer een kans. En al werd NEC uitgeschakeld, man of the match was Branderhorst.
BART VLIETSTRA
Met 23 reddingen vestigde NEC-doelman Mattijs Branderhorst (29), die dit seizoen vooral reserve is, woensdag tijdens Feyenoord - NEC een nieuw record. In een thriller van een bekerwedstrijd, die eindigde in 4-4 na verlenging, verloor NEC pas na strafschoppen.
Hoe sta je op na zo'n avond?
'Je moet zeggen: met gemengde gevoelens. In de 88ste minuut stonden we nog 2-0 voor. Maar eerlijk gezegd voel ik me, ja, heel goed. Als team hebben we een heel goed niveau laten zien. En ik zeker ook. Ik heb genoten, en dat doe ik nu nog wel. Het is mooi, al die aandacht. Om zo op te vallen. Daar word je toch keeper voor. Dat heb ik ook wel gemist.'
Je bent, na tweeënhalf seizoen als eerste doelman bij NEC, door de komst van Jasper Cillessen afgelopen zomer reservedoelman geworden. Alleen in de beker keep je. Dit was dus meteen je laatste wedstrijd.
'Ik wist vooraf: elke wedstrijd is een finale. Toen de loting bekend werd, dacht ik wel: klote, Feyenoord-uit. Dat méén je niet. Maar ik had het er later met mijn vader over en concludeerde: eigenlijk is dit een geweldig affiche. Zo heb ik de wedstrijd ook benaderd. En het was echt een heerlijke avond, alles zat erin. Pak je ook nog een record mee.'
Er waren vooraf mensen die niet begrepen dat Cillessen, 63-voudig international, niet keepte in deze voor NEC enorm belangrijke wedstrijd.
'Hebben die mensen mijn wedstrijden vorig seizoen niet gezien? Ik ben niet zomaar een tweede keeper. Ik ben mijn plek nooit verloren. Het seizoen was al begonnen toen Jasper kwam. Er ontstond een situatie waarvan ik de dupe ben geworden. Ik verwijt daarin niemand iets bij de club. Maar de timing kon niet slechter. Ik heb het positief opgepakt. Ik vroeg me de laatste jaren af: wat moet ik nog doen om bij Oranje te komen? Jasper heeft die ervaring en bij grote clubs (Ajax, Barcelona, Valencia, red.) gekeept. Een ideale graadmeter om daar dagelijks mee te trainen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat het verschil minder groot is dan verwacht. En dat ik niet gelukkig word van de reservebank.'
Je contract loopt af na dit seizoen. De voetbalwereld is opportunistisch. Maak je een paar blunders, dan heeft dat invloed. Hoe stond je woensdagochtend op?
'De wedstrijd was pas om 21.00 uur. Eerlijk gezegd heb ik daar een hekel aan. De dag duurt heel lang. Maar de zenuwen kregen nooit echt vat op me. Ik had er gewoon zin in. Het liep meteen lekker. Niets is fijner voor een doelman dan dat je direct een paar lekkere ballen krijgt. Zeker als je weinig wedstrijdritme hebt. Die had ik allemaal klemvast. Dan geef je een signaal af naar je medespelers. Maak je geen zorgen, ik sta er.

'Niet alle reddingen waren moeilijk. Maar als doelman kun je reddingen er ook makkelijk uit laten zien door je goed te positioneren, door je voetenwerk. Dat valt alleen de kenner op. Een van de mooiste reddingen was rond de 65ste minuut op een inzet van Geertruida. Dan kom je echt in een flow, denk je: er komt niks in vandaag! Helaas kwam dat niet uit.'
Aan Andries Noppert zie je dat het snel kan gaan: in een jaar van reserve naar keepen op het WK. Hebben er al clubs gebeld vandaag?
'Interesse komt nooit zo snel bij een speler terecht. Maar ik denk dat het wel meehelpt om clubs te overtuigen. Je moet als keeper nooit opgeven. Remko Pasveer debuteerde op zijn 38ste in de Champions League. Ik denk dat ik bij de top-6 of top-8 meekan, wil geen stap naar beneden zetten, eerlijk gezegd. Deze avond kwam dus op een ideaal moment. Begin dit seizoen zat alles tegen voor me, nu alles mee.'
Nog iets opvallends: je leek in de rust van de verlenging een Feyenoordliedje mee te zingen. Was dat een open sollicitatie?
Lachend: 'Nee, hoor. Tijdens een wedstrijd ben je zo gefocust. Dan laat je dat tijdens zo'n rustmoment even los. Ik kende dat deuntje, betrapte mezelf erop dat ik het meezong. Ik kreeg later leuke reacties van Feyenoordfans. Maar als er een ander liedje was gedraaid, had ik dat meegezongen. '
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Mattijs Branderhorst

Bericht door Legendario »

Demtsjenko schreef:
do 09 feb 2023, 11:17
Branderhorst keepte een prima wedstrijd met drie echt erg goede reddingen.. de rest waren bijna allemaal schoten van grote afstand recht op hem af of boogballetjes in z’n handen die elke keeper gehad zou hebben…
Volgens de heer Branderhorst zelf ben jij nu kenner-af.
Maar als doelman kun je reddingen er ook makkelijk uit laten zien door je goed te positioneren, door je voetenwerk. Dat valt alleen de kenner op.
:wink:
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Mattijs Branderhorst

Bericht door Demtsjenko »

Haha… positionering is natuurlijk wel een geldig argument…

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Mattijs Branderhorst

Bericht door jackkreta »

Home
Wedstrijden
Competities
Video
Podcast
VI PRO
Word VI PRO-lid
Service & contact
Vacatures
Webshop



Branderhorst weer even het middelpunt bij NEC: 'Ik ben dit seizoen beter geworden'
© Pro Shots

Branderhorst weer even het middelpunt bij NEC: 'Ik ben dit seizoen beter geworden'
19.00 uur,
10 feb. 2023
4
Opslaan

Door Sander Janssen Sander Janssen
INTERVIEW
De ogen waren woensdagavond gericht op Mattijs Branderhorst. De 29-jarige keeper van NEC hield de ene na de andere bal uit zijn doel in de KNVB-bekerwedstrijd tegen Feyenoord, maar boog met de Nijmeegse club uiteindelijk na strafschoppen. De kans is groot dat Branderhorst daarmee zijn laatste wedstrijd voor NEC heeft gespeeld.
Feyenoord
Feyenoord
NS
4 - 4
N.E.C.
N.E.C.
27 schoten op doel, 23 reddingen. Het waren de duizelingwekkende cijfers die overbleven na de krankzinnige bekerwedstrijd tussen Feyenoord en NEC. Voor de vierde keer dit seizoen mocht Branderhorst, die zijn plek moest afstaan aan Jasper Cillessen, zich laten zien als 'bekerkeeper'. Dat het Nijmeegse bekeravontuur er nu op zit, heeft ook tot gevolg dat Branderhorst niet meer in actie komt voor NEC, mits Cillessen tot het einde van het seizoen fit blijft. De keeper, die met zijn reddingen een record vestigde, kijkt terug en blikt ook al voorzichtig vooruit op een transfervrij vertrek in de zomer.
Hoe kijk je terug op de wedstrijd tegen Feyenoord?

'Met trots. Het was een gekke wedstrijd, maar ik heb me lekker kunnen laten zien. Dat is alles waar ik van tevoren op hoopte. Het is normaal gesproken al zo, maar in het bekertoernooi voelde het voor mij ook elke keer weer als een finale. Als je verliest, houdt het op. Dat gold ook voor mijn kansen om te laten zien dat ik er nog ben. Het resultaat viel natuurlijk tegen, maar dit was wel waar ik op hoopte.'
Na afloop was je ook de enige NEC'er waar een kleine glimlach van af kon.

'Ik kon eigenlijk niet balen na die wedstrijd. Dat kan ik nog steeds niet. Natuurlijk was het leuk geweest om naar de kwartfinale te gaan. Met een beetje gunstige loting hadden we nog ver kunnen komen, als je kijkt naar onze selectie. Daarnaast had ik nog een wedstrijd voor NEC kunnen spelen. Maar goed, als dit mijn laatste wedstrijd voor deze club blijkt te zijn, dan hoef ik er niet van te balen. Het was een spektakelstuk. Voor iedereen was het fantastisch om naar te kijken. De Feyenoord-fans zullen 'm even hebben geknepen, maar de rest van voetballend Nederland zal genoten hebben. Ja, ik heb mijn rol gespeeld. En niet zo'n kleine rol, haha. Alle aandacht die ik nu krijg, is super. Ik geniet er volop van. Tijdens de wedstrijd eigenlijk al, van begin tot eind.'
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Mattijs Branderhorst

Bericht door jackkreta »

Heb je alle 23 reddingen nog teruggezien?

'De volgende dag al, haha. Een hoop dingen die in die wedstrijd voorbijkomen, daar ben ik de afgelopen drie maanden flink mee bezig geweest met keeperstrainer Marco van Duin en Nout van der Velden, onze performancetrainer. Mijn voetenwerk is beter geworden en ik ben sneller. Veel van die ballen die ik tegen Feyenoord kreeg, leken makkelijk. Dat komt doordat ik goed positie kies en snel voetenwerk heb, waardoor ik sommige ballen beter kon verwerken, terwijl ze wel naar de hoek gingen. Het was ook voor Marco en Nout een mooi compliment, ook zij hebben hun rol gehad.'
Heb je tijdens de wedstrijd het gevoel gehad dat er niks meer in zou gaan?

'Ergens rond de zeventigste minuut pakte ik een bal van Lutsharel Geertruida. Toen dacht ik wel: dit was 'm, dat beslissende moment. Nu trekken we 'm over de streep. Het mocht helaas niet zo zijn, maar dat gevoel had ik wel.'
De komst van Jasper Cillessen kostte me wekelijks de wedstrijden, maar het heeft me ook veel opgeleverd
In de eerste speelronde van de Eredivisie stond je nog onder de lat, tegen FC Twente. Daarna kwam Jasper Cillessen. Hoe voelde het om je plek af te moeten staan?

'Het was wennen. Ik had een seizoen lang alles gespeeld en plots belandde ik weer in de luwte. De knop ging al snel om. Alles wat ik na de wedstrijd tegen Twente zei, daar sta ik nu nog steeds achter. Ik heb het als een uitdaging gezien om me te meten met een keeper van het Nederlands elftal, die ook nog eens bij niet de minste clubs heeft gespeeld. Voor mij was het een interessant proces. Het kostte me wekelijks de wedstrijden, maar het heeft me ook veel opgeleverd. Ik heb niet stil gezeten. Ik ben het krachthonk in gegaan en ben buiten bezig geweest, om lichtvoetiger en sterker te worden. Ik kan wel zeggen dat het zijn vruchten heeft afgeworpen in de wedstrijden die ik heb gespeeld. Ja, ik ben dit seizoen beter geworden. De winst voor mij is ook dat ik niet per se meer wedstrijdritme nodig heb om goed te kunnen spelen. Dat is fijn om te merken, ook voor de trainer en de rest van het team. Als Mattijs erin komt, dan staat hij er, moeten ze kunnen denken. Ze moeten zich niet druk maken als ik erin kom. Ik ben er trots op dat ik dat voor elkaar heb gekregen.'
Bekijk ook:
Branderhorst over Cillessen-soap: 'Laatste dagen waren niet makkelijk'
Branderhorst over Cillessen-soap: 'Laatste dagen waren niet makkelijk'
Je wilde je meten met Cillessen, een Oranje-waardige keeper. Hoe dicht ligt jouw niveau bij dat van hem?

'Het verschil is kleiner dan ik van tevoren had gedacht. Het blijft lastig om precies te zeggen wat dat verschil is. Jasper en ik zijn ook niet hetzelfde type keeper. Ik hou ervan om wat meer buiten mijn doel te keepen en hoge ballen te pakken. Ik denk dat Jasper het wat meer op de lijn doet en daar ook heel sterk in is. Wat we wel allebei doen, is het er allemaal zo makkelijk mogelijk uit laten zien. Dat hangt ook samen met de kritieken die Jasper weleens krijgt. "Goede redding, maar de bal kwam recht op hem af", hoor je dan. Terwijl dat juist de kunst is, om je zo te positioneren en de juiste timing te hebben om de bal te pakken. Daar is Jasper heel sterk in. Hij kan daarnaast lange tijd een constant niveau halen, zoals ik dat afgelopen seizoen heb gedaan en in mijn ogen nog steeds kan. Eigenlijk heb ik vooral bevestiging gehad dat ik op de juiste weg ben.'
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Mattijs Branderhorst

Bericht door jackkreta »

Hoe is het om met Cillessen samen te werken?

'Onze samenwerking verloopt echt prima. Als ik terugdenk aan de kritiek die Jasper eerder dit seizoen kreeg, vooral rond de bekendmaking van de WK-selectie van Oranje, dan is daarvan een hoop niet waar. Het is niet zoals ik hem ken en zoals onze relatie is. Ik sta graag met hem op het veld en ik vind het leuk om met hem de concurrentiestrijd aan te gaan en van hem te leren. Ik houd hem ook scherp.'
Is het niet zonde dat je met jouw kwaliteiten wekelijks op de bank zit?

'Natuurlijk heb ik zin om iedere week weer wedstrijden te spelen, maar ik heb de keuze gemaakt om hier het seizoen af te maken. Ik kijk er wel naar uit om een nieuwe uitdaging aan te gaan en ergens de waardering te krijgen om elke wedstrijd te mogen spelen. Voordat het zover is, wilde ik hier op een goede manier afsluiten en door de voordeur naar buiten. Dat is ook veel waard voor me. Ik ben een professional en het hoort erbij. Niet iedereen verwerkt dit soort tegenslagen op dezelfde manier. Ik heb er veel lof voor gekregen. Dat is fijn om te horen, maar zo zit ik ook in elkaar.'
Hoe groot is de kans geweest dat je afgelopen zomer of in januari was vertrokken bij NEC?

'In de winter gaat het vaak om paniektransfers. Dat wilde ik sowieso niet. Er moest wel iets héél bijzonders voorbijkomen, wilde ik het overwegen. NEC gaf ook aan dat ze me niet wilden laten gaan, dus in de winter heb ik er niet veel aandacht meer aan besteed. In de zomer was er misschien meer mogelijk, hoewel het wel last-minute werk was.'
Vitesse wilde je wel oppikken in Nijmegen.

'Ja, Vitesse heeft in de zomer gesprekken gevoerd met mijn zaakwaarnemer. Ik heb dat afgehouden. Ik vind niet dat de mensen van NEC en ook de fans het hadden verdiend dat ik naar Vitesse zou gaan. Veel mensen zeggen ook "wat dom, het is jouw carrière", maar ik vind niet dat ik nu een seizoen weggooi. In mijn carrière, en misschien ook in mijn leven, duurt alles net iets langer. Ik moet geduld hebben en ik weet zeker dat er een moment komt waarop ik word beloond.'
Ik heb het naar mijn zin bij NEC. Het enige wat mist, is een basisplek.
Heb je na de komst van Cillessen nooit gedacht: Wat flikken ze me nu?

'Natuurlijk wel, meteen al. Dat is het eerste wat in me opkwam. Hoe komen ze erbij om een keeper te halen, dat is toch niet nodig? Ja, dat dachten veel mensen. Ik ook. Het is ook een logische, menselijke reactie. Daarna ben ik het niet persoonlijk gaan zien en heb ik nagedacht vanuit het oogpunt van de club. Ze hebben aangegeven dat ze stappen vooruit willen maken en daarbij grote namen willen terughalen die ooit veel hebben betekend voor NEC. Dan snap ik het dat ze het buitenkansje aangrijpen als Cillessen beschikbaar is. Ik ben daar de dupe van en dat was balen, maar de knop ging al snel om. Uiteindelijk ben ik blij dat ik bij NEC ben gebleven. De laatste tijd komt het niet vaak meer voor dat spelers lang bij een club blijven. Na het seizoen ben ik hier vierenhalf jaar. Dat past ook bij mij. Ik heb eerder jaren bij Willem II gezeten. Ik heb het hier ook naar mijn zin. Het enige wat mist, is een basisplek. Dat is in deze fase van mijn carrière van groot belang.'
Waar mik je in de zomer op?

'Het maakt me eigenlijk niet zo veel uit. Ik wil naar een club waar ik wekelijks speel op het niveau dat minimaal gelijkwaardig is aan dat van NEC. Ik wil geen stap meer terug zetten. Afgelopen seizoen en ook dit jaar heb ik laten zien dat ik het niveau van de topacht van de Eredivisie aankan. Dan is het te hopen dat er ergens een plekje vrijkomt en men me wil hebben. Ik heb mijn ding gedaan en nu is het afwachten. Ja, mijn transfervrije status helpt daar wel bij. Ik heb goede papieren.'
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Mattijs Branderhorst

Bericht door jackkreta »

Henk Spaan:
Mattijs Branderhorst
Hoe een reservekeeper een transfer afdwingt liet Branderhorst zien in De Kuip. Hij stopte bijna alles wat op hem afkwam, meer dan twintig ballen, en de redding op het schot dat werd afgevuurd door Geertruida hoorde op het omslag van een boek dat ik Mattijs Branderhorst wordt man wil noemen. Als de scheidsrechter Feyenoord niet een half uur, of zo, te lang had laten doorvoetballen, zou NEC hebben gewonnen. De mannen van Slot zullen morgenmiddag in Heerenveen doodmoe uit de bus stappen, blij dat in Friesland wedstrijden een normale lengte hebben.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15012
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Mattijs Branderhorst

Bericht door necnmgn »

Heeft volgens de Gelderlander een nieuw voorstel gekregen, dan ben ik benieuwd wat er met Cillessen gaat gebeuren, maar dan zullen er wellicht toch signalen zijn dat die een transfer gaat maken. Aangezien Mattijs sowieso niet nog een jaar hier op de bank gaat zitten

n23
Berichten: 904
Lid geworden op: vr 31 jan 2014, 21:31
Contacteer:

Re: Mattijs Branderhorst

Bericht door n23 »

Zou het ergens wel mooi vinden, Jasper voor een goed bedrag naar een club van zijn niveau (want laten we eerlijk zijn, hij is eigenlijk te goed voor ons), en Mattijs weer in de goal. Iedereen blij.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10351
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Mattijs Branderhorst

Bericht door Gijscoman »

necnmgn schreef:
di 21 mar 2023, 18:08
Heeft volgens de Gelderlander een nieuw voorstel gekregen, dan ben ik benieuwd wat er met Cillessen gaat gebeuren, maar dan zullen er wellicht toch signalen zijn dat die een transfer gaat maken. Aangezien Mattijs sowieso niet nog een jaar hier op de bank gaat zitten
Misschien moeten we er niet veel meer in lezen. Zelfs als je weet dat hij vermoedelijk weg wil, ben je gek als je hem niet op z'n minst een aanbieding doet.

Balkenshirt
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 13 jan 2023, 17:57
Contacteer:

Re: Mattijs Branderhorst

Bericht door Balkenshirt »

n23 schreef:
di 21 mar 2023, 18:19
Zou het ergens wel mooi vinden, Jasper voor een goed bedrag naar een club van zijn niveau (want laten we eerlijk zijn, hij is eigenlijk te goed voor ons), en Mattijs weer in de goal. Iedereen blij.
:withstupid:

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Mattijs Branderhorst

Bericht door Demtsjenko »

Geen enkele speler is te goed voor ons… als NEC structureel mee wil doen voor Europees voetbal dan heb je klasbakken nodig….

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Mattijs Branderhorst

Bericht door bertje »

Poeh, buiten het feit dat ik Mattijs een geweldige jongen vind, promotieheld en qua keeperskwaliteiten gewoon niveau Babos is (dus meer dan prima) zou je toch wel erg inleveren als Jasper zou vertrekken. Maarja, dat zou bij vrijwel elke keeper zijn als vervanger voor Jasper. We gaan het meemaken komende weken, hoeft natuurlijk niet vandaag of morgen beslist te worden..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten