Ferdy Druijf

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
BertNEC
Berichten: 1828
Lid geworden op: do 28 apr 2011, 07:03
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door BertNEC »

ForzAZ schreef:
vr 04 jan 2019, 20:25
Net eerder wat verteld in het topic 'Nieuwe spelers' over jullie nieuwe spits Ferdy Druijf. Maar dit hoort in zijn eigen topic vind ik. Dus bij deze nogmaals hieronder.

Gefeliciteerd met jullie nieuwe spits Ferdy Druijf. Ik ken hem al jaren en volg hem uiteraard bij (Jong) AZ. Zal wat over hem vertellen.

Hij heeft zich goed ontwikkeld sinds ie op z'n 14e bij AZ kwam. Heeft in alle elftallen van AZ zijn goals gemaakt. Sterk karakter. Enorme werklust. Fysiek sterk. Goede kaatser met oog voor lopende medespelers. Sterk aan de bal dus, maar ook in de lucht. Is ook redelijk snel. Lijkt niet de meest verfijnde speler, maar heeft toch een goede techniek. Ik vergelijk hem bij AZ een beetje met oudspits Wout Weghorst, die het nu bij onze oosterburen in Wolfsburg goed doet.

Heeft bij AZ een paar andere spitsen hoger in de pikorde. Vooral van ons jonge talent Myron Boadu van bijna 18 jaar wordt veel van verwacht.

Ik ga hem missen bij de wedstrijden van Jong AZ die ik ook bezoek. Was voor mij een reden om te gaan kijken hoe een jonge, gretige speler zich beter en beter maakt, en belangrijker wordt voor zijn team. Maar nu ga ik des te meer NEC volgen. Hopelijk doet ie het goed bij jullie en maakt ie veel goals. Succes Ferdy in Nijmegen en Forza NEC.
Thanks voor de info; laten we hopen dat die het hier gaat maken
Voorheen Bert op het forum. Forza NEC voor altijd !

ForzAZ
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 04 jan 2019, 19:38
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door ForzAZ »

Multatuli schreef:
za 05 jan 2019, 08:02
Kanchelskis schreef:
za 05 jan 2019, 01:36
zuurpruim schreef:
za 05 jan 2019, 01:12
Hoe meer ik erover na aan het denken ben des te vreemder komt het op mij over.Jong Az staat stijf onderaan(kunnen weliswaar niet degraderen) en laten de spits gaan die bijna een op een loopt.Ze verhuren hem zonder optie tot koop,aan een KKD club...
Ze zien hem in Alkmaar iedere dag trainen en hebben alles bij de hand,ik begrijp er weinig van vanuit het perspectief van de Alkmaarders.
Precies wat je zegt denk ik. In feite spelen ze mee voor spek en bonen. Ze kunnen deze jongen nu een half jaar laten rijpen bij een club waar de belangen anders liggen, de druk groter is, in een voller stadion gespeeld wordt ipv trosteloze omgeving zonder supporters en ondanks alles op een wat hoger niveau gespeeld wordt. Dat is goed voor deze jongen en meteen een test. En als die slaagt dan schuift die wellicht wat door in de pikorde bij AZ? Optie tot koop zal wellicht niet wenselijk zijn daarom en/of financieel ongunstiger voor NEC?
De reden is heel simpel dat nu er 2 spitsen terugkomen van blessures Az opeens 5 spitsen voor 2 teams heeft omdat Seuntjens (Die praktisch overal kan spelen) nu in de spits staat en het de laatste wedstrijden goed gedaan heeft. Az zit nu met Seuntjens, Jonhnsen, Boadu, Mihalik en Druijf. Druijf moest gewoon plaats maken voor Boadu en Mihalik bij Jong Az. NEC lijkt (geen eredivisie, plek op de ranglijst, geen buitenspeler met een goede voorzet) niet de beste keus, maar het zal wel de enige club zijn geweest met een soort garantie dat hij er veel wedstrijden speelt.

Ik hoop voor jullie dat hij er komend halfjaar veel inschiet en zelfs tegen jong Az hoop ik op een hattrick van Druijf.
Dat laatste hoop ik ook. Misschien dat de ogen van de technische leiding van AZ dan 'anders' kijken naar Ferdy Druijf. Eerder haalden ze een 'Fred Friday' als eerste spits, omdat zij die hoger inschatten dan Wout Weghorst. Tja .....

Geef Ferdy Druijf een goed gevoel in De Goffert en hij gaat als een wervelwind. Die jongen geeft alles en nu dan voor NEC!

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: Ferdy Druijf

Bericht door Kanchelskis »

ForzAZ schreef:
za 05 jan 2019, 11:13
Multatuli schreef:
za 05 jan 2019, 08:02
Kanchelskis schreef:
za 05 jan 2019, 01:36
zuurpruim schreef:
za 05 jan 2019, 01:12
Hoe meer ik erover na aan het denken ben des te vreemder komt het op mij over.Jong Az staat stijf onderaan(kunnen weliswaar niet degraderen) en laten de spits gaan die bijna een op een loopt.Ze verhuren hem zonder optie tot koop,aan een KKD club...
Ze zien hem in Alkmaar iedere dag trainen en hebben alles bij de hand,ik begrijp er weinig van vanuit het perspectief van de Alkmaarders.
Precies wat je zegt denk ik. In feite spelen ze mee voor spek en bonen. Ze kunnen deze jongen nu een half jaar laten rijpen bij een club waar de belangen anders liggen, de druk groter is, in een voller stadion gespeeld wordt ipv trosteloze omgeving zonder supporters en ondanks alles op een wat hoger niveau gespeeld wordt. Dat is goed voor deze jongen en meteen een test. En als die slaagt dan schuift die wellicht wat door in de pikorde bij AZ? Optie tot koop zal wellicht niet wenselijk zijn daarom en/of financieel ongunstiger voor NEC?
De reden is heel simpel dat nu er 2 spitsen terugkomen van blessures Az opeens 5 spitsen voor 2 teams heeft omdat Seuntjens (Die praktisch overal kan spelen) nu in de spits staat en het de laatste wedstrijden goed gedaan heeft. Az zit nu met Seuntjens, Jonhnsen, Boadu, Mihalik en Druijf. Druijf moest gewoon plaats maken voor Boadu en Mihalik bij Jong Az. NEC lijkt (geen eredivisie, plek op de ranglijst, geen buitenspeler met een goede voorzet) niet de beste keus, maar het zal wel de enige club zijn geweest met een soort garantie dat hij er veel wedstrijden speelt.

Ik hoop voor jullie dat hij er komend halfjaar veel inschiet en zelfs tegen jong Az hoop ik op een hattrick van Druijf.
Dat laatste hoop ik ook. Misschien dat de ogen van de technische leiding van AZ dan 'anders' kijken naar Ferdy Druijf. Eerder haalden ze een 'Fred Friday' als eerste spits, omdat zij die hoger inschatten dan Wout Weghorst. Tja .....

Geef Ferdy Druijf een goed gevoel in De Goffert en hij gaat als een wervelwind. Die jongen geeft alles en nu dan voor NEC!
Het zijn geen makkelijke tijden om bij NEC te komen. Het publiek is momenteel behoorlijk kritisch. Hopelijk krijgt die een eerlijke kans en weet hij deze waar te maken.

Special Guest
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 25 sep 2017, 14:07
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door Special Guest »

Hopelijk worden de verwachtingen rond deze jonge jongen niet te groot zodat hij hier gebukt onder gaat. Maar het klinkt veelbelovend. Hoop op een snelle goal zodat hij daar niet tegenaan blijft hikken.

Heumen
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 17 jun 2018, 12:02
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door Heumen »

De top scoorder binnen halen Een super spits in mij ogen! Super goed gedaan snel onder contract deze jongen.

Special Guest
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 25 sep 2017, 14:07
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door Special Guest »

Heumen schreef:
za 05 jan 2019, 16:41
De top scoorder binnen halen Een super spits in mij ogen! Super goed gedaan snel onder contract deze jongen.
Gaat niet gebeuren. Az wil absoluut niet verkopen.

More
Berichten: 217
Lid geworden op: za 28 mar 2009, 16:11
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door More »

Hoe beter hij het doet, hoe onhaalbaarder is hij straks. Hoe slechter hij het het doet, hoe oninteressanter is hij straks. Dan toch maar de eerste optie.

GV
Berichten: 2136
Lid geworden op: vr 29 aug 2008, 17:33
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door GV »

Scoorde 11 doelpunten de 1ste helft van deze competitie. Dat moet hier ook maar lukken. Spits is afhankelijk van de ballen die hij krijgt. Dus eerst maar eens afwachten.
Al 65 NEC’er in ♥️ en nieren

Goffert
Berichten: 4373
Lid geworden op: vr 05 jul 2013, 21:32
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door Goffert »

Heumen schreef:
za 05 jan 2019, 16:41
De top scoorder binnen halen Een super spits in mij ogen! Super goed gedaan snel onder contract deze jongen.
Een jonge jongen, heeft nog geen 'druk' gekend of gevoeld en komt nu bij één van de lastigste en vervelendste clubs van Nederland, die na Twente misschien wel het meest van alle andere clubs 'moet' promoveren?! Ik zie het niet gebeuren.

Gebruikersavatar
Schreeuwert uut L
Berichten: 581
Lid geworden op: wo 01 aug 2018, 11:50
Locatie: Vakkie L
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door Schreeuwert uut L »

GV schreef:
zo 06 jan 2019, 14:40
Scoorde 11 doelpunten de 1ste helft van deze competitie. Dat moet hier ook maar lukken. Spits is afhankelijk van de ballen die hij krijgt. Dus eerst maar eens afwachten.
Oh ja, die ballen die Braken ook amper kreeg.
:bier:

Brabander
Berichten: 1603
Lid geworden op: vr 19 aug 2016, 18:04
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door Brabander »

In ieder geval een prima zet vanNEC om deze jongen binnen te halen! Er zijn dan meer optie's dan Achakbar of Braken! Romeny tel ik zoiezo niet mee als optie in de spits!

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door zuurpruim »

Volgens het interview met Jack was er helemaal geen interesse in deze jongen totdat er dus een club kwam voor Braken.Hoe is het mogelijk dat je dat niet even afwacht.Je moet nu echt snel van Braken af want dit gaat nooit goed natuurlijk.De dag dat Ferdi op de bank komt hangt AZ aan de lijn.
En Sven is een gevoelige jongen die zal hierdoor behoorlijk van slag zijn.
Wat een onvoorstelbaar geklungel,wederom.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15941
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door pjottr »

:withstupid:


Het gaat echt nergens over dit.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32811
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door bertje »

En dan moeten we straks nog dat geklungel gaan aangluren. Nog nooit zo weinig zin gehad in de 2e seizoenshelft.. :td:
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38422
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door mschr »

bertje schreef:
ma 07 jan 2019, 12:42
En dan moeten we straks nog dat geklungel gaan aangluren. Nog nooit zo weinig zin gehad in de 2e seizoenshelft.. :td:
Ik blijf optimistisch. slechter dan de eerste seizoenshelft kan het niet worden.

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: Ferdy Druijf

Bericht door Kanchelskis »

zuurpruim schreef:
ma 07 jan 2019, 11:25
Volgens het interview met Jack was er helemaal geen interesse in deze jongen totdat er dus een club kwam voor Braken.Hoe is het mogelijk dat je dat niet even afwacht.Je moet nu echt snel van Braken af want dit gaat nooit goed natuurlijk.De dag dat Ferdi op de bank komt hangt AZ aan de lijn.
En Sven is een gevoelige jongen die zal hierdoor behoorlijk van slag zijn.
Wat een onvoorstelbaar geklungel,wederom.
Ik vraag me wel af op basis waarvan deze jongen dan is gescout? Als er geen interesse was, wat hebben ze dan gedaan toen er interesse kwam in Braken? Gaan strepen op de topscorerslijst? Veldwijk? Onhaalbaar. Mario Engels? Gaat hem ook niet worden. Hé Druijf..
Laatst gewijzigd door Kanchelskis op ma 07 jan 2019, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15941
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door pjottr »

dat idee krijg je wel :redface:

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32811
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door bertje »

mschr schreef:
ma 07 jan 2019, 15:37
bertje schreef:
ma 07 jan 2019, 12:42
En dan moeten we straks nog dat geklungel gaan aangluren. Nog nooit zo weinig zin gehad in de 2e seizoenshelft.. :td:
Ik blijf optimistisch. slechter dan de eerste seizoenshelft kan het niet worden.
Helaas komen jouw voorspellingen ook nooit uit, dat belooft wat..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20552
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door Mark Ariaans »

mschr schreef:
ma 07 jan 2019, 15:37
Ik blijf optimistisch. slechter dan de eerste seizoenshelft kan het niet worden.
Dat dacht ik aan het begin van dit seizoen ook. "Slechter dan de tweede helft van 2017-2018 kan het niet worden." Nou.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16545
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door jackkreta »

bertje schreef:
ma 07 jan 2019, 12:42
En dan moeten we straks nog dat geklungel gaan aangluren. Nog nooit zo weinig zin gehad in de 2e seizoenshelft.. :td:
Je slaat een beetje door in je negativiteit. Ik ben ook niet positief hoor maar geef het wel een kans.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38422
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door mschr »

Mark Ariaans schreef:
ma 07 jan 2019, 17:03
mschr schreef:
ma 07 jan 2019, 15:37
Ik blijf optimistisch. slechter dan de eerste seizoenshelft kan het niet worden.
Dat dacht ik aan het begin van dit seizoen ook. "Slechter dan de tweede helft van 2017-2018 kan het niet worden." Nou.
Dat dacht ik ook. Dat dacht ik zelfs na de eerste 80 minuten van de competitie. Daarna veranderde ik van mening.

Gebruikersavatar
Wessel
Berichten: 2358
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 14:32

Re: Ferdy Druijf

Bericht door Wessel »

Ben benieuwd wie er gaat spelen zondag, Ferdy of Sven. Eén van beiden zal teleurgesteld op de bank zitten. Dat is dan toch jammer. Misschien was het te voorkomen geweest. Je weet niet hoe zeker de transfer van Braken leek, of men er eigenlijk van overtuigd was dat dat door zou gaan. Okita zou ook nog in de spits gespeeld kunnen hebben met voor de vleugels dan Darri, Romeny, Wolters, Mike Tresor en die Marokkaanse jongen. Dan was het aantrekken van een extra spits sowieso niet nodig geweest en had de eigen jeugd en b.v. een Wolters ook eerder een kans gekregen. Nu hebben we tig aanvallers en nog steeds niet die nodige versterking voor het middenveld.

Ik wens Ferdy toch het allerbeste toe. Hij lijkt me een goede speler en moet gewoon voor zijn kans gaan!

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door Tiel »

bertje schreef:
ma 07 jan 2019, 16:23
mschr schreef:
ma 07 jan 2019, 15:37
bertje schreef:
ma 07 jan 2019, 12:42
En dan moeten we straks nog dat geklungel gaan aangluren. Nog nooit zo weinig zin gehad in de 2e seizoenshelft.. :td:
Ik blijf optimistisch. slechter dan de eerste seizoenshelft kan het niet worden.
Helaas komen jouw voorspellingen ook nooit uit, dat belooft wat..
Gelukkig had jij het wel goed gezien aan het begin van het seizoen. :biggrin:
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door zuurpruim »

Wessel schreef:
ma 07 jan 2019, 18:07
Ben benieuwd wie er gaat spelen zondag, Ferdy of Sven. Eén van beiden zal teleurgesteld op de bank zitten. Dat is dan toch jammer. Misschien was het te voorkomen geweest. Je weet niet hoe zeker de transfer van Braken leek, of men er eigenlijk van overtuigd was dat dat door zou gaan. Okita zou ook nog in de spits gespeeld kunnen hebben met voor de vleugels dan Darri, Romeny, Wolters, Mike Tresor en die Marokkaanse jongen. Dan was het aantrekken van een extra spits sowieso niet nodig geweest en had de eigen jeugd en b.v. een Wolters ook eerder een kans gekregen. Nu hebben we tig aanvallers en nog steeds niet die nodige versterking voor het middenveld.

Ik wens Ferdy toch het allerbeste toe. Hij lijkt me een goede speler en moet gewoon voor zijn kans gaan!
Misschien dat Braken nog een keertje mag starten onder het mom van 'Ferdy is net pas bij de groep'.Daarna zal hij toch echt gaan banken.AZ zal gewoon eisen dat hij gaat spelen,klaar.Die hebben niks te maken met het feit dat Braken zijn transfer geen doorgang heeft gevonden.

Gebruikersavatar
eniesee-elst
Berichten: 5095
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 12:58
Contacteer:

Re: Ferdy Druijf

Bericht door eniesee-elst »

zuurpruim schreef:
ma 07 jan 2019, 18:56
Wessel schreef:
ma 07 jan 2019, 18:07
Ben benieuwd wie er gaat spelen zondag, Ferdy of Sven. Eén van beiden zal teleurgesteld op de bank zitten. Dat is dan toch jammer. Misschien was het te voorkomen geweest. Je weet niet hoe zeker de transfer van Braken leek, of men er eigenlijk van overtuigd was dat dat door zou gaan. Okita zou ook nog in de spits gespeeld kunnen hebben met voor de vleugels dan Darri, Romeny, Wolters, Mike Tresor en die Marokkaanse jongen. Dan was het aantrekken van een extra spits sowieso niet nodig geweest en had de eigen jeugd en b.v. een Wolters ook eerder een kans gekregen. Nu hebben we tig aanvallers en nog steeds niet die nodige versterking voor het middenveld.

Ik wens Ferdy toch het allerbeste toe. Hij lijkt me een goede speler en moet gewoon voor zijn kans gaan!
Misschien dat Braken nog een keertje mag starten onder het mom van 'Ferdy is net pas bij de groep'.Daarna zal hij toch echt gaan banken.AZ zal gewoon eisen dat hij gaat spelen,klaar.Die hebben niks te maken met het feit dat Braken zijn transfer geen doorgang heeft gevonden.
Eisen dat Druijf speelt?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Basjeje, SamSam en 50 gasten