Jonathan Okita

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
karlo
Berichten: 7202
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 21:06
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door karlo »

Curva schreef:
vr 18 jan 2019, 23:38
Die hele rechterkant was kut
En links niet veel beter
Het blijft toch je club.

jsentani
Berichten: 4311
Lid geworden op: vr 11 jul 2008, 12:12

Re: Jonathan Okita

Bericht door jsentani »

Henkiepenkie schreef:
vr 18 jan 2019, 23:31
Wat is hij slecht. Zowat elke bal verspeeld en geen één keer een man gepasseerd.
Ben je wel geweest? Hij bracht het meeste gevaar en variatie, niet alles ging goed maar.zonder hem zouden we nauwlijks dreiging hebben.
We winnen, we verliezen, zo zijn wedstrijden.
Eeuwige support of anders lekker wegblijven!

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door zuurpruim »

Jongens het is een centrumspits en anders niets.Al die andere posities dan heb je geen drol aan hem.

Gebruikersavatar
karlo
Berichten: 7202
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 21:06
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door karlo »

jsentani schreef:
vr 18 jan 2019, 23:50
Henkiepenkie schreef:
vr 18 jan 2019, 23:31
Wat is hij slecht. Zowat elke bal verspeeld en geen één keer een man gepasseerd.
Ben je wel geweest? Hij bracht het meeste gevaar en variatie, niet alles ging goed maar.zonder hem zouden we nauwlijks dreiging hebben.
Hou toch op
Heeft werkelijks niets gebracht
Geen aktie lukte,is zijn directe tegenstander nul keer voorbij gekomen,
Heeft spits druif nul keer aangespeeld,
Zorgde voor nul aanvallende impulsen
Een dikke dikke onvoldoende
Het blijft toch je club.

Henkiepenkie
Berichten: 6993
Lid geworden op: ma 14 jan 2008, 10:37
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Henkiepenkie »

jsentani schreef:
vr 18 jan 2019, 23:50
Henkiepenkie schreef:
vr 18 jan 2019, 23:31
Wat is hij slecht. Zowat elke bal verspeeld en geen één keer een man gepasseerd.
Ben je wel geweest? Hij bracht het meeste gevaar en variatie, niet alles ging goed maar.zonder hem zouden we nauwlijks dreiging hebben.
Jazeker, en ik kon mijn ogen 90 minuten lang openhouden ook. Een klein wonder.

Ik vond Okita echt de slechte. Heeft helemaal niets goed gedaan. Ik snap ook niet op welke dreiging je doelt, want ik heb hem alleen maar kinderlijk eenvoudig ballen zien inleveren door knullige acties of slechte passes. Nou vooruit 1 goed schot. Chapeau.

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: Jonathan Okita

Bericht door Juul »

Henkiepenkie schreef:
vr 18 jan 2019, 23:31
Wat is hij slecht. Zowat elke bal verspeeld en geen één keer een man gepasseerd.
Het hele seizoen hetzelfde verhaal... het gaat goed tot de 16 meter en dan houdt het op. Omdat niemand een mannetje voorbij komt. De enige die op techniek een man kan passeren is Lartey Sanniez. Zet hem rechtsbuiten dan heb je meteen een bron van onrust achterin weggehaald.

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10520
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door TT »

Juul schreef:
za 19 jan 2019, 09:09
Henkiepenkie schreef:
vr 18 jan 2019, 23:31
Wat is hij slecht. Zowat elke bal verspeeld en geen één keer een man gepasseerd.
Het hele seizoen hetzelfde verhaal... het gaat goed tot de 16 meter en dan houdt het op. Omdat niemand een mannetje voorbij komt. De enige die op techniek een man kan passeren is Lartey Sanniez. Zet hem rechtsbuiten dan heb je meteen een bron van onrust achterin weggehaald.
Deed het gisteren ook verdedigend prima. Maar inderdaad, de enige met een goede passeeractie.

DR
Berichten: 4808
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door DR »

Juul schreef:
za 19 jan 2019, 09:09
Henkiepenkie schreef:
vr 18 jan 2019, 23:31
Wat is hij slecht. Zowat elke bal verspeeld en geen één keer een man gepasseerd.
Het hele seizoen hetzelfde verhaal... het gaat goed tot de 16 meter en dan houdt het op. Omdat niemand een mannetje voorbij komt. De enige die op techniek een man kan passeren is Lartey Sanniez. Zet hem rechtsbuiten dan heb je meteen een bron van onrust achterin weggehaald.
Het ging met NEC bij alle spelers goed tot de 16. De laatste steekpas of een schot ontbrak.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32927
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door bertje »

zuurpruim schreef:
vr 18 jan 2019, 23:52
Jongens het is een centrumspits en anders niets.Al die andere posities dan heb je geen drol aan hem.
Hij moet gewoon met ruimte voor zich spelen. Technisch is hij zwak, maar hij is razendsnel en kan wel redelijk makkelijk een goal maken. Als we eredivisie hadden gespeeld was hij veel meer tot zijn recht gekomen.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14564
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Bottendaal »

bertje schreef:
ma 21 jan 2019, 09:24
zuurpruim schreef:
vr 18 jan 2019, 23:52
Jongens het is een centrumspits en anders niets.Al die andere posities dan heb je geen drol aan hem.
Hij moet gewoon met ruimte voor zich spelen. Technisch is hij zwak, maar hij is razendsnel en kan wel redelijk makkelijk een goal maken. Als we eredivisie hadden gespeeld was hij veel meer tot zijn recht gekomen.
Die kansen zijn ook, zeker een hand vol keren, te creëren als je de bovenliggende partij bent. (Wat wij zeker niet altijd zijn.) Je moet het alleen wel opzoeken.
Helaas lijkt er bij Jack een algeheel verbot te zijn op diep gaan, steekpasses, crosspasses, lange ballen, etc. Kortom, alles wat het spel snelheid en afwisseling kan bieden.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32927
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door bertje »

Mag ik zeggen dat deze jongen echt zeer beroerd gescout is? Echt een typische buitenspeler voor op de counter (net als Lens destijds. al had die wel een betere techniek), die moet gelanceerd worden en niet mannetjes proberen uit te spelen. Als je het spel wil maken komt hij gewoon totaal niet uit de verf, wat nu dus al ruim een half seizoen het geval is..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door zuurpruim »

bertje schreef:
ma 04 feb 2019, 09:22
Mag ik zeggen dat deze jongen echt zeer beroerd gescout is? Echt een typische buitenspeler voor op de counter (net als Lens destijds. al had die wel een betere techniek), die moet gelanceerd worden en niet mannetjes proberen uit te spelen. Als je het spel wil maken komt hij gewoon totaal niet uit de verf, wat nu dus al ruim een half seizoen het geval is..
Totaal ongeschikt voor 4-4-3. En dit is een van je jongens aan wie je noig een stuiver zou junnen verdienen. Hem past de Depay rol in Oranje,zwervend,komend vanaf de zijkant.

Gebruikersavatar
Nummer 11
Berichten: 4400
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 08:10
Locatie: Nijmegen-Noord
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Nummer 11 »

zuurpruim schreef:
ma 04 feb 2019, 10:07
bertje schreef:
ma 04 feb 2019, 09:22
Mag ik zeggen dat deze jongen echt zeer beroerd gescout is? Echt een typische buitenspeler voor op de counter (net als Lens destijds. al had die wel een betere techniek), die moet gelanceerd worden en niet mannetjes proberen uit te spelen. Als je het spel wil maken komt hij gewoon totaal niet uit de verf, wat nu dus al ruim een half seizoen het geval is..
Totaal ongeschikt voor 4-4-3. En dit is een van je jongens aan wie je noig een stuiver zou junnen verdienen. Hem past de Depay rol in Oranje,zwervend,komend vanaf de zijkant.
Sowieso vreemd. Dat 4-4-3 systeem hadden ze veel eerder moeten gebruiken.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door zuurpruim »

Nummer 11 schreef:
ma 04 feb 2019, 10:14
zuurpruim schreef:
ma 04 feb 2019, 10:07
bertje schreef:
ma 04 feb 2019, 09:22
Mag ik zeggen dat deze jongen echt zeer beroerd gescout is? Echt een typische buitenspeler voor op de counter (net als Lens destijds. al had die wel een betere techniek), die moet gelanceerd worden en niet mannetjes proberen uit te spelen. Als je het spel wil maken komt hij gewoon totaal niet uit de verf, wat nu dus al ruim een half seizoen het geval is..
Totaal ongeschikt voor 4-4-3. En dit is een van je jongens aan wie je noig een stuiver zou junnen verdienen. Hem past de Depay rol in Oranje,zwervend,komend vanaf de zijkant.
Sowieso vreemd. Dat 4-4-3 systeem hadden ze veel eerder moeten gebruiken.
ok 4 3 3 dan :biggrin:

Brabander
Berichten: 1603
Lid geworden op: vr 19 aug 2016, 18:04
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Brabander »

Ik ben het er totaal niet mee eens! Okita is toch echt een van de gevaarlijkste spelers bij ons. Hij is nog jong en zeer gevaarlijk met zijn snelheid.
Ik wil hem wel eens zien als het team begint te draaien! Nu heb ik het idee dat hij niet tot zijn recht komt!

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11768
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door DJTEEF! »

bertje schreef:
ma 04 feb 2019, 09:22
Mag ik zeggen dat deze jongen echt zeer beroerd gescout is? Echt een typische buitenspeler voor op de counter (net als Lens destijds. al had die wel een betere techniek), die moet gelanceerd worden en niet mannetjes proberen uit te spelen. Als je het spel wil maken komt hij gewoon totaal niet uit de verf, wat nu dus al ruim een half seizoen het geval is..
Oversier heeft aanvallers gescout die het van positiespel moeten hebben (Darri, Achahbar, Braken) en die het van de omschakeling moeten hebben (Okita, Sjimmie, Wolters). Dat is van de zotte, helemaal met de portemonnee van NEC.

Met Druijf zijn we dan ook beter af dan met Darri, Achahbar en Braken samen. Die is in tegenstelling tot de laatste 3 wel goed in de omschakeling: hij jaagt af, verovert ballen, is een goed aanspeelpunt en is snel. Voorwaarde is wel dat de Gier vol voor de omschakeling gaat. Met deze selectie kun je de PO niet alleen halen, maar ook winnen.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38488
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door mschr »

Hij was niet goed gisteravond. De man is matig als de tegenstander verdedigt. De man is onzichtbaar, als de tegenstander domineert. Wat heb je in vredesnaam aan een Okita?

jsentani
Berichten: 4311
Lid geworden op: vr 11 jul 2008, 12:12

Re: Jonathan Okita

Bericht door jsentani »

Brabander schreef:
ma 04 feb 2019, 18:47
Ik ben het er totaal niet mee eens! Okita is toch echt een van de gevaarlijkste spelers bij ons. Hij is nog jong en zeer gevaarlijk met zijn snelheid.
Ik wil hem wel eens zien als het team begint te draaien! Nu heb ik het idee dat hij niet tot zijn recht komt!
:withstupid:
We winnen, we verliezen, zo zijn wedstrijden.
Eeuwige support of anders lekker wegblijven!

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38488
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door mschr »

Dus hij komt alleen tot zijn recht als het team gaat draaien? Goeie aanvallers zijn beslissend en zorgen ervoor dat het team gaat draaien.

Gebruikersavatar
Jota
Berichten: 3631
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:54
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Jota »

mschr schreef:
za 16 feb 2019, 07:32
Hij was niet goed gisteravond. De man is matig als de tegenstander verdedigt. De man is onzichtbaar, als de tegenstander domineert. Wat heb je in vredesnaam aan een Okita?
:withstupid: Hij was slecht gisteren, maar ik blijf nog steeds geloven in hem. Vind hem een van de beste voetballers bij NEC ondanks zijn mindere optreden.
Vergis niet dat hij veel kansen creëert ook voor zichzelf, maar die gaan nu iets te vaak op de lat, paal, op de keeper of net naast. Het geluk moet keren...

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door zuurpruim »

Deze man moet je niet in de positie brengen waarin hij een man voorbij moet, dat lukt hem zelden. Hij moet de diepte in gestuurd worden en dat gaat nu eenmaal veel moeilijker in een 4-3-3 dan in een 4-4-2.Hij is voetballend veel beter maar het is wel een soort voetballer zoals Kevin Mayi. Dat soort spelers hebben ruimte nodig en die krijg je in de KKD niet als NEC zijnde.

Nijmegen0413
Berichten: 10758
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Nijmegen0413 »

Heeft een goede werkethiek en heeft het in zich beslissend te zijn.
Gister kort na rust maakt hij ook bijna een klasse goal, was het niet dat de keeper van Go Ahead een fantastische redding in huis had.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32927
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door bertje »

Super, super slecht gescout gewoon.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door Tiel »

bertje schreef:
za 16 feb 2019, 12:27
Super, super slecht gescout gewoon.
Weet ik niet, er waren genoeg andere clubs die hem ook wilden. Gewoon een super seizoen gehad vorig jaar, dit jaar bijzonder weinig rendement.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
NECNijmeguh
Berichten: 1609
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:28
Contacteer:

Re: Jonathan Okita

Bericht door NECNijmeguh »

Tiel schreef:
za 16 feb 2019, 12:39
bertje schreef:
za 16 feb 2019, 12:27
Super, super slecht gescout gewoon.
Weet ik niet, er waren genoeg andere clubs die hem ook wilden. Gewoon een super seizoen gehad vorig jaar, dit jaar bijzonder weinig rendement.
Ze hebben hem gescout op aantal goals omdat ze denken dat als je genoeg goals inkoopt je altijd kampioen gaat worden....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten