Norbert Alblas

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
Wessel
Berichten: 2358
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 14:32

Re: Norbert Alblas

Bericht door Wessel »

Wat een negatief gedoe toch zeg. Elke keeper heeft misschien weleens een mindere periode of pech in een bepaalde fase. Maar een Babos, Brookhuis en Gentenaar waren gewoon geweldige keepers. Geweldig dat die voor NEC gespeeld hebben.

Wat Alblas bereft, het is aan hem om te bewijzen wat hij in huis heeft. Het feit dat hij zolang bij Ajax onder contract heeft gestaan en het tot doelman van het tweede elftal heeft gebracht, zegt toch wel wat. Ajax heeft zoveel keepers in opleiding, als je niet goed genoeg bent kun je snel je biezen pakken!

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Norbert Alblas

Bericht door Tiel »

Wessel schreef:
do 09 aug 2018, 18:28
Wat een negatief gedoe toch zeg. Elke keeper heeft misschien weleens een mindere periode of pech in een bepaalde fase. Maar een Babos, Brookhuis en Gentenaar waren gewoon geweldige keepers. Geweldig dat die voor NEC gespeeld hebben.

Wat Alblas bereft, het is aan hem om te bewijzen wat hij in huis heeft. Het feit dat hij zolang bij Ajax onder contract heeft gestaan en het tot doelman van het tweede elftal heeft gebracht, zegt toch wel wat. Ajax heeft zoveel keepers in opleiding, als je niet goed genoeg bent kun je snel je biezen pakken!
Sterker nog hij kon verlengen.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Wessel
Berichten: 2358
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 14:32

Re: Norbert Alblas

Bericht door Wessel »

Inderdaad!

@ Burp. Mijn opmerkingen waren primair niet aan jou gericht hoor maar aan iemand anders. Ene M !

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7116
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Norbert Alblas

Bericht door jetipo »

Tiel schreef:
do 09 aug 2018, 18:29
Wessel schreef:
do 09 aug 2018, 18:28
Wat een negatief gedoe toch zeg. Elke keeper heeft misschien weleens een mindere periode of pech in een bepaalde fase. Maar een Babos, Brookhuis en Gentenaar waren gewoon geweldige keepers. Geweldig dat die voor NEC gespeeld hebben.

Wat Alblas bereft, het is aan hem om te bewijzen wat hij in huis heeft. Het feit dat hij zolang bij Ajax onder contract heeft gestaan en het tot doelman van het tweede elftal heeft gebracht, zegt toch wel wat. Ajax heeft zoveel keepers in opleiding, als je niet goed genoeg bent kun je snel je biezen pakken!
Sterker nog hij kon verlengen.
:withstupid: bij beide opmerkingen.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26905
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Norbert Alblas

Bericht door De Kletskop »

jetipo schreef:
do 09 aug 2018, 19:05
Tiel schreef:
do 09 aug 2018, 18:29
Wessel schreef:
do 09 aug 2018, 18:28
Wat een negatief gedoe toch zeg. Elke keeper heeft misschien weleens een mindere periode of pech in een bepaalde fase. Maar een Babos, Brookhuis en Gentenaar waren gewoon geweldige keepers. Geweldig dat die voor NEC gespeeld hebben.

Wat Alblas bereft, het is aan hem om te bewijzen wat hij in huis heeft. Het feit dat hij zolang bij Ajax onder contract heeft gestaan en het tot doelman van het tweede elftal heeft gebracht, zegt toch wel wat. Ajax heeft zoveel keepers in opleiding, als je niet goed genoeg bent kun je snel je biezen pakken!
Sterker nog hij kon verlengen.
:withstupid: bij beide opmerkingen.
:withstupid:

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38422
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Norbert Alblas

Bericht door mschr »

burp schreef:
do 09 aug 2018, 17:56
mschr schreef:
do 09 aug 2018, 11:24
bertje schreef:
do 09 aug 2018, 10:21
DR schreef:
wo 08 aug 2018, 21:23
bertje schreef:
wo 08 aug 2018, 11:49
Zekers, grote pluim voor Brookhuis wat dat betreft ook. De enige echt zwakke keepers die ik me kan herinneren zijn Johnson en Delle, en die trokken het allebei mentaal niet..
Ik ben wellicht wat ouder, maar ik kan me ook nog Van Emmerik, Van Cuijk en Klein Goldewijk herinneren. En de slechtst voetballende keeper die we hebben gehad is Brookhuis geweest. Overigens is dat hem niet kwalijk te nemen. Die mee voetbal regel kwam erin toen hij keeper was hier. Daarvoor was hij een prima lijnkeeper maar hoefde niet mee te voetballen.
Nog slechter als Delle? Nu was Brookhuis van voor mijn tijd, maar dat kan ik me moeilijk voorstellen eigenlijk😅
Brookhuis was me een potje slecht in de periode najaar 1994-1996. Elk schot op zijn doel was een goal en bij een 1-tegen-1 kon je al gaan treuren om de tegengoal, want Brookhuis ging altijd liggen, zodat de tegenstander de bal altijd voor het inblazen had. Hij was zelfs ietsje slechter dan Babos in zijn laatste seizoen.
en ook Gentenaar was in z'n laatste periode toch slecht. Maar goed zowel Brookhuis, Babos als Gentenaar hebben ook een hele sterke tijd gehad die dat ruim overwint.

Sinouh is overigens ook nog een schandvlek die ooit tussen de palen stond. De periode na Schellekens met Van Cuijk, Klein Goldewijk en Hanssen was ook niet best, maar ja dat is lang geleden. Een Van Emmerik en Klein Goldewijk hebben ook maar een handvol wedstrijden gespeeld, of gaan we de paar optredens van een destijds 17 jarige Wienie Nillessen ook maar slecht noemen?
Maurice Gubbels was ook niet veel soeps.

Gebruikersavatar
MojoMojo
Berichten: 2080
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 18:40
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Norbert Alblas

Bericht door MojoMojo »

Ik was aan het genieten van deze man bij de warming-up afgelopen wedstrijd. Wat een fenomenale reddingen. Echter, even relativeren, vind ik Van Duin ook vaak heel goed in de warming-up..
The name's so nice, you say it twice..

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14545
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Norbert Alblas

Bericht door Bottendaal »

MojoMojo schreef:
vr 24 aug 2018, 19:44
Ik was aan het genieten van deze man bij de warming-up afgelopen wedstrijd. Wat een fenomenale reddingen. Echter, even relativeren, vind ik Van Duin ook vaak heel goed in de warming-up..
:lol:
Mooie relativering!! :wink:

Johnvdb
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 11:04
Contacteer:

Re: Norbert Alblas

Bericht door Johnvdb »

mschr schreef:
do 09 aug 2018, 19:10
burp schreef:
do 09 aug 2018, 17:56
mschr schreef:
do 09 aug 2018, 11:24
bertje schreef:
do 09 aug 2018, 10:21
DR schreef:
wo 08 aug 2018, 21:23
bertje schreef:
wo 08 aug 2018, 11:49
Zekers, grote pluim voor Brookhuis wat dat betreft ook. De enige echt zwakke keepers die ik me kan herinneren zijn Johnson en Delle, en die trokken het allebei mentaal niet..
Ik ben wellicht wat ouder, maar ik kan me ook nog Van Emmerik, Van Cuijk en Klein Goldewijk herinneren. En de slechtst voetballende keeper die we hebben gehad is Brookhuis geweest. Overigens is dat hem niet kwalijk te nemen. Die mee voetbal regel kwam erin toen hij keeper was hier. Daarvoor was hij een prima lijnkeeper maar hoefde niet mee te voetballen.
Nog slechter als Delle? Nu was Brookhuis van voor mijn tijd, maar dat kan ik me moeilijk voorstellen eigenlijk😅
Brookhuis was me een potje slecht in de periode najaar 1994-1996. Elk schot op zijn doel was een goal en bij een 1-tegen-1 kon je al gaan treuren om de tegengoal, want Brookhuis ging altijd liggen, zodat de tegenstander de bal altijd voor het inblazen had. Hij was zelfs ietsje slechter dan Babos in zijn laatste seizoen.
en ook Gentenaar was in z'n laatste periode toch slecht. Maar goed zowel Brookhuis, Babos als Gentenaar hebben ook een hele sterke tijd gehad die dat ruim overwint.

Sinouh is overigens ook nog een schandvlek die ooit tussen de palen stond. De periode na Schellekens met Van Cuijk, Klein Goldewijk en Hanssen was ook niet best, maar ja dat is lang geleden. Een Van Emmerik en Klein Goldewijk hebben ook maar een handvol wedstrijden gespeeld, of gaan we de paar optredens van een destijds 17 jarige Wienie Nillessen ook maar slecht noemen?
Maurice Gubbels was ook niet veel soeps.
Was wel een gezellige vent dat weer wel

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38422
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Norbert Alblas

Bericht door mschr »

Klopt.

Brabander
Berichten: 1603
Lid geworden op: vr 19 aug 2016, 18:04
Contacteer:

Re: Norbert Alblas

Bericht door Brabander »

Denk dat het een heel erg goede keeper is, prima om hem rustig te brengen!

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31802
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Norbert Alblas

Bericht door vak Oost »

Brabander schreef:
za 25 aug 2018, 10:53
Denk dat het een heel erg goede keeper is, prima om hem rustig te brengen!
Zijn 1ste vuurproef heeft hij met glans door staan :tu:
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22783
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Norbert Alblas

Bericht door burp »

In de basis!

NiMMA_024
Berichten: 6731
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 15:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Norbert Alblas

Bericht door NiMMA_024 »

waardig vervanger, zo niet de nieuwe basiskeep.
NEC ON TOUR.... soon in your stadium!

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11728
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Norbert Alblas

Bericht door DJTEEF! »

Alblas is een klasse beter dan Coutinho.

Gebruikersavatar
Wessel
Berichten: 2358
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 14:32

Re: Norbert Alblas

Bericht door Wessel »

Ja, maar Coutinho heeft nog een contract voor zoveel jaar!

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15058
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Norbert Alblas

Bericht door necnmgn »

burp schreef:
vr 31 aug 2018, 22:12
In de basis!
Straalt vertrouwen en rust uit. Coacht op het oog prima, en had een formidabele redding in de beginfase. Mag best blijven staan!

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26905
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Norbert Alblas

Bericht door De Kletskop »

Keepend meer dan uitstekend.
Maar sjezus zijn trap mag wel wat beter.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17936
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Norbert Alblas

Bericht door Demtsjenko »

Sjezus man... elke reactie van je eindigt vandaag met een negatieve teneur...

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8970
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: Norbert Alblas

Bericht door JBNMGN »

De Kletskop schreef:
vr 31 aug 2018, 22:35
Keepend meer dan uitstekend.
Maar sjezus zijn trap mag wel wat beter.
Laat hem maar staan, hij oogt veel rustiger en stond best goed te keepen. Denk mede dankzij hem 3 pnt.
Coutinho mag wel weer ff op de bank
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26905
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Norbert Alblas

Bericht door De Kletskop »

Demtsjenko schreef:
vr 31 aug 2018, 22:36
Sjezus man... elke reactie van je eindigt vandaag met een negatieve teneur...
Das niet waar. Ik verwachtte een 5-0 vooraf.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17936
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Norbert Alblas

Bericht door Demtsjenko »

Dat is waar...

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13373
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Norbert Alblas

Bericht door Pol »

Wessel schreef:
vr 31 aug 2018, 22:32
Ja, maar Coutinho heeft nog een contract voor zoveel jaar!
Dat heb ik nooit begrepen. Mag wat mij betreft plaats maken voor deze jongen.

Gebruikersavatar
eniesee12
Berichten: 5261
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 01:02
Contacteer:

Re: Norbert Alblas

Bericht door eniesee12 »

Ik stond vooral te kijken van de manier waarop hij meevoetbalde, zo gemakkelijk. Nog een paar goeie save''s alleen aan zijn trap mag hij wel iets doen. Wat mij betreft laten staan.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Norbert Alblas

Bericht door zuurpruim »

trekt gelukkig delijn van de trainingen door, keepte uitstekend.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: K0kkieniesee en 36 gasten