Wanneer tegen NAC, op de eerste 10 minuten na was er vol druk?
Dirk Proper
- De Kletskop
- Contacteer:
Re: Dirk Proper
- Super-Simr
- Contacteer:
Zouden wij nog een update krijgen over hoe het gaat met Dirk? Dat hij dit seizoen niet meer speelt is als laatste medegedeeld.
Ik weet dat dit tegenwoordig privacy technisch allemaal heel lastig is, maar een boodschap van Dirk zou toch prettig zijn. Hopelijk is hij wel op tijd 'fit' voor het EK.

Ik weet dat dit tegenwoordig privacy technisch allemaal heel lastig is, maar een boodschap van Dirk zou toch prettig zijn. Hopelijk is hij wel op tijd 'fit' voor het EK.

Nijmegen, Nijmegen, altijd zon en nooit eens regen!
-
- Contacteer:
Over 2 weken al de eerste oefenwedstrijd ,ik denk niet dat Dirk het EK gaat spelen.Super-Simr schreef: ↑di 20 mei 2025, 09:58Zouden wij nog een update krijgen over hoe het gaat met Dirk? Dat hij dit seizoen niet meer speelt is als laatste medegedeeld.
Ik weet dat dit tegenwoordig privacy technisch allemaal heel lastig is, maar een boodschap van Dirk zou toch prettig zijn. Hopelijk is hij wel op tijd 'fit' voor het EK.![]()
![]()
Over een kutjaar hebben gesproken 

- Bottendaal
- Contacteer:
zoete aardbei schreef: ↑di 20 mei 2025, 12:17Over 2 weken al de eerste oefenwedstrijd ,ik denk niet dat Dirk het EK gaat spelen.Super-Simr schreef: ↑di 20 mei 2025, 09:58Zouden wij nog een update krijgen over hoe het gaat met Dirk? Dat hij dit seizoen niet meer speelt is als laatste medegedeeld.
Ik weet dat dit tegenwoordig privacy technisch allemaal heel lastig is, maar een boodschap van Dirk zou toch prettig zijn. Hopelijk is hij wel op tijd 'fit' voor het EK.![]()
![]()
Zou triest zijn. Had zich daar natuurlijk nog eens extra in de kijker kunnen spelen.
Meejeens. Sinds zijn rentree na de blessure opgelopen in de thuiswedstrijd tegen Sparta (februari 2024) is ie een andere voetballer geworden. Hij speelt alsof hij Schone is. Risicoloos, wandelend.Bottendaal schreef: ↑ma 19 mei 2025, 21:53Polleke, je bent echt naïef verliefd op die jongen. Hij speelde dramatisch op safe. Hij keek naar voren na zijn aanname, het was niet zo dat hij het niet zag, hij durfde de ballen niet te geven. Heb je hem nog wel eens zien indribbelen, uitdraaiend een man uitspelen om het spel te versnellen, een bal tussen wat spelers door zien geven? Allemaal niet. Dirk was de stroop in de motor van NEC. Hoe vervelend ook, want ik heb wel een zwak voor het mannetje, maar hij kan zo veel beter.Polleke schreef: ↑zo 18 mei 2025, 22:28Ik denk dat Proper altijd in eerste instantie de oplossing naar voren zoekt. Maar als hij die niet ziet, dan speelt hij op safe. Ik denk dat Proper in voorgaande seizoenen die opties zag, en dit seizoen niet. Ik denk dat hij ze wel ziet in Jong Oranje, maar niet meer bij NEC. Omdat we tot pakweg drie wedstrijden geleden geen lopende acties zagen voorin. Ik ben een enorme fan van Dirk en let speciaal op hem in wedstrijden... als de diepte optie er is: dan komt altijd die pass.Gerard Lopez schreef: ↑zo 18 mei 2025, 22:22Ja, en jij denkt echt dat Proper in dit team naadloos op dezelfde manier mee kan? Of ligt het andersom en spelen we nu zo omdat we niet meer elk balletje rustig tussen de verdedigers komen halen en daarna breed of terug op de keeper spelen?Polleke schreef: ↑zo 18 mei 2025, 22:17Niet mee eens.... Omdat je simpelweg naar het spel moet kijken. NEC speelt de laatste wedstrijden ineens vol druk... spelers die najagen, bewegen voorin, soms zelfs op een idiote manier. Na het uitvallen van Proper is NEC anders gaan spelen.Nijmegen0413 schreef: ↑zo 18 mei 2025, 19:57Rondom Dirk is het eenvoudig. Die was zelf hopeloos uit vorm.
Doordat hij afwezig speelt Sano als enkele 6. Daar waar hij uitblinkt. En door de nieuwe invulling van het middenveld (met 2 tienen) komt er meer dynamiek en loopvermogen naast de geweldige voetbal kwaliteiten van Sano. Dit zorgt voor een gevarieerd en complementair middenveld.
Nuytinck/Marquez vind ik overigens wel echt andere koek. Als je een Marquez zag invallen in Heerenveen, maar ook in Amsterdam vond ik hem nou niet echt uitblinken (bal inleveren waar bijna de 1-0 uit voort kwam en wilde/domme overtredingen maken). Marquez komt er nu weer wat beter in (vertrouwen en ritme), maar Nuytinck was voor zijn blessure ook juist in goede doen.
Mijn conclusie; door het wegvallen van Proper en de noodgedwongen wijzigingen ben je significant onvoorspelbaarder geworden. En daar zijn de resultaten een mooi gevolg van.
Sano speelt met dezelfde mensen om hem heen en weet wel snelheid, directheid en dynamiek te brengen. Hij durft wat te ondernemen. Een wereld van verschil met Proper. En dat ligt aan beide spelers, en heeft geen excuses!
-
- Contacteer:
Ik zou als ik Dirk was,als Chery komt,een jaartje bijtekenen.
Tannane en Chery,daar voelde hij zich als een vis in het water bij.
Kan hij na een goed jaar alsnog die gewenste stap zetten.
Bij Tannane (en Schöne) werd Dirk volledig ondergesneeuwd (net als de rest van het elftal), met Chery had hij wel een bijzonder goede klik dus dat kan wel potentieel gaan floreren.zoete aardbei schreef: ↑wo 21 mei 2025, 13:54Ik zou als ik Dirk was,als Chery komt,een jaartje bijtekenen.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
Proper weer op het trainingsveld!
"I was raised outta steel, here in the swamps of Nijmegen.’ (Springsteen 2024)
Top! Hoe kwam hij een beetje over?
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
-
- Contacteer:
Dat is echt super goed nieuws en eigenlijk totaal niet verwacht!
Training was besloten.
Ik denk dat Dirk alleen wat loopwerk gedaan heeft.
In bezit van TC3 en VT2. 

Mag alleen nog niet koppen blijkbaar.
Voor de fans wel..... inmiddels is Proper geen fan-doel meer.
Opsteker voor Dirk, samen met Roefs opgeroepen voor het EK.
Sneu maar verstandig
Dirk Proper heeft nog te veel last van een hoofdblessure en zal hierdoor geen deel meer uitmaken van de EK-selectie van Michael Reiziger. De middenvelder van N.E.C. wordt vervangen door Luciano Valente van FC Groningen.
Dirk Proper heeft nog te veel last van een hoofdblessure en zal hierdoor geen deel meer uitmaken van de EK-selectie van Michael Reiziger. De middenvelder van N.E.C. wordt vervangen door Luciano Valente van FC Groningen.
- Mark Ariaans
- Beheerder
- Contacteer:
Triest voor Dirk en triest voor onze portemonnee.
Sneu voor proper, maar verstandige keuze. Nooit risico nemen met een hersenschudding
Heel sneu, ik vond het al enthousiast dat hij zo snel op het veld stond. Hier kan je echt een lange tijd last van houden.
Jammer voor hem. Vond al dat hij weer vrij snel op het trainingsveld stond. Ben bang dat ze teveel geforceerd hebben met het oog op het EK.
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
Logisch dat hij het geprobeerd heeft, maar verstandig om niet door te pushen als het niet kan.