Dirk Proper

Discussies over spelers, trainers, tactiek etc.
bertje
Contacteer:

Re: Dirk Proper

Bericht door bertje »

Pol schreef:
ma 15 apr 2024, 00:39
mschr schreef:
zo 14 apr 2024, 23:37
beeros schreef:
zo 14 apr 2024, 20:50
Mooi half uurtje in de benen. Week trainen en dan volgende week een uur a 75 minuten.
Hij is zijn basisplaats kwijt. Nadat hij eruit ging, werd het spel veel beter. Op zijn plek is Sano, laten we eerlijk zijn, gewoon beter.
Eens. Lullig voor Dirk maar Sano moet daar staan volgende week.
Sano is veel meer box to box en Dirk de spelverdeler, waarom zou dat niet samen kunnen?
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Sandertjuh85
Contacteer:

Bericht door Sandertjuh85 »

Pol schreef:
mschr schreef:
beeros schreef:
Mooi half uurtje in de benen. Week trainen en dan volgende week een uur a 75 minuten.
Hij is zijn basisplaats kwijt. Nadat hij eruit ging, werd het spel veel beter. Op zijn plek is Sano, laten we eerlijk zijn, gewoon beter.
Lullig voor Cherry ja. Dirk moet altijd spelen.

T.I.G.O.
Contacteer:

Bericht door T.I.G.O. »

Gevalletje “luxeprobleem”,meer van dit aub

Pol
Contacteer:

Bericht door Pol »

Sandertjuh85 schreef:
ma 15 apr 2024, 06:37
Pol schreef:
mschr schreef:
beeros schreef:
Eens, maar Proper is niet fit genoeg.

De Kletskop
Contacteer:

Bericht door De Kletskop »

Pol schreef:
mschr schreef:
beeros schreef:
Jullie hebben het goed wies kapot.
Dirk zet je als 1e op het formulier.

bertje
Contacteer:

Bericht door bertje »

Pol schreef:
ma 15 apr 2024, 08:15
Sandertjuh85 schreef:
Pol schreef:
mschr schreef:
beeros schreef:
Meijer zei gisteren anders.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Demtsjenko
Contacteer:

Bericht door Demtsjenko »

De Kletskop schreef:
ma 15 apr 2024, 09:01
Pol schreef:
mschr schreef:
beeros schreef:
tuurlijk... als hij fit is speelt hij...

mschr
Contacteer:

Bericht door mschr »

De Kletskop schreef:
Pol schreef:
mschr schreef:
beeros schreef:
Ga je gang, maar dan moet je ook Rober opstellen en Chery op de bank zetten.

Pol
Contacteer:

Bericht door Pol »

bertje schreef:
ma 15 apr 2024, 09:15
Pol schreef:
Sandertjuh85 schreef:
Pol schreef:
mschr schreef:
beeros schreef:
Zo zag het er niet uit

De Kletskop
Contacteer:

mschr schreef:
ma 15 apr 2024, 09:21
De Kletskop schreef:
Pol schreef:
mschr schreef:
beeros schreef:
Ga je gang, maar dan moet je ook Rober opstellen en Chery op de bank zetten.
Prima.

jallah
Contacteer:

Bericht door jallah »

Pol schreef:
mschr schreef:
beeros schreef:
sano en dirk naast elkaar.. niks lullig voor dirk.. mees op 10.. slopen die feyenoorders..

bertje
Contacteer:

Bericht door bertje »

Pol schreef:
ma 15 apr 2024, 09:22
bertje schreef:
Pol schreef:
Sandertjuh85 schreef:
Pol schreef:
mschr schreef:

Zo zag het er niet uit
Meijer vertelde bij Studio Voetbal dat dit het plan was. Een half uurtje om hem er weer in te laten komen en geen onnodige risico's verder te nemen. Hij had een stuk langer gekund gaf hij aan.

Pol
Contacteer:

Bericht door Pol »

bertje schreef:
ma 15 apr 2024, 11:39
Pol schreef:
bertje schreef:
Pol schreef:
Sandertjuh85 schreef:
Pol schreef:
Zo zag het er niet uit
Meijer vertelde bij Studio Voetbal dat dit het plan was. Een half uurtje om hem er weer in te laten komen en geen onnodige risico's verder te nemen. Hij had een stuk langer gekund gaf hij aan.
Ik bedoelde meer dat hij in dat half uur liet zien nog niet fit te zijn. Leek trager en voorzichtiger dan normaal. Hopelijk is het zondag beter, als hij speelt.

bertje
Contacteer:

Bericht door bertje »

Pol schreef:
ma 15 apr 2024, 11:45
bertje schreef:
Pol schreef:
bertje schreef:
Pol schreef:
Sandertjuh85 schreef:

Zo zag het er niet uit
Ik bedoelde meer dat hij in dat half uur liet zien nog niet fit te zijn. Leek trager en voorzichtiger dan normaal. Hopelijk is het zondag beter, als hij speelt.
Ze lieten nog wat momenten zien bij Studio voetbal van hem in de wedstrijd, hij zat er ook echt een paar keer scherp tussen hoor. Niet raar natuurlijk dat hij na 2 maanden er weer even in moet komen, nu nog een week lekker trainen en ik zou hem "gewoon" opstellen hoor.

E.B
Contacteer:

Bericht door E.B »

Pol schreef:
ma 15 apr 2024, 11:45
bertje schreef:
Pol schreef:
bertje schreef:
Pol schreef:
Sandertjuh85 schreef:

Zo zag het er niet uit
Kan me ook zomaar voorstellen dat hij voorzichtig was. Hij wil zondag spelen en deze pot niet missen.

jackkreta
Contacteer:

Bericht door jackkreta »

Proper vreesde voor missen bekerfinale met NEC: ‘Natuurlijk heb ik wel eens gedacht: had ik dat hakje maar nooit gemaakt’
Dirk Proper is net op tijd voor de bekerfinale terug bij NEC. De middenvelder kende angstige momenten tijdens zijn revalidatie. ,,Het was vreselijk om voor het eerst zo’n lange tijd geblesseerd te zijn.”

Jeroen Bijma 16-04-24, 22:14 Laatste update: 16-04-24, 23:44
0 REACTIES
Als Dirk Proper een hakje of een ander kunststukje uitvoert op de training, wordt er vaak een dolletje gemaakt door een ploeggenoot bij NEC. Dan klinken er dingen als ‘kijk nou uit, Dirk!’ Proper lacht het telkens weg. Hij liep eind februari tijdens de wedstrijd tegen Sparta Rotterdam (2-0 zege) een hamstringblessure op, omdat hij diep op eigen helft een hakje maakte.

,,Natuurlijk heb ik wel eens gedacht: had ik dat hakje maar nooit gemaakt”, zegt Proper. ,,Maar voetbal is ook dingen doen op gevoel. Het was vervelend dat ik daardoor geblesseerd raakte, maar ik zei ik al tegen de fysio’s dat ik niet uitsluit nog een keer een hakje te maken. Misschien moet ik dat vermijden, maar ik heb al gemerkt dat dat best lastig is. En door ploeggenoten word ik erop aangesproken als ik überhaupt iets geks doe, haha.”

De lach is terug bij Proper. Dat was de afgelopen weken wel anders. Zeker toen hij twee weken geleden een terugslag kreeg, terwijl hij klaar leek voor zijn rentree tegen Fortuna Sittard (1-1). Nadat hij eerst de halve finale tegen SC Cambuur in de KNVB-beker moest missen, werd opeens de finale komende zondag tegen Feyenoord ook kort dag.

,,Toen ben ik wel even bang geweest dat ik de finale zou missen. Je ziet de dag van de finale steeds dichterbij komen. En als je tot een week geleden niet eens met de groep meetraint, dan weet je dat het een moeilijk verhaal kan worden. Maar gelukkig is het de afgelopen dagen goed gegaan en ben ik net op tijd fit. Dat is een hele opluchting.”

Tekst gaat verder onder de foto

Dirk Proper wordt behandeld door de fysiotherapeut van NEC in de wedstrijd tegen Sparta Rotterdam.
Dirk Proper wordt behandeld door de fysiotherapeut van NEC in de wedstrijd tegen Sparta Rotterdam. © Broer van den Boom
Proper maakte zondag tegen PEC Zwolle (2-2) daadwerkelijk zijn rentree. Hij speelde opvallend genoeg het eerste half uur. Dat duidt erop dat NEC-trainer Rogier Meijer van plan is om ook tegen Feyenoord met Proper te starten. Dat gaat dan waarschijnlijk opnieuw ten koste van Rober Gonzalez, die voorin plaats moet maken voor Kodai Sano.

,,Ik ben er klaar voor om te starten tegen Feyenoord. Ik sta sowieso te popelen om weer veel minuten te maken. Het was vreselijk om voor het eerst zo’n lange tijd geblesseerd te zijn. Vooral omdat je het team niet kunt helpen tijdens de wedstrijden en je veel binnen blijft, waar de rest naar buiten gaat om te trainen. Voor de televisie was ik bovendien een stuk zenuwachtiger dan in het veld. Maar de ploeg heeft het zonder mij fantastisch gedaan.”

Zonder Proper diende NEC PSV de eerste competitienederlaag van dit seizoen toe en won de club voor het eerst sinds 2016, en voor het eerst sinds 2012 in GelreDome, de Gelderse derby tegen Vitesse. Met Proper moet daar het veroveren van de eerste prijs in de geschiedenis aan worden toegevoegd, al is NEC de underdog tegen Feyenoord.

,,We hebben dit seizoen bewezen dat we het elke topclub moeilijk kunnen maken, ook Feyenoord. We hebben dus het geloof dat we kunnen winnen. Het zal een zware wedstrijd worden, maar als wij ons niveau halen, zijn we tot veel in staat. En bij een zege zal er ongetwijfeld een groots feest losbarsten in Nijmegen. Als je ziet hoe het nu al leeft in de stad. Dat geeft een enorme boost.”
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

E.B
Contacteer:

Bericht door E.B »

Tegen Feijenoord wordt het natuurlijk veel lopen. Hopelijk kunnen Proper en eventueel Van Rooij dit bijbenen.

Tyson
Contacteer:

Bericht door Tyson »

E.B schreef:
wo 17 apr 2024, 08:34
Tegen Feijenoord wordt het natuurlijk veel lopen. Hopelijk kunnen Proper en eventueel Van Rooij dit bijbenen.
Daarom moeten we het veld ook klein en compact houden, zodat de onderlinge afstanden klein zijn en er geen ruimte is voor Feyenoord, daar hebben ze moeite mee om doorheen te voetballen!

zoete aardbei
Contacteer:

Bericht door zoete aardbei »

Tyson schreef:
wo 17 apr 2024, 11:33
E.B schreef:
Daarom moeten we het veld ook klein en compact houden, zodat de onderlinge afstanden klein zijn en er geen ruimte is voor Feyenoord, daar hebben ze moeite mee om doorheen te voetballen!
precies en Pereira zich alleen vast laten bijten in Paixao.Geen rare capriolen,dan op rechts maar minder aanvallend.

Brabander
Contacteer:

Bericht door Brabander »

Ik ben blij dat Proper er weer bij is aanstaande zondag. Maar eens kijken hoe lang hij het vol gaat houden!

bertje
Contacteer:

Bericht door bertje »

jackkreta
Contacteer:

Bericht door jackkreta »

Aub:
O-lid
Service & contact
Vacatures
Webshop
✈ VI Travel

'We hebben laten zien dat we het Feyenoord moeilijk kunnen maken'

'We hebben laten zien dat we het Feyenoord moeilijk kunnen maken'
11.00 uur,
Vandaag
1
Opslaan

Door Sander Janssen Sander Janssen
INTERVIEW
Net op tijd is hij terug. Dirk Proper is weer fit en kan komende zondag meedoen in de bekerfinale, waarin NEC het opneemt tegen Feyenoord. De 22-jarige middenvelder vertelt over zijn herstel, tegenstander Feyenoord en de unieke kans die de Nijmeegse club heeft in De Kuip.
Feyenoord
Feyenoord
ZO 21 APR.
18:00
N.E.C.
N.E.C.
Voor Dirk Proper was het even wennen om meerdere weken vanaf de zijlijn toe te kijken bij NEC. De carrière van de middenvelder verloopt tot nu toe op fysiek gebied tamelijk vlekkeloos. De hamstringblessure waarvan hij nu hersteld is, is zijn langste kwetsuur tot nu toe. Proper keek zeven wedstrijden toe en miste er twee met Jong Oranje, waar hij eerder dit seizoen nog de aanvoerdersband droeg. Hoe moeilijk het ook was, moest het talent van NEC even pas op de plaats maken.
Zijn rentree leek voor de derby tegen Vitesse al aanstaande, maar helaas voor Proper moest hij iets langer toekijken. Afgelopen zondag keerde hij, thuis tegen PEC Zwolle, dan eindelijk terug bij NEC. Hij speelde een half uur en ging vervolgens naar de kant voor Rober González. 'Dat was van tevoren zo afgesproken', geeft Proper aan. 'Ik ben goed uit die wedstrijd gekomen en voel me nu ook goed. Als ik een goede trainingsweek heb, dan kan ik gewoon spelen. In de basis? Dat is aan de trainer en de medische staf. Ik hoop natuurlijk zo lang mogelijk te spelen.'
De medische staf adviseerde me om niet naar de halve finale in Leeuwarden te gaan
DIRK PROPER
Als de mogelijkheid er is, dan zal trainer Rogier Meijer zijn pupil zeker in de basis zetten. Afgezien van de eerste competitiewedstrijd tegen Excelsior, toen Proper een schorsing uitzat, startte de middenvelder dit seizoen altijd. Hij ontwikkelde zich steeds meer, werd een dragende speler bij NEC en had Lasse Schöne niet meer naast zich nodig. NEC draaide steeds meer om Proper. De middenvelder zal die rol zondag tegen Feyenoord graag weer op zich willen nemen.
MOEILIJK

In totaal lag Proper er anderhalve maand uit bij NEC. 'Voor m'n gevoel duurde het nog langer dan het daadwerkelijk was, maar dat is vaak zo', vertelt de middenvelder. 'Je wil gewoon snel terugkeren. Uiteindelijk heb ik er wel een tijdje uitgelegen. Dat was best moeilijk. Ik zat er daarvoor juist lekker in en als team stond het goed. Dan is het lastig om te accepteren dat je een stap terug moet doen.' In de thuiswedstrijd tegen Sparta Rotterdam leek hij nog een droomavond te beleven. Proper scoorde op zijn verjaardag op prachtige wijze en NEC was op weg naar een zege. Tot het bij Proper na een hakje in zijn hamstring schoot. In tranen verliet hij het veld. Drie dagen later stond immers de halve finale van het bekertoernooi tegen SC Cambuur op het programma. 'Ik wist meteen dat dit lang ging duren en ik de halve finale moest missen. Het was de week voor die wedstrijd, dus ik wist wel hoe laat het was.'
NEC reisde af naar Leeuwarden en won daar na verlenging van Cambuur, om zo een ticket voor de finale veilig te stellen. Dat gebeurde zonder Proper, die bij zijn ouders in zijn geboortedorp Elst de wedstrijd bekeek. 'De medische staf adviseerde me om niet naar Leeuwarden te gaan. In die fase van mijn herstel was het niet verstandig om eerst twee uur in de bus te zitten, daarna twee uur op een stoel in het stadion en dan weer twee uur terug, waarbij ik ook nog laat thuis zou zijn.' En dus keek Proper de wedstrijd op televisie. 'Dat was wel lastig, hoor. Ik ben zenuwachtiger voor een wedstrijd als ik zelf niet speel. Uiteindelijk hebben de jongens het hartstikke goed gedaan. Natuurlijk heb ik gejuicht voor de buis. Ik was heel erg blij. En voor mij betekende het ook dat ik een stip aan de horizon had om naartoe te werken. Die bekerfinale moest ik halen.'
Dirk Proper juicht met ploeggenoot Bart van Rooij, na de zege op bezoek bij PEC Zwolle van eerder dit seizoen.
© Pro Shots
Dirk Proper juicht met ploeggenoot Bart van Rooij, na de zege op bezoek bij PEC Zwolle van eerder dit seizoen.
Het halen van de bekerfinale leek aanvankelijk makkelijk te lukken. 'Het herstel ging sneller dan verwacht. Eerst was de verwachting dat ik de bekerfinale zou halen en alles daarvoor mooi meegenomen zou zijn', vervolgt Proper, die daarna echter te maken kreeg met een terugslag. 'Kreeg ik toch weer last, waardoor die verwachting alsnog uitkwam. Het werd dringen. Ik trainde alweer met de groep mee en hoopte snel mijn rentree te maken, maar door de terugslag heb ik een stap terug genomen. Vaak is het gevaar dat je te graag en te snel wil. Ik wilde vooral de bekerfinale halen, daarom kozen we ervoor om op dat moment rustiger aan te doen en ervoor te zorgen dat ik fit zou zijn voor die wedstrijd.'
FINALE

Nu zijn herstel voltooid is en hij tegen PEC zijn rentree heeft gemaakt, lijkt niets Proper meer in de weg te staan om zondag mee te doen in de finale tegen Feyenoord. De middenvelder kijkt reikhalzend uit naar de wedstrijd in De Kuip. 'Dit is supergaaf om mee te maken. Als speler wil je altijd meedoen om de prijzen, maar voor NEC is het een unieke kans dat we dat nu ook kunnen. Daar ben ik heel trots op. Ik hoop voor mezelf, voor het team en de supporters dat we die beker mee naar Nijmegen kunnen nemen. Het zal een hele happening worden. We kunnen iets heel moois neerzetten voor NEC en voor Nijmegen. Daar gaan we hard ons best voor doen.'
We hebben al een paar keer laten zien dat we het Feyenoord moeilijk kunnen maken in De Kuip
DIRK PROPER
Het biedt Proper vertrouwen dat NEC er de afgelopen jaren vaak in slaagde om het Feyenoord moeilijk te maken. Eerder dit seizoen werd het bijvoorbeeld 2-2 in De Kuip, terwijl NEC vorig seizoen gelijkspeelde in eigen huis (1-1) en in de achtste finale van het bekertoernooi pas na strafschoppen verloor, nadat Philippe Sandler bij een 0-2 voorsprong ten onrechte de rode kaart kreeg. De wedstrijd eindigde uiteindelijk in 4-4 en zege na penalty's voor Feyenoord. 'We zijn al een aantal keer in De Kuip geweest en daar hebben we best interessante wedstrijden gespeeld, maar de finale zal toch anders zijn. Als de helft van het stadion vol zit met NEC-supporters, gaat het een gekkenhuis worden. Ik denk niet dat ik ooit eerder een wedstrijd heb gespeeld waar steun krijgen van zo veel mensen. Ik heb er ontzettend veel zin in. Hopelijk helpen de fans ons om te winnen.'
FEYENOORD

Proper ziet de finale voor NEC vooral als een mooie kans. Veel extra druk voelt hij niet voor de eindstrijd in De Kuip. 'Het ligt natuurlijk voor de hand dat Feyenoord de favoriet is. Ik denk dat de meeste mensen verwachten dat zij gaan winnen, dus misschien ligt de druk iets meer bij hen dan bij ons. Maar wij willen ook winnen. Voor ons is dit een heel mooie kans. We hebben al een paar keer laten zien dat we het Feyenoord moeilijk kunnen maken in De Kuip. Ik denk zelfs dat we er meer uit hadden kunnen halen dan we tot nu toe gedaan hebben.'
Proper ziet dus kansen voor NEC tegen Feyenoord, maar is zich ook zeer bewust van de kwaliteiten van de tegenstander van zondag. De middenvelder kijkt me bewondering naar de ploeg van trainer Arne Slot. 'Feyenoord heeft een heel sterke ploeg. Ik denk ook dat dat dit seizoen wat onderbelicht wordt, omdat PSV zo ontzettend dominant is. Dat is natuurlijk hartstikke knap, maar ondertussen doet Feyenoord het ook heel goed. Ze zijn ontzettend sterk in het hoog druk zetten. Daarmee brengen ze tegenstanders snel in de problemen. Wij moeten daar goed op voorbereid zijn. Als we dat doen, denk ik dat we een goede kans maken tegen Feyenoord.'
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Nijmegen0413
Contacteer:

Bericht door Nijmegen0413 »

zoete aardbei schreef:
wo 17 apr 2024, 11:57
Tyson schreef:
E.B schreef:
precies en Pereira zich alleen vast laten bijten in Paixao.Geen rare capriolen,dan op rechts maar minder aanvallend.
Pereira een verbod geven om over de middenlijn te komen. Alleen Paixao opvreten. Al hoop ik stiekem nog op Bart.

zoete aardbei
Contacteer:

Bericht door zoete aardbei »

Nijmegen0413 schreef:
wo 17 apr 2024, 16:19
zoete aardbei schreef:
wo 17 apr 2024, 11:57
Tyson schreef:
E.B schreef:
Pereira een verbod geven om over de middenlijn te komen. Alleen Paixao opvreten. Al hoop ik stiekem nog op Bart.
precies

De Kletskop
Contacteer:

Top wedstrijd gespeeld. Stengs zal nog wel eens zwetend van hem wakker worden.

Plaats reactie