Michael den Heijer

Discussies over spelers, trainers, tactiek etc.
Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10589
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Michael den Heijer

Bericht door Gijscoman »

Tiel schreef:
ma 17 jun 2019, 16:30
Gijscoman schreef:
ma 17 jun 2019, 15:19
zuurpruim schreef:
ma 17 jun 2019, 12:03
Gijscoman schreef:
ma 17 jun 2019, 11:27
zuurpruim schreef:
ma 17 jun 2019, 10:30
burp schreef:
ma 17 jun 2019, 10:15
Ik kan het gemist hebben, maar over spelers van jong NEC heb ik dit jaar geen bericht gezien over wie blijven of vertrekken.
Jong wordt echt steeds meer het 2e, als het dat al niet was.De grote talenten (Musaba,Proper,van Rooij,van Ottele)slaan Jong over.
Het klinkt wat cru maar eigenlijk is het een kweekvijver voor de 2e divisie.
Behalve El Hadouti(die dreigt te vertrekken) zie ik ook weinig toekomstige 1e elftal spelers.Misschien die Van Zutphen,over een jaar of 2.
Jongens als Spierings,Haouat,Campman hebben hier geen toekomst.
En hoe zit het met Azizov? En bijv. de nieuwe van Vitesse en Feyenoord gekomen spelers?

Overigens klopt het dat de grote talenten het overslaan, maar spelers als Sturing en Hoogveld hebben volgens mij wel een tijd gehad bij Jong NEC. Jong NEC is volgens mij ook niet voor de toptalenten, maar voor de gewoon getalenteerde spelers, voor wie middenmoot Eredivisie vermoedelijk het hoogst haalbare in hun carrière zal zijn. Lijkt me prima om ook zulke spelers te koesteren. Ze leveren geen geld op, maar besparen je wel geld in aankopen.
Middenmoot eredivisie?hoe kom je daar nu in godsnaam bij?
"Het hoogst haalbare in hun carrière"; dat gaat dus niet om nu, maar om het moment dat ze op hun best zijn.

Mij lijkt het dat toptalenten als Romeny, als Kadioglu, etc. in ieder geval de potentie hebben om de (sub)top van Nederland of zelfs hoger te halen.
Een klasse daaronder zitten spelers die best wat talent hebben, maar niet er zo bovenuit steken, dat ze dat kunnen halen. Wel iets daaronder. Zoals middenmoot Eredivisie, dan wel de onderkant ervan.

Gezien het feit dat ondanks dat Loen en Tutuarima niet tot de buitencategorie behoorden ze toch een best aardig niveau hebben bereikt, waarbij Tutuarima ook nog eens een jaar Eredivisie gespeeld heeft bij De Graafschap, lijkt het me aannemelijk dat jeugdspelers die geen buitencategorie zijn, maar wel talentvol - misschien ook talentvoller dan Loen en Tutuarima in de jeugd bij NEC - uiteindelijk in hun carriere wel middenmoot Eredivisie zullen aankunnen.

En daarom hoeft de jeugdopleiding niet alleen spelers te produceren die te verkopen zijn, maar ook spelers die voldoen voor de sportieve ambities van NEC, wat uiteindelijk middenmoot Eredivisie zou moeten zijn (hetgeen op dit moment nog ver weg is).
Jij verwacht dus (want je zegt waarschijnlijk) dat het grootste gedeelte van Jong de eredivisie haalt?
Nee; de buitencategorie slaat Jong NEC over, zoals al eerder besproken, en vertrekt meestal ook redelijk snel weer bij NEC. Dan heb je een tweede categorie, die Jong nodig heeft als een tussenstap. Dat is de categotie waar ik het over heb. Die categorie is enkel de top van Jong NEC. De rest is grotendeels opvulling. En van die top van Jong NEC zal ook altijd nog een deel het niet halen, omdat hun potentie niet tot uiting komt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten