Calvin Verdonk

Discussies over spelers, trainers, tactiek etc.
bertje
Contacteer:

Re: Calvin Verdonk

Bericht door bertje »

De Kletskop schreef:
vr 23 feb 2024, 13:42
VakkieM81! schreef:
vr 23 feb 2024, 10:24
Ik meen gelezen te hebben dat Verdonk na dit seizoen een stap wil maken naar het buitenland, omdat het nu z'n kans nog is.
Ik snap het wel, goed seizoen, mooie leeftijd nog. Maar denk ook altijd, mochten ze Europees halen, dat je zo'n avontuur dan ook mee wil maken. En dat je jezelf nog meer in de etalage kan zetten op een hoger niveau.
Dus hoop dat het voor hem een trigger kan zijn om te blijven.
Ja als het goed gaat wel, vlieg je er in ronde 1 uit tegen FC bal op 't dak gaat die vlieger natuurlijk niet op.
Tenzij je de beker wint, dan zit je al in de groepsfase. Anders is de kans wel groot dat je net als Twente uiteindelijk tegen een club als Fenerbahçe komt, dan ben je over 2 wedstrijden wel de lul ja..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

NMGN
Contacteer:

Bericht door NMGN »

Uit artikel uit VI van vandaag krijg ik sterk de indruk dat hij gaat verlengen.

eniesee12
Contacteer:

Bericht door eniesee12 »

Prima gast en mooie woorden over onze club. Lekker verlengen !

TT
Contacteer:

Bericht door TT »

NMGN schreef:
vr 23 feb 2024, 17:25
Wat zegt 'ie zoal? Jack?

mschr
Contacteer:

Bericht door mschr »

TT schreef:
vr 23 feb 2024, 18:33
NMGN schreef:
Wat zegt 'ie zoal? Jack?
Hij zegt dat ie zich thuisvoelt bij NEC en dat ie in vorige seizoenen door een gebrek aan concentratie regelmatig blinde ballen door het midden gaf.

TT
Contacteer:

Bericht door TT »

mschr schreef:
vr 23 feb 2024, 18:41
TT schreef:
NMGN schreef:
Wat zegt 'ie zoal? Jack?
Hij zegt dat ie zich thuisvoelt bij NEC en dat ie in vorige seizoenen door een gebrek aan concentratie regelmatig blinde ballen door het midden gaf.
:biggrin: zou jij ook even in het Sontje Hansen-topic willen kijken? We hebben je mening nodig.

Demtsjenko
Contacteer:

Bericht door Demtsjenko »

Dat Verdonk zich nog nooit zo goed heeft gevoeld bij een club mag ook deels aan Meijer toegeschreven worden. Dat is immers z’n direct ‘leidinggevende’ die ook grotendeels de sfeer bepaalt…

NMGN
Contacteer:

Bericht door NMGN »

TT schreef:
NMGN schreef:
Wat zegt 'ie zoal? Jack?
Geen speler van NEC maakte dit seizoen tot nu toe meer minuten dan Calvin Verdonk (26). De linksback heeft zijn kans gegrepen in Nijmegen en voelt zich op zijn plek bij de club. Hij vertelt over zijn ontwikkeling, zijn eerste jaar bij NEC en zijn toekomst. 'Ik heb een voorstel van de club gekregen.'
Calvin Verdonk loopt na de training in de bossen van het Nijmeegse Goffertpark van interview naar interview. Dit seizoen verschijnt hij steeds vaker op het lijstje van de perschef van NEC. De linksback grijpt immers zijn kans in het elftal van trainer Rogier Meijer.
In zijn eerdere seizoenen in rood, zwart en groen was Verdonk nooit helemaal zeker van een basisplaats. Dit jaar is dat anders. Verdonk is de vaste linksback van NEC en overtuigt op die positie. Ondertussen toont hij zijn veelzijdigheid, door soms als rechtsback en centrale verdediger te spelen. Op bezoek bij Ajax verving hij Bram Nuytinck met verve en vormde hij een sterk duo met Philippe Sandler.
Verdonk is dit seizoen de enige speler die in alle wedstrijden van NEC zijn opwachting maakte. Daar lijkt binnenkort verandering in te komen, aangezien de verdediger op scherp staat en een schorsing tegemoet kan zien.
Verdonk lacht als hij de vraag krijgt of hij weleens moe is. 'Ja, soms wel, hoor', glimlacht hij. 'Ik voel me super goed. Ik denk dat dat vooral komt door de voorbereiding. Die was goed, daarin heb ik de basis gelegd. Ik kan blijven gaan. En als het goed gaat, dan krijg je ook meer energie en vertrouwen, waardoor ik minder snel moe word. Het gaat goed, ja. Met mij en met het team. Ik speel dit seizoen alles, dat is het belangrijkste voor mij.'
De foutjes die ik de afgelopen seizoenen weleens maakte, zijn er nu uit
De verdediger speelt altijd en ook overal, want Meijer stelde hem meerdere malen op als centrale verdediger. Ook op die positie kan Verdonk prima uit de voeten. 'Ik heb daarin wel een stap gemaakt, ben volwassener geworden. De foutjes die ik de afgelopen seizoenen weleens maakte, zijn er nu uit. Dat is vooral een kwestie van concentratie, van focus houden. En soms wat minder risico nemen. Ik geef geen blinde ballen meer door het midden. Soms nog een crosspass of een wat minder risicovolle bal. Fitheid speelt ook mee. Ik voel me nu goed en ben niet zo snel moe. Sommige spelers zetten bijvoorbeeld sneller een dribbel in als ze moe zijn, terwijl ze het simpel moeten spelen. Dat doe ik nu niet meer.'
Speler Speelminuten*
Calvin Verdonk 2319
Dirk Proper 2237
Magnus Mattsson 1980
* competitie + beker
Speler Balcontacten
Calvin Verdonk 1874
Bram Nuytinck 1368
Dirk Proper 1298
Speler Gewonnen duels
Calvin Verdonk 143
Magnus Mattsson 133
Dirk Proper 111
Verdonk stond dit seizoen al vaker in de basis in een Eredivisie-wedstrijd dan in de afgelopen twee seizoenen. De verdediger keerde na de promotie van NEC naar de Eredivisie terug in Nijmegen, nadat hij in het seizoen 2017/18 al als huurling van Feyenoord bij de club in de Eerste Divisie speelde.
De voorgaande twee jaar kreeg Souffian El Karouani de voorkeur als linksback, waardoor Verdonk een soort ideale twaalfde man werd. Die rol was hij afgelopen zomer zat en na het vertrek van El Karouani naar FC Utrecht wist hij: dit moet mijn seizoen worden. 'Ik wilde hier voor mijn kans gaan en ik moest de eerste linksback van NEC worden, dat was het doel en dat heb ik behaald.'
Verdonk won de concurrentiestrijd van Youri Baas, die op huurbasis overkwam van Ajax. De verdediger is dit seizoen een van de belangrijke spelers van NEC. Geen speler van de Nijmegenaren komt vaker aan de bal en wint meer persoonlijke duels dan hij. Daar komt nog bij dat alleen de vertrokken Magnus Mattsson en Sontje Hansen meer kansen uit open spel creëren dan Verdonk, die als linksback de hele flank bestrijkt.
'Ik denk wel dat dit er altijd in heeft gezeten bij me. Daarbij heeft de voorbereiding gewoon geholpen. Ik kwam in de zomer terug op de club en heb de trainers meteen laten zien hoe ik erop stond. In de oefenduels gaf ik mijn visitekaartje af. Ik wilde het signaal afgeven dat ik wil spelen en dat ik gá spelen. Gaandeweg het seizoen ben ik er steeds meer in gegroeid.'

© Pro Shots
Ondertussen heeft Verdonk meer dan honderd wedstrijden achter zijn naam staan voor NEC. Dat begon in een tumultueus seizoen in de Eerste Divisie met de veelbesproken trainerswissel, waarbij Pepijn Lijnders in de winter plots voor de groep kwam te staan. Inmiddels is NEC uitgegroeid tot een stabiele Eredivisionist.
Verdonk voelt zich op zijn plek bij de club. 'Veel mensen die er in mijn eerste seizoen werkten, zijn er nu nog steeds. Ik voel me goed hier. Ik denk ook dat ik meer NEC'er ben dan voor een andere club. Ja, ook meer dan Feyenoord. Ik heb daar natuurlijk de jeugdopleiding doorlopen en een seizoen in het eerste gespeeld, maar ik zit nu al een paar jaar bij NEC. Het gevoel dat ik hier heb, heb ik nooit bij een andere club gehad.'
Ik zou zeker langer bij NEC willen blijven
NEC is zeer tevreden over de prestaties van Verdonk en wil graag met hem verder. De club heeft een optie om het aflopende contract van de verdediger met een jaar te verlengen, maar wil eigenlijk langer met hem door. Technisch directeur Carlos Aalbers hoopt Verdonk tot de zomer van 2026 of zelfs 2027 vast te leggen.
'We zijn in onderhandeling', bevestigt Verdonk. 'We gaan kijken hoe het gaat lopen. Ik heb een voorstel gekregen, maar welke kant het opgaat, weet ik nog niet. Ik zou hier zeker langer willen blijven. Ik heb hier fijne mensen om me heen en we spelen leuk voetbal. De sfeer bij NEC is goed, ook bij uitwedstrijden gaan er veel mensen mee.'
Eerder sprak Verdonk de voorzichtige wens uit om in de zomer een stap naar het buitenland te maken. Hij verruilde Feyenoord in 2020 voor het Portugese Famalicão, maar keerde een jaar later alweer terug naar Nederland. De wens voor een nieuw avontuur is dan ook nog niet heel vurig.
'Het is een mogelijkheid, maar dan moet wel de juiste club zich melden. Ik ga hier niet zomaar weg. We zijn bezig aan een mooi seizoen, wie weet wat dat oplevert voor volgend seizoen. Ik weet wat ik heb bij NEC. Ik zie het wel. Ik ben niet meer de jongste, dus stel dat een mooie club zich meldt en NEC kan er ook van profiteren, dan zou het een win-winsituatie zijn. Gebeurt dat niet, dan blijf ik lekker hier.'
Daarbij bestaat ook nog de kans dat Verdonk er op korte termijn uitkomt met NEC en zijn krabbel zet onder een nieuw contract. 'Die kans is sowieso aanwezig', besluit de linksback in aanloop naar zijn 27ste wedstrijd van dit seizoen, thuis tegen Sparta Rotterdam.

sterkte met de lay out ;)

TT
Contacteer:

Bericht door TT »

Thanks NMGN :tu:

necnmgn
Contacteer:

Bericht door necnmgn »

Één van de sterkhouders dit jaar, dat had ik echt niet verwacht. Hij heeft een ontzettend sterke ontwikkeling doorgemaakt. Zou mooi zijn als hij voor minimaal 2 jaar kan bijtekenen. Vooral ook voor de stabiliteit binnen de selectie!

Voorwaarts
Contacteer:

Bericht door Voorwaarts »

necnmgn schreef:
vr 23 feb 2024, 20:28
Één van de sterkhouders dit jaar, dat had ik echt niet verwacht. Hij heeft een ontzettend sterke ontwikkeling doorgemaakt. Zou mooi zijn als hij voor minimaal 2 jaar kan bijtekenen. Vooral ook voor de stabiliteit binnen de selectie!
Mee eens.
Ook was ik altijd bang voor gele en rode kaarten van hem door onbesuisde tackels. Vaak op het randje. Lijkt dit jaar prima te gaan.

Even afkloppen, want zal je net vanavond zien …..
eens een nec-er, altijd een nec-er

necnmgn
Contacteer:

Bericht door necnmgn »

:hail:

karlo
Contacteer:

Bericht door karlo »

mschr schreef:
za 20 jan 2024, 08:30
Ik heb hem altijd gekritiseerd, maar eerlijk is eerlijk, hij staat nu voor het eerst in een top-3! https://x.com/statsbomb/status/1747997 ... 3HDaAj036w
Je hebt het gewoon al die tijd verkeerd gezien
Dat is een betere uitleg
Het blijft toch je club.

BertNEC
Contacteer:

Bericht door BertNEC »

Snel verlengen :director:
Voorheen Bert op het forum. Forza NEC voor altijd !

mschr
Contacteer:

Bericht door mschr »

karlo schreef:
za 24 feb 2024, 23:57
mschr schreef:
Ik heb hem altijd gekritiseerd, maar eerlijk is eerlijk, hij staat nu voor het eerst in een top-3! https://x.com/statsbomb/status/1747997 ... 3HDaAj036w
Dat is een betere uitleg
Hij heeft een betere vrije trap dan Schöne, maar zijn vrijetrappentechniek is niet natuurlijk. Hij valt om na het schieten.

E.B
Contacteer:

Bericht door E.B »

mschr schreef:
zo 25 feb 2024, 09:21
karlo schreef:
za 24 feb 2024, 23:57
mschr schreef:
Dat is een betere uitleg
Hij heeft een betere vrije trap dan Schöne, maar zijn vrijetrappentechniek is niet natuurlijk. Hij valt om na het schieten.
Boeien.

bertje
Contacteer:

Bericht door bertje »

Deze man verdient inmiddels wel een oeuvre award. Stelselmatig genegeerd afgelopen seizoen, maar wat is deze jongen godsgruwelijk belangrijk voor onze selectie. Linkscentraal of linksback, Calvin staat er. Diep respect voor deze man! :hail: :sjaal:
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Nijmegen0413
Contacteer:

Bericht door Nijmegen0413 »

bertje schreef:
di 27 feb 2024, 23:40
Deze man verdient inmiddels wel een oeuvre award. Stelselmatig genegeerd afgelopen seizoen, maar wat is deze jongen godsgruwelijk belangrijk voor onze selectie. Linkscentraal of linksback, Calvin staat er. Diep respect voor deze man! :hail: :sjaal:
Bizarre gozer. Maakt hem geen zak uit waar hij staat. Wekelijks uitblinken doet hij toch wel. Inmiddels ook meer dan 100 potjes voor NEC. Gooi er nog meer een paar duizend euro bovenop. Calvin is uit aan het groeien tot een hele grote NEC’er.

Legendario
Contacteer:

Bericht door Legendario »

Nijmegen0413 schreef:
wo 28 feb 2024, 00:07
bertje schreef:
di 27 feb 2024, 23:40
Bizarre gozer. Maakt hem geen zak uit waar hij staat. Wekelijks uitblinken doet hij toch wel. Inmiddels ook meer dan 100 potjes voor NEC. Gooi er nog meer een paar duizend euro bovenop. Calvin is uit aan het groeien tot een hele grote NEC’er.
Ja maar hij praat zo raar. Oh nee, mschr is al naar bed.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

DJTEEF!
Contacteer:

Bericht door DJTEEF! »

4 jaar erbij, por favor!

Geweldige match met ons clubje.

Mark Ariaans
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Mark Ariaans »

Jongen met NEC DNA. Altijd knokken, altijd werken, nooit zeuren en gewoon gaan staan waar de trainer hem nodig heeft. Heerlijke speler.

Polleke
Contacteer:

Bericht door Polleke »

Mark Ariaans schreef:
wo 28 feb 2024, 00:25
Jongen met NEC DNA. Altijd knokken, altijd werken, nooit zeuren en gewoon gaan staan waar de trainer hem nodig heeft. Heerlijke speler.
Hij zal wel denk ik op de CV uit gaan komen.

derk2
Contacteer:

Bericht door derk2 »

Mark Ariaans schreef:
:withstupid: Geweldige speler

De Kletskop
Contacteer:

Bericht door De Kletskop »

derk2 schreef:
wo 28 feb 2024, 01:27
Mark Ariaans schreef:
:withstupid: Geweldige speler
:withstupid: lijkt dat druistige ook helemaal kwijt. Kanjer!

Nijmegen0413
Contacteer:

Bericht door Nijmegen0413 »

Plaats reactie