Ragnar Oratmangoen

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11768
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Ragnar Oratmangoen

Bericht door DJTEEF! »

SuperSub schreef:
di 09 jul 2019, 22:42
Juul schreef:
di 09 jul 2019, 21:34
Tiel schreef:
di 09 jul 2019, 18:46

Jij denkt dat hij gespeeld zou hebben bij de Gier?
Ook dat is niet relevant. De beste spelers uit de opleiding moet je niet verhuren, want op NEC-dna moet beleid worden gevoerd en dat doe je niet door ze twee keer te verhuren.
De term NEC-DNA is zo'n kul en geroep voor de bühne. Wanneer heeft een speler NEC-DNA (en wat is het?) ? Als een willekeurige voetballer het goed doet hier, dan heeft hij opeens 'NEC-DNA' en als iemand niet rendeert dan mist het 'DNA' opeens. Dat is achteraf makkelijk praten. Als je het 'NEC-DNA' wil definiëren als hardwerkende voetballers die het alles geven en het gras opvreten en het liefst ook nog een beetje kan ballen, dan is dat een definitie die elke BVO ooit meegeeft aan nieuwe gewenste spelers..
:withstupid:

Het heeft NEC sinds ik in de Goffert kom ontbroken aan enige voetbal-visie. NEC-DNA is een holle frase. Wel eens dat eigen jeugd kansen verdient.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26941
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Ragnar Oratmangoen

Bericht door De Kletskop »

Juul schreef:
di 09 jul 2019, 17:51
Dat is totaal niet relevant. Het ging erom of je het grootste talent uit je eigen opleiding tot twee keer toe moet verhuren,
Je loopt wel heel erg op de feiten vooruit om je gram te halen.
Laat Oratmangoen dit seizoen maar eens zien dan dat hij het grootste talent is uit de opleiding.
Faalt hij dit seizoen dan zijn die huur periodes meer dan logisch geweest, slaagt hij dit seizoen dan lijken die huur periodes prima voor zijn ontwikkeling te zijn geweest.

WijchenNEC
Berichten: 2120
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 10:39
Contacteer:

Re: Ragnar Oratmangoen

Bericht door WijchenNEC »

De Kletskop schreef:
wo 10 jul 2019, 08:52
Juul schreef:
di 09 jul 2019, 17:51
Dat is totaal niet relevant. Het ging erom of je het grootste talent uit je eigen opleiding tot twee keer toe moet verhuren,
Je loopt wel heel erg op de feiten vooruit om je gram te halen.
Laat Oratmangoen dit seizoen maar eens zien dan dat hij het grootste talent is uit de opleiding.
Faalt hij dit seizoen dan zijn die huur periodes meer dan logisch geweest, slaagt hij dit seizoen dan lijken die huur periodes prima voor zijn ontwikkeling te zijn geweest.
Puur voor zijn eigen ontwikkeling lijkt het me sowieso goed geweest. De vraag is echter of hij die ontwikkeling niet hier had kunnen/moeten maken, en had hij dan het team verder geholpen.
Ik hoop in ieder geval dat Ragnar zijn klasse kan etaleren op ons middenveld, de verhalen die ik hoor en lees tot zover in de voorbereiding lijken veelal positief.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Ragnar Oratmangoen

Bericht door zuurpruim »

Ik wil hier nog wel wat over kwijt.
Wat ik heel erg vreemd vindt is dat hij door Oss blijkbaar in de spits is gezet.Ragnar gaf onlangs zelf aan dat dit niet zijn favoriete positie is.En ook NEC zal geen plannen hebben in die richting met hem.

ter vergelijk; NEC wilde Jordy Bruijn in eerste instantie voor de nr 10 positie hebben.
Gerry Hamstra heeft daar toen een stokje voor gestoken en Jordy belandde uiteindelijk op de plek waar Heerenveen hem graag zag en waar wij ook profijt van hebben gehad.

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: Ragnar Oratmangoen

Bericht door Juul »

SuperSub schreef:
di 09 jul 2019, 22:42

De term NEC-DNA is zo'n kul en geroep voor de bühne. Wanneer heeft een speler NEC-DNA (en wat is het?) ? Als een willekeurige voetballer het goed doet hier, dan heeft hij opeens 'NEC-DNA' en als iemand niet rendeert dan mist het 'DNA' opeens. Dat is achteraf makkelijk praten.
Hoeveel wedstrijden betaald voetbal heeft Oratmangoen voor NEC gespeeld? Nul. Dus je redenering klopt niet. Ik heb de term NEC-dna niet verzonnen, dat komt uit de gelederen van NEC zelf. Het gaat erom dat je een selectie samenstelt van spelers die weer graag voor NEC uitkomen. De kans daarop is bij spelers uit de eigen jeugd (vandaar dna) groter dan bij een gemiddelde broodvoetballer (zie Darri). Veel ingewikkelder is het niet.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Ragnar Oratmangoen

Bericht door zuurpruim »

Juul schreef:
wo 10 jul 2019, 11:11
SuperSub schreef:
di 09 jul 2019, 22:42

De term NEC-DNA is zo'n kul en geroep voor de bühne. Wanneer heeft een speler NEC-DNA (en wat is het?) ? Als een willekeurige voetballer het goed doet hier, dan heeft hij opeens 'NEC-DNA' en als iemand niet rendeert dan mist het 'DNA' opeens. Dat is achteraf makkelijk praten.
Hoeveel wedstrijden betaald voetbal heeft Oratmangoen voor NEC gespeeld? Nul. Dus je redenering klopt niet. Ik heb de term NEC-dna niet verzonnen, dat komt uit de gelederen van NEC zelf. Het gaat erom dat je een selectie samenstelt van spelers die weer graag voor NEC uitkomen. De kans daarop is bij spelers uit de eigen jeugd (vandaar dna) groter dan bij een gemiddelde broodvoetballer (zie Darri). Veel ingewikkelder is het niet.
de supporters hier zijn gek op types als Wolters,vd Doelen etc. Jongens als Rieks,Koolwijk worden verketterd. dat is het NEC DNA.Dat Wolters niet kan voetballen wordt op de koop toe genomen.

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: Ragnar Oratmangoen

Bericht door Juul »

zuurpruim schreef:
wo 10 jul 2019, 11:53
de supporters hier zijn gek op types als Wolters,vd Doelen etc. Jongens als Rieks,Koolwijk worden verketterd. dat is het NEC DNA.Dat Wolters niet kan voetballen wordt op de koop toe genomen.
Daar heb je wel gelijk in, maar er zijn de afgelopen jaren spelers aangetrokken die en op halve kracht speelden en het idee van muiterij wekten. Dat is een veel groter probleem.

SuperSub
Berichten: 829
Lid geworden op: za 03 dec 2011, 12:17
Contacteer:

Re: Ragnar Oratmangoen

Bericht door SuperSub »

Juul schreef:
wo 10 jul 2019, 11:11
SuperSub schreef:
di 09 jul 2019, 22:42

De term NEC-DNA is zo'n kul en geroep voor de bühne. Wanneer heeft een speler NEC-DNA (en wat is het?) ? Als een willekeurige voetballer het goed doet hier, dan heeft hij opeens 'NEC-DNA' en als iemand niet rendeert dan mist het 'DNA' opeens. Dat is achteraf makkelijk praten.
Hoeveel wedstrijden betaald voetbal heeft Oratmangoen voor NEC gespeeld? Nul. Dus je redenering klopt niet. Ik heb de term NEC-dna niet verzonnen, dat komt uit de gelederen van NEC zelf. Het gaat erom dat je een selectie samenstelt van spelers die weer graag voor NEC uitkomen. De kans daarop is bij spelers uit de eigen jeugd (vandaar dna) groter dan bij een gemiddelde broodvoetballer (zie Darri). Veel ingewikkelder is het niet.
Maar als hij een dramatisch seizoen speelt wordt er op zeker gesteld dat hij het 'DNA' niet heeft en als een Darri zich zo gedraagt bij een willekeurige andere voetbalclub, dan wordt ie net zo goed uitgekotst. Zelfde geldt in positieve zin voor Wolters, die zal bij 99% van de clubs in de smaak vallen, dat is zijn persoonlijkheid. Dat zijn geen dingen die specifiek bij NEC horen, dus daarom vind ik de term 'NEC-DNA' onzin.

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: Ragnar Oratmangoen

Bericht door Juul »

SuperSub schreef:
wo 10 jul 2019, 13:41

Maar als hij een dramatisch seizoen speelt wordt er op zeker gesteld dat hij het 'DNA' niet heeft ...
De term heeft niet zozeer te maken met technische kwaliteiten maar met intrinsieke commitment, maar aangezien dat niet lekker bekt heeft iemand ooit de term NEC-dna verzonnen.
Rutger Worm had NEC-dna, hij kon er geen hout van, maar dat is een ander verhaal.

Nijmegen0413
Berichten: 10758
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Ragnar Oratmangoen

Bericht door Nijmegen0413 »

zuurpruim schreef:
wo 10 jul 2019, 09:39
Ik wil hier nog wel wat over kwijt.
Wat ik heel erg vreemd vindt is dat hij door Oss blijkbaar in de spits is gezet.Ragnar gaf onlangs zelf aan dat dit niet zijn favoriete positie is.En ook NEC zal geen plannen hebben in die richting met hem.

ter vergelijk; NEC wilde Jordy Bruijn in eerste instantie voor de nr 10 positie hebben.
Gerry Hamstra heeft daar toen een stokje voor gestoken en Jordy belandde uiteindelijk op de plek waar Heerenveen hem graag zag en waar wij ook profijt van hebben gehad.
'''NEC wilde Jordy Bruijn in eerste instantie voor de nr 10 positie hebben.''
:jestera:

Mcel
Berichten: 3978
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 12:23
Contacteer:

Re: Ragnar Oratmangoen

Bericht door Mcel »

Waar was Oratmangoen gisteren? Niet in het veld blijkbaar... Waarom niet?

Gebruikersavatar
Jota
Berichten: 3631
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:54
Contacteer:

Re: Ragnar Oratmangoen

Bericht door Jota »

Mcel schreef:
za 13 jul 2019, 08:01
Waar was Oratmangoen gisteren? Niet in het veld blijkbaar... Waarom niet?
Die is natuurlijk aan praten met Oss. Ook deze trainers gaan voor een middenveld met vd Berg, Dijkstra en of Overtoom. :eek:

Zal wel geblesseerd zijn of rust krijgen.

Gebruikersavatar
Super-Simr
Berichten: 3721
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:43
Contacteer:

Re: Ragnar Oratmangoen

Bericht door Super-Simr »

Deze jongen was toch 1 van de beste bij Oss? Die speelt toch zeker basis bij ons neem ik aan?

(Dat ik dit ooit nog zou zeggen over spelers Oss versus die van ons... :crazy2:)
Nijmegen, Nijmegen, altijd zon en nooit eens regen!

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Ragnar Oratmangoen

Bericht door zuurpruim »

Als deze jongen niet gaat spelen kan je spelers aan Oss verhuren wel op je buik schrijven.Dani Theunissen had er al geen trek in omdat er geen voorbeelden zijn van spelers die daar vandaan komen hier slagen.Dan gaan ze liever gelijk door naar de Treffers,Katwijk of iets dergelijks.

Gebruikersavatar
BennyT
Berichten: 3791
Lid geworden op: ma 24 sep 2018, 12:13

Re: Ragnar Oratmangoen

Bericht door BennyT »

Waarom hem niet in de spits zetten? Romeny als schaduwspits er kort achter..

Nijmegen0413
Berichten: 10758
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Ragnar Oratmangoen

Bericht door Nijmegen0413 »

BennyT schreef:
za 13 jul 2019, 12:18
Waarom hem niet in de spits zetten? Romeny als schaduwspits er kort achter..
Die jongen heeft echt alles in zich om een perfecte nummer 8 te zijn.
Laatst gewijzigd door Nijmegen0413 op za 13 jul 2019, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jota
Berichten: 3631
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:54
Contacteer:

Re: Ragnar Oratmangoen

Bericht door Jota »

Nijmegen0413 schreef:
za 13 jul 2019, 19:36
BennyT schreef:
za 13 jul 2019, 12:18
Waarom hem niet in de spits zetten? Romeny als schaduwspits er kort achter..
Die jongen heeft alle in zich om een perfecte nummer 8 te zijn.
:withstupid:

Henkiepenkie
Berichten: 6993
Lid geworden op: ma 14 jan 2008, 10:37
Contacteer:

Re: Ragnar Oratmangoen

Bericht door Henkiepenkie »

Mag vertrekken.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Ragnar Oratmangoen

Bericht door zuurpruim »

En weer geen speler van Oss die terugkomt en hier slaagt. Je bent volkomen gestoord als je nu nog naar Oss vertrekt, je carrière zit er dan op.
Orant,Theunissen... We gaan de jeugd een kans geven,ik zie het.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16587
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Ragnar Oratmangoen

Bericht door jackkreta »

Henkiepenkie schreef:
ma 15 jul 2019, 13:25
Mag vertrekken.
Menigeen hier dichtte hem een basisplaats toe.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
Nummer 9
Berichten: 3212
Lid geworden op: wo 11 jan 2017, 12:48
Contacteer:

Re: Ragnar Oratmangoen

Bericht door Nummer 9 »

Vooral de middenvelders die vorig jaar compleet door het eis zakten en ook tijdens de voorbereiding nauwelijks indruk maken laten zitten. Wanbeleid!

Waarschijnlijk betekent het toch ook dat de investeerders weer de knip gaan trekken, aangezien er geen middenvelders meer op de bank zitten. Van Landschoot speelt sowieso en dan heb je nog Dijkstra, Overtoom en eventueel Van den Berg. Op tien heb je nu alleen Mike, die ik veel liever op de plaats van Wolters zie.
いつでも戦える

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Ragnar Oratmangoen

Bericht door zuurpruim »

jackkreta schreef:
ma 15 jul 2019, 13:32
Henkiepenkie schreef:
ma 15 jul 2019, 13:25
Mag vertrekken.
Menigeen hier dichtte hem een basisplaats toe.
Nou dat was ik en ik heb ook gezegd dat ik daar overtuigd van was.
En dat heb ik nog geen maand geleden de heer N Kersten zelf horen zeggen.
Nee,het roer ging helemaal om,flikker toch op,Mart,Tom en Joey mogen weer hopen.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Ragnar Oratmangoen

Bericht door zuurpruim »

Hebben vorig jaar nog zijn contract opengebroken en tot 2022 verlengd,wat een stelletje kneuzen zijn het toch hier.

Gebruikersavatar
eniesee-elst
Berichten: 5095
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 12:58
Contacteer:

Re: Ragnar Oratmangoen

Bericht door eniesee-elst »

zuurpruim schreef:
ma 15 jul 2019, 13:56
Hebben vorig jaar nog zijn contract opengebroken en tot 2022 verlengd,wat een stelletje kneuzen zijn het toch hier.
:withstupid: waanzin

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Ragnar Oratmangoen

Bericht door Tiel »

Tja daar gaan we weer......

Ik heb het gevoel dat er iets gebeurd is. Vreemd verhaal.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten