Nieuwe TD / technisch manager

Discussies over spelers, trainers, tactiek etc.
Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Nieuwe TD / technisch manager

Bericht door Arjan van Hout »

vak Oost schreef:
Eniesee schreef:
dolle dries schreef:
Eniesee schreef:
Voorwaarts schreef:Toch liever twee goede selectiespelers en op het juiste pad naar cat.II.
Nou de kans dat je op betere spelers krijgt en dat er op langere termijn meer geld verdiend wordt word met een td denk ik aanzienlijk hoger denk ik.
Dat denk ik dus juist niet. De 2 jaar ZONDER TD worden we het ene jaar met overmacht kampioen in de JL,
en het tweede jaar staan we comfortabel in het linker rijtje met een aantal veelbelovende spelers in de selectie. Dus??????????????
het bewijst dat het op korte termijn zeer goed werkt. ik kan helaas niet zien hoe de contracten eruit zien, maar het belang van futuralis is dat spelers zo snel mogelijk weer weg zijn zodat hun nieuwe kunnen aanleveren,
was een clausule ala santos ook opgenomen met een goede td bijvoorbeeld?
Futuralis moet je houden voor de scouting/aanlevering van spelers een td moet de rest doen. Met een td was het nu niet zon puinhoop binnen NEC geweest, iedereen valt over elkaar heen.
Zelfs met een TD dan heb je spelers met kort en langer durende contracten - overigens was die clausule bij Santos niet zo heel raar want wie had daarvoor ooit van Santos gehoord ?
niemand dus daarom had santos ook niet zoveel te eisen. Een daadkrachtige TD zorgt voor zo weinig mogelijk van dit soort clausule's behalve als spelers die echt aantoonbare meerwaarde hebben anders niet willen tekenen kun je soms overstag gaan. Maar bij spelers die nog niks bewezen heb doe je dat niet.

Voorwaarts
Berichten: 4184
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 16:50
Locatie: nmgn
Contacteer:

Re: Nieuwe TD / technisch manager

Bericht door Voorwaarts »

Men gaat er voor het gemak vanuit dat de nieuwe TD, een goede zal zijn.
Maar de kans is groter op een TD op niveau van gemiddeld, middelmaat of nog slechter.

Hoe beter de TD (cv), hoe meer centen die kost. Maar ook een slechte kost een aardige som met geld.
eens een nec-er, altijd een nec-er

Gebruikersavatar
Keizerstad1994
Berichten: 7328
Lid geworden op: wo 06 jul 2011, 21:08
Contacteer:

Re: Nieuwe TD / technisch manager

Bericht door Keizerstad1994 »

Voorwaarts schreef:Men gaat er voor het gemak vanuit dat de nieuwe TD, een goede zal zijn.
Maar de kans is groter op een TD op niveau van gemiddeld, middelmaat of nog slechter.

Hoe beter de TD (cv), hoe meer centen die kost. Maar ook een slechte kost een aardige som met geld.
Hier zet wel een kern van waarheid in. Een slechte TD kan echt desastreus zijn(zie Ophof). Ik vind het sws niet gezond om de uitvoering van je hele technische beleid op te hangen aan een man. Want ff eerlijk, hoeveel echt goede TD's zijn er in Nederland? Ik vind Marcel Brands een goeie en die kerel van PEC doet het ook wel aardig. Maar voor de rest....

Daarom vind ik het technisch hart ook een goed iets. Beslissingen worden vanuit verschillende hoeken bekeken. Uitstekend. De rol die ik voor een technische man weggelegd zie is er eentje van verbindingsman. Oftewel iemand die kan sparren met de technische mensen op het veld(trainer/hoofd jeugdopleiding/etc.) en hun wensen/opmerkingen door kan sluizen naar de algemeen directeur/Futuralis/ RvC/etc.. Iemand die vrij dicht op de trainer zit. Natuurlijk staat de technische man aan het hoofd van het technisch beleid, maar hij moet geen carte blanche krijgen.

Zo zie ik het me ongeveer voor me. Over de indeling van het TH kan je nog altijd discussiëren. Wel vind ik dat Futuralis behouden moeten blijven. Je zou echt gek zijn als je als NEC-zijnde zo'n succesvol iets laat lopen.
Laatst gewijzigd door Keizerstad1994 op di 29 mar 2016, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
'Justice knows every mans number'

rechts
Berichten: 1
Lid geworden op: di 29 mar 2016, 16:45
Contacteer:

Re: Nieuwe TD / technisch manager

Bericht door rechts »

NEC wil de club omtoveren naar Duits model , dus een sportchef boven de trainer plaatsen. De sportchef bemoeit zich dus niet met het aan en verkoop beleid. Hij bewaakt het systeem en zorgt ervoor dat de technische staf zich houdt aan de afspraken en is een klankbord voor zowel trainers als spelers.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26907
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Nieuwe TD / technisch manager

Bericht door De Kletskop »

Keizerstad1994 schreef:Hier zet wel een kern van waarheid in. Een slechte TD kan echt desastreus zijn(zie Ophof). Ik vind het sws niet gezond om de uitvoering van je hele technische beleid op te hangen aan een man. Want ff eerlijk, hoeveel echt goede TD's zijn er in Nederland? Ik vind Marcel Brands een goeie en die kerel van PEC doet het ook wel aardig. Maar voor de rest....
Marcel Brands heeft ook jaren teams met overbetaalde prutsers neergezet bij PSV.
Toivonen, Waterman, Hiljemark, Jorgenson,Jozefsoon, Park, en tegen alle stromen in de contracten van Marcelo en Manolev verlengen.

Dit is het 1e jaar dat er daar gewoon een goede selectie staat.

verder helemaal eens met je verhaal.
Keizerstad1994 schreef: Daarom vind ik het technisch hart ook een goed iets. Beslissingen worden vanuit verschillende hoeken bekeken. Uitstekend. De rol die ik voor een technische man weggelegd zie is er eentje van verbindingsman. Oftewel iemand die kan sparren met de technische mensen op het veld(trainer/hoofd jeugdopleiding/etc.) en hun wensen/opmerkingen door kan sluizen naar de algemeen directeur/Futuralis/ RvC/etc.. Iemand die vrij dicht op de trainer zit. Natuurlijk staat de technische man aan het hoofd van het technisch beleid, maar hij moet geen carte blanche krijgen.

Zo zie ik het me ongeveer voor me. Over de indeling van het TH kan je nog altijd discussiëren. Wel vind ik dat Futuralis behouden moeten blijven. Je zou echt gek zijn als je als NEC-zijnde zo'n succesvol iets laat lopen.
:withstupid:

Voorwaarts
Berichten: 4184
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 16:50
Locatie: nmgn
Contacteer:

Re: Nieuwe TD / technisch manager

Bericht door Voorwaarts »

rechts schreef:NEC wil de club omtoveren naar Duits model , dus een sportchef boven de trainer plaatsen. De sportchef bemoeit zich dus niet met het aan en verkoop beleid. Hij bewaakt het systeem en zorgt ervoor dat de technische staf zich houdt aan de afspraken en is een klankbord voor zowel trainers als spelers.
Lijkt me verstandig.
Dsn blijft Futuralis voorlopig en zal er geen netwerk nodig zijn van een TD.
Dat zou ook iemand als een hoofd opleidingen of hoofd scouting kunnen doen vb.
eens een nec-er, altijd een nec-er

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16438
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Nieuwe TD / technisch manager

Bericht door Legendario »

rechts schreef:NEC wil de club omtoveren naar Duits model , dus een sportchef boven de trainer plaatsen. De sportchef bemoeit zich dus niet met het aan en verkoop beleid. Hij bewaakt het systeem en zorgt ervoor dat de technische staf zich houdt aan de afspraken en is een klankbord voor zowel trainers als spelers.
Wie is dan wel verantwoordelijk voor het aan- en verkoopbeleid?
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11732
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Nieuwe TD / technisch manager

Bericht door DJTEEF! »

Legendario schreef:
rechts schreef:NEC wil de club omtoveren naar Duits model , dus een sportchef boven de trainer plaatsen. De sportchef bemoeit zich dus niet met het aan en verkoop beleid. Hij bewaakt het systeem en zorgt ervoor dat de technische staf zich houdt aan de afspraken en is een klankbord voor zowel trainers als spelers.
Wie is dan wel verantwoordelijk voor het aan- en verkoopbeleid?
Bart. :'(

Gebruikersavatar
Jota
Berichten: 3631
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:54
Contacteer:

Re: Nieuwe TD / technisch manager

Bericht door Jota »

DJTEEF! schreef:
Legendario schreef:
rechts schreef:NEC wil de club omtoveren naar Duits model , dus een sportchef boven de trainer plaatsen. De sportchef bemoeit zich dus niet met het aan en verkoop beleid. Hij bewaakt het systeem en zorgt ervoor dat de technische staf zich houdt aan de afspraken en is een klankbord voor zowel trainers als spelers.
Wie is dan wel verantwoordelijk voor het aan- en verkoopbeleid?
Bart. :'(
Kan het forum geen adviesrol krijgen in het technisch hart? Ik denk dat de meeste forumleden wel een genuanceerde mening kunnen geven en daarnaast is het forum altijd eensgezind.

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Nieuwe TD / technisch manager

Bericht door Bleum »

Voorwaarts heeft gelijk dat een goede TD geld kost. Het gaat er bij NEC om dat er een compleet kromme organisatie is ontstaan waarbij Van Ingen alle bestuurlijke petten op heeft. Dat zorgt ervoor dat veel belangrijke zaken blijven liggen en veel belangrijker: Er is niemand die vanuit technische kennis een beslissing neemt namens de club op bestuurlijk niveau en daar ook verantwoordelijkheid voor draagt.

Zonder Futuralis heb je een topper nodig met een goed oog voor juiste scouting, goed netwerk en technische kennis. Met Futuralis en een technisch hart heb je de beschikking over een top scouting en een goed netwerk. Belangrijker is dan dat je iemand hebt met jarenlange ervaring op voetbaltechnisch gebied. Laat futuralis maar netwerken, financieren en scouten, maar zet die ervaren voetbalman namens de club erbij voor het tegenwicht en de balans in het TH. Een (oud) trainer die het wereldje kent en bereid is om in een soort rvc rol namens de club mee te kijken naar het proces. Zijn stem is uiteindelijk wel doorslaggevend omdat hij eindverantwoordelijk is. Laat het technisch hart bestaan uit hoofd opleidingen, trainer, TD en futuralis in adviseurrol. Geen investeerders, geen RVC. Laat die aansluiten als het nodig is.

Op die manier hoef je niet persé te kijken naar een typische TD. Je zou ook een type Frans Thijssen of Jan Peters kunnen halen.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Nieuwe TD / technisch manager

Bericht door Arjan van Hout »

Bleum schreef:Voorwaarts heeft gelijk dat een goede TD geld kost. Het gaat er bij NEC om dat er een compleet kromme organisatie is ontstaan waarbij Van Ingen alle bestuurlijke petten op heeft. Dat zorgt ervoor dat veel belangrijke zaken blijven liggen en veel belangrijker: Er is niemand die vanuit technische kennis een beslissing neemt namens de club op bestuurlijk niveau en daar ook verantwoordelijkheid voor draagt.

Zonder Futuralis heb je een topper nodig met een goed oog voor juiste scouting, goed netwerk en technische kennis. Met Futuralis en een technisch hart heb je de beschikking over een top scouting en een goed netwerk. Belangrijker is dan dat je iemand hebt met jarenlange ervaring op voetbaltechnisch gebied. Laat futuralis maar netwerken, financieren en scouten, maar zet die ervaren voetbalman namens de club erbij voor het tegenwicht en de balans in het TH. Een (oud) trainer die het wereldje kent en bereid is om in een soort rvc rol namens de club mee te kijken naar het proces. Zijn stem is uiteindelijk wel doorslaggevend omdat hij eindverantwoordelijk is. Laat het technisch hart bestaan uit hoofd opleidingen, trainer, TD en futuralis in adviseurrol. Geen investeerders, geen RVC. Laat die aansluiten als het nodig is.

Op die manier hoef je niet persé te kijken naar een typische TD. Je zou ook een type Frans Thijssen of Jan Peters kunnen halen.
:withstupid: helemaal mee eens

Gebruikersavatar
T.I.G.O.
Berichten: 4827
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 12:57
Contacteer:

Re: Nieuwe TD / technisch manager

Bericht door T.I.G.O. »

Paar weken geleden zijn naam al genoemd: Leo Beenhakker!!!
Noem mij eens een reden waarom niet?
Hij zit te hunkeren thuis op een baan,zal dus ook niet het onderste uit de kan willen halen!
Moet ik zijn doopceel lichten? De man heeft ervaring en connecties op zijn voorhoofd geschreven!
En zal zich niet laten piepelen binnen het "technisch hart"( wat een verschrikkelijke naam trouwens)
Plus je hebt eindelijk iemand die uitstraling heeft naar pers en publiek,kom je weer eens een keer
positief in het nieuws als hij met die doorwinterde kop al kreunend en steunend de pers te woord staat!

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Nieuwe TD / technisch manager

Bericht door Arjan van Hout »

T.I.G.O. schreef:Paar weken geleden zijn naam al genoemd: Leo Beenhakker!!!
Noem mij eens een reden waarom niet?
Hij zit te hunkeren thuis op een baan,zal dus ook niet het onderste uit de kan willen halen!
Moet ik zijn doopceel lichten? De man heeft ervaring en connecties op zijn voorhoofd geschreven!
En zal zich niet laten piepelen binnen het "technisch hart"( wat een verschrikkelijke naam trouwens)
Plus je hebt eindelijk iemand die uitstraling heeft naar pers en publiek,kom je weer eens een keer
positief in het nieuws als hij met die doorwinterde kop al kreunend en steunend de pers te woord staat!
Prima naam

Gebruikersavatar
satwijchen
Berichten: 82
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 20:17
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Nieuwe TD / technisch manager

Bericht door satwijchen »

Hoe weet jij dat hij thuis zit te hunkeren naar een baan :???: :???:
1,5 maand geleden was hij nog bij SC Woezik op de sponsor avond en daar vertelde hij dat het wel goed was zo, zo zonder functie in het betaalde voetbal, herhaaldelijk is vanuit de zaal gevraagd of hij nog iets in de voetballerij ging doen, telkens was het antwoord NEE.
De man word dit jaar 74, die gaat echt geen TD meer worden bij nec of waar dan ook

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38429
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Nieuwe TD / technisch manager

Bericht door mschr »

DE journaliste die ook schrijft voor de Linda en echtgenote is van de schrijver van het boek GIjp, vertelde dat Don Leo thuis zit te kniezen en het voetbal en de dagelijkse aandacht erg mist. Maar Beenhakker is natuurlijk totaal ongeschikt. NEC zit niet te wachten op een TD die halverwege zijn termijn overlijdt.

Gebruikersavatar
MojoMojo
Berichten: 2080
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 18:40
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe TD / technisch manager

Bericht door MojoMojo »

T.I.G.O. schreef:Paar weken geleden zijn naam al genoemd: Leo Beenhakker!!!
Noem mij eens een reden waarom niet?
Hij zit te hunkeren thuis op een baan,zal dus ook niet het onderste uit de kan willen halen!
Moet ik zijn doopceel lichten? De man heeft ervaring en connecties op zijn voorhoofd geschreven!
En zal zich niet laten piepelen binnen het "technisch hart"( wat een verschrikkelijke naam trouwens)
Plus je hebt eindelijk iemand die uitstraling heeft naar pers en publiek,kom je weer eens een keer
positief in het nieuws als hij met die doorwinterde kop al kreunend en steunend de pers te woord staat!
Alleen voor dat laatste zou je het eigenlijk al moeten doen. Ik ben wel weer toe aan een beetje positieve media-aandacht.
The name's so nice, you say it twice..

Gebruikersavatar
T.I.G.O.
Berichten: 4827
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 12:57
Contacteer:

Re: Nieuwe TD / technisch manager

Bericht door T.I.G.O. »

mschr schreef:DE journaliste die ook schrijft voor de Linda en echtgenote is van de schrijver van het boek GIjp, vertelde dat Don Leo thuis zit te kniezen en het voetbal en de dagelijkse aandacht erg mist. Maar Beenhakker is natuurlijk totaal ongeschikt. NEC zit niet te wachten op een TD die halverwege zijn termijn overlijdt.
Dat genereerd weer positieve aandacht :sjaal:

Goffert
Berichten: 4373
Lid geworden op: vr 05 jul 2013, 21:32
Contacteer:

Re: Nieuwe TD / technisch manager

Bericht door Goffert »

Een technisch manager zou gewenst zijn, aldus Van Ingen, er zijn echter op dit moment geen middelen voor, maak ik op uit een stuk van VI!

jbnmgn

Re: Nieuwe TD / technisch manager

Bericht door jbnmgn »

De samenwerking met Futuralis heeft ons niet verkeerd gedaan maar feit blijft dat een club een eigen TS zou moeten hebben met eigen scouts enz.
Aangezien dat financieel (nog) niet haalbaar is zullen we het met de huidige situatie moeten doen en hopen dat we op deze voet door kunnen gaan zolang de financien een eigen TS niet toelaten.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22787
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Nieuwe TD / technisch manager

Bericht door burp »

Eniesee schreef:
Bleum schreef:Voorwaarts heeft gelijk dat een goede TD geld kost. Het gaat er bij NEC om dat er een compleet kromme organisatie is ontstaan waarbij Van Ingen alle bestuurlijke petten op heeft. Dat zorgt ervoor dat veel belangrijke zaken blijven liggen en veel belangrijker: Er is niemand die vanuit technische kennis een beslissing neemt namens de club op bestuurlijk niveau en daar ook verantwoordelijkheid voor draagt.

Zonder Futuralis heb je een topper nodig met een goed oog voor juiste scouting, goed netwerk en technische kennis. Met Futuralis en een technisch hart heb je de beschikking over een top scouting en een goed netwerk. Belangrijker is dan dat je iemand hebt met jarenlange ervaring op voetbaltechnisch gebied. Laat futuralis maar netwerken, financieren en scouten, maar zet die ervaren voetbalman namens de club erbij voor het tegenwicht en de balans in het TH. Een (oud) trainer die het wereldje kent en bereid is om in een soort rvc rol namens de club mee te kijken naar het proces. Zijn stem is uiteindelijk wel doorslaggevend omdat hij eindverantwoordelijk is. Laat het technisch hart bestaan uit hoofd opleidingen, trainer, TD en futuralis in adviseurrol. Geen investeerders, geen RVC. Laat die aansluiten als het nodig is.

Op die manier hoef je niet persé te kijken naar een typische TD. Je zou ook een type Frans Thijssen of Jan Peters kunnen halen.
:withstupid: helemaal mee eens
Wat doet een Wisgerhof nu eigenlijk?

Maar zonder investeerders zal niet geaccepteerd worden, daar draait de hele club op en die willen bepalen.

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: Nieuwe TD / technisch manager

Bericht door flipsen »

burp schreef:
Eniesee schreef:
Bleum schreef:Voorwaarts heeft gelijk dat een goede TD geld kost. Het gaat er bij NEC om dat er een compleet kromme organisatie is ontstaan waarbij Van Ingen alle bestuurlijke petten op heeft. Dat zorgt ervoor dat veel belangrijke zaken blijven liggen en veel belangrijker: Er is niemand die vanuit technische kennis een beslissing neemt namens de club op bestuurlijk niveau en daar ook verantwoordelijkheid voor draagt.

Zonder Futuralis heb je een topper nodig met een goed oog voor juiste scouting, goed netwerk en technische kennis. Met Futuralis en een technisch hart heb je de beschikking over een top scouting en een goed netwerk. Belangrijker is dan dat je iemand hebt met jarenlange ervaring op voetbaltechnisch gebied. Laat futuralis maar netwerken, financieren en scouten, maar zet die ervaren voetbalman namens de club erbij voor het tegenwicht en de balans in het TH. Een (oud) trainer die het wereldje kent en bereid is om in een soort rvc rol namens de club mee te kijken naar het proces. Zijn stem is uiteindelijk wel doorslaggevend omdat hij eindverantwoordelijk is. Laat het technisch hart bestaan uit hoofd opleidingen, trainer, TD en futuralis in adviseurrol. Geen investeerders, geen RVC. Laat die aansluiten als het nodig is.

Op die manier hoef je niet persé te kijken naar een typische TD. Je zou ook een type Frans Thijssen of Jan Peters kunnen halen.
:withstupid: helemaal mee eens
Wat doet een Wisgerhof nu eigenlijk?

Maar zonder investeerders zal niet geaccepteerd worden, daar draait de hele club op en die willen bepalen.
daarom komen een hoop trainers of een TD niet naar nec omdat de investeerders te veel bepalen
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20553
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Nieuwe TD / technisch manager

Bericht door Mark Ariaans »

jbnmgn schreef:De samenwerking met Futuralis heeft ons niet verkeerd gedaan maar feit blijft dat een club een eigen TS zou moeten hebben met eigen scouts enz.
Aangezien dat financieel (nog) niet haalbaar is zullen we het met de huidige situatie moeten doen en hopen dat we op deze voet door kunnen gaan zolang de financien een eigen TS niet toelaten.
TS? We hebben geen eigen scouts meer? Wat hoor ik nu allemaal?

Goffert
Berichten: 4373
Lid geworden op: vr 05 jul 2013, 21:32
Contacteer:

Re: Nieuwe TD / technisch manager

Bericht door Goffert »

Mark Ariaans schreef:
jbnmgn schreef:De samenwerking met Futuralis heeft ons niet verkeerd gedaan maar feit blijft dat een club een eigen TS zou moeten hebben met eigen scouts enz.
Aangezien dat financieel (nog) niet haalbaar is zullen we het met de huidige situatie moeten doen en hopen dat we op deze voet door kunnen gaan zolang de financien een eigen TS niet toelaten.
TS? We hebben geen eigen scouts meer? Wat hoor ik nu allemaal?
Technisch stagiaire, die zouden alle clubs moeten hebben. Logisch toch?!

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15945
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Nieuwe TD / technisch manager

Bericht door pjottr »

En wel fiksr transfers verwachten.
Beetje hetzelfde als de post laten doen door gehandicapten van Breed
en hetzelfde foutpercentage en snelheid verwachten als met vaste postbodes die er al 20 jaar werken.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38429
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Nieuwe TD / technisch manager

Bericht door mschr »

Goffert schreef: Technisch stagiaire, die zouden alle clubs moeten hebben. Logisch toch?!
Strak plan! Gewoon een technisch stagiair halen van de HAN, die op basis van de Bart-principes spelers gaat beoordelen voor zijn afstudeerscriptie: handdruk- en oogopslaganalyse.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DRS, LH7, nessaja, VZH en 103 gasten