Fitheid van de selectie

Discussies over spelers, trainers, tactiek etc.
Gerd
Berichten: 2754
Lid geworden op: za 22 okt 2011, 21:34
Contacteer:

Fitheid van de selectie

Bericht door Gerd »

Tijdens de wedstrijd tegen RKC had ik de indruk dat de spelers op het veld conditioneel niet helemaal fit waren. Ars kreeg krampen, Foor kon het niet belopen. In de Bierliga moet je naast voetballende kwaliteiten ook beschikken over een meer dan 100% conditie. Je kan niet alles voetballend oplossen. Ik maak me hier zorgen over omdat er in deze Bierliga voetballers rondlopen die niet kunnen voetballen maar conditioneel erg sterk, fysiek en grove tackles maken. Ben je conditioneel sterk in combinatie met technisch voetbal word je kampioen.
Moet ik me zorgen maken ?

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15014
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Fitheid van de selectie

Bericht door necnmgn »

Gerd schreef:Tijdens de wedstrijd tegen RKC had ik de indruk dat de spelers op het veld conditioneel niet helemaal fit waren. Ars kreeg krampen, Foor kon het niet belopen. In de Bierliga moet je naast voetballende kwaliteiten ook beschikken over een meer dan 100% conditie. Je kan niet alles voetballend oplossen. Ik maak me hier zorgen over omdat er in deze Bierliga voetballers rondlopen die niet kunnen voetballen maar conditioneel erg sterk, fysiek en grove tackles maken. Ben je conditioneel sterk in combinatie met technisch voetbal word je kampioen.
Moet ik me zorgen maken ?
Ja.. Vooral doen

Ik vind het allemaal reuze meevallen..

Voorwaarts
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 16:50
Locatie: nmgn
Contacteer:

Re: Fitheid van de selectie

Bericht door Voorwaarts »

Nee, sluit topic maar weer. :biggrin:
eens een nec-er, altijd een nec-er

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31648
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Fitheid van de selectie

Bericht door vak Oost »

Gerd schreef:Tijdens de wedstrijd tegen RKC had ik de indruk dat de spelers op het veld conditioneel niet helemaal fit waren. Ars kreeg krampen, Foor kon het niet belopen.
In de Bierliga moet je naast voetballende kwaliteiten ook beschikken over een meer dan 100% conditie. Je kan niet alles voetballend oplossen.
Ik maak me hier zorgen over omdat er in deze Bierliga voetballers rondlopen die niet kunnen voetballen maar conditioneel erg sterk, fysiek en grove tackles maken.
Ben je conditioneel sterk in combinatie met technisch voetbal word je kampioen. Moet ik me zorgen maken ?
Als er ergens nadrukkelijk naar gekeken wordt dan is conditie / gezondheid / fitheid / hersteltijd / gewicht en vetpercentage's en dat soort zaken, ben je niet 100% dan zit je op de bank
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32441
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Fitheid van de selectie

Bericht door bertje »

necnmgn schreef:
Gerd schreef:Tijdens de wedstrijd tegen RKC had ik de indruk dat de spelers op het veld conditioneel niet helemaal fit waren. Ars kreeg krampen, Foor kon het niet belopen. In de Bierliga moet je naast voetballende kwaliteiten ook beschikken over een meer dan 100% conditie. Je kan niet alles voetballend oplossen. Ik maak me hier zorgen over omdat er in deze Bierliga voetballers rondlopen die niet kunnen voetballen maar conditioneel erg sterk, fysiek en grove tackles maken. Ben je conditioneel sterk in combinatie met technisch voetbal word je kampioen.
Moet ik me zorgen maken ?
Ja.. Vooral doen

Ik vind het allemaal reuze meevallen..
Ik moet Gerd toch wel een beetje gelijk geven. Ik had ook het gevoel dat we het laatste kwartier nogal overlopen werden doordat veel jongens er conditioneel/fysiek doorheen zaten. Al maak ik me verder niet zo veel zorgen moet ik zeggen..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gerd
Berichten: 2754
Lid geworden op: za 22 okt 2011, 21:34
Contacteer:

Re: Fitheid van de selectie

Bericht door Gerd »

vak Oost schreef:
Gerd schreef:Tijdens de wedstrijd tegen RKC had ik de indruk dat de spelers op het veld conditioneel niet helemaal fit waren. Ars kreeg krampen, Foor kon het niet belopen.
In de Bierliga moet je naast voetballende kwaliteiten ook beschikken over een meer dan 100% conditie. Je kan niet alles voetballend oplossen.
Ik maak me hier zorgen over omdat er in deze Bierliga voetballers rondlopen die niet kunnen voetballen maar conditioneel erg sterk, fysiek en grove tackles maken.
Ben je conditioneel sterk in combinatie met technisch voetbal word je kampioen. Moet ik me zorgen maken ?
Als er ergens nadrukkelijk naar gekeken wordt dan is conditie / gezondheid / fitheid / hersteltijd / gewicht en vetpercentage's en dat soort zaken, ben je niet 100% dan zit je op de bank
Fijn al die cijfers en testen, maar Ars had kramp verschijnselen, na 70 minuten, is nota bene een profvoetballer. Moet zeker minimaal 90 minuten vol gas kunnen geven. Mag je toch verwachten van een profvoetballer en technische staf. Vorig seizoen veel wedstrijden verloren door een lamlendig zooitje voetballers die een klote conditie hadden. Waarom kan RKC met beperkte voetballers wel 110% geven. We hadden mazzel dat ze niet scoorden. Foor fysiek niet in orde, Breinburg niet maar komt terug van een blessure dat begrijp ik. Vooral in de bierliga moet je meer dan 100% fit zijn. Dus is wel een zorgpunt.

Gebruikersavatar
Keizerstad1994
Berichten: 7237
Lid geworden op: wo 06 jul 2011, 21:08
Contacteer:

Re: Fitheid van de selectie

Bericht door Keizerstad1994 »

Ars was ziek geweest. Snap best dan je het dan niet helemaal volhoudt. Vond t echter wel opvallend dat Brood hem pas in de 85e minuut eraf haalde. Zeker met een 1-0 voorsprong is je centrale aanvaller vrij belangrijk bij het verstoren van de opbouw van de tegenstander, terwijl Ars er idd na een minuut of 65/70 al behoorlijk doorheen zat.
'Justice knows every mans number'

Poort5
Berichten: 2531
Lid geworden op: do 03 feb 2011, 21:19
Contacteer:

Re: Fitheid van de selectie

Bericht door Poort5 »

Vorig seizoen vond ik het af en toe duidelijk zichtbaar, of hadden ze gewoon geen zin?

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31648
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Fitheid van de selectie

Bericht door vak Oost »

Gerd schreef:
vak Oost schreef:
Gerd schreef:Tijdens de wedstrijd tegen RKC had ik de indruk dat de spelers op het veld conditioneel niet helemaal fit waren. Ars kreeg krampen, Foor kon het niet belopen.
In de Bierliga moet je naast voetballende kwaliteiten ook beschikken over een meer dan 100% conditie. Je kan niet alles voetballend oplossen.
Ik maak me hier zorgen over omdat er in deze Bierliga voetballers rondlopen die niet kunnen voetballen maar conditioneel erg sterk, fysiek en grove tackles maken.
Ben je conditioneel sterk in combinatie met technisch voetbal word je kampioen. Moet ik me zorgen maken ?
Als er ergens nadrukkelijk naar gekeken wordt dan is conditie / gezondheid / fitheid / hersteltijd / gewicht en vetpercentage's en dat soort zaken, ben je niet 100% dan zit je op de bank
Fijn al die cijfers en testen, maar Ars had kramp verschijnselen, na 70 minuten, is nota bene een profvoetballer. Moet zeker minimaal 90 minuten vol gas kunnen geven. Mag je toch verwachten van een profvoetballer en technische staf.
Vorig seizoen veel wedstrijden verloren door een lamlendig zooitje voetballers die een klote conditie hadden. Waarom kan RKC met beperkte voetballers wel 110% geven.
We hadden mazzel dat ze niet scoorden. Foor fysiek niet in orde, Breinburg niet maar komt terug van een blessure dat begrijp ik. Vooral in de bierliga moet je meer dan 100% fit zijn. Dus is wel een zorgpunt.
voetballers zijn net mensen, de ene week gaat het net iets makkelijker dan de andere week, dat zie je niet alleen bij het voetbal maar ook bij andere sporten ... kramp ed overkomt de beste
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16436
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Fitheid van de selectie

Bericht door jackkreta »

Gerd schreef:
vak Oost schreef:
Gerd schreef:Tijdens de wedstrijd tegen RKC had ik de indruk dat de spelers op het veld conditioneel niet helemaal fit waren. Ars kreeg krampen, Foor kon het niet belopen.
In de Bierliga moet je naast voetballende kwaliteiten ook beschikken over een meer dan 100% conditie. Je kan niet alles voetballend oplossen.
Ik maak me hier zorgen over omdat er in deze Bierliga voetballers rondlopen die niet kunnen voetballen maar conditioneel erg sterk, fysiek en grove tackles maken.
Ben je conditioneel sterk in combinatie met technisch voetbal word je kampioen. Moet ik me zorgen maken ?
Als er ergens nadrukkelijk naar gekeken wordt dan is conditie / gezondheid / fitheid / hersteltijd / gewicht en vetpercentage's en dat soort zaken, ben je niet 100% dan zit je op de bank
Fijn al die cijfers en testen, maar Ars had kramp verschijnselen, na 70 minuten, is nota bene een profvoetballer. Moet zeker minimaal 90 minuten vol gas kunnen geven. Mag je toch verwachten van een profvoetballer en technische staf. Vorig seizoen veel wedstrijden verloren door een lamlendig zooitje voetballers die een klote conditie hadden. Waarom kan RKC met beperkte voetballers wel 110% geven. We hadden mazzel dat ze niet scoorden. Foor fysiek niet in orde, Breinburg niet maar komt terug van een blessure dat begrijp ik. Vooral in de bierliga moet je meer dan 100% fit zijn. Dus is wel een zorgpunt.
Ali kon het laatste kwartier ook niet meer mee, duidelijk moe.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

sanchez-torres
Berichten: 879
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 21:00
Contacteer:

Re: Fitheid van de selectie

Bericht door sanchez-torres »

Ars had een flinke griep gehad, dat merk je altijd, volgens mij zit het wel goed hoor.

Gebruikersavatar
Keizerstad1994
Berichten: 7237
Lid geworden op: wo 06 jul 2011, 21:08
Contacteer:

Re: Fitheid van de selectie

Bericht door Keizerstad1994 »

sanchez-torres schreef:Ars had een flinke griep gehad, dat merk je altijd, volgens mij zit het wel goed hoor.
Denk het ook wel. Je moet ook niet vergeten dat het niet liep in de 2e helft en NEC, zeker bij het druk zetten, eigenlijk steeds een stapje te laat kwam (zonder dat het echt gevolgen had). Dan moet je veel meer lopen dan wanneer je zo speelt als in de 1e helft en dan slaat de vermoeidheid nog meer toe.
'Justice knows every mans number'

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31648
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Fitheid van de selectie

Bericht door vak Oost »

jackameland schreef:Ali kon het laatste kwartier ook niet meer mee, duidelijk moe.
Ali zag een lastminute transfer naar het altijd zonnige Kreta op het laatste moment als sneeuw voor de zon aan zich voorbij gaan, hij was niet moe maar hij was zijn telomeer in de 2de helft kwijt
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: Fitheid van de selectie

Bericht door Jackiegoal »

Gerd schreef:In de Bierliga moet je naast voetballende kwaliteiten ook beschikken over een meer dan 100% conditie.
Nou, dan zie ik toch opvallend veel jongens rondlopen bij andere clubs die gewoon overduidelijk kilo's te zwaar zijn. Ik heb het gevoel dat het er een beetje bij hoort.
"I am Brian, and so is my wife!"

Sjoerdbemmel
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 17 jul 2013, 11:02
Contacteer:

Re: Fitheid van de selectie

Bericht door Sjoerdbemmel »

Ik zou me hier echt geen zorgen over maken, de technische staf is vakkundig genoeg om te weten wat nodig is qua conditie en fitheid op dit niveau..

jbnmgn

Re: Fitheid van de selectie

Bericht door jbnmgn »

Ik denk niet dat het de fitheid was die ons in de 2e helft parten speelden maar meer een combinatie van factoren.
Ze moeten allereerst leren de krachten te verdelen over 2x45 minuten en niet alles in de 1e helft te pompen.
Doen ze dat wel dan moeten ze de kansen die ze creeeren ook benutten om zo in de 2e helft wel terug te kunnen zakken.
En als derde moeten ze tegendtanders gewoon niet de kans geven om druk te zetten, en zeker niet in de Goffert.

Maar nogmaals, ik denk niet dat fitheid een punt is. En ik zie de ploeg nog wel sterker worden en beter.

Henkiepenkie
Berichten: 6896
Lid geworden op: ma 14 jan 2008, 10:37
Contacteer:

Re: Fitheid van de selectie

Bericht door Henkiepenkie »

Nou, ik neem aan dat de fitheid van de selectie na vandaag ook niet meer ter discussie staat. 90 minuten lang blijven strijden met een man minder. Top!

Gerd
Berichten: 2754
Lid geworden op: za 22 okt 2011, 21:34
Contacteer:

Re: Fitheid van de selectie

Bericht door Gerd »

Ik blijf zeuren, heb de wedstrijd niet gezien maar gevolgd via de radio (N1, complimenten daarvoor) maar vind het toch slecht dat Ars na drie kwart wedstrijd niet verder kan spelen en hulpeloos rond huppelt. Kan een blessure zijn, maar dat heeft ook te maken met fitheid.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Fitheid van de selectie

Bericht door Tiel »

Gerd schreef:Ik blijf zeuren, heb de wedstrijd niet gezien maar gevolgd via de radio (N1, complimenten daarvoor) maar vind het toch slecht dat Ars na drie kwart wedstrijd niet verder kan spelen en hulpeloos rond huppelt. Kan een blessure zijn, maar dat heeft ook te maken met fitheid.
Jouw helden wonnen ook pas in de laatste minuut hoor, droeftoeter.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Fitheid van de selectie

Bericht door Arjan van Hout »

Gerd schreef:Ik blijf zeuren, heb de wedstrijd niet gezien maar gevolgd via de radio (N1, complimenten daarvoor) maar vind het toch slecht dat Ars na drie kwart wedstrijd niet verder kan spelen en hulpeloos rond huppelt. Kan een blessure zijn, maar dat heeft ook te maken met fitheid.
Geblesseerd raken kan altijd, hoe fit je ook bent

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32441
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Fitheid van de selectie

Bericht door bertje »

Gerd schreef:Ik blijf zeuren, heb de wedstrijd niet gezien maar gevolgd via de radio (N1, complimenten daarvoor) maar vind het toch slecht dat Ars na drie kwart wedstrijd niet verder kan spelen en hulpeloos rond huppelt. Kan een blessure zijn, maar dat heeft ook te maken met fitheid.
Kunnen we beter Koolwijk in de spits zetten.. :biggrin:
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31648
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Fitheid van de selectie

Bericht door vak Oost »

Eniesee schreef:
Gerd schreef:Ik blijf zeuren, heb de wedstrijd niet gezien maar gevolgd via de radio (N1, complimenten daarvoor) maar vind het toch slecht dat Ars na drie kwart wedstrijd niet verder kan spelen en hulpeloos rond huppelt.
Kan een blessure zijn, maar dat heeft ook te maken met fitheid.
Geblesseerd raken kan altijd, hoe fit je ook bent
:withstupid: ik hoop dat de schade bij Ars meevalt en dat hij zondag mee kan doen
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26832
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Fitheid van de selectie

Bericht door De Kletskop »

Gerd schreef:Ik blijf zeuren, heb de wedstrijd niet gezien maar gevolgd via de radio (N1, complimenten daarvoor) maar vind het toch slecht dat Ars na drie kwart wedstrijd niet verder kan spelen en hulpeloos rond huppelt. Kan een blessure zijn, maar dat heeft ook te maken met fitheid.
Zelden zo'n quatsch gelezen.

Gebruikersavatar
eniesee12
Berichten: 5208
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 01:02
Contacteer:

Re: Fitheid van de selectie

Bericht door eniesee12 »

De Kletskop schreef:
Gerd schreef:Ik blijf zeuren, heb de wedstrijd niet gezien maar gevolgd via de radio (N1, complimenten daarvoor) maar vind het toch slecht dat Ars na drie kwart wedstrijd niet verder kan spelen en hulpeloos rond huppelt. Kan een blessure zijn, maar dat heeft ook te maken met fitheid.
Zelden zo'n quatsch gelezen.
:withstupid:

Michael
Berichten: 4580
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 15:49
Contacteer:

Re: Fitheid van de selectie

Bericht door Michael »

De Kletskop schreef:
Gerd schreef:Ik blijf zeuren, heb de wedstrijd niet gezien maar gevolgd via de radio (N1, complimenten daarvoor) maar vind het toch slecht dat Ars na drie kwart wedstrijd niet verder kan spelen en hulpeloos rond huppelt. Kan een blessure zijn, maar dat heeft ook te maken met fitheid.
Zelden zo'n quatsch gelezen.
Mwah, dat is redelijk standaard hier hoor. Maar het blijft natuurlijk wel onzin :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten