Futuralis FC

Discussies over spelers, trainers, tactiek etc.
Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38478
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Futuralis FC

Bericht door mschr »

vak Oost schreef:
zuurpruim schreef:Waarom Ted van Leeuwen niet halen?heeft zich overal bewezen,ok,niet de makkelijkste maar ook uitgebreid netwerk
geweldig idee maar niet heus :crazy2:
Hij schreef eind jaren 90 in de VI dat NEC dood was.

Gebruikersavatar
eniesee12
Berichten: 5270
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 01:02
Contacteer:

Re: Futuralis FC

Bericht door eniesee12 »

zuurpruim schreef:Waarom Ted van Leeuwen niet halen?heeft zich overal bewezen,ok,niet de makkelijkste maar ook uitgebreid netwerk
Die is als ik het goed heb ook aan zijn laatste maanden bij twente bezig. Heeft al een andere club.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Futuralis FC

Bericht door zuurpruim »

mschr schreef:
vak Oost schreef:
zuurpruim schreef:Waarom Ted van Leeuwen niet halen?heeft zich overal bewezen,ok,niet de makkelijkste maar ook uitgebreid netwerk
geweldig idee maar niet heus :crazy2:
Hij schreef eind jaren 90 in de VI dat NEC dood was.
We liggen nu ook aan de beademing,prima keuze dus

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22809
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Futuralis FC

Bericht door burp »

:crazy2:

jbnmgn

Re: Futuralis FC

Bericht door jbnmgn »

vak Oost schreef:
zuurpruim schreef:Waarom Ted van Leeuwen niet halen?heeft zich overal bewezen,ok,niet de makkelijkste maar ook uitgebreid netwerk
geweldig idee maar niet heus :crazy2:
Piet de Visser dan?

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16586
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Futuralis FC

Bericht door jackkreta »

jbnmgn schreef:
vak Oost schreef:
zuurpruim schreef:Waarom Ted van Leeuwen niet halen?heeft zich overal bewezen,ok,niet de makkelijkste maar ook uitgebreid netwerk
geweldig idee maar niet heus :crazy2:
Piet de Visser dan?
Piet "heb ik al verteld dat ik ziek ben?" De Visser? Die?
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: Futuralis FC

Bericht door flipsen »

jbnmgn schreef:
vak Oost schreef:
zuurpruim schreef:Waarom Ted van Leeuwen niet halen?heeft zich overal bewezen,ok,niet de makkelijkste maar ook uitgebreid netwerk
geweldig idee maar niet heus :crazy2:
Piet de Visser dan?
dacht je dat Piet de Visser naar de pijpen van van Ingen ging dansen , nee Piet de Visser is te professioneel voor ons
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10520
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Futuralis FC

Bericht door TT »

Uit de Gelderlander van vandaag:
Futuralis breekt met NEC na negatieve publiciteit
NIJMEGEN

GERARD BORGMAN

Wat is Futuralis precies voor een bedrijf?
De Futuralis Football Group bestaat uit drie bedrijven: Football Consultancy (advies), Football Transfers (transferzaken) en Players Agency (spelersbegeleiding). Futuralis is een intermediair tussen voetbalclubs, trainers, spelers en zaakwaarnemers. Futuralis is een internationale onderneming, met vestigingen in meerdere landen (onder andere in Frankrijk). Het hoofdkantoor staat in Cuijk.

Waarom was de band met NEC zo speciaal?
In het internationale voetbal werken clubs steeds vaker samen met intermediairs. Vaak zijn dat makelaars die voor een club op zoek gaan naar een speler of die een speler van de club juist proberen te slijten aan een andere club.
De band van Futuralis met NEC ging echter veel verder. Na de degradatie in 2014 legde NEC het technische clubbeleid in handen van Futuralis. Technisch directeur Edo Ophof moest verdwijnen en werd niet vervangen. NEC huurde Futuralis in als een soort externe technisch directeur. Het bedrijf had vooral invloed op de samenstelling van de selectie. De KNVB verbiedt echter dat externe partijen het beleid bij een club bepalen. Daarom zat Futuralis formeel niet in het technisch hart, het orgaan van NEC waarin de technische beslissingen worden genomen. Maar het is veelzeggend dat Futuralis wel aanschoof bij de vergaderingen van het technisch hart, die vaak zelfs plaatshadden op het kantoor in Cuijk.

De samenwerking verliep toch best succesvol?
Jazeker. Vooral in het begin. NEC werd met een heel goede selectie met overmacht kampioen in de eerste divisie, waardoor de felbegeerde snelle terugkeer naar de eredivisie werd gerealiseerd. Futuralis claimde verantwoordelijkheid voor de succesvolle samenstelling van de selectie. Deze week gaf algemeen directeur Bart van Ingen de credits hiervoor ook aan Futuralis. Maar binnen NEC zijn eveneens geluiden hoorbaar dat de scouting van NEC destijds goede spelers heeft aangedragen. Wie precies welke spelers heeft aangedragen, dat maken beide partijen nooit bekend en dat is onderdeel van een groot schimmenspel bij NEC.

Waarom is de samenwerking nu formeel beëindigd?
Beide partijen hebben daar hun redenen voor. Het was de aandeelhouders van Futuralis een doorn in het oog dat het bedrijf de laatste weken veel negatieve publiciteit heeft gekregen. Zo werd het bureau in het invloedrijke televisieprogramma Voetbal Inside herhaaldelijk neergezet als een onbetrouwbare onderneming. NEC stelde deze zomer in de persoon van Danny Hoekman een technisch manager aan. Hij botste met Futuralis over eventuele aankopen van de club, waarna Futuralis stelde niet langer een meerwaarde voor NEC te zijn. Futuralis kreeg niet alleen kritiek van een deel van de buitenwereld. Ook binnen NEC is er een stroming, onder meer gevormd door oud-spelers van de club, die tegen de samenwerking met Futuralis was. Die mensen vinden dat een voetbalclub technische zaken nooit in handen van een externe partij mag leggen; een mening die breed gedragen wordt in de op dit vlak conservatieve voetbalwereld. Voor directeur Van Ingen was deze verdeeldheid binnen zijn club reden akkoord te gaan met het voornemen van Futuralis de samenwerking te beëindigen.

Hoe dramatisch is deze breuk voor Futuralis?
Dat is moeilijk in te schatten. Door de werkzaamheden voor NEC heeft Futuralis zich op de kaart gezet. Futuralis heeft met geen enkele club zo'n binding als het had met de Nijmegenaren. Naar schatting heeft het bureau de laatste twee jaar meer dan een miljoen euro verdiend met hun werkzaamheden voor NEC. Maar Futuralis is zo groot dat het nu niet meteen zal omvallen. Uit cijfers van de Kamer van Koophandel blijkt dat Futuralis Netherlands B.V. in 2015 een eigen vermogen had van meer dan 10 miljoen euro. Directeur Roderik van Kerkhof is een succesvol zakenman, die al financieel onafhankelijk was voor hij met Johan Hansma het bedrijf Futuralis begon.

Betekent dit dat Futuralis nooit meer iets zal doen voor NEC?
Nee, zeker niet. De samenwerking bestaat formeel niet meer, maar ook zonder een op papier vastgelegd partnerschap kunnen beide partijen zakendoen met elkaar. Het is niet zo dat beide partijen zijn gebrouilleerd. De scouting lag voor een groot deel bij Futuralis. Dat komt nu volledig bij NEC te liggen. De Nijmeegse clubleiding wil zo snel mogelijk een nieuwe technisch manager aanstellen. Edwin de Kruijff (voorheen manager spelerszaken en hoofdscout bij FC Utrecht) is een voorname kandidaat. Voor de nieuwe manager zal de samenstelling van de selectie een hoofdtaak worden. Maar stel dat NEC voor een bepaalde positie een speler zoekt, dat is het zeer aannemelijk dat ook Futuralis wordt betrokken in deze speurtocht.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31825
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Futuralis FC

Bericht door vak Oost »

TT schreef:Uit de Gelderlander van vandaag: Hoe dramatisch is deze breuk voor Futuralis?
Dat is moeilijk in te schatten. Door de werkzaamheden voor NEC heeft Futuralis zich op de kaart gezet. Futuralis heeft met geen enkele club zo'n binding als het had met de Nijmegenaren. Naar schatting heeft het bureau de laatste twee jaar meer dan een miljoen euro verdiend met hun werkzaamheden voor NEC. Maar Futuralis is zo groot dat het nu niet meteen zal omvallen. Uit cijfers van de Kamer van Koophandel blijkt dat Futuralis Netherlands B.V. in 2015 een eigen vermogen had van meer dan 10 miljoen euro. Directeur Roderik van Kerkhof is een succesvol zakenman, die al financieel onafhankelijk was voor hij met Johan Hansma het bedrijf Futuralis begon.
leuke deal tussen NEC en FC.F
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Napoleon
Berichten: 4298
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 00:22
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Futuralis FC

Bericht door Napoleon »

Jammer dat Futuralis er niet meer is. Ik ben ook zeer benieuwd hoe onze selectie eruit zou zien, als Danny Hoekman niet aangenomen zou zijn. Vooral dit vind ik dan jammer:
NEC stelde deze zomer in de persoon van Danny Hoekman een technisch manager aan. Hij botste met Futuralis over eventuele aankopen van de club, waarna Futuralis stelde niet langer een meerwaarde voor NEC te zijn.
De man die al na 2 maanden voor de functie incapabel werd geacht maar wel van zo'n grote invloed kon zijn.
Come on Wilfried Bony!

jbnmgn

Re: Futuralis FC

Bericht door jbnmgn »

jackameland schreef:
jbnmgn schreef:
vak Oost schreef:
zuurpruim schreef:Waarom Ted van Leeuwen niet halen?heeft zich overal bewezen,ok,niet de makkelijkste maar ook uitgebreid netwerk
geweldig idee maar niet heus :crazy2:
Piet de Visser dan?
Piet "heb ik al verteld dat ik ziek ben?" De Visser? Die?
Ja die is ziek ja, en ja doet nog steeds "werk" als persoonlijk adviseur van Roman Abramovitsj en voor Chelsea. Die Piet ja.
Maar het was een beetje cynische vraag. Of mag dat ook al niet?

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16449
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Futuralis FC

Bericht door Legendario »

jbnmgn schreef:
jackameland schreef:
jbnmgn schreef:
vak Oost schreef:
zuurpruim schreef:Waarom Ted van Leeuwen niet halen?heeft zich overal bewezen,ok,niet de makkelijkste maar ook uitgebreid netwerk
geweldig idee maar niet heus :crazy2:
Piet de Visser dan?
Piet "heb ik al verteld dat ik ziek ben?" De Visser? Die?
Ja die is ziek ja, en ja doet nog steeds "werk" als persoonlijk adviseur van Roman Abramovitsj en voor Chelsea. Die Piet ja.
Maar het was een beetje cynische vraag. Of mag dat ook al niet?
Tuurlijk wel. Heb jij ook zo'n hekel aan mensen die geen cynisme herkennen?
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32914
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Futuralis FC

Bericht door bertje »

Legendario schreef:
jbnmgn schreef:
jackameland schreef:
jbnmgn schreef:
vak Oost schreef:
zuurpruim schreef:Waarom Ted van Leeuwen niet halen?heeft zich overal bewezen,ok,niet de makkelijkste maar ook uitgebreid netwerk
geweldig idee maar niet heus :crazy2:
Piet de Visser dan?
Piet "heb ik al verteld dat ik ziek ben?" De Visser? Die?
Ja die is ziek ja, en ja doet nog steeds "werk" als persoonlijk adviseur van Roman Abramovitsj en voor Chelsea. Die Piet ja.
Maar het was een beetje cynische vraag. Of mag dat ook al niet?
Tuurlijk wel. Heb jij ook zo'n hekel aan mensen die geen cynisme herkennen?
:biggrin:
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
eniesee12
Berichten: 5270
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 01:02
Contacteer:

Re: Futuralis FC

Bericht door eniesee12 »

:jestera:

Gebruikersavatar
EK
Berichten: 681
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 21:41
Contacteer:

Re: Futuralis FC

Bericht door EK »

Ik was altijd wel een voorstander van Futuralis, maar het feit dat ze in 2 jaar ruim een miljoen "aan" NEC hebben verdiend, dat vind ik wel heel erg veel, helemaal doordat het mede is gekomen door transfergelden van spelers waar futuralis niets mee te maken had. Werpt toch een ander licht op de samenwerking.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16586
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Futuralis FC

Bericht door jackkreta »

Legendario schreef:
jbnmgn schreef:
jackameland schreef:
jbnmgn schreef:
vak Oost schreef:
zuurpruim schreef:Waarom Ted van Leeuwen niet halen?heeft zich overal bewezen,ok,niet de makkelijkste maar ook uitgebreid netwerk
geweldig idee maar niet heus :crazy2:
Piet de Visser dan?
Piet "heb ik al verteld dat ik ziek ben?" De Visser? Die?
Ja die is ziek ja, en ja doet nog steeds "werk" als persoonlijk adviseur van Roman Abramovitsj en voor Chelsea. Die Piet ja.
Maar het was een beetje cynische vraag. Of mag dat ook al niet?
Tuurlijk wel. Heb jij ook zo'n hekel aan mensen die geen cynisme herkennen?
:biggrin:
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Futuralis FC

Bericht door Bleum »

Misschien moeten we eerst eens kijken wat er exact bedoeld wordt met de zin: "Naar schatting heeft het bureau de laatste twee jaar meer dan een miljoen euro verdiend met hun werkzaamheden voor NEC"

Je kunt hem namelijk op 2 manieren lezen. Namelijk dat Futuralis zelf een miljoen euro verdiend heeft. Maar er staat toch echt ook voor NEC, dus je kunt het ook zo lezen dat Futuralis met haar werkzaamheden 1 miljoen verdiend heeft voor NEC, voor de club dus en niet voor de eigen kas. Gezien de rest van het stuk lijkt mij dat je die zin juist zo moet lezen.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
EK
Berichten: 681
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 21:41
Contacteer:

Re: Futuralis FC

Bericht door EK »

Bleum schreef:Misschien moeten we eerst eens kijken wat er exact bedoeld wordt met de zin: "Naar schatting heeft het bureau de laatste twee jaar meer dan een miljoen euro verdiend met hun werkzaamheden voor NEC"

Je kunt hem namelijk op 2 manieren lezen. Namelijk dat Futuralis zelf een miljoen euro verdiend heeft. Maar er staat toch echt ook voor NEC, dus je kunt het ook zo lezen dat Futuralis met haar werkzaamheden 1 miljoen verdiend heeft voor NEC, voor de club dus en niet voor de eigen kas. Gezien de rest van het stuk lijkt mij dat je die zin juist zo moet lezen.
Inderdaad, zo had ik het nog niet gezien!

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13386
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Futuralis FC

Bericht door Pol »

Bleum schreef:Misschien moeten we eerst eens kijken wat er exact bedoeld wordt met de zin: "Naar schatting heeft het bureau de laatste twee jaar meer dan een miljoen euro verdiend met hun werkzaamheden voor NEC"

Je kunt hem namelijk op 2 manieren lezen. Namelijk dat Futuralis zelf een miljoen euro verdiend heeft. Maar er staat toch echt ook voor NEC, dus je kunt het ook zo lezen dat Futuralis met haar werkzaamheden 1 miljoen verdiend heeft voor NEC, voor de club dus en niet voor de eigen kas. Gezien de rest van het stuk lijkt mij dat je die zin juist zo moet lezen.
Nee dan zou de zin anders in elkaar gezet moeten worden. Neem aan dat ze dat bij VI wel weten.

Gebruikersavatar
Jota
Berichten: 3631
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:54
Contacteer:

Re: Futuralis FC

Bericht door Jota »

Kortgezegd was ik blij met hun komst en blij nu met hun vertrek.
Er is veel goeds gedaan voor NEC maar hebben ook goed voor zichzelf gezorgd.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Futuralis FC

Bericht door Tiel »

Jota schreef:Kortgezegd was ik blij met hun komst en blij nu met hun vertrek.
Er is veel goeds gedaan voor NEC maar hebben ook goed voor zichzelf gezorgd.
Gepromoveerd, 10e in het 1e jaar Eredivisie en uit categorie 1, ik vind het een koopje.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13386
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Futuralis FC

Bericht door Pol »

Tiel schreef:
Jota schreef:Kortgezegd was ik blij met hun komst en blij nu met hun vertrek.
Er is veel goeds gedaan voor NEC maar hebben ook goed voor zichzelf gezorgd.
Gepromoveerd, 10e in het 1e jaar Eredivisie en uit categorie 1, ik vind het een koopje.
Dat laatste heeft weinig met Futuralis te maken. Limbombe alleen heeft het niet gedaan.

Futuralis heeft prima werk verricht en hopelijk blijven ze dat in de toekomst doen. Het is alleen wel zaak dat de club zelf weer de knowhow en expertise opbouwt om de eigen zaken te kunnen regelen zodat we Futuralis als hulpmiddel en niet als redmiddel kunnen gebruiken.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Futuralis FC

Bericht door Tiel »

Pol schreef:
Tiel schreef:
Jota schreef:Kortgezegd was ik blij met hun komst en blij nu met hun vertrek.
Er is veel goeds gedaan voor NEC maar hebben ook goed voor zichzelf gezorgd.
Gepromoveerd, 10e in het 1e jaar Eredivisie en uit categorie 1, ik vind het een koopje.
Dat laatste heeft weinig met Futuralis te maken. Limbombe alleen heeft het niet gedaan.

Futuralis heeft prima werk verricht en hopelijk blijven ze dat in de toekomst doen. Het is alleen wel zaak dat de club zelf weer de knowhow en expertise opbouwt om de eigen zaken te kunnen regelen zodat we Futuralis als hulpmiddel en niet als redmiddel kunnen gebruiken.
Oh dus we hebben alles alleen met Limbombe bereikt. Er stonden geen andere spelers in het veld die prima gescout waren en niet veel salaris hadden.

Wat zie jij toch altijd alles negatief. Echt een ras-Nijmegenaar ben jij.

Maken we kans tegen die wereldploeg zaterdag? Die vechtersbazen met een echte winnaarsmentaliteit.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Bleum

Bericht door Bleum »

Pol schreef:
Bleum schreef:Misschien moeten we eerst eens kijken wat er exact bedoeld wordt met de zin: "Naar schatting heeft het bureau de laatste twee jaar meer dan een miljoen euro verdiend met hun werkzaamheden voor NEC"

Je kunt hem namelijk op 2 manieren lezen. Namelijk dat Futuralis zelf een miljoen euro verdiend heeft. Maar er staat toch echt ook voor NEC, dus je kunt het ook zo lezen dat Futuralis met haar werkzaamheden 1 miljoen verdiend heeft voor NEC, voor de club dus en niet voor de eigen kas. Gezien de rest van het stuk lijkt mij dat je die zin juist zo moet lezen.
Nee dan zou de zin anders in elkaar gezet moeten worden. Neem aan dat ze dat bij VI wel weten.
Dit komt uit de gelderlander van vandaag toch? :wink:
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13386
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Futuralis FC

Bericht door Pol »

Tiel schreef:
Pol schreef:
Tiel schreef:
Jota schreef:Kortgezegd was ik blij met hun komst en blij nu met hun vertrek.
Er is veel goeds gedaan voor NEC maar hebben ook goed voor zichzelf gezorgd.
Gepromoveerd, 10e in het 1e jaar Eredivisie en uit categorie 1, ik vind het een koopje.
Dat laatste heeft weinig met Futuralis te maken. Limbombe alleen heeft het niet gedaan.

Futuralis heeft prima werk verricht en hopelijk blijven ze dat in de toekomst doen. Het is alleen wel zaak dat de club zelf weer de knowhow en expertise opbouwt om de eigen zaken te kunnen regelen zodat we Futuralis als hulpmiddel en niet als redmiddel kunnen gebruiken.
Oh dus we hebben alles alleen met Limbombe bereikt. Er stonden geen andere spelers in het veld die prima gescout waren en niet veel salaris hadden.
Ah, je bedoelt het op die manier. In de Jupiler league hebben we toch echt nog steeds veel meer uitgegeven dan er binnen kwam en dus kun je Futuralis daarvoor in het kader van wegkomen uit categorie 1 geen credits geven. Dat we wegkomen uit categorie 1 komt voornamelijk door de transferinkomsten waarvan Limbombe is gehaald door Futuralis en Alireza en Cillessen niet. Maar goed, volgens mij geef ik duidelijk aan dat Futuralis prima werk heeft verricht.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Joris6pitter en 50 gasten