Jack de Gier

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Jack de Gier

Bericht door Tiel »

bertje schreef:
ma 12 nov 2018, 12:10
pjottr schreef:
ma 12 nov 2018, 11:50
Ik snap niet dat Bogers er niet meer zijn stempel op drukt.
Luistert Jack niet dan ?
En waarom is de selectie totaal niet fit ?
Misschien vergis ik me, maar ik dacht dat de fitheid onder Bogers ook niet best was en dat juist weer iets beter werd onder Lijnders?
Als de punten er zijn klaagt niemand over de fitheid.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38469
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Jack de Gier

Bericht door mschr »

Juul schreef:
ma 12 nov 2018, 11:03
Jack voelde zich gedwongen om aanvallend, attractief en dominant voetbal te gaan spelen. Dat kan niet met deze selectie, ook niet in de KKD. Ook een andere trainer gaat dat niet lukken. Jack lekker laten zitten zeg ik.
Beste lijkt mij de targets aanpassen in: Zoveel mogelijk punten halen desnoods met betonvoetbal. Daarmee kunnen Jack en Adri wel aan de slag. Of een ervaren interim crisismanager (Fred Rutten?) laten meelopen met een objectieve no-nonsense blik.
Jack voelt zich helemaal niet gedwongen om aanvallend voetbal te spelen. Hij wil het. Hij heeft een aversie tegen betonvoetbal.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26933
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Jack de Gier

Bericht door De Kletskop »

pjottr schreef:
ma 12 nov 2018, 11:50
Ik snap niet dat Bogers er niet meer zijn stempel op drukt.
Luistert Jack niet dan ?
En waarom is de selectie totaal niet fit ?
Daar is Bogers de persoon toch niet naar.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Jack de Gier

Bericht door zuurpruim »

Volgens mij is alleen de vraag 'kan Jack het nog omdraaien"relevant.Dat we een trainerskerkhof zijn weten we allang,daar verandert het eventuele aanblijven van De Gier niks aan.
Als Jack morgen wordt ontslagen liggen er eind van de week 20 sollicitatiebrieven op het kantoor van Wilco,trainerskerkhof of niet.

Special Guest
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 25 sep 2017, 14:07
Contacteer:

Re: Jack de Gier

Bericht door Special Guest »

zuurpruim schreef:
ma 12 nov 2018, 13:04
Volgens mij is alleen de vraag 'kan Jack het nog omdraaien"relevant.Dat we een trainerskerkhof zijn weten we allang,daar verandert het eventuele aanblijven van De Gier niks aan.
Als Jack morgen wordt ontslagen liggen er eind van de week 20 sollicitatiebrieven op het kantoor van Wilco,trainerskerkhof of niet.
Zeker weten. En een mooier moment om in te stappen is er haast niet.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38469
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Jack de Gier

Bericht door mschr »

Dat dachten Lijnders en De Gier ook. goeie beschikbare opvolgers zijn Lopetegui, Zidane, Joop Gall, Jean Paul de Jong, Dennis van Wijk, Alex Pastoor en Felix 'Saddam' Magath. Magath zorgt iig voor een puike conditie bij de spelers.

Special Guest
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 25 sep 2017, 14:07
Contacteer:

Re: Jack de Gier

Bericht door Special Guest »

mschr schreef:
ma 12 nov 2018, 13:12
Dat dachten Lijnders en De Gier ook. goeie beschikbare opvolgers zijn Lopetegui, Zidane, Joop Gall, Jean Paul de Jong, Dennis van Wijk, Alex Pastoor.
Er zijn er inderdaad genoeg. Been, De Koning (kampioenenmaker eerste divisie), Faber, Streppel noem maar op. Maar het begint met een lange termijn visie. Hoe wil de club gaan spelen? Welke trainers passen daarbij? En uiteindelijk ga je daar spelers bij zoeken. Hier doen we maar wat. In een paar jaar tijd van Hyballa naar Bogers van Bogers naar Lijnders en van Lijnders naar de Gier.....Ik zie er geen lijn in. Steeds totaal verschillende types met totaal verschillende visies. Ze doen maar wat.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15958
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Jack de Gier

Bericht door pjottr »

Wat Lijnders en de Gier gemeen hebben is nauwelijks tot geen ervaring als hoofdtrainer, en zeker niet de druk van het moeten.
De vraag is dus; waarom blijft NEC trainers zonder relevante ervaring aanstellen ?

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38469
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Jack de Gier

Bericht door mschr »

pjottr schreef:
ma 12 nov 2018, 13:18
Wat Lijnders en de Gier gemeen hebben is nauwelijks tot geen ervaring als hoofdtrainer, en zeker niet de druk van het moeten.
De vraag is dus; waarom blijft NEC trainers zonder relevante ervaring aanstellen ?
De vernieuwende visie van Lijnders? De bloedkuulmentaliteit van De Gier?

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15958
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Jack de Gier

Bericht door pjottr »

en je zou niet eens kijken naar ervaring ?

noviomagum
Berichten: 6754
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 12:55

Re: Jack de Gier

Bericht door noviomagum »

mschr schreef:
ma 12 nov 2018, 13:12
Dat dachten Lijnders en De Gier ook. goeie beschikbare opvolgers zijn Lopetegui, Zidane, Joop Gall, Jean Paul de Jong, Dennis van Wijk, Alex Pastoor en Felix 'Saddam' Magath. Magath zorgt iig voor een puike conditie bij de spelers.
Wat een fantasie

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38469
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Jack de Gier

Bericht door mschr »

pjottr schreef:
ma 12 nov 2018, 13:27
en je zou niet eens kijken naar ervaring ?
Het andere criterium is: is kandidaat bereid om voor langere periode aan de club verbonden te blijven als hoofdtrainer?

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15958
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Jack de Gier

Bericht door pjottr »

ja, dat waren Lijnders en de Gier ook

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Jack de Gier

Bericht door zuurpruim »

Met deze selectie Magath aanstellen betekent per direct verruimende openingstijden van het CWZ spoedplein.
Streppel zit al op Cyprus dus die komt niet.

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11757
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Jack de Gier

Bericht door DJTEEF! »

zuurpruim schreef:
ma 12 nov 2018, 14:20
Met deze selectie Magath aanstellen betekent per direct verruimende openingstijden van het CWZ spoedplein.
Streppel zit al op Cyprus dus die komt niet.
We moeten niemand ontslaan of aanstellen voordat kristalhelder is hoe we willen voetballen. Daar moeten we vervolgens een trainer bij zoeken.

Gebruikersavatar
eniesee12
Berichten: 5270
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 01:02
Contacteer:

Re: Jack de Gier

Bericht door eniesee12 »

pjottr schreef:
ma 12 nov 2018, 13:18
Wat Lijnders en de Gier gemeen hebben is nauwelijks tot geen ervaring als hoofdtrainer, en zeker niet de druk van het moeten.
De vraag is dus; waarom blijft NEC trainers zonder relevante ervaring aanstellen ?
Dat vraag ik me ook af, oversier heeft er weinig kaas van gegeten.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Jack de Gier

Bericht door Bottendaal »

DJTEEF! schreef:
ma 12 nov 2018, 14:43
zuurpruim schreef:
ma 12 nov 2018, 14:20
Met deze selectie Magath aanstellen betekent per direct verruimende openingstijden van het CWZ spoedplein.
Streppel zit al op Cyprus dus die komt niet.
We moeten niemand ontslaan of aanstellen voordat kristalhelder is hoe we willen voetballen. Daar moeten we vervolgens een trainer bij zoeken.
We moeten zo voetballen dat we er iedere wedstrijd minimaal één meer maken dan de tegenstander. :wink:

Als er nu iemand gehaald wordt moet die bij de selectie passen, immers die kun je op dit moment niet aanpassen.
Qua trainer kun je nu op zoek gaan naar een match.

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9365
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Jack de Gier

Bericht door Polleke »

zuurpruim schreef:
ma 12 nov 2018, 14:20
Met deze selectie Magath aanstellen betekent per direct verruimende openingstijden van het CWZ spoedplein.
Streppel zit al op Cyprus dus die komt niet.
Als we gaan speculeren is er voor mij maar 1-tje die me aanspreekt: Gert-Jan Verbeek.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32893
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jack de Gier

Bericht door bertje »

Tiel schreef:
ma 12 nov 2018, 12:19
bertje schreef:
ma 12 nov 2018, 12:10
pjottr schreef:
ma 12 nov 2018, 11:50
Ik snap niet dat Bogers er niet meer zijn stempel op drukt.
Luistert Jack niet dan ?
En waarom is de selectie totaal niet fit ?
Misschien vergis ik me, maar ik dacht dat de fitheid onder Bogers ook niet best was en dat juist weer iets beter werd onder Lijnders?
Als de punten er zijn klaagt niemand over de fitheid.
Wel als er spelers door een matige fitheid geblesseerd raken. Rayhi en Joppen bijvoorbeeld kregen beide behoorlijke hamstringblessures, typische blessures die je bij een matige fitheid kan oplopen.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15958
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Jack de Gier

Bericht door pjottr »

goed plan....stel deze week aan en dan gaat ie er met de kerst weer uit
je hebt nou eenmaal rekening te houden met investeerders dus je dient je als trainer enigzins flexibel op te stellen
en dat lijkt me niet bij de persoon Verbeek te passen.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26933
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Jack de Gier

Bericht door De Kletskop »

bertje schreef:
ma 12 nov 2018, 15:20
Tiel schreef:
ma 12 nov 2018, 12:19
bertje schreef:
ma 12 nov 2018, 12:10
pjottr schreef:
ma 12 nov 2018, 11:50
Ik snap niet dat Bogers er niet meer zijn stempel op drukt.
Luistert Jack niet dan ?
En waarom is de selectie totaal niet fit ?
Misschien vergis ik me, maar ik dacht dat de fitheid onder Bogers ook niet best was en dat juist weer iets beter werd onder Lijnders?
Als de punten er zijn klaagt niemand over de fitheid.
Wel als er spelers door een matige fitheid geblesseerd raken. Rayhi en Joppen bijvoorbeeld kregen beide behoorlijke hamstringblessures, typische blessures die je bij een matige fitheid kan oplopen.
Niet helemaal waar, hamstring kun je altijd oplopen.
Juist in het jaar waarin Robben uitblonk in zowel de competitie als de CL voor Bayern, raakte hij geblesseerd aan zijn hamstring bijv.

Vespared
Berichten: 316
Lid geworden op: do 26 mar 2015, 19:16
Contacteer:

Re: Jack de Gier

Bericht door Vespared »

Mijnheer Verbeek functioneert alleen als er een sterke persoonlijkheid boven hem staat (Riemer vd Velde) Zijn prestaties elders zijn over het algemeen sterk onder de maat. ( Feijenoord - AZ - Nurnberg - Bochem en Twente) Eigenlijk allemaal mislukt. Ons schoolgeld is opgesoupeerd door de andere niet gearriveerde trainers. NEC verdient lof om ze allemaal die kans te geven, waarop ze in hun dromen hebben geloofd. Helaas zijn de dromen niet uitgekomen. Kies nu eens een trainer/coach met een behoorlijke staat van dienst. NEC en zeker de investeerders verdienen het. Pas op: juist voor deze functie is de laatste jaren aangetoond: Goedkoop is duurkoop......

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Jack de Gier

Bericht door jetipo »

Special Guest schreef:
ma 12 nov 2018, 11:26
jetipo schreef:
ma 12 nov 2018, 11:22
Brabander schreef:
ma 12 nov 2018, 08:32
Rust in de tent houden! Iemand naast Jacky zetten! Leen Looijen zou zoiets echt wel kunnen!
Jacky ontslaan is de weg van de minste weerstand!
:withstupid:
Het lijkt me, gezien de naam die NEC tegenwoordig in de media (en daarbuiten heeft mbt trainers, lijkt het me erg dom om Jack de Gier te ontslaan. Ook vanwege de afkoopsom en de bewering dat het een clubicoon is.. Misschien laat je je als club van de goede kant zien door te stellen dat het onder De Gier niet goed gaat; dat je na een grondige analyse hebt vastgesteld dat het ligt aan de onervarenheid en dat je dit niet zwaar genoeg hebt meegewogen in het besluit De Gier als trainer aan te stellen. Maw, wees gewoon zo eerlijk mogelijk in de communicatie naar buiten toe. Vervolgens kun je vanuit die analyse iemand presenteren die de trainer het resterende seizoen bijstaat en hem de ervaring bijbrengt die nodig is. Wie dat dan moge zijn, zien we wel. Maar ga niet weer een trainer ontslaan, laat zien dat je als club ook wil investeren in 'beginnende' trainers.
Dat moet je vooral niet doen. Dan beschadig je je eigen trainer. Daar spreekt helemaal geen vertrouwen uit.
Je beschadigt een trainer juist meer door hem al zo snel de laan uit te sturen. Als je er een soort leermeester naast zet, kun je ook het signaal afgeven dat je vertrouwen hebt in zijn kunnen, ontwikkeling en toekomst, maar dat er nog begeleiding nodig is. Volgens mij gebeurt dit dagelijks in veel bedrijven, instellingen en geledingen.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Voorwaarts
Berichten: 4190
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 16:50
Locatie: nmgn
Contacteer:

Re: Jack de Gier

Bericht door Voorwaarts »

Wiens schuld is het?
Van De Gier omdat hijzelf zegt het te kunnen.
Of van NEC, om hem te geloven.

iig naar een lager elftal om te oefenen en dan doorgroeien naar jong NEC en mss naar assistent bij NEC1.
Hij had zijn naam mee, maar dat is nu vergooid.
eens een nec-er, altijd een nec-er

Vespared
Berichten: 316
Lid geworden op: do 26 mar 2015, 19:16
Contacteer:

Re: Jack de Gier

Bericht door Vespared »

jetipo schreef:
ma 12 nov 2018, 16:18
Special Guest schreef:
ma 12 nov 2018, 11:26
jetipo schreef:
ma 12 nov 2018, 11:22
Brabander schreef:
ma 12 nov 2018, 08:32
Rust in de tent houden! Iemand naast Jacky zetten! Leen Looijen zou zoiets echt wel kunnen!
Jacky ontslaan is de weg van de minste weerstand!
:withstupid:
Het lijkt me, gezien de naam die NEC tegenwoordig in de media (en daarbuiten heeft mbt trainers, lijkt het me erg dom om Jack de Gier te ontslaan. Ook vanwege de afkoopsom en de bewering dat het een clubicoon is.. Misschien laat je je als club van de goede kant zien door te stellen dat het onder De Gier niet goed gaat; dat je na een grondige analyse hebt vastgesteld dat het ligt aan de onervarenheid en dat je dit niet zwaar genoeg hebt meegewogen in het besluit De Gier als trainer aan te stellen. Maw, wees gewoon zo eerlijk mogelijk in de communicatie naar buiten toe. Vervolgens kun je vanuit die analyse iemand presenteren die de trainer het resterende seizoen bijstaat en hem de ervaring bijbrengt die nodig is. Wie dat dan moge zijn, zien we wel. Maar ga niet weer een trainer ontslaan, laat zien dat je als club ook wil investeren in 'beginnende' trainers.
Dat moet je vooral niet doen. Dan beschadig je je eigen trainer. Daar spreekt helemaal geen vertrouwen uit.
Je beschadigt een trainer juist meer door hem al zo snel de laan uit te sturen. Als je er een soort leermeester naast zet, kun je ook het signaal afgeven dat je vertrouwen hebt in zijn kunnen, ontwikkeling en toekomst, maar dat er nog begeleiding nodig is. Volgens mij gebeurt dit dagelijks in veel bedrijven, instellingen en geledingen.
In hemelsnaam wie beschadigt deze trainer? Al eens naar de trainingen wezen kijken? Hij heeft een geweldige kans gehad en absoluut er heel weinig voor gedaan. De trainingen ontstijgen niet het amateurniveau. Je ziet hetzelfde in de wedstrijden. Zoals het elftal traint zo speelt het ook. De Gier heeft zichzelf het meest beschadigd....toen kwam de club en toen de supporters.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EA en 25 gasten