Nieuwe spelers

Discussies over spelers, trainers, tactiek etc.
Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10607
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door Gijscoman »

Gerard Lopez schreef:
do 11 mei 2023, 05:17
Gijscoman schreef:
do 11 mei 2023, 00:06
Henkiepenkie schreef:
wo 10 mei 2023, 23:30
Nijmegen0413 schreef:
wo 10 mei 2023, 22:47
DJTEEF! schreef:
wo 10 mei 2023, 22:45
Verlanglijstje: Bangura, Sinkgraven, Nuytinck, Balker, van der Streek, Suslov, Misidjan, Adekanye, van Bommel, Druijff.
Van der Streek moet op 10, lijkt me met Tannane onwaarschijnlijk. Suslov vind ik de meest overschatte, arrogante teringkwal van de eredivisie. De rest meteen halen.
Suslov mijn god. Als nummer 10, 1 doelpunt en 0 assists dit seizoen. Laat hem maar lekker in de KKD aanklooien.
Daar valt natuurlijk ook wel weer heel wat op aan te merken. Allereerst speelde hij dit jaar maar 7 wedstrijden op 10; verder vooral op andere posities, die niet de zijne zijn.

Verder waren zijn statistieken de voorgaande jaren beter: de vorige twee jaar steeds 5 assists en resp. 1 en 2 goals. En dat voor een nu nog maar 20-jarige speler.

Maar los daarvan zeggen die statistieken niet alles. Bart van Rooij heeft ook niet de beste aanvallende statistieken als je alleen naar die twee parameters kijkt. Kijk je verder, dan wordt het opeens beter.

Maar goed, hij heeft nog een contract tot 2026 en lijkt me financieel onhaalbaar voor ons.
Gijs, jij moet ook altijd alles en iedereen goed praten he? Zijn er ook nog profvoetballers die jij gewoonweg slecht vindt?
Het gaat me er vooral om dat ik het gebruikte argument gewoon erg zwak en eenzijdig vind. Een oordeel over Suslov heb ik verder niet, maar het gemak waarmee hij wordt weggezet heeft uiteindelijk niet alleen betrekking op hem, maar ook op andere spelers, die we met een even groot gemak afschrijven, terwijl ze nog erg jong zijn en/of één minder seizoen hadden.

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10522
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door TT »

Stond dit verhaal al ergens hier? Ik zag het niet, dus:
NEC blijft shoppen: 'We kunnen Boekhoorn bellen'

Aalbers slaat eerste slag met aantrekken van Hansen en Hoedemakers

De komst van Sontje Hansen en Mees Hoedemakers staat symbool voor het nieuwe transferbeleid bij NEC. De Nijmeegse club wil met behulp van geldschieter Marcel Boekhoorn de aanval op de subtop in de eredivisie verder inzetten.
JEROEN BIJMA
Jeroen Bijma

Nijmegen

Technisch directeur Carlos Aalbers van NEC kreeg bij zijn aanstelling eind vorig jaar van de raad van commissarissen een drietal opdrachten mee. Waarde creëren op het veld, spelers verkopen en de selectie bij de start van de voorbereiding op het nieuwe seizoen grotendeels in orde hebben. Aalbers sloeg gisteren met het aantrekken van de talentvolle Sontje Hansen (20) en Mees Hoedemakers (25) zijn eerste slag.

,,Dat zijn twee goede spelers, dus daar zijn we heel blij mee", zegt Aalbers. ,,Voor beiden lagen veel clubs in de markt. Dat deze spelers uiteindelijk voor NEC kiezen, bevestigt het idee dat we een goed verhaal hebben. Dat we er als club goed opstaan."

Aalbers lukt voorlopig waar zijn voorganger Ted van Leeuwen in tekortschoot. Die haalde in Magnus Mattsson slechts één speler die NEC in de toekomst nog een aardig bedrag kan opleveren, ging te laat in gesprek met de na dit seizoen transfervrij vertrekkende Ivan Márquez en Souffian El Karouani en had vorig jaar halverwege juni pas zijn eerste aanwinst voor dit seizoen binnen.

,,Het is mijn taak om jonge spelers te halen en die door te verkopen", vertelt Aalbers. ,,Dat is het gevolg van dat we al jaren miljoenen euro's verlies lijden. Op de lange termijn kunnen we dat niet volhouden. Maar we moeten wel de juiste balans in het elftal hebben. We willen elk jaar meestrijden om de play-offs voor Europees voetbal en dat redden we niet met enkel talenten. Er kunnen nog wel één of twee spelers op leeftijd bij."

NEC nam aanvaller Hansen en middenvelder Hoedemakers transfervrij over van respectievelijk Ajax en SC Cambuur. De club kijkt met name naar spelers met aflopende contracten, maar kan eventueel ook een beroep doen op geldschieter Marcel Boekhoorn. De miljardair was in de voorbije jaren al verantwoordelijk voor de komst van onder anderen Lasse Schöne, Jasper Cillessen en Oussama Tannane.

,,Ik heb niet een transferbudget meegekregen. Als we zijn overtuigd van een speler en hij moet een bepaald bedrag kosten, dan kunnen we Marcel bellen. Er gaan twaalf spelers weg, dus dan moeten er ook ongeveer zoveel bij. In elk geval een centrale verdediger, linksback en elke positie in de aanval."

NEC is hard op weg naar een mislukt seizoen. De club is met nog twee speelrondes te gaan in de eredivisie ver verwijderd van deelname aan de play-offs voor Europees voetbal. Dat komt vooral door een gebrek aan scorend vermogen.

,,We hebben vaak goed gespeeld, maar missen killersinstinct. Dat proberen we te vinden op de transfermarkt. Ook wij willen een spits die vijftien goals maakt, maar dat is de moeilijkste positie. We hebben afmeldingen gehad van spelers die we graag wilden hebben. Maar we zijn volop in gesprek met anderen. Huren heeft niet onze voorkeur, maar soms kan je niet anders."

,,Qua verkoop is er nog geen serieuze interesse in een van onze spelers. Ik kap bij voorbaat niet alles af. Als we transfergeld kunnen innen, dan gaat dat gebeuren. Dat hoeft niet per se voor een basisspeler te zijn, maar kan ook om de wat kleinere bedragen gaan. Hansen is niet per se gehaald met het oog op een vertrek van Tavsan, maar als hij een goed EK speelt met Jong Oranje, zal er ongetwijfeld interesse in hem komen."

Gebruikersavatar
Midas
Berichten: 1607
Lid geworden op: vr 21 aug 2015, 00:01
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door Midas »

Mijn god wat is Aalbers een verademing tov Tedje
“I refuse to answer that question on the grounds that I don't know the answer”

Nijmegen0413
Berichten: 10758
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door Nijmegen0413 »

DJTEEF! schreef:
do 11 mei 2023, 07:21
Ok. Ok. Geen Suslov.
:tu:

Nijmegen0413
Berichten: 10758
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door Nijmegen0413 »

Midas schreef:
do 11 mei 2023, 09:09
Mijn god wat is Aalbers een verademing tov Tedje
Qua openheid zeker. Maar is het niet vrij dom voor je onderhandelingspositie om te roepen dat je bij iedere interessante speler je handje op kan houden bij Marcel?

RobertvdW
Berichten: 1480
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 11:09
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door RobertvdW »

Nijmegen0413 schreef:
do 11 mei 2023, 09:56
Midas schreef:
do 11 mei 2023, 09:09
Mijn god wat is Aalbers een verademing tov Tedje
Qua openheid zeker. Maar is het niet vrij dom voor je onderhandelingspositie om te roepen dat je bij iedere interessante speler je handje op kan houden bij Marcel?
Nee hoor, want dit is al tig-jaren bekend; en verder merken ze wel aan de onderhandelingstafel wat de grens is bij Carlos (b.v. zie Marques!).

Gebruikersavatar
E.B
Berichten: 9967
Lid geworden op: za 20 aug 2022, 17:37
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door E.B »

Nijmegen0413 schreef:
do 11 mei 2023, 09:56
Midas schreef:
do 11 mei 2023, 09:09
Mijn god wat is Aalbers een verademing tov Tedje
Qua openheid zeker. Maar is het niet vrij dom voor je onderhandelingspositie om te roepen dat je bij iedere interessante speler je handje op kan houden bij Marcel?
Dat was in eerste instantie ook mijn gedachte. Het zou echter ook tactisch kunnen zijn. Er zijn spelers die ze wilden hebben afgehaakt of hebben bedankt. NEC heeft ambities en wil kwaliteit. Hiermee laat je zien dat je serieus voor kwaliteit gaat en daar financiële mogelijkheden voor zijn.

RJ
Berichten: 724
Lid geworden op: do 26 mar 2009, 13:55
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door RJ »

Er zijn ook niet zo gek veel spelers over om geld aan te verdienen. Op de bank al helemaal niet.
Verdonk, Cissoko, Marques...misschien Mattson en Tavsan als die hopelijk op de bank belanden na wat aankopen.

Gebruikersavatar
Dirk Eijlander
Berichten: 2651
Lid geworden op: wo 13 aug 2008, 20:38
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door Dirk Eijlander »

beeros schreef:
do 11 mei 2023, 07:59
Heb er alle vertrouwen in! Denk dat vooral de kunst gaat worden om naast een sterke eerste 11 een sterke bank te creëren. Nu mis je gewoon een sterke bank waardoor de eerste 11 zeker zijn van hun plaats. Nee en dit ligt niet aan rogier!
Branderhorst, Kramer, Cissoko, Marques, Bruin, Musaba, Baldursson, Verdonk, Bronkhorst, TLS, volgens mij hebben we nog nooit zo'n sterke en veelzijdige bank gehad man. Als je hoger op wilt, mag er nog een schepje bovenop hoor, maar ik denk niet dat je een bank uit een ander seizoen kan noemen die sterker was!
Al is mijn naam Dirk of Dick, NEC's beste spits ooit, dat...... is Koki Ogawa :sjaal:

Gebruikersavatar
MojoMojo
Berichten: 2080
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 18:40
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door MojoMojo »

Dirk Eijlander schreef:
do 11 mei 2023, 10:51
beeros schreef:
do 11 mei 2023, 07:59
Heb er alle vertrouwen in! Denk dat vooral de kunst gaat worden om naast een sterke eerste 11 een sterke bank te creëren. Nu mis je gewoon een sterke bank waardoor de eerste 11 zeker zijn van hun plaats. Nee en dit ligt niet aan rogier!
Branderhorst, Kramer, Cissoko, Marques, Bruin, Musaba, Baldursson, Verdonk, Bronkhorst, TLS, volgens mij hebben we nog nooit zo'n sterke en veelzijdige bank gehad man. Als je hoger op wilt, mag er nog een schepje bovenop hoor, maar ik denk niet dat je een bank uit een ander seizoen kan noemen die sterker was!
Die laatste 2 namen mag je echt weglaten hoor..
The name's so nice, you say it twice..

Nijmegen0413
Berichten: 10758
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door Nijmegen0413 »

RJ schreef:
do 11 mei 2023, 10:28
Er zijn ook niet zo gek veel spelers over om geld aan te verdienen. Op de bank al helemaal niet.
Verdonk, Cissoko, Marques...misschien Mattson en Tavsan als die hopelijk op de bank belanden na wat aankopen.
Verdonk en Marques moeten geld opleveren? Wat dacht je van Proper, van Rooij, Cillessen, Tannane?

RJ
Berichten: 724
Lid geworden op: do 26 mar 2009, 13:55
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door RJ »

Even lezen...het gaat over verkopen van bankzitters.

Nijmegen0413
Berichten: 10758
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door Nijmegen0413 »

RJ schreef:
do 11 mei 2023, 11:33
Even lezen...het gaat over verkopen van bankzitters.
Ah, excuses.

Nijmegen0413
Berichten: 10758
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door Nijmegen0413 »

Op Instagram blikken ze vooruit op Twente uit met een goal van Ferdy Druijf tegen de Tukkers. Is bij Rapid Wien op het 2e/3e plan geraakt na een aantal blessures en is zelf ingezet als nummer 10. Bewezen doelpunten maker die de club kent, 1+1=2?

Gebruikersavatar
Dirk Eijlander
Berichten: 2651
Lid geworden op: wo 13 aug 2008, 20:38
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door Dirk Eijlander »

MojoMojo schreef:
do 11 mei 2023, 11:07
Dirk Eijlander schreef:
do 11 mei 2023, 10:51
beeros schreef:
do 11 mei 2023, 07:59
Heb er alle vertrouwen in! Denk dat vooral de kunst gaat worden om naast een sterke eerste 11 een sterke bank te creëren. Nu mis je gewoon een sterke bank waardoor de eerste 11 zeker zijn van hun plaats. Nee en dit ligt niet aan rogier!
Branderhorst, Kramer, Cissoko, Marques, Bruin, Musaba, Baldursson, Verdonk, Bronkhorst, TLS, volgens mij hebben we nog nooit zo'n sterke en veelzijdige bank gehad man. Als je hoger op wilt, mag er nog een schepje bovenop hoor, maar ik denk niet dat je een bank uit een ander seizoen kan noemen die sterker was!
Die laatste 2 namen mag je echt weglaten hoor..
Ik zeg niet dat ik dat goede voetballers vind, maar er zijn seizoenen geweest dat we bijna vergelijkbaar niveau in de basis hadden staan.
Al is mijn naam Dirk of Dick, NEC's beste spits ooit, dat...... is Koki Ogawa :sjaal:

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17974
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door Demtsjenko »

Nijmegen0413 schreef:
do 11 mei 2023, 12:02
Op Instagram blikken ze vooruit op Twente uit met een goal van Ferdy Druijf tegen de Tukkers. Is bij Rapid Wien op het 2e/3e plan geraakt na een aantal blessures en is zelf ingezet als nummer 10. Bewezen doelpunten maker die de club kent, 1+1=2?
Ideale spits voor NEC…

Gebruikersavatar
Petro
Berichten: 71
Lid geworden op: di 16 aug 2022, 08:55
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door Petro »

Nijmegen0413 schreef:
do 11 mei 2023, 09:56
Midas schreef:
do 11 mei 2023, 09:09
Mijn god wat is Aalbers een verademing tov Tedje
Qua openheid zeker. Maar is het niet vrij dom voor je onderhandelingspositie om te roepen dat je bij iedere interessante speler je handje op kan houden bij Marcel?
Ja.

jasper491
Berichten: 3377
Lid geworden op: za 22 mei 2010, 10:56

Re: Nieuwe spelers

Bericht door jasper491 »

Nijmegen0413 schreef:
do 11 mei 2023, 12:02
Op Instagram blikken ze vooruit op Twente uit met een goal van Ferdy Druijf tegen de Tukkers. Is bij Rapid Wien op het 2e/3e plan geraakt na een aantal blessures en is zelf ingezet als nummer 10. Bewezen doelpunten maker die de club kent, 1+1=2?
Nee. Daarbij ook maar 2 goals gemaakt dit seizoen.

Gebruikersavatar
E.B
Berichten: 9967
Lid geworden op: za 20 aug 2022, 17:37
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door E.B »

jasper491 schreef:
do 11 mei 2023, 14:02
Nijmegen0413 schreef:
do 11 mei 2023, 12:02
Op Instagram blikken ze vooruit op Twente uit met een goal van Ferdy Druijf tegen de Tukkers. Is bij Rapid Wien op het 2e/3e plan geraakt na een aantal blessures en is zelf ingezet als nummer 10. Bewezen doelpunten maker die de club kent, 1+1=2?
Nee. Daarbij ook maar 2 goals gemaakt dit seizoen.
Zou een prima spits kunnen zijn. Loopt bijna 1 op 2.

zoete aardbei
Berichten: 7943
Lid geworden op: do 03 sep 2020, 10:35
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door zoete aardbei »

Vond het een prima spits voor ons,een paar jaar geleden.

Nu zet ik toch mijn vraagtekens.
AZ was een maatje te groot maar ook Mechelen wilde de koop tot optie niet lichten.Nu niet meer onomstreden bij Rapid,in een, laten we eerlijk zijn,hele matige competitie.
Het is bij Ferdy eigenlijk net niet goed genoeg.

NEC is gegroeid en wil naar de subtop,ik begin te twijfelen of Ferdy daar de juiste man voor is.
Hij zal bovendien een behoorlijk salaris hebben bij Rapid want die club is niet arm.

zoete aardbei
Berichten: 7943
Lid geworden op: do 03 sep 2020, 10:35
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door zoete aardbei »

warmerdam naar sparta,linksback

DRS
Berichten: 1609
Lid geworden op: do 22 jun 2017, 22:12
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door DRS »

vak Oost schreef:
do 11 mei 2023, 07:05
DJTEEF! schreef:
wo 10 mei 2023, 22:45
Verlanglijstje: Bangura, Sinkgraven, Nuytinck, Balker, van der Streek, Suslov, Misidjan, Adekanye, van Bommel, Druijff.
En Saito.
Die heeft een contract tot 2025.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31827
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door vak Oost »

DRS schreef:
do 11 mei 2023, 17:00
vak Oost schreef:
do 11 mei 2023, 07:05
DJTEEF! schreef:
wo 10 mei 2023, 22:45
Verlanglijstje: Bangura, Sinkgraven, Nuytinck, Balker, van der Streek, Suslov, Misidjan, Adekanye, van Bommel, Druijff.
En Saito.
Die heeft een contract tot 2025.
Dan wordt het tijd om Marcel te bellen !
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10607
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door Gijscoman »

Volgens Maurice de Mandt:
- Geen gesprekken met Pinto op dit moment
- Wel bezig met een linksback, die in Denemarken actief is (of uit Denemarken komt, maar ik vermoed dat eerste)
https://www.youtube.com/watch?v=lBNVE4D0kyw

Tyson
Berichten: 4685
Lid geworden op: vr 19 aug 2022, 20:53
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door Tyson »

Gijscoman schreef:
do 11 mei 2023, 18:23
Volgens Maurice de Mandt:
- Geen gesprekken met Pinto op dit moment
- Wel bezig met een linksback, die in Denemarken actief is (of uit Denemarken komt, maar ik vermoed dat eerste)
https://www.youtube.com/watch?v=lBNVE4D0kyw
:withstupid:
Hen het net op tv gezien daar bedoelde hij inderdaad mee een back die actief is in Denemarken

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Niels en 140 gasten