Opstelling seizoen 2011-2012

Discussies over spelers, trainers, tactiek etc.
Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Opstelling seizoen 2011-2012

Bericht door jackkreta »

Eniesee schreef:
jackameland schreef:
Eniesee schreef:
jackameland schreef:
RwgT schreef:Het is nog geen uitgemaakte zaak wie de vaste 11 zijn als iedereen fit is. Achterin staat het voor mij aardig vast. Maar in de aanval, en vooral op het middenveld is de concurrentie groot. Ik denk dat het Koolwijk, Schöne, Goossens, van der Velden en Vadócz allen niet zal aanspreken om bij NEC op de bank te zitten. Dan heb je nog Ibrahim en de eigen talenten Loen, Latupeirissa en Foor. Negen spelers voor drie posities.

Enerzijds is dit mooi, iedereen moet zijn uiterste best doen om zich in het elftal te spelen. Anderzijds hoop ik dat het niet ten koste gaat van een aantal talentvolle spelers. Lastige keuzes voor de trainer, maar ik heb er alle vertrouwen in dat Pastoor de juiste keuzes maakt.

Omdat we met George maar één echte vleugelspeler hebben zou ik een middenvelder in een vrije rol aan de zijkant zetten. Met iedereen fit kom ik op dit moment uit op:

--------------------Zeefuik--------------------
--George---------Goossens---------Schöne--
------------Koolwijk-------Vadócz------------
--Amieux---Nuytinck---van Eijden---Will--
---------------------Babos---------------------

(Waarin de drie op de één na voorste linie gedurende de wedstrijd onderling nog wat kunnen wisselen.)
Schöne en George omdraaien en ik ben het helemaal met je eens. :tu:
Goossens erin ten faveure van Schone / Foor ?? En op basis waarvan Zeefuik?
Goossens staat er toch samen met Schöne in en niet ten faveure van? En Zeefuik is een centrumspits die niet gehaald is voor de bank. Laat hem er maar een paar scoren net als in Jong Oranje.
maar wel ten faveure van Foor en als reden gebruiken dat hij niet voor de bank gehaald is vindt ik niet zo'n sterke...... Is Platje wel voor de bank gehaald dan? en Nijland?
Het maakt mij niet zo veel uit wie er in de spits staat maar als het Platje of Nijland moet zijn hadden ze Zeefuik toch niet hoeven halen?
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
RZG
Berichten: 1696
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 00:04
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Opstelling seizoen 2011-2012

Bericht door RZG »

Hopen dat Pastoor na gisteren echt iets gaat wijzigen. Het is duidelijk dat we niet de buitenspelers hebben om structureel 4-3-3 te spelen. Met opkomende backs blijft het veld ook breed genoeg en moet er af en toe een fatsoenlijke voorzet uitkomen. Ondanks dat Vd Velden misschien niet de beste voetballer in de selectie is, hebben we voor de balans op het middenveld wel zo´n type speler nodig (hij kan af en toe nog eens een gaatje dichtlopen dat Will regelmatig verdedigend laat vallen). Op basis van wat hij gisteren liet zien moet Zeefluik ook maar eens vanaf het begin starten.

Wat mij betreft wordt het de komende wedstrijd zoiets:

----Zeefuik-------Platje (of George)---
------Foor (of Schone)------
----Koolwijk------Vadócz------Vd Velden-----
--Amieux---Nuytinck---van Eijden---Will--
---------------------Babos---------------------
Als je alles geeft, verlies je niets.

Gebruikersavatar
Kurt W
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:59
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Opstelling seizoen 2011-2012

Bericht door Kurt W »

We zijn bijna alle kerels kwijtgeraakt: Vleminckx - Zimmling - Zomer - Sibum en wat er voor terug kwam is allemaal van hetzelfde,
wel prima voetballers maar veels te lief.

Volgende wedstrijd niet al te veel veranderen, Will er sowieso uit en Cmovs erin (degelijker) of extra middenvelder vd Velden of Ibrahim
en voorin Zeefuik en Platje en dan of Foor of Schone eruit.George toch laten staan kan namelijk prima voorzetten geven, maar dan moet er wel iemand staan
dat was vorig jaar het geval met Bjorn die regelmatig tegen zijn voorzetten aanliep.

Gebruikersavatar
dolle dries
Berichten: 1699
Lid geworden op: za 31 jan 2009, 09:57
Contacteer:

Re: Opstelling seizoen 2011-2012

Bericht door dolle dries »

Waarom niet een keer Vadocs op 10, george op links, Zeefuik op 9 en platje op rechts. En als gorge daar geen zin in heeft terugsturen naar verweggiestan en dan Nijland op links.En controlerend op het middenveld Koolwijk en Foor of vd Velden als die hersteld is.

Gebruikersavatar
T.I.G.O.
Berichten: 4818
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 12:57
Contacteer:

Re: Opstelling seizoen 2011-2012

Bericht door T.I.G.O. »

dolle dries schreef:Waarom niet een keer Vadocs op 10, george op links, Zeefuik op 9 en platje op rechts. En als gorge daar geen zin in heeft terugsturen naar verweggiestan en dan Nijland op links.En controlerend op het middenveld Koolwijk en Foor of vd Velden als die hersteld is.

Een ding is duidelijk,zeefuik moet spelen,hij was het enigste lichtpuntje vrijdag.

Gebruikersavatar
Wessel
Berichten: 2358
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 14:32

Re: Opstelling seizoen 2011-2012

Bericht door Wessel »

Grappig dat je op basis van de huidige selectie twee elftallen kunt opstellen die totaal in karakter verschillen. Elftal 1 noem ik het "Elegance-elftal". Een elftal waarin mooi voetbal centraal staat. Verdedigende kwaliteiten en mentaliteit zijn minder belangrijk dan leuk, opportunistisch voetbal. Bij elftal 2, het " No-nonsense-elftal" ligt het heel anders. Realistisch voetbal, waarbij verdedigende zekerheid, zonodig hard ingrijpen en mentaliteit een belangrijke rol spelen.

--------------------------Het "Elegance-elftal":


-------------------------------------Babos

----------------------Will---Nuytink---van Eyden--- Amieux

--------------------------Schone---Vadocz---Koolwijk

--------------------------Foor---Platje (Zeef.)---Nijland



-----------------------------Het "No-nonsense-elftal":


-------------------------------------Babos

--------------------Cmovs---Nuytink---van Eyden---CoWboy

--------------------Vd Velden---Ibrahim---Vadocz---Koolwijk

------------------------------Platje---Zeefuik

Welk elftal zou de meeste punten pakken. Ik denk het tweede elftal. Zou het voetbal minder leuk zijn? Geloof ik niet. In het tweede elftal zou b.v. ook nog een Foor kunnen worden ingevoegd. Dan heb je een prima elftal, lijkt me.

hupie
Berichten: 1661
Lid geworden op: do 18 sep 2008, 15:05
Contacteer:

Re: Opstelling seizoen 2011-2012

Bericht door hupie »

Wessel,

Ik ben het met je eens dat het no nonsense elftal veel meer punten zal halen. Nu alleen nog Pastoor overtuigen. Maar zijn tactisch inzicht blijkt het nivo van een gemiddelde supporter niet te overstijgen. Dus daar zal de hele problematiek waar NEC dit jaar in terecht zal komen om gaan. Het zal verdomd moeilijk zijn een plek (8-12) te realiseren met waar je met dit materiaal realistisch op uit zou moeten komen. Helaas heeft Johan Derksen weer gelijk waar het Pastoor betreft, een pedant en eigenwijs mannetje.

jbnmgn

Re: Opstelling seizoen 2011-2012

Bericht door jbnmgn »

Wessel schreef:Grappig dat je op basis van de huidige selectie twee elftallen kunt opstellen die totaal in karakter verschillen. Elftal 1 noem ik het "Elegance-elftal". Een elftal waarin mooi voetbal centraal staat. Verdedigende kwaliteiten en mentaliteit zijn minder belangrijk dan leuk, opportunistisch voetbal. Bij elftal 2, het " No-nonsense-elftal" ligt het heel anders. Realistisch voetbal, waarbij verdedigende zekerheid, zonodig hard ingrijpen en mentaliteit een belangrijke rol spelen.

--------------------------Het "Elegance-elftal":


-------------------------------------Babos

----------------------Will---Nuytink---van Eyden--- Amieux

--------------------------Schone---Vadocz---Koolwijk

--------------------------Foor---Platje (Zeef.)---Nijland



-----------------------------Het "No-nonsense-elftal":


-------------------------------------Babos

--------------------Cmovs---Nuytink---van Eyden---CoWboy

--------------------Vd Velden---Ibrahim---Vadocz---Koolwijk

------------------------------Platje---Zeefuik

Welk elftal zou de meeste punten pakken. Ik denk het tweede elftal. Zou het voetbal minder leuk zijn? Geloof ik niet. In het tweede elftal zou b.v. ook nog een Foor kunnen worden ingevoegd. Dan heb je een prima elftal, lijkt me.
Heb je die 2e opstelling ook doorgestuurd naar Pastoor? Kan hij nog wat van leren (hoop ik). Zo moet ook volgens mij de opstelling er uit zien om wedstrijden te kunnen winnen.

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: Opstelling seizoen 2011-2012

Bericht door Jackiegoal »

Nou ja, Conboy heb ik nog niet gezien en Cmovs op rechts is defensief redelijk tegen een niet al te goede linksbuiten, maar meer dan dat ook niet. Ik zie toch veel liever Will en Amieux met een sterk controlerend blok op het middenveld (bijv. Koolwijk, Vadocz en Ibrahim). En met George op links, Zeefuik in het centrum en Platje op rechts ga je nog scoren ook. Mede dankzij goed opkomende backs.
"I am Brian, and so is my wife!"

Gebruikersavatar
SanderNEC
Berichten: 8805
Lid geworden op: zo 20 jun 2010, 14:01
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Opstelling seizoen 2011-2012

Bericht door SanderNEC »

-------------------Babos-------------------
Disveld-Van Eijden-Nuytinck-Conboy-
----------Koolwijk-------Vadocz---------
--------------------Foor--------------------
-------------------------------George-----
----Platje-------Zeefuik-----------------

Platje iets mee aanvallend op de vleugel, George meer als een echte vleugelspeler, kan z'n snelheid goed gebruiken. Disveld en Conboy op backs, veel slechter dan Will en Amieux kunnen ze het niet doen...
ForzaNEC.nl

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Opstelling seizoen 2011-2012

Bericht door tweety »

tweety schreef:Ik hoop alleen dat we met Koolwijk Schone e Vadocz niet teveel mooie spelers en te weinig werkers krijgen op het middenveld
ik doe toch mijn eigen uitspraak van 1 September maar een keer Quoten
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

Gebruikersavatar
DB
Berichten: 5436
Lid geworden op: zo 16 aug 2009, 10:12
Contacteer:

Re: Opstelling seizoen 2011-2012

Bericht door DB »

tweety schreef:
tweety schreef:Ik hoop alleen dat we met Koolwijk Schone e Vadocz niet teveel mooie spelers en te weinig werkers krijgen op het middenveld
ik doe toch mijn eigen uitspraak van 1 September maar een keer Quoten
We hebben ook geen werkers in de selectie. Dat mag Aalbers zich wel aanrekenen imo, ondanks dat ik erg blij ben met de komst van Vadócz.
'God, and after God, me'

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Opstelling seizoen 2011-2012

Bericht door tweety »

DB schreef:
tweety schreef:
tweety schreef:Ik hoop alleen dat we met Koolwijk Schone e Vadocz niet teveel mooie spelers en te weinig werkers krijgen op het middenveld
ik doe toch mijn eigen uitspraak van 1 September maar een keer Quoten
We hebben ook geen werkers in de selectie. Dat mag Aalbers zich wel aanrekenen imo, ondanks dat ik erg blij ben met de komst van Vadócz.
dus dit klopt niet meer ? Afbeelding
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

Gebruikersavatar
DB
Berichten: 5436
Lid geworden op: zo 16 aug 2009, 10:12
Contacteer:

Re: Opstelling seizoen 2011-2012

Bericht door DB »

tweety schreef:dus dit klopt niet meer ?
Jawel, blijft een baas. Maar ik had verwacht dat we iedereen leip zouden tikken met Vadócz.
'God, and after God, me'

jasper491
Berichten: 3374
Lid geworden op: za 22 mei 2010, 10:56

Re: Opstelling seizoen 2011-2012

Bericht door jasper491 »

Babos
vuilniszak-vuilniszak-vuilniszak-vuilniszak
vuilniszak-vuilniszak-vuilniszak
vuilniszak-vuilniszak-vuilniszak

Gebruikersavatar
SanderNEC
Berichten: 8805
Lid geworden op: zo 20 jun 2010, 14:01
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Opstelling seizoen 2011-2012

Bericht door SanderNEC »

jasper491 schreef:Babos
vuilniszak-vuilniszak-vuilniszak-vuilniszak
vuilniszak-vuilniszak-vuilniszak
vuilniszak-vuilniszak-vuilniszak
:tu: :sjaal:
ForzaNEC.nl

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38248
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Opstelling seizoen 2011-2012

Bericht door mschr »

DB schreef: We hebben ook geen werkers in de selectie. Dat mag Aalbers zich wel aanrekenen imo, ondanks dat ik erg blij ben met de komst van Vadócz.
Werkers? Hollers en dravers? NEC miste een balvaste centrumspits, een controlerende middenvelder, een linksback en een centrumverdediger. Aalbers bezorgde ons een Zeefuik, een Vadocz en een Conboy. Hij heeft alles goed gedaan. Meneer Pastoor moet ervoor zorgen dat er een team op het veld staat dat logisch voetbal speelt.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20483
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Opstelling seizoen 2011-2012

Bericht door Mark Ariaans »

mschr schreef: Werkers? Hollers en dravers? NEC miste een balvaste centrumspits, een controlerende middenvelder, een linksback en een centrumverdediger. Aalbers bezorgde ons een Zeefuik, een Vadocz en een Conboy. Hij heeft alles goed gedaan. Meneer Pastoor moet ervoor zorgen dat er een team op het veld staat dat logisch voetbal speelt.
100% :withstupid: Met de selectie is niks mis, met de instelling en de uitwerking momenteel alles.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31648
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Opstelling seizoen 2011-2012

Bericht door vak Oost »

jasper491 schreef:Babos
vuilniszak-vuilniszak-vuilniszak-vuilniszak
vuilniszak-vuilniszak-vuilniszak
vuilniszak-vuilniszak-vuilniszak
:withstupid: of anders een 4-5-1 met de punt naar voren in de kerstborrel variant
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
RZG
Berichten: 1696
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 00:04
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Opstelling seizoen 2011-2012

Bericht door RZG »

vak Oost schreef:
jasper491 schreef:Babos
vuilniszak-vuilniszak-vuilniszak-vuilniszak
vuilniszak-vuilniszak-vuilniszak
vuilniszak-vuilniszak-vuilniszak
:withstupid: of anders een 4-5-1 met de punt naar voren in de kerstborrel variant
Liever geen kerstborrelvariant dit seizoen..
Als je alles geeft, verlies je niets.

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Opstelling seizoen 2011-2012

Bericht door Arjan van Hout »

mschr schreef:
DB schreef: We hebben ook geen werkers in de selectie. Dat mag Aalbers zich wel aanrekenen imo, ondanks dat ik erg blij ben met de komst van Vadócz.
Werkers? Hollers en dravers? NEC miste een balvaste centrumspits, een controlerende middenvelder, een linksback en een centrumverdediger. Aalbers bezorgde ons een Zeefuik, een Vadocz en een Conboy. Hij heeft alles goed gedaan. Meneer Pastoor moet ervoor zorgen dat er een team op het veld staat dat logisch voetbal speelt.
:withstupid:

ik stel overigens wel voor om Patrick Pothuizen een éénjarig contract aan te bieden

Gebruikersavatar
DB
Berichten: 5436
Lid geworden op: zo 16 aug 2009, 10:12
Contacteer:

Re: Opstelling seizoen 2011-2012

Bericht door DB »

Persoonlijk zou ik Schöne en George, ondanks hun matige spel tot nu toe, wel laten staan. In potentie zijn ze je beste spelers, op Vadócz na, en het is, misschien tegen beter weten in, hopen dat ze de vorm weer te pakken krijgen.
'God, and after God, me'

Gebruikersavatar
Keizerstad1994
Berichten: 7235
Lid geworden op: wo 06 jul 2011, 21:08
Contacteer:

Re: Opstelling seizoen 2011-2012

Bericht door Keizerstad1994 »

Ik geef bij deze toe dat ik het aandeel van VD Velden onderschat heb. VD Velden houdt het simpel, brengt een beetje wat werklust in de ploeg en ook wat extra fysiek. Niet een speler waarvoor je naar het stadion komt, maar ik denk dat het voor dit NEC een belangrijke speler kan worden. Je mist hem pas als hij er niet bij is.

Babos
Will-Van Eijden-Nuytinck-Amieux
VD Velden- Vadocz-Koolwijk
Schone-Zeefuik-George
'Justice knows every mans number'

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: Opstelling seizoen 2011-2012

Bericht door Jackiegoal »

Keizerstad1994 schreef:Ik geef bij deze toe dat ik het aandeel van VD Velden onderschat heb. VD Velden houdt het simpel, brengt een beetje wat werklust in de ploeg en ook wat extra fysiek. Niet een speler waarvoor je naar het stadion komt, maar ik denk dat het voor dit NEC een belangrijke speler kan worden. Je mist hem pas als hij er niet bij is.

Babos
Will-Van Eijden-Nuytinck-Amieux
VD Velden- Vadocz-Koolwijk
Schone-Zeefuik-George
Hoppa, ik gooi er een welgemeende :withstupid: tegenaan. Prima opstelling.
"I am Brian, and so is my wife!"

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38248
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Opstelling seizoen 2011-2012

Bericht door mschr »

DB schreef:Persoonlijk zou ik Schöne en George, ondanks hun matige spel tot nu toe, wel laten staan. In potentie zijn ze je beste spelers, op Vadócz na, en het is, misschien tegen beter weten in, hopen dat ze de vorm weer te pakken krijgen.
Zonder Sjors gaat alles door het midden. Maar zoals ie vandaag speelde, hoef je hem ook niet op te stellen. Eindelijk hebben we een centrumspits en waait elke voorzet van hem over het strafschopgebied heen.

NEC moet maar eens met Sjors op links beginnen en vd Velden als valse rechtsbuiten. Dan mag wat mij betreft Schöne centraal op het middenveld spelen, geruggesteund door Koolwijk en Vadocz. En in de 60ste minuut mag de Deen vervangen worden door Foor die er meer Schwung en tempo inbrengt.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 40 gasten