Jasper Cillessen

Discussies over spelers, trainers, tactiek etc.

Moet Cillessen naar Ajax gaan

Ja, hij wordt daar eerste keeper
84
35%
Ja, tweede keeper bij Ajax is ook prima
29
12%
Nee, hij moet blijven
125
53%
 
Totaal aantal stemmen: 238

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31806
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door vak Oost »

E.B schreef:
di 04 okt 2022, 12:56
Dubieuze scheidsrechters bestaan niet.
https://www.youtube.com/watch?v=R59siVN ... el=CAVENGA
Alles komt goed !!

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: Jasper Cillessen

Bericht door flipsen »

vak Oost schreef:
di 04 okt 2022, 13:11
E.B schreef:
di 04 okt 2022, 12:56
Dubieuze scheidsrechters bestaan niet.
https://www.youtube.com/watch?v=R59siVN ... el=CAVENGA
en zo kun je er ook een maken van de Nederlandse competitie van vorig jaar en daar kunnen wij nog over meepraten ook nog ......
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31806
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door vak Oost »

flipsen schreef:
di 04 okt 2022, 13:21
vak Oost schreef:
di 04 okt 2022, 13:11
E.B schreef:
di 04 okt 2022, 12:56
Dubieuze scheidsrechters bestaan niet.
https://www.youtube.com/watch?v=R59siVN ... el=CAVENGA
en zo kun je er ook een maken van de Nederlandse competitie van vorig jaar en daar kunnen wij nog over meepraten ook nog ......
Dit was het eerste linkje wat ik kon vinden en ja vorig seizoen hebben we ook wat scheidsrechters ellende mee mogen maken.
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
E.B
Berichten: 9901
Lid geworden op: za 20 aug 2022, 17:37
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door E.B »

vak Oost schreef:
di 04 okt 2022, 13:23
flipsen schreef:
di 04 okt 2022, 13:21
vak Oost schreef:
di 04 okt 2022, 13:11
E.B schreef:
di 04 okt 2022, 12:56
Dubieuze scheidsrechters bestaan niet.
https://www.youtube.com/watch?v=R59siVN ... el=CAVENGA
en zo kun je er ook een maken van de Nederlandse competitie van vorig jaar en daar kunnen wij nog over meepraten ook nog ......
Dit was het eerste linkje wat ik kon vinden en ja vorig seizoen hebben we ook wat scheidsrechters ellende mee mogen maken.
Ik was sarcastisch, uiteraard vanwege vorig jaar :biggrin:

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: Jasper Cillessen

Bericht door flipsen »

E.B schreef:
di 04 okt 2022, 14:43
vak Oost schreef:
di 04 okt 2022, 13:23
flipsen schreef:
di 04 okt 2022, 13:21
vak Oost schreef:
di 04 okt 2022, 13:11
E.B schreef:
di 04 okt 2022, 12:56
Dubieuze scheidsrechters bestaan niet.
https://www.youtube.com/watch?v=R59siVN ... el=CAVENGA
en zo kun je er ook een maken van de Nederlandse competitie van vorig jaar en daar kunnen wij nog over meepraten ook nog ......
Dit was het eerste linkje wat ik kon vinden en ja vorig seizoen hebben we ook wat scheidsrechters ellende mee mogen maken.
Ik was sarcastisch, uiteraard vanwege vorig jaar :biggrin:
ohhhh gelukkig, ik schrok al van je .... :biggrin:
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10590
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Gijscoman »

Pasveer maakt de keuze voor Van Gaal weer iets gemakkelijker

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32819
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door bertje »

Gijscoman schreef:
di 04 okt 2022, 21:48
Pasveer maakt de keuze voor Van Gaal weer iets gemakkelijker
:party: Wat een kluns, genieten!
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
Midas
Berichten: 1603
Lid geworden op: vr 21 aug 2015, 00:01
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Midas »

Gijscoman schreef:
di 04 okt 2022, 21:48
Pasveer maakt de keuze voor Van Gaal weer iets gemakkelijker
hahahahah JA MAAR hij speelt nu europeeees dus hij mooet wel beeeterrr zijn :lol: :lol:
“I refuse to answer that question on the grounds that I don't know the answer”

Henkiepenkie
Berichten: 6983
Lid geworden op: ma 14 jan 2008, 10:37
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Henkiepenkie »

bertje schreef:
di 04 okt 2022, 22:07
Gijscoman schreef:
di 04 okt 2022, 21:48
Pasveer maakt de keuze voor Van Gaal weer iets gemakkelijker
:party: Wat een kluns, genieten!
:withstupid:

Tyson
Berichten: 4650
Lid geworden op: vr 19 aug 2022, 20:53
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Tyson »

Curva schreef:
do 29 sep 2022, 09:46
De Kletskop schreef:
do 29 sep 2022, 08:13
burp schreef:
wo 28 sep 2022, 18:22
harold schreef:
wo 28 sep 2022, 17:24
Pasveer heeft de afgelopen twee interlands welgeteld een fatsoenlijke redding hoeven te verrichten. Dat heeft Van Gaal ook gezien. Ik hoop (en ga ervan uit) dat Van Gaal voor toernooi ervaring gaat kiezen.
ik denk eigenlijk dat het niets eens de bedoeling was dat Pasveer tegen België zou spelen.
Maar omdat hij tegen Polen echt compleet niks te doen had, er nog geen goed beeld van hem was.
Geen goed beeld? Van Gaal kijkt toch ook wedstrijden van Ajax.
Of staat er in Oranje ineens broer Pasveer.
Na het tweeluik tegen Napoli is de discussie over Pasveer/Cillessen gedaan, let maar op
Je hebt het goed voorspeld :biggrin: :tu:

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32819
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door bertje »

Tyson schreef:
di 04 okt 2022, 22:15
Curva schreef:
do 29 sep 2022, 09:46
De Kletskop schreef:
do 29 sep 2022, 08:13
burp schreef:
wo 28 sep 2022, 18:22
harold schreef:
wo 28 sep 2022, 17:24
Pasveer heeft de afgelopen twee interlands welgeteld een fatsoenlijke redding hoeven te verrichten. Dat heeft Van Gaal ook gezien. Ik hoop (en ga ervan uit) dat Van Gaal voor toernooi ervaring gaat kiezen.
ik denk eigenlijk dat het niets eens de bedoeling was dat Pasveer tegen België zou spelen.
Maar omdat hij tegen Polen echt compleet niks te doen had, er nog geen goed beeld van hem was.
Geen goed beeld? Van Gaal kijkt toch ook wedstrijden van Ajax.
Of staat er in Oranje ineens broer Pasveer.
Na het tweeluik tegen Napoli is de discussie over Pasveer/Cillessen gedaan, let maar op
Je hebt het goed voorspeld :biggrin: :tu:
:withstupid: Had jij ook die geweldige eindstand voorspeld? Dat belooft veel goeds! :hail:
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22789
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door burp »

Jasper hoeft zich echt geen zorgen te maken.
De Ajax Telegraaf hype voor Pasveer is ook weer gestomd en die gaan voorlopig toch voor de kop van Schreuder

D. Fernández Artola
Berichten: 569
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 23:52
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door D. Fernández Artola »

Pasveer was verre van best vandaag. Minstens 2 blunders. 1-3 recht op hem af, 1-4 speelt bal gewoon in voeten van tegenstander. Lees nergens negatief over deze man. Ze noemen het ‘slordig’. Waarom wordt hij de hand zo enorm boven het hoofd gehouden? Het was ronduit slecht.

Pasveer wilde ze van de zomer nog vervangen door die Griek van Benfica. Heeft een paar wedstrijden goed gekeept en wordt het Nl elftal ingeschreven, met een paar persoonlijke vetes van VD Vaart en Sneijder tegen Cillessen erbij. Mogen analisten zo op de man spelen?

Cillessen is een te grote bedreiging van het nietige clubje NEC. Maar na vanavond lijkt me duidelijk wel degelijk de beste van NL. Jappie in Oranje!

Gebruikersavatar
karlo
Berichten: 7189
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 21:06
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door karlo »

Tyson schreef:
di 04 okt 2022, 22:15
Curva schreef:
do 29 sep 2022, 09:46
De Kletskop schreef:
do 29 sep 2022, 08:13
burp schreef:
wo 28 sep 2022, 18:22
harold schreef:
wo 28 sep 2022, 17:24
Pasveer heeft de afgelopen twee interlands welgeteld een fatsoenlijke redding hoeven te verrichten. Dat heeft Van Gaal ook gezien. Ik hoop (en ga ervan uit) dat Van Gaal voor toernooi ervaring gaat kiezen.
ik denk eigenlijk dat het niets eens de bedoeling was dat Pasveer tegen België zou spelen.
Maar omdat hij tegen Polen echt compleet niks te doen had, er nog geen goed beeld van hem was.
Geen goed beeld? Van Gaal kijkt toch ook wedstrijden van Ajax.
Of staat er in Oranje ineens broer Pasveer.
Na het tweeluik tegen Napoli is de discussie over Pasveer/Cillessen gedaan, let maar op
Je hebt het goed voorspeld :biggrin: :tu:
Nee hij zei na het tweeluik met napoli,
Echter is de discussie nu al over
Het blijft toch je club.

zoete aardbei
Berichten: 7885
Lid geworden op: do 03 sep 2020, 10:35
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door zoete aardbei »

D. Fernández Artola schreef:
di 04 okt 2022, 23:18
Pasveer was verre van best vandaag. Minstens 2 blunders. 1-3 recht op hem af, 1-4 speelt bal gewoon in voeten van tegenstander. Lees nergens negatief over deze man. Ze noemen het ‘slordig’. Waarom wordt hij de hand zo enorm boven het hoofd gehouden? Het was ronduit slecht.

Pasveer wilde ze van de zomer nog vervangen door die Griek van Benfica. Heeft een paar wedstrijden goed gekeept en wordt het Nl elftal ingeschreven, met een paar persoonlijke vetes van VD Vaart en Sneijder tegen Cillessen erbij. Mogen analisten zo op de man spelen?

Cillessen is een te grote bedreiging van het nietige clubje NEC. Maar na vanavond lijkt me duidelijk wel degelijk de beste van NL. Jappie in Oranje!
1-3 was natuurlijk geen blunder,hij kiest voor de andere hoek.Klinkt gek maar ergens hoop ik dat Jasper niet gaat keepen op het WK.Er zal nu extreem naar hem gekeken gaan worden en vooral die vreselijke Mike Verweij zal flink gaan stoken in aanloop naar het WK.Ik ben benieuwd of jasper daar allemaal bestand tegen is.
Laat die Pasveer met dat knotje en die zichzelf overschattende Bijlow het maar uitzoeken.

Heb je Jasper in ieder geval nog een paar jaar hier.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22789
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door burp »

zoete aardbei schreef:
wo 05 okt 2022, 00:17
D. Fernández Artola schreef:
di 04 okt 2022, 23:18
Pasveer was verre van best vandaag. Minstens 2 blunders. 1-3 recht op hem af, 1-4 speelt bal gewoon in voeten van tegenstander. Lees nergens negatief over deze man. Ze noemen het ‘slordig’. Waarom wordt hij de hand zo enorm boven het hoofd gehouden? Het was ronduit slecht.

Pasveer wilde ze van de zomer nog vervangen door die Griek van Benfica. Heeft een paar wedstrijden goed gekeept en wordt het Nl elftal ingeschreven, met een paar persoonlijke vetes van VD Vaart en Sneijder tegen Cillessen erbij. Mogen analisten zo op de man spelen?

Cillessen is een te grote bedreiging van het nietige clubje NEC. Maar na vanavond lijkt me duidelijk wel degelijk de beste van NL. Jappie in Oranje!
1-3 was natuurlijk geen blunder,hij kiest voor de andere hoek.Klinkt gek maar ergens hoop ik dat Jasper niet gaat keepen op het WK.Er zal nu extreem naar hem gekeken gaan worden en vooral die vreselijke Mike Verweij zal flink gaan stoken in aanloop naar het WK.Ik ben benieuwd of jasper daar allemaal bestand tegen is.
Laat die Pasveer met dat knotje en die zichzelf overschattende Bijlow het maar uitzoeken.

Heb je Jasper in ieder geval nog een paar jaar hier.
Huh? Die sluit hier sowieso wel af.
Ik ga er vanuit dat dit wel zijn laatste eindtoernooi is en dus ook zijn laatste kans om nog een toernooi te keepen. Ok Nations League volgend jaar misschien nog maar dat is geen echt toernooi.
Langzaamaan zal daarna wel doorgeschoven worden naar Bijlow.
Jasper is geen keeper die het tot z'n 38ste vol gaat houden fysiek.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14548
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Bottendaal »

Nou weer een column van Dijkshoorn over Cillessen. Kan hem niet helemaal lezen, maar het begin voorspelt niet veel goeds.
Wat heeft deze jongen misdaan, dat hij publiekelijk zo te kakken wordt gezet door Jan en alleman?

Gebruikersavatar
Gerard Lopez
Berichten: 9810
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:45
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Gerard Lopez »

Bottendaal schreef:
wo 05 okt 2022, 01:32
Nou weer een column van Dijkshoorn over Cillessen. Kan hem niet helemaal lezen, maar het begin voorspelt niet veel goeds.
Wat heeft deze jongen misdaan, dat hij publiekelijk zo te kakken wordt gezet door Jan en alleman?
Wat hij misdaan heeft? Hij is niet in Amsterdam geboren en hij speelt momenteel niet bij Ajax.
When Wilco talks, people listen!

Gebruikersavatar
E.B
Berichten: 9901
Lid geworden op: za 20 aug 2022, 17:37
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door E.B »

Bottendaal schreef:
wo 05 okt 2022, 01:32
Nou weer een column van Dijkshoorn over Cillessen. Kan hem niet helemaal lezen, maar het begin voorspelt niet veel goeds.
Wat heeft deze jongen misdaan, dat hij publiekelijk zo te kakken wordt gezet door Jan en alleman?
Misschien kan Jack het plaatsen? Overigens lijkt hij positief over Jasper maar minder over dat hij voor onze club speelt.

Maar blijkbaar is Jasper schadelijker voor Nederland dan de huidige politiek, gezien iedereen maar druk met hem is.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14548
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Bottendaal »

E.B schreef:
wo 05 okt 2022, 06:10
Bottendaal schreef:
wo 05 okt 2022, 01:32
Nou weer een column van Dijkshoorn over Cillessen. Kan hem niet helemaal lezen, maar het begin voorspelt niet veel goeds.
Wat heeft deze jongen misdaan, dat hij publiekelijk zo te kakken wordt gezet door Jan en alleman?
Misschien kan Jack het plaatsen? Overigens lijkt hij positief over Jasper maar minder over dat hij voor onze club speelt.

Maar blijkbaar is Jasper schadelijker voor Nederland dan de huidige politiek, gezien iedereen maar druk met hem is.
Net zo erg!

D. Fernández Artola
Berichten: 569
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 23:52
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door D. Fernández Artola »

Blijkbaar kunnen we er in NL weer niet tegen als iemand zeker is van zijn eigen kunnen. Seedorf was de laatste die publiekelijk continu werd neergehaald, terwijl hij in het buitenland enorme respect genoot. Overigens is er bij hem nooit gezegd dat het een naar persoon is. Ik vind deze hetze veel verder gaan dan toen, te ver

Beter neemt Meijer het in de media voor Cillessen op ipv Nany. Of is stil blijven momenteel beter om te doen?

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12607
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Curva »

Bottendaal schreef:
wo 05 okt 2022, 01:32
Nou weer een column van Dijkshoorn over Cillessen. Kan hem niet helemaal lezen, maar het begin voorspelt niet veel goeds.
Wat heeft deze jongen misdaan, dat hij publiekelijk zo te kakken wordt gezet door Jan en alleman?
'Jasper Cillessen heeft al een carrière lang geen idee wat hij doet'


'Jasper Cillessen heeft al een carrière lang geen idee wat hij doet'

'Jasper Cillessen heeft al een carrière lang geen idee wat hij doet'
4 okt. 202218.00 uur
Door Nico Dijkshoorn Nico DijkshoornCOLUMN
Ach ja, Jasper Cillessen. Keeper van NEC. Alleen dat al. Als keeper sta je dan met 14-0 achter. Je kunt in gesprek gaan met Jasper, je laat hem lekker woest uitleggen waarom hij nu weer vindt dat hem groot onrecht is aangedaan, je neemt een slok koffie en dan zeg je: ‘NEC.’ Klaar, terug bij af.
die benzine afrekent in het glazen hokje van een tankstation. Heel veel in het hoofd en heel tevreden over de eigen prestaties en dan toch op een plek moeten werken die voelt als een klets in je gezicht met een natte theedoek.

Ik moet eerlijk zijn: het columnistenbloed begon te kolken toen bekend werd dat Jasper van Valencia naar Nijmegen verhuisde. Valencia, de stad van buiten een paella eten en daarna wat slenteren langs het strand. Nijmegen, de stad van de Vierdaagse en het Kronenburgerpark. En van NEC. Als de keeper van het Nederlands elftal – waarover straks meer – van Valencia naar NEC verhuist, dan lijkt mij dat geen goed teken.




Het is voornamelijk denigrerend richting NEC. Maar wat verwacht je dan van een zure grachtengordel ajacied die alles buiten de Prinsengracht een achterlijke boer vindt.
Neerkijken op iedereen met een andere mening en elke club buiten ajax om moet knielen en bidden voor zijn machtige godenzonen. Dat 1 van die godenzonen een bejaarde bewezen grabbelaar is mag voor hem geen reden te zijn om te twijfelen aan de superioriteit van deze keeper, hij speelt immers bij ajax dus is hij in zijn ogen per definitie beter dat elke andere keeper die niet bij ajax speelt. Iedereen die anders beweert is een dom boertje zonder verstand van voetbal van een provincieclubje.
In zijn ogen is het onlogisch dat naast Pasveer niet ook Stekelenburg, Gorter en Setford als keeper meegaan naar het wk. Zij spelen immers bij het machtige en onverslaanbare ajax.
Die sukkel nam ik al een tijdje niet meer serieus en ben benieuwd in welke minuutvan de wedstrijd gisteren deze overgewaardeerde clown met z'n auto van het parkeerdek vertrok. Fuck zijn mening.

Geluk bij een ongeluk is denk ik dat Louis van Gaal schijt heeft aan het oordeel van dit soort non-valeurs.

Wat zullen ze lachen en smullen mocht Jasper nog een fout gaan maken de komende weken voor het wk. Het nos-journaal zal er mee openen waarschijnlijk en de pasveerlikkers zullen als stront in het riool komen bovendrijven om hun sneue bevooroordeelde 020-meningkjes te geven.

Ook goedemorgen overigens...

Gebruikersavatar
E.B
Berichten: 9901
Lid geworden op: za 20 aug 2022, 17:37
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door E.B »

Bottendaal schreef:
wo 05 okt 2022, 06:18
E.B schreef:
wo 05 okt 2022, 06:10
Bottendaal schreef:
wo 05 okt 2022, 01:32
Nou weer een column van Dijkshoorn over Cillessen. Kan hem niet helemaal lezen, maar het begin voorspelt niet veel goeds.
Wat heeft deze jongen misdaan, dat hij publiekelijk zo te kakken wordt gezet door Jan en alleman?
Misschien kan Jack het plaatsen? Overigens lijkt hij positief over Jasper maar minder over dat hij voor onze club speelt.

Maar blijkbaar is Jasper schadelijker voor Nederland dan de huidige politiek, gezien iedereen maar druk met hem is.
Net zo erg!
Klopt, maar over Jasper lijkt hij vrij oké nog in tegenstelling tot anderen. Ik weet alleen niet wat er in de rest van het stuk staat.

Ik ben benieuwd wanneer er vlaggen van Jasper omgedraaid in het land komen te hangen.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16546
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door jackkreta »

Ach ja, Jasper Cillessen. Keeper van NEC. Alleen dat al. Als keeper sta je dan met 14-0 achter. Je kunt in gesprek gaan met Jasper, je laat hem lekker woest uitleggen waarom hij nu weer vindt dat hem groot onrecht is aangedaan, je neemt een slok koffie en dan zeg je: ‘NEC.’ Klaar, terug bij af.
Deze column is afkomstig uit het VI-weekblad. Bekijk hier wat er nog meer in de laatste editie staat!
Bij NEC keepen, dat moet voor Cillessen voelen als een beroemde biochemicus die benzine afrekent in het glazen hokje van een tankstation. Heel veel in het hoofd en heel tevreden over de eigen prestaties en dan toch op een plek moeten werken die voelt als een klets in je gezicht met een natte theedoek.
Ik moet eerlijk zijn: het columnistenbloed begon te kolken toen bekend werd dat Jasper van Valencia naar Nijmegen verhuisde. Valencia, de stad van buiten een paella eten en daarna wat slenteren langs het strand. Nijmegen, de stad van de Vierdaagse en het Kronenburgerpark. En van NEC. Als de keeper van het Nederlands elftal – waarover straks meer – van Valencia naar NEC verhuist, dan lijkt mij dat geen goed teken.
Jasper Cillessen zijn carrière is ooit in twee stukken gebroken door Louis van Gaal. Louis zelf neemt nog steeds wekelijks de complimenten in ontvangst voor De Wissel Van De Eeuw, maar wat daar werkelijk gebeurde in Brazilië was dit: Van Gaal offerde Cillessen en hij vernietigde de carrière van Tim Krul.
Vlak voor het WK waren dat nog keepers in de kracht van hun leven. Na het toernooi moesten zij beiden verder keepen met honderden kilo’s mentale bagage op de rug. Na de keeperswissel van Louis van Gaal (hij wisselde Jasper Cillessen en bracht Tim Krul in, vlak voor de beslissende penaltyreeks in de kwartfinale tegen Costa Rica) veranderde alles.
Tim Krul was door de stunt van Louis van Gaal opeens, tegen wil en dank, een penalty-killer en Jasper was opeens een keeper die door zijn coach op het beslissende moment niet werd vertrouwd. Die ene wissel heeft de carrières van allebei de keepers negatief beïnvloed.
'Tim Krul heeft geleerd dat je je nooit voor het karretje van Louis van Gaal moet laten spannen'
Tim Krul gaf twee weken geleden een heel duidelijk signaal af. Nee, hij kwam geen test doen. Tim Krul heeft geleerd dat je je nooit voor het karretje van Louis van Gaal moet laten spannen. Bij hem is het altijd eigen roem eerst. Ik vond het een mooi gebaar van Krul. Het gebeurt niet vaak dat iemand zijn schouders ophaalt als Louis weer eens rond loopt te toeteren dat hij het voetbal aan het veranderen is.
Zo gaat dat nu al jaren. Louis is op pathetische wijze aan het zoeken naar zijn Rinus Michels-momentje. Die ene zin waar ze hem eeuwig door zullen herinneren. Bij Michels is dat ‘Voetbal is oorlog’. Bij Louis van Gaal tot nu toe: ‘Ben ik nou degene die zo slim is, of ben jij nou zo dom?’ Het heeft iets aandoenlijks, de drang om te worden gezien als de grote vormgever van het moderne voetbal. Ik zie vooral een sociaal gemankeerde man die altijd uit is op de daverende schouderklop van gans het volk.
Jasper Cillessen durfde niet wat Tim Krul wel durfde: wraak nemen. Hij onderwierp zich wel aan een test en lijkt nu alsnog te worden gepasseerd door een stokoude keeper met een knot op zijn hoofd.
Daarom begrijp ik wel waar dit weekend die rare actie van Cillessen in de wedstrijd tegen Feyenoord vandaan kwam. Machteloosheid. Helemaal naar Nederland gekomen en nu mag hij tijdens het WK Remko Pasveer in gaan schieten. Jasper weet, door zijn schaamtevolle verleden, ook zeker dat hij er niet in zal komen als er penalty’s worden genomen.
De opgespaarde woede over die nieuwe vernedering, het zat allemaal in die ene rare actie van Jasper. Hij schoot, zo hard mogelijk, van een meter afstand de bal tegen Santiago Giménez aan. De bal caramboleerde voor de voeten van de spits. Laf rollertje. Doelpunt.
Het gaat om de mimiek van Jasper Cillessen vlak na deze gebeurtenis. Milliseconden na het raken van Giménez gaan de armen wijd. Jasper trekt zijn Jezus-van-Nazareth-In-Nijmegen-hoofd. Hij, de geplaagde. Hij, de verraden godenzoon. Hij, die ooit bij Ajax speelde, waar niemand van hem hield.
'Al het onrecht op aarde verzamelt zich in dat veel te lieve smoeltje. Jasper zijn gezicht kan zo op een kappersleerling worden geplakt'
Het is ook zijn manier van lopen. De armen nog steeds wijd en het contact zoeken met zijn discipelen op de tribune. De verloren zoon, hij loopt niet over water maar over gras en hij toont ons zijn gekwelde en vernederde lichaam. Al het onrecht op aarde verzamelt zich in dat veel te lieve smoeltje. Jasper zijn gezicht kan zo op een kappersleerling worden geplakt.
Na de wedstrijd legde Jasper uit dat hij precies wist wat hij deed, maar ik hoorde heel iets anders. Jasper heeft al een carrière lang geen idee wat hij doet. Ja, zijn best, maar blijkbaar is dat niet goed genoeg voor trainers en niet genoeg voor Rafael van der Vaart, die hem in Studio Voetbal ‘een naar mannetje’ noemt.
Daar zit het grote verdriet. Rafael, hij mocht in Amsterdam jaren ruzie zoeken met Zlatan en mocht zich jarenlang gedragen als de nieuwe Cruijff. Toch houdt iedereen van Raffie. Van Jasper houdt niemand en hij begrijpt niet waarom. Dan ga je rare dingen doen.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12607
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Curva »

De 2e helft van de column valt dan weer enigszins mee.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 107 gasten