Jasper Cillessen

Discussies over spelers, trainers, tactiek etc.

Moet Cillessen naar Ajax gaan

Ja, hij wordt daar eerste keeper
84
35%
Ja, tweede keeper bij Ajax is ook prima
29
12%
Nee, hij moet blijven
125
53%

Totaal aantal stemmen: 238

Demtsjenko
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Demtsjenko »

vak Oost schreef:
zo 25 feb 2024, 10:17
Keizerstad1994 schreef:
zo 25 feb 2024, 09:15
Mag toch hopen dat er bij de staf geen enkele discussie is over wie er dinsdag moet keepen,
hoe lullig ook voor Roefs dit is zo’n belangrijke wedstrijd dat je je beste spelers gewoon moet opstellen.
Hoe jaag je Roefs richting een andere club in drie, twee, een ...
Onzin… roefs is nog steeds erg jong en heeft een ervaren, zeer goede doelman, oud international voor zich. Denk je nou echt dat roefs vindt dat hij nu al beter is dan cillessen en moet spelen ten koste van cillessen… nog even geduld en hij wordt eerste doelman bij NEC, maar hij moet gewoon netjes op z’n beurt wachten…

Keizerstad1994
Contacteer:

Bericht door Keizerstad1994 »

vak Oost schreef:
Keizerstad1994 schreef:
Mag toch hopen dat er bij de staf geen enkele discussie is over wie er dinsdag moet keepen,
hoe lullig ook voor Roefs dit is zo’n belangrijke wedstrijd dat je je beste spelers gewoon moet opstellen.
Hou toch op zeg, jongen komt net kijken en heeft aankomende zomer nog een contract voor 4 jaar. Verliest ie in de voorbereiding de concurrentiestrijd van Cillessen, wat ik verwacht, kan je hem heel goed uitlenen aan een club onderin de Eredivisie/bovenin de KKD. Iedereen blij.
'Justice knows every mans number'

Curva
Contacteer:

Bericht door Curva »

Demtsjenko schreef:
zo 25 feb 2024, 10:25
vak Oost schreef:
Keizerstad1994 schreef:
Onzin… roefs is nog steeds erg jong en heeft een ervaren, zeer goede doelman, oud international voor zich. Denk je nou echt dat roefs vindt dat hij nu al beter is dan cillessen en moet spelen ten koste van cillessen… nog even geduld en hij wordt eerste doelman bij NEC, maar hij moet gewoon netjes op z’n beurt wachten…
:withstupid:
Wees liever blij dat we twee goede keepers hebben. 1 ervaren en 1 talent.

DJTEEF!
Contacteer:

Bericht door DJTEEF! »

Curva schreef:
zo 25 feb 2024, 10:42
Demtsjenko schreef:
vak Oost schreef:
Keizerstad1994 schreef:

Mejus
Contacteer:

Bericht door Mejus »

DJTEEF! schreef:
zo 25 feb 2024, 10:43
Curva schreef:
zo 25 feb 2024, 10:42
Demtsjenko schreef:
vak Oost schreef:
Keizerstad1994 schreef:
Je jaagt een talentvolle jonge keeper weg door te grote druk op hem te leggen. Stel dat hij een fout maakt waardoor je de belangrijkste wedstrijd van het seizoen verliest, dan is hij de komende maanden het mikpunt en stagneert zijn ontwikkeling.
Dus gewoon de beste en meest ervaren opstellen.

Forlán
Contacteer:

Bericht door Forlán »

Belangrijkste wedstrijd van het seizoen was toen we 16e stonden en het lot van meijer aan een zijden draadje hing.

vak Oost
Contacteer:

Bericht door vak Oost »

jackkreta schreef:
zo 25 feb 2024, 10:20
burp schreef:
zo 25 feb 2024, 00:14
Weer een ouderwetse Cillessen in de goal. :tu: :sjaal:
:withstupid: Goed om te zien.
Met wel een bijna ketser in de 2de helft, die aardappel was blijkbaar nog iets te heet.
Alles komt goed !!

Polleke
Contacteer:

Bericht door Polleke »

vak Oost schreef:
zo 25 feb 2024, 11:50
jackkreta schreef:
burp schreef:
Met wel een bijna ketser in de 2de helft, die aardappel was blijkbaar nog iets te heet.
OMG.....

Johnny
Contacteer:

Bericht door Johnny »

vak Oost schreef:
jackkreta schreef:
burp schreef:
Onzin, knap dat hij die harde bal op korte afstand nog had.
Sommigen hier hebben echt nooit voetbal gespeeld.

Demtsjenko
Contacteer:

Bericht door Demtsjenko »

Forlán schreef:
zo 25 feb 2024, 11:44
Belangrijkste wedstrijd van het seizoen was toen we 16e stonden en het lot van meijer aan een zijden draadje hing.
We hebben dit seizoen nooit “officieel” 16e gestaan. Die stand was vertekend door een wedstrijd minder gespeeld…

DJTEEF!
Contacteer:

Bericht door DJTEEF! »

Johnny schreef:
zo 25 feb 2024, 12:35
vak Oost schreef:
jackkreta schreef:
burp schreef:

Curva
Contacteer:

Bericht door Curva »

DJTEEF! schreef:
zo 25 feb 2024, 12:59
Johnny schreef:
vak Oost schreef:
jackkreta schreef:
burp schreef:
Of nooit gevoetbald of gewoon een hekel aan een eigen speler of het zijn 026-trollen
Iets anders kan ik er niet meer van maken.

Bernd
Contacteer:

Bericht door Bernd »

Demtsjenko schreef:
vak Oost schreef:
Keizerstad1994 schreef:
:withstupid: Vanzelfsprekend moet Cilessen keepen. Dit is een wedstrijd van niet te onderschatten belang. We zijn daarnaast een professionele organisatie. Roefs zal het ook begrijpen.

Mejus
Contacteer:

Bericht door Mejus »

Curva schreef:
zo 25 feb 2024, 13:22
DJTEEF! schreef:
Johnny schreef:
vak Oost schreef:
jackkreta schreef:
burp schreef:

Of nooit gevoetbald of gewoon een hekel aan een eigen speler of het zijn 026-trollen

illestyl
Contacteer:

Bericht door illestyl »

Curva schreef:
DJTEEF! schreef:
Johnny schreef:
vak Oost schreef:
jackkreta schreef:
burp schreef:
Hoi, ik ben Nijmegenaar en vind dat Cillessen een aardige wedstrijd heeft gekeept tegen Sparta.

De laaiend enthousiaste reacties vind ik flink overtrokken. Uitstekend uitgekomen bij de schietkans van Saito. Prima reddingen op de doellijn bij beide kopballen, maar beiden waren alles behalve uitzonderlijke reddingen. Voetballend matig. Al met al een prima wedstrijd.

Laten we hopen dat de stijgende lijn is ingezet.

Curva
Contacteer:

Bericht door Curva »

illestyl schreef:
zo 25 feb 2024, 19:26
Curva schreef:
DJTEEF! schreef:
Johnny schreef:
vak Oost schreef:
jackkreta schreef:

Hoi, ik ben Nijmegenaar en vind dat Cillessen een aardige wedstrijd heeft gekeept tegen Sparta.

De laaiend enthousiaste reacties vind ik flink overtrokken. Uitstekend uitgekomen bij de schietkans van Saito. Prima reddingen op de doellijn bij beide kopballen, maar beiden waren alles behalve uitzonderlijke reddingen. Voetballend matig. Al met al een prima wedstrijd.

Laten we hopen dat de stijgende lijn is ingezet.
Dat is heel wat anders dan na zo'n wedstrijd gaan lopen zeiken over een "bijna ketser" die er helemaal niet was. Daarop wordt gereageerd. Wat jij schrijft is veel genuanceerder.

jackkreta
Contacteer:

Bericht door jackkreta »

Door Sander Janssen Sander Janssen
NIEUWSUPDATE
Jasper Cillessen kreeg zaterdag de handen als vanouds op elkaar bij NEC. De 34-jarige doelman was een van de uitblinkers in de thuiswedstrijd tegen Sparta Rotterdam. Mede door verschillende reddingen van Cillessen hield NEC de nul en won de Nijmeegse ploeg met 2-0. De vraag is of de doelman komende dinsdag ook onder de lat staat in de halve finale van het bekertoernooi tegen SC Cambuur. 'Ik weet het oprecht nog niet.'
N.E.C.
N.E.C.
2 - 0
Sparta Rotterdam
Sparta Rotterdam
De naam van Cillessen verscheen zaterdagavond meerdere keren op de lijst bij de perschef van NEC. Keepers zijn lang niet altijd in trek bij de media, vaak alleen als de wedstrijd heel goed of juist heel slecht was. Deze keer was het bij Cillessen duidelijk het eerste. De doelman keepte een sterke wedstrijd tegen Sparta. Hij hield onder anderen Tobias Lauritsen en Koki Saito van scoren af en noteerde voor de vierde keer dit seizoen een clean sheet. Het deed hem goed dat het Nijmeegse publiek tijdens en na de wedstrijd zijn naam scandeerde.
'De redding op Lauritsen in de eerste helft was wel heel lekker', beaamde Cillessen. 'Ik heb het nog niet teruggezien, maar ik gooide me er gewoon voor. Dan heb ik ook het geluk dat de rebound niet wordt binnen geschoten. Iemand stond daar redelijk vrij, maar gelukkig ging het goed.' Geluk had Cillessen in de tweede helft ook, toen een schot van Saito via beide palen buiten het doel bleef. 'Haha, nee ik heb niks met het doel gedaan, hoor. Geen voodoo of iets dergelijks. Het was net het geluk dat je soms moet hebben.'
Ik ben nog niet terug op het niveau dat ik kan halen. Er zit nog meer in.
JASPER CILLESSEN
Cillessen keept een stabiel seizoen, zonder wekelijks in de schijnwerpers te staan. Misschien was dat ook wel wat hij nodig had, na de desastreus verlopen tweede seizoenshelft van de vorige jaargang. Een rol als echte uitblinker, zoals zaterdag tegen Sparta, voelde voor de keeper voor de verandering ook heel fijn. 'Het gaat de goede kant op, maar ik ben er nog niet. Ik ben nog niet terug op het niveau dat ik kan halen. Er zit nog meer in. Daar ben ik druk mee bezig.'
Cillessen is de eerste keeper van NEC, daarover is geen twijfel. Alhoewel: in het bekertoernooi gaat trainer Rogier Meijer tot nu toe mee in de trend van de afgelopen jaren, waarin tweede doelmannen de kans krijgen. Zo stond Robin Roefs dit seizoen vier keer onder de lat in het bekertoernooi. Roefs heeft geen garantie op een basisplaats; Meijer bekijkt het per ronde. De vraag is dus wie dinsdag start in de halve finale tegen SC Cambuur. De belangen zijn immens, want NEC is nog maar twee wedstrijden verwijderd van de eerste hoofdprijs uit de clubhistorie én plaatsing voor de Europa League.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

jackkreta
Contacteer:

Bericht door jackkreta »

Omdat NEC zich eerst volledig focuste op de wedstrijd tegen Sparta had Cillessen zaterdagavond nog geen idee of hij ook tegen Cambuur zal starten. 'Nee, ik weet het oprecht nog niet. Of ik met mijn vuist op tafel sla? Welnee, zo zit ik niet in elkaar. Dat ga ik niet doen. Maar ik wil natuurlijk wel spelen. Het zou vreemd zijn als ik tegen de trainer zeg: laat deze maar gaan. Het is aan de trainer. Ik heb tegen Sparta laten zien dat ik in goede vorm ben. Ik doe mijn ding. Ik denk dat we zondag of maandag wel horen wat het wordt. Daarvoor had het ook weinig nut. Als ik tegen Sparta bij wijze van spreken geblesseerd was geraakt, had ik die halve finale sowieso niet kunnen spelen. We moeten er ook niet te ver op vooruitlopen.'
De enige die zaterdag al uitsluitsel kon geven, was Meijer. Dat deed de trainer alleen niet, aangezien hij eerst de doelmannen op de hoogte wilde stellen van zijn keuze. 'Ik weet het, ja', bleef Meijer mysterieus. 'We zullen dinsdag zien we het is geworden.'
Dit wordt echt een wedstrijd op zich. Voor Cambuur is dit ook de wedstrijd van hun leven.
ROGIER MEIJER
'Natuurlijk wil ik graag spelen', herhaalde Cillessen. 'Maar ik zal me erbij neerleggen als de trainer niet voor mij kiest. Als hij dat wel doet, dat hoop ik er op 21 april ook bij te zijn in de bekerfinale. Ik merk in mijn omgeving dat het al veel gaat over die wedstrijd. Het is alleen nog niks tastbaars. We staan pas in de halve finale, we hebben nog niks. Laten we hopen dat we daar vanaf woensdag over mogen dromen. Maar goed, we moeten eerst nog winnen van Cambuur. En dat is een lastige ploeg, dat weet ik wel.'
Meijer weet dat ook. De trainer van NEC is op de hoogte van de speelwijze van de club uit Leeuwarden en keek zaterdagochtend de verloren wedstrijd bij FC Emmen (2-0) alvast terug. In de pers mocht het richting de wedstrijd tegen Sparta alleen nog niet over de halve finale gaan. 'En dat hebben we goed gedaan. Het is niet makkelijk om zo gefocust te zijn, drie dagen voor zo'n belangrijke wedstrijd. We hebben een directe concurrent verslagen en nu kan het over Cambuur gaan. Een geweldige wedstrijd, waarin we de kans hebben om de finale te halen. Daar gaan we alles aan doen.'
NEC is de torenhoge favoriet voor het treffen in Leeuwarden. Toch waakt Meijer voor onderschatting. 'Dit wordt echt een wedstrijd op zich. Voor Cambuur is dit ook de wedstrijd van hun leven in een uitverkocht huis. Dan komen er ook andere dingen bij kijken. We bereiden ons gewoon voor zoals we altijd doen. Elke wedstrijd is heel belangrijk. Ik snap dat er nu een extra lading is, maar ik geloof er ook in dat je moet vasthouden aan de dingen die je doet. Dat zie je ook op het veld, dat spelers houvast hebben. Zij weten ook wel dat er extra sentiment bij komt kijken en wat er gebeurt als je wint. Spelers kijken er ook al weken naar uit, dat groeit geleidelijk aan. Nu kunnen we gas geven. Uiteindelijk gaat het erom hoe we het gaan doen. Hoe gaan we winnen, hoe gaan we spelen? Wat er verder omheen gebeurt, is niet zo van belang.'
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Polleke
Contacteer:

Bericht door Polleke »

jackkreta schreef:
zo 25 feb 2024, 23:06
Omdat NEC zich eerst volledig focuste op de wedstrijd tegen Sparta had Cillessen zaterdagavond nog geen idee of hij ook tegen Cambuur zal starten. 'Nee, ik weet het oprecht nog niet. Of ik met mijn vuist op tafel sla? Welnee, zo zit ik niet in elkaar. Dat ga ik niet doen. Maar ik wil natuurlijk wel spelen. Het zou vreemd zijn als ik tegen de trainer zeg: laat deze maar gaan. Het is aan de trainer. Ik heb tegen Sparta laten zien dat ik in goede vorm ben. Ik doe mijn ding. Ik denk dat we zondag of maandag wel horen wat het wordt. Daarvoor had het ook weinig nut. Als ik tegen Sparta bij wijze van spreken geblesseerd was geraakt, had ik die halve finale sowieso niet kunnen spelen. We moeten er ook niet te ver op vooruitlopen.'
De enige die zaterdag al uitsluitsel kon geven, was Meijer. Dat deed de trainer alleen niet, aangezien hij eerst de doelmannen op de hoogte wilde stellen van zijn keuze. 'Ik weet het, ja', bleef Meijer mysterieus. 'We zullen dinsdag zien we het is geworden.'
Dit wordt echt een wedstrijd op zich. Voor Cambuur is dit ook de wedstrijd van hun leven.
ROGIER MEIJER
'Natuurlijk wil ik graag spelen', herhaalde Cillessen. 'Maar ik zal me erbij neerleggen als de trainer niet voor mij kiest. Als hij dat wel doet, dat hoop ik er op 21 april ook bij te zijn in de bekerfinale. Ik merk in mijn omgeving dat het al veel gaat over die wedstrijd. Het is alleen nog niks tastbaars. We staan pas in de halve finale, we hebben nog niks. Laten we hopen dat we daar vanaf woensdag over mogen dromen. Maar goed, we moeten eerst nog winnen van Cambuur. En dat is een lastige ploeg, dat weet ik wel.'
Meijer weet dat ook. De trainer van NEC is op de hoogte van de speelwijze van de club uit Leeuwarden en keek zaterdagochtend de verloren wedstrijd bij FC Emmen (2-0) alvast terug. In de pers mocht het richting de wedstrijd tegen Sparta alleen nog niet over de halve finale gaan. 'En dat hebben we goed gedaan. Het is niet makkelijk om zo gefocust te zijn, drie dagen voor zo'n belangrijke wedstrijd. We hebben een directe concurrent verslagen en nu kan het over Cambuur gaan. Een geweldige wedstrijd, waarin we de kans hebben om de finale te halen. Daar gaan we alles aan doen.'
NEC is de torenhoge favoriet voor het treffen in Leeuwarden. Toch waakt Meijer voor onderschatting. 'Dit wordt echt een wedstrijd op zich. Voor Cambuur is dit ook de wedstrijd van hun leven in een uitverkocht huis. Dan komen er ook andere dingen bij kijken. We bereiden ons gewoon voor zoals we altijd doen. Elke wedstrijd is heel belangrijk. Ik snap dat er nu een extra lading is, maar ik geloof er ook in dat je moet vasthouden aan de dingen die je doet. Dat zie je ook op het veld, dat spelers houvast hebben. Zij weten ook wel dat er extra sentiment bij komt kijken en wat er gebeurt als je wint. Spelers kijken er ook al weken naar uit, dat groeit geleidelijk aan. Nu kunnen we gas geven. Uiteindelijk gaat het erom hoe we het gaan doen. Hoe gaan we winnen, hoe gaan we spelen? Wat er verder omheen gebeurt, is niet zo van belang.'
Naja.... dat hij het nog niet weet geloof ik onmiddellijk. Dat hij tevreden zal zijn als hij moet banken, dat geloof ik niet. Elke kritiek op Jasper is altijd te vertalen in dat hij het hoogste eist van zichzelf. We hebben dinsdag een unieke kans om voor de vijfde keer ons te plaatsen voor de beker. Ik geloof voor geen moment dat dit 'een makkie' wordt. We moeten op zijn minst onze beste goalie op de goal zetten.

TT
Contacteer:

Bericht door TT »

Morgen onder de lat :tu:

Johnny
Contacteer:

Bericht door Johnny »

TT schreef:
ma 26 feb 2024, 15:43
Morgen onder de lat :tu:

burp
Contacteer:

Bericht door burp »

Zal je zien dat het penalties wordt

DJTEEF!
Contacteer:

Bericht door DJTEEF! »

burp schreef:
ma 26 feb 2024, 16:15
Zal je zien dat het penalties wordt
En dat hij er 3 pakt.

E.B
Contacteer:

Bericht door E.B »

Triest als je de reacties leest van supporters van andere clubs. Die maken zich drukker om de wisseling van de keeper dan de supporters van NEC. Zegt wel weer genoeg over hoe sneu die hetze was/is. Alsof iemand Roefs maar boeit en hem heeft zien spelen. Misschien een enkeling.

necnmgn
Contacteer:

Bericht door necnmgn »

E.B schreef:
ma 26 feb 2024, 17:31
Triest als je de reacties leest van supporters van andere clubs. Die maken zich drukker om de wisseling van de keeper dan de supporters van NEC. Zegt wel weer genoeg over hoe sneu die hetze was/is. Alsof iemand Roefs maar boeit en hem heeft zien spelen. Misschien een enkeling.
Lekker druk laten maken. Hier is het voor vrijwel iedereen een logische keuze. In deze situatie moet je beste keeper tussen de palen staan. Dat is op dit moment nog gewoon Jasper!

Plaats reactie