Laat ik het dan duidelijke zeggen...De aanvulling van Polleke was overbodig.Bottendaal schreef: ↑do 02 jan 2025, 10:07Ik vond Cupfighter al duidelijk genoeg hoor.Polleke schreef: ↑do 02 jan 2025, 03:38Laat ik het dan duidelijker zeggen... dan snap je niks van NEC.Cupfighter schreef: ↑do 02 jan 2025, 01:57Als je dit soort termen gebruikt vraag ik me af wat je bij NEC doet
Carlos Aalbers
Re: Carlos Aalbers
Aanvullingen van mij zijn nooit overbodig.E.B schreef: ↑do 02 jan 2025, 10:39Laat ik het dan duidelijke zeggen...De aanvulling van Polleke was overbodig.Bottendaal schreef: ↑do 02 jan 2025, 10:07Ik vond Cupfighter al duidelijk genoeg hoor.Polleke schreef: ↑do 02 jan 2025, 03:38Laat ik het dan duidelijker zeggen... dan snap je niks van NEC.Cupfighter schreef: ↑do 02 jan 2025, 01:57Als je dit soort termen gebruikt vraag ik me af wat je bij NEC doet
-
- Contacteer:
wat is er eigenlijk nog over van het ex spelers netwerk die jaren geleden voor NEC gingen scouten in hun land?Olsson,Simr,Radomski zouden ons gaan helpen ,volgens mij nog opgezet door Oversier.Hebben daar ooit1 van speler van aangetrokken?Polleke schreef: ↑di 31 dec 2024, 16:17Dat Aalbers in een ander vijvertje moet vissen. Dat merkte je bv bij de transfer van Lammers. Financieel kunnen we misschien meedoen, maar NEC blijft een club met een (veel) mindere sportieve reputatie. Lammers koos voor Twente daarom. Deze en vorige transferzomer hebben we regelmatig gehoord: we gingen voor een speler maar die wilde uiteindelijk niet. AZ moet (binnen Nederland) concurreren met Ajax, Feyenoord en PSV. Wij met Ajax, Feyenoord, PSV, Twente, AZ, Utrecht. Spelers die ons echt veel beter maken, kiezen voor die clubs (en dan heb ik het alleen over Nederland) als ze een aanbod krijgen. Alles waar deze clubs (en buitenlandse vergelijkbare clubs) niet op jagen, maken ons niet echt sterker.
Daarnaast speelt AZ altijd op de helft van de tegenstander. Een Proper, Sano, Koki zouden complete sterren zijn. Maar onze selectie is (zolang we niet echt stappen zetten) altijd een selectie die vaker niet de bal heeft dan wij, dat is compleet anders scouten en kijken.
Ook kan AZ altijd leunen op misschien wel de beste jeugdopleiding van Nederland. Dat is hun basis. Die hebben wij niet. Toegegeven, buiten de top 6 hebben wij een sterke jeugdopleiding: maar onze grootste talenten worden ruim voor ze in aanmerking komen voor NEC weggepikt.
De laatste lichting die echt doorbrak was de Proper, Van Rooij, El K lichting, inmiddels 6 jaar geleden. En ze konden die stap alleen maken vanwege dat wij toen in de KKD speelden.
TD zijn van NEC is dus echt anders dan van AZ, waar hij btw geen TD was. Hij probeert dingen te kopieeren, zoals het halen van jonge talenten, maar het werkt bij ons niet op dezelfde manier. Is hij dan een slechte TD? Nee... ik denk dat hij serieus het beste eruit haalt.
Scouten is de afgelopen jaren flink veranderd. Tegenwoordig kan je elke league online zien, zijn alle statistieken beschikbaar en wordt er dan pas in het echt gescout. Daardoor heb je veel minder tipgevers nodig dan vroeger, oftewel old school scouts als Piet de Visser. Ik denk dat er heus wel een paar tipgevers zijn, maar ik denk dat Carlos bij AZ heeft geleerd dat data echt de sleutel is.zoete aardbei schreef: ↑do 02 jan 2025, 15:13wat is er eigenlijk nog over van het ex spelers netwerk die jaren geleden voor NEC gingen scouten in hun land?Olsson,Simr,Radomski zouden ons gaan helpen ,volgens mij nog opgezet door Oversier.Hebben daar ooit1 van speler van aangetrokken?Polleke schreef: ↑di 31 dec 2024, 16:17Dat Aalbers in een ander vijvertje moet vissen. Dat merkte je bv bij de transfer van Lammers. Financieel kunnen we misschien meedoen, maar NEC blijft een club met een (veel) mindere sportieve reputatie. Lammers koos voor Twente daarom. Deze en vorige transferzomer hebben we regelmatig gehoord: we gingen voor een speler maar die wilde uiteindelijk niet. AZ moet (binnen Nederland) concurreren met Ajax, Feyenoord en PSV. Wij met Ajax, Feyenoord, PSV, Twente, AZ, Utrecht. Spelers die ons echt veel beter maken, kiezen voor die clubs (en dan heb ik het alleen over Nederland) als ze een aanbod krijgen. Alles waar deze clubs (en buitenlandse vergelijkbare clubs) niet op jagen, maken ons niet echt sterker.
Daarnaast speelt AZ altijd op de helft van de tegenstander. Een Proper, Sano, Koki zouden complete sterren zijn. Maar onze selectie is (zolang we niet echt stappen zetten) altijd een selectie die vaker niet de bal heeft dan wij, dat is compleet anders scouten en kijken.
Ook kan AZ altijd leunen op misschien wel de beste jeugdopleiding van Nederland. Dat is hun basis. Die hebben wij niet. Toegegeven, buiten de top 6 hebben wij een sterke jeugdopleiding: maar onze grootste talenten worden ruim voor ze in aanmerking komen voor NEC weggepikt.
De laatste lichting die echt doorbrak was de Proper, Van Rooij, El K lichting, inmiddels 6 jaar geleden. En ze konden die stap alleen maken vanwege dat wij toen in de KKD speelden.
TD zijn van NEC is dus echt anders dan van AZ, waar hij btw geen TD was. Hij probeert dingen te kopieeren, zoals het halen van jonge talenten, maar het werkt bij ons niet op dezelfde manier. Is hij dan een slechte TD? Nee... ik denk dat hij serieus het beste eruit haalt.
いつでも戦える
- Me..Goal
- Contacteer:
Nummer 9 schreef: ↑do 02 jan 2025, 15:44Scouten is de afgelopen jaren flink veranderd. Tegenwoordig kan je elke league online zien, zijn alle statistieken beschikbaar en wordt er dan pas in het echt gescout. Daardoor heb je veel minder tipgevers nodig dan vroeger, oftewel old school scouts als Piet de Visser. Ik denk dat er heus wel een paar tipgevers zijn, maar ik denk dat Carlos bij AZ heeft geleerd dat data echt de sleutel is.zoete aardbei schreef: ↑do 02 jan 2025, 15:13wat is er eigenlijk nog over van het ex spelers netwerk die jaren geleden voor NEC gingen scouten in hun land?Olsson,Simr,Radomski zouden ons gaan helpen ,volgens mij nog opgezet door Oversier.Hebben daar ooit1 van speler van aangetrokken?Polleke schreef: ↑di 31 dec 2024, 16:17Dat Aalbers in een ander vijvertje moet vissen. Dat merkte je bv bij de transfer van Lammers. Financieel kunnen we misschien meedoen, maar NEC blijft een club met een (veel) mindere sportieve reputatie. Lammers koos voor Twente daarom. Deze en vorige transferzomer hebben we regelmatig gehoord: we gingen voor een speler maar die wilde uiteindelijk niet. AZ moet (binnen Nederland) concurreren met Ajax, Feyenoord en PSV. Wij met Ajax, Feyenoord, PSV, Twente, AZ, Utrecht. Spelers die ons echt veel beter maken, kiezen voor die clubs (en dan heb ik het alleen over Nederland) als ze een aanbod krijgen. Alles waar deze clubs (en buitenlandse vergelijkbare clubs) niet op jagen, maken ons niet echt sterker.
Op basis van de data selecteren ze spelers, en dan gaan ze kijken naar "wat voor een kop erop zit". Als dat overeenkomt met wat ze zoeken, en het prijskaartje klopt, gaan ze onderhandelen, net als alle andere clubs die dezelfde data gebruiken.
I love it when a plan comes together.
Op basis van data filteren ze spelers, op basis van beelden maken ze vervolgens een selectie en de selectie zal men in meer of mindere maten live bekijken. Krijgt een speler alle vinkjes, van verschillende personen binnen de geledingen, dan zal men informeren naar iemands persoonlijkheid en mentaliteit. Wat overigens overigens ook vaak gebeurt tijdens de live scouting.
Alle clubs hebben toegang tot dezelfde data. Het gebruik van de data en het doel van de data, alsmede ook de kwaliteit van de personen die hierin betrokken zijn, zorgt voor grote verschillen tussen clubs. Ik vermoed, op basis van 'net als alle andere clubs die dezelfde date gebruiken', dat je een iets te simpele voorstelling maakt van de rol die data inneemt.
- Gerard Lopez
- Contacteer:
Ik vraag me wel echt af welke data dan precies....want data zijn best makkelijk te manipuleren. Als ze bijv naar afgelegde kilometers en sprinten kijken dan kan je nutteloze sprintjes trekken om hoger dan gemiddeld uit te komen. Als ze naar schoten op doel kijken kan je er af en toe wat kansloze rollertjes op doel uitgooien. Etc.
Vraag me ook echt af dat spelers hier op letten.
Tavsan scheen bijv hoog te staan in lijstjes met succesvolle dribbels maar daar hebben we amper wat aan gehad bij NEC.
En dan kan je zeggen: met zulke "holle stats" val je bij het beelden bekijken alsnog door de mand, maar blijkbaar heb je toch stats nodig om überhaupt in de aandacht te komen te staan, als alle clubs tegenwoordig filteren op data als eerste stap.
Tavsan scheen bijv hoog te staan in lijstjes met succesvolle dribbels maar daar hebben we amper wat aan gehad bij NEC.
En dan kan je zeggen: met zulke "holle stats" val je bij het beelden bekijken alsnog door de mand, maar blijkbaar heb je toch stats nodig om überhaupt in de aandacht te komen te staan, als alle clubs tegenwoordig filteren op data als eerste stap.
When Wilco talks, people listen!
-
- Contacteer:
Statistieken kun je op oneindig veel manieren interpreteren. Zo is het voor NEC de kunst om juist op basis van statistieken een speler te vinden die misschien nog niet floreert, maar wel die potentie heeft. Fledderus legde ooit uit dat Strand-Larsen juist géén goede statistieken had. Weinig goals en weinig schoten op doel. Maar zij zagen wel dat hij veel in scoringspositie kwam en schatte in dat de Eredivisie en het vertrouwen van een trainer hem goed zouden doen, en zo geschiedde.Gerard Lopez schreef: ↑vr 03 jan 2025, 23:21Ik vraag me wel echt af welke data dan precies....want data zijn best makkelijk te manipuleren. Als ze bijv naar afgelegde kilometers en sprinten kijken dan kan je nutteloze sprintjes trekken om hoger dan gemiddeld uit te komen. Als ze naar schoten op doel kijken kan je er af en toe wat kansloze rollertjes op doel uitgooien. Etc.
Maar in scoringspositie komen is geen statistiek? Dat is ook gewoon meetbaar.Nijmegen0413 schreef: ↑vr 03 jan 2025, 23:54Statistieken kun je op oneindig veel manieren interpreteren. Zo is het voor NEC de kunst om juist op basis van statistieken een speler te vinden die misschien nog niet floreert, maar wel die potentie heeft. Fledderus legde ooit uit dat Strand-Larsen juist géén goede statistieken had. Weinig goals en weinig schoten op doel. Maar zij zagen wel dat hij veel in scoringspositie kwam en schatte in dat de Eredivisie en het vertrouwen van een trainer hem goed zouden doen, en zo geschiedde.Gerard Lopez schreef: ↑vr 03 jan 2025, 23:21Ik vraag me wel echt af welke data dan precies....want data zijn best makkelijk te manipuleren. Als ze bijv naar afgelegde kilometers en sprinten kijken dan kan je nutteloze sprintjes trekken om hoger dan gemiddeld uit te komen. Als ze naar schoten op doel kijken kan je er af en toe wat kansloze rollertjes op doel uitgooien. Etc.
-
- Contacteer:
Zeker, maar over het algemeen een minder in het oog springende statistiek.N.E.C. schreef: ↑za 04 jan 2025, 00:07Maar in scoringspositie komen is geen statistiek? Dat is ook gewoon meetbaar.Nijmegen0413 schreef: ↑vr 03 jan 2025, 23:54Statistieken kun je op oneindig veel manieren interpreteren. Zo is het voor NEC de kunst om juist op basis van statistieken een speler te vinden die misschien nog niet floreert, maar wel die potentie heeft. Fledderus legde ooit uit dat Strand-Larsen juist géén goede statistieken had. Weinig goals en weinig schoten op doel. Maar zij zagen wel dat hij veel in scoringspositie kwam en schatte in dat de Eredivisie en het vertrouwen van een trainer hem goed zouden doen, en zo geschiedde.Gerard Lopez schreef: ↑vr 03 jan 2025, 23:21Ik vraag me wel echt af welke data dan precies....want data zijn best makkelijk te manipuleren. Als ze bijv naar afgelegde kilometers en sprinten kijken dan kan je nutteloze sprintjes trekken om hoger dan gemiddeld uit te komen. Als ze naar schoten op doel kijken kan je er af en toe wat kansloze rollertjes op doel uitgooien. Etc.
Aalbers heeft gelukkig ook zelf geconcludeerd dat hij zich teveel gericht heeft op talent en te weinig op kwaliteit.
Hopen dat noodgreep 2 (Linssen) beter uitpakt dan noodgreep 1 (van Crooij).
Hopen dat noodgreep 2 (Linssen) beter uitpakt dan noodgreep 1 (van Crooij).
-
- Contacteer:
Data Data...... gras vreten en inzet geen computer voetbalGerard Lopez schreef: ↑vr 03 jan 2025, 23:21Ik vraag me wel echt af welke data dan precies....want data zijn best makkelijk te manipuleren. Als ze bijv naar afgelegde kilometers en sprinten kijken dan kan je nutteloze sprintjes trekken om hoger dan gemiddeld uit te komen. Als ze naar schoten op doel kijken kan je er af en toe wat kansloze rollertjes op doel uitgooien. Etc.
nijmegen28 schreef: ↑za 11 jan 2025, 17:02Data Data...... gras vreten en inzet geen computer voetbalGerard Lopez schreef: ↑vr 03 jan 2025, 23:21Ik vraag me wel echt af welke data dan precies....want data zijn best makkelijk te manipuleren. Als ze bijv naar afgelegde kilometers en sprinten kijken dan kan je nutteloze sprintjes trekken om hoger dan gemiddeld uit te komen. Als ze naar schoten op doel kijken kan je er af en toe wat kansloze rollertjes op doel uitgooien. Etc.
100% paasnauwkeurigheid terwijl je alleen ballen breed en terug speelt veilig over 5 meter. Speler die meer risico neemt komt op 60% uit terwijl die wel ballen vooruit speelt.
Kilometers joggen of Kilometers sprinten om gaten dicht te lopen. Je zult spelers gewoon live moeten bekijken wil je een fatsoenlijk oordeel vellen.
Meijer laten zitten was de grootste fout, hij is de grip compleet kwijt op t team.
Dat vind ik niet, los van de kwaliteiten van Meijer,
Is er binnen de selectie al 4 jaar niemand die je slecht over Meijer hoort praten,
Ik denk dat Meijer er binnen de selectie prima opstaat
Het blijft toch je club.
Ik zeg nergens dat ze slecht over hem praten en wellicht is ie zelfs te aardig. Dan nog kan je de grip kwijt zijn.karlo schreef: ↑za 11 jan 2025, 22:19Dat vind ik niet, los van de kwaliteiten van Meijer,
Is er binnen de selectie al 4 jaar niemand die je slecht over Meijer hoort praten,
Als de grip kwijt bent, dan komt er links of rechtsom rumoer uit de spelersgroep, en dat is er nietNMGN schreef: ↑za 11 jan 2025, 23:20Ik zeg nergens dat ze slecht over hem praten en wellicht is ie zelfs te aardig. Dan nog kan je de grip kwijt zijn.karlo schreef: ↑za 11 jan 2025, 22:19Dat vind ik niet, los van de kwaliteiten van Meijer,
Het blijft toch je club.
Hij is de grip niet kwijt. Het is gewoon niet de type trainer waar wij van houden.karlo schreef: ↑za 11 jan 2025, 23:39Als de grip kwijt bent, dan komt er links of rechtsom rumoer uit de spelersgroep, en dat is er nietNMGN schreef: ↑za 11 jan 2025, 23:20Ik zeg nergens dat ze slecht over hem praten en wellicht is ie zelfs te aardig. Dan nog kan je de grip kwijt zijn.karlo schreef: ↑za 11 jan 2025, 22:19Dat vind ik niet, los van de kwaliteiten van Meijer,
FF los van resultaat ben ik best benieuwd. Noem eens de drie ex-trainers die jullie het beste bij NEC vonden passen?
Barry Hughes, Hans Kraay Jr. en Sandor Popovic.Polleke schreef: ↑zo 12 jan 2025, 01:29Hij is de grip niet kwijt. Het is gewoon niet de type trainer waar wij van houden.karlo schreef: ↑za 11 jan 2025, 23:39Als de grip kwijt bent, dan komt er links of rechtsom rumoer uit de spelersgroep, en dat is er nietNMGN schreef: ↑za 11 jan 2025, 23:20Ik zeg nergens dat ze slecht over hem praten en wellicht is ie zelfs te aardig. Dan nog kan je de grip kwijt zijn.karlo schreef: ↑za 11 jan 2025, 22:19Dat vind ik niet, los van de kwaliteiten van Meijer,
FF los van resultaat ben ik best benieuwd. Noem eens de drie ex-trainers die jullie het beste bij NEC vonden passen?
Seizoen 2007-2008: Een 'bijna doodervaring' met een hemels einde.
Ex-trainers...Jeffry74 schreef: ↑zo 12 jan 2025, 02:06Barry Hughes, Hans Kraay Jr. en Sandor Popovic.Polleke schreef: ↑zo 12 jan 2025, 01:29Hij is de grip niet kwijt. Het is gewoon niet de type trainer waar wij van houden.karlo schreef: ↑za 11 jan 2025, 23:39Als de grip kwijt bent, dan komt er links of rechtsom rumoer uit de spelersgroep, en dat is er nietNMGN schreef: ↑za 11 jan 2025, 23:20Ik zeg nergens dat ze slecht over hem praten en wellicht is ie zelfs te aardig. Dan nog kan je de grip kwijt zijn.
Meijer gaf aan tijdens zijn aanstelling bij nec dat zijn doel is dat iedereen die zijn ploeg ziet voetballen weet dat het het team van meijer is. Herkenbaar voetbal.
Nou daar is hij dan heel goed in geslaagd.....
Geen tempo, geen spelvreugde en rete saai.....typisch meijer dus
Liever niet degraderen dan twee pandaberen
-
- Contacteer:
Dus niets verandert van voor de stop laffe trainer.gladiator schreef: ↑zo 12 jan 2025, 05:28Meijer gaf aan tijdens zijn aanstelling bij nec dat zijn doel is dat iedereen die zijn ploeg ziet voetballen weet dat het het team van meijer is. Herkenbaar voetbal.
Als je denkt dat we even fc liverpool na kunnen doen dan heb ik slecht nieuws voor je.nijmegen28 schreef: ↑zo 12 jan 2025, 08:38Dus niets verandert van voor de stop laffe trainer.gladiator schreef: ↑zo 12 jan 2025, 05:28Meijer gaf aan tijdens zijn aanstelling bij nec dat zijn doel is dat iedereen die zijn ploeg ziet voetballen weet dat het het team van meijer is. Herkenbaar voetbal.
Alles komt goed !!
GAE kan het wel.vak Oost schreef: ↑zo 12 jan 2025, 09:01Als je denkt dat we even fc liverpool na kunnen doen dan heb ik slecht nieuws voor je.nijmegen28 schreef: ↑zo 12 jan 2025, 08:38Dus niets verandert van voor de stop laffe trainer.gladiator schreef: ↑zo 12 jan 2025, 05:28Meijer gaf aan tijdens zijn aanstelling bij nec dat zijn doel is dat iedereen die zijn ploeg ziet voetballen weet dat het het team van meijer is. Herkenbaar voetbal.
En NEC had het vorig seizoen, nothing last for everJota schreef: ↑zo 12 jan 2025, 09:15GAE kan het wel.vak Oost schreef: ↑zo 12 jan 2025, 09:01Als je denkt dat we even fc liverpool na kunnen doen dan heb ik slecht nieuws voor je.nijmegen28 schreef: ↑zo 12 jan 2025, 08:38Dus niets verandert van voor de stop laffe trainer.gladiator schreef: ↑zo 12 jan 2025, 05:28Meijer gaf aan tijdens zijn aanstelling bij nec dat zijn doel is dat iedereen die zijn ploeg ziet voetballen weet dat het het team van meijer is. Herkenbaar voetbal.
Alles komt goed !!