Jacco Swart weg bij NEC

Discussies over spelers, trainers, tactiek etc.
Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Jacco Swart weg bij NEC

Bericht door LT »

Als ik mij als basher heb laten zien, dan was dat niet mijn bedoeling. Ik vind echter wel dat hij enkele belangrijke fouten heeft gemaakt, zoals de volgende algemeen directeur ook zal gaan doen. Kan ook niet zeggen dat ik het erg vind dat hij vertrekt. Hij heeft een stabiele Eredivisieclub achtergelaten, maar wel één met een broos fundament.

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Jacco Swart weg bij NEC

Bericht door Bleum »

Je kunt Jacco niet alles wat verkeerd is aanrekenen en zeker ook de crisis is niet echt fijn om beleid te voeren, maar kijk je op zijn terrein wat de eindbalans is geweest, dan is dat niet echt goed te noemen.
Tot drie keer toe onder zijn leiding in categorie 1, begroting niet gestegen, maar gedaald, aan inkomstenkant ver aan de onderkant van eredivisie, geen stadionuitbreiding kunnen realiseren. Daar tegenover staan uiteraard ook echt wel goede zaken.

Ik ben ook niet van het bashen en vind het jammer dat iedereen die niet veren in de reet steek van Swart meteen als basher wordt neergezet. Swart heeft echt niet alles verkeerd gedaan, maar voor structurele groei en stadionuitbreiding heeft hij niet kunnen zorgen. Ik vind Jacco als persoon echt geen arrogante gast of zo, prima kerel, maar kijk ik puur naar de resultaten die hij heeft geboekt, dan wordt ik daar niet vrolijk van. Ook dat mag men kunnen zeggen zonder voor basher uitgemaakt te worden lijkt mij.

Vind het erg jammer dat mensen met kritiek op het werk van Aalbers of Swart meteen zo in een hoekje worden gezet. Kritiek mag best, zolang het maar met argumenten onderbouwd is en niet simpel gescheld of op de man spelen is.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
Jomano
Berichten: 6052
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 22:21
Contacteer:

Re: Jacco Swart weg bij NEC

Bericht door Jomano »

Bleum schreef:Je kunt Jacco niet alles wat verkeerd is aanrekenen en zeker ook de crisis is niet echt fijn om beleid te voeren, maar kijk je op zijn terrein wat de eindbalans is geweest, dan is dat niet echt goed te noemen.
Tot drie keer toe onder zijn leiding in categorie 1, begroting niet gestegen, maar gedaald, aan inkomstenkant ver aan de onderkant van eredivisie, geen stadionuitbreiding kunnen realiseren. Daar tegenover staan uiteraard ook echt wel goede zaken.

Ik ben ook niet van het bashen en vind het jammer dat iedereen die niet veren in de reet steek van Swart meteen als basher wordt neergezet. Swart heeft echt niet alles verkeerd gedaan, maar voor structurele groei en stadionuitbreiding heeft hij niet kunnen zorgen. Ik vind Jacco als persoon echt geen arrogante gast of zo, prima kerel, maar kijk ik puur naar de resultaten die hij heeft geboekt, dan wordt ik daar niet vrolijk van. Ook dat mag men kunnen zeggen zonder voor basher uitgemaakt te worden lijkt mij.

Vind het erg jammer dat mensen met kritiek op het werk van Aalbers of Swart meteen zo in een hoekje worden gezet. Kritiek mag best, zolang het maar met argumenten onderbouwd is en niet simpel gescheld of op de man spelen is.
:withstupid: :withstupid:

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Jacco Swart weg bij NEC

Bericht door Arjan van Hout »

Wat mij betreft de opvallendste conclusie van de supportersavond is dat Swart niet weg wilde maar moest van de RVC...............

Samnec
Berichten: 3380
Lid geworden op: wo 24 jun 2009, 20:49
Contacteer:

Re: Jacco Swart weg bij NEC

Bericht door Samnec »

Eniesee schreef:Wat mij betreft de opvallendste conclusie van de supportersavond is dat Swart niet weg wilde maar moest van de RVC...............
Kwam dat pas vanavond naar buiten?
Werd er ook nog iets gezegd over de positie van Aalbers?

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jacco Swart weg bij NEC

Bericht door Frans »

Dat stond ook in het interview met Jacco een week of 2 geleden in De Gelderlander. Er is een verschil in visie, inzicht in het te voeren beleid tussen RvC en Jacco.
NECTheBest

Gebruikersavatar
T.I.G.O.
Berichten: 4835
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 12:57
Contacteer:

Re: Jacco Swart weg bij NEC

Bericht door T.I.G.O. »

Jacco bedankt voor je inzet!

Gebruikersavatar
Ron Delgado
Berichten: 4444
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:33
Contacteer:

Re: Jacco Swart weg bij NEC

Bericht door Ron Delgado »

Onder Jacco is Leen L vertrokken en Carlos Aalbers gekomen. Dat was een grote stap omhoog naar stabiliteit in de middenmoot.
Get up! Stay on the scene.

Gebruikersavatar
Danish Dynamite
Berichten: 11103
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 10:42
Contacteer:

Re: Jacco Swart weg bij NEC

Bericht door Danish Dynamite »

Ron Delgado schreef:Onder Jacco is Leen L vertrokken en Carlos Aalbers gekomen. Dat was een grote stap omhoog naar stabiliteit in de middenmoot.
:withstupid:

Ook wel mooi dat Alex duidelijk liet merken dat hij het niet helemaal eens was met deze beslissing van de RvC.

Don Corleone
Berichten: 7263
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:05
Locatie: Gennep
Contacteer:

Re: Jacco Swart weg bij NEC

Bericht door Don Corleone »

Eniesee schreef:Wat mij betreft de opvallendste conclusie van de supportersavond is dat Swart niet weg wilde maar moest van de RVC...............
:withstupid:

ook al werd er al aangegeven dat er een verschilvan inzicht was.

js is de wacht aan gezet door de RvC in mijn ogen.
"I'll Give Him An Offer He Can't Refuse"

Gebruikersavatar
ApophisEire
Berichten: 5436
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 14:56
Contacteer:

Re: Jacco Swart weg bij NEC

Bericht door ApophisEire »

Don Corleone schreef:
Eniesee schreef:Wat mij betreft de opvallendste conclusie van de supportersavond is dat Swart niet weg wilde maar moest van de RVC...............
:withstupid:

ook al werd er al aangegeven dat er een verschilvan inzicht was.

js is de wacht aan gezet door de RvC in mijn ogen.
Dat lijkt een logische conclusie, maar ik kan ze geen ongelijk geven
Zonder te bashen vind ik dat die over het geheel gefaald heeft in zijn functie waarbij die een aantal hele goede dingen gedaan heeft maar ook een aantal hele slechte
Hoop dat ze een sterke man plaatsen die het op de juiste manier aanpakt
Before me there were many
After me there will be none
I AM THE ONE!!!

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9365
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Jacco Swart weg bij NEC

Bericht door Polleke »

ApophisEire schreef:
Don Corleone schreef:
Eniesee schreef:Wat mij betreft de opvallendste conclusie van de supportersavond is dat Swart niet weg wilde maar moest van de RVC...............
:withstupid:

ook al werd er al aangegeven dat er een verschilvan inzicht was.

js is de wacht aan gezet door de RvC in mijn ogen.
Dat lijkt een logische conclusie, maar ik kan ze geen ongelijk geven
Zonder te bashen vind ik dat die over het geheel gefaald heeft in zijn functie waarbij die een aantal hele goede dingen gedaan heeft maar ook een aantal hele slechte
Hoop dat ze een sterke man plaatsen die het op de juiste manier aanpakt
Er komt niemand voor terug zeggen ze.

Samnec
Berichten: 3380
Lid geworden op: wo 24 jun 2009, 20:49
Contacteer:

Re: Jacco Swart weg bij NEC

Bericht door Samnec »

Polleke schreef:
ApophisEire schreef:
Don Corleone schreef:
Eniesee schreef:Wat mij betreft de opvallendste conclusie van de supportersavond is dat Swart niet weg wilde maar moest van de RVC...............
:withstupid:

ook al werd er al aangegeven dat er een verschilvan inzicht was.

js is de wacht aan gezet door de RvC in mijn ogen.
Dat lijkt een logische conclusie, maar ik kan ze geen ongelijk geven
Zonder te bashen vind ik dat die over het geheel gefaald heeft in zijn functie waarbij die een aantal hele goede dingen gedaan heeft maar ook een aantal hele slechte
Hoop dat ze een sterke man plaatsen die het op de juiste manier aanpakt
Er komt niemand voor terug zeggen ze.
Zeggen ze, maar ik zeg dat dat Edo Ophof wordt! Op aandringen van de RvC is Jacco weg en Ophof jaagt op zijn positie. Vervolgens gaat Aalbers weg, en is 'kamp' van Delft weg en ligt de weg open voor Boekhoorn.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13383
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Jacco Swart weg bij NEC

Bericht door Pol »

Polleke schreef:
ApophisEire schreef:
Don Corleone schreef:
Eniesee schreef:Wat mij betreft de opvallendste conclusie van de supportersavond is dat Swart niet weg wilde maar moest van de RVC...............
:withstupid:

ook al werd er al aangegeven dat er een verschilvan inzicht was.

js is de wacht aan gezet door de RvC in mijn ogen.
Dat lijkt een logische conclusie, maar ik kan ze geen ongelijk geven
Zonder te bashen vind ik dat die over het geheel gefaald heeft in zijn functie waarbij die een aantal hele goede dingen gedaan heeft maar ook een aantal hele slechte
Hoop dat ze een sterke man plaatsen die het op de juiste manier aanpakt
Er komt niemand voor terug zeggen ze.
Eigenlijk is het natuurlijk Bart van Ingen die Jacco Swart vervangt. Eerst was er een directie van twee, Carlos voor voetbal en Jacco voor algemeen. Toen kwam Bart er bij voor het commerciële deel, dat dus wegviel bij Jacco. Nu gaat Jacco weg, de overgebleven organisatorische zaken (oa Operations en Financiën) zullen neem ik aan onder Bart gaan vallen. Kan me niet voorstellen dat Carlos dat gaat doen.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38469
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Jacco Swart weg bij NEC

Bericht door mschr »

Ron Delgado schreef:Onder Jacco is Leen L vertrokken en Carlos Aalbers gekomen. Dat was een grote stap omhoog naar stabiliteit in de middenmoot.
Pff...

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15958
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Jacco Swart weg bij NEC

Bericht door pjottr »

Afscheid Jacco Swart uitgesteld

Het geplande afscheid van algemeen directeur Jacco Swart op de N.E.C. kerstborrel zal niet doorgaan.
Hiertoe heeft de Raad van Commissarissen en het STAK besloten.
De Raad van Commissarissen onderzoekt momenteel de juridische status van de vaststellingsovereenkomst, die is opgesteld bij het afscheid van Jacco Swart.
De betrokken partijen zijn hierover in gesprek en er worden tijdens deze periode van onderzoek geen uitspraken gedaan over de uitkomst.
N.E.C. zal op een andere gepaste wijze de genodigden de gelegenheid bieden om afscheid te nemen van de scheidend algemeen directeur van N.E.C.

Klinkt alsof Jacco contractueel nog een zak geld mee moet krijgen.

jsentani
Berichten: 4311
Lid geworden op: vr 11 jul 2008, 12:12

Re: Jacco Swart weg bij NEC

Bericht door jsentani »

pjottr schreef:Afscheid Jacco Swart uitgesteld

Het geplande afscheid van algemeen directeur Jacco Swart op de N.E.C. kerstborrel zal niet doorgaan.
Hiertoe heeft de Raad van Commissarissen en het STAK besloten.
De Raad van Commissarissen onderzoekt momenteel de juridische status van de vaststellingsovereenkomst, die is opgesteld bij het afscheid van Jacco Swart.
De betrokken partijen zijn hierover in gesprek en er worden tijdens deze periode van onderzoek geen uitspraken gedaan over de uitkomst.
N.E.C. zal op een andere gepaste wijze de genodigden de gelegenheid bieden om afscheid te nemen van de scheidend algemeen directeur van N.E.C.

Klinkt alsof Jacco contractueel nog een zak geld mee moet krijgen.
Laten we gewoon afwachten. Als hij ergens recht op heeft dan heeft hij er gewoon recht op.
Ik denk dat het NEC het netjes wil afhandelen.
We winnen, we verliezen, zo zijn wedstrijden.
Eeuwige support of anders lekker wegblijven!

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22803
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Jacco Swart weg bij NEC

Bericht door burp »

klinkt meer als dat de rvc een mogelijkheid ziet om onder de afspraken van het voortijdig vertrek van Swart uit te komen en dat juridisch willen nagaan. Gaat dan inderdaad om geld en ik gok dat het hoger geworden exploitatietekort daar een rol bij speelt.

Gebruikersavatar
kevinfl
Berichten: 225
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 21:33
Contacteer:

Re: Jacco Swart weg bij NEC

Bericht door kevinfl »

Jacco moet gewoon lekker gaan en niet zeiken over een afkoopsom.
Hij heeft al genoeg geld gevangen voor t werk wat hij heeft gedaan.
Tijd om op te zouten, geld kunnen we beter gebruiken dan aan Jacco mee geven!

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15958
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Jacco Swart weg bij NEC

Bericht door pjottr »

Lul niet zo stom.
Als dat contractueel bepaald is heeft hij daar gewoon recht op, het is geen school.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20568
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Jacco Swart weg bij NEC

Bericht door Mark Ariaans »

pjottr schreef:Lul niet zo stom.
Als dat contractueel bepaald is heeft hij daar gewoon recht op, het is geen school.
:withstupid: Gewoon netjes afhandelen.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13383
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Jacco Swart weg bij NEC

Bericht door Pol »

kevinfl schreef:Jacco moet gewoon lekker gaan en niet zeiken over een afkoopsom.
Hij heeft al genoeg geld gevangen voor t werk wat hij heeft gedaan.
Tijd om op te zouten, geld kunnen we beter gebruiken dan aan Jacco mee geven!
Dat zal, al zullen ze het iets anders verwoorden, ongeveer de mening van de RvC zijn. En Jacco zou natuurlijk knettergek zijn als hij er mee akkoord ging. Vandaar het uitstel van zijn afscheid.

jbnmgn

Re: Jacco Swart weg bij NEC

Bericht door jbnmgn »

kevinfl schreef:Jacco moet gewoon lekker gaan en niet zeiken over een afkoopsom.
Hij heeft al genoeg geld gevangen voor t werk wat hij heeft gedaan.
Tijd om op te zouten, geld kunnen we beter gebruiken dan aan Jacco mee geven!
:pukeface: Ik hoop dat je er net zo over denkt als jou tijd komt om te moeten vertrekken bij je baas.

Torsten
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 19 dec 2012, 12:55

Re: Jacco Swart weg bij NEC

Bericht door Torsten »

jbnmgn schreef:
kevinfl schreef:Jacco moet gewoon lekker gaan en niet zeiken over een afkoopsom.
Hij heeft al genoeg geld gevangen voor t werk wat hij heeft gedaan.
Tijd om op te zouten, geld kunnen we beter gebruiken dan aan Jacco mee geven!
:pukeface: Ik hoop dat je er net zo over denkt als jou tijd komt om te moeten vertrekken bij je baas.
:pukeface: Werk jij bij de bank of zo?

NR 7
Berichten: 350
Lid geworden op: do 04 okt 2007, 22:46

Re: Jacco Swart weg bij NEC

Bericht door NR 7 »

Mark Ariaans schreef:
pjottr schreef:Lul niet zo stom.
Als dat contractueel bepaald is heeft hij daar gewoon recht op, het is geen school.
:withstupid: Gewoon netjes afhandelen.
Zo is dat, je stuurt iemand weg, nou dan kost dat geld. Klaar . De RvC moeten nou niet het slimste jongetje van de klas uit willen hangen!!
Als je A zegt moet je ook B zeggen, dus gewoon netjes afhandelen. :tu:

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], martijn5 en 51 gasten