Dan zit je nog met de doorloop en de ruimte ten aanzien van de catering/toiletten. Die moeten naar achteren. Mogelijk ook vanwege de veiligheid.Wijchenunited schreef: ↑za 21 jun 2025, 10:46Wellicht doen ze in de grachten van die Feyenoord tribunes, dat is volgens mij vrij snel te realiseren.Panucci schreef: ↑za 21 jun 2025, 10:41Ja zo begreep ik het ook inderdaad. En die periode is nog te overzien, zolang ze maar wel direct ermee starten. In fases kan wellicht ook gewoon niet anders aangezien er ook gewoon gespeeld wordt en je niet alles in een zomervakantie ofzo kunt doen.Wijchenunited schreef: ↑za 21 jun 2025, 10:08Hoe ik het las, maar dat is misschien de wens van de gedachte, en uit eerdere interviews, is dat ze gelijk wel bezig gaan met wat dingen uitbreiden en dan in fases moet het binnen 3-5 jaar volledig zijn omgetoverd.
Van Schaijk had het nog over 17k toeschouwers, nu hebben ze het over 18k, ben blij dat de plannen naar boven toe bijgesteld lijken te worden.
En een voordeel van fases, wellicht kun je later nog een beetje verder omhoog qua capaciteit als je merkt dat de vraagt blijft
Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)
Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)
Groupama Aréna zo iets zouden ze na moeten Streven!.
Het heeft wat kitscherigers maar is ook wel cult.Curva schreef: ↑vr 20 jun 2025, 11:53H-Zenkamp schreef: ↑vr 20 jun 2025, 11:08Curva schreef: ↑vr 20 jun 2025, 10:15The treeborder is the limit (al bleek dat toch niet waar te zijn)H-Zenkamp schreef: ↑vr 20 jun 2025, 10:13The sky is the limit (hoewel...)![]()
ik ben heel benieuwd hoe het plan eruit gaat zien...
Hier zal Bikkel zich zeker thuisvoelen
★★
-
- Contacteer:
De open dag wordt volgens Wilco spectaculair. Zou het kunnen zijn dat tijdens de open dag het stadion plan zal worden gepresenteerd? Zo maar een ingeving die ik net had toen ik wakker werd.
Hij zal wel zelf gaan zingen..HansiHansi schreef: ↑zo 22 jun 2025, 08:03De open dag wordt volgens Wilco spectaculair. Zou het kunnen zijn dat tijdens de open dag het stadion plan zal worden gepresenteerd? Zo maar een ingeving die ik net had toen ik wakker werd.
Wilco lijkt me wel een type dat onnodig vaak het woord spectaculair gebruiktHansiHansi schreef: ↑zo 22 jun 2025, 08:03De open dag wordt volgens Wilco spectaculair. Zou het kunnen zijn dat tijdens de open dag het stadion plan zal worden gepresenteerd? Zo maar een ingeving die ik net had toen ik wakker werd.
Misschien ben jíj wel de poppenkast
Heel erg mee eens! Ik denk dat we volgend jaar pas een stoeltje er bij krijgen helaasAyub schreef: ↑zo 22 jun 2025, 08:53Wilco lijkt me wel een type dat onnodig vaak het woord spectaculair gebruiktHansiHansi schreef: ↑zo 22 jun 2025, 08:03De open dag wordt volgens Wilco spectaculair. Zou het kunnen zijn dat tijdens de open dag het stadion plan zal worden gepresenteerd? Zo maar een ingeving die ik net had toen ik wakker werd.
Vindt het echt te lang duren dat uitbreiden!. er moeten toch gewoon minsten 5000 stoeltjes in fase 1 bij komen.
Dat NEC ook de grond koopt is erg positief, dat geeft meer mogelijkheden lijkt mijTyson schreef: ↑vr 20 jun 2025, 20:16Zowel het stadion als het grond gaat gekocht worden de Verbouwing gaat nog jaren overheen!
Dit gaf Van Ooijen aan in een interview die te zien is op de site duurt 22min waarin andere zaken een keer worden belicht RVC,Boekhoorn,Coolen enz enz
Nu ook in de VI
https://www.vi.nl/nieuws/nec-neemt-goff ... e-nijmegen
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.
Ayub schreef: ↑zo 22 jun 2025, 08:53Wilco lijkt me wel een type dat onnodig vaak het woord spectaculair gebruiktHansiHansi schreef: ↑zo 22 jun 2025, 08:03De open dag wordt volgens Wilco spectaculair. Zou het kunnen zijn dat tijdens de open dag het stadion plan zal worden gepresenteerd? Zo maar een ingeving die ik net had toen ik wakker werd.

★★
Idd, die krijgt het nog voor elkaar om 10.000 mensen naar een leeg pak melk te laten kijken door het vooraf als spectaculair aan te kondigen. Is ook knapAyub schreef: ↑zo 22 jun 2025, 08:53Wilco lijkt me wel een type dat onnodig vaak het woord spectaculair gebruiktHansiHansi schreef: ↑zo 22 jun 2025, 08:03De open dag wordt volgens Wilco spectaculair. Zou het kunnen zijn dat tijdens de open dag het stadion plan zal worden gepresenteerd? Zo maar een ingeving die ik net had toen ik wakker werd.

Zeker een kwaliteit... maar ik denk dat ik voor elke supporter spreek als ik zeg dat ik extreem nieuwsgierig ben naar die tekeningen.RW1985 schreef: ↑di 24 jun 2025, 18:45Idd, die krijgt het nog voor elkaar om 10.000 mensen naar een leeg pak melk te laten kijken door het vooraf als spectaculair aan te kondigen. Is ook knapAyub schreef: ↑zo 22 jun 2025, 08:53Wilco lijkt me wel een type dat onnodig vaak het woord spectaculair gebruiktHansiHansi schreef: ↑zo 22 jun 2025, 08:03De open dag wordt volgens Wilco spectaculair. Zou het kunnen zijn dat tijdens de open dag het stadion plan zal worden gepresenteerd? Zo maar een ingeving die ik net had toen ik wakker werd.![]()
Je bedoelt Wilco van Schaik?H-Zenkamp schreef: ↑di 24 jun 2025, 18:42Ayub schreef: ↑zo 22 jun 2025, 08:53Wilco lijkt me wel een type dat onnodig vaak het woord spectaculair gebruiktHansiHansi schreef: ↑zo 22 jun 2025, 08:03De open dag wordt volgens Wilco spectaculair. Zou het kunnen zijn dat tijdens de open dag het stadion plan zal worden gepresenteerd? Zo maar een ingeving die ik net had toen ik wakker werd.waarschijnlijk een optreden van één of andere B-artiest en de entree van de selectie op een bijzondere manier ofzo. Ik verwacht geen wonderen.

Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
Ik heb het even gechecked, maar mijn vriend die voor Twente is boeit die tekeningen geen ene reet.Polleke schreef: ↑di 24 jun 2025, 20:28Zeker een kwaliteit... maar ik denk dat ik voor elke supporter spreek als ik zeg dat ik extreem nieuwsgierig ben naar die tekeningen.RW1985 schreef: ↑di 24 jun 2025, 18:45Idd, die krijgt het nog voor elkaar om 10.000 mensen naar een leeg pak melk te laten kijken door het vooraf als spectaculair aan te kondigen. Is ook knapAyub schreef: ↑zo 22 jun 2025, 08:53Wilco lijkt me wel een type dat onnodig vaak het woord spectaculair gebruiktHansiHansi schreef: ↑zo 22 jun 2025, 08:03De open dag wordt volgens Wilco spectaculair. Zou het kunnen zijn dat tijdens de open dag het stadion plan zal worden gepresenteerd? Zo maar een ingeving die ik net had toen ik wakker werd.![]()
Seizoen 2007-2008: Een 'bijna doodervaring' met een hemels einde.
Zouden we zaterdag de plannen voor stadion te zien krijgen? In de Jarda podcast begreep ik dat een van hen (voorzitter SV volgens mij) de plannen al gezien heeft. Ben zo benieuwd.
Ik hoop op deze uitwerking:
https://www.ae-architecten.nl/sites/bam ... egen-4.jpg
By far het mooiste wat ik tot nu toe voorbij heb zien komen
Ik hoop op deze uitwerking:
https://www.ae-architecten.nl/sites/bam ... egen-4.jpg
By far het mooiste wat ik tot nu toe voorbij heb zien komen
Gelukkig vind je directe ongeving je wel grappigJeffry74 schreef: ↑wo 25 jun 2025, 11:17Ik heb het even gechecked, maar mijn vriend die voor Twente is boeit die tekeningen geen ene reet.Polleke schreef: ↑di 24 jun 2025, 20:28Zeker een kwaliteit... maar ik denk dat ik voor elke supporter spreek als ik zeg dat ik extreem nieuwsgierig ben naar die tekeningen.RW1985 schreef: ↑di 24 jun 2025, 18:45Idd, die krijgt het nog voor elkaar om 10.000 mensen naar een leeg pak melk te laten kijken door het vooraf als spectaculair aan te kondigen. Is ook knapAyub schreef: ↑zo 22 jun 2025, 08:53Wilco lijkt me wel een type dat onnodig vaak het woord spectaculair gebruiktHansiHansi schreef: ↑zo 22 jun 2025, 08:03De open dag wordt volgens Wilco spectaculair. Zou het kunnen zijn dat tijdens de open dag het stadion plan zal worden gepresenteerd? Zo maar een ingeving die ik net had toen ik wakker werd.![]()
Polleke schreef: ↑wo 25 jun 2025, 11:31Gelukkig vind je directe ongeving je wel grappigJeffry74 schreef: ↑wo 25 jun 2025, 11:17Ik heb het even gechecked, maar mijn vriend die voor Twente is boeit die tekeningen geen ene reet.Polleke schreef: ↑di 24 jun 2025, 20:28Zeker een kwaliteit... maar ik denk dat ik voor elke supporter spreek als ik zeg dat ik extreem nieuwsgierig ben naar die tekeningen.RW1985 schreef: ↑di 24 jun 2025, 18:45Idd, die krijgt het nog voor elkaar om 10.000 mensen naar een leeg pak melk te laten kijken door het vooraf als spectaculair aan te kondigen. Is ook knapAyub schreef: ↑zo 22 jun 2025, 08:53Wilco lijkt me wel een type dat onnodig vaak het woord spectaculair gebruiktHansiHansi schreef: ↑zo 22 jun 2025, 08:03De open dag wordt volgens Wilco spectaculair. Zou het kunnen zijn dat tijdens de open dag het stadion plan zal worden gepresenteerd? Zo maar een ingeving die ik net had toen ik wakker werd.![]()

Seizoen 2007-2008: Een 'bijna doodervaring' met een hemels einde.
- Gerard Lopez
- Contacteer:
Het meest spectaculaire wat ik op de open dag zie gebeuren is dat Proper z'n contractverlenging tekent. Verder denk ik dat je alleen aan dingen zoals NEC Maatschappelijk en merchandise (en dat jubileumboek) kan denken.
When Wilco talks, people listen!
Jeffry74 schreef: ↑wo 25 jun 2025, 12:56Polleke schreef: ↑wo 25 jun 2025, 11:31Gelukkig vind je directe ongeving je wel grappigJeffry74 schreef: ↑wo 25 jun 2025, 11:17Ik heb het even gechecked, maar mijn vriend die voor Twente is boeit die tekeningen geen ene reet.Polleke schreef: ↑di 24 jun 2025, 20:28Zeker een kwaliteit... maar ik denk dat ik voor elke supporter spreek als ik zeg dat ik extreem nieuwsgierig ben naar die tekeningen.
![]()

Morgen 'Grand opening' onze Goffert aldus NEC op X. Morgen presentatie stadionplannen?
★★
-
- Contacteer:
Het kan ook gewoon te maken hebben met de aankoop dat verwacht ik eerder, schetsen heeft weinig zin of ze moeten al goedgekeurd zijn door de gemeente?zoete aardbei schreef: ↑vr 27 jun 2025, 10:45plannen,schetsen.zou leuk zijn als de schop er een keer ingaat
zoete aardbei schreef: ↑vr 27 jun 2025, 10:45plannen,schetsen.zou leuk zijn als de schop er een keer ingaat

Die staat er al een tijdje maar schiet nog niet erg op, nee.
Laatst gewijzigd door H-Zenkamp op vr 27 jun 2025, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
★★
Dat kan pas als de plannen zijn goedgekeurd. En die plannen kunnen pas definitief worden ingediend als we eigenaar zijn.zoete aardbei schreef: ↑vr 27 jun 2025, 10:45plannen,schetsen.zou leuk zijn als de schop er een keer ingaat
Hopelijk krijgen we inderdaad een beeld te zien van hoe het er uit moet gaan zien. Ik ga ervan uit dat de plannen meermaals zijn voor-besproken en getoetst obv bestemmingsplan.
Het “enige” wat dan nog ontbreekt is financiering (en hopelijk niet teveel bezwaren en vertraging vanuit de wijk).
- Super-Simr
- Contacteer:
NEC koopt De Goffert en werkt aan mega-verbouwing: 60 miljoen voor facelift stadion
De Goffert wacht een mega-verbouwing. Het NEC-stadion krijgt duizenden extra zitplaatsen en een gloednieuw hoofdgebouw. Kosten: 50 à 60 miljoen euro. De verbouwing is mogelijk nu de club het stadion officieel koopt van de gemeente Nijmegen. Met dank aan anonieme geldschieters.
NEC heeft grootste plannen met de Goffert en wil die in fases uitvoeren. Eerste stap moet de uitbreiding van het aantal zitplaatsen worden. Waar nu nog plek is voor maximaal 12.500 supporters, wil de voetbalclub uitbreiden naar een capaciteit van 17.000 à 18.000.
Dat wil NEC realiseren door de gracht rondom het veld vol te bouwen met extra stoeltjes. Door de grasmat te verlagen denkt de club nog meer ruimte te maken voor het doortrekken van de tribunes. Dat betekent wel dat de horecapunten die nu nog in de gracht zitten naar de buitenkant van het stadion verhuizen.
‘Doorgroeien richting 20.000 plaatsen’
„We hebben een enorme wachtrij voor seizoenkaarten. Die willen we op deze manier wegwerken. We kijken zelfs of we door kunnen groeien richting 20.000 zitplaatsen”, zegt algemeen directeur Wilco van Schaik. „Door de tribunes zo dicht op het het veld te brengen, zal de sfeer in de Goffert nog beter worden.”
Na uitbreiding van het aantal zitplaatsen zet NEC in op de bouw van extra skyboxen (van dertien naar minimaal twintig). Ook wil de club het huidige hoofdgebouw vervangen door een nieuw hypermodern entreecomplex, met meer ruimte voor congressen en evenementen.
Binnen drie tot vijf jaar moet de verbouwing klaar zijn, zegt Van Schaik. Hij schat de totale kosten op 50 à 60 miljoen euro. „Als dit lukt, groeien onze inkomsten met minimaal 5 tot 6 miljoen per jaar. Dan word je een stabiele kracht in het linkerrijtje en ga je meedoen in de subtop van de eredivisie.”
Het gaat om mensen met een rood-groen-zwart hart. Ze lenen ons geld tegen hele gunstige voorwaarden, zelfs minder dan marktconform
NEC kan vaart maken met de bouwplannen omdat de club deze zomer eindelijk eigenaar wordt van de Goffert. Daar is jaren over onderhandeld. De club kon het stadion voor een eerder vastgesteld bedrag kopen van de gemeente Nijmegen en had daarvoor tot 1 juli de tijd.
Het geld is inmiddels bij elkaar, maar dat was geen sinecure. NEC vreesde lang de financiering niet rond te krijgen. Dat is nu toch gelukt. Niet alleen dankzij suikeroom Marcel Boekhoorn, maar vooral door enkele nieuwe, anonieme investeerders, waarover Van Schaik niet te veel wil prijs geven.
„Het gaat om niet meer dan een handvol mensen met een rood-groen-zwart hart. Ze lenen ons geld tegen heel gunstige voorwaarden, zelfs minder dan marktconform. Zij draaien grotendeels op voor het bedrag dat we nu nodig hadden.”
‘Ons plan is ambitieus, maar geen luchtfietserij’
NEC maakt in totaal zo’n 6,5 miljoen euro over aan de gemeente Nijmegen. Daarmee wordt het stadioneigenaar en koopt het ook de erfpacht van de grond eronder af. Deze zaterdag draagt burgemeester Hubert Bruls symbolisch de sleutels over aan Van Schaik op de fandag van de club.
Aan ruwe schetsen van de verbouwde Goffert wordt nog gewerkt. NEC presenteert ze na de zomer eerst aan het stadsbestuur en de gemeenteraad. In het najaar hoopt de club er vervolgens mee naar buiten te komen. Van Schaik heeft vertrouwen in een goede afloop.
„De plannen passen bij het bestemmingsplan.” De benodigde miljoenen voor de verbouwing? „Gaan we bij elkaar krijgen, geloof ik echt. Investeerders zijn enthousiast. Ook de nieuwe geldschieters zien mogelijkheden. Ons plan is ambitieus, maar zit goed in elkaar. Heel concreet, dit is geen luchtfietserij.”
Nijmegen, Nijmegen, altijd zon en nooit eens regen!
Kijk toe maar! Heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat. Hier loop ik wel warm voor 

★★