Eens met je foto... foto's zijn wat dat betreft echt wel bizar. Ik vraag me toch wel af waar de tribune dan eindigt en wat de gevolgen zijn. De gracht vervalt in onze beide opties, en we kunnen zeker stellen dat de nieuwe rijen geen overkapping hebben in de huidige situatie.Jelles schreef: ↑ma 12 mei 2025, 00:38https://image.volkskrant.nl/209398560/w ... veiligheidPolleke schreef: ↑ma 12 mei 2025, 00:32Jelles schreef: ↑ma 12 mei 2025, 00:28Sinds wanneer zijn de tribunes ongeveer zo hoog als het veld? Dat is nieuw voor mij.Polleke schreef: ↑ma 12 mei 2025, 00:23Ik heb 100% vertrouwen in jouw info, maar ik snap er niks van. Het doortrekken van de tribunes houdt in dat het veld verlaagd moet worden (jij zegt misschien). De tribunes zijn nu ongeveer zo hoog als het veld, dus hoe trek je iets door zonder het verlagen van het veld? En dat noem jij te duur?harold schreef: ↑zo 11 mei 2025, 14:00Ze gaan dus wel de tribunes doortrekken tot het veld. De hoofdtribune krijgt een hele grote business lounge met daarboven en daarnaast als ik het goed heb begrepen aparte skyboxen. Daarmee komt de capaciteit op rond de 15.000. De tribune opgangen komen beneden (zal wel zoiets als bij het uitvak zijn) en als fase twee wordt de alleen de Hazenkamp verhoogd waarmee we een capaciteit van 17.000 krijgen. Heel misschien ook nog het veld verlagen, maar dat wordt waarschijnlijk te duur. Dat zijn nu de plannen. Van een betrouwbare bron.
En dan praat je over dat de opgangen beneden komen. Hoe dan? De grachten vervallen dan btw, ik begrijp wel goed dat de horeca binnen de oude ring komt (dus achter de tribunes).... is dat dan overdekt? En dat kan niet overal... 75% van het stadion heeft die oude ring, 25% niet... en als het hoofdgebouw gaat uitbreiden, hoe doen ze dat dan binnen het bestemmingsplan (binnen de oude ring).
Laat ik het simpel zeggen: ik ben erg benieuwd naar de tekeningen.
Doortrekken gaat verder omlaag.... en dan heb ik het niet eens over het dak.
Tribune ligt toch echt nog wel een stuk boven het veld.
Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)
Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)
Ik ben ook erg benieuwd hoe het er dan uit komt te zien!Polleke schreef: ↑ma 12 mei 2025, 00:53Eens met je foto... foto's zijn wat dat betreft echt wel bizar. Ik vraag me toch wel af waar de tribune dan eindigt en wat de gevolgen zijn. De gracht vervalt in onze beide opties, en we kunnen zeker stellen dat de nieuwe rijen geen overkapping hebben in de huidige situatie.Jelles schreef: ↑ma 12 mei 2025, 00:38https://image.volkskrant.nl/209398560/w ... veiligheidPolleke schreef: ↑ma 12 mei 2025, 00:32Jelles schreef: ↑ma 12 mei 2025, 00:28Sinds wanneer zijn de tribunes ongeveer zo hoog als het veld? Dat is nieuw voor mij.Polleke schreef: ↑ma 12 mei 2025, 00:23Ik heb 100% vertrouwen in jouw info, maar ik snap er niks van. Het doortrekken van de tribunes houdt in dat het veld verlaagd moet worden (jij zegt misschien). De tribunes zijn nu ongeveer zo hoog als het veld, dus hoe trek je iets door zonder het verlagen van het veld? En dat noem jij te duur?harold schreef: ↑zo 11 mei 2025, 14:00Ze gaan dus wel de tribunes doortrekken tot het veld. De hoofdtribune krijgt een hele grote business lounge met daarboven en daarnaast als ik het goed heb begrepen aparte skyboxen. Daarmee komt de capaciteit op rond de 15.000. De tribune opgangen komen beneden (zal wel zoiets als bij het uitvak zijn) en als fase twee wordt de alleen de Hazenkamp verhoogd waarmee we een capaciteit van 17.000 krijgen. Heel misschien ook nog het veld verlagen, maar dat wordt waarschijnlijk te duur. Dat zijn nu de plannen. Van een betrouwbare bron.
En dan praat je over dat de opgangen beneden komen. Hoe dan? De grachten vervallen dan btw, ik begrijp wel goed dat de horeca binnen de oude ring komt (dus achter de tribunes).... is dat dan overdekt? En dat kan niet overal... 75% van het stadion heeft die oude ring, 25% niet... en als het hoofdgebouw gaat uitbreiden, hoe doen ze dat dan binnen het bestemmingsplan (binnen de oude ring).
Tijd voor echte plannen.Jelles schreef: ↑ma 12 mei 2025, 00:56Ik ben ook erg benieuwd hoe het er dan uit komt te zien!Polleke schreef: ↑ma 12 mei 2025, 00:53Eens met je foto... foto's zijn wat dat betreft echt wel bizar. Ik vraag me toch wel af waar de tribune dan eindigt en wat de gevolgen zijn. De gracht vervalt in onze beide opties, en we kunnen zeker stellen dat de nieuwe rijen geen overkapping hebben in de huidige situatie.Jelles schreef: ↑ma 12 mei 2025, 00:38https://image.volkskrant.nl/209398560/w ... veiligheidPolleke schreef: ↑ma 12 mei 2025, 00:32Jelles schreef: ↑ma 12 mei 2025, 00:28Sinds wanneer zijn de tribunes ongeveer zo hoog als het veld? Dat is nieuw voor mij.Polleke schreef: ↑ma 12 mei 2025, 00:23
Ik heb 100% vertrouwen in jouw info, maar ik snap er niks van. Het doortrekken van de tribunes houdt in dat het veld verlaagd moet worden (jij zegt misschien). De tribunes zijn nu ongeveer zo hoog als het veld, dus hoe trek je iets door zonder het verlagen van het veld? En dat noem jij te duur?
- De Kletskop
- Contacteer:
In de kuip hebben ze op de lange zijde ook gewoon een soort van stellage neer geplant met stoelen.
Dat moet in onze gracht ook haalbaar zijn, waarmee de catering nog steeds bereikbaar blijft.
Dat moet in onze gracht ook haalbaar zijn, waarmee de catering nog steeds bereikbaar blijft.
- Marcelinho04
- Contacteer:
Polleke schreef: ↑ma 12 mei 2025, 00:53Dit is eerder eens onderzocht.Jelles schreef: ↑ma 12 mei 2025, 00:38Eens met je foto... foto's zijn wat dat betreft echt wel bizar. Ik vraag me toch wel af waar de tribune dan eindigt en wat de gevolgen zijn. De gracht vervalt in onze beide opties, en we kunnen zeker stellen dat de nieuwe rijen geen overkapping hebben in de huidige situatie.Polleke schreef: ↑ma 12 mei 2025, 00:32https://image.volkskrant.nl/209398560/w ... veiligheid
https://research.tue.nl/files/46993881/691394-1.pdf
Bij NAC begint men (als het goed is) komende week al met het doortrekken van een deel van de tribunes naar het veld. Het veld wordt ook wat verdiept. Het levert 2000 extra plaatsen op.
Of de kaartcontrole onder de Olympische ringen en de catering-uitgifte aan de buitenzijde ipv in de gracht zoals nu maar zal de huidige constructie misschien niet geschikt voor zijnDe Kletskop schreef: ↑ma 12 mei 2025, 09:35In de kuip hebben ze op de lange zijde ook gewoon een soort van stellage neer geplant met stoelen.
Cateringuitgifte komt ook aan de buitenzijde.Curva schreef: ↑za 17 mei 2025, 09:24Of de kaartcontrole onder de Olympische ringen en de catering-uitgifte aan de buitenzijde ipv in de gracht zoals nu maar zal de huidige constructie misschien niet geschikt voor zijnDe Kletskop schreef: ↑ma 12 mei 2025, 09:35In de kuip hebben ze op de lange zijde ook gewoon een soort van stellage neer geplant met stoelen.
Ah, ok. dan ben ik toch niet zo'n debiel als.ik zelf dachtharold schreef: ↑za 17 mei 2025, 12:17Cateringuitgifte komt ook aan de buitenzijde.Curva schreef: ↑za 17 mei 2025, 09:24Of de kaartcontrole onder de Olympische ringen en de catering-uitgifte aan de buitenzijde ipv in de gracht zoals nu maar zal de huidige constructie misschien niet geschikt voor zijnDe Kletskop schreef: ↑ma 12 mei 2025, 09:35In de kuip hebben ze op de lange zijde ook gewoon een soort van stellage neer geplant met stoelen.
Is het stadion nu eindelijk gekocht of nog steeds niet? 1 juni is toch de deadline?
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.
Voor zover ik begrepen heb, moet NEC voor 1 juni het geld bijeen hebben om de deal in juli af te kunnen ronden. Begin mei was er nog iets van 1,5 miljoen euro nodig.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.
Eigenlijk zou de plaats van de NXP fabriek wel een hele mooie locatie zijn voor een nieuw stadion.
Die sluiting biedt eigenlijk een unieke kans voor nieuwbouw dicht bij De Goffert.
Maar ja gaat waarschijnlijk te lang duren.
Die sluiting biedt eigenlijk een unieke kans voor nieuwbouw dicht bij De Goffert.
Maar ja gaat waarschijnlijk te lang duren.
-
- Contacteer:
Ze kunnen de betonnen wand rechts toch verwijderen tot veld niveau en dan dicht bouwen richting het veld. Het enige wat de tribune dan scheid van het veld zijn de reclame boarden of wellicht iets ervoor nog een hek op heuphoogte. Maar dat is volgens mij wel bij meer clubsPolleke schreef: ↑ma 12 mei 2025, 00:32Jelles schreef: ↑ma 12 mei 2025, 00:28Sinds wanneer zijn de tribunes ongeveer zo hoog als het veld? Dat is nieuw voor mij.Polleke schreef: ↑ma 12 mei 2025, 00:23Ik heb 100% vertrouwen in jouw info, maar ik snap er niks van. Het doortrekken van de tribunes houdt in dat het veld verlaagd moet worden (jij zegt misschien). De tribunes zijn nu ongeveer zo hoog als het veld, dus hoe trek je iets door zonder het verlagen van het veld? En dat noem jij te duur?harold schreef: ↑zo 11 mei 2025, 14:00Ze gaan dus wel de tribunes doortrekken tot het veld. De hoofdtribune krijgt een hele grote business lounge met daarboven en daarnaast als ik het goed heb begrepen aparte skyboxen. Daarmee komt de capaciteit op rond de 15.000. De tribune opgangen komen beneden (zal wel zoiets als bij het uitvak zijn) en als fase twee wordt de alleen de Hazenkamp verhoogd waarmee we een capaciteit van 17.000 krijgen. Heel misschien ook nog het veld verlagen, maar dat wordt waarschijnlijk te duur. Dat zijn nu de plannen. Van een betrouwbare bron.
Naja... ik denk dat de goedkoopste optie is (qua toeschouwers) om de velden minimaal door te trekken en dat houdt in dat het hoofdveld omlaag moet.
Lijkt me ook. Tzt het huidige veld per m2 verkopen om dat te financieren.
★★
Dat veld kan niet omlaag, is al tig keer gezegd.
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.
Dat heb ik dan ff misgelopen.... vertel ff je 'tig' keer svp.
-
- Contacteer:
Kan wel, is zelfs een optie maar ook een dure optie.
- De Kletskop
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Ze vliegen al vanaf ‘69 naar de maan. Maar het veld in de goffert kan niet omlaag haha!
Oh dat had met de zon te maken o.i.d. he? Intrekbare dakconstructie erbij 

★★
Omdat je dan de complete veldverwarming eerst zal moeten slopen en aangezien veldverwarming verplicht is zal dit een hele dure grap worden.De Kletskop schreef: ↑do 22 mei 2025, 11:41Maak jij dat uit?
Veldverwarming kost max un ton of 2 voor de aanschaf. Als dat al te duur vind, ben ik benieuwd hoe je tegen die 55miljoen aankijkt.pjottr schreef: ↑do 22 mei 2025, 13:44Omdat je dan de complete veldverwarming eerst zal moeten slopen en aangezien veldverwarming verplicht is zal dit een hele dure grap worden.De Kletskop schreef: ↑do 22 mei 2025, 11:41Maak jij dat uit?
-
- Contacteer:
Idd, ze willen voor 50 miljoen verbouwen. Veld verwarming deïnstalleren uitgraven en weer installeren moet makkelijk lukken dan. Volgens mij komen sommige hier echt uit een eiDRS schreef: ↑do 22 mei 2025, 13:59Veldverwarming kost max un ton of 2 voor de aanschaf. Als dat al te duur vind, ben ik benieuwd hoe je tegen die 55miljoen aankijkt.pjottr schreef: ↑do 22 mei 2025, 13:44Omdat je dan de complete veldverwarming eerst zal moeten slopen en aangezien veldverwarming verplicht is zal dit een hele dure grap worden.De Kletskop schreef: ↑do 22 mei 2025, 11:41Maak jij dat uit?