Leuk dat mensen dat willen, maar alternatieve locaties zijn er niet. Dan hadden ze daar 15 jaar geleden al voor moeten gaan, that ship has sailed. Alles wordt hier volgestampt met woningen..T.I.G.O. schreef: ↑di 15 apr 2025, 16:49Ik was verliefd op de oude goffert, kon leven met het in mijn ogen prima stadion wat we nu hebben maar we groeien uit ons jasje en moeten door want al veel te veel tijd verloren!
Ik ben al zover dat bij mij de goffert niet meer op deze plek heilig is.
Elders in Nijmegen iets moois met karakter (zie ,op bescheiden niveau,Helmond Sport) neerzetten daar kan ik mee leven omdat voor mij die “oude goffert” toch weg is.
Niet zo’n vierkant bak die je in 6 mnd uit de grond stampt maar iets echt moois!
Per saldo gaan we naar eniesee kijken en niet naar het stadion!
Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)
Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
Dat blijven is op zich nog geen slechte keuze.Zico schreef: ↑di 15 apr 2025, 13:42Ik denk dat het besluit om te blijven al vrij lang geleden is genomen. Ik heb mijn twijfels over hoe weloverwogen dat is gedaan en of er echt genoeg en creatief genoeg is gekeken naar andere opties. De aankoop kun je nog laten schieten natuurlijk, maar nu is of wordt alles al volgebouwd. Pal naast de bestaande Goffert kan alleen als je het daar wel kan combineren met woningbouw. Anders wordt het Wijchen of Noord achter de Hornbach. Klinkt ook niet echt aantrekkelijk. Maar goed, deze discussie is waarschijnlijk al achterhaald, denk dat ze vol inzetten op gefaseerde verbouwing van de bestaande Goffert en helemaal niet meer kijken naar nieuwbouw.burp schreef: ↑di 15 apr 2025, 10:04Parkeerplaats kan ook, maar dat leek mij wat krap.Zico schreef: ↑di 15 apr 2025, 09:52Goffertwei uiteraard niet, maar een nieuw stadion op de parkeerplaats voor het huidige stadion en dan het huidige stadion slopen en ‘teruggeven’ aan het park. Zou nog kunnen, en misschien is er aan de straatkant ook meer mogelijk qua commercie of woningbouw. Maar het is vooral jammer dat ze nooit naar de de Winkelsteeg hebben gekeken, dat was een mooi compromis geweest. Nu wordt daar de hele infrastructuur aangepast voor zwembad en woontorens. Daar had ook wel een stadion gepast.burp schreef: ↑ma 14 apr 2025, 20:53Waarom kunnen we eigenlijk geen nieuw stadion neerzetten op de Goffertweide?
Dan kan daarna de huidige locatie park worden waarin je enkel de historische poort, toren en nu al begroeide stukje oude Goffert in laat. Misschien mogen er dan wel appartementen in de bestaande toren.
Blijf je historisch op De Goffert, het bestemmingsplan van het park veranderd niet en als je het een beetje indeelt dan kunnen de grote concerten daarna ook weer (die zijn er toch niet ieder jaar).
Ik bedoelde aan de andere kant zo dicht mogelijk tegen het huidige stadion aan.
Maar idee is verder redelijk hetzelfde.
Nu de Graafseweg toch verlegd wordt, had er ook wel een stadion direct naast station De Goffert gepast.
De hele Winkelsteeg plannen zijn nu een gepasseerd station ook door de focus van de club die enkel gericht was op de aankoop van het huidige stadion en geen twee sporen plan.
Aankoop moet je sowieso niet doen als je er naast wilt bouwen. Dat moet je juist samen met de gemeente doen.
Andere opties als Noord en Bijsterhuizen verdwenen ook snel.
Winkelsteeg is voor NEC waarschijnlijk ook lastig geweest om aan te haken, dat ging in de gemeente echt razendsnel met woningen en vervanging van de Massinkhal. Dat was echter wel een momentum. NEC was in die periode vooral bezig met compleet onrealistische plannen op de huidige locatie.
Met die plannen is echt veel tijd verspild terwijl het bouwen in de rest van Nijmegen juist razendsnel gaat.
Nu zitten we weer in dat langdurige traject van aankoop huidige stadion.
Jeej er is na zoveel jaar eindelijk een prijs.
Maar.....
1 Geen financiering
2 Geen concreet plan
en 3 wat koop je dan eigenlijk? Een slecht onderhouden bijna bouwval.
De gemeente wil er niet voor niets heel graag vanaf.
Eigenlijk is aankoop momenteel eigenlijk juist het slechtste wat de club kan doen en de snelste optie naar een toekomstig faillissement.
Binnen de gemeentegrenzen zijn bijna geen plekken meer.
Als het aan mij ligt blijven we op de Goffert, maar als alternatief is er maar één realistische plek met de juiste infrastructuur, en die heb ik al eerder aangedragen hier en welke ook goed te bereiken is. Neerbosch-West!
Kinderdorp naar de Goffert en NEC naar NBW!
Infrastructuur is eenvoudig aan te passen, busstation bij de school aan de overkant, pendelbus vanaf station de Goffert en we zijn al een heel eind, en het ligt nog op Nimweegs grondgebied.
Maar nogmaals, liefst Goffert.
https://earth.google.com/web/search/nij ... _____8BEAA
Als het aan mij ligt blijven we op de Goffert, maar als alternatief is er maar één realistische plek met de juiste infrastructuur, en die heb ik al eerder aangedragen hier en welke ook goed te bereiken is. Neerbosch-West!
Kinderdorp naar de Goffert en NEC naar NBW!
Infrastructuur is eenvoudig aan te passen, busstation bij de school aan de overkant, pendelbus vanaf station de Goffert en we zijn al een heel eind, en het ligt nog op Nimweegs grondgebied.
Maar nogmaals, liefst Goffert.
https://earth.google.com/web/search/nij ... _____8BEAA
NEC ON TOUR.... soon in your stadium!
-
- Contacteer:
Liefst blijf ik in de Goffert. Ik denk ook dat dat moet kunnen. Maar als alternatief droom ik soms van bouwen bij het Waalstrandje op Veur-Lent. Half in de Waal en op speeldagen mooi uitgelicht zodat je vanaf de Waalkade mee kan genieten als het gejuich over het water wordt gedragen?......
Hahaha ja het Waalstadion op Veur-Lent.caravaggio schreef: ↑do 17 apr 2025, 16:09Liefst blijf ik in de Goffert. Ik denk ook dat dat moet kunnen. Maar als alternatief droom ik soms van bouwen bij het Waalstrandje op Veur-Lent. Half in de Waal en op speeldagen mooi uitgelicht zodat je vanaf de Waalkade mee kan genieten als het gejuich over het water wordt gedragen?......
Vond dat ook een mooie optie.
Niet erg realistisch, maar wel heel mooi.
- Bottendaal
- Contacteer:
Dat is aan de verkeerde kant van de Waal.caravaggio schreef: ↑do 17 apr 2025, 16:09Liefst blijf ik in de Goffert. Ik denk ook dat dat moet kunnen. Maar als alternatief droom ik soms van bouwen bij het Waalstrandje op Veur-Lent. Half in de Waal en op speeldagen mooi uitgelicht zodat je vanaf de Waalkade mee kan genieten als het gejuich over het water wordt gedragen?......
Aan de vossendijk/oostkanaaldijk
-
- Contacteer:
Maar dat word lastig voetballen aangezien Bruls die strandjes ‘s avonds sluitcaravaggio schreef: ↑do 17 apr 2025, 16:09Liefst blijf ik in de Goffert. Ik denk ook dat dat moet kunnen. Maar als alternatief droom ik soms van bouwen bij het Waalstrandje op Veur-Lent. Half in de Waal en op speeldagen mooi uitgelicht zodat je vanaf de Waalkade mee kan genieten als het gejuich over het water wordt gedragen?......
Zou ik wel een schitterend beeld vinden. Lekker vanaf mijn balkon op de Waal(brug/kade), benedenstad én NEC stadion uitkijken..burp schreef: ↑do 17 apr 2025, 19:39Hahaha ja het Waalstadion op Veur-Lent.caravaggio schreef: ↑do 17 apr 2025, 16:09Liefst blijf ik in de Goffert. Ik denk ook dat dat moet kunnen. Maar als alternatief droom ik soms van bouwen bij het Waalstrandje op Veur-Lent. Half in de Waal en op speeldagen mooi uitgelicht zodat je vanaf de Waalkade mee kan genieten als het gejuich over het water wordt gedragen?......
Vond dat ook een mooie optie.
Niet erg realistisch, maar wel heel mooi.

Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
Maar ja, voordat er een schop in de grond gaat ben je weer 10 jr verder en een stadion kost dan drie keer zoveel
In de huidige tijd kan dat helaas niet meer.

In de huidige tijd kan dat helaas niet meer.
En Marcel is dik in de 70 dan…..
Alles komt goed !!
- Legendario
- Contacteer:
Mevrouw Ameland houdt jou jong.
Maar dat mag je hier niet zeggen.
- jackkreta
- Contacteer:

Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.
Zal de groep Femina Batavorum nog in leven zijn?
Destijds verschillende logo's voor gemaakt maar na een roze rookbom voor de hoofdingang nooit meer iets van vernomen.
Destijds verschillende logo's voor gemaakt maar na een roze rookbom voor de hoofdingang nooit meer iets van vernomen.
Liever niet degraderen dan twee pandaberen