Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)
- Bottendaal
- Contacteer:
Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)
Johnny schreef: ↑di 06 feb 2024, 17:59Als de tribunes worden doorgetrokken naar het veld krijg je echt een wel een mooi stadion, dicht op het veld, dicht op de spelers, zal een "engels" gevoel geven.Polleke schreef: ↑di 06 feb 2024, 17:51Als NEC-supporter had ik een emotionele binding met het oude stadion. Maar daar houdt het echt mee op. Het was een betonnen bak, waar je aan de zijkanten bijna 15 meter van het veld afzat en als je op de oude East-side stond ging je richting de 50 meter. Wielerbaan, sintelbaan, gebroken beton. Vele tribunes waren afgekeurd.RobertvdW schreef: ↑di 06 feb 2024, 14:52Wie de rijke historie van het oude stadion kent en ervaren heeft schrijft niet misplaatst over die betonnen badkuip! Ik heb vele wedstrijden met 1000 of 2000 meegemaakt, maar ook wedstrijden met 20000 toeschouwers of zelfs meer. In NEC’s topjaren direct na de oorlog kwamen er wel 26000 toeschouwers.Polleke schreef: ↑di 06 feb 2024, 13:35Het verbaast me niks..... Nijmegen (met name via Noord), Wijchen, Groesbeek.... overal wordt bijgebouwd. Het achterland neemt gewoon toe. Mensen onder de 30 kennen een NEC dat best succesvol is geweest, zijn daarmee opgegroeid. Niet het NEC in een betonnen badkuip met 2000 man op de tribune.
Het was ons thuis als voetbalclub, maar het was geen mooi thuis. Het huidige stadion is ook niet mooi. Het is een 13 in een dozijn stadion, van betonnen tribunes en een gracht.
Wat beide stadions wel hebben is de ligging. Het ligt echt schitterend. In die kuil, op die locatie. Nu moet je eens voorstellen dat het stadion zelf ook nog eens iets schitterends is.
Ik denk dat dit zeer goed bij NEC zal passen. Ik vind stadions met één tribune (dus geen ring) ook altijd mooier.
En als je de toegangpoortjes verplaatst naar de tunnel en de twee trappen kun je de gehele ruimte onder de tribunes gebruiken voor wc's, drinken en eten. De "grachten" kun je dan gebruiken voor palen voor het fundament van de tribunes naar het veld toe.Polleke schreef: ↑ma 12 feb 2024, 15:26Johnny schreef: ↑di 06 feb 2024, 17:59Als de tribunes worden doorgetrokken naar het veld krijg je echt een wel een mooi stadion, dicht op het veld, dicht op de spelers, zal een "engels" gevoel geven.Polleke schreef: ↑di 06 feb 2024, 17:51Als NEC-supporter had ik een emotionele binding met het oude stadion. Maar daar houdt het echt mee op. Het was een betonnen bak, waar je aan de zijkanten bijna 15 meter van het veld afzat en als je op de oude East-side stond ging je richting de 50 meter. Wielerbaan, sintelbaan, gebroken beton. Vele tribunes waren afgekeurd.RobertvdW schreef: ↑di 06 feb 2024, 14:52Wie de rijke historie van het oude stadion kent en ervaren heeft schrijft niet misplaatst over die betonnen badkuip! Ik heb vele wedstrijden met 1000 of 2000 meegemaakt, maar ook wedstrijden met 20000 toeschouwers of zelfs meer. In NEC’s topjaren direct na de oorlog kwamen er wel 26000 toeschouwers.Polleke schreef: ↑di 06 feb 2024, 13:35Het verbaast me niks..... Nijmegen (met name via Noord), Wijchen, Groesbeek.... overal wordt bijgebouwd. Het achterland neemt gewoon toe. Mensen onder de 30 kennen een NEC dat best succesvol is geweest, zijn daarmee opgegroeid. Niet het NEC in een betonnen badkuip met 2000 man op de tribune.
Het was ons thuis als voetbalclub, maar het was geen mooi thuis. Het huidige stadion is ook niet mooi. Het is een 13 in een dozijn stadion, van betonnen tribunes en een gracht.
Wat beide stadions wel hebben is de ligging. Het ligt echt schitterend. In die kuil, op die locatie. Nu moet je eens voorstellen dat het stadion zelf ook nog eens iets schitterends is.
Ik denk dat dit zeer goed bij NEC zal passen. Ik vind stadions met één tribune (dus geen ring) ook altijd mooier.
Ik denk dat die investering snel terugverdiend is.
En offer een gedeelte van de bovenkant van de business seats op maak loges die meer geld opleveren. Business seats zitten toch niet altijd vol. Krijg je beetje het idee dat leverkusen heeft, niet mooi maar levert wel geld op.
Laatst gewijzigd door Johnny op ma 12 feb 2024, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
"I was raised outta steel, here in the swamps of Nijmegen.’ (Springsteen 2024)
- DeFiscalist
- Contacteer:
Overigens als je niet zeer specifieke voorkeuren hebt, hoe kun je dan al 8 jaar op de lijst staan. Wij stonden voor een extra kaart een kleine 2 jaar op de lijst en hadden er direct 1 op de gewenste tribune. Al moet ik zeggen wij voeren hem ook weer op naar 4.001 vanaf april...DRS schreef: ↑di 06 feb 2024, 10:19Binnekort maar eens langs NEC, ik sta al sinds de promotie op die lijst met twee vrienden. Daarvoor mocht ik niet gaan, dus zit al onderhand 8 a 9 jaar zonder seizoenskaart. En daar baal ik enorm van.bertje schreef: ↑di 06 feb 2024, 09:394.000?! De tering, wel echt bizar hoe het leeft tegenwoordig!nec4n schreef: ↑di 06 feb 2024, 08:05Mark van Rijswijk zei tijdens NEC - Heracles dat er 4.000 mensen op de wachtlijst staan. Schaarste is leuk, maar een groter stadion geen overbodige luxe. Wellicht toch ook richting 17.500 gaan dan…met als het kan nog een makkelijke uitbreidingsstap naar 20.000.
NEC leeft, en vooral ook onder jongeren. En die hebben nou net de toekomst.
De uitbreiding kan mij echt niet snel genoeg beginnen.
-
- Contacteer:
Het zal mij niets verbazen dat de jongens met een stadionverbod door nec steeds onder aan de lijst worden gezet. Aantal maten staan ook al verdacht lang op de wachtlijstDeFiscalist schreef: ↑ma 12 feb 2024, 17:02Overigens als je niet zeer specifieke voorkeuren hebt, hoe kun je dan al 8 jaar op de lijst staan. Wij stonden voor een extra kaart een kleine 2 jaar op de lijst en hadden er direct 1 op de gewenste tribune. Al moet ik zeggen wij voeren hem ook weer op naar 4.001 vanaf april...DRS schreef: ↑di 06 feb 2024, 10:19Binnekort maar eens langs NEC, ik sta al sinds de promotie op die lijst met twee vrienden. Daarvoor mocht ik niet gaan, dus zit al onderhand 8 a 9 jaar zonder seizoenskaart. En daar baal ik enorm van.bertje schreef: ↑di 06 feb 2024, 09:394.000?! De tering, wel echt bizar hoe het leeft tegenwoordig!nec4n schreef: ↑di 06 feb 2024, 08:05Mark van Rijswijk zei tijdens NEC - Heracles dat er 4.000 mensen op de wachtlijst staan. Schaarste is leuk, maar een groter stadion geen overbodige luxe. Wellicht toch ook richting 17.500 gaan dan…met als het kan nog een makkelijke uitbreidingsstap naar 20.000.
Voorlopig ook nog maar lekker laten wachten dan. Laten we die kaarten maar gewoon geven aan mensen die nog geen kans hebben gehad.FC Hilversum schreef: ↑ma 12 feb 2024, 18:42Het zal mij niets verbazen dat de jongens met een stadionverbod door nec steeds onder aan de lijst worden gezet. Aantal maten staan ook al verdacht lang op de wachtlijstDeFiscalist schreef: ↑ma 12 feb 2024, 17:02Overigens als je niet zeer specifieke voorkeuren hebt, hoe kun je dan al 8 jaar op de lijst staan. Wij stonden voor een extra kaart een kleine 2 jaar op de lijst en hadden er direct 1 op de gewenste tribune. Al moet ik zeggen wij voeren hem ook weer op naar 4.001 vanaf april...DRS schreef: ↑di 06 feb 2024, 10:19Binnekort maar eens langs NEC, ik sta al sinds de promotie op die lijst met twee vrienden. Daarvoor mocht ik niet gaan, dus zit al onderhand 8 a 9 jaar zonder seizoenskaart. En daar baal ik enorm van.bertje schreef: ↑di 06 feb 2024, 09:394.000?! De tering, wel echt bizar hoe het leeft tegenwoordig!nec4n schreef: ↑di 06 feb 2024, 08:05Mark van Rijswijk zei tijdens NEC - Heracles dat er 4.000 mensen op de wachtlijst staan. Schaarste is leuk, maar een groter stadion geen overbodige luxe. Wellicht toch ook richting 17.500 gaan dan…met als het kan nog een makkelijke uitbreidingsstap naar 20.000.
Nou.... FC Utrecht heeft pas het stadion gekocht. En nu ligt er al een vergaand plan voor uitbreiding, vergroening, een hotel en ja... meerdere woontorens specifiek gericht op bv studenten. Inspraak met omwonenden heeft al plaatsgevonden en de plannen lijken in een stroomversnelling te zitten.
Zo kan het gaan als je niet in een beschermd stadspark zit.
Precies..ik hou van de Goffert maar echt handig is het niet.Polleke schreef: ↑vr 16 feb 2024, 19:08Nou.... FC Utrecht heeft pas het stadion gekocht. En nu ligt er al een vergaand plan voor uitbreiding, vergroening, een hotel en ja... meerdere woontorens specifiek gericht op bv studenten. Inspraak met omwonenden heeft al plaatsgevonden en de plannen lijken in een stroomversnelling te zitten.
Zou NEC ook moeten doen, hele Gofferttribune staantribune, goed voor de sfeer en meer toeschouwers.
Samen met de tribunes doortrekken naar het veld zodat seizoenkaarthouders die willen blijven zitten ook kunnen blijven zitten, op wel een andere plek in het stadion.
https://www.tubantia.nl/heracles/mogeli ... ook.com%2F
Samen met de tribunes doortrekken naar het veld zodat seizoenkaarthouders die willen blijven zitten ook kunnen blijven zitten, op wel een andere plek in het stadion.
Johnny schreef: ↑za 17 feb 2024, 02:10Zou NEC ook moeten doen, hele Gofferttribune staantribune, goed voor de sfeer en meer toeschouwers.
En de sfeer word er (nog) beter van in het stadion!
Als een theater verbouwd wordt dan kijk je toch ook gewoon na de verbouwing waar je kan gaan zitten? Feit dat je vaak op die plek zit en die plek door een verbouwing verdwijnt terwijl je wel een nieuwe plek aangeboden krijgt, kan toch geen reden zijn om de verbouwing niet door te laten gaan?Tyson schreef: ↑za 17 feb 2024, 02:12Johnny schreef: ↑za 17 feb 2024, 02:10Zou NEC ook moeten doen, hele Gofferttribune staantribune, goed voor de sfeer en meer toeschouwers.
Kan dan alleen nog iets met prijsverschil en vaste groep te maken hebben maar daar zou de club dan extra aandacht aan moeten besteden om dit netjes op te lossen.
Een soort verplichte verhuizing van supporters, ik krijg een deja-va gevoel hoe vak 080 tot stand kwam destijds.Johnny schreef: ↑za 17 feb 2024, 02:10Zou NEC ook moeten doen, hele Gofferttribune staantribune, goed voor de sfeer en meer toeschouwers.
Alles komt goed !!
Ja, en dat heeft alleen maar goeds gebracht.vak Oost schreef: ↑ma 19 feb 2024, 13:03Een soort verplichte verhuizing van supporters, ik krijg een deja-va gevoel hoe vak 080 tot stand kwam destijds.Johnny schreef: ↑za 17 feb 2024, 02:10Zou NEC ook moeten doen, hele Gofferttribune staantribune, goed voor de sfeer en meer toeschouwers.
Tyson schreef: ↑za 17 feb 2024, 02:12Johnny schreef: ↑za 17 feb 2024, 02:10Zou NEC ook moeten doen, hele Gofferttribune staantribune, goed voor de sfeer en meer toeschouwers.
Hoewel ik het daarmee eens ben, lijkt het me in de praktijk wel lastig om groepen te verplaatsen. Dat komt vooral doordat het stadion al tamelijk vol zit, waardoor je maar beperkte wisselruimte hebt. Als een groep van 6 mensen dan naar een zitvak in een hoek wil, terwijl 6 uit de hoek naar het midden willen gaat het goed. Maar over het algemeen zullen die dingen juist net niet passen door verschillende groepsgroottes enzo. Lijkt me realistischer om het direct bij de verbouwing van de Goffert te doen. Dan heb je die flexibiliteit meer, doordat er meer plaatsen komen. En dan wordt er sowieso veel omgegooid, waardoor je wisselingen krijgt.Curva schreef: ↑ma 19 feb 2024, 08:15Als een theater verbouwd wordt dan kijk je toch ook gewoon na de verbouwing waar je kan gaan zitten? Feit dat je vaak op die plek zit en die plek door een verbouwing verdwijnt terwijl je wel een nieuwe plek aangeboden krijgt, kan toch geen reden zijn om de verbouwing niet door te laten gaan?Tyson schreef: ↑za 17 feb 2024, 02:12Johnny schreef: ↑za 17 feb 2024, 02:10Zou NEC ook moeten doen, hele Gofferttribune staantribune, goed voor de sfeer en meer toeschouwers.
Kan dan alleen nog iets met prijsverschil en vaste groep te maken hebben maar daar zou de club dan extra aandacht aan moeten besteden om dit netjes op te lossen.
Zo bedoelde ik het . Meer plekken creëren waarbij je dan de zittenblijvers kan verhuizen naar de nieuw gecreëerde zitplaatsen.Gijscoman schreef: ↑ma 19 feb 2024, 13:51Hoewel ik het daarmee eens ben, lijkt het me in de praktijk wel lastig om groepen te verplaatsen. Dat komt vooral doordat het stadion al tamelijk vol zit, waardoor je maar beperkte wisselruimte hebt. Als een groep van 6 mensen dan naar een zitvak in een hoek wil, terwijl 6 uit de hoek naar het midden willen gaat het goed. Maar over het algemeen zullen die dingen juist net niet passen door verschillende groepsgroottes enzo. Lijkt me realistischer om het direct bij de verbouwing van de Goffert te doen. Dan heb je die flexibiliteit meer, doordat er meer plaatsen komen. En dan wordt er sowieso veel omgegooid, waardoor je wisselingen krijgt.Curva schreef: ↑ma 19 feb 2024, 08:15Als een theater verbouwd wordt dan kijk je toch ook gewoon na de verbouwing waar je kan gaan zitten? Feit dat je vaak op die plek zit en die plek door een verbouwing verdwijnt terwijl je wel een nieuwe plek aangeboden krijgt, kan toch geen reden zijn om de verbouwing niet door te laten gaan?Tyson schreef: ↑za 17 feb 2024, 02:12Johnny schreef: ↑za 17 feb 2024, 02:10Zou NEC ook moeten doen, hele Gofferttribune staantribune, goed voor de sfeer en meer toeschouwers.
Ah top, in dat geval volledig met je eens!Curva schreef: ↑ma 19 feb 2024, 14:11Zo bedoelde ik het . Meer plekken creëren waarbij je dan de zittenblijvers kan verhuizen naar de nieuw gecreëerde zitplaatsen.Gijscoman schreef: ↑ma 19 feb 2024, 13:51Hoewel ik het daarmee eens ben, lijkt het me in de praktijk wel lastig om groepen te verplaatsen. Dat komt vooral doordat het stadion al tamelijk vol zit, waardoor je maar beperkte wisselruimte hebt. Als een groep van 6 mensen dan naar een zitvak in een hoek wil, terwijl 6 uit de hoek naar het midden willen gaat het goed. Maar over het algemeen zullen die dingen juist net niet passen door verschillende groepsgroottes enzo. Lijkt me realistischer om het direct bij de verbouwing van de Goffert te doen. Dan heb je die flexibiliteit meer, doordat er meer plaatsen komen. En dan wordt er sowieso veel omgegooid, waardoor je wisselingen krijgt.Curva schreef: ↑ma 19 feb 2024, 08:15Als een theater verbouwd wordt dan kijk je toch ook gewoon na de verbouwing waar je kan gaan zitten? Feit dat je vaak op die plek zit en die plek door een verbouwing verdwijnt terwijl je wel een nieuwe plek aangeboden krijgt, kan toch geen reden zijn om de verbouwing niet door te laten gaan?Tyson schreef: ↑za 17 feb 2024, 02:12Johnny schreef: ↑za 17 feb 2024, 02:10Zou NEC ook moeten doen, hele Gofferttribune staantribune, goed voor de sfeer en meer toeschouwers.
- Super-Simr
- Contacteer:
Zou de gemeente meegaan in al het feestgedruis en snel tot een akkoord komen met NEC? Het wordt wel eens tijd...
Nijmegen, Nijmegen, altijd zon en nooit eens regen!
-
- Contacteer:
Zonder gekkigheid is dit natuurlijk hét moment om door te stoten. NEC leeft als nooit te voren.Super-Simr schreef: ↑wo 28 feb 2024, 12:32Zou de gemeente meegaan in al het feestgedruis en snel tot een akkoord komen met NEC? Het wordt wel eens tijd...
100%. Had in 2009 al gemoeten. Deze boot moet je nu niet missen. Doorpakken!Nijmegen0413 schreef: ↑wo 28 feb 2024, 12:39Zonder gekkigheid is dit natuurlijk hét moment om door te stoten. NEC leeft als nooit te voren.Super-Simr schreef: ↑wo 28 feb 2024, 12:32Zou de gemeente meegaan in al het feestgedruis en snel tot een akkoord komen met NEC? Het wordt wel eens tijd...
- Super-Simr
- Contacteer:
Dit is toch wel heel triest:
https://open.spotify.com/episode/2L7TKz ... 2hPj7TGqSw
Wat bezielt zo een wethouder Vergunst?
Kun je de clou vertellen?Super-Simr schreef: ↑za 02 mar 2024, 14:42Dit is toch wel heel triest:
- Super-Simr
- Contacteer:
Het (moedwillig) achterhouden van informatie/communicatie over het stadion dossier.P. schreef: ↑za 02 mar 2024, 20:05Kun je de clou vertellen?Super-Simr schreef: ↑za 02 mar 2024, 14:42Dit is toch wel heel triest:
NEC is jarenlang bezig geweest met plannen voor wonen in het stadion terwijl dat (achteraf) voor de gemeente nooit een optie is geweest. De raad van de gemeente Nijmegen was nogal verbaasd dat dit nooit is besproken.
- Super-Simr
- Contacteer:
https://x.com/degelderlander/status/176 ... ZuCJj8gyvA
Iemand het hele artikel?
Iemand het hele artikel?
Raadslid wil weten hoe het zit met plannen rond stadion NEC, maar krijgt wéér info die niet zou bestaan: ‘Totale minachting’
Wat hebben de gemeente en NEC onderling nou precies besproken over stadionplannen van de club? Raadslid Paul Eigenhuijsen probeert het al maanden te achterhalen. Steeds kwam er geen of te weinig info, vond hij. De wethouder zei sorry en beloofde beterschap. Maar nu lijkt het wéér mis.
Daan Rieken 07-03-24, 10:01
Deze week zijn stadiondocumenten opgedoken waarvan het bestaan eerst werd ontkend. Raadslid Eigenhuijsen voelt zich niet serieus genomen: ,,Zo krijg ik het idee dat ik word tegengewerkt.”
Even voor de helderheid: de discussie gaat niet over de inhoud van de plannen voor het Goffertstadion. Daarover zijn burgemeester, wethouders en gemeenteraad het eens. Woningbouw rond het stadion mag niet. Wel zal de gemeente met NEC in gesprek gaan over de verkoop van het onderkomen aan de club. De pijn zit hem niet in de plannen, maar in het proces.
Want, zegt Eigenhuijsen: hij heeft als lid van de gemeenteraad informatie niet gekregen over de stadionplannen waar hij het stadsbestuur wel om had gevraagd. ,,En dat is een politieke doodzonde.”
Komt dat verhaal bekend voor? Kan kloppen. Eind januari ontstond tijdens een gemeenteraadsvergadering al een flinke clash over hetzelfde onderwerp. Eigenhuijsen (GewoonNijmegen.Nu) was woedend over de gebrekkige informatievoorziening van het stadsbestuur. Hij diende zelfs een motie van treurnis in tegen verantwoordelijk wethouder Noël Vergunst. Zeventien raadsleden steunden die, net niet genoeg voor een meerderheid.
Spijt en toch: ‘opnieuw mis’
Wethouder Vergunst betuigde spijt en beloofde beterschap: ,,Wat er gebeurd is, moet leiden tot aanpassing en verbetering. Dat zullen we sowieso oppakken.” Nu, ruim een maand na die woorden, is het volgens Eigenhuijsen opnieuw misgegaan. ,,Zo krijg ik haast het idee dat er alles aan wordt gedaan om mij tegen te werken. Dit is totale minachting van mijn rol als raadslid.”
Hij baalt van een brief die hij dinsdag van het stadsbestuur ontvangen heeft. Als bijlage zijn achttien documenten toegevoegd met communicatie uit 2023 tussen NEC, gemeente en bouwbedrijf KlokGroep. Daarin wisselen partijen ideeën uit over de stadionplannen en worden (door de club) ook eventuele nieuwbouwlocaties geopperd.
Er komt nu opnieuw informatie boven tafel waarvan in november is gezegd dat die niet zou bestaan. Dat voelt als een klap in mijn gezicht
Paul Eigenhuijsen , Gemeenteraadslid
Eigenhuijsen is boos. Niet over de inhoud, wel over het feit dat hij de info uit 2023 nu pas krijgt. Hij vraagt er al vanaf medio november om - via zeker drie officiële verzoeken - en heeft het nu pas compleet. ,,Terwijl mij eerst werd verteld dat er helemaal geen communicatie zou bestaan en eind januari werd gezegd dat er slechts één mailtje uit 2023 lag.”
Wethouder: ‘Info gegeven waar Eigenhuijsen om vroeg’
De nieuwste informatie ontvangt het raadslid nadat hij op 1 februari - de dag na de motie van treurnis - met een zogenoemde technische vraag - opnieuw vraagt om de communicatie uit 2023. Volgens Vergunst was dat officieel de eerste keer dat Eigenhuijsen daarom vroeg. ,,Hij is op 1 februari met een nieuwe vraag gekomen over documentatie uit 2023, die hebben wij hem nu gegeven.”
Daarnaast, zeggen burgemeester en wethouders, heeft het raadslid eerder gevraagd om informatie over specifiek koop en verbouw van de huidige Goffert, niet om eventuele andere (stadion)plannen van de voetbalclub.
Eigenhuijsen bestrijdt die lezing. Hij laat de e-mail zien waarmee alles begon. Verstuurd op 15 november aan de griffie met vragen aan de gemeente. ‘Jullie zullen begrijpen dat ik graag alle communicatie tussen gemeente, NEC (en KlokGroep) wil ontvangen met betrekking tot de afspraken die gemaakt zijn in 2020 en verder’, staat er.
‘Leugen’
,,2020 en verder, betekent dus uiteraard ook 2023. Als het stadsbestuur nu beweert dat ik daar niet voor afgelopen februari om heb gevraagd, is dat een leugen. Er komt nu opnieuw informatie boven tafel waarvan in november is gezegd dat die niet bestond. Dat voelt als een klap in mijn gezicht. Alsof ik als raadslid steeds tegen een muur aanloop als ik informatie wil. Frustrerend. Wat nu? Daar moet ik ook zelf over nadenken.”
NEC ON TOUR.... soon in your stadium!