Legio Noviomagum

Discussieer hier over de Supportersvereniging, HKN, Legio Noviomagum, in en om De Goffert etc.
BIESKE
Berichten: 6749
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:40
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door BIESKE »

Jeroentje schreef:
En een terrein voor het stadion om voor de wedstrijd te BBQ'en achterop mijn pick up.
Is het Goffertpark groot genoeg ? ;)

Gebruikersavatar
Harold Bastiaans
Berichten: 7280
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Harold Bastiaans »

Strooper schreef:Megafoons zijn in mijn ogen mooi bij kolkende massa's in Zuid-europese landen, maar niet in de Goffert.
Heracles heeft ook zon ding, met zon schreeuwer erachter..... :mrgreen:
Geen onderschrift is ook een onderschrift!

Gebruikersavatar
William
Berichten: 987
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:26
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door William »

mitsie schreef:
Jeffrey schreef:
Strooper schreef:Megafoons zijn in mijn ogen mooi bij kolkende massa's in Zuid-europese landen, maar niet in de Goffert.
Niet mee eens. Als je een sfeervak hebt kan het altijd goed van pas komen. Nu zal het overigens weinig uithalen.
Zorg jij voor een sfeervak..Geef ik dat vak een megafoon kado :mrgreen: ..??
Oke, dat staat vast :mrgreen:
Legio Noviomagum en De Trouwe Honden

Gebruikersavatar
Del Piero
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 20:10
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Del Piero »

Harold, ForzaNEC.nl schreef:
Strooper schreef:Megafoons zijn in mijn ogen mooi bij kolkende massa's in Zuid-europese landen, maar niet in de Goffert.
Heracles heeft ook zon ding, met zon schreeuwer erachter..... :mrgreen:
Laat dat ding maar lekker in Almelo.

Gebruikersavatar
H-Zenkamp
Berichten: 2615
Lid geworden op: do 12 jul 2007, 16:11
Locatie: Zetten
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door H-Zenkamp »

Nacompetitie GA Eagles '97 thuis stond er ook iemand met een megafoon (in het uitvak)..erg irritant.
★★

Michael
Berichten: 4580
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 15:49
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Michael »

Ben benieuwd wat er uit de enquete volgt. Denk niet dat 50% toe zal zeggen op het voorstel "ongenummerde plaatsen".

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Frans »

Michael schreef:Ben benieuwd wat er uit de enquete volgt. Denk niet dat 50% toe zal zeggen op het voorstel "ongenummerde plaatsen".
Ik vrees ook van niet, en kan dat ergens nog wel begrijpen ook. Mensen die al 7 jaar in Vak M zitten op hun vaste plek willen die graag behouden.
Ik denk dat het wachten wordt op de uitbreiding van het stadion, dan een nieuw vak daarvoor inrichten en eenieder zijn vrije keus laten.
NECTheBest

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Frans »

Michael schreef:Ben benieuwd wat er uit de enquete volgt. Denk niet dat 50% toe zal zeggen op het voorstel "ongenummerde plaatsen".
Ik vrees ook van niet, en kan dat ergens nog wel begrijpen ook. Mensen die al 7 jaar in Vak M zitten op hun vaste plek willen die graag behouden.
Ik denk dat het wachten wordt op de uitbreiding van het stadion, dan een nieuw vak daarvoor inrichten en eenieder zijn vrije keus laten.
NECTheBest

Gebruikersavatar
William
Berichten: 987
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:26
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door William »

Ik vind de kans wel reël. 50% moet dan toe zeggen, maar niet antwoorden op de brief is ook goedkeuren. Sommige mensen nemen niet eens de moeite om de brief te lezen of daarop te antwoorden.
Legio Noviomagum en De Trouwe Honden

Gebruikersavatar
CHEF
Berichten: 7123
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 17:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door CHEF »

William schreef:Ik vind de kans wel reël. 50% moet dan toe zeggen, maar niet antwoorden op de brief is ook goedkeuren. Sommige mensen nemen niet eens de moeite om de brief te lezen of daarop te antwoorden.
Belachelijk voor woorden

Gebruikersavatar
Harold Bastiaans
Berichten: 7280
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Harold Bastiaans »

CHEF schreef:
William schreef:Ik vind de kans wel reël. 50% moet dan toe zeggen, maar niet antwoorden op de brief is ook goedkeuren. Sommige mensen nemen niet eens de moeite om de brief te lezen of daarop te antwoorden.
Belachelijk voor woorden
:withstupid:
Geen onderschrift is ook een onderschrift!

Michael
Berichten: 4580
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 15:49
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Michael »

:withstupid: Verhuis zo'n vak naar de overkant (losse verkoop) of wacht op uitbreiding...

Ik moet bekennen dat ik ook nee ga stemmen...

mitsie
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 20:09
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door mitsie »

Michael schreef::withstupid: Verhuis zo'n vak naar de overkant (losse verkoop) of wacht op uitbreiding...

Ik moet bekennen dat ik ook nee ga stemmen...
Zo'n vak verhuizen ze nooit naar de overkant. Zou betekenen dat de sfeermakers naast het uitvak moeten zitten. Daarbij..die mensen die vinden dat ze zo mooi zicht hebben op het veld van achter het doel..kunnen ook naar de overkant. Zelfde aanzicht maar dan vanaf de andere kant :tong: :mrgreen: ..

Maar goed..Ik denk dat inrichting van een sfeervak op de Gofferttribune nooit gaat lukken. Misschien moeten ze het koppelen aan een lidmaatschap bijv van Legio Noviomagum. Dan heeft Legio Noviomagum meteen geld om de sfeeracties te financieren die dan uitgevoerd kan worden door diegene in dat sfeervak :mrgreen: ..
Three Lions on the shirt..

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Bleum »

Harold, ForzaNEC.nl schreef:
CHEF schreef:
William schreef:Ik vind de kans wel reël. 50% moet dan toe zeggen, maar niet antwoorden op de brief is ook goedkeuren. Sommige mensen nemen niet eens de moeite om de brief te lezen of daarop te antwoorden.
Belachelijk voor woorden
:withstupid:
:withstupid:
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7129
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door jetipo »

Wat is sfeer? Wie zorgt er voor sfeer? Zou het hele stadion niet een groot sfeervak moeten zijn? Welke gradaties bestaan er in sfeer? Wie bepaalt de sfeer?
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
NEC4EVER
Berichten: 1558
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 01:15
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door NEC4EVER »

jetipo schreef:Wat is sfeer? Wie zorgt er voor sfeer? Zou het hele stadion niet een groot sfeervak moeten zijn? Welke gradaties bestaan er in sfeer? Wie bepaalt de sfeer?
Kijk een keertje om je heen bij een willekeurige thuiswedstrijd van NEC, dan weet je in ieder geval wat GEEN SFEER is...

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7129
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door jetipo »

NEC4EVER schreef:
jetipo schreef:Wat is sfeer? Wie zorgt er voor sfeer? Zou het hele stadion niet een groot sfeervak moeten zijn? Welke gradaties bestaan er in sfeer? Wie bepaalt de sfeer?
Kijk een keertje om je heen bij een willekeurige thuiswedstrijd van NEC, dan weet je in ieder geval wat GEEN SFEER is...
Zouden mijn vragen daar toevallig iets mee te maken kunnen hebben?...duh...
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Jeroentje
Berichten: 1838
Lid geworden op: do 07 jun 2007, 07:04
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Jeroentje »

jetipo schreef:Wat is sfeer? Wie zorgt er voor sfeer? Zou het hele stadion niet een groot sfeervak moeten zijn? Welke gradaties bestaan er in sfeer? Wie bepaalt de sfeer?

Zie ook http://www.filosofie-online.nl!
Even a broken clock is right twice a day.

mitsie
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 20:09
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door mitsie »

jetipo schreef:Wat is sfeer? Wie zorgt er voor sfeer? Zou het hele stadion niet een groot sfeervak moeten zijn? Welke gradaties bestaan er in sfeer? Wie bepaalt de sfeer?
Waarom heet een stoel een stoel? Het is meestal gewoon saai wat dat betreft bij NEC. Maakt niet uit wat sfeer is..
Three Lions on the shirt..

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7129
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door jetipo »

Jeroentje schreef:
jetipo schreef:Wat is sfeer? Wie zorgt er voor sfeer? Zou het hele stadion niet een groot sfeervak moeten zijn? Welke gradaties bestaan er in sfeer? Wie bepaalt de sfeer?

Zie ook http://www.filosofie-online.nl!
:lol: haha, scherp!

Ik bedoel eigenlijk dat een discussie over de sfeer lastig is, omdat je met enkele duizenden mensen te maken hebt die als collectief misschien wel lastig aan te sturen zijn. Misschien zijn er een heleboel supporters bij die vinden dat er juist wel sfeer is in het stadion.

Ik vind ook dat er weinig tot geen sfeer is, maar dat komt misschien omdat ik met een andere perceptie naar de wedstrijden ga. In de oude Goffert werd er sfeer gebracht door de vaste supporters die allen bij elkaar zaten (vak 9, 5 en Hazenkamp). Zou het niet zo zijn dat veel sfeerbepalers te ver uit elkaar zitten in het stadion? Of zou die kl*remuziek een rol spelen? Ik weet het niet, vandaar die vragen.

Ik waardeer in ieder geval de acties van Legio.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
nectillidie
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 16:09
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door nectillidie »

^Je moet toch klein beginnen, je kan toch niet verwachten dat het hele stadion in eens gaat zingen.

jbnmgn

Re: Legio Noviomagum

Bericht door jbnmgn »

Jongens, jongens toch. Snappen we het nu nog steeds niet?
a) wij zijn geen club die het van sfeer moet hebben (helaas)
b) NEC doet er ook geen ene zak aan om dat te veranderen (zie het afwijzen van een sta-tribune)
c) zolang de prestaties uitblijven, blijft de sfeer al helemaal uit.
d) er moet steeds iets bedancht worden door een klein groepje mensen die er wel wat voor willen doen (Legio Novio)

Ik blijf er bij: zolang NEC niets, maar dan ook NIETS wil doen aan het verhogen van de sfeer en zich alleen maar zit op te geilen op de uitbreiding van de loges voor een paar extra sponsoren (die wel belangrijk zijn) en het echte publiek, namelijk: DE SUPPORTERS in de kou laat staan door vooral geen sta-tribune te creeeren, zolang zal er nooit iets veranderen aan de sfeer in het stadion.

En nog wat anders: laat AUB die trommels en megafoons e.d. lekker thuis. Met zingen bereik je veel meer.

Gebruikersavatar
nectillidie
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 16:09
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door nectillidie »

Je hebt een kutmentaliteit. Je zegt dat legio er wat aan moet doen, maar dat lukt niet zonder de hulp van de rest van het stadion. Veel vinden hier dat er meer sfeer moet komen.. zing dan! Of schaamt iedereen zich hier om z'n mond open te trekken als het wat minder gaat met de club. Dat N.E.C. zelf er niets aan doet, wil niet zeggen dat je je als supporter moet laten kennen, en hun de schuld geven. Doe er iig zelf alles aan om sfeer te brengen zodat je hun dan als nog kunt afrekenen op hun wanbeleid.

Gebruikersavatar
Hilversum FC
Berichten: 999
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 14:05
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Hilversum FC »

Ik begrijp het probleem niet!!
Het zou voor NEC perfect zijn om een vak vrij te kunnen maken speciaal voor Legio Novio leden. Hierin kunnen spandoeken en sfeeracties gehouden worden en zitten alleen maar mensen die hun steentje daaraan bij willen dragen. Waarom zouden mensen nee stemmen? Als je hier niet aan mee wilt doen ga je toch aan de overkant zitten. Het is precies het zelfde zicht op het veld en je draagt mee aan een gezelliger stadion. Mensen die nu op GT zitten en niet meer willen doen aan sfeeracties zitten toch al verkeerd. Het vak was ooit bedoeld voor de fanatieke aanhang. Geen probleem mee als NEC het oorspronkelijke idee van sfeertribune daar toch willen gaan creeren. Het vak was er voor bedoelt en met de komst van Legio kan er nu ook invullen aan worden gegeven. Tenslotte heeft straks bijna iedereen profijt van een mooier sfeerbeeld.
NEC is al lang geen volksclub meer.

Gebruikersavatar
Harold Bastiaans
Berichten: 7280
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Harold Bastiaans »

Hilversum FC schreef:Ik begrijp het probleem niet!!
Het zou voor NEC perfect zijn om een vak vrij te kunnen maken speciaal voor Legio Novio leden. Hierin kunnen spandoeken en sfeeracties gehouden worden en zitten alleen maar mensen die hun steentje daaraan bij willen dragen. Waarom zouden mensen nee stemmen? Als je hier niet aan mee wilt doen ga je toch aan de overkant zitten. Het is precies het zelfde zicht op het veld en je draagt mee aan een gezelliger stadion. Mensen die nu op GT zitten en niet meer willen doen aan sfeeracties zitten toch al verkeerd. Het vak was ooit bedoeld voor de fanatieke aanhang. Geen probleem mee als NEC het oorspronkelijke idee van sfeertribune daar toch willen gaan creeren. Het vak was er voor bedoelt en met de komst van Legio kan er nu ook invullen aan worden gegeven. Tenslotte heeft straks bijna iedereen profijt van een mooier sfeerbeeld.
De gofferttribune is een tribune voor de SV leden ....nergens is geroepen dat dat de fanatieke fans waren, vele ouderen met een aow zijn ook lid geworden van de SV voor met name de korting op de Gofferttribune. Waarschijnlijk zal de SV dan ook vakken aan de overkant in het 'beheer' moeten gaan krijgen waar ze korting kunnen verlenen op een seizoenskaart. Verder is een sfeeractie mooi, heel mooi zelfs, maar brengt het niks bij voor wat betreft de sfeer, hooguit een minuut met de opkomst van de spelers. ( voor de mensen van Legio, go on whit the good job)
Geen onderschrift is ook een onderschrift!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten