Onze burgervader, Bruls

Discussieer hier over de Supportersvereniging, HKN, Legio Noviomagum, in en om De Goffert etc.
Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8874
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Onze burgervader, Bruls

Bericht door JBNMGN »

Ik vindt het tijd worden voor een topic over onze burgemeester. Waarom? Omdat ik er onderhand ziek van wordt wat die vent allemaal verziekt en verkloot in ONZE stad.
Dat hij anti voetbal is heeft hij in Venlo al bewezen, en daar hebben ze hem dan ook met veel plezier uitgezwaaid.
Nu komt hij hier zijn gram halen door NEC en zijn supporters dwars te liggen, kroegen te sluiten en onderhandelingen met NEC over allerhande zaken te traineren.
Dat we nu de mogelijkheid hebben gekregen om het stadion te kopen is zeker niet zijn verdienste maar die van het college van wethouders.
Hij sluit Goffertzicht met allerlei vage beweegredenen, en nu weer Heideroosje. Who's next? Maar de Matrixx waar geschoten en en waar ook gedeald werd in drugs heeft hij nooit dwars gelegen, maar daar zat geld achter van 2 vermogende mannen, en dan heb je meer credit naar schijnt. De uitbater die er daarna in kwam onderging hetzelfde lot als Goofertzicht en Heideroosje, een jaar sluiten waarvan je weet dat het dan ook meteen einde rit is.

Ik vraag me nu af, gaan nu alle kroegen in Nijmegen het risico lopen te moeten sluiten?
En wie heeft er besloten dat die kloothommel hier nog weer eens 6 jaar mag blijven zitten, en zo de gelegenheid krijgt om ONZE stad nog weer 6 jaar lang verder naar de klootte te helpen?

Een petitie om hem af te zetten zal geen zoden aan de dijk zetten omdat een groot van de Nijmegenaren hoofdzakelijk bestaat uit passanten net als Bruls en die zal het een zorg zijn wie er als burgemeester zit.

Ach we zullen er helaas mee moeten leren leven dat er bij tijd en wijle een kroeg gesloten gaat worden omdat er NEC supporters zitten, dat NEC niet echt medewerking krijgt in het uitvoeren van eventuele plannen m.b.t. het stadion, dat alle aandacht waar Bruls zijn kop wel voor uitsteekt het Nijmegen gaat voor groen plan is. Want daar kan hij met zijn dikke pens wel lekker mee voor de dag komen zoals 2 weken geleden toen Willem-Alexander hier op bezoek kwam, ja dan voelt hij zich het mannetje.

ZO dat wilde ik ff kwijt.
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Gebruikersavatar
Midas
Berichten: 1583
Lid geworden op: vr 21 aug 2015, 00:01
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Onze burgervader, Bruls

Bericht door Midas »

Ben het er niet mee eens dat de kroeg gesloten is, maar misschien moet je ook geen cocaine gebruiken in de betreffende kroeg. Daarmee geef je ze gewoon munitie.
“I refuse to answer that question on the grounds that I don't know the answer”

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Onze burgervader, Bruls

Bericht door burp »

en wat doet ie nou eigenlijk echt verkeerd?

Iets beter in de wet Bibob verdiepen.

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8874
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: Onze burgervader, Bruls

Bericht door JBNMGN »

Midas schreef:
ma 16 jul 2018, 11:02
Ben het er niet mee eens dat de kroeg gesloten is, maar misschien moet je ook geen cocaine gebruiken in de betreffende kroeg. Daarmee geef je ze gewoon munitie.
Ja maar wie gebruikt die cocaine? Niet de kroegeigenaar. En dan kun je wel zeggen dat die kroegeigenaar verantwoordelijk is, maar dan moeten ze toch echt heel veel kroegen in de stad ook sluiten.
Maar dat gebeurt niet, en dit wel omdat dit gelinkt wordt aan NEC en de HKN net als bij het Goffertzicht.
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32437
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Onze burgervader, Bruls

Bericht door bertje »

:jestera:
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8874
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: Onze burgervader, Bruls

Bericht door JBNMGN »

burp schreef:
ma 16 jul 2018, 11:05
en wat doet ie nou eigenlijk echt verkeerd?

Iets beter in de wet Bibob verdiepen.
Wat hij verkeerd doet? Hij meet met 2 maten!
Of je iets meer in de MENS verdiepen!
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Onze burgervader, Bruls

Bericht door Tiel »

JBNMGN schreef:
ma 16 jul 2018, 11:06
burp schreef:
ma 16 jul 2018, 11:05
en wat doet ie nou eigenlijk echt verkeerd?

Iets beter in de wet Bibob verdiepen.
Wat hij verkeerd doet? Hij meet met 2 maten!
Of je iets meer in de MENS verdiepen!
Overal aanpakken is heel lastig maar hij weet dus dat het heel simpel is om het aan te pakken waar de HKN zit. En dat doet hij dus.

De HKN kan het ook iets meer bij zichzelf zoeken.

Het is natuurlijk volstrekt onterecht dat die kroeg een jaar dicht moet.

De HKN gaat nu weer naar het centrum, ze zijn juist buiten het centrum gaan zitten om overlast te voorkomen. Waarom veroorzaken ze overlast? Begin daar is mee.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10350
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Onze burgervader, Bruls

Bericht door Gijscoman »

Het lijkt in dit geval eerder zo dat de baas van het café naief is dan fout of moedwillig blind. Wat mij betreft zou men wat flexibeler mogen zijn. Maar dat kan ook nog gebeuren.

Verder vind ik Bruls een prima burgemeester. In ieder geval iemand die optreedt tegen criminaliteit en geweld. Vanzelfsprekend dat bepaalde groepen daar niet op zitten te wachten.

Waarom richt zich de woede van de HKN trouwens niet op de dealer in cocaïne? Die heeft bewust het voortbestaan van die kroeg in gevaar gebracht.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Onze burgervader, Bruls

Bericht door burp »

Tiel schreef:
ma 16 jul 2018, 11:14
JBNMGN schreef:
ma 16 jul 2018, 11:06
burp schreef:
ma 16 jul 2018, 11:05
en wat doet ie nou eigenlijk echt verkeerd?

Iets beter in de wet Bibob verdiepen.
Wat hij verkeerd doet? Hij meet met 2 maten!
Of je iets meer in de MENS verdiepen!
Overal aanpakken is heel lastig maar hij weet dus dat het heel simpel is om het aan te pakken waar de HKN zit. En dat doet hij dus.

De HKN kan het ook iets meer bij zichzelf zoeken.

Het is natuurlijk volstrekt onterecht dat die kroeg een jaar dicht moet.

De HKN gaat nu weer naar het centrum, ze zijn juist buiten het centrum gaan zitten om overlast te voorkomen. Waarom veroorzaken ze overlast? Begin daar is mee.
volgens mij ging het met Gofferzicht precies hetzelfde.
En regels zijn er niet voor individuele gevallen, maar er ging geloof ik een kortgeding volgen tegen de sluiting. Dat is meer de plek.

Volgens mij mag die kroegeigenares eerder de HKN aankijken die het toestaan dat hun huisdealer (geheel bekend wie en die mag eigenlijk beter direct aangepakt worden) wederom een kroeg kapot maakt.

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8874
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: Onze burgervader, Bruls

Bericht door JBNMGN »

Gijscoman schreef:
ma 16 jul 2018, 11:16
Het lijkt in dit geval eerder zo dat de baas van het café naief is dan fout of moedwillig blind. Wat mij betreft zou men wat flexibeler mogen zijn. Maar dat kan ook nog gebeuren.

Verder vind ik Bruls een prima burgemeester. In ieder geval iemand die optreedt tegen criminaliteit en geweld. Vanzelfsprekend dat bepaalde groepen daar niet op zitten te wachten.

Waarom richt zich de woede van de HKN trouwens niet op de dealer in cocaïne? Die heeft bewust het voortbestaan van die kroeg in gevaar gebracht.
Ja dat kun je jezelf inderdaad ook afvragen, en ja er zitten bij de HKN nu eenmaal gasten die geen lieverdjes zijn, maar die zitten er bij de rest van de supporters net zo goed. Die gast was overigens al sneller weer op vrije voeten dan dat de kroeg dicht was. Ik hoop wel dat die mensen via de rechter het voor elkaar krijgen om veel eerder weer open te mogen dan over 1 jaar. En misschien kan dan die dealer de kosten vergoeden voor die mensen
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Gebruikersavatar
Beaker
Berichten: 1491
Lid geworden op: wo 16 mei 2018, 13:02
Contacteer:

Re: Onze burgervader, Bruls

Bericht door Beaker »

Die Bruls is een aanfluiting voor de gemeente Nijmegen. Dikke Limburgse papzak, dat is hij. Waar is mijn Guusje toch gebleven?
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Onze burgervader, Bruls

Bericht door Tiel »

Beaker schreef:
ma 16 jul 2018, 11:22
Die Bruls is een aanfluiting voor de gemeente Nijmegen. Dikke Limburgse papzak, dat is hij. Waar is mijn Guusje toch gebleven?
Die is met fysiotherapeuten bezig.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Onze burgervader, Bruls

Bericht door burp »

sowieso een beetje een kneuzen actie met dat doekje gisteren bij het vuurwerk.

Toch vooral grotendeels geen Nijmeegs publiek en in de pers weer iets met boze NEC supporters zonder veel context.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32437
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Onze burgervader, Bruls

Bericht door bertje »

burp schreef:
ma 16 jul 2018, 11:49
sowieso een beetje een kneuzen actie met dat doekje gisteren bij het vuurwerk.

Toch vooral grotendeels geen Nijmeegs publiek en in de pers weer iets met boze NEC supporters zonder veel context.
Oh was dat bezig op de Waalbrug, ik snapte het al niet zo goed. Een beetje een sneue actie is het inderdaad wel..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
eniesee-elst
Berichten: 5078
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 12:58
Contacteer:

Re: Onze burgervader, Bruls

Bericht door eniesee-elst »

Staat er: harde kern NEC in het paspoort van die mensen ofzo? Wat heeft coke snuiven en dealen in een café met NEC te maken?
Wel enorm treurig voor voor de eigenaresse. De raddraaiers gaan gewoon weer ergens anders heen.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Onze burgervader, Bruls

Bericht door zuurpruim »

Gijscoman schreef:
ma 16 jul 2018, 11:16
Het lijkt in dit geval eerder zo dat de baas van het café naief is dan fout of moedwillig blind. Wat mij betreft zou men wat flexibeler mogen zijn. Maar dat kan ook nog gebeuren.

Verder vind ik Bruls een prima burgemeester. In ieder geval iemand die optreedt tegen criminaliteit en geweld. Vanzelfsprekend dat bepaalde groepen daar niet op zitten te wachten.

Waarom richt zich de woede van de HKN trouwens niet op de dealer in cocaïne? Die heeft bewust het voortbestaan van die kroeg in gevaar gebracht.
Dat laatste ,zo werkt het niet.
Ik ben geen fan van de HKN maar ik vond en vind het sluiten van Goffertzicht nog steeds onterecht.
Dat had niks te maken met de HKN maar met enkele bezoekjes van Satudarah-leden.
Niet eens op reguliere basis.
Maar Bruls was bang dat ze daar een clubhuis van zouden maken en greep in,heel erg voorbarig.
En als het gaat om coke dealen kan ik je in Nijmegen nog 10 zaken noemen in de horeca,keurige zaken met dito eigenaren.
Dat zijn zaken waar de eigenaar echt totaal geen weet heeft dat er coke wordt gedeald,dat kan op zoveel manieren,daar kom je niet eens achter.

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: Onze burgervader, Bruls

Bericht door Kanchelskis »

Als je ziet wat er elk weekend wordt afgesnoven in de stad. Van Toon tot aan Bar Live. Daarnaast geeft het uitgaanspubliek veel meer overlast dan die (paar) bezoekers bij Heideroosje. Vechtpartijen, geluidsoverlast, rotzooi. Er waren soms wat feestjes ja bij Heideroosje..maar niks noemenswaardig denk ik zo. Althans..niets over vernomen. Als Bruls zo anti drugs en overlast is kan die de halve binnenstad af gaan sluiten. Over een bepaald swagcultuurtje in de 'pauperwijken' nog niet te beginnen. Die hebben ook wat op hun kerfstok staan, maar daar openen ze een buurthuis voor en geven ze een Cruijf-court.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Onze burgervader, Bruls

Bericht door mschr »

zuurpruim schreef:
ma 16 jul 2018, 12:47
Gijscoman schreef:
ma 16 jul 2018, 11:16
Het lijkt in dit geval eerder zo dat de baas van het café naief is dan fout of moedwillig blind. Wat mij betreft zou men wat flexibeler mogen zijn. Maar dat kan ook nog gebeuren.

Verder vind ik Bruls een prima burgemeester. In ieder geval iemand die optreedt tegen criminaliteit en geweld. Vanzelfsprekend dat bepaalde groepen daar niet op zitten te wachten.

Waarom richt zich de woede van de HKN trouwens niet op de dealer in cocaïne? Die heeft bewust het voortbestaan van die kroeg in gevaar gebracht.
Dat laatste ,zo werkt het niet.
Ik ben geen fan van de HKN maar ik vond en vind het sluiten van Goffertzicht nog steeds onterecht.
Dat had niks te maken met de HKN maar met enkele bezoekjes van Satudarah-leden.
Niet eens op reguliere basis.
Maar Bruls was bang dat ze daar een clubhuis van zouden maken en greep in,heel erg voorbarig.
En als het gaat om coke dealen kan ik je in Nijmegen nog 10 zaken noemen in de horeca,keurige zaken met dito eigenaren.
Dat zijn zaken waar de eigenaar echt totaal geen weet heeft dat er coke wordt gedeald,dat kan op zoveel manieren,daar kom je niet eens achter.
Dat ze hulp nodig heeft tegen de hoofdverdachte is duidelijk, maar dat ze niks wist, is onwaar. “De hoofdverdachte en een bezoeker stonden in de keuken bij een tafel waarop enkele tientallen biljetten van 20 en 50 euro lagen.” “ De hoofdverdachte leegde de gokkast, deed het muntgeld in de kassa en haalde de bankbiljetten uit de kassa en stopte die in zijn eigen zak.”

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Onze burgervader, Bruls

Bericht door zuurpruim »

Kanchelskis schreef:
ma 16 jul 2018, 13:25
Als je ziet wat er elk weekend wordt afgesnoven in de stad. Van Toon tot aan Bar Live. Daarnaast geeft het uitgaanspubliek veel meer overlast dan die (paar) bezoekers bij Heideroosje. Vechtpartijen, geluidsoverlast, rotzooi. Er waren soms wat feestjes ja bij Heideroosje..maar niks noemenswaardig denk ik zo. Althans..niets over vernomen. Als Bruls zo anti drugs en overlast is kan die de halve binnenstad af gaan sluiten. Over een bepaald swagcultuurtje in de 'pauperwijken' nog niet te beginnen. Die hebben ook wat op hun kerfstok staan, maar daar openen ze een buurthuis voor en geven ze een Cruijf-court.
Je noemt nu een zaak waarvan ik weet dat de eigenaar 100% anti drugs is.Toch ontkomt hij er niet aan hoewel hij er alles aan doet.
Soms staan eigenaren gewoon machteloos.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Onze burgervader, Bruls

Bericht door mschr »

Maar laat die eigenaar toe dat de dealer geld uit de kassa haalt en financiele transacties in de keuken doet? Da’s met alle respect niet normaal te noemen.

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8874
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: Onze burgervader, Bruls

Bericht door JBNMGN »

mschr schreef:
ma 16 jul 2018, 13:51
Maar laat die eigenaar toe dat de dealer geld uit de kassa haalt en financiele transacties in de keuken doet? Da’s met alle respect niet normaal te noemen.
En waar haal jij die wijsheid vandaan?
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Onze burgervader, Bruls

Bericht door mschr »

JBNMGN schreef:
ma 16 jul 2018, 13:55
mschr schreef:
ma 16 jul 2018, 13:51
Maar laat die eigenaar toe dat de dealer geld uit de kassa haalt en financiele transacties in de keuken doet? Da’s met alle respect niet normaal te noemen.
En waar haal jij die wijsheid vandaan?
Het zijn citaten uit het politieonderzoek.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10350
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Onze burgervader, Bruls

Bericht door Gijscoman »

JBNMGN schreef:
ma 16 jul 2018, 13:55
mschr schreef:
ma 16 jul 2018, 13:51
Maar laat die eigenaar toe dat de dealer geld uit de kassa haalt en financiele transacties in de keuken doet? Da’s met alle respect niet normaal te noemen.
En waar haal jij die wijsheid vandaan?
Ja; nu komt de aap uit de mouw. Hij was erbij. Stiekem is mschr al jarenlang actief bij de HKN.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Onze burgervader, Bruls

Bericht door De Kletskop »

Gijscoman schreef:
ma 16 jul 2018, 13:58
JBNMGN schreef:
ma 16 jul 2018, 13:55
mschr schreef:
ma 16 jul 2018, 13:51
Maar laat die eigenaar toe dat de dealer geld uit de kassa haalt en financiele transacties in de keuken doet? Da’s met alle respect niet normaal te noemen.
En waar haal jij die wijsheid vandaan?
Ja; nu komt de aap uit de mouw. Hij was erbij. Stiekem is mschr al jarenlang actief bij de HKN.
Of Mschr is de dealer.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Onze burgervader, Bruls

Bericht door zuurpruim »

mschr schreef:
ma 16 jul 2018, 13:51
Maar laat die eigenaar toe dat de dealer geld uit de kassa haalt en financiele transacties in de keuken doet? Da’s met alle respect niet normaal te noemen.
Ik weet niet hoe de regels nu zijn maar het was in de Horeca verboden om in de toiletten camera's op te hangen,dan zijn er tientallen trucs om daar troep te verkopen.De enige financiële transacties die ik ooit in een keuken heb gezien waren de fooi enveloppen :biggrin:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], De Kletskop, zoete aardbei en 16 gasten