Aanpak ongeregeldheden

Discussieer hier over de Supportersvereniging, HKN, Legio Noviomagum, in en om De Goffert etc.
Gebruikersavatar
MojoMojo
Berichten: 2080
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 18:40
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door MojoMojo »

BasNijmegen schreef:De taak ligt ook bij de supporters onderling. Elkaar aanspreken op gedrag.
Achteraf is het altijd een 'klein groepje' die het verpest. De 'grote groep' zou een collectief moeten vormen en hier op reageren.
Tja. Ik was er niet bij op het voorplein, maar als er supporters zijn die beginnen te duwen, trekken, slaan, gooien... dan ben ik niet iemand die er naartoe gaat en zegt: "zeg, zou je daar eens mee willen ophouden?". Dan weet ik zeker dat ik de volgende ben die naar het hoofd van Gentenaar wordt geslingerd.
The name's so nice, you say it twice..

Gebruikersavatar
BasNijmegen
Berichten: 3876
Lid geworden op: ma 06 okt 2008, 10:26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door BasNijmegen »

LT schreef:
BasNijmegen schreef:De taak ligt ook bij de supporters onderling. Elkaar aanspreken op gedrag.
Achteraf is het altijd een 'klein groepje' die het verpest. De 'grote groep' zou een collectief moeten vormen en hier op reageren.
En jij voelt je geroepen om dit een keer te doen? Ik weet niet of je wel eens in de ogen van iemand hebt gekeken die in alle staten was, maar die zijn meestal niet voor enige rede vatbaar.
Heb je helemaal gelijk in. Daarom heb ik het ook over een collectief. Dit moet je niet alleen doen (of willen).
Toen het stelletje 'hersenloze' de spelers(bus) aanvielen, zijn er ook mede supporters tussen gesprongen. Dit heeft meer effect, dan wanneer de ME/politie dit doet.

Gebruikersavatar
East-Side-Nmgn
Berichten: 479
Lid geworden op: do 17 nov 2011, 07:10
Locatie: Nijmegen

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door East-Side-Nmgn »

Waarom niet de wat "zwaardere jongens" van de hkn ofzo voor beveiliging inzetten? Ik meen dat dit bij feyenoord tot op zekere hoogte prima heeft gewerkt.

Gebruikersavatar
denniesee
Berichten: 3171
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:05
Locatie: NIJMEGEN
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door denniesee »

Willen jullie de Nobelprijs winnen? Het begint natuurlijk bij de KNVB en bij ALLE clubs. Alleen bij NEC gaat dat echt niet lukken om dit grij te verbannen...
NIJMEGEN=Keizerstad der Keizersteden

((Y)sfeervak(Y))
Berichten: 2025
Lid geworden op: ma 24 sep 2012, 14:02
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door ((Y)sfeervak(Y)) »

dit is niet het probleem het probleem gebeurd op het veld!.

Gebruikersavatar
Biarmicus
Berichten: 2340
Lid geworden op: za 02 aug 2008, 20:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door Biarmicus »

((Y)sfeervak(Y)) schreef:dit is niet het probleem het probleem gebeurd op het veld!.
Gast...

Gebruikersavatar
Mavage
Berichten: 1843
Lid geworden op: di 18 nov 2008, 16:26
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door Mavage »

((Y)sfeervak(Y)) schreef:dit is niet het probleem het probleem gebeurd op het veld!.
Oh juist ja, staat ook helemaal niet los van elkaar.
Energy and persistence conquer all things.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32899
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door bertje »

Biarmicus schreef:
((Y)sfeervak(Y)) schreef:dit is niet het probleem het probleem gebeurd op het veld!.
Gast...
:withstupid: :crazy:
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32899
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door bertje »

denniesee schreef:Willen jullie de Nobelprijs winnen? Het begint natuurlijk bij de KNVB en bij ALLE clubs. Alleen bij NEC gaat dat echt niet lukken om dit grij te verbannen...
Nee, maar ik krijg er wel de schijbalen van dat al die kneuzen het voor ons doorsnee supporters aan het verpesten is. Je kan gewoon niet meer ontkennen dat het bij ons vaker gebeurd dan bij andere clubs en dat vind ik erg zorgelijk. Als ik die reacties van de RKC spelers lees is er zometeen geen speler meer die hier wil spelen.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door Kanchelskis »

LT schreef:
BasNijmegen schreef:De taak ligt ook bij de supporters onderling. Elkaar aanspreken op gedrag.
Achteraf is het altijd een 'klein groepje' die het verpest. De 'grote groep' zou een collectief moeten vormen en hier op reageren.
En jij voelt je geroepen om dit een keer te doen? Ik weet niet of je wel eens in de ogen van iemand hebt gekeken die in alle staten was, maar die zijn meestal niet voor enige rede vatbaar.
Buiten dat om..Gros van die gasten (die bijv bussen aanvielen), komt niet eens bij NEC zelf. En de meeste rotzooitrappers zijn bekend, maar zolang er geen bewijs is van een strafbaar feit, kun je niks.

Gebruikersavatar
denniesee
Berichten: 3171
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:05
Locatie: NIJMEGEN
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door denniesee »

Kanchelskis schreef:
LT schreef:
BasNijmegen schreef:De taak ligt ook bij de supporters onderling. Elkaar aanspreken op gedrag.
Achteraf is het altijd een 'klein groepje' die het verpest. De 'grote groep' zou een collectief moeten vormen en hier op reageren.
En jij voelt je geroepen om dit een keer te doen? Ik weet niet of je wel eens in de ogen van iemand hebt gekeken die in alle staten was, maar die zijn meestal niet voor enige rede vatbaar.
Buiten dat om..Gros van die gasten (die bijv bussen aanvielen), komt niet eens bij NEC zelf. En de meeste rotzooitrappers zijn bekend, maar zolang er geen bewijs is van een strafbaar feit, kun je niks.
:withstupid: en ik ken een hoop "hoolies" en die waren er niet eens en die hadden dit ook nooit gedaan, het waren de onedayfly's
NIJMEGEN=Keizerstad der Keizersteden

jbnmgn

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door jbnmgn »

denniesee schreef:Willen jullie de Nobelprijs winnen? Het begint natuurlijk bij de KNVB en bij ALLE clubs. Alleen bij NEC gaat dat echt niet lukken om dit grij te verbannen...
Ik zou niet weten waarom dat niet zou lukken bij NEC. Het is heel gewoon een kwestie van een stadionverbod uitdelen voor het leven. En als er een officiele aanklacht zou liggen tegen een van deze gasten door b.v. Gentenaar of zo dan kan het zelfs gepaard gaan met een meldingsplicht op de thuis dagen van NEC.
Dus het wordt tijd dat NEC de harde hand gaat handteren, en niet dat softe gedoe van een jaartje stadionverbod. (afhankelijk natuurlijk van de ernst van de "overtreding" )
Maar raddraaiers zoals afgelopen zaterdag die fysiek geweld gebruiken komen wat mij betreft direct in aanmerking voor levenslange stadionverboden!

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door Bleum »

Waar ik moe van wordt is het overschreeuwen en het ontbreken van de nuance. De pers deed het al en nu lijkt het ook hip bij veel supporters. Hard schreeuwen, hersenlozen, klootzakken, nooit meer komen, levenslang, aan de schandpalen enz enz.

Zonder die vaak overdreven retoriek zijn wij best in staat om die nuance te vinden denk ik. Er zal geen supporter zijn die het goed vind dat spelers fysiek aangepakt worden. Sterker nog ik denk dat de meeste van de supporters die dat wel deden, terugkijkend toe zullen geven dat ze in de emotie de verkeerde dingen hebben gedaan. Dat praat hun gedrag niet goed, maar met maar steeds in overtreffende trap in woorden meeschreeuwen, schiet ook niet op. Het vervelende is natuurlijk wel dat iedere supporter (ook ik hoor) zich bijna verplicht voelt in deze tijd om zich te verantwoorden voor andere supporters die over een grens zijn gegaan. Waarom? Omdat we van alle kanten gedwongen worden om alles ongenuanceerd te moeten veroordelen. Doe je het niet, dan zou je het wel eens goed kunnen keuren. En geloof me, ik draai nu dik 30 jaar mee als supporter en zelfs na dit weekend zeg ik dat het veiliger is in de stadions en dat het vandalisme minder is. Natuurlijk zijn de incidenten die er wel geweest zijn slecht voor de club en dat geweld naar spelers en stewards kan gewoon niet ( he daar ga ik weer, ik ben me weer aan het verantwoorden voor iets waar ik niet bij betrokken was), maar 25 jaar geleden vond ik het veel gewelddadiger en onveiliger rond en in het stadion.

Ik vind het ook logisch dat supporters hun beklag doen bij het voorplein. Wat is er mis om je onvrede te uiten en je emoties te tonen? Zolang dat binnen fatsoensgrenzen gaat is dat prima lijkt mij. Ik neem aan dat spelers geen erehaag of bosje bloemen verwachten na afloop van zo'n wanvertoning, maar helemaal geen supporters had ik ook vreemd gevonden. Supporters zitten met emotie en dat je die kwijt wil aan degenen die je daarvoor verantwoordelijk acht begrijp ik. Gelukkig zien de spelers dat zelf ook zo getuige het stuk op omroep gelderland. Het belachelijke idee om supporters niet meer te laten praten op het voorplein vind ik eng. Met een ferme woordenwisseling is niets mis.

Ik heb geen enkel medelijden met supporters die wel over grenzen zijn gegaan. Ik vind het logisch dat de schopper (tegen steward) opgepakt is. En hoewel het bij duwen bleef en niet slaan, blijf je van spelers af. Vertel ze met krachttermen de waarheid, maar gebruik geen fysieke kracht.

Dan nog even over de camerabeelden bij NEC. Ik vind het ronduit treurig dat de politie heeft gebluft en vind de vergelijking van iemand hier over dat ouder/kind verhaal treffend. De geloofwaardigheid in het veiligheidssysteem van NEC en de geloofwaardigheid van de politie brokkelen zo af. Geef nog maar 1 reden waarom een supporter zich in de toekomst nog vrijwillig zou melden.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door Kanchelskis »

Wat er bij NEC gebeurt is, is heel erg. Ik snap dat dat de media haalt. Maar wat ik niet snap is dat er nauwelijks aandacht is voor het feit dat er wéér Feijenoord-supporters in de thuisvakken hebben gezeten (nu bij Groningen) en voor problemen hebben gezorgd.

Gebruikersavatar
betty
Berichten: 656
Lid geworden op: di 12 jun 2007, 15:16
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door betty »

Wil wel eens zien als je bij een normaal bedrijf week na week wanprestatie levert, oke je krijgt geen klap voor je kop maar wel een aantekening en na een paar keer kan je vertrekken.
Miss moeten ze dat met spelers ook maar eens een keer gaan doen, miss lopen ze dan wel bloed uit hun ogen.
ik ben tegen elke vorm geweld laat dat duidelijk zijn, maar wat zaterdag gebeurt is is voor nec wel een mooie gelegenheid om de aandacht van het echte probleem weg te houden.
het gaat nu al 2 dagen over niks anders meer, maar het belangrijkste probleem is niet het schelden, niet een vol bierblikje het probleem is dat de spelers er geen moer om geven en niet willen vechten
voor nec. dat is het probleem.
Miss kunnen de spelers deze ervaring met de supporters omzetten in iets positiefs en zondag vechten als leeuwen en winnen, en dan mogen ze van mijn het veld aflopen zonder te bedanken.
Maar is het zondag weer slappe hap dan verdienen ze bijna niet beter als een schop onder hun kont

((Y)sfeervak(Y))
Berichten: 2025
Lid geworden op: ma 24 sep 2012, 14:02
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door ((Y)sfeervak(Y)) »

betty schreef:Wil wel eens zien als je bij een normaal bedrijf week na week wanprestatie levert, oke je krijgt geen klap voor je kop maar wel een aantekening en na een paar keer kan je vertrekken.
Miss moeten ze dat met spelers ook maar eens een keer gaan doen, miss lopen ze dan wel bloed uit hun ogen.
ik ben tegen elke vorm geweld laat dat duidelijk zijn, maar wat zaterdag gebeurt is is voor nec wel een mooie gelegenheid om de aandacht van het echte probleem weg te houden.
het gaat nu al 2 dagen over niks anders meer, maar het belangrijkste probleem is niet het schelden, niet een vol bierblikje het probleem is dat de spelers er geen moer om geven en niet willen vechten
voor nec. dat is het probleem.
Miss kunnen de spelers deze ervaring met de supporters omzetten in iets positiefs en zondag vechten als leeuwen en winnen, en dan mogen ze van mijn het veld aflopen zonder te bedanken.
Maar is het zondag weer slappe hap dan verdienen ze bijna niet beter als een schop onder hun kont
:withstupid:
Helemaal mee eens!.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door Tiel »

((Y)sfeervak(Y)) schreef:
betty schreef:Wil wel eens zien als je bij een normaal bedrijf week na week wanprestatie levert, oke je krijgt geen klap voor je kop maar wel een aantekening en na een paar keer kan je vertrekken.
Miss moeten ze dat met spelers ook maar eens een keer gaan doen, miss lopen ze dan wel bloed uit hun ogen.
ik ben tegen elke vorm geweld laat dat duidelijk zijn, maar wat zaterdag gebeurt is is voor nec wel een mooie gelegenheid om de aandacht van het echte probleem weg te houden.
het gaat nu al 2 dagen over niks anders meer, maar het belangrijkste probleem is niet het schelden, niet een vol bierblikje het probleem is dat de spelers er geen moer om geven en niet willen vechten
voor nec. dat is het probleem.
Miss kunnen de spelers deze ervaring met de supporters omzetten in iets positiefs en zondag vechten als leeuwen en winnen, en dan mogen ze van mijn het veld aflopen zonder te bedanken.
Maar is het zondag weer slappe hap dan verdienen ze bijna niet beter als een schop onder hun kont
:withstupid:
Helemaal mee eens!.
:crazy:
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door tweety »

Tiel schreef:
((Y)sfeervak(Y)) schreef:
betty schreef:Wil wel eens zien als je bij een normaal bedrijf week na week wanprestatie levert, oke je krijgt geen klap voor je kop maar wel een aantekening en na een paar keer kan je vertrekken.
Miss moeten ze dat met spelers ook maar eens een keer gaan doen, miss lopen ze dan wel bloed uit hun ogen.
ik ben tegen elke vorm geweld laat dat duidelijk zijn, maar wat zaterdag gebeurt is is voor nec wel een mooie gelegenheid om de aandacht van het echte probleem weg te houden.
het gaat nu al 2 dagen over niks anders meer, maar het belangrijkste probleem is niet het schelden, niet een vol bierblikje het probleem is dat de spelers er geen moer om geven en niet willen vechten
voor nec. dat is het probleem.
Miss kunnen de spelers deze ervaring met de supporters omzetten in iets positiefs en zondag vechten als leeuwen en winnen, en dan mogen ze van mijn het veld aflopen zonder te bedanken.
Maar is het zondag weer slappe hap dan verdienen ze bijna niet beter als een schop onder hun kont
:withstupid:
Helemaal mee eens!.
:crazy:
klopt dit verhaal niet dan ?
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door Tiel »

tweety schreef:
Tiel schreef:
((Y)sfeervak(Y)) schreef:
betty schreef:Wil wel eens zien als je bij een normaal bedrijf week na week wanprestatie levert, oke je krijgt geen klap voor je kop maar wel een aantekening en na een paar keer kan je vertrekken.
Miss moeten ze dat met spelers ook maar eens een keer gaan doen, miss lopen ze dan wel bloed uit hun ogen.
ik ben tegen elke vorm geweld laat dat duidelijk zijn, maar wat zaterdag gebeurt is is voor nec wel een mooie gelegenheid om de aandacht van het echte probleem weg te houden.
het gaat nu al 2 dagen over niks anders meer, maar het belangrijkste probleem is niet het schelden, niet een vol bierblikje het probleem is dat de spelers er geen moer om geven en niet willen vechten
voor nec. dat is het probleem.
Miss kunnen de spelers deze ervaring met de supporters omzetten in iets positiefs en zondag vechten als leeuwen en winnen, en dan mogen ze van mijn het veld aflopen zonder te bedanken.
Maar is het zondag weer slappe hap dan verdienen ze bijna niet beter als een schop onder hun kont
:withstupid:
Helemaal mee eens!.
:crazy:
klopt dit verhaal niet dan ?
Als een bedrijf jouw ontslaat omdat je niet functioneert moet je werkweigeren (dus helemaal niet komen) of wel zo stom bezig zijn dat als je dat vergelijkt met de voetballerij je per wedstrijd 2 eigendoelpunten per wedstrijd maakt en dan ook nog moedwillig. Verder werk ik al 23 jaar en heb ik nog nooit meegemaakt dat iemand een aantekening kreeg (wat dat dan ook moge zijn).

Zo een slappe hap was het dit weekend helemaal niet, ik had het wel eens willen zien als die 2 keepersfouten niet gemaakt zouden zijn.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.


Gebruikersavatar
T.I.G.O.
Berichten: 4835
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 12:57
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door T.I.G.O. »

Dit zijn fans heren voetballers die naar bed gaan en opstaan met hun club, huilen, lachen ,schreeuwen en begaan zijn met hun club.
Dit heren voetballers zijn de mensen waar je voor speelt en niet die bobo's en raden van commisarissen,sponsors en nog meer van die aangespoelde supporters.
Dit heren voetballers zijn de mensen die bij degradatie volgend jaar weer de tribunes oplopen.
Doe het voor hen en niemand anders.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38469
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door mschr »

T.I.G.O. schreef:Dit zijn fans heren voetballers die naar bed gaan en opstaan met hun club, huilen, lachen ,schreeuwen en begaan zijn met hun club.
Dit heren voetballers zijn de mensen waar je voor speelt en niet die bobo's en raden van commisarissen,sponsors en nog meer van die aangespoelde supporters.
Dit heren voetballers zijn de mensen die bij degradatie volgend jaar weer de tribunes oplopen.
Doe het voor hen en niemand anders.
Dit zijn fans die een vol bierblikje naar Dennis Gentenaar, de ultieme NEC-held van deze eeuw, gooien. Als je voor zulke fans moet spelen, dan voer je geen reet meer uit op het veld. Uit protest.

RobertvdW
Berichten: 1478
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 11:09
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door RobertvdW »

T.I.G.O. schreef:Dit zijn fans heren voetballers die naar bed gaan en opstaan met hun club, huilen, lachen ,schreeuwen en begaan zijn met hun club.
Dit heren voetballers zijn de mensen waar je voor speelt en niet die bobo's en raden van commisarissen,sponsors en nog meer van die aangespoelde supporters.
Dit heren voetballers zijn de mensen die bij degradatie volgend jaar weer de tribunes oplopen.
Doe het voor hen en niemand anders.
Dit lijkt een sympathiek stukje, maar getuigt natuurlijke van een eenzijdige kijk op de NEC-werkelijkheid. Verheerlijk de fans en trap anderen (bobo's, rvc, sponsors en meer van die aangespoelde supporters) in een hoekje. Spelers moeten het voor zichzelf doen, voor de supporters, sponsors, kortom voor iedereen die NEC een warm hart toedraagt.

Gebruikersavatar
Ron Delgado
Berichten: 4444
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:33
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door Ron Delgado »

VfB Stuttgart zit in hetzelfde vaarwater als wij. Zij speelden zaterdag thuis gelijk tegen Braunsweig. Vol stadion over de zeik. Vervolgens liet de tv beelden zien van bestuur en spelers die tot minimaal een uur na de wedstrijd met het publiek op de tribune spraken. Dat zie je in Duitsland wel vaker. Of het iets oplevert, weet ik niet, maar het zal niet voor niks zijn.
Get up! Stay on the scene.

Gebruikersavatar
MojoMojo
Berichten: 2080
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 18:40
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door MojoMojo »

Over ongeregeldheden gesproken:
Dat een wedstrijd in de Turkse Süper Lig er hevig aan toe kan gaan hoeft niet te verbazen. Ook tijdens het duel tussen Trabzonspor en Fenerbahçe laaiden de gemoederen hoog op. Uiteindelijk moest de wedstrijd uit veiligheidsoverwegingen gestaakt worden.

Halverwege de eerste helft zette Emmanuel Emenike Fenerbahçe op 0-1 voorsprong. Dit was niet naar de zin van het thuispubliek en dat liet het ook duidelijk blijken. Doelman Volkan Demirel kreeg zowaar een deurklink naar het hoofd geslingerd. Er werd ook met vuurwerk en stenen gegooid.
De wedstrijd werd stilgelegd door de scheidsrechter, maar na de hervatting escaleerde de situatie verder. Omwille van het oponthoud werden er tien minuten toegevoegd aan de eerste helft, maar uiteindelijk besliste de arbiter na 54 minuten om het duel definitief te staken.

Fenerbahce verstevigt hoogstwaarschijnlijk zijn leidersplaats na deze stilgelegde wedstrijd. In principe zal een 0-3 zege toegekend worden aan De Gele Kanaries. Daardoor zou de voorsprong op Galatasaray vergroten naar zes punten.
Dirk Kuijt schijnt ook zeven kleuren poep te hebben gescheten. Ik zou me daar denk ik ook niet echt op mijn gemak voelen.. :crazy:
The name's so nice, you say it twice..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten