Aanpak ongeregeldheden

Discussieer hier over de Supportersvereniging, HKN, Legio Noviomagum, in en om De Goffert etc.
jsentani
Berichten: 4311
Lid geworden op: vr 11 jul 2008, 12:12

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door jsentani »

Bottendaal schreef:
wo 26 mei 2021, 21:57
noviomagum schreef:
wo 26 mei 2021, 21:28
https://rn7.nl/nieuws/bruls-kritisch-op ... -club-zelf

Nijmegen hooliganstad zegt Bruls en hij houdt zijn hart vast nu we terug in de Eredivisie zijn :crazy:
Zou het kunnen dat deheer Bruls zelf ook iets anders had kunnen doen om de ongeregeldheden te voorkomen?
Lekker met het spekvingertje blijven wijzen…
Er kwamen na de wedstrijd veel supporters van buiten (dus niet uit het stadion) met vuurwerk. NEC kan daar niets aan doen. De feiten worden verdraaid en opgeblazen door onze burgervader. Waarschijnlijk om te laten zien hoe "sterk" hij is. Als de ME er niet was geweest was er ook niets gebeurd.
We winnen, we verliezen, zo zijn wedstrijden.
Eeuwige support of anders lekker wegblijven!

Gebruikersavatar
Noviomagi
Berichten: 971
Lid geworden op: vr 07 mei 2021, 11:09
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door Noviomagi »

noviomagum schreef:
wo 26 mei 2021, 21:28
https://rn7.nl/nieuws/bruls-kritisch-op ... -club-zelf

Nijmegen hooliganstad zegt Bruls en hij houdt zijn hart vast nu we terug in de Eredivisie zijn :crazy:
Hij schetst het wel heel negatief. Nijmegen een hooliganstad? En het optreden van de politie afgelopen donderdag vrij rooskleurig. Men werd niet opgewacht?

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14453
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door Bottendaal »

jsentani schreef:
wo 26 mei 2021, 22:25
Bottendaal schreef:
wo 26 mei 2021, 21:57
noviomagum schreef:
wo 26 mei 2021, 21:28
https://rn7.nl/nieuws/bruls-kritisch-op ... -club-zelf

Nijmegen hooliganstad zegt Bruls en hij houdt zijn hart vast nu we terug in de Eredivisie zijn :crazy:
Zou het kunnen dat deheer Bruls zelf ook iets anders had kunnen doen om de ongeregeldheden te voorkomen?
Lekker met het spekvingertje blijven wijzen…
Er kwamen na de wedstrijd veel supporters van buiten (dus niet uit het stadion) met vuurwerk. NEC kan daar niets aan doen. De feiten worden verdraaid en opgeblazen door onze burgervader. Waarschijnlijk om te laten zien hoe "sterk" hij is. Als de ME er niet was geweest was er ook niets gebeurd.
Ik ben eigenlijk direct na de wedstrijd naar huis gegaan, maar zag veel mensen het Goffertpark ín lopen.
Bruls had moeten zeggen: We hebben de fout gemaakt dat we de noodverordening niet gehandhaafd hebben. Er konden toch mensen naar het stadion komen. Die hadden we op grotere afstand moeten weren. Dan hadden de paar supporters die aanwezig waren nog even op het voorplein kunnen nagenieten en was iedereen na een half uurtje waarschijnlijk alweer naar huis gegaan. Het is onze fout dat er ongeregeldheden ontstonden. We hebben ons op de verkeerde plaats, tegenover de verkeerde mensen, verkeerd opgesteld…

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door flipsen »

Bottendaal schreef:
wo 26 mei 2021, 22:39
jsentani schreef:
wo 26 mei 2021, 22:25
Bottendaal schreef:
wo 26 mei 2021, 21:57
noviomagum schreef:
wo 26 mei 2021, 21:28
https://rn7.nl/nieuws/bruls-kritisch-op ... -club-zelf

Nijmegen hooliganstad zegt Bruls en hij houdt zijn hart vast nu we terug in de Eredivisie zijn :crazy:
Zou het kunnen dat deheer Bruls zelf ook iets anders had kunnen doen om de ongeregeldheden te voorkomen?
Lekker met het spekvingertje blijven wijzen…
Er kwamen na de wedstrijd veel supporters van buiten (dus niet uit het stadion) met vuurwerk. NEC kan daar niets aan doen. De feiten worden verdraaid en opgeblazen door onze burgervader. Waarschijnlijk om te laten zien hoe "sterk" hij is. Als de ME er niet was geweest was er ook niets gebeurd.
Ik ben eigenlijk direct na de wedstrijd naar huis gegaan, maar zag veel mensen het Goffertpark ín lopen.
Bruls had moeten zeggen: We hebben de fout gemaakt dat we de noodverordening niet gehandhaafd hebben. Er konden toch mensen naar het stadion komen. Die hadden we op grotere afstand moeten weren. Dan hadden de paar supporters die aanwezig waren nog even op het voorplein kunnen nagenieten en was iedereen na een half uurtje waarschijnlijk alweer naar huis gegaan. Het is onze fout dat er ongeregeldheden ontstonden. We hebben ons op de verkeerde plaats, tegenover de verkeerde mensen, verkeerd opgesteld…
Bruls gaat zijn geblunder echt niet toegeven....
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10353
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door Gijscoman »

Zelf ben ik echt niet zo anti-Bruls als sommige hier. Hij heeft wat mij betreft veel goede dingen voor de stad betekend en heeft soms ook pijn durven te doen, waar veel voorgangers dat niet durfden, maar waar het misschien wel nodig was. Hier slaat hij echter volledig, maar dan ook volledig de plank mis. Hij mist elk gevoel met voetbalsupporters e.d. Dan doel ik niet alleen op zijn gebrek aan inzicht in de werking van een grote politiemacht op onschuldige supporters, maar ook op zijn gebrek aan begrip van de dynamiek tussen supportersgroepen.

Deze zin zegt alles: "Er hebben zich geen Roda JC-supporters aangediend ondanks de actie van NEC-supporters bij het hotel van Roda JC-selectie in Zeist". Zulke acties bij het hotel zijn tamelijk veelvoorkomend en lokken eigenlijk nooit enige tegenreactie op. Reacties en tegenreacties vinden ook voornamelijk plaats tussen supportersgroepen onderling of wanneer een supportersgroep de andere club beledigd. Niet bij vuurwerk bij het hotel. Als Bruls grote uitspraken wil doen over hooliganisme is het verstandig als hij allereerst in staat is de dynamiek van hooliganisme en, aan de andere kant, van baldadig supportersgedrag te herkennen en onderscheiden; ten tweede bereid is niet alleen repressief te handelen, maar ook open te staan voor maatregelen die daadwerkelijk werken (want onderzoek toont gewoon aan dat harde maatregelen alleen maar escalerend werken). Maar kennelijk is niet alleen hij incapabel op dit gebied, maar ook zijn adviseurs, de politie, etc.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14453
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door Bottendaal »

Gijscoman schreef:
wo 26 mei 2021, 22:57
Zelf ben ik echt niet zo anti-Bruls als sommige hier. Hij heeft wat mij betreft veel goede dingen voor de stad betekend en heeft soms ook pijn durven te doen, waar veel voorgangers dat niet durfden, maar waar het misschien wel nodig was. Hier slaat hij echter volledig, maar dan ook volledig de plank mis. Hij mist elk gevoel met voetbalsupporters e.d. Dan doel ik niet alleen op zijn gebrek aan inzicht in de werking van een grote politiemacht op onschuldige supporters, maar ook op zijn gebrek aan begrip van de dynamiek tussen supportersgroepen.

Deze zin zegt alles: "Er hebben zich geen Roda JC-supporters aangediend ondanks de actie van NEC-supporters bij het hotel van Roda JC-selectie in Zeist". Zulke acties bij het hotel zijn tamelijk veelvoorkomend en lokken eigenlijk nooit enige tegenreactie op. Reacties en tegenreacties vinden ook voornamelijk plaats tussen supportersgroepen onderling of wanneer een supportersgroep de andere club beledigd. Niet bij vuurwerk bij het hotel. Als Bruls grote uitspraken wil doen over hooliganisme is het verstandig als hij allereerst in staat is de dynamiek van hooliganisme en, aan de andere kant, van baldadig supportersgedrag te herkennen en onderscheiden; ten tweede bereid is niet alleen repressief te handelen, maar ook open te staan voor maatregelen die daadwerkelijk werken (want onderzoek toont gewoon aan dat harde maatregelen alleen maar escalerend werken). Maar kennelijk is niet alleen hij incapabel op dit gebied, maar ook zijn adviseurs, de politie, etc.
:withstupid:
Spijker op t koppie.

Bruls stelt zich zó verkeerd op tov NEC supporters. Alsof hij niet weet dat er meerdere wegen naar Rome leiden.
Daar waar hij zich in de corona-discussie juist zo menselijk opstelt, weet en voelt wat er in de maatschappij leeft, daar oog voor heeft en probeert daar in handelen rekening mee te houden, stelt hij zich tov supporters precies tegenovergesteld op. Alsof 95% van de supporters niet gewone mensen zijn, en 100% van de supporters niet dezelfde mensen zijn waar hij ook mbt corona mee te maken heeft.
Voor hem lijken supporters in een parallelle maatschappij te leven oid. Onbegrijpelijk!

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door bertje »

Bottendaal schreef:
do 27 mei 2021, 09:18
Gijscoman schreef:
wo 26 mei 2021, 22:57
Zelf ben ik echt niet zo anti-Bruls als sommige hier. Hij heeft wat mij betreft veel goede dingen voor de stad betekend en heeft soms ook pijn durven te doen, waar veel voorgangers dat niet durfden, maar waar het misschien wel nodig was. Hier slaat hij echter volledig, maar dan ook volledig de plank mis. Hij mist elk gevoel met voetbalsupporters e.d. Dan doel ik niet alleen op zijn gebrek aan inzicht in de werking van een grote politiemacht op onschuldige supporters, maar ook op zijn gebrek aan begrip van de dynamiek tussen supportersgroepen.

Deze zin zegt alles: "Er hebben zich geen Roda JC-supporters aangediend ondanks de actie van NEC-supporters bij het hotel van Roda JC-selectie in Zeist". Zulke acties bij het hotel zijn tamelijk veelvoorkomend en lokken eigenlijk nooit enige tegenreactie op. Reacties en tegenreacties vinden ook voornamelijk plaats tussen supportersgroepen onderling of wanneer een supportersgroep de andere club beledigd. Niet bij vuurwerk bij het hotel. Als Bruls grote uitspraken wil doen over hooliganisme is het verstandig als hij allereerst in staat is de dynamiek van hooliganisme en, aan de andere kant, van baldadig supportersgedrag te herkennen en onderscheiden; ten tweede bereid is niet alleen repressief te handelen, maar ook open te staan voor maatregelen die daadwerkelijk werken (want onderzoek toont gewoon aan dat harde maatregelen alleen maar escalerend werken). Maar kennelijk is niet alleen hij incapabel op dit gebied, maar ook zijn adviseurs, de politie, etc.
:withstupid:
Spijker op t koppie.

Bruls stelt zich zó verkeerd op tov NEC supporters. Alsof hij niet weet dat er meerdere wegen naar Rome leiden.
Daar waar hij zich in de corona-discussie juist zo menselijk opstelt, weet en voelt wat er in de maatschappij leeft, daar oog voor heeft en probeert daar in handelen rekening mee te houden, stelt hij zich tov supporters precies tegenovergesteld op. Alsof 95% van de supporters niet gewone mensen zijn, en 100% van de supporters niet dezelfde mensen zijn waar hij ook mbt corona mee te maken heeft.
Voor hem lijken supporters in een parallelle maatschappij te leven oid. Onbegrijpelijk!
Eensch.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12467
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door Curva »

Dat feestje in de goffert en ontvangst van de spelers na promotie met 8.000 man was met de huidige maatregelen toch gewoon volstrekt verboden? De enige reden dat het kon, was omdat het niet te stoppen was zonder complete oorlog te ontketenen...da's toch best een rare situatie?


Dit zeg ik dan even heel objectief en niet als NEC-supporter want het was prachtig :biggrin:

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14453
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door Bottendaal »

Curva schreef:
do 27 mei 2021, 11:53
Dat feestje in de goffert en ontvangst van de spelers na promotie met 8.000 man was met de huidige maatregelen toch gewoon volstrekt verboden? De enige reden dat het kon, was omdat het niet te stoppen was zonder complete oorlog te ontketenen...da's toch best een rare situatie?


Dit zeg ik dan even heel objectief en niet als NEC-supporter want het was prachtig :biggrin:
Krankzinnig.
Aan de andere kant zijn we hier gelukkig geen China, waar iedereen slaafs naar de grote leider luistert. (En zo niet, dan tóch!)

Gebruikersavatar
hoMer
Berichten: 839
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 18:23
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door hoMer »

Curva schreef:
do 27 mei 2021, 11:53
Dat feestje in de goffert en ontvangst van de spelers na promotie met 8.000 man was met de huidige maatregelen toch gewoon volstrekt verboden? De enige reden dat het kon, was omdat het niet te stoppen was zonder complete oorlog te ontketenen...da's toch best een rare situatie?


Dit zeg ik dan even heel objectief en niet als NEC-supporter want het was prachtig :biggrin:
Natuurlijk. Maar daarin verschilde Nijmegen niet van Leeuwarden, Deventer en Amsterdam. (Wel qua hoe mooi het was, obviously)
Daar doet hoMer dus niet aan mee

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7000
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door jetipo »

Politie gaat nu ook aangifte die nav de ongeregeldheden na NEC-Roda JC.

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/po ... nts-anchor
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door flipsen »

jetipo schreef:
zo 27 jun 2021, 11:49
Politie gaat nu ook aangifte die nav de ongeregeldheden na NEC-Roda JC.

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/po ... nts-anchor
Zij mogen aangifte doen tenminste, ik hoorde dat supporters die aangifte wilden doen te horen kregen dat het geen zin heeft omdat ze er toch niks mee gaan doen….
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14453
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door Bottendaal »

jetipo schreef:
zo 27 jun 2021, 11:49
Politie gaat nu ook aangifte die nav de ongeregeldheden na NEC-Roda JC.

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/po ... nts-anchor
Nijmegen Hooliganstad he…

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7000
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door jetipo »

flipsen schreef:
zo 27 jun 2021, 12:27
jetipo schreef:
zo 27 jun 2021, 11:49
Politie gaat nu ook aangifte die nav de ongeregeldheden na NEC-Roda JC.

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/po ... nts-anchor
Zij mogen aangifte doen tenminste, ik hoorde dat supporters die aangifte wilden doen te horen kregen dat het geen zin heeft omdat ze er toch niks mee gaan doen….
Klopt. Ik ken er zelfs één. Hij liep het stadion uit, plein op en kreeg direct klappen. Heeft aangifte gedaan en kreeg te horen dat het geen zin had.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door flipsen »

jetipo schreef:
zo 27 jun 2021, 17:45
flipsen schreef:
zo 27 jun 2021, 12:27
jetipo schreef:
zo 27 jun 2021, 11:49
Politie gaat nu ook aangifte die nav de ongeregeldheden na NEC-Roda JC.

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/po ... nts-anchor
Zij mogen aangifte doen tenminste, ik hoorde dat supporters die aangifte wilden doen te horen kregen dat het geen zin heeft omdat ze er toch niks mee gaan doen….
Klopt. Ik ken er zelfs één. Hij liep het stadion uit, plein op en kreeg direct klappen. Heeft aangifte gedaan en kreeg te horen dat het geen zin had.
Klopt ja , ik ken 2 man een vader en zoon precies hetzelfde, schandalig!
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
Noviomagi
Berichten: 971
Lid geworden op: vr 07 mei 2021, 11:09
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door Noviomagi »

jetipo schreef:
zo 27 jun 2021, 11:49
Politie gaat nu ook aangifte die nav de ongeregeldheden na NEC-Roda JC.

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/po ... nts-anchor
Triest.

peccato
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 17 dec 2008, 17:19
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door peccato »

https://www.youtube.com/watch?v=zfVNudE9cVA

Dit weekend maar weer gebleken dat het niet alleen een probleem is bij NEC maar een probleem in alle stadions. Wat betreft misschien wel goed voor het imago van NEC als men ziet dat het in andere stadions ook gebeurt en dat NEC geen uitzondering is.

Sterker nog, kijkend naar de afgelopen tien jaar denk ik dat het bij NEC nog het minst erg is vergeleken met de clubs uit de andere (mid)grote steden zoals Tilburg, Breda, Groningen, Enschede, Utrecht, Eindhoven, Maastricht etc.

20/25 jaar geleden was het echt een probleem bij NEC als je kijkt naar het aantal incidenten destijds (zowel binnen als buiten het stadion) en helemaal als je aantal relschoppers toen afzette t.o.v. het aantal toeschouwers die naar het stadion kwamen. Ik kan me nog wedstrijden herinneren in de oude Goffert waar maar 2000-2500 man zaten waarvan minstens 300 er niet vies van waren om een relletje te trappen. Vergelijk dit eens met de huidige tijden waarbij er 12.500 man in het stadion zitten waar echt nog maar een klein groepje voor problemen zorgen. Wat dat betreft heeft de Nederlandse overheid in samenwerking met NEC en gemeente Nijmegen ontzettend veel successen geboekt.

Er zijn minder rellen, minder kwetsende spreekkoren, minder veldbestormingen en minder knalvuurwerk in de Goffert.

Het feit dat men zich nu druk maakt om bekertjes bier die op het veld worden gegooid is voor mij kenmerkend dat het juist erg goed gaat met het bestrijden van voetbalvandalisme. 20 jaar geleden was men blij als het bij bekertjes bier bleef. Nog een een aantal jaren en de voetbalwedstrijden kunnen weer op de volgende manier gaan plaats vinden:
https://www.youtube.com/watch?v=WChIQfXJwNg

Gebruikersavatar
E.B.
Berichten: 4984
Lid geworden op: di 03 aug 2021, 15:10
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door E.B. »

peccato schreef:
za 30 okt 2021, 01:26
https://www.youtube.com/watch?v=zfVNudE9cVA

Dit weekend maar weer gebleken dat het niet alleen een probleem is bij NEC maar een probleem in alle stadions. Wat betreft misschien wel goed voor het imago van NEC als men ziet dat het in andere stadions ook gebeurt en dat NEC geen uitzondering is.

Sterker nog, kijkend naar de afgelopen tien jaar denk ik dat het bij NEC nog het minst erg is vergeleken met de clubs uit de andere (mid)grote steden zoals Tilburg, Breda, Groningen, Enschede, Utrecht, Eindhoven, Maastricht etc.

20/25 jaar geleden was het echt een probleem bij NEC als je kijkt naar het aantal incidenten destijds (zowel binnen als buiten het stadion) en helemaal als je aantal relschoppers afzet t.a.v. het aantal toeschouwers die naar het stadion kwamen. Ik kan me nog wedstrijden herinneren in de oude Goffert waar maar 2000-2500 man zaten waarvan minstens 300 er niet vies van waren om een relletje te trappen. Vergelijk dit eens met de huidige tijden waarbij er 12.500 man in het stadion zitten waar echt nog maar een klein groepje voor problemen zorgen. Wat dat betreft heeft de gemeente Nijmegen in samenwerking met NEC en de Nederlandse overheid ontzettend veel successen geboekt.

Er zijn gewoonweg minder rellen, minder kwetsende spreekkoren, minder veldbestormingen, minder knalvuurwerk in de Goffert.

Het feit dat men zich nu druk maakt om bekertjes bier die op het veld worden gegooid is voor mij kenmerkend dat het juist erg goed gaat met het bestrijden van voetbalvandalisme. Nog een een aantal jaren en de voetbalwedstrijden kunnen weer op de volgende manier gaan plaats vinden:
https://www.youtube.com/watch?v=WChIQfXJwNg
Uiteraard is het niet alleen een NEC probleem. En de editie MVV - Roda liep 2 jaar geleden op bijna identieke wijze ook flink uit de hand. Het feit dat er aan beide kanten 0,0 moeite is gedaan om een herhaling te voorkomen zegt genoeg over het probleem. De mannen aan de zijde van Roda die met hun capuchon op en de riem in de hand half over het hek hangen. De gasten van MVV die door een enkele stewards tegengehouden moeten worden.

Aan beiden kanten werd geen strobreed in de weg gelegd om dit in de kiem te smoren of tegen te gaan. Met als gevolg dat de ME flink moest ingrijpen. En ook hier zal men pas zwichten voor de publieke opinie, want men had dit al van mijlenver aan kunnen zien komen en totaal niet op geanticipeerd.

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12467
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door Curva »

Misschien is het een idee om geen lieden meer binnen te laten met een bivakmuts op? Of als ze die in het vak pas opzetten direct af te voeren?

Gebruikersavatar
E.B.
Berichten: 4984
Lid geworden op: di 03 aug 2021, 15:10
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door E.B. »

Curva schreef:
za 30 okt 2021, 09:21
Misschien is het een idee om geen lieden meer binnen te laten met een bivakmuts op? Of als ze die in het vak pas opzetten direct af te voeren?
Dat gaat niet gebeuren. Stewards hebben totaal geen macht of ontzag. Daar gaan 'hooligans' niet van onder de indruk zijn. Niet voor niets loopt er bij Utrecht nu een grote groep uitsmijters rond die soms orde op zaken stellen als het nodig is. En zelfs dat zal de oplossing niet zijn.

De stewards zijn eerder wat faciliterend in stadions. En bij elke wedstrijd ME inzetten is geen doen en zal (op termijn) alleen maar escalerend werken. Lekker knokken met de ME.

En als het de bivakmutsen niet zijn zijn het wel de capuchon, sjaaltjes, speciale jassen etc. Het begint bij gedrag en daarnaast heb je de middelen.

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12467
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door Curva »

E.B. schreef:
za 30 okt 2021, 09:51
Curva schreef:
za 30 okt 2021, 09:21
Misschien is het een idee om geen lieden meer binnen te laten met een bivakmuts op? Of als ze die in het vak pas opzetten direct af te voeren?
Dat gaat niet gebeuren. Stewards hebben totaal geen macht of ontzag. Daar gaan 'hooligans' niet van onder de indruk zijn. Niet voor niets loopt er bij Utrecht nu een grote groep uitsmijters rond die soms orde op zaken stellen als het nodig is. En zelfs dat zal de oplossing niet zijn.

De stewards zijn eerder wat faciliterend in stadions. En bij elke wedstrijd ME inzetten is geen doen en zal (op termijn) alleen maar escalerend werken. Lekker knokken met de ME.

En als het de bivakmutsen niet zijn zijn het wel de capuchon, sjaaltjes, speciale jassen etc. Het begint bij gedrag en daarnaast heb je de middelen.
Het klopt idd dat stewards als kannonenvoer misbruikt worden voor politietaken
Van een afstand met een waterkanon erop dan, zo valt er niks te knokken.

Gebruikersavatar
E.B.
Berichten: 4984
Lid geworden op: di 03 aug 2021, 15:10
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door E.B. »

Curva schreef:
za 30 okt 2021, 11:07
E.B. schreef:
za 30 okt 2021, 09:51
Curva schreef:
za 30 okt 2021, 09:21
Misschien is het een idee om geen lieden meer binnen te laten met een bivakmuts op? Of als ze die in het vak pas opzetten direct af te voeren?
Dat gaat niet gebeuren. Stewards hebben totaal geen macht of ontzag. Daar gaan 'hooligans' niet van onder de indruk zijn. Niet voor niets loopt er bij Utrecht nu een grote groep uitsmijters rond die soms orde op zaken stellen als het nodig is. En zelfs dat zal de oplossing niet zijn.

De stewards zijn eerder wat faciliterend in stadions. En bij elke wedstrijd ME inzetten is geen doen en zal (op termijn) alleen maar escalerend werken. Lekker knokken met de ME.

En als het de bivakmutsen niet zijn zijn het wel de capuchon, sjaaltjes, speciale jassen etc. Het begint bij gedrag en daarnaast heb je de middelen.
Het klopt idd dat stewards als kannonenvoer misbruikt worden voor politietaken
Van een afstand met een waterkanon erop dan, zo valt er niks te knokken.
Als ze dat dan maar wel filmen. Lijkt me goede TV :biggrin:

Gebruikersavatar
gladiator
Berichten: 4544
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 00:40
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door gladiator »

Gisteren bij het darten geweest. Zelfde laken een pak.
Grote groepen carnaval verklede jongeren die zich helemaal vol laten lopen en vervolgens met halve liters bier gaan smijten.
Beveiliging staat erbij en kijkt ernaar.
Complete massahysterie in dit land en niemand heeft nog enige grip op deze massa's
Liever niet degraderen dan twee pandaberen

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door flipsen »

gladiator schreef:
za 30 okt 2021, 11:35
Gisteren bij het darten geweest. Zelfde laken een pak.
Grote groepen carnaval verklede jongeren die zich helemaal vol laten lopen en vervolgens met halve liters bier gaan smijten.
Beveiliging staat erbij en kijkt ernaar.
Complete massahysterie in dit land en niemand heeft nog enige grip op deze massa's
Bij het darten??
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Aanpak ongeregeldheden

Bericht door jackkreta »

flipsen schreef:
za 30 okt 2021, 11:59
gladiator schreef:
za 30 okt 2021, 11:35
Gisteren bij het darten geweest. Zelfde laken een pak.
Grote groepen carnaval verklede jongeren die zich helemaal vol laten lopen en vervolgens met halve liters bier gaan smijten.
Beveiliging staat erbij en kijkt ernaar.
Complete massahysterie in dit land en niemand heeft nog enige grip op deze massa's
Bij het darten??
Ze gooien zelfs met pijlen!
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten