Supporters Raad van Advies

Discussieer hier over de Supportersvereniging, HKN, Legio Noviomagum, in en om De Goffert etc.
Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22813
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Supporters Raad van Advies

Bericht door burp »

We willen graag frequenter afstemming zoeken met georganiseerde supportersgroeperingen. Ik heb onze Manager Operations, Jan Bluyssen, en Veiligheidscoördinator Lonneke Gijsbers dan ook gevraagd een "Supporters Raad van Advies" samen te stellen om ideeën en concepten te kunnen toetsen. Deze raad is puur adviserend en niet bindend. Je kunt je bijvoorbeeld voorstellen dat we rond thema's, zoals het stadion, supportershome, catering, open dag, het wedstrijdshirt e.d. meer beeld willen krijgen bij jullie mening als supporter. Ook van deze bijeenkomst wordt een verslag gemaakt en geplaatst op onze website. We zullen alle informatie ook delen met supportersgroeperingen, zoals de Supportersvereniging, HKN en Legio Noviomagum en websites als De Trouwe Honden, Forzanec en NECToday.

http://www.nec-nijmegen.nl/home/06345_e ... e-directie
Lees ik nu goed dat ze de verfoeide KBG van een aantal jaar geleden nieuw leven in willen blazen met een "Supporters Raad van Advies"?

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Supporters Raad van Advies

Bericht door Pol »

burp schreef:verfoeide KBG
:???:

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20569
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Supporters Raad van Advies

Bericht door Mark Ariaans »

Ben benieuwd, in elk geval zal het voor de deelnemers van zo'n adviesraad ditmaal duidelijk moeten zijn met welke pet ze daar zitten; puur adviserend en waarschijnlijk zonder weinig echte invloed. Dat was volgens mij toch waaraan de KBG ten onder ging, dat men dacht dat het meer om het lijf had en supporters meer invloed gaf dan dat daadwerkelijk zo kristalliseerde? In elk geval vind ik elk initiatief tot meer open en constructieve communicatie prijzenswaardig, dat is precies wat je behoort te doen als je pretendeert een volksclub te zijn.

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10520
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Supporters Raad van Advies

Bericht door TT »

Hoe gaat uberhaupt bepaald worden wie er in die Raad zitting gaan nemen?

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Supporters Raad van Advies

Bericht door Pol »

TT schreef:Hoe gaat uberhaupt bepaald worden wie er in die Raad zitting gaan nemen?
Dat zal nog wel bekend gemaakt gaan worden, neem ik aan. Meen dat je je destijds voor de KBG kon opgeven.

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Supporters Raad van Advies

Bericht door Arjan van Hout »

Mark Ariaans schreef:Ben benieuwd, in elk geval zal het voor de deelnemers van zo'n adviesraad ditmaal duidelijk moeten zijn met welke pet ze daar zitten; puur adviserend en waarschijnlijk zonder weinig echte invloed. Dat was volgens mij toch waaraan de KBG ten onder ging, dat men dacht dat het meer om het lijf had en supporters meer invloed gaf dan dat daadwerkelijk zo kristalliseerde? In elk geval vind ik elk initiatief tot meer open en constructieve communicatie prijzenswaardig, dat is precies wat je behoort te doen als je pretendeert een volksclub te zijn.
was mij toen wel duidelijk hoor

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Supporters Raad van Advies

Bericht door Frans »

ik vind het een heel goed initiatief. Die raad zou een keer of 6 per jaar bij elkaar moeten komen denk ik (of vaker?). Daarin zou je afgevaardigden moeten hebben uit ieder vak en uit alle leefstijdscategorien. Als ze dit goed aanpakken kan het best waarde hebben, ben ik van overtuigd.
NECTheBest

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Supporters Raad van Advies

Bericht door Frans »

Bij de KGB werd vooraf niet geheel helder de rol aangegeven, dat is nu wel het geval. Verder was de start van de KGB niet best omdat Bikkel het eerste punt was. KGB stemde tegen de komst van hem, maar hij kwam er toch. Das geen goed begin....
NECTheBest

NiMMA_024
Berichten: 6739
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 15:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Supporters Raad van Advies

Bericht door NiMMA_024 »

Frans schreef:Bij de KGB werd vooraf niet geheel helder de rol aangegeven, dat is nu wel het geval. Verder was de start van de KGB niet best omdat Bikkel het eerste punt was. KGB stemde tegen de komst van hem, maar hij kwam er toch. Das geen goed begin....
:withstupid:
En nou is ie er, en ik verwacht niet nog meer :director: KUTPOPPEN

Ben wel benieuwd hoe het balletje gaat rollen.
Enne, KBG of KGB, kleine verandering, groot verschil :wink:
NEC ON TOUR.... soon in your stadium!

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16449
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Supporters Raad van Advies

Bericht door Legendario »

NiMMA_024 schreef:
Frans schreef:Bij de KGB werd vooraf niet geheel helder de rol aangegeven, dat is nu wel het geval. Verder was de start van de KGB niet best omdat Bikkel het eerste punt was. KGB stemde tegen de komst van hem, maar hij kwam er toch. Das geen goed begin....
:withstupid:
En nou is ie er, en ik verwacht niet nog meer :director: KUTPOPPEN

Ben wel benieuwd hoe het balletje gaat rollen.
Enne, KBG of KGB, kleine verandering, groot verschil :wink:
Ik heb uit betrouwbare bron bij de KGB vernomen dat ook zij tegen de komst van Bikkel waren.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31825
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Supporters Raad van Advies

Bericht door vak Oost »

TT schreef:Hoe gaat uberhaupt bepaald worden wie er in die Raad zitting gaan nemen?
ik zou er misschien best wel plaats in willen nemen ... ik zal er eens over nadenken
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38488
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Supporters Raad van Advies

Bericht door mschr »

Frans schreef:ik vind het een heel goed initiatief. Die raad zou een keer of 6 per jaar bij elkaar moeten komen denk ik (of vaker?). Daarin zou je afgevaardigden moeten hebben uit ieder vak en uit alle leefstijdscategorien. Als ze dit goed aanpakken kan het best waarde hebben, ben ik van overtuigd.
Ik zie het nut niet. Overlegt NEC niet met de andere supportersorganen? Wordt NEC transparanter als er nog een supportersorgaan bij komt?

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16449
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Supporters Raad van Advies

Bericht door Legendario »

mschr schreef:
Frans schreef:ik vind het een heel goed initiatief. Die raad zou een keer of 6 per jaar bij elkaar moeten komen denk ik (of vaker?). Daarin zou je afgevaardigden moeten hebben uit ieder vak en uit alle leefstijdscategorien. Als ze dit goed aanpakken kan het best waarde hebben, ben ik van overtuigd.
Ik zie het nut niet. Overlegt NEC niet met de andere supportersorganen? Wordt NEC transparanter als er nog een supportersorgaan bij komt?
Met welke supportersorganen overlegt NEC dan? En is het dan niet handiger en effectiver om die allemaalbij elkaar in een raad te hebben, dan om die afzonderlijk te benaderen?
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Supporters Raad van Advies

Bericht door Frans »

Dat denk ik wel ja. Mening van bestuur SV of HKN is niet geheel representatief denk ik.
NECTheBest

Gebruikersavatar
Jeroen
Beheerder
Berichten: 2491
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 20:16
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Supporters Raad van Advies

Bericht door Jeroen »

Frans schreef:Dat denk ik wel ja. Mening van bestuur SV of HKN is niet geheel representatief denk ik.
Tezamen wel. Plus er wordt informeel overlegd met diverse supporters. Er is een team uitwedstrijden met verschillende geledingen. Volgens mij nog dat commerciele platform met Jochem van Gelder en Fons de Poel.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38488
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Supporters Raad van Advies

Bericht door mschr »

Legendario schreef:[
Met welke supportersorganen overlegt NEC dan?
De supportersvereniging, HKN, vertegenwoordigers van de fansites. Ik zie niet in wat zo'n Raad gaat toevoegen.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31825
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Supporters Raad van Advies

Bericht door vak Oost »

mschr schreef:
Legendario schreef:Met welke supportersorganen overlegt NEC dan?
De supportersvereniging, HKN, vertegenwoordigers van de fansites. Ik zie niet in wat zo'n Raad gaat toevoegen.
laat tevens dan ook maar onafhankelijke supporters plaats nemen, ook die hebben een geluid en een mening he`
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38488
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Supporters Raad van Advies

Bericht door mschr »

vak Oost schreef: laat tevens dan ook maar onafhankelijke supporters plaats nemen, ook die hebben een geluid en een mening he`
Maar waarin verschillen onafhankelijke supporters van die van de fansites of HKN of supver?

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16449
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Supporters Raad van Advies

Bericht door Legendario »

mschr schreef:
Legendario schreef:[
Met welke supportersorganen overlegt NEC dan?
De supportersvereniging, HKN, vertegenwoordigers van de fansites. Ik zie niet in wat zo'n Raad gaat toevoegen.
Ik vind het geen verkeerd idee om deze overleggen te formaliseren. Daarnaast zou je een raad kunnen samenstellen die een iets evenwichtiger beeld geeft van de NEC-supporters.

Als Mark, Ronny, Jack en Dutchy het ermee eens zijn zal ik me beschikbaar stellen namens de afdeling buitenland. :wink:
Maar dat mag je hier niet zeggen.

NiMMA_024
Berichten: 6739
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 15:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Supporters Raad van Advies

Bericht door NiMMA_024 »

Legendario schreef:
mschr schreef:
Legendario schreef:[
Met welke supportersorganen overlegt NEC dan?
De supportersvereniging, HKN, vertegenwoordigers van de fansites. Ik zie niet in wat zo'n Raad gaat toevoegen.
Ik vind het geen verkeerd idee om deze overleggen te formaliseren. Daarnaast zou je een raad kunnen samenstellen die een iets evenwichtiger beeld geeft van de NEC-supporters.

Als Mark, Ronny, Jack en Dutchy het ermee eens zijn zal ik me beschikbaar stellen namens de afdeling buitenland. :wink:
Uit betrouwbare bronnen gehoord dat dit iemand uit Ameland zou gaan worden. :wink:
NEC ON TOUR.... soon in your stadium!

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20569
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Supporters Raad van Advies

Bericht door Mark Ariaans »

Legendario schreef: Als Mark, Ronny, Jack en Dutchy het ermee eens zijn zal ik me beschikbaar stellen namens de afdeling buitenland. :wink:
Pfff, buitenland, buitenland, heb in één dagje Malaga meer Nederlands horen praten dan in een jaar Sheffield.

Gebruikersavatar
T.I.G.O.
Berichten: 4835
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 12:57
Contacteer:

Re: Supporters Raad van Advies

Bericht door T.I.G.O. »

Heb in die ''oude'' KBG gezeten,daar zag je de bekende gezichten van betrokken supporters die eindelijk hoopten wat dingen te kunnen sturen en beinvloeden maar we kwamen bedrogen uit.
Niet alleen de komst van Bikkel maar de manier waarop,''nou de volgende keer komt dhr v.Gelder om jullie uitleg te geven van de komst van een Mascotte'' .........huh,MASCOTTE ????,''ja die komt er mijne heren''......OHHH,fijn dat te horen!,uhhhh staat dat al vast dan?..."ja,mooi ding hoor ziet er uit als een stoere romein''..................einde verhaal,en einde KBG.
Opvallend in dit verhaal vond ik dat er ook totaal geen poging is ondernomen van de kant van eniesee om te boel te lijmen.
Zo van,''daar zijn we goedkoop vanaf gekomen''

Eigenlijk zat je zwaar voor lul met je twee uur reistijd en een avondje geneuzel.
Mij niet meer gezien,zonder ook maar enige invloed moet je gewoon thuisblijven.

Gebruikersavatar
Danish Dynamite
Berichten: 11103
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 10:42
Contacteer:

Re: Supporters Raad van Advies

Bericht door Danish Dynamite »

T.I.G.O. schreef:Heb in die ''oude'' KBG gezeten,daar zag je de bekende gezichten van betrokken supporters die eindelijk hoopten wat dingen te kunnen sturen en beinvloeden maar we kwamen bedrogen uit.
Niet alleen de komst van Bikkel maar de manier waarop,''nou de volgende keer komt dhr v.Gelder om jullie uitleg te geven van de komst van een Mascotte'' .........huh,MASCOTTE ????,''ja die komt er mijne heren''......OHHH,fijn dat te horen!,uhhhh staat dat al vast dan?..."ja,mooi ding hoor ziet er uit als een stoere romein''..................einde verhaal,en einde KBG.
Opvallend in dit verhaal vond ik dat er ook totaal geen poging is ondernomen van de kant van eniesee om te boel te lijmen.
Zo van,''daar zijn we goedkoop vanaf gekomen''

Eigenlijk zat je zwaar voor lul met je twee uur reistijd en een avondje geneuzel.
Mij niet meer gezien,zonder ook maar enige invloed moet je gewoon thuisblijven.
En die invloed ga je nu inderdaad weer niet krijgen. Maar NEC realiseert op deze manier wel dat ze na elke gevoelige beslissing kunnen zeggen "we hebben dit besproken met de Supporters Raad van Advies", dus heel slim van hun kant uit. Maar het voegt dus voor de supporters helemaal niks toe en ook dit zal niet gaan werken.

Gebruikersavatar
T.I.G.O.
Berichten: 4835
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 12:57
Contacteer:

Re: Supporters Raad van Advies

Bericht door T.I.G.O. »

vak Oost schreef:
mschr schreef:
Legendario schreef:Met welke supportersorganen overlegt NEC dan?
De supportersvereniging, HKN, vertegenwoordigers van de fansites. Ik zie niet in wat zo'n Raad gaat toevoegen.
laat tevens dan ook maar onafhankelijke supporters plaats nemen, ook die hebben een geluid en een mening he`

Mensen die interesse hebben zijn meestal lid/symphatisant zelfs bestuursleden van bovengenoemde ''organen''.
Is ook logisch vanwege het aanwezige fanatisme voor de club natuurlijk,ik zie een gloryhunter nog geen plaats nemen in die raad en die zou
toch zeker de helft van het stadion vertegenwoordigen.
Overdreven? degradeer maar eens,rijden ze gelijk naar Jordania.

Gebruikersavatar
ronnyguitar
Berichten: 6229
Lid geworden op: ma 27 aug 2007, 19:20
Locatie: bad zwischenahn - duitsland
Contacteer:

Re: Supporters Raad van Advies

Bericht door ronnyguitar »

Danish Dynamite schreef:
T.I.G.O. schreef:Heb in die ''oude'' KBG gezeten,daar zag je de bekende gezichten van betrokken supporters die eindelijk hoopten wat dingen te kunnen sturen en beinvloeden maar we kwamen bedrogen uit.
Niet alleen de komst van Bikkel maar de manier waarop,''nou de volgende keer komt dhr v.Gelder om jullie uitleg te geven van de komst van een Mascotte'' .........huh,MASCOTTE ????,''ja die komt er mijne heren''......OHHH,fijn dat te horen!,uhhhh staat dat al vast dan?..."ja,mooi ding hoor ziet er uit als een stoere romein''..................einde verhaal,en einde KBG.
Opvallend in dit verhaal vond ik dat er ook totaal geen poging is ondernomen van de kant van eniesee om te boel te lijmen.
Zo van,''daar zijn we goedkoop vanaf gekomen''

Eigenlijk zat je zwaar voor lul met je twee uur reistijd en een avondje geneuzel.
Mij niet meer gezien,zonder ook maar enige invloed moet je gewoon thuisblijven.
En die invloed ga je nu inderdaad weer niet krijgen. Maar NEC realiseert op deze manier wel dat ze na elke gevoelige beslissing kunnen zeggen "we hebben dit besproken met de Supporters Raad van Advies", dus heel slim van hun kant uit. Maar het voegt dus voor de supporters helemaal niks toe en ook dit zal niet gaan werken.
ben ook erg sceptisch en vrees dat hetgeen T.I.G.O. en DD beschrijven ook dit keer weer het geval zal zijn. Zonder duidelijke afspraken is dit een doodgeboren kindje.
en met deze zin:
"Deze raad is puur adviserend en niet bindend"
is eigenlijk alles al gezegd
NU OKTOBER-AKTIE BIJ TJK !! KIJK BIJ REGELS EN MEDEDELINGEN ETC.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten