Eens hoor. Ik moet tegenwoordig met mijn net wel/niet 1.80 ook een XL nemen, en dat komt vooral door met tijden bijzonder matige eentgewoontes en veel bier en/of fris drinken. In 99% van de gevallen is het gewoon een kwestie van discipline in je eetgewoontes, daar hoef je niet eens excessief veel voor te bewegen. Ik vind het ook moeilijk te geloven dat iedereen van die ene procent toevallig NEC supporter is, anders zijn we ook wel een heel sneu clubje geworden..illestyl schreef: ↑di 15 okt 2024, 22:15Hoe bedoel je vindt?
Het maakt mij verder niets uit, ik vond het alleen ongepast om dergelijke bewoordingen te gebruiken richting onze merchandise afdeling voor een probleem waar je niet machteloos in bent.
Fanshop en Merchandising
Re: Fanshop en Merchandising
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
We kunnen het beestje toch gewoon bij de naam noemen en niet zo krampachtig erover doen. Het is niet meteen fatshaming. Wij mensen worden dikker. En in heel veel gevallen is het gewoon ons leefpatroon. Het aantal mensen met obisitas is de afgelopen 40 jaar verdrievoudigd. En het dik zijn wordt ook steeds meer genormaliseerd.bertje schreef: ↑wo 16 okt 2024, 08:16Eens hoor. Ik moet tegenwoordig met mijn net wel/niet 1.80 ook een XL nemen, en dat komt vooral door met tijden bijzonder matige eentgewoontes en veel bier en/of fris drinken. In 99% van de gevallen is het gewoon een kwestie van discipline in je eetgewoontes, daar hoef je niet eens excessief veel voor te bewegen. Ik vind het ook moeilijk te geloven dat iedereen van die ene procent toevallig NEC supporter is, anders zijn we ook wel een heel sneu clubje geworden..illestyl schreef: ↑di 15 okt 2024, 22:15Hoe bedoel je vindt?
Het maakt mij verder niets uit, ik vond het alleen ongepast om dergelijke bewoordingen te gebruiken richting onze merchandise afdeling voor een probleem waar je niet machteloos in bent.
- Sandertjuh85
- Contacteer:
Ja dat klopt. Maar jij zegt 1.90m te zijn en M te dragen. Dat lijkt me bij Robey shirts vrij sterk.Bottendaal schreef: ↑di 15 okt 2024, 22:22Voor Robey zou ik dus XL (M) of 2XL (L) nodig hebben, als jouw maatconverter klopt. Die zijn gewoon beschikbaar.Sandertjuh85 schreef: ↑di 15 okt 2024, 22:06Als je 1,90m bent en je draagt van dit merk maat M dan zou ik echt heel snel wat gaan eten want dit ga je niet lang volhouden.Bottendaal schreef: ↑di 15 okt 2024, 20:39Als je graag een jurkje draagt ja.Johnny schreef: ↑di 15 okt 2024, 16:064XL Robey is 2XL Adidas, heeft dus niets met dikte te maken, als je langer bent dan 1.90m ga je al snel naar 2XL.NMGNALLWAYS schreef: ↑di 15 okt 2024, 11:01
Ik geef mijzelf wel de schuld van het dik zijn, en daardoor doe ik dat bij andere ook.
Ik weet wel dat 1 procent er niks aan kan doen. Maar die marge vind ik accepteerbaar.
Ik ben langer dan 1,90m en draag M of L. Geloof niet dat ik ooit een XL heb gehad, laat staan XXL.
Dus heeft het wel met dik te maken als je een niet verkrijgbare maat wil, waar deze hele discussie over ging.
- Bottendaal
- Contacteer:
Daarom had ik het ook over de reguliere MSandertjuh85 schreef: ↑wo 16 okt 2024, 09:13Ja dat klopt. Maar jij zegt 1.90m te zijn en M te dragen. Dat lijkt me bij Robey shirts vrij sterk.Bottendaal schreef: ↑di 15 okt 2024, 22:22Voor Robey zou ik dus XL (M) of 2XL (L) nodig hebben, als jouw maatconverter klopt. Die zijn gewoon beschikbaar.Sandertjuh85 schreef: ↑di 15 okt 2024, 22:06Als je 1,90m bent en je draagt van dit merk maat M dan zou ik echt heel snel wat gaan eten want dit ga je niet lang volhouden.Bottendaal schreef: ↑di 15 okt 2024, 20:39Als je graag een jurkje draagt ja.Johnny schreef: ↑di 15 okt 2024, 16:064XL Robey is 2XL Adidas, heeft dus niets met dikte te maken, als je langer bent dan 1.90m ga je al snel naar 2XL.NMGNALLWAYS schreef: ↑di 15 okt 2024, 11:01
Ik geef mijzelf wel de schuld van het dik zijn, en daardoor doe ik dat bij andere ook.
Ik weet wel dat 1 procent er niks aan kan doen. Maar die marge vind ik accepteerbaar.
Ik ben langer dan 1,90m en draag M of L. Geloof niet dat ik ooit een XL heb gehad, laat staan XXL.
Dus heeft het wel met dik te maken als je een niet verkrijgbare maat wil, waar deze hele discussie over ging.
Dus iedereen die Adidas XL en 2XL draagt is jouw ogen dik?Bottendaal schreef: ↑di 15 okt 2024, 22:22Voor Robey zou ik dus XL (M) of 2XL (L) nodig hebben, als jouw maatconverter klopt. Die zijn gewoon beschikbaar.Sandertjuh85 schreef: ↑di 15 okt 2024, 22:06Als je 1,90m bent en je draagt van dit merk maat M dan zou ik echt heel snel wat gaan eten want dit ga je niet lang volhouden.Bottendaal schreef: ↑di 15 okt 2024, 20:39Als je graag een jurkje draagt ja.Johnny schreef: ↑di 15 okt 2024, 16:064XL Robey is 2XL Adidas, heeft dus niets met dikte te maken, als je langer bent dan 1.90m ga je al snel naar 2XL.NMGNALLWAYS schreef: ↑di 15 okt 2024, 11:01
1.90 en Adidas M is onmogelijk, of je gaat graag naar bepaalde bars met dark rooms of je hebt een gigantische eetstoornis.
Je komt boven de 1.90 al snel uit op XL en 2XL.
Ik ben 1.92 met een goede BMI en L red ik echt niet.
Los van deze discussie, 3XL is niet voor niets gelijk weer uitverkocht, veel mensen hebben de 3/4/5 XL(Robey) nodig en NEC voorziet daar niet in, zelfs met voorintekening, zonder risico dus voor NEC.
"I was raised outta steel, here in the swamps of Nijmegen.’ (Springsteen 2024)
Ben 1.90 en een maat L van Robey past prima!Johnny schreef: ↑wo 16 okt 2024, 20:37Dus iedereen die Adidas XL en 2XL draagt is jouw ogen dik?Bottendaal schreef: ↑di 15 okt 2024, 22:22Voor Robey zou ik dus XL (M) of 2XL (L) nodig hebben, als jouw maatconverter klopt. Die zijn gewoon beschikbaar.Sandertjuh85 schreef: ↑di 15 okt 2024, 22:06Als je 1,90m bent en je draagt van dit merk maat M dan zou ik echt heel snel wat gaan eten want dit ga je niet lang volhouden.Bottendaal schreef: ↑di 15 okt 2024, 20:39Als je graag een jurkje draagt ja.Johnny schreef: ↑di 15 okt 2024, 16:064XL Robey is 2XL Adidas, heeft dus niets met dikte te maken, als je langer bent dan 1.90m ga je al snel naar 2XL.NMGNALLWAYS schreef: ↑di 15 okt 2024, 11:01
1.90 en Adidas M is onmogelijk, of je gaat graag naar bepaalde bars met dark rooms of je hebt een gigantische eetstoornis.
Je komt boven de 1.90 al snel uit op XL en 2XL.
Ik ben 1.92 met een goede BMI en L red ik echt niet.
Los van deze discussie, 3XL is niet voor niets gelijk weer uitverkocht, veel mensen hebben de 3/4/5 XL(Robey) nodig en NEC voorziet daar niet in, zelfs met voorintekening, zonder risico dus voor NEC.
N.E.C. Nijmegen
NEC zou eens contact op moeten nemen met Mars Gremmen voor de productie van een NEC stripboek of legpuzzel. Uitstekende tekenaar uit Nijmegen zelf.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mars_Gremmen
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mars_Gremmen
★★
Jeej, we hebben een echte kerstcollectie.
https://necfanshop.nl/collections/kerst
De foute trui van dit jaar is eigenlijk niet eens zo heel fout.
Die kerstmuts is wel erg jammer.
Maar.....
..... Het collectors item wordt de NEC shirt kerstballen!
Maar.....
Net de kerstballen binnen gekregen zijn echt mooi
Veel te weinig ingekocht.burp schreef: ↑wo 04 dec 2024, 13:31Jeej, we hebben een echte kerstcollectie.
Maar.....
"I was raised outta steel, here in the swamps of Nijmegen.’ (Springsteen 2024)
Alleen nog verkrijgbaar in formaat Elf of KerstmanJohnny schreef: ↑do 12 dec 2024, 19:26Veel te weinig ingekocht.burp schreef: ↑wo 04 dec 2024, 13:31Jeej, we hebben een echte kerstcollectie.
Maar.....
Je hebt ook nog zoiets als stofwisseling ziekte waar je dikker van wordt of medicijnen zoals onder andere bètablokkers voor je hart en nogvrle anderevak Oost schreef: ↑di 15 okt 2024, 09:24Al de suikers die links en rechts als dope in de winkel ligt krikken het aantal obisitas patienten flink op.
Dus men moet hier niet iedereen over een kam scheren.
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.
- Bottendaal
- Contacteer:
50% van Nederland (boven de 18) is te dik JB, al die smoesjes… Ja die mensen zijn er ook, maar kom op zeg; 50%!JBNMGN schreef: ↑di 17 dec 2024, 21:47Je hebt ook nog zoiets als stofwisseling ziekte waar je dikker van wordt of medicijnen zoals onder andere bètablokkers voor je hart en nogvrle anderevak Oost schreef: ↑di 15 okt 2024, 09:24Al de suikers die links en rechts als dope in de winkel ligt krikken het aantal obisitas patienten flink op.
VIJFTIG %
Gewoon de feiten benoemen. Uitzonderingen zijn er altijd, maar we leven gewoon te ongezond.Bottendaal schreef: ↑di 17 dec 2024, 21:5350% van Nederland (boven de 18) is te dik JB, al die smoesjes… Ja die mensen zijn er ook, maar kom op zeg; 50%!JBNMGN schreef: ↑di 17 dec 2024, 21:47Je hebt ook nog zoiets als stofwisseling ziekte waar je dikker van wordt of medicijnen zoals onder andere bètablokkers voor je hart en nogvrle anderevak Oost schreef: ↑di 15 okt 2024, 09:24Al de suikers die links en rechts als dope in de winkel ligt krikken het aantal obisitas patienten flink op.
VIJFTIG %
Neemt niet weg dat gegeven de huidige situatie het beter is om niet alleen maar XS maatjes in het schap te hebben liggen natuurlijkE.B schreef: ↑di 17 dec 2024, 22:39Gewoon de feiten benoemen. Uitzonderingen zijn er altijd, maar we leven gewoon te ongezond.Bottendaal schreef: ↑di 17 dec 2024, 21:5350% van Nederland (boven de 18) is te dik JB, al die smoesjes… Ja die mensen zijn er ook, maar kom op zeg; 50%!JBNMGN schreef: ↑di 17 dec 2024, 21:47Je hebt ook nog zoiets als stofwisseling ziekte waar je dikker van wordt of medicijnen zoals onder andere bètablokkers voor je hart en nogvrle andere
VIJFTIG %
Maar dat is niet het geval. De wedstrijdshirts gaan tot 5XL. Dan valt het wat kleiner uit, maar ergens moet je een grens trekken. De kersttrui is er tot 3XL.Ayub schreef: ↑wo 18 dec 2024, 12:12Neemt niet weg dat gegeven de huidige situatie het beter is om niet alleen maar XS maatjes in het schap te hebben liggen natuurlijkE.B schreef: ↑di 17 dec 2024, 22:39Gewoon de feiten benoemen. Uitzonderingen zijn er altijd, maar we leven gewoon te ongezond.Bottendaal schreef: ↑di 17 dec 2024, 21:5350% van Nederland (boven de 18) is te dik JB, al die smoesjes… Ja die mensen zijn er ook, maar kom op zeg; 50%!
VIJFTIG %
Oh zeker, maar ik heb het idee dat telkens weer terugkomt dat de grote maten als eerste op zijn. Lijkt me dat dat een vrij eenvoudige learning is die ze zouden kunnen meepakken om frustratie weg te nemen en omzet te vergroten.E.B schreef: ↑wo 18 dec 2024, 12:33Maar dat is niet het geval. De wedstrijdshirts gaan tot 5XL. Dan valt het wat kleiner uit, maar ergens moet je een grens trekken. De kersttrui is er tot 3XL.Ayub schreef: ↑wo 18 dec 2024, 12:12Neemt niet weg dat gegeven de huidige situatie het beter is om niet alleen maar XS maatjes in het schap te hebben liggen natuurlijkE.B schreef: ↑di 17 dec 2024, 22:39Gewoon de feiten benoemen. Uitzonderingen zijn er altijd, maar we leven gewoon te ongezond.Bottendaal schreef: ↑di 17 dec 2024, 21:5350% van Nederland (boven de 18) is te dik JB, al die smoesjes… Ja die mensen zijn er ook, maar kom op zeg; 50%!
VIJFTIG %
Dat komt doordat we te dik zijnAyub schreef: ↑wo 18 dec 2024, 13:04Oh zeker, maar ik heb het idee dat telkens weer terugkomt dat de grote maten als eerste op zijn. Lijkt me dat dat een vrij eenvoudige learning is die ze zouden kunnen meepakken om frustratie weg te nemen en omzet te vergroten.E.B schreef: ↑wo 18 dec 2024, 12:33Maar dat is niet het geval. De wedstrijdshirts gaan tot 5XL. Dan valt het wat kleiner uit, maar ergens moet je een grens trekken. De kersttrui is er tot 3XL.Ayub schreef: ↑wo 18 dec 2024, 12:12Neemt niet weg dat gegeven de huidige situatie het beter is om niet alleen maar XS maatjes in het schap te hebben liggen natuurlijkE.B schreef: ↑di 17 dec 2024, 22:39Gewoon de feiten benoemen. Uitzonderingen zijn er altijd, maar we leven gewoon te ongezond.Bottendaal schreef: ↑di 17 dec 2024, 21:5350% van Nederland (boven de 18) is te dik JB, al die smoesjes… Ja die mensen zijn er ook, maar kom op zeg; 50%!
VIJFTIG %
Ja maar dat weet NEC toch inmiddels ook wel?E.B schreef: ↑wo 18 dec 2024, 13:12Dat komt doordat we te dik zijnAyub schreef: ↑wo 18 dec 2024, 13:04Oh zeker, maar ik heb het idee dat telkens weer terugkomt dat de grote maten als eerste op zijn. Lijkt me dat dat een vrij eenvoudige learning is die ze zouden kunnen meepakken om frustratie weg te nemen en omzet te vergroten.E.B schreef: ↑wo 18 dec 2024, 12:33Maar dat is niet het geval. De wedstrijdshirts gaan tot 5XL. Dan valt het wat kleiner uit, maar ergens moet je een grens trekken. De kersttrui is er tot 3XL.Ayub schreef: ↑wo 18 dec 2024, 12:12Neemt niet weg dat gegeven de huidige situatie het beter is om niet alleen maar XS maatjes in het schap te hebben liggen natuurlijkE.B schreef: ↑di 17 dec 2024, 22:39Gewoon de feiten benoemen. Uitzonderingen zijn er altijd, maar we leven gewoon te ongezond.Bottendaal schreef: ↑di 17 dec 2024, 21:53
50% van Nederland (boven de 18) is te dik JB, al die smoesjes… Ja die mensen zijn er ook, maar kom op zeg; 50%!
VIJFTIG %
Klopt. Hopelijk hebben ze het volgend seizoen wel dik voor mekaar.Ayub schreef: ↑wo 18 dec 2024, 17:59Ja maar dat weet NEC toch inmiddels ook wel?E.B schreef: ↑wo 18 dec 2024, 13:12Dat komt doordat we te dik zijnAyub schreef: ↑wo 18 dec 2024, 13:04Oh zeker, maar ik heb het idee dat telkens weer terugkomt dat de grote maten als eerste op zijn. Lijkt me dat dat een vrij eenvoudige learning is die ze zouden kunnen meepakken om frustratie weg te nemen en omzet te vergroten.
Daar zit hem nou net de kneep, ze weten het maar doen er geen reet meeAyub schreef: ↑wo 18 dec 2024, 17:59Ja maar dat weet NEC toch inmiddels ook wel?E.B schreef: ↑wo 18 dec 2024, 13:12Dat komt doordat we te dik zijnAyub schreef: ↑wo 18 dec 2024, 13:04Oh zeker, maar ik heb het idee dat telkens weer terugkomt dat de grote maten als eerste op zijn. Lijkt me dat dat een vrij eenvoudige learning is die ze zouden kunnen meepakken om frustratie weg te nemen en omzet te vergroten.
- Bottendaal
- Contacteer:
Ik denk dat ze de omvang van het probleem niet kunnen inschatten. Het is een brevet van onvermogen.JBNMGN schreef: ↑wo 18 dec 2024, 20:21Daar zit hem nou net de kneep, ze weten het maar doen er geen reet meeAyub schreef: ↑wo 18 dec 2024, 17:59Ja maar dat weet NEC toch inmiddels ook wel?E.B schreef: ↑wo 18 dec 2024, 13:12Dat komt doordat we te dik zijnAyub schreef: ↑wo 18 dec 2024, 13:04Oh zeker, maar ik heb het idee dat telkens weer terugkomt dat de grote maten als eerste op zijn. Lijkt me dat dat een vrij eenvoudige learning is die ze zouden kunnen meepakken om frustratie weg te nemen en omzet te vergroten.
Ik zou het een spektakel vinden als ze de grote vraag goed konden voorspellen. Maar til er niet te zwaar aan als ze een maatje minder hebben.
- jackkreta
- Contacteer:
Bottendaal schreef: ↑wo 18 dec 2024, 23:27Ik denk dat ze de omvang van het probleem niet kunnen inschatten. Het is een brevet van onvermogen.JBNMGN schreef: ↑wo 18 dec 2024, 20:21Daar zit hem nou net de kneep, ze weten het maar doen er geen reet meeAyub schreef: ↑wo 18 dec 2024, 17:59Ja maar dat weet NEC toch inmiddels ook wel?E.B schreef: ↑wo 18 dec 2024, 13:12Dat komt doordat we te dik zijn
Ik zou het een spektakel vinden als ze de grote vraag goed konden voorspellen. Maar til er niet te zwaar aan als ze een maatje minder hebben.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.
Het gaat hier meer over hoeveel procent van dr mensen te dik is.
Maar zelfs op zo'n gegeven moet je als professionele organisatie kunnen anticiperen
Maar die amateurs die dst bij ons moeten doen kunnen dat niet.
Waarom kunnen de andere clubs hun "te dkkke" supporters dan wel voorzien van grote maten shirts?
Maar zelfs op zo'n gegeven moet je als professionele organisatie kunnen anticiperen
Waarom kunnen de andere clubs hun "te dkkke" supporters dan wel voorzien van grote maten shirts?
Wie zegt dat het daar niet ook speelt? En uit je ongenoegen bij NEC. Misschien kunnen ze er wat mee.JBNMGN schreef: ↑do 19 dec 2024, 22:50Het gaat hier meer over hoeveel procent van dr mensen te dik is.