Sfeer in het stadion (deel 2)

Discussieer hier over de Supportersvereniging, HKN, Legio Noviomagum, in en om De Goffert etc.
Gebruikersavatar
Jeroen
Beheerder
Berichten: 2491
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 20:16
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion

Bericht door Jeroen »

Fakkels onder een doek??? Volgens mij ben je in de war met wat siervuurwerk, dacht strobosoop vuurwerk.

Gebruikersavatar
Lange
Berichten: 319
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 13:24
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion

Bericht door Lange »

nmgnn schreef:fakkels moet je gewoon onder het mega-doek doen. doet twente ook.

Die actie van Twente was wel de mooiste die ik in al die jaren in de goffert gezien heb. Het is wel een feit dat twente voor de succesvolle periode een stuk minder sfeervol was.

T.S.
Berichten: 1669
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 14:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion

Bericht door T.S. »

Lange schreef:
nmgnn schreef:fakkels moet je gewoon onder het mega-doek doen. doet twente ook.

Die actie van Twente was wel de mooiste die ik in al die jaren in de goffert gezien heb. Het is wel een feit dat twente voor de succesvolle periode een stuk minder sfeervol was.
Wat een onzin.
Familie heeft daar al jaren een seizoenskaart.
Er is altijd veel sfeer geweest in Twente, zo is dat volkje nou eenmaal.
Alleen met het nieuwe stadion is het nu nog massaler.
Verreweg de beste sfeer van Nederland.
Meer positieve beleving in de Goffert!

Gebruikersavatar
nmgnn
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 19 sep 2008, 20:25
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion

Bericht door nmgnn »

:withstupid:
Jeroen schreef:Fakkels onder een doek??? Volgens mij ben je in de war met wat siervuurwerk, dacht strobosoop vuurwerk.
fakkels onder een doek ja. zodat ze niet kunnen weten vn wie die fakkel was.

ernie

Re: Sfeer in het stadion

Bericht door ernie »

T.S. schreef:
Lange schreef:
nmgnn schreef:fakkels moet je gewoon onder het mega-doek doen. doet twente ook.

Die actie van Twente was wel de mooiste die ik in al die jaren in de goffert gezien heb. Het is wel een feit dat twente voor de succesvolle periode een stuk minder sfeervol was.
Wat een onzin.
Familie heeft daar al jaren een seizoenskaart.
Er is altijd veel sfeer geweest in Twente, zo is dat volkje nou eenmaal.
Alleen met het nieuwe stadion is het nu nog massaler.
Verreweg de beste sfeer van Nederland.
Twente in het Diekman stadion? Gezelligheid is iets anders dan sfeer volgens mij ;)

Gebruikersavatar
CHEF
Berichten: 7123
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 17:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion

Bericht door CHEF »

T.S. schreef:
Lange schreef:
nmgnn schreef:fakkels moet je gewoon onder het mega-doek doen. doet twente ook.

Die actie van Twente was wel de mooiste die ik in al die jaren in de goffert gezien heb. Het is wel een feit dat twente voor de succesvolle periode een stuk minder sfeervol was.
Wat een onzin.
Familie heeft daar al jaren een seizoenskaart.
Er is altijd veel sfeer geweest in Twente, zo is dat volkje nou eenmaal.
Alleen met het nieuwe stadion is het nu nog massaler.
Verreweg de beste sfeer van Nederland.
Als regelmatig bezoeker van uitwedstrijden kan ik je vertellen dat je je familie niet moet geloven in deze,er zijn jaren geweest dat het ook in Enschede doodstil was,nu er successen zijn hoor je ze weer. In mijn ogen is in Breda de beste sfeer van Nederland.

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12269
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion

Bericht door harold »

Maar daar was het vorige week ook muisstil.

Gebruikersavatar
Jeroen
Beheerder
Berichten: 2491
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 20:16
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion

Bericht door Jeroen »

Misschien ben ik de enige die het vind, maar bij Twente vind ik het echt gemaakte sfeer. Lijkt wel geforceerd, zingen om het zingen. Natuurlijk is het goed voor de spelers, maar het neemt bijna koor-achtige vormen aan. Vroeger moest je op het kerkkoor (ikzelf gelukkig niet), nu zing je bij de voetbalclub.

SamSam
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion

Bericht door SamSam »

Jeroen schreef:Misschien ben ik de enige die het vind, maar bij Twente vind ik het echt gemaakte sfeer. Lijkt wel geforceerd, zingen om het zingen. Natuurlijk is het goed voor de spelers, maar het neemt bijna koor-achtige vormen aan. Vroeger moest je op het kerkkoor (ikzelf gelukkig niet), nu zing je bij de voetbalclub.
:withstupid: Ieder heeft zo zijn sfeer.
Feyenoord zegt iedereen ook altijd dat het zo'n goede sfeer is, nou het was muisstil in de kuip bij Feyenoord-NEC
Ajax heeft al helemaal een domme sfeer met hun jelelelel ajax amsterdam
Groningen ook doodstil afgelopen zondag
enzovoort.
- Chuck Norris counted to infinity - twice.

Chuck Norris can tie his shoes with his feet.

Gebruikersavatar
Bernd
Berichten: 4991
Lid geworden op: zo 29 jul 2007, 13:52
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion

Bericht door Bernd »

De beste voetbalsfeer vind je niet Engeland maar in Duitsland. Over Nederland: in dit land heerst nuchterheid en zeker geen voetbalhysterie. Rust op de tribunes hoort daar bij. Helemaal niet erg. Alleen tijdens grote toernooien blijkt Nederland voor driekwart uit zwakzinnigen te bestaan. Dan zie je ineens mensen met een bos wortels op het hoofd rondlopen. In Nederland zijn veel clubs druk met maken van lawaai om maar lawaai te hebben; Roda met dat juichgedoe, de kleppers in Alkmaar, te sneu voor woorden allemaal. Gewoon lekker nuilen, zwijgen als het slecht gaat en juichen als de mannen hun best doen. Zo werkt het in de hele maatschappij. Bij NEC snappen we dat tenminste.

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion

Bericht door jd »

Bernd schreef:De beste voetbalsfeer vind je niet Engeland maar in Duitsland.
Elk land heeft zo zijn sfeervolle clubs, om één land de "beste voetbalsfeer" toe te wijzen vind ik niet echt realistisch. In dat geval zal ik overigens nogsteeds Turkije zeggen, maar ook genoeg scandinavische, mediterrane en slavische landen waar het een flinke heksenketel kan zijn.

Ben het voor de rest overigens volkomen met je eens.

Gebruikersavatar
Paddock
Berichten: 571
Lid geworden op: vr 13 feb 2009, 22:54
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion

Bericht door Paddock »

NiMMA_024 schreef:
Paddock schreef:Het enige wat echt sfeer verhogend werkt zijn trommels (ja echt waar, wijst onderzoek uit).
Alleen de engelsen kunnen het met zang af.
Een paar fakkels is voor kinderen en je staat ook nog eens voor gek,
wil je dat goed doen kijk dan naar sommige turkse wedstrijden, sprinklers hebben dan ook geen nut meer :biggrin:
Als je iets doet moet je het goed doen, kijk naar ons stadion brede doekje !
Dus niet 3 trommels, maar gewoon kick ass ... 500 trommels :biggrin:
niet wéér die jostiband discussie.
trommel is net zo erg als die KUTPOP
POP is leuk voor de kinderen.
POP moet blijven.
Trommels zijn cool !
500 nog meer !
En hoezo weer een discussie ?
Volgens mij worden hier ieder keer dezelde dingen doorgedraaid: vuurwerk, spandoekje, trommel, slechte liedjes
Vuurwerk: is na 1 minuut uitgebrand, de sfeer daarna ook
Mega Spandoek: na 1 minuut worden de armpjes te zwaar en spandoek is weer weg. En ik hoor alweer de eerste fluitconcerten.
Trommel: houdt het 92 minuten vol.

Maar inderdaad we kunnen ook gewoon onszelf zijn zonder hulp middelen ... :slot:

Gebruikersavatar
BiT
Berichten: 3812
Lid geworden op: wo 27 aug 2008, 01:35
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion

Bericht door BiT »

Nou, dan ga jij komende wedstrijd lekker als een debiel op een trommel staan hengsten!
Ronnie, Bus 6!

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31826
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion

Bericht door vak Oost »

BiT schreef:Nou, dan ga jij komende wedstrijd lekker als een debiel op een trommel staan hengsten!
en het liefst een eind uit mijn buurt ... ik zou horrendol worden
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 1284
Lid geworden op: wo 28 jan 2009, 15:46
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion

Bericht door DJTEEF! »

Van mij mag je. Trommels leiden tot meer gezang, tot meer sfeer en tot betere prestaties. :tu:
Vuurwerk, trommel, megafoon... tijd voor meer sfeer!

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22813
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion

Bericht door burp »

DJTEEF! schreef:Van mij mag je. Trommels leiden tot meer gezang, tot meer sfeer en tot betere prestaties. :tu:
kut trommels, we zijn utrecht of vistas niet. :td:

Gebruikersavatar
Jomano
Berichten: 6052
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 22:21
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion

Bericht door Jomano »

DJTEEF! schreef:Van mij mag je. Trommels leiden tot meer gezang, tot meer sfeer en tot betere prestaties. :tu:
:withstupid:

Gebruikersavatar
Keezer
Berichten: 1789
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:19
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion

Bericht door Keezer »

Jomano schreef:
DJTEEF! schreef:Van mij mag je. Trommels leiden tot meer gezang, tot meer sfeer en tot betere prestaties. :tu:
:withstupid:
:withstupid:

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 1284
Lid geworden op: wo 28 jan 2009, 15:46
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion

Bericht door DJTEEF! »

burp schreef:
DJTEEF! schreef:Van mij mag je. Trommels leiden tot meer gezang, tot meer sfeer en tot betere prestaties. :tu:
kut trommels, we zijn utrecht of vistas niet. :td:
Oh ja. Als iemand een trommel meeneemt zijn we inderdaad gelijk Utrecht of Vitesse. :zzz:

Zullen we dan voortaan maar met 10 man spelen, want Utrecht en Vitesse spelen doorgaans al met 11 man. Of zullen we 1 van de doelen ter hoogte van de middellijn plaatsen.

Ik weet dat de meningen over trommels en tifo verdeeld zijn, maar ik zie de voordelen ervan wel in: er wordt meer gezongen en er ontstaat meer sfeer, waardoor: 1) de spelers zich meer gesteund voelen, wat leidt tot betere prestaties en 2) NEC een beter imago krijgt waardoor zowel spelers als supporters eerder voor NEC zullen kiezen. Beide punten zijn ontzettend belangrijk voor de club en ik snap niet dat dit voor sommigen niet opweegt tegen het feit dat bij NEC "nu eenmaal geen trommels horen"; waar de meningen overigens ook over verdeeld zijn. Maar gelukkig hoef ik dat allemaal niet te snappen, want iedereen heeft recht op zijn eigen standpunt in deze. :tu:
Vuurwerk, trommel, megafoon... tijd voor meer sfeer!

jbnmgn

Re: Sfeer in het stadion

Bericht door jbnmgn »

Ik vindt trommels prima en zeker ook sfeerverhogend, zolang ik er maar geen hinder van ondervindt. Als ze die trommels aan het hekwerk op de 1e rij hangen en de mensen die daar rond omheen zitten hebben geen bezwaar, dan is het goed. Maar als er iemand met zo'n trommel direct naast mij komt zitten dan ligt hij zo in de gracht (die trommel dan).
Misschien moeten ze bij de bouw van het nieuwe stadion daar rekening mee houden door b.v. een soort balkon te maken aan de voorste rij zodat die "trommelaars" niemand in de weg staan (denk hierbij aan zoiets als de bordessen die nu boven aan de trappen zitten. Dat kunnen ze dan meteen mooi combineren met een STATRIBUNE die de HELE GOFFERT TRIBUNE beslaat.

Gebruikersavatar
marknecM
Berichten: 625
Lid geworden op: za 02 mei 2009, 22:38
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door marknecM »

Met een stavak krijg je denk ik vanzelf goede sfeer , ook zonder trommels...
People say graffiti is ugly,irresponsible and childish. But that's only if it's done properly,BANKSY

MichielNEC
Berichten: 637
Lid geworden op: za 20 jun 2009, 22:58
Locatie: Ewijk
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door MichielNEC »

Trommels zijn zeker WEL sfeer verhogend ik wil graag een sta tribune (over de hele goffert-tribune!) En één trommel vind ik niet erg zolang die niet langs me staat :sjaal:
Neccie for president!

jbnmgn

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door jbnmgn »

Begint net RKC-PSV, en hebben ze in waalwijk ook al Eye of the Tiger, na NEC en AJAX. ZIjn er nog meer, en wie was er het eerste mee?
Ik zou zeggen: bij opkomst "Al mot ik krupe" dat is uniek en heeft niemand verder, of het clublied bij opkomst en Al mot ik krupe bij aanvang 2e helft, maar dan zonder er doorheen te lullen!

MichielNEC
Berichten: 637
Lid geworden op: za 20 jun 2009, 22:58
Locatie: Ewijk
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door MichielNEC »

Ja da klopt!
Neccie for president!

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 1284
Lid geworden op: wo 28 jan 2009, 15:46
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion

Bericht door DJTEEF! »

T.S. schreef:
Lange schreef:
nmgnn schreef:fakkels moet je gewoon onder het mega-doek doen. doet twente ook.

Die actie van Twente was wel de mooiste die ik in al die jaren in de goffert gezien heb. Het is wel een feit dat twente voor de succesvolle periode een stuk minder sfeervol was.
Wat een onzin.
Familie heeft daar al jaren een seizoenskaart.
Er is altijd veel sfeer geweest in Twente, zo is dat volkje nou eenmaal.
Alleen met het nieuwe stadion is het nu nog massaler.
Verreweg de beste sfeer van Nederland.
De grootste onzin die ik de afgelopen maand gehoord heb. Ik heb een tijdje terug in een Twente-vak Twente - NEC mogen aanschouwen en die lui zijn nog grotere nuilerds dan wij. Zelfs bij 3-0 in de rust ging men morrend naar beneden. Kutvolk daaro.
Vuurwerk, trommel, megafoon... tijd voor meer sfeer!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten