Sfeervak '080'

Discussieer hier over de Supportersvereniging, HKN, Legio Noviomagum, in en om De Goffert etc.

Zou jij in een sfeervak willen zitten (staan)?

ja
188
53%
nee
167
47%
 
Totaal aantal stemmen: 355

N.E.C.-till-i-die
Berichten: 2288
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 15:08
Contacteer:

Sfeervak '080'

Bericht door N.E.C.-till-i-die »

Aangezien dit toch onder een gedeelte van de supporters in belangrijk item is (inclusief mezelf) is het denk ik handig om hier een apart topic van te maken.
Dit is wel al 100 keer besproken op het forum, maar waarom wachten we alleen maar af, waarom zorgen we niet dat er een groep supporters is die een sfeervak willen en gaan we daarmee met NEC naar de mogelijkheden kijken. Het zou wel heel moeilijk worden aangezien de gofferttribune denk ik geen optie is, en NEC wel niet zo blij zal zijn met een sfeervak naast het uitvak maar niet geschoten is altijd mis. Nouja dus gewoon een ideetje omdat ik zie dat het een aantal mensen flink bezig houdt, geef maar even je idee erover te kennen.
Laatst gewijzigd door N.E.C.-till-i-die op di 20 okt 2009, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Oe-a-Gentenaar
Berichten: 144
Lid geworden op: ma 15 dec 2008, 20:17
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door Oe-a-Gentenaar »

N.E.C.-till-i-die, we hebben hier kortgeleden namens Legio (in samenwerking met de SV) met NEC contact over opgenomen. Geen staanvak/sfeervak voor het het stadion in de huidige vorm, wel als het stadion is/wordt uitgebreid. Waarom? Omdat de voorgaande poging van de 12de man op niets uitliep. Uit een enquete bleek toen dat de meerderheid voor een dergelijk vak was, maar dat daar geen geschikt vak voor gevonden kon worden. Voor het nieuwe stadion natuurlijk een nieuwe ronde en nieuwe kansen. We willen samen met NEC kijken of we ergens iets kunnen creeeren, zonder dat men daarvoor z'n vaste plaats moet inleveren. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

N.E.C.-till-i-die
Berichten: 2288
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 15:08
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door N.E.C.-till-i-die »

Oe-a-Gentenaar schreef:N.E.C.-till-i-die, we hebben hier kortgeleden namens Legio (in samenwerking met de SV) met NEC contact over opgenomen. Geen staanvak/sfeervak voor het het stadion in de huidige vorm, wel als het stadion is/wordt uitgebreid. Waarom? Omdat de voorgaande poging van de 12de man op niets uitliep. Uit een enquete bleek toen dat de meerderheid voor een dergelijk vak was, maar dat daar geen geschikt vak voor gevonden kon worden. Voor het nieuwe stadion natuurlijk een nieuwe ronde en nieuwe kansen. We willen samen met NEC kijken of we ergens iets kunnen creeeren, zonder dat men daarvoor z'n vaste plaats moet inleveren. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Oke, ik vraag me alleen af, wanneer je met een aardig grote groep zit die hier positief tegen over staat, of het dan echt nodig is om op het nieuwe stadion te wachten. Maar anders hebben we er jammer genoeg pas over drie jaar weer over;)..

Gebruikersavatar
Larry NEC
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 00:22
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door Larry NEC »

N.E.C.-till-i-die schreef:
Oe-a-Gentenaar schreef:N.E.C.-till-i-die, we hebben hier kortgeleden namens Legio (in samenwerking met de SV) met NEC contact over opgenomen. Geen staanvak/sfeervak voor het het stadion in de huidige vorm, wel als het stadion is/wordt uitgebreid. Waarom? Omdat de voorgaande poging van de 12de man op niets uitliep. Uit een enquete bleek toen dat de meerderheid voor een dergelijk vak was, maar dat daar geen geschikt vak voor gevonden kon worden. Voor het nieuwe stadion natuurlijk een nieuwe ronde en nieuwe kansen. We willen samen met NEC kijken of we ergens iets kunnen creeeren, zonder dat men daarvoor z'n vaste plaats moet inleveren. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Oke, ik vraag me alleen af, wanneer je met een aardig grote groep zit die hier positief tegen over staat, of het dan echt nodig is om op het nieuwe stadion te wachten. Maar anders hebben we er jammer genoeg pas over drie jaar weer over;)..
Ik zou zo een sfeervak er graag willen maar je kunt mensen niet verplichten om te verhuizen. Stel je wilt het in vak M doen. Niet iedereen in dat vak wil in dat sfeervak. Je kunt die mensen moeilijk verplichten om opeens in bijvoorbeeld vak A te gaan zitten, helemaal niet als ze ook nog eens naast familie en/of vrienden zitten.

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door jd »

Het beste lijkt mij om het sfeervak bij de stadionuitbreiding te realiseren op de Gofferttribune, aangezien dit toch al de "tifo/zangtribune" is. Helaas zullen een handvol seizoenkaarthouders moeten wijken naar een andere plaats, maar wat dat betreft maakt het niet uit waar het sfeervak zou komen, dat probleem krijg je sowieso.
Larry NEC: Ik zou zo een sfeervak er graag willen maar je kunt mensen niet verplichten om te verhuizen. Stel je wilt het in vak M doen. Niet iedereen in dat vak wil in dat sfeervak. Je kunt die mensen moeilijk verplichten om opeens in bijvoorbeeld vak A te gaan zitten, helemaal niet als ze ook nog eens naast familie en/of vrienden zitten.
Eigenlijk kan dat dus wel, mits het op een schappelijke manier gedaan wordt. Iemand van zijn stoel schoppen is geen optie, een goed alternatief bieden wel. Een seizoenskaart is maar voor 1 seizoen, het is niet per definitie zo dat je daar ook meteen rechten aan de komende jaren aan kan ontlenen. Als NEC beslist dat ze het stadion herindelen dan staan ze volledig in hun recht. Ik zou het ook niet meer dan normaal vinden dat een enkeling bereid is ergens anders te gaan zitten om te helpen een sfeervak te realiseren, al hebben ze er zelf niets mee. Uiteraard moet NEC hier wel duidelijk in communiceren en deze mensen tegemoet komen. Samen moet een oplossing gevonden kunnen worden. Maar roepen dat je al tig jaar op hetzelfde stoeltje zit en NEC daar niet aan mag komen is natuurlijk een ander uiterste.

Gebruikersavatar
NEC4EVER
Berichten: 1551
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 01:15
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door NEC4EVER »

We zijn toen 2 jaar bezig geweest (2005-2007) van alles geprobeerd, heel veel gesprekken met NEC, website opgezet, flyereren rondom thuiswedstrijden, online-enquete onder NEC-supporters wat uiteindelijk resulteerde in een enquete van NEC zelf onder de seizoenkaarthouders op de Gofferttribune. Er werd toen gekeken welk van dan als sfeer/sta-vak ingericht zou kunnen worden. Probleem was natuurlijk wel dat de seizoenkaarthouders (mits daar behoefte aan) van dat vak dus ergens anders een plaatsje moesten vinden/krijgen. D

Maar de enquete pakte gedeeltelijk negatief uit want bijna niemand wou verhuizen en de Gofferttribune bleek niet bestand tegen het extra aantal supporters (1 zitplaats = 1,5 staanplaats). De GT zou vanonder extra verstevigd moeten worden en dat zou erg prijzig (150.000 euro) worden. Ook hebben we toen geprobeerd om dan ongenummerd zitten voor elkaar te krijgen, maar ook dit ging niet door.

Blijkbaar gaat het maar om hooguit 400-500 man die zo'n vak willen, dus dan houdt het gewoon op.

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door jd »

Ook dat animo verandert heb ik het idee. Oa. door de positieve invloed van Legio en Zifo bijvoorbeeld. En natuurlijk wil niemand van zijn plaats wijken voor een ander, maar in dit soort gevallen zullen er altijd een paar gedupeerden zijn. En zaak is om juist die zo goed mogelijk een alternatief aan te bieden.
Ik vind het moreel best te verantwoorden als NEC (bijvoorbeeld) aangeeft dat een deel van tribune X (noem maar wat) over 3 jaar ingericht gaat worden als sfeervak en dat alle seizoenskaarthouders die daar nu zitten en niet in het sfeervak terecht willen komen 3 jaar de tijd en voorrang van keuze hebben om een andere plek te vinden. Eventueel met bijvoorbeeld een korting oid.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door Tiel »

jd schreef:Ook dat animo verandert heb ik het idee. Oa. door de positieve invloed van Legio en Zifo bijvoorbeeld. En natuurlijk wil niemand van zijn plaats wijken voor een ander, maar in dit soort gevallen zullen er altijd een paar gedupeerden zijn. En zaak is om juist die zo goed mogelijk een alternatief aan te bieden.
Ik vind het moreel best te verantwoorden als NEC (bijvoorbeeld) aangeeft dat een deel van tribune X (noem maar wat) over 3 jaar ingericht gaat worden als sfeervak en dat alle seizoenskaarthouders die daar nu zitten en niet in het sfeervak terecht willen komen 3 jaar de tijd en voorrang van keuze hebben om een andere plek te vinden. Eventueel met bijvoorbeeld een korting oid.
Zou jij mij kunnen vertellen waarom wel X en niet de Gofferttribune. X is net zo goed uitverkocht. Met zelfs voor een gedeelte mensen die ervoor gekozen hebben om niet op de "fanatieke" tribune te zitten. Juist die mensen wil jij laten wijken.
Een sfeervak hoort thuis op de Goffert tribune dat is de sfeertribune. In het nieuwe stadion kun je hem gewoon op de 2e ring maken, dan kan iedereen die dat wilt daar naar toe verhuizen.
Laatst gewijzigd door Tiel op di 20 okt 2009, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door jd »

Tiel schreef:
jd schreef:Ook dat animo verandert heb ik het idee. Oa. door de positieve invloed van Legio en Zifo bijvoorbeeld. En natuurlijk wil niemand van zijn plaats wijken voor een ander, maar in dit soort gevallen zullen er altijd een paar gedupeerden zijn. En zaak is om juist die zo goed mogelijk een alternatief aan te bieden.
Ik vind het moreel best te verantwoorden als NEC (bijvoorbeeld) aangeeft dat een deel van tribune X (noem maar wat) over 3 jaar ingericht gaat worden als sfeervak en dat alle seizoenskaarthouders die daar nu zitten en niet in het sfeervak terecht willen komen 3 jaar de tijd en voorrang van keuze hebben om een andere plek te vinden. Eventueel met bijvoorbeeld een korting oid.
Zou jij mij kunnen vertellen waarom wel X en niet de Gofferttribune. X is net zo goed uitverkocht. Met zelfs voor een gedeelte mensen die ervoor gekozen hebben om niet op de "fanatieke" tribune te zitten. Juist die mensen wil jij laten wijken.
Daarom zette ik ook "(noem maar wat)" neer. Ik noemde een willekeurig vak. En meer als in "X marks the spot" of "mister X" dan een daadwerkelijk vak.

N.E.C.-till-i-die
Berichten: 2288
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 15:08
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door N.E.C.-till-i-die »

Denk dat je het toch op de gofferttribune moet zoeken. Naar mijn idee zou je er ook voor kunnen kiezen bijvoorbeeld de bovenste helft van vak l, m en n sfeertribune te laten maken. Dan hoeven de mensen vaak niet van hun tribune af, maar alleen een paar rijtjes naar beneden. Ook denk ik dat de mensen die dan beneden zitten op een manier aangestoken worden door de sfeertribune en dat je dus uiteindelijk een heel groot sfeervak krijgt. Dat lijkt me op dit moment het beste alternatief, of het reeeël is weet ik niet, maarja dat kan uitgezogt worden.

Gebruikersavatar
rooie
Berichten: 4256
Lid geworden op: ma 07 apr 2008, 11:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door rooie »

Ik ben ook voor een sta/ sfeer tribune! ik zou hem het liefst zien in een hoek, J/K ofzo :tu: dan kunnen de andere supporters ook nog wat zien en zit je mooi tussen de gofferttribune en de hazenkamp in! Maar inderdaad dat gaat het wel over veel plaatsen en de vraag is of je dat wel verkoopt...
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door burp »

rooie schreef:Ik ben ook voor een sta/ sfeer tribune! ik zou hem het liefst zien in een hoek, J/K ofzo :tu: dan kunnen de andere supporters ook nog wat zien en zit je mooi tussen de gofferttribune en de hazenkamp in! Maar inderdaad dat gaat het wel over veel plaatsen en de vraag is of je dat wel verkoopt...
:biggrin: ja stop ze weg in een hoek zodat niemand er ''last'' van heeft.
Kan je net zo goed het sfeervak naar de gracht verhuizen, kunnen ze staan wat ze willen en niemand heeft er last van :wink:

Maar zonder dollen, zoals NEC4EVER al aangeeft er zijn al diverse pogingen geweest en zo heel groot is die doelgroep niet. Daarnaast blijf je in het propvolle huidige stadion met teveel verhuis en uitzichtproblemen zitten en lijkt NEC er in de huidige situatie ook niet echt happig op. Kansen in het nieuwe / verbouwde stadion zijn er veel beter en het is prima om dat nu vast aan te gaan kaarten.

Gebruikersavatar
Stefannec
Berichten: 12454
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:27
Locatie: Hengelo (gld)
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door Stefannec »

Dat niemand wil verhuizen voor een statribune vind ik gelul van NEC niemand wilde ook verhuizen voor een gezinstribune maar die moesten.
Waarom kan het in dat geval wel en in dit geval niet.

Antwoord NEC wil het gewoon niet.
Jippiekajee motherfucker!!!

Gebruikersavatar
Harold Bastiaans
Berichten: 7280
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door Harold Bastiaans »

Stefannec schreef:Dat niemand wil verhuizen voor een statribune vind ik gelul van NEC niemand wilde ook verhuizen voor een gezinstribune maar die moesten.
Waarom kan het in dat geval wel en in dit geval niet.

Antwoord NEC wil het gewoon niet.
In het nieuwe stadion gewoon de huidige gofferttribune staanplaats maken.
Geen onderschrift is ook een onderschrift!

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door jd »

Harold, ForzaNEC.nl schreef:
Stefannec schreef:Dat niemand wil verhuizen voor een statribune vind ik gelul van NEC niemand wilde ook verhuizen voor een gezinstribune maar die moesten.
Waarom kan het in dat geval wel en in dit geval niet.

Antwoord NEC wil het gewoon niet.
In het nieuwe stadion gewoon de huidige gofferttribune staanplaats maken.
:withstupid:

Nijmegendegekste
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 03 aug 2009, 17:02
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door Nijmegendegekste »

Ik bn ook voor een sfeervak ik zou zkr kaartje voor dat vak kopen zit in vak d egt een kut vak als je daar zingt of iets zegt kijkt iedereen je aan of je een monster bent :S

Gebruikersavatar
Sandertjuh85
Berichten: 7016
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 10:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door Sandertjuh85 »

Nijmegendegekste schreef:Ik bn ook voor een sfeervak ik zou zkr kaartje voor dat vak kopen zit in vak d egt een kut vak als je daar zingt of iets zegt kijkt iedereen je aan of je een monster bent :S
tsja als je zo graag wil zingen moet je natuurlijk ook niet in vak D gaan zitten. Anders kan je dit verwachten..

Nijmegendegekste
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 03 aug 2009, 17:02
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door Nijmegendegekste »

Sandertjuh85 schreef:
Nijmegendegekste schreef:Ik bn ook voor een sfeervak ik zou zkr kaartje voor dat vak kopen zit in vak d egt een kut vak als je daar zingt of iets zegt kijkt iedereen je aan of je een monster bent :S
tsja als je zo graag wil zingen moet je natuurlijk ook niet in vak D gaan zitten. Anders kan je dit verwachten..
jamaar toen ik in dit vak ging zitten was ik 5,

Necco
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 11:27
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door Necco »

Sandertjuh85 schreef:
Nijmegendegekste schreef:Ik bn ook voor een sfeervak ik zou zkr kaartje voor dat vak kopen zit in vak d egt een kut vak als je daar zingt of iets zegt kijkt iedereen je aan of je een monster bent :S
tsja als je zo graag wil zingen moet je natuurlijk ook niet in vak D gaan zitten. Anders kan je dit verwachten..
Waar dan wel????
Soms is `t beter iets moois te verliezen dan dat je `t nooit hebt gehad

NR15
Berichten: 930
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 23:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door NR15 »

Larry NEC schreef:
N.E.C.-till-i-die schreef:
Oe-a-Gentenaar schreef:N.E.C.-till-i-die, we hebben hier kortgeleden namens Legio (in samenwerking met de SV) met NEC contact over opgenomen. Geen staanvak/sfeervak voor het het stadion in de huidige vorm, wel als het stadion is/wordt uitgebreid. Waarom? Omdat de voorgaande poging van de 12de man op niets uitliep. Uit een enquete bleek toen dat de meerderheid voor een dergelijk vak was, maar dat daar geen geschikt vak voor gevonden kon worden. Voor het nieuwe stadion natuurlijk een nieuwe ronde en nieuwe kansen. We willen samen met NEC kijken of we ergens iets kunnen creeeren, zonder dat men daarvoor z'n vaste plaats moet inleveren. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Oke, ik vraag me alleen af, wanneer je met een aardig grote groep zit die hier positief tegen over staat, of het dan echt nodig is om op het nieuwe stadion te wachten. Maar anders hebben we er jammer genoeg pas over drie jaar weer over;)..
Ik zou zo een sfeervak er graag willen maar je kunt mensen niet verplichten om te verhuizen. Stel je wilt het in vak M doen. Niet iedereen in dat vak wil in dat sfeervak. Je kunt die mensen moeilijk verplichten om opeens in bijvoorbeeld vak A te gaan zitten, helemaal niet als ze ook nog eens naast familie en/of vrienden zitten.
Ze hebben ook voor een paar jaar terug supporters uit vak E geloof ik gejaagd om dat daar de zogenaamde gezinstribune moest komen. In mijn ogen was dat gewoon om de supporters die daar zaten weg bij het uitvak te krijgen maar dat terzijde... Dus waarom zou er nu geen sfeervak kunnen komen.

NR15
Berichten: 930
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 23:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door NR15 »

Stefannec schreef:Dat niemand wil verhuizen voor een statribune vind ik gelul van NEC niemand wilde ook verhuizen voor een gezinstribune maar die moesten.
Waarom kan het in dat geval wel en in dit geval niet.

Antwoord NEC wil het gewoon niet.
:withstupid:
Jij was me al voor zie ik... Maar idd toen kon of MOEST het wel.

HAAGSE_FAAATJUH

Re: Sfeervak

Bericht door HAAGSE_FAAATJUH »


Gebruikersavatar
Sandertjuh85
Berichten: 7016
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 10:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door Sandertjuh85 »

Nijmegendegekste schreef:
Sandertjuh85 schreef:
Nijmegendegekste schreef:Ik bn ook voor een sfeervak ik zou zkr kaartje voor dat vak kopen zit in vak d egt een kut vak als je daar zingt of iets zegt kijkt iedereen je aan of je een monster bent :S
tsja als je zo graag wil zingen moet je natuurlijk ook niet in vak D gaan zitten. Anders kan je dit verwachten..
jamaar toen ik in dit vak ging zitten was ik 5,
tsja dan wordt het verhuizen he:D

SamSam
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door SamSam »

HAAGSE_FAAATJUH schreef:http://www.youtube.com/watch?v=_Xn6Vtloh-c

dis pas sfeer
Toen ik de titel las klikte ik hem weg :jestera: Sweer actie.

Wat een dom tokkie volk zijn jullie toch ook.
- Chuck Norris counted to infinity - twice.

Chuck Norris can tie his shoes with his feet.

N.E.C.-till-i-die
Berichten: 2288
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 15:08
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door N.E.C.-till-i-die »

NR15 schreef:
Stefannec schreef:Dat niemand wil verhuizen voor een statribune vind ik gelul van NEC niemand wilde ook verhuizen voor een gezinstribune maar die moesten.
Waarom kan het in dat geval wel en in dit geval niet.

Antwoord NEC wil het gewoon niet.
:withstupid:
Jij was me al voor zie ik... Maar idd toen kon of MOEST het wel.
:withstupid: Maar zoals ik al zei denk ik dat je helemaal niet heel erg veel mensen hoeft teleur te stellen als je bijvoorbeeld alleen de bovenste helft van de gofferttribune neemt (of een paar vakken ervan). Zowiezo staat er bovenaan in M altijd al een gedeelte, naar mijn inschatting zullen die neit zoveel moeite hebben met een sfeervak. Daarnaast kunnen de mensen die niet in het sfeervak willen zitten wel in hetzelfde vak blijven zitten alleen een paar rijen omlaag. Tuurlijk je zult altijd wel wat mensen moeten teleurstellen, maar nu stellen ze ook een gedeelte van de supporters teleur, namelijk de mensen die wel een sfeervak willen hebben. Dit is een andere manier dat snap ik ook wel maar toch. En inderdaad voor het familievak wilde NEC wel supporters verplaatsen.

Ook kunnen we wel weer wachten op het nieuwe stadion maar dit duurt nog minimaal 3 jaar, en ik verwacht, dat dit nog wel langer op zich laat wachten....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten