Sfeervak '080'

Discussieer hier over de Supportersvereniging, HKN, Legio Noviomagum, in en om De Goffert etc.

Zou jij in een sfeervak willen zitten (staan)?

ja
188
53%
nee
167
47%
 
Totaal aantal stemmen: 355

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20569
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door Mark Ariaans »

DR schreef:In vak N wordt niet veel gezongen hoor, alleen met Al Mot ik Kruupe. Tijdens de wedstrijd is het bedeesd meeklappen. Verder is het de N van Nuilen daar :wink: Zeg maar het oude Oost 5 sfeertje.
:bloos:

Necco
Berichten: 1664
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 11:27
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door Necco »

Bleum schreef:
Necco schreef: Laat NEC maar eens wat voor de supporters doen die achter de club willen staan!
Hele gevaarlijke uitspraak. Mensen die willen zitten kunnen ook achter de club staan natuurlijk.
Met erachter staan bedoel ik aanmoedigen en herrie maken. Heb het ook hier nergens over een sta-vak specifiek, maar dat NEC eens iets moet doen. Desnoods ongenummerd zitten, bier op de tribunes of een sta-vak... maakt me niet uit.
Soms is `t beter iets moois te verliezen dan dat je `t nooit hebt gehad

paulus
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 21:33
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door paulus »

Het zou mooi zijn als NEC op korte termijn het stadion uitbreidt door de tribunes door te trekken tot aan het veld. De gracht komt dan onder de tribune. Als de tribune achter het doel opnieuw wordt ingedeeld is er genoeg ruimte voor een sfeervak.

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door jd »

Necco schreef:
Bleum schreef:
Necco schreef: Laat NEC maar eens wat voor de supporters doen die achter de club willen staan!
Hele gevaarlijke uitspraak. Mensen die willen zitten kunnen ook achter de club staan natuurlijk.
Met erachter staan bedoel ik aanmoedigen en herrie maken. Heb het ook hier nergens over een sta-vak specifiek, maar dat NEC eens iets moet doen. Desnoods ongenummerd zitten, bier op de tribunes of een sta-vak... maakt me niet uit.
Bier op de tribunes hebben we alweer (voor zover je het bier kan noemen)

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26939
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door De Kletskop »

Tja ... bier op de tribune.
Ik drink graag een biertje voor en na de wedstrijd , maar tijdens de wedstrijd wil ik voetbal zien.

NECbenedenstad
Berichten: 398
Lid geworden op: do 09 okt 2008, 11:22
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door NECbenedenstad »

Tis hard nodig, zo'n sfeervak. Ik kom niet zovaak meer in het stadion, maar laatst was ik eindelijk weer eens en ik schrok vd sfeer. Erg matig, moet wat aan gebeuren vanuit NEC.

jbnmgn

Re: Sfeervak

Bericht door jbnmgn »

NECbenedenstad schreef:Tis hard nodig, zo'n sfeervak. Ik kom niet zovaak meer in het stadion, maar laatst was ik eindelijk weer eens en ik schrok vd sfeer. Erg matig, moet wat aan gebeuren vanuit NEC.
Hoezo vanuit NEC? Wat moeten zij doen dan?
Een dweilorkest de tribunes opsturen? Dat hebben we al gehad, en zij hebben het geweten.
Een trommelaar in het vak zetten? Hebben we ook al gehad, en werd ook weggehoond. Je zult zo'n herrie naast je hebben zitten!
Gerrie vragen om te roepen dat er meer gezongen moet worden? Ach laat maar.
Nee het is nu eenmaal bekend, wij NEC supporters zijn zeer kritisch en laten ons niet snel verleiden tot zingen. Sosm alleen tegen toppers en vooral Vitesse. En als het dan gebeurd, dan ook goed ook, zoals de UEFA cup wedstrijden, vooral in Hamburg.
Maar dat zijn uitzonderingen. Bij ons is het vaak pas goed als het echt goed is, de spelers moeten het verdienen. En dat is wel jammer want ze moeten het welliswaar wel verdienen, maar ze moeten ook meer de steun van het publiek voelen, dat merk je vaak aan de spelers zelf. Bjorn Vleminckx is een schoolvoorbeeld van een speler die het publiek nog wel eens op wil jutten met gebaartjes. Zoals tegen ADO, als de spelers er dan een tandje bij zetten en het publiek ziet en voelt dat dan heeft dat een wisselwerking op de spelers.
Ach, laten we maar lekker blijven dromen over een sfeervak, en hopen op meer succesjes, dan komt de sfeer misschien ook wel.

kuppie
Berichten: 157
Lid geworden op: ma 09 feb 2009, 15:19
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door kuppie »

ik zit nu zelf ik vak L bovenin mja vind de sfeer ook matig.
soms een x zingen als er strijd komt op het veld of als er een speler het publiek oplaaitt.
neem een voorbeeld aan vak 410 bij ajax. hele wedstrijd zingen en mooie spandoeken.
bij nec moet dat er ook komen. bijv vak L , M of H.
want denk wel da staan sfeerverhogend is en best veel mensen da willen. (vooral mensen onder de 35).
laat nec ma x wat doen voor de supporters. desnoods naar vak A . gelijk naast uitvak:P

T.S.
Berichten: 1669
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 14:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door T.S. »

kuppie schreef:ik zit nu zelf ik vak L bovenin mja vind de sfeer ook matig.
soms een x zingen als er strijd komt op het veld of als er een speler het publiek oplaaitt.
neem een voorbeeld aan vak 410 bij ajax. hele wedstrijd zingen en mooie spandoeken.
bij nec moet dat er ook komen. bijv vak L , M of H.
want denk wel da staan sfeerverhogend is en best veel mensen da willen. (vooral mensen onder de 35).
laat nec ma x wat doen voor de supporters. desnoods naar vak A . gelijk naast uitvak:P

Als je dan voorbeelden noemt doe het dan goed:

Vak-P Twente
B-side NAC
Spinnekop De Graafschap
Vak X/Z Feyenoord

Ik zeg statribune met zoals bij NAC van die leunstangen met bierhouders.
Grandiose sfeer krijg je daar uiteraard van.
Gewoon meteen doen bij uitbreiding van het stadion!
Meer positieve beleving in de Goffert!

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20569
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door Mark Ariaans »

Wat ik niet snap, er zijn hier zo overweldigend veel reacties van mensen die aangeven dat ze de sfeer beter willen, en die aangeven dat ze door het hele stadion heen verspreid zitten. als al die mensen nou gewoon eens de daad bij het woord voegen en inhaken op een rondzang als de Hamburg-shuffle, dan moet dat toch zeker wel overslaan op de rest van het publiek? Of is het SV forum geen representabele doorsnede van het publiek?

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door jd »

Ik denk ten eerste niet dat het forum een érg representatieve afspiegeling is, maar ook niet heel verkeerd.

Maar om initiatief te nemen met zingen (wat genoeg mensen doen maar vaak niet aanslaat) en een écht sfeervak met elkaar te vergelijken vind ik eigenlijk niet zo stroken.
Ik haak soms in op de "hamburg-shuffle" maar zie nogsteeds erg graag een sfeervak omdat ik het twee totaal verschillende dingen vind.
Een sfeervak is toch een redelijk bijzonder fenomeen binnen de stadionsfeer. Ongeacht of de andere tribunes zingen uit volle borst of niet.

Gebruikersavatar
El Chivo
Berichten: 782
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door El Chivo »

T.S. schreef: Als je dan voorbeelden noemt doe het dan goed:

Vak-P Twente
B-side NAC
Spinnekop De Graafschap
Vak X/Z Feyenoord
Jaja, op de spinnekop meer sfeer dan in vak 410???? Dan vraag ik me af wat jouw defenitie van sfeer is?

Gebruikersavatar
El Chivo
Berichten: 782
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door El Chivo »

Mark Ariaans schreef:Wat ik niet snap, er zijn hier zo overweldigend veel reacties van mensen die aangeven dat ze de sfeer beter willen, en die aangeven dat ze door het hele stadion heen verspreid zitten. als al die mensen nou gewoon eens de daad bij het woord voegen en inhaken op een rondzang als de Hamburg-shuffle, dan moet dat toch zeker wel overslaan op de rest van het publiek? Of is het SV forum geen representabele doorsnede van het publiek?
Daar heb ik een heel simpel antwoord op. Blijkbaar vindt iedereen sfeer heel mooi, maar willen ze er niet zelf aan meedoen! En daar ben ik er ook één van, geef ik eerlijk toe

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door Bleum »

Mark Ariaans schreef:Wat ik niet snap, er zijn hier zo overweldigend veel reacties van mensen die aangeven dat ze de sfeer beter willen, en die aangeven dat ze door het hele stadion heen verspreid zitten. als al die mensen nou gewoon eens de daad bij het woord voegen en inhaken op een rondzang als de Hamburg-shuffle, dan moet dat toch zeker wel overslaan op de rest van het publiek? Of is het SV forum geen representabele doorsnede van het publiek?
:withstupid: Amen!

En als je zelf niet meedoet, moet je hier ook niet gaan klagen over de sfeer, want net als een beter milieu, begint ook een betere sfeer bij jezelf!
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
El Chivo
Berichten: 782
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door El Chivo »

Bleum schreef:
Mark Ariaans schreef:Wat ik niet snap, er zijn hier zo overweldigend veel reacties van mensen die aangeven dat ze de sfeer beter willen, en die aangeven dat ze door het hele stadion heen verspreid zitten. als al die mensen nou gewoon eens de daad bij het woord voegen en inhaken op een rondzang als de Hamburg-shuffle, dan moet dat toch zeker wel overslaan op de rest van het publiek? Of is het SV forum geen representabele doorsnede van het publiek?
:withstupid: Amen!

En als je zelf niet meedoet, moet je hier ook niet gaan klagen over de sfeer, want net als een beter milieu, begint ook een betere sfeer bij jezelf!
Mij hoor je niet klagen. Hooguit constateer ik dat de sfeer slecht is, maar dat boeit me niet. Ik ben al blij als de spelers minder uitgefloten worden!

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door jd »

Bleum schreef:
Mark Ariaans schreef:Wat ik niet snap, er zijn hier zo overweldigend veel reacties van mensen die aangeven dat ze de sfeer beter willen, en die aangeven dat ze door het hele stadion heen verspreid zitten. als al die mensen nou gewoon eens de daad bij het woord voegen en inhaken op een rondzang als de Hamburg-shuffle, dan moet dat toch zeker wel overslaan op de rest van het publiek? Of is het SV forum geen representabele doorsnede van het publiek?
:withstupid: Amen!

En als je zelf niet meedoet, moet je hier ook niet gaan klagen over de sfeer, want net als een beter milieu, begint ook een betere sfeer bij jezelf!
Ik vind het appels met peren vergelijken. Ook in een sfeervol en kolkend stadion kan een sfeervak van meerwaarde zijn.

Maarja, mij hoor je ook niet klagen over de sfeer, maar ik zou een sfeervak zeker weten te waarderen en denk dat het zeker bijdraagt aan alles wat NEC wil uitdragen.

Gebruikersavatar
Trommelman
Berichten: 93
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 08:08
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door Trommelman »

alle gekken in 1 vak, sta plaatsen,bier en sfeer :sjaal: :sjaal: :sjaal:

Gebruikersavatar
nmgnn
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 19 sep 2008, 20:25
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door nmgnn »

:withstupid:

alleen zonder trommel :td:

:biggrin:

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 1284
Lid geworden op: wo 28 jan 2009, 15:46
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door DJTEEF! »

Bleum schreef:
Mark Ariaans schreef:Wat ik niet snap, er zijn hier zo overweldigend veel reacties van mensen die aangeven dat ze de sfeer beter willen, en die aangeven dat ze door het hele stadion heen verspreid zitten. als al die mensen nou gewoon eens de daad bij het woord voegen en inhaken op een rondzang als de Hamburg-shuffle, dan moet dat toch zeker wel overslaan op de rest van het publiek? Of is het SV forum geen representabele doorsnede van het publiek?
:withstupid: Amen!

En als je zelf niet meedoet, moet je hier ook niet gaan klagen over de sfeer, want net als een beter milieu, begint ook een betere sfeer bij jezelf!
Dit is zowel waar het gaat om het milieu als de sfeer in het stadion een misverstand.

Een enkeling bereikt in beide gevallen helemaal niets met allemaal vervuilers/ nuilers om zich heen.
Vuurwerk, trommel, megafoon... tijd voor meer sfeer!

Gebruikersavatar
Sandertjuh85
Berichten: 7106
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 10:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door Sandertjuh85 »

El Chivo schreef:
T.S. schreef: Als je dan voorbeelden noemt doe het dan goed:

Vak-P Twente
B-side NAC
Spinnekop De Graafschap
Vak X/Z Feyenoord
Jaja, op de spinnekop meer sfeer dan in vak 410???? Dan vraag ik me af wat jouw defenitie van sfeer is?
die "fijne jongens uit amsterdam" winnen gewoon bij iedere wedstrijd thuis. jah dan is er af en toe wel beetje sfeer jah. Maar dat is natuurlijk maar kansloos publiek verder.
ik vind feyenoord trouwens ook niet veel voorstellen hoor...
Laatst gewijzigd door Sandertjuh85 op vr 23 okt 2009, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door jd »

Sandertjuh85 schreef:
El Chivo schreef:
T.S. schreef: Als je dan voorbeelden noemt doe het dan goed:

Vak-P Twente
B-side NAC
Spinnekop De Graafschap
Vak X/Z Feyenoord
Jaja, op de spinnekop meer sfeer dan in vak 410???? Dan vraag ik me af wat jouw defenitie van sfeer is?
die kk joden winnen gewoon bij iedere wedstrijd thuis. jah dan is er af en toe wel beetje sfeer jah. Maar dat is natuurlijk maar kansloos publiek verder.
ik vind feyenoord trouwens ook niet veel voorstellen hoor...
Buiten dat de krachttermen die je gebruikt op dit forum totaal overbodig zijn gaat het over sfeervakken, niet over publiek in het algemeen. En wat dat betreft is vak 410 gewoon een goed sfeervak.

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 1284
Lid geworden op: wo 28 jan 2009, 15:46
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door DJTEEF! »

Maar doorgaans is ook het publiek in de Arena zo dood als een pier.

Opvallende uitspraak van Youssef op voetbalzone.nl:
NEC steekt niet in haar beste vorm, maar dat betekent volgens Youssef El Akchaoui niet dat PSV zondag een gemakkelijke middag kan verwachten. “Wij spelen tegen PSV gewoon voor de winst. Met ons publiek als grote steun en toeverlaat moet dat zeker kunnen”, zegt de linksback in gesprek met Voetbalzone.nl.
Cynisme of wanhoop?
Vuurwerk, trommel, megafoon... tijd voor meer sfeer!

Gebruikersavatar
Sandertjuh85
Berichten: 7106
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 10:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door Sandertjuh85 »

jd schreef:
Sandertjuh85 schreef:
El Chivo schreef:
T.S. schreef: Als je dan voorbeelden noemt doe het dan goed:

Vak-P Twente
B-side NAC
Spinnekop De Graafschap
Vak X/Z Feyenoord
Jaja, op de spinnekop meer sfeer dan in vak 410???? Dan vraag ik me af wat jouw defenitie van sfeer is?
die kk joden winnen gewoon bij iedere wedstrijd thuis. jah dan is er af en toe wel beetje sfeer jah. Maar dat is natuurlijk maar kansloos publiek verder.
ik vind feyenoord trouwens ook niet veel voorstellen hoor...
Buiten dat de krachttermen die je gebruikt op dit forum totaal overbodig zijn gaat het over sfeervakken, niet over publiek in het algemeen. En wat dat betreft is vak 410 gewoon een goed sfeervak.
jah wat ik zeg:
omdat er altijd gewonnen word. als ze achter staan hoor je ze ook niet..
toen wij in 2008 al die wedstrijden wonnen was de sfeer ook super! nou winnen we niet en is het weer slecht.
Het enige publiek in nederland die bij een achterstand zingt is twente, en in minder mate nac.

bvg
Berichten: 2008
Lid geworden op: vr 09 jan 2009, 10:57
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door bvg »

DJTEEF! schreef:Maar doorgaans is ook het publiek in de Arena zo dood als een pier.

Opvallende uitspraak van Youssef op voetbalzone.nl:
NEC steekt niet in haar beste vorm, maar dat betekent volgens Youssef El Akchaoui niet dat PSV zondag een gemakkelijke middag kan verwachten. “Wij spelen tegen PSV gewoon voor de winst. Met ons publiek als grote steun en toeverlaat moet dat zeker kunnen”, zegt de linksback in gesprek met Voetbalzone.nl.
Cynisme of wanhoop?
Of misschien is El-Ak wel volledig gek geworden. :crazy:

Gebruikersavatar
Jomano
Berichten: 6052
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 22:21
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door Jomano »

DJTEEF! schreef:Maar doorgaans is ook het publiek in de Arena zo dood als een pier.

Opvallende uitspraak van Youssef op voetbalzone.nl:
NEC steekt niet in haar beste vorm, maar dat betekent volgens Youssef El Akchaoui niet dat PSV zondag een gemakkelijke middag kan verwachten. “Wij spelen tegen PSV gewoon voor de winst. Met ons publiek als grote steun en toeverlaat moet dat zeker kunnen”, zegt de linksback in gesprek met Voetbalzone.nl.
Cynisme of wanhoop?
In ieder geval geen realisme!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten