Sfeervak '080'

Discussieer hier over de Supportersvereniging, HKN, Legio Noviomagum, in en om De Goffert etc.

Zou jij in een sfeervak willen zitten (staan)?

ja
188
53%
nee
167
47%
 
Totaal aantal stemmen: 355

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door Tiel »

denniesee schreef:
Tiel schreef:
denniesee schreef:
Tiel schreef:Doe eens normaal de essentie van deze discussie.

Doe eens normaal en ga niet aan de gracht hangen.
maar wat heeft het nou met het sfeervak te maken? Omdat die jongens daar toevallig zitten?
Dat komt omdat het te vaak toevallig het sfeervak is.........

Stoeltjes slopen etc. etc.
Dat gebeurd overal in het stadion, moet je eens kijken naar de stoeltjes als het stadion leeg is, overal zijn er wel stoeltjes vervangen...

Maar ja we hebben verloren, dus dan gaat het weer over het sfeervak, je moet het ergens op af kuren he
Nee hoor. Was gewoon een terechte nederlaag, wel stom dat wel. Had er niet zo'n moeite mee, je kunt niet eeuwig blijven winnen. Als je dan verliest van een titelkandidaat tja dat kan.

Oon weer sfeervak zo snel aangevallen altijd. Laten ze het nu eens gewoon bij zichzelf zoeken.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

sjabab
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 26 nov 2008, 23:31
Locatie: NIJMEGEN
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door sjabab »

Tiel schreef:
BiT schreef:
Tiel schreef:
denniesee schreef:
Tiel schreef:Mag jij utleggen wat het met een kerk te maken heeft.
dat ze daar ook allemaal braaf zitten
Wat is nu het nut van aan de gracht hangen.

Ik kom niet verder dan iets verder gaan dan mag van pappie mammie, de leraar of in dit geval de stuward.

Puberaal gedrag dus, niets met sfeer of het tonen van je emotie.

Kortom belachelijk gedrag en dat heeft niets te maken met mensen die naar de kerk gaan.

Als je op de tribune ook niet meer mag juichen heb je een punt.
Als er gescoord is wil je dat toch graag zien?
Ik snap best dat iemand even met z'n kop over de rand wil kijken als er net een doelpunt is gemaakt.
Dat je tijdens de wedstrijd in de gracht loop snap ik dan weer niet...
Dat hoort ook al bij de beleving van het sfeervak. Het verhogen van de sfeer in de gracht.
Waarnaar kijken, op het veld heb je geen herhaling hoor.
Wat ben jij een sneu figuur. Het is ook altijd wat met jou.
We klimmen toch ook massaal in de hekken bij VVV.. komop man die gast is het veld niet opgeweest, wilde alleen een kijkje nemen. Gevolg, hij wordt het stadion uitgezet. Triest dat jij zo over je eigen supporters denkt en praat. Braafste jongetje van de klas zeker.

Wat ik ook niet snap is dat geseik met die stoeltjes. Hebben jullie die stoeltjes zelf wel eens gezien/gevoeld? als je daar op gaat zitten breken ze al bijna af. Bovendien is het een sta-vak dus slaan die stoeltjes uberhaubt nergens op.

Jammer dat de negativiteit weer overheerst hier. Vond de sfeer gister wel erg lekker tot 2-2

Gebruikersavatar
nijmegen00
Berichten: 190
Lid geworden op: za 12 feb 2011, 19:47
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door nijmegen00 »

Tiel schreef: Dat hoort ook al bij de beleving van het sfeervak. Het verhogen van de sfeer in de gracht.
Waarnaar kijken, op het veld heb je geen herhaling hoor.
Gast ga is normaal een discussie aan, en praat geen onzin.

Gebruikersavatar
nijmegen00
Berichten: 190
Lid geworden op: za 12 feb 2011, 19:47
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door nijmegen00 »

Die stoeltjes zijn inderdaad onzin dat ze er zijn, maar om ze kapot te maken is ook weer debiel.

D.Driessen
Berichten: 16
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 13:07
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door D.Driessen »

nijmegen00 schreef:Die stoeltjes zijn inderdaad onzin dat ze er zijn, maar om ze kapot te maken is ook weer debiel.
Volgens mij is dat vanuit uefa richtlijnen. Mocht NEC Europees voetbal halen, dan is een sta-vak niet toegestaan mits er speciale voorzieningen zijn getroffen, en door het maken van die ''stoeltjes'' worden deze regels omzeild. Natuurlijk is het niet goed dat stoeltjes kapot worden getrapt, maar om dit gebeuren enkel op vak 080 te concentreren is niet helemaal juist. Kijk maar eens naar het stadion als er niemand zit. Hoeveel nieuwe stoeltjes zie je dan in andere vakken? Het overgrote merendeel hiervan komt ook door afreagerende supporters. Heb jaren in vak F gezeten en heb ook daar menig stoeltje gesloopt zien worden door supporters....

Gebruikersavatar
CHEF
Berichten: 7123
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 17:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door CHEF »

D.Driessen schreef:
nijmegen00 schreef:Die stoeltjes zijn inderdaad onzin dat ze er zijn, maar om ze kapot te maken is ook weer debiel.
Volgens mij is dat vanuit uefa richtlijnen. Mocht NEC Europees voetbal halen, dan is een sta-vak niet toegestaan mits er speciale voorzieningen zijn getroffen, en door het maken van die ''stoeltjes'' worden deze regels omzeild. Natuurlijk is het niet goed dat stoeltjes kapot worden getrapt, maar om dit gebeuren enkel op vak 080 te concentreren is niet helemaal juist. Kijk maar eens naar het stadion als er niemand zit. Hoeveel nieuwe stoeltjes zie je dan in andere vakken? Het overgrote merendeel hiervan komt ook door afreagerende supporters. Heb jaren in vak F gezeten en heb ook daar menig stoeltje gesloopt zien worden door supporters....
Als het aan Bertje ligt moeten de bejaarden die al 50 jaar daar zitten meebetalen aan de schade.

Gebruikersavatar
BasNijmegen
Berichten: 3876
Lid geworden op: ma 06 okt 2008, 10:26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door BasNijmegen »

Mijn complimenten voor het sfeervak in z'n geheel. Begin het steeds meer te waarderen dat jullie op moeilijke momenten vocaal steun geven aan de club. Het zingen om te zingen lijkt weg te ebben, wat het geheel ten goede komt.
Laatste thuiswedstrijden merk ik dat de Gofferttribune steeds vaker inhaakt, dus langzaam wordt het wel wat. Ik ben altijd sceptisch geweest, maar dit gaat de goede kant op.
Bij uitwedstrijden zit een flinke delegatie van 080 en die proberen liederen langer aan te houden door met een klein groepje (soms 2 a 3 man) door te blijven zingen, men haakt dan vanzelf weer aan. Dit zou ik ook graag terugzien in 080, waardoor liederen langer worden gezongen.

Tja en van dit stoeltjes. Gebeurt het in een ander vak, dan worden de kosten op de eigenaar van het stoeltje verhaalt. Nu het een vak is met vrije plaatsen, kan dit niet. Mag echter niet betekenen dat de daders vrijuit gaan. Erg lastig voor NEC en supporters. Je kunt en wilt elkaar niet verlinken, NEC heeft te weinig toezicht om iets te bewijzen en je kunt geen geheel hiervoor opdraaien. Bij Twente (Vak-P) hebben ze een jaarlijkse collecte, waarbij (veel) geld wordt gegeven om dit soort schade en boetes te bekostigen. Fakkels en stoeltjes worden betaald door degene die zich geroepen voelen om dit te betalen (geen verplichting). In Enschede lijkt dit te werken.

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: Sfeervak '080'

Bericht door Kanchelskis »

In Enschede is het meer 1 trouwe aanhang..Bij NEC zijn het net naar schoolgaande tienermeisjes die elkaar soms het licht niet in de ogen gunnen..

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door Arjan van Hout »

D.Driessen schreef:
nijmegen00 schreef:Die stoeltjes zijn inderdaad onzin dat ze er zijn, maar om ze kapot te maken is ook weer debiel.
Volgens mij is dat vanuit uefa richtlijnen. Mocht NEC Europees voetbal halen, dan is een sta-vak niet toegestaan mits er speciale voorzieningen zijn getroffen, en door het maken van die ''stoeltjes'' worden deze regels omzeild. Natuurlijk is het niet goed dat stoeltjes kapot worden getrapt, maar om dit gebeuren enkel op vak 080 te concentreren is niet helemaal juist. Kijk maar eens naar het stadion als er niemand zit. Hoeveel nieuwe stoeltjes zie je dan in andere vakken? Het overgrote merendeel hiervan komt ook door afreagerende supporters. Heb jaren in vak F gezeten en heb ook daar menig stoeltje gesloopt zien worden door supporters....
ik zit al sinds het nieuwe stadion in f en nog nooit een stoeltje gesloopt zien worden !!!!

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26933
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door De Kletskop »

Kanchelskis schreef:In Enschede is het meer 1 trouwe aanhang..Bij NEC zijn het net naar schoolgaande tienermeisjes die elkaar soms het licht niet in de ogen gunnen..
:withstupid:

Gebruikersavatar
Biarmicus
Berichten: 2340
Lid geworden op: za 02 aug 2008, 20:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door Biarmicus »

Ach Twente heeft nu ook veel succes supporters. Toevallig weet ik dat er in 080 ook een hoop mennekes staan die voor kort nog in Ajax-trainingspakken rondliepen, die komen dus alleen voor de sensatie naar de Goffert.

Gebruikersavatar
T.I.G.O.
Berichten: 4835
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 12:57
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door T.I.G.O. »

Vind dat geleuter en genuil na elke wedstrijd hier een beetje zielig worden,laat die lui toch!
We zien wel wat het gaat opleveren.

Gebruikersavatar
Biarmicus
Berichten: 2340
Lid geworden op: za 02 aug 2008, 20:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door Biarmicus »

Ik ben helemaal geen tegenstander van vak 080, integendeel. Ik vond de reactie tegen die jongen ook overdreven en kinderachtig. De sfeer was in mijn ogen de eerste helft gewoon goed met genoeg interactie met de Goffertribune. Dus ga zo door!

Gebruikersavatar
CHEF
Berichten: 7123
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 17:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door CHEF »

Eniesee schreef:
D.Driessen schreef:
nijmegen00 schreef:Die stoeltjes zijn inderdaad onzin dat ze er zijn, maar om ze kapot te maken is ook weer debiel.
Volgens mij is dat vanuit uefa richtlijnen. Mocht NEC Europees voetbal halen, dan is een sta-vak niet toegestaan mits er speciale voorzieningen zijn getroffen, en door het maken van die ''stoeltjes'' worden deze regels omzeild. Natuurlijk is het niet goed dat stoeltjes kapot worden getrapt, maar om dit gebeuren enkel op vak 080 te concentreren is niet helemaal juist. Kijk maar eens naar het stadion als er niemand zit. Hoeveel nieuwe stoeltjes zie je dan in andere vakken? Het overgrote merendeel hiervan komt ook door afreagerende supporters. Heb jaren in vak F gezeten en heb ook daar menig stoeltje gesloopt zien worden door supporters....
ik zit al sinds het nieuwe stadion in f en nog nooit een stoeltje gesloopt zien worden !!!!
Jij ziet wel erg weinig bij NEC.

Gebruikersavatar
fr@nk
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:06
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door fr@nk »

Kanchelskis schreef:In Enschede is het meer 1 trouwe aanhang..Bij NEC zijn het net naar schoolgaande tienermeisjes die elkaar soms het licht niet in de ogen gunnen..
Praat voor jezelf aub.

Heb in Vak L ook stoeltjes kapot zien gaan. Gebeurt niet alleen in 080. Daarom nog niet goed te praten!

Gebruikersavatar
T.I.G.O.
Berichten: 4835
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 12:57
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door T.I.G.O. »

Heb in nieuw monikkenhuizen ook wel eens stoeltjes kapot zien gaan,die konden vliegen trouwens en sommige konden zelfs branden. :biggrin:

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: Sfeervak '080'

Bericht door Kanchelskis »

fr@nk schreef:
Kanchelskis schreef:In Enschede is het meer 1 trouwe aanhang..Bij NEC zijn het net naar schoolgaande tienermeisjes die elkaar soms het licht niet in de ogen gunnen..
Praat voor jezelf aub.

Heb in Vak L ook stoeltjes kapot zien gaan. Gebeurt niet alleen in 080. Daarom nog niet goed te praten!
Praat voor mezelf, anders stonden er wel verschillende afzenders onder. En ik doel niet alleen op 080, maar op heel NEC. Dat een Tiel hier gaat lopen bitchen is een schoolvoorbeeld van hoe het bij NEC soms gaat.

NECbenedenstad
Berichten: 398
Lid geworden op: do 09 okt 2008, 11:22
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door NECbenedenstad »

Topic zou moeten heten:

'Sfeervak' 080

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13383
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door Pol »

Kanchelskis schreef:
fr@nk schreef:
Kanchelskis schreef:In Enschede is het meer 1 trouwe aanhang..Bij NEC zijn het net naar schoolgaande tienermeisjes die elkaar soms het licht niet in de ogen gunnen..
Praat voor jezelf aub.

Heb in Vak L ook stoeltjes kapot zien gaan. Gebeurt niet alleen in 080. Daarom nog niet goed te praten!
Praat voor mezelf, anders stonden er wel verschillende afzenders onder. En ik doel niet alleen op 080, maar op heel NEC. Dat een Tiel hier gaat lopen bitchen is een schoolvoorbeeld van hoe het bij NEC soms gaat.
Ach, bij Twente zullen ze ook wel iemand uit pak m beet Meppel hebben die altijd loppt te zeiken.

JapapaBertus
Berichten: 1104
Lid geworden op: ma 20 sep 2010, 17:12
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door JapapaBertus »

Mensen moeten niet van iedere scheet een donderslag gaan maken. Het sfeervak staat op dit moment teveel in de spotlight. Alles wat daar gebeurt, wordt onder een vergrootglas gelegd. Misschien komt dat juist door de rest van het stadion? Aangezien daar weinig gebeurt?

Gebruikersavatar
ApophisEire
Berichten: 5436
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 14:56
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door ApophisEire »

JapapaBertus schreef:Mensen moeten niet van iedere scheet een donderslag gaan maken. Het sfeervak staat op dit moment teveel in de spotlight. Alles wat daar gebeurt, wordt onder een vergrootglas gelegd. Misschien komt dat juist door de rest van het stadion? Aangezien daar weinig gebeurt?
En dan beginnen we weer van voor af aan met het wij tegen de rest verhaal... zucht!


MODS: kunnen we niet een :slot: erop doen, want deze topic brengt alleen maar negatieve discussies voort
Before me there were many
After me there will be none
I AM THE ONE!!!

JapapaBertus
Berichten: 1104
Lid geworden op: ma 20 sep 2010, 17:12
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door JapapaBertus »

ApophisEire schreef:
JapapaBertus schreef:Mensen moeten niet van iedere scheet een donderslag gaan maken. Het sfeervak staat op dit moment teveel in de spotlight. Alles wat daar gebeurt, wordt onder een vergrootglas gelegd. Misschien komt dat juist door de rest van het stadion? Aangezien daar weinig gebeurt?
En dan beginnen we weer van voor af aan met het wij tegen de rest verhaal... zucht!


MODS: kunnen we niet een :slot: erop doen, want deze topic brengt alleen maar negatieve discussies voort
Zit zelf niet in het sfeervak en het interesseert me echt geen reet of ze wel of geen sfeer maken, dat zouden meer mensen moeten doen dan bestond deze nutteloze discussie niet. Alleen waar moet je dan over lullen?

Gebruikersavatar
CHEF
Berichten: 7123
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 17:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door CHEF »

JapapaBertus schreef:
ApophisEire schreef:
JapapaBertus schreef:Mensen moeten niet van iedere scheet een donderslag gaan maken. Het sfeervak staat op dit moment teveel in de spotlight. Alles wat daar gebeurt, wordt onder een vergrootglas gelegd. Misschien komt dat juist door de rest van het stadion? Aangezien daar weinig gebeurt?
En dan beginnen we weer van voor af aan met het wij tegen de rest verhaal... zucht!


MODS: kunnen we niet een :slot: erop doen, want deze topic brengt alleen maar negatieve discussies voort
Zit zelf niet in het sfeervak en het interesseert me echt geen reet of ze wel of geen sfeer maken, dat zouden meer mensen moeten doen dan bestond deze nutteloze discussie niet. Alleen waar moet je dan over lullen?
http://www.svnec.nl/forum/viewtopic.php ... 48#p505048

080Nijmegen
Berichten: 7
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 20:40
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door 080Nijmegen »

heel leuk alle reacties op 080 maar hoe kan 1 vak voldoen aan alle eisen van een heel stadion & van alle supporters, er zullen er altijd mensen blijven die het er niet mee eens zijn... Deze discussies kunnen doorgaan tot in de eeuwigheid en er zal toch niets uit komen... :sjaal:

Gebruikersavatar
karlo
Berichten: 7197
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 21:06
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door karlo »

080Nijmegen schreef:heel leuk alle reacties op 080 maar hoe kan 1 vak voldoen aan alle eisen van een heel stadion & van alle supporters, er zullen er altijd mensen blijven die het er niet mee eens zijn... Deze discussies kunnen doorgaan tot in de eeuwigheid en er zal toch niets uit komen... :sjaal:
:withstupid: :slot:
Het blijft toch je club.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: deest, LH7 en 19 gasten