Neef van mij staat erop en die wil met zijn kinderen een kaart, koopt nu elke keer los als het kan. Dat zijn dus 3 kaarten voor 1 iemand op de wachtlijst. Dat kan dus ook ;)Balkenshirt schreef: ↑do 08 mei 2025, 23:02Even bevestigen is gratis en kost nauwelijks tijd. Totdat je dus eventjes 300 à 400 euro mag aftikken. En niet de keuze krijgt om naast bekenden of vrienden te gaan zitten. Dan haken er meer dan genoeg af!Gerard Lopez schreef: ↑do 08 mei 2025, 14:22Natuurlijk neemt 99% van de mensen die op de wachtlijst staan een seizoenskaart. Ze hebben namelijk de moeite genomen erop gezet te worden en elk jaar dit te bevestigen. Ik wil het juist sterker zeggen: er gaan meer mensen een kaart willen kopen dan er op de wachtlijst staan. Er is namelijk ook een groep die wel wil maar geen zin had zich voor een nutteloos ogende wachtlijst op te geven.Balkenshirt schreef: ↑do 08 mei 2025, 10:55Maar jullie gaan er klakkeloos vanuit dat iedereen op de wachtlijst direct een seizoenkaart koopt zodra ze een telefoontje krijgen. Dat is wel erg naïef. Ik denk dat je blij mag zijn als de helft er uiteindelijk eentje koopt.Gerard Lopez schreef: ↑wo 07 mei 2025, 22:09Het is in principe niet ambitieloos maar wel risicoloos. Je weet dat je dat hele stadion meteen gaat vullen en loopt dus al meteen tegen je grenzen aan want als de resultaten dan ook nog goed gaan worden komt er meteen alweer een wachtlijst.NEC024 schreef: ↑wo 07 mei 2025, 19:44Bijna 50% uitbreiden ten opzichte van wat we nu hebben is ambitieloos? Dan ben je echt iedere realiteitszin kwijt na een paar uitverkochte jaren.burp schreef: ↑wo 07 mei 2025, 13:2416 tot 18 duizend plaatsen is wel erg ambitieloos.
Die kan je nu al ongeveer vullen met de wachtlijst.
Zeker als dit een einddoel is voor Project 2031.
10% van het inwonertal van Nijmegen is een realistisch streven.
En aangezien we binnenkort naar de 200.000 inwoners gaan lijkt 20 duizend mij dus ook het minimum om te hanteren.
Dit lijkt vooral te draaien om meer skyboxen en sponsorplaatsen, terecht zeer belangrijk maar alleen een onderdeel van het geheel.
Heb zo ook erg veel twijfels over het kostenplaatje.
Daar bouw je zowat een heel nieuw stadion voor en met verbouwen blijf je ook later tegen beperkingen aanlopen.
En met een congrescentrum ga je daar nauwelijks wat op terugverdienen, daar zijn er in de regio al best veel van meestal samen met hotel.
Maar goed, even afwachten wat het echt wordt.
Hopelijk wel wat ambitieuzer en realistischer.
En anders nu liever geen aankoop stadion.
En dat hele gelul over schaarste creëren komt me nu ook wel de keel uit, eigenlijk betekent het gewoon achter de feiten aanlopen.
Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)
Re: Het stadion (+ uitbreidingsplannen, deel 2)
Als N.E.C gaat uitbreiden komt er na de uitbreiding een run op kaarten!. 20.000 zou moeten.
- Gerard Lopez
- Contacteer:
Want? Is het nou echt zo'n ramp als er dan 17 duizend gaan zitten en er 3 duizend stoeltjes leeg zijn?
When Wilco talks, people listen!
-
- Contacteer:
Gerard Lopez schreef: ↑za 10 mei 2025, 02:12Want? Is het nou echt zo'n ramp als er dan 17 duizend gaan zitten en er 3 duizend stoeltjes leeg zijn?

Het zou erg dom zijn om niet naar de 20.000 te gaan...
Inderdaad dan maar af en toe lege plekken, kunnen er tenminste ook mensen zo maar een keer gaan of iemand meenemen
Inderdaad dan maar af en toe lege plekken, kunnen er tenminste ook mensen zo maar een keer gaan of iemand meenemen
- Bottendaal
- Contacteer:
Ja dat is een ramp !Gerard Lopez schreef: ↑za 10 mei 2025, 02:12Want? Is het nou echt zo'n ramp als er dan 17 duizend gaan zitten en er 3 duizend stoeltjes leeg zijn?
Alles komt goed !!
Ze gaan dus wel de tribunes doortrekken tot het veld. De hoofdtribune krijgt een hele grote business lounge met daarboven en daarnaast als ik het goed heb begrepen aparte skyboxen. Daarmee komt de capaciteit op rond de 15.000. De tribune opgangen komen beneden (zal wel zoiets als bij het uitvak zijn) en als fase twee wordt de alleen de Hazenkamp verhoogd waarmee we een capaciteit van 17.000 krijgen. Heel misschien ook nog het veld verlagen, maar dat wordt waarschijnlijk te duur. Dat zijn nu de plannen. Van een betrouwbare bron.
-
- Contacteer:
dus 2000 extra supporters,erg weinig.harold schreef: ↑zo 11 mei 2025, 14:00Ze gaan dus wel de tribunes doortrekken tot het veld. De hoofdtribune krijgt een hele grote business lounge met daarboven en daarnaast als ik het goed heb begrepen aparte skyboxen. Daarmee komt de capaciteit op rond de 15.000. De tribune opgangen komen beneden (zal wel zoiets als bij het uitvak zijn) en als fase twee wordt de alleen de Hazenkamp verhoogd waarmee we een capaciteit van 17.000 krijgen. Heel misschien ook nog het veld verlagen, maar dat wordt waarschijnlijk te duur. Dat zijn nu de plannen. Van een betrouwbare bron.
Heel benieuwd hoe je die 50 mln gaat terugverdienen dan
Na de 2e fase dus 4500 plaatsen. En oja, de catering wordt verplaatst naar de oude stadionwal rondom.
- Gerard Lopez
- Contacteer:
En hoeveel tijd gaat er dan zitten tussen fase 1 en fase 2? En is die 50 miljoen enkel voor fase 1 of voor beide fases opgeteld?
Tribunes doortrekken naar het veld ben ik erg blij mee!
Maar vind 50 miljoen een bizarre investering voor slechts 4.500 plaatsen erbij. Hoe ga je dat terugverdienen inderdaad?
Maar vind 50 miljoen een bizarre investering voor slechts 4.500 plaatsen erbij. Hoe ga je dat terugverdienen inderdaad?
Inderdaad. De bouwprijzen zijn gestegen, maar als je opzoekt heeft de verbouwing in Twente ook in 2 fases 60 en 15 miljoen gekost. Die hebben 3x hun capaciteit verdubbelt. Wij praten over 1/3de erbij voor 50 miljoen.

Lukt me een prima plan om in fasen te doen. Als je dan nog in een derde fase de vakken achter het doel doet, kom je op 20.000 plaatsen. Alleen de kosten voor die fasen zijn echt enorm. Krijgen we dan 2 of 3 verdiepingen met skyboxen, net zoals bijvoorbeeld een Euroborg?
いつでも戦える
De kosten zitten 'm toch niet alleen in die 4500 plaatsen, maar ook in de skyboxen en de conferentiezalen enzo?
Eens dat zal ook het nodig kosten.
Maar gehele nieuwe stadion Cambuur in totaal 25 miljoen. Hoe kan dan renovatie en een bescheiden uitbreiding het dubbele kosten?
En ik had ook begrepen dat het hoofdgebouw een "houten look" krijgt. Dus iets met hout...
Een geheel nieuw stadion is gemakkelijker te realiseren (en dus goedkoper) dan een verbouwing/renovatie. Vergeet ook niet de restricties die een uitbreiding op de Goffert met zich meebrengt.Panucci schreef: ↑zo 11 mei 2025, 19:58Eens dat zal ook het nodig kosten.
Maar gehele nieuwe stadion Cambuur in totaal 25 miljoen. Hoe kan dan renovatie en een bescheiden uitbreiding het dubbele kosten?
NEC ON TOUR.... soon in your stadium!
-
- Contacteer:
Dat zal allemaal kloppen maar 50 mln terugverdienen zonder woningbouw?NiMMA_024 schreef: ↑zo 11 mei 2025, 21:04Een geheel nieuw stadion is gemakkelijker te realiseren (en dus goedkoper) dan een verbouwing/renovatie. Vergeet ook niet de restricties die een uitbreiding op de Goffert met zich meebrengt.Panucci schreef: ↑zo 11 mei 2025, 19:58Eens dat zal ook het nodig kosten.
- Gerard Lopez
- Contacteer:
Dat is alleen waar als ALLES vernieuwd wordt. En daar geloof ik niks van, vele tribunes zullen gewoon blijven hoe ze nu zijn, met hier en daar een kleine aanpassing hoogstens.NiMMA_024 schreef: ↑zo 11 mei 2025, 21:04Een geheel nieuw stadion is gemakkelijker te realiseren (en dus goedkoper) dan een verbouwing/renovatie. Vergeet ook niet de restricties die een uitbreiding op de Goffert met zich meebrengt.Panucci schreef: ↑zo 11 mei 2025, 19:58Eens dat zal ook het nodig kosten.
Extra inkomsten uit skyboxen en meer inkomsten uit scc verkoop plus een Boekhoorn die het financieel afdekt.zoete aardbei schreef: ↑zo 11 mei 2025, 21:12Dat zal allemaal kloppen maar 50 mln terugverdienen zonder woningbouw?NiMMA_024 schreef: ↑zo 11 mei 2025, 21:04Een geheel nieuw stadion is gemakkelijker te realiseren (en dus goedkoper) dan een verbouwing/renovatie. Vergeet ook niet de restricties die een uitbreiding op de Goffert met zich meebrengt.Panucci schreef: ↑zo 11 mei 2025, 19:58Eens dat zal ook het nodig kosten.
Alles komt goed !!
Klinkt op zich wel goed. Hopelijk zo snel mogelijk de eerste extra plekken.
★★
Ik heb 100% vertrouwen in jouw info, maar ik snap er niks van. Het doortrekken van de tribunes houdt in dat het veld verlaagd moet worden (jij zegt misschien). De tribunes zijn nu ongeveer zo hoog als het veld, dus hoe trek je iets door zonder het verlagen van het veld? En dat noem jij te duur?harold schreef: ↑zo 11 mei 2025, 14:00Ze gaan dus wel de tribunes doortrekken tot het veld. De hoofdtribune krijgt een hele grote business lounge met daarboven en daarnaast als ik het goed heb begrepen aparte skyboxen. Daarmee komt de capaciteit op rond de 15.000. De tribune opgangen komen beneden (zal wel zoiets als bij het uitvak zijn) en als fase twee wordt de alleen de Hazenkamp verhoogd waarmee we een capaciteit van 17.000 krijgen. Heel misschien ook nog het veld verlagen, maar dat wordt waarschijnlijk te duur. Dat zijn nu de plannen. Van een betrouwbare bron.
En dan praat je over dat de opgangen beneden komen. Hoe dan? De grachten vervallen dan btw, ik begrijp wel goed dat de horeca binnen de oude ring komt (dus achter de tribunes).... is dat dan overdekt? En dat kan niet overal... 75% van het stadion heeft die oude ring, 25% niet... en als het hoofdgebouw gaat uitbreiden, hoe doen ze dat dan binnen het bestemmingsplan (binnen de oude ring).
Laat ik het simpel zeggen: ik ben erg benieuwd naar de tekeningen.
Volgens mij kan er op de hazenkamp geen 2e ring ivm de constructie die daar niet voor geschikt is. Dan zou je van achterkant ern opbouw moeten makenharold schreef: ↑zo 11 mei 2025, 14:00Ze gaan dus wel de tribunes doortrekken tot het veld. De hoofdtribune krijgt een hele grote business lounge met daarboven en daarnaast als ik het goed heb begrepen aparte skyboxen. Daarmee komt de capaciteit op rond de 15.000. De tribune opgangen komen beneden (zal wel zoiets als bij het uitvak zijn) en als fase twee wordt de alleen de Hazenkamp verhoogd waarmee we een capaciteit van 17.000 krijgen. Heel misschien ook nog het veld verlagen, maar dat wordt waarschijnlijk te duur. Dat zijn nu de plannen. Van een betrouwbare bron.
Gaat dus niet
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.