ForzaNEC.nl

Alles over de fansites van NEC!
Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20483
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: ForzaNEC.nl

Bericht door Mark Ariaans »

Ik moet bekennen dat ik hem ook niet helemaal snap, hoor. Allemaal prima sentimenten, maar wat is nou daadwerkelijk de bedoeling van het stuk? Het is de schuld van nuilende supporters dat we staan waar we staan (financieel en sportief)? Als we allemaal vandaag besluiten om te stoppen met nuilen dan gaan we ineens weer winnen en komt alles goed? Ik mis een beetje de oorzaak-gevolg uitleg hier. Nuilen supporters omdat het slecht gaat, of gaat het slecht omdat supporters nuilen? En als het tweede inderdaad het geval zou zijn zoals de schrijver insinueert, waar zit dat dan in? Lopen we sponsoring mis door de nuilcultuur? Blijven supporters weg? Gaan we meer bezoekers, geld en betere kwaliteit spelers/bestuurders binnenhalen als het genuil stopt?

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7000
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: ForzaNEC.nl

Bericht door jetipo »

Gijscoman schreef:Hoewel de tekst soms wat onduidelijkheden bevat is de essentie wel te begrijpen en m.i. belangrijk. Goed dat dit geschreven is!

Overigens deel ik ook zijn observatie betreft het nuilen. Vroeger zat ik soms op vak F. Daar zaten veel wat oudere mannetjes, die murw geslagen door teleurstellingen hun wedstrijdbezoek combineerden met een joviale vorm van cynisme, die altijd heel relativerend werkte. Dat was wat ik onder nuilen vatte. Tegenwoordig lijkt het mer en meer te staan voor het uiten van ressentiment. Ook die oude vorm van nuilen werkte niet opbouwend, maar was in ieder geval niet destructief. De moderne vorm is dat wel.
:withstupid:

Helder, hij wil graag dat we in alle geledingen achter de club staan en ook alle geledingen steunen. Dat doe je niet door op destructieve wijze je ressentiment (haat, wrok?) te uiten dmv nuilen. Samengevat: Geef de mensen bij NEC nou eens het vertrouwen dat ze verdienen.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
Hennie-C
Berichten: 557
Lid geworden op: di 07 feb 2012, 14:26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: ForzaNEC.nl

Bericht door Hennie-C »

jetipo schreef: Helder, hij wil graag dat we in alle geledingen achter de club staan en ook alle geledingen steunen. Dat doe je niet door op destructieve wijze je ressentiment (haat, wrok?) te uiten dmv nuilen. Samengevat: Geef de mensen bij NEC nou eens het vertrouwen dat ze verdienen.
Precies dit dus. :tu:
Supporting eNieSee is everything!

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13332
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: ForzaNEC.nl

Bericht door Pol »

Hennie-C schreef:
jetipo schreef: Helder, hij wil graag dat we in alle geledingen achter de club staan en ook alle geledingen steunen. Dat doe je niet door op destructieve wijze je ressentiment (haat, wrok?) te uiten dmv nuilen. Samengevat: Geef de mensen bij NEC nou eens het vertrouwen dat ze verdienen.
Precies dit dus. :tu:
Ok, maar wie bij NEC krijgt niet het vertrouwen dat hij/zij verdient, van wie niet en hoe heeft het invloed op de prestaties?

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8874
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: ForzaNEC.nl

Bericht door JBNMGN »

Pol schreef:
JBNMGN schreef:
Pol schreef:
Hennie-C schreef:Even goed lezen jongens! :biggrin:

https://www.forzanec.nl/nieuws/nieuws/a ... nodig.html
Ik snap zijn punt niet
Misschien moet je het dan nog eens een keer lezen!
Misschien kan je het uitleggen?
Als je GOED leest is het duidelijk en behoef je geen verdere uitleg!
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Gebruikersavatar
NECwijchen
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 12:50
Contacteer:

Re: ForzaNEC.nl

Bericht door NECwijchen »

Pol schreef:
Hennie-C schreef:
jetipo schreef: Helder, hij wil graag dat we in alle geledingen achter de club staan en ook alle geledingen steunen. Dat doe je niet door op destructieve wijze je ressentiment (haat, wrok?) te uiten dmv nuilen. Samengevat: Geef de mensen bij NEC nou eens het vertrouwen dat ze verdienen.
Precies dit dus. :tu:
Ok, maar wie bij NEC krijgt niet het vertrouwen dat hij/zij verdient, van wie niet en hoe heeft het invloed op de prestaties?
Bart werd met pek en veren de club uitgejaagd(goedschiks of kwaadschiks!!!) , na 2 wedstrijden spandoeken met BogersOut, nu moet Pep alweer 'opflikkeren' en maakt Oversier de club kapot. Dat soort zaken creeeren niet perse de optimale werksituatie.

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9217
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: ForzaNEC.nl

Bericht door Polleke »

Ik ben de schrijver hiervan........

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: ForzaNEC.nl

Bericht door De Kletskop »

jetipo schreef:
Gijscoman schreef:Hoewel de tekst soms wat onduidelijkheden bevat is de essentie wel te begrijpen en m.i. belangrijk. Goed dat dit geschreven is!

Overigens deel ik ook zijn observatie betreft het nuilen. Vroeger zat ik soms op vak F. Daar zaten veel wat oudere mannetjes, die murw geslagen door teleurstellingen hun wedstrijdbezoek combineerden met een joviale vorm van cynisme, die altijd heel relativerend werkte. Dat was wat ik onder nuilen vatte. Tegenwoordig lijkt het mer en meer te staan voor het uiten van ressentiment. Ook die oude vorm van nuilen werkte niet opbouwend, maar was in ieder geval niet destructief. De moderne vorm is dat wel.
:withstupid:

Helder, hij wil graag dat we in alle geledingen achter de club staan en ook alle geledingen steunen. Dat doe je niet door op destructieve wijze je ressentiment (haat, wrok?) te uiten dmv nuilen. Samengevat: Geef de mensen bij NEC nou eens het vertrouwen dat ze verdienen.
Ofwel ja-knikken en je waffel houden als je het ergens niet meejeens bent? Toedeledoki.
Ik zal ze steunen, maar als ik iets zie wat me niet bevalt zeg of schrijf ik dat.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: ForzaNEC.nl

Bericht door burp »

Ik snap z'n punt wel, maar het is ook wel een beetje naïef.

Er is nu een sterk gevoel van twee kampen: supporters (overigens ook verdeeld) vs clubbestuur/selectie/investeerders etc
En dat gevoel is de aflopen jaren alleen maar versterkt door het grote verloop in de selectie en staf, eerst uitholling en vervolgens geheel van buiten halen van bestuurders en investeerders die op afstand staan zonder dat helder is wat ze nou willen met de club. Tel daar een nare en niet geheel verwerkte degradatie bij en een vrij ondermaats seizoen tot heden in de JL en je hebt genoeg voer tot nuilen.

Dat is niet iets waar even zo maar overheen gestapt gaat worden.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20483
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: ForzaNEC.nl

Bericht door Mark Ariaans »

Dat bedoel ik, het is actie-reactie. Het gaat niet slecht omdat er genuild wordt, er wordt genuild omdat het slecht gaat. En dat is toch echt een beleidsmatig punt, niet iets waar morrende supporters veel aan kunnen veranderen. Tenzij de insteek van het verhaal was dat juist door het morren en meer onbetamelijke acties sponsoren, kwaliteitsspelers en goede beleidsmakers weg blijven bij de club. In welk geval, prima, maar dat was mijn vraag dus: als dat is wat er beweerd wordt, kun je dat hard maken? Wat is de crux van het nuilgedrag dat de sportieve en financiele prestaties van de club aantast? Dat haal ik nergens uit.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13332
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: ForzaNEC.nl

Bericht door Pol »

NECwijchen schreef:
Pol schreef:
Hennie-C schreef:
jetipo schreef: Helder, hij wil graag dat we in alle geledingen achter de club staan en ook alle geledingen steunen. Dat doe je niet door op destructieve wijze je ressentiment (haat, wrok?) te uiten dmv nuilen. Samengevat: Geef de mensen bij NEC nou eens het vertrouwen dat ze verdienen.
Precies dit dus. :tu:
Ok, maar wie bij NEC krijgt niet het vertrouwen dat hij/zij verdient, van wie niet en hoe heeft het invloed op de prestaties?
Bart werd met pek en veren de club uitgejaagd(goedschiks of kwaadschiks!!!) , na 2 wedstrijden spandoeken met BogersOut, nu moet Pep alweer 'opflikkeren' en maakt Oversier de club kapot. Dat soort zaken creeeren niet perse de optimale werksituatie.
Richting Mark's punt:
- is NEC onder Van Ingen door de kritiek twee keer gedegradeerd of was er kritiek vanwege de twee degradaties?
- verliest Pep vanwege de kritiek alle uitwedstrijden of is er kritiek vanwege de nederlagen?

Ik ben het lang niet altijd eens met alles wat er geroepen wordt en de toon op social media is vaak treurig, maar ik geloof niet dat het de huidige beleidsmakers heel erg in de weg zit. Bovendien is het zeker niet NEC uniek, het is veel breder dan dat.

Mastino Napoletano
Berichten: 277
Lid geworden op: di 05 nov 2013, 14:38
Contacteer:

Re: ForzaNEC.nl

Bericht door Mastino Napoletano »

Volgens de schrijver ligt het probleem van NEC niet bij NEC, maar bij de supporters en de supporters alleen, zo schrijft hij letterlijk. Dus als we met zijn allen de polonaise dansen en maar blijven herhalen hoe fantastisch het gaat komt het vanzelf goed. Daar en alleen daar zit volgens hem de oplossing....Ik vind het complete waanzin, ongetwijfeld goed bedoeld, maar het is slechts de kinderlijk naïeve mening van de briefschrijver, en wordt door hem gepresenteerd als een voldongen feit.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: ForzaNEC.nl

Bericht door Tiel »

Mastino Napoletano schreef:Volgens de schrijver ligt het probleem van NEC niet bij NEC, maar bij de supporters en de supporters alleen, zo schrijft hij letterlijk. Dus als we met zijn allen de polonaise dansen en maar blijven herhalen hoe fantastisch het gaat komt het vanzelf goed. Daar en alleen daar zit volgens hem de oplossing....Ik vind het complete waanzin, ongetwijfeld goed bedoeld, maar het is slechts de kinderlijk naïeve mening van de briefschrijver, en wordt door hem gepresenteerd als een voldongen feit.
En gewoon continu door blijven zeiken. Wat lost dat op of heeft het al opgelost?
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Mastino Napoletano
Berichten: 277
Lid geworden op: di 05 nov 2013, 14:38
Contacteer:

Re: ForzaNEC.nl

Bericht door Mastino Napoletano »

Tiel schreef:
Mastino Napoletano schreef:Volgens de schrijver ligt het probleem van NEC niet bij NEC, maar bij de supporters en de supporters alleen, zo schrijft hij letterlijk. Dus als we met zijn allen de polonaise dansen en maar blijven herhalen hoe fantastisch het gaat komt het vanzelf goed. Daar en alleen daar zit volgens hem de oplossing....Ik vind het complete waanzin, ongetwijfeld goed bedoeld, maar het is slechts de kinderlijk naïeve mening van de briefschrijver, en wordt door hem gepresenteerd als een voldongen feit.
En gewoon continu door blijven zeiken. Wat lost dat op of heeft het al opgelost?
Wat veroorzaakt het, en wat heeft het al veroorzaakt?

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: ForzaNEC.nl

Bericht door De Kletskop »

Tiel schreef:
Mastino Napoletano schreef:Volgens de schrijver ligt het probleem van NEC niet bij NEC, maar bij de supporters en de supporters alleen, zo schrijft hij letterlijk. Dus als we met zijn allen de polonaise dansen en maar blijven herhalen hoe fantastisch het gaat komt het vanzelf goed. Daar en alleen daar zit volgens hem de oplossing....Ik vind het complete waanzin, ongetwijfeld goed bedoeld, maar het is slechts de kinderlijk naïeve mening van de briefschrijver, en wordt door hem gepresenteerd als een voldongen feit.
En gewoon continu door blijven zeiken. Wat lost dat op of heeft het al opgelost?
Alles als zeiken zien, wat heeft dat opgelost?

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38248
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: ForzaNEC.nl

Bericht door mschr »

Mark Ariaans schreef:Ik moet bekennen dat ik hem ook niet helemaal snap, hoor. Allemaal prima sentimenten, maar wat is nou daadwerkelijk de bedoeling van het stuk? Het is de schuld van nuilende supporters dat we staan waar we staan (financieel en sportief)? Als we allemaal vandaag besluiten om te stoppen met nuilen dan gaan we ineens weer winnen en komt alles goed? Ik mis een beetje de oorzaak-gevolg uitleg hier. Nuilen supporters omdat het slecht gaat, of gaat het slecht omdat supporters nuilen? En als het tweede inderdaad het geval zou zijn zoals de schrijver insinueert, waar zit dat dan in? Lopen we sponsoring mis door de nuilcultuur? Blijven supporters weg? Gaan we meer bezoekers, geld en betere kwaliteit spelers/bestuurders binnenhalen als het genuil stopt?
Simpel. Als we nou eens de volle negentig minuten achter de ploeg blijven staan, dan gaan spelers beter spelen, gaan ze Peps aanwijzingen beter snappen, gaan we ongeslagen kampioen worden en kan het secretariaat van de OSRN het aantal nieuwe aanmeldingen niet meer bijbenen. Zoiets. Daar zit best wel enige logica in.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: ForzaNEC.nl

Bericht door Tiel »

Mastino Napoletano schreef:
Tiel schreef:
Mastino Napoletano schreef:Volgens de schrijver ligt het probleem van NEC niet bij NEC, maar bij de supporters en de supporters alleen, zo schrijft hij letterlijk. Dus als we met zijn allen de polonaise dansen en maar blijven herhalen hoe fantastisch het gaat komt het vanzelf goed. Daar en alleen daar zit volgens hem de oplossing....Ik vind het complete waanzin, ongetwijfeld goed bedoeld, maar het is slechts de kinderlijk naïeve mening van de briefschrijver, en wordt door hem gepresenteerd als een voldongen feit.
En gewoon continu door blijven zeiken. Wat lost dat op of heeft het al opgelost?
Wat veroorzaakt het, en wat heeft het al veroorzaakt?
Een hoop heisa om de club dat inderdaad sponsoren afschrikt cq tegenhoud.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20483
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: ForzaNEC.nl

Bericht door Mark Ariaans »

mschr schreef: Simpel. Als we nou eens de volle negentig minuten achter de ploeg blijven staan, dan gaan spelers beter spelen, gaan ze Peps aanwijzingen beter snappen, gaan we ongeslagen kampioen worden en kan het secretariaat van de OSRN het aantal nieuwe aanmeldingen niet meer bijbenen. Zoiets. Daar zit best wel enige logica in.
Ik stond in het uitvak bij FC Oss en ik heb geen boe-geroep of gefluit gehoord tijdens de wedstrijd. Naderhand ook netjes een applausje gegeven, al waren er inderdaad ook 2-3 supporters die aan het eind van het duel tijdens het plichtmatige bedankje van de spelers hun onvrede kenbaar maakten. Dus wellicht als dat drietal daarmee stopt en gewoon hard applaudiseert, het allemaal wel weer goed komt?

Gebruikersavatar
NECwijchen
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 12:50
Contacteer:

Re: ForzaNEC.nl

Bericht door NECwijchen »

Pol schreef:
NECwijchen schreef:
Pol schreef:
Hennie-C schreef:
jetipo schreef: Helder, hij wil graag dat we in alle geledingen achter de club staan en ook alle geledingen steunen. Dat doe je niet door op destructieve wijze je ressentiment (haat, wrok?) te uiten dmv nuilen. Samengevat: Geef de mensen bij NEC nou eens het vertrouwen dat ze verdienen.
Precies dit dus. :tu:
Ok, maar wie bij NEC krijgt niet het vertrouwen dat hij/zij verdient, van wie niet en hoe heeft het invloed op de prestaties?
Bart werd met pek en veren de club uitgejaagd(goedschiks of kwaadschiks!!!) , na 2 wedstrijden spandoeken met BogersOut, nu moet Pep alweer 'opflikkeren' en maakt Oversier de club kapot. Dat soort zaken creeeren niet perse de optimale werksituatie.
Richting Mark's punt:
- is NEC onder Van Ingen door de kritiek twee keer gedegradeerd of was er kritiek vanwege de twee degradaties?
- verliest Pep vanwege de kritiek alle uitwedstrijden of is er kritiek vanwege de nederlagen?

Ik ben het lang niet altijd eens met alles wat er geroepen wordt en de toon op social media is vaak treurig, maar ik geloof niet dat het de huidige beleidsmakers heel erg in de weg zit. Bovendien is het zeker niet NEC uniek, het is veel breder dan dat.
Inderdaad, slechte prestaties leiden tot genuil, situaties waar het wel degelijk leidt tot slechtere prestaties is bij het doorslaan, zoals de kleedkamer binnendringen vorig jaar, of met blikken bier gooien naar eigen spelers 3 jaar terug. Ook het uitfluiten of iemand de huid vol schelden bij bijv een mislukte voorzet werkt m.i. niet als men verbetering wil zien.
Overigens heb ik niks tegen de betrokken, kritische supporter, iedereen wil het beste en als iets kut is mag et zeker gezegd worden. Echter slaan sommigen door, en is alles alleen maar kut, gaan we nooit promoveren, is NEC vermoord door de ditectie etc. Desbetreffende personen zijn imo verkeerd bezig door een slechte sfeer rondom de club te creeeren.

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: ForzaNEC.nl

Bericht door Juul »

Het verhaal begint met de stelling: NEC moet mee met deze tijd. Wat daar precies mee wordt bedoeld blijft onduidelijk maar wel volgt de waarschuwing dat als NEC niet mee gaat met de tijd het dezelfde kant opgaat als RBC, Haarlem, Veendam enz. We willen niet dat de investeerders de macht hebben, geen louche buitenlandse figuren maar ook geen Red Bull Nijmegen. Maar we moeten wel met de tijd meegaan.
Wij, en alleen wij zijn het probleem. Supporters die nuilen over de opstelling, de samenstelling van de selectie, over de speelwijze.

Dan sluit de schrijver af met: Als supporters, ware NEC-fans, moeten wij kappen met die domme discussie.
Welke domme discussie? En waarom is die dom?

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: ForzaNEC.nl

Bericht door Tiel »

Mark Ariaans schreef:
mschr schreef: Simpel. Als we nou eens de volle negentig minuten achter de ploeg blijven staan, dan gaan spelers beter spelen, gaan ze Peps aanwijzingen beter snappen, gaan we ongeslagen kampioen worden en kan het secretariaat van de OSRN het aantal nieuwe aanmeldingen niet meer bijbenen. Zoiets. Daar zit best wel enige logica in.
Ik stond in het uitvak bij FC Oss en ik heb geen boe-geroep of gefluit gehoord tijdens de wedstrijd. Naderhand ook netjes een applausje gegeven, al waren er inderdaad ook 2-3 supporters die aan het eind van het duel tijdens het plichtmatige bedankje van de spelers hun onvrede kenbaar maakten. Dus wellicht als dat drietal daarmee stopt en gewoon hard applaudiseert, het allemaal wel weer goed komt?
Ik was er ook en zag o.a. Langil en vd Pavert diverse keren voor vuile hond uitgemaakt worden. Ik zag ook nog supporters die met elkaar op de vuist wilden. Zo gezellig was het niet.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13332
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: ForzaNEC.nl

Bericht door Pol »

mschr schreef:
Mark Ariaans schreef:Ik moet bekennen dat ik hem ook niet helemaal snap, hoor. Allemaal prima sentimenten, maar wat is nou daadwerkelijk de bedoeling van het stuk? Het is de schuld van nuilende supporters dat we staan waar we staan (financieel en sportief)? Als we allemaal vandaag besluiten om te stoppen met nuilen dan gaan we ineens weer winnen en komt alles goed? Ik mis een beetje de oorzaak-gevolg uitleg hier. Nuilen supporters omdat het slecht gaat, of gaat het slecht omdat supporters nuilen? En als het tweede inderdaad het geval zou zijn zoals de schrijver insinueert, waar zit dat dan in? Lopen we sponsoring mis door de nuilcultuur? Blijven supporters weg? Gaan we meer bezoekers, geld en betere kwaliteit spelers/bestuurders binnenhalen als het genuil stopt?
Simpel. Als we nou eens de volle negentig minuten achter de ploeg blijven staan, dan gaan spelers beter spelen, gaan ze Peps aanwijzingen beter snappen, gaan we ongeslagen kampioen worden en kan het secretariaat van de OSRN het aantal nieuwe aanmeldingen niet meer bijbenen. Zoiets. Daar zit best wel enige logica in.
Zeker. Ik heb wel vaker aangegeven dat een club als NAC extra punten haalt ten opzichte van ons door het publiek. Wordt me meestal niet in dank afgenomen. Overigens wordt ook daar het beleid van de club niet beter van, want dat kunnen ze in Breda ook niet. Maar is het ook niet een beetje naïef te denken dat we zo maar even omdraaien? Dat is toch de aard en cultuur van stad, club, achterban etc?

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10353
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: ForzaNEC.nl

Bericht door Gijscoman »

Het gaat niet om de discussie of de slechte resultaten veroorzaakt worden door genuil of genuil door slechte resultaten. Natuurlijk zorgen de slechte resultaten voor genuil. Alleen zorgt het genuil (en steeds vaker ook de woede) ervoor dat de spelers, staf en directie minder steun krijgen, er onrust is, etc. Dat zorgt weer voor slechte resultaten en zo doende weer meer genuil. Daardoor zit je in een vicieuze cirkel richting verval.

Maar uiteindelijk zijn wij fans, houden wij van onze club. En daarom moeten we de vicieuze cirkel doorbreken. Juist wanneer het tegenzit meer steun geven, om de spelers over een dood punt heen te helpen. Hoewel het gemakkelijker is en misschien ook wel natuurlijker voelt, om bij teleurstelling die teleurstelling te uiten; bij onvrede, die onvrede te uiten, moeten we juist grootmoedig zijn en steun geven. Want als de Goffert massaal steun geeft is NEC vaak in staat zichzelf te overtreffen. En je ziet ook vaak, dat wanneer het publiek massaal er achter gaat staan, alle ballen opeens wel aankomen, duels gewonnen worden en schoten net wel in het doel eindigen. Wij, supporters, zijn machtig, omdat we een team beter kunnen laten spelen. Alleen lijken we ons niet bewust te zijn van die speciale kracht. We herkennen 'm wel bij andere clubs, zoals NAC, maar niet bij onszelf.

De auteur (Polleke dus) probeert ons bewust te maken van die macht. En daarvoor hulde!

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: ForzaNEC.nl

Bericht door Juul »

Ik vind het ook niet meer dan prima dat een supporter oproept tot meer steun. De sfeer in het stadion is vaak ruk en ik behoor tot degene die blij is met 080. Maar ik behoor ook tot de nuilerds en daar kunnen sommigen niet tegen. Ik voorspelde twee jaar geleden al dat NEC met het toenmalige aankoopbeleid in grote problemen zou komen. Dat werd ook ongenuanceerd nuilen genoemd. Toch zat ik er niet ver naast.

Maar op dit forum mogen we nuilen of - zoals in mijn geval - scherp en genuanceerd kritiek leveren, maar in het stadion staan we vol achter de ploeg uiteraard.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38248
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: ForzaNEC.nl

Bericht door mschr »

Mark Ariaans schreef:
mschr schreef: Simpel. Als we nou eens de volle negentig minuten achter de ploeg blijven staan, dan gaan spelers beter spelen, gaan ze Peps aanwijzingen beter snappen, gaan we ongeslagen kampioen worden en kan het secretariaat van de OSRN het aantal nieuwe aanmeldingen niet meer bijbenen. Zoiets. Daar zit best wel enige logica in.
Ik stond in het uitvak bij FC Oss en ik heb geen boe-geroep of gefluit gehoord tijdens de wedstrijd. Naderhand ook netjes een applausje gegeven, al waren er inderdaad ook 2-3 supporters die aan het eind van het duel tijdens het plichtmatige bedankje van de spelers hun onvrede kenbaar maakten. Dus wellicht als dat drietal daarmee stopt en gewoon hard applaudiseert, het allemaal wel weer goed komt?
Punt dat Pep maandagavond maakte, was dat men de ploeg ook moet ondersteunen, als het misgaat. Dat geeft de spelers de moed om risico in het spel te leggen, blablabla-etcetera. Dus het gaat niet om een beleefd applaus na de wanprestatie, maar om positieve spreekkoren tijdens de wanprestatie.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten