Ben ik de enige die dat statement van de HKN vrij gênant vond? Supporters verwijten als ze niet als een stel kleuters de bus opwachten..
Nee joh. Gênant is inderdaad een goed woord hiervoor.
Gênant én ironisch. Ze voelen zich verheven boeven de doorsnee NEC-supporter, terwijl het overgrote deel van de NEC-supporters dit soort fratsen - ik zou het een vorm van hooliganisme willen noemen - liever kwijt dan rijk is.
Sterker nog, als ik voor mezelf spreek heb ik me in de jaren dat het minder ging met NEC stierlijk lopen ergeren aan dit soort gedrag, wat toen meer regelmaat dan uitzondering was. Het heeft me met tijden laten twijfelen aan mijn NEC-supporterschap, uiteraard laat je je niet uit het veld slaan door dit soort strapatsen. Welk weldenkend mens wil zich nou associëren met dit soort idioterie?
Dat verheven voelen is ongepast. Geldt voor elke supportersgroep, vooral ten aanzien van de individuele supporter. Je zag het soms ook in het stadion als bepaalde groepen samen zijn, gelukkig is dat inmiddels minder. Maar dat je een groepje bent met een gezamenlijke eigen logo maakt je niet meer dan de individuele supporter die gewoon met wat vrienden van een potje NEC wil genieten. Ieder doet dat op zijn/haar manier.
En alle respect voor de HKN/Eastside met alles wat ze in de jaren gedaan hebben, het is echter een in slaap gevallen groep geworden. Behoudens de sfeeractie in de Kuip hoor of zie je ze niet. Dan moet je dat stuk over dat zij er wél stonden gewoon weg laten.
Het komt ook een beetje over als die ene vriend die tegenwoordig elk weekend met zijn vrouwtje op de bank zit en de ene keer dat hij mee op stap gaat zich als de feestbeest van de vriendengroep profileert. Om vervolgens weer een heel jaar thuis op de bank door te brengen.
Dat verheven voelen is ongepast. Geldt voor elke supportersgroep, vooral ten aanzien van de individuele supporter. Je zag het soms ook in het stadion als bepaalde groepen samen zijn, gelukkig is dat inmiddels minder. Maar dat je een groepje bent met een gezamenlijke eigen logo maakt je niet meer dan de individuele supporter die gewoon met wat vrienden van een potje NEC wil genieten. Ieder doet dat op zijn/haar manier.
En alle respect voor de HKN/Eastside met alles wat ze in de jaren gedaan hebben, het is echter een in slaap gevallen groep geworden. Behoudens de sfeeractie in de Kuip hoor of zie je ze niet. Dan moet je dat stuk over dat zij er wél stonden gewoon weg laten.
Het komt ook een beetje over als die ene vriend die tegenwoordig elk weekend met zijn vrouwtje op de bank zit en de ene keer dat hij mee op stap gaat zich als de feestbeest van de vriendengroep profileert. Om vervolgens weer een heel jaar thuis op de bank door te brengen.
Aldus geschreven vanaf de bank
Nee hoor Ben net naar de Goffert gereden, dit voor de hoofdingang getypt en ga nu terug naar huis. Dat doe ik bij elke post voortaan, daarom ben ik wat rustiger.
Maar mij kunnen ze niks verwijten. Ik sta er elke keer 🥸