Scheidsrechter bekogeld

Alles over het halen en mogen spelen in de UEFA Cup!
Gebruikersavatar
Jota
Berichten: 3627
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:54
Contacteer:

Re: Scheidsrechter bekogeld

Bericht door Jota »

SamSam schreef:Waarschijnlijk betaalt diegene zelf niet eens mee..

Maar ik vind het een beetje een trieste discussie worden met je wel<--->niet supporter zijn. Iedereen is NEC supporter en is dat op zijn eigen manier. Ik hou ook niet van de mensen die dingen gooien, of geweld gebruiken. Maar het zijn wel gewoon supporters! Dus laten we daar maar gewoon mee ophouden :yes:

Dat was ff off-topic

Maar ik betaal echt geen cent mee aan die collecte. Ik ga een beetje iemand anders zijn shit wegruimen. Pas als ik weet dat die supporter die heeft gegooid er zelf ook een euro of 1.000( Of een ieder geval een flink bedrag, wat hem wel in de portemonnee raakt) bijlegt, dan wil ik graag meehelpen.
:withstupid: Alleen ik sta wel een hele euro af, want zo wordt de boete waarschijnlijk wat draaglijker.
Het is niet alleen die ene supporter, die raak gegooid heeft, die gepakt moet worden, maar ook alle andere gooiers (zijn eigenlijk grotere sukkels: en dom staan gooien en dan niet eens raak kunnen gooien).

Michael
Berichten: 4580
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 15:49
Contacteer:

Re: Scheidsrechter bekogeld

Bericht door Michael »

Ik gooi er wel een paar euro in. Vind zelf ook wel dat de dader mee moet betalen, maar aangezien die toch niet te achterhalen is/blijkt vind ik dat NEC niet (volledig) hiervoor op hoeft te draaien...

VHAG

Re: Scheidsrechter bekogeld

Bericht door VHAG »

Laten we even reëel zijn met zijn allen en even een paar feiten op rij zetten:

- NEC heeft een begroting van ongeveer 13 miljoen euro per jaar.
- Met de verkoop van Holman, Vadocz & Olsson is ongeveer 3,10 miljoen euro verdiend (de verkoop van Wisgerhof staat hier nog niet eens bij)
- Zelfs oudere of weinig spelende voetballers als Patrick Pothuizen of Rutger Worm verdienen tussen de 120.000 en 150.000 per jaar bij NEC

...en dan zouden de supporters van NEC nu op moeten draaien voor de boete van 50.000 euro :???:

Begrijp me niet verkeerd, ik kan me helemaal vinden in de gedachtegang achter het initiatief, maar we moeten nu niet net doen alsof NEC bijna failliet gaat door deze boete. Persoonlijk zou ik het opzienbarend vinden als er meer dan 2500 euro wordt opgehaald!

Michael
Berichten: 4580
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 15:49
Contacteer:

Re: Scheidsrechter bekogeld

Bericht door Michael »

Dan is dat toch mooi meegenomen? Het is ook maar een gebaar. Ik neem aan dat de initiatiefnemers ook wel beseffen dat zij niet het totale bedrag op zullen halen...Verder moeten de supporters helemaal niet de boete betalen, het is een vrijblijvend initiatief...

SamSam
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Scheidsrechter bekogeld

Bericht door SamSam »

Legio haalde ook maar €2.500 op, en daar denkt iedereen: "Leuk initiatief, ik geef wat"
En ze denken hier meer op te halen? Terwijl iedereen denkt: "Ik ga een beetje voor iemand anders betalen"

Gaat natuurlijk niet lukken, als is het een mooi gebaar.
- Chuck Norris counted to infinity - twice.

Chuck Norris can tie his shoes with his feet.

jbnmgn

Re: Scheidsrechter bekogeld

Bericht door jbnmgn »

veurzetje schreef:Wat een bak, ik moet gaan betalen in plaats van die mafkezen die allerlei rotzooi het veld opgooien en vrij uit gaan.
De omgekeerde wereld.
Je MOET niks, het is VRIJWILLIG! Dus om hier nu zo'n reactie neer te zetten vindt ik een beetje raar. Ik vindt het een prima initiatief. En die gast die dat gedaan heeft gaat alleen vrijuit zolang men hem/haar nog niet te pakken heeft. Het is dus te hopen dat NEC ooit nog achter de indentiteit van de aansteker werper komt, dan is de boete welliswaar groetendeels betaald door supporters, maar dan kunnen ze alsnog de kosten op hem/haar verhalen en die gast een stadionbod voor het leven geven.
Maar een inzamelingsactie vindt ik nogmaals een prima idee en ik doe er zeker weten aan mee!

jbnmgn

Re: Scheidsrechter bekogeld

Bericht door jbnmgn »

SamSam schreef:Legio haalde ook maar €2.500 op, en daar denkt iedereen: "Leuk initiatief, ik geef wat"
En ze denken hier meer op te halen? Terwijl iedereen denkt: "Ik ga een beetje voor iemand anders betalen"

Gaat natuurlijk niet lukken, als is het een mooi gebaar.
Als iedereen zo reageert dan komt er idd weinig binnen. We kunnen ook POSITIEF reageren en zeggen± kom op mensen, laten we met zijn allen ervoor zorgen dat de boete die NEC moet betalen zo klein mogelijk wordt en dat als gebaar van dank voor een geweldig jaar van de supporters. Maar dat is dan weer mijn mening. En voor Legio haalde men 2500 euro op, maar werd die niet verdubbeld door de supportersvereniging? Laten we nu dan ook de sponsors oproepen om het bedrag wat nu opgehaald wordt voor deze boete ook te verdubbelen!

Gebruikersavatar
Bernd
Berichten: 4962
Lid geworden op: zo 29 jul 2007, 13:52
Contacteer:

Re: Scheidsrechter bekogeld

Bericht door Bernd »

Als de heren/dames gooiers zich vrijwillig melden en een stadionverbod accepteren betaal ik € 50, zonder blikken of blozen. Tot die tijd besteed ik het liever aan de Koningin Julianatoren, een pannenkoekenrestaurant, een staatslot, het leger des heils, het Koningin Wilhelminafonds, de leesmap of doneer ik het aan de waal zodat ik het biljet langzaam met de stroom zie wegdrijven.

Gebruikersavatar
rasputin
Berichten: 2592
Lid geworden op: zo 06 jan 2008, 16:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Scheidsrechter bekogeld

Bericht door rasputin »

Afbeelding

Afbeelding
#againstmodernfootball

N.E.C.-till-i-die
Berichten: 2288
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 15:08
Contacteer:

Re: Scheidsrechter bekogeld

Bericht door N.E.C.-till-i-die »

rasputin schreef:Afbeelding

Afbeelding
:lol:

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22627
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Scheidsrechter bekogeld

Bericht door burp »

die inzamelingsactie is wel een idee uit clubliefde :tu:
maar daarnaast wel erg naief en legt niet de verantwoording bij diegene die het gedaan heeft en trekt diens actie zelfs in een groter geheel naar de supporters in het algemeen.

Doneren staat daarmee voor mij gelijk aan het prima vinden van het incident.
Daar pas ik dus voor.

jbnmgn

Re: Scheidsrechter bekogeld

Bericht door jbnmgn »

burp schreef:die inzamelingsactie is wel een idee uit clubliefde :tu:
maar daarnaast wel erg naief en legt niet de verantwoording bij diegene die het gedaan heeft en trekt diens actie zelfs in een groter geheel naar de supporters in het algemeen.

Doneren staat daarmee voor mij gelijk aan het prima vinden van het incident.
Daar pas ik dus voor.
Fout! Doneren staat aan solidariteit met je club. Dus doneer jij ook niet aan b.v. het aidsfonds omdat je dan denkt dat het prima is dat er onveilig gevreeen wordt? Met dat geld wordt onderzoek gedaan, en bij NEC wordt met dat geld een boete betaald waardoor ze financieel een kleine meevaller krijgen waarmee ze wellicht ook weer iets anders kunnen doen voor de club. Je moet het niet eenzijdig bekijken. En nee, hiermee wordt het incident niet bij alle supporters neergelegd, maar hiermee wordt naar de buitenwacht wel duidelijk gemaakt dat NEC supporters hun clubliefde tonen door de club te steunen. Maar iedereen zijn eigen mening, en dit is dus de mijne.

beekie eastside
Berichten: 342
Lid geworden op: ma 18 jun 2007, 16:36
Contacteer:

Re: Scheidsrechter bekogeld

Bericht door beekie eastside »

jbnmgn schreef:
burp schreef:die inzamelingsactie is wel een idee uit clubliefde :tu:
maar daarnaast wel erg naief en legt niet de verantwoording bij diegene die het gedaan heeft en trekt diens actie zelfs in een groter geheel naar de supporters in het algemeen.

Doneren staat daarmee voor mij gelijk aan het prima vinden van het incident.
Daar pas ik dus voor.
Fout! Doneren staat aan solidariteit met je club. Dus doneer jij ook niet aan b.v. het aidsfonds omdat je dan denkt dat het prima is dat er onveilig gevreeen wordt? Met dat geld wordt onderzoek gedaan, en bij NEC wordt met dat geld een boete betaald waardoor ze financieel een kleine meevaller krijgen waarmee ze wellicht ook weer iets anders kunnen doen voor de club. Je moet het niet eenzijdig bekijken. En nee, hiermee wordt het incident niet bij alle supporters neergelegd, maar hiermee wordt naar de buitenwacht wel duidelijk gemaakt dat NEC supporters hun clubliefde tonen door de club te steunen. Maar iedereen zijn eigen mening, en dit is dus de mijne.
:withstupid: !

hoop dat er tog veel mensen mee betalen, nu kan je zien dat je uit clubliefde wat mee betaalt! :tu:

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22627
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Scheidsrechter bekogeld

Bericht door burp »

jbnmgn schreef:
burp schreef:die inzamelingsactie is wel een idee uit clubliefde :tu:
maar daarnaast wel erg naief en legt niet de verantwoording bij diegene die het gedaan heeft en trekt diens actie zelfs in een groter geheel naar de supporters in het algemeen.

Doneren staat daarmee voor mij gelijk aan het prima vinden van het incident.
Daar pas ik dus voor.
Fout! Doneren staat aan solidariteit met je club. Dus doneer jij ook niet aan b.v. het aidsfonds omdat je dan denkt dat het prima is dat er onveilig gevreeen wordt? Met dat geld wordt onderzoek gedaan, en bij NEC wordt met dat geld een boete betaald waardoor ze financieel een kleine meevaller krijgen waarmee ze wellicht ook weer iets anders kunnen doen voor de club. Je moet het niet eenzijdig bekijken. En nee, hiermee wordt het incident niet bij alle supporters neergelegd, maar hiermee wordt naar de buitenwacht wel duidelijk gemaakt dat NEC supporters hun clubliefde tonen door de club te steunen. Maar iedereen zijn eigen mening, en dit is dus de mijne.
goed! ook jij een mening, en dat mag :tong:

Gebruikersavatar
El Chivo
Berichten: 782
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Scheidsrechter bekogeld

Bericht door El Chivo »

Gewoon allemaal geld gooien op Janssen (wel te verstaan: tandloze Janssen) volgende week vrijdag. Wedden dat de stadionbeheerder dan 50.000 euro bij elkaar kan rapen na de wedstrijd :schater:

Nee, zonder gein. Ik vind het een goed initiatief en iedereen die wilt betalen, die betaalt en wie niet wilt betalen, die betaalt niet! Het is toch allemaal zo simpel he

hupie
Berichten: 1661
Lid geworden op: do 18 sep 2008, 15:05
Contacteer:

Re: Scheidsrechter bekogeld

Bericht door hupie »

Ok, de daadwerkelijk dader is niet te traceren. Volgens mij moet op de camera(s) wel te zien zijn in welk gedeelte van dat betreffende vak de dader zit. Hij is onderdeel van die groep, die allemaal gegooit hebben. Ik zou zeggen die hele groep aanschrijven en laten dokken.
Verder doneer ik wel een bedrag, ondanks deze imbecielen. Ik ben namelijk wel, ook nog supporter en ik hoop dat we volgend jaar weer een aansprekend team krijgen. Wij kunnen allemaal daaraan meewerken! :sjaal:

Gebruikersavatar
El Chivo
Berichten: 782
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Scheidsrechter bekogeld

Bericht door El Chivo »

hupie schreef:Ok, de daadwerkelijk dader is niet te traceren. Volgens mij moet op de camera(s) wel te zien zijn in welk gedeelte van dat betreffende vak de dader zit. Hij is onderdeel van die groep, die allemaal gegooit hebben. Ik zou zeggen die hele groep aanschrijven en laten dokken.
Meen je dit serieus??? Die gasten die niet gegooid hebben, voelen zich dan even zo genaaid als de rest van de supporters

jpnec
Berichten: 1722
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 20:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Scheidsrechter bekogeld

Bericht door jpnec »

Bernd schreef:Als de heren/dames gooiers zich vrijwillig melden en een stadionverbod accepteren betaal ik € 50, zonder blikken of blozen. Tot die tijd besteed ik het liever aan de Koningin Julianatoren, een pannenkoekenrestaurant, een staatslot, het leger des heils, het Koningin Wilhelminafonds, de leesmap of doneer ik het aan de waal zodat ik het biljet langzaam met de stroom zie wegdrijven.
Is overmaken op mijn rekening misschien ook een optie?

Gebruikersavatar
denniesee
Berichten: 3139
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:05
Locatie: NIJMEGEN
Contacteer:

Re: Scheidsrechter bekogeld

Bericht door denniesee »

jpnec schreef:
Bernd schreef:Als de heren/dames gooiers zich vrijwillig melden en een stadionverbod accepteren betaal ik € 50, zonder blikken of blozen. Tot die tijd besteed ik het liever aan de Koningin Julianatoren, een pannenkoekenrestaurant, een staatslot, het leger des heils, het Koningin Wilhelminafonds, de leesmap of doneer ik het aan de waal zodat ik het biljet langzaam met de stroom zie wegdrijven.
Is overmaken op mijn rekening misschien ook een optie?
he jp, je gaat toch geen aanstekers kopen he :mrgreen:
NIJMEGEN=Keizerstad der Keizersteden

jpnec
Berichten: 1722
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 20:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Scheidsrechter bekogeld

Bericht door jpnec »

denniesee schreef:
jpnec schreef:
Bernd schreef:Als de heren/dames gooiers zich vrijwillig melden en een stadionverbod accepteren betaal ik € 50, zonder blikken of blozen. Tot die tijd besteed ik het liever aan de Koningin Julianatoren, een pannenkoekenrestaurant, een staatslot, het leger des heils, het Koningin Wilhelminafonds, de leesmap of doneer ik het aan de waal zodat ik het biljet langzaam met de stroom zie wegdrijven.
Is overmaken op mijn rekening misschien ook een optie?
he jp, je gaat toch geen aanstekers kopen he :mrgreen:
Nee ik doneer het dan aan KVV ;)

hupie
Berichten: 1661
Lid geworden op: do 18 sep 2008, 15:05
Contacteer:

Re: Scheidsrechter bekogeld

Bericht door hupie »

El Chivo schreef:
hupie schreef:Ok, de daadwerkelijk dader is niet te traceren. Volgens mij moet op de camera(s) wel te zien zijn in welk gedeelte van dat betreffende vak de dader zit. Hij is onderdeel van die groep, die allemaal gegooit hebben. Ik zou zeggen die hele groep aanschrijven en laten dokken.
Meen je dit serieus??? Die gasten die niet gegooid hebben, voelen zich dan even zo genaaid als de rest van de supporters

Ja , maar let op ik heb het hier over de groep die gegooid heeft, dus niet de onschuldigen in de betreffende vakken. Deze gooiers moeten als groep wel op de camera te herkennen zijn. De onschuldigen mogen net als ik wat doneren om NEC te steunen.

Gebruikersavatar
rasputin
Berichten: 2592
Lid geworden op: zo 06 jan 2008, 16:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Scheidsrechter bekogeld

Bericht door rasputin »

we moeten de landelijke aandacht die dit krijgt voor ons gebruiken. kunnen we voor volgende week geen sponsor vinden die zijn/haar naam wil binden aan onze aktie. ik denk aan een luciferfabrikant :lol: , valhelmenfirma :mrgreen: , gemeente nijmegen stichting Fair Play :jestera: , Dorethe met de stichting Tandem, :nut: pleisterfabrikant (da's trouwens wel een meesterljik idee voor de kidsclub juniors. nec-pleisters !! rood-groen-zwarte pleister, het wordt weer stoer om een pleister te hebben :yes:

creatievelingen sta mee op en draai het negatieve incident om naar een positief signaal!! :sjaal:


Afbeelding
Laatst gewijzigd door rasputin op do 26 mar 2009, 13:35, 3 keer totaal gewijzigd.
#againstmodernfootball

Gebruikersavatar
denniesee
Berichten: 3139
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:05
Locatie: NIJMEGEN
Contacteer:

Re: Scheidsrechter bekogeld

Bericht door denniesee »

jpnec schreef:
denniesee schreef:
jpnec schreef:
Bernd schreef:Als de heren/dames gooiers zich vrijwillig melden en een stadionverbod accepteren betaal ik € 50, zonder blikken of blozen. Tot die tijd besteed ik het liever aan de Koningin Julianatoren, een pannenkoekenrestaurant, een staatslot, het leger des heils, het Koningin Wilhelminafonds, de leesmap of doneer ik het aan de waal zodat ik het biljet langzaam met de stroom zie wegdrijven.
Is overmaken op mijn rekening misschien ook een optie?
he jp, je gaat toch geen aanstekers kopen he :mrgreen:
Nee ik doneer het dan aan KVV ;)
:lol:
NIJMEGEN=Keizerstad der Keizersteden

SamSam
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Scheidsrechter bekogeld

Bericht door SamSam »

Gewoon inderdaad dat groepje bestraffen. En als ze niet willen betalen moeten ze diegene die raak gooide maar naaien. Zit niks anders op, als je zo'n held bent dat je het niet toe durft te geven.
- Chuck Norris counted to infinity - twice.

Chuck Norris can tie his shoes with his feet.

Gebruikersavatar
Mavage
Berichten: 1843
Lid geworden op: di 18 nov 2008, 16:26
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Scheidsrechter bekogeld

Bericht door Mavage »

SamSam schreef:Gewoon inderdaad dat groepje bestraffen. En als ze niet willen betalen moeten ze diegene die raak gooide maar naaien. Zit niks anders op, als je zo'n held bent dat je het niet toe durft te geven.
Art. 6:166 BW:

1. Indien één van tot een groep behorende personen onrechtmatig schade toebrengt en de kans op het aldus toebrengen van schade deze personen had behoren te weerhouden van hun gedragingen in groepsverband, zijn zij hoofdelijk aansprakelijk indien deze gedragingen hun kunnen worden toegerekend.

2. Zij moeten onderling voor gelijke delen in de schadevergoeding bijdragen, tenzij in de omstandigheden van het geval de billijkheid een andere verdeling vordert.

Anders geformuleerd: als je een groep kunt aanwijzen, kun je de hele groep verantwoordelijk stellen. Lid 2 geeft aan dat 'wanneer de omstandigheden een andere verdeling' open laten, dat degene die dus raak gooide een groter deel kan betalen.

Natuurlijk hoeven we niks in de collecte te gooien (hoewel sociale en morele verplichting je eigenlijk dwingen het wel te doen -> het is toch onze club), natuurlijk is het lullig dat N.E.C. dit moet ophoesten, maar misschien motiveert het wel extra de dader te vinden?

Agh, wie houd ik voor de gek, ik gooi toch wel wat in die bus. ;)
Energy and persistence conquer all things.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten