Nike reclame

Gesloten
Kira
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 16:45
Contacteer:

Nike reclame

Bericht door Kira »

Hey hier nog geen topics over? De nieuwe Nike reclame's zijn toch dubbelzinnig te noemen. Ik vind ze mega vet daar niet van, maar ik kan me voorstellen dat men ze discutabel vind.

Voor de mensen die niet weten waar ik het over heb;

http://www.youtube.com/watch?v=fTtAERlfQTM

http://www.youtube.com/watch?v=R0vmF0TBzj0

Was benieuwd wat jullie ervan vinden.

ernie

Re: Nike reclame

Bericht door ernie »

Waarom discutabel?

Kira
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 16:45
Contacteer:

Re: Nike reclame

Bericht door Kira »

ernie schreef:Waarom discutabel?
Het eerste filmpje..... Er staat een bekende voetballer voor ons, maar voor de meeste mensen staat er een rooie gozer die zijn kop kaal scheert met een dikke tattoo op zijn arm een tekst op te noemen die nou niet bepaalt uitnodigend is.
Het tweede filmpje.... Er staat een bekende voetballer voor ons, maar voor de meeste mensen staat er een vaag figuur, trekt zijn capuchon van zijn kop heeft een bende littekens en roept dat er " niets leuks" is aan een voetbal wedstrijd.

En dit is ff door de bril van een gemiddelde "ik weet niet beter persoonlijkheid" het is maar even hoe je het bekijkt natuurlijk, ik zeg niet dat ik het vind, maar het is natuurlijk wel vragen om reacties. Of misschien zie ik iets wat verder niemand ziet, en overdrijf ik dat kan natuurlijk ook.

Gebruikersavatar
Nummer 11
Berichten: 4393
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 08:10
Locatie: Nijmegen-Noord
Contacteer:

Re: Nike reclame

Bericht door Nummer 11 »

Mensen hebben we het erover en dat is het doel van reclame.

Gebruikersavatar
BiT
Berichten: 3812
Lid geworden op: wo 27 aug 2008, 01:35
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nike reclame

Bericht door BiT »

Ik ga meteen nieuwe Nikes kopen!

Nee, echt goede reclames vind ik het niet. Discutabel daarentegen ook niet...
Ronnie, Bus 6!

Gebruikersavatar
Larry NEC
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 00:22
Contacteer:

Re: Nike reclame

Bericht door Larry NEC »

Die reclames zijn vreselijk. Ze gaan hun doel helemaal voorbij, vooral die van rooney. Je hebt totaal geen idee dat het over nike gaat.

Gebruikersavatar
BasNijmegen
Berichten: 3872
Lid geworden op: ma 06 okt 2008, 10:26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nike reclame

Bericht door BasNijmegen »

Dit zijn van die reclames die als puzzelstukjes in elkaar moeten vallen. Zullen er nog velen volgen (denk ik) en uiteindelijk is het duidelijk voor de kijker

neccie
Berichten: 505
Lid geworden op: do 06 aug 2009, 09:21
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Nike reclame

Bericht door neccie »

BasNijmegen schreef:Dit zijn van die reclames die als puzzelstukjes in elkaar moeten vallen. Zullen er nog velen volgen (denk ik) en uiteindelijk is het duidelijk voor de kijker
Dat is altijd heel knap uitgekiend door marketingafdelingen

Gebruikersavatar
necmaniacs
Berichten: 1647
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:22
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Nike reclame

Bericht door necmaniacs »

ik vind het nik(e)s.

:slot:

Kira
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 16:45
Contacteer:

Re: Nike reclame

Bericht door Kira »

Oke duidelijk dan zie ik duidelijk wat anders dan de rest hier, is niet erg gebeurd wel vaker.
Ik vond de reclame's discutabel omdat ze iets uitstralen waar de gemiddelde burger niet vrolijk van wordt, het staat lijnrecht tegenover het "Voetbal is geen crime" campagne. Maar dat is mijn mening.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13373
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Nike reclame

Bericht door Pol »

Kira schreef:het staat lijnrecht tegenover het "Voetbal is geen crime" campagne.
Van wie is die campagne?

Kira
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 16:45
Contacteer:

Re: Nike reclame

Bericht door Kira »

Pol schreef:
Kira schreef:het staat lijnrecht tegenover het "Voetbal is geen crime" campagne.
Van wie is die campagne?
Maakt dat wat uit dan?!

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13373
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Nike reclame

Bericht door Pol »

Kira schreef:
Pol schreef:
Kira schreef:het staat lijnrecht tegenover het "Voetbal is geen crime" campagne.
Van wie is die campagne?
Maakt dat wat uit dan?!
Het helpt om mensen te laten begrijpen waar je het over hebt. Ik ken die campagne namelijk niet.

Gebruikersavatar
BiT
Berichten: 3812
Lid geworden op: wo 27 aug 2008, 01:35
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nike reclame

Bericht door BiT »

Ik neem aan dat je het over de shirts van Football Culture hebt? http://www.footballculture.nl/ (NSFW!)
Dat gaat heel ergens anders over...
Ronnie, Bus 6!

Kira
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 16:45
Contacteer:

Re: Nike reclame

Bericht door Kira »

http://www.fsf.org.uk/campaigns/Watchin ... -crime.php

Voor de mensen die niet weten wat deze campagne inhoudt.

Verder vraag ik gewoon wat men denkt, ik vind het nogmaals een goede reclame, ik vind alleen ook dat de manier waarop het in beeld wordt gebracht en wat men zegt, neigt, naar het uitnodigen van reacties waar men absoluut niet op zit te wachten. En dat het er niets mee te maken heeft, ach het is een vervolg op toch?!

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13373
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Nike reclame

Bericht door Pol »

Ik zie niet in wat de Nike reclames te maken hebben met de criminalisering van de voetbalsupporter die gebukt gaat onde beperkende maatregelen die veel te zwaar zijn voor het veiligheidsrisico waarop ze betrekking hebben.

Gebruikersavatar
BiT
Berichten: 3812
Lid geworden op: wo 27 aug 2008, 01:35
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nike reclame

Bericht door BiT »

Pol schreef:Ik zie niet in wat de Nike reclames te maken hebben met de criminalisering van de voetbalsupporter die gebukt gaat onde beperkende maatregelen die veel te zwaar zijn voor het veiligheidsrisico waarop ze betrekking hebben.
Nee, net als met de FootballCulture shirts, het gaat totaal ergens anders over.

Dat deze reclames een bepaald beeld kunnen scheppen bij mensen die ze niet snappen snap ik overigens ook. Erg vind ik dat dan weer niet.
Ronnie, Bus 6!

Kira
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 16:45
Contacteer:

Re: Nike reclame

Bericht door Kira »

Oh LOL het gaat lekker hier.....
Borderline heb ik niet.....alleen wel een voorstadium van een andere vervelende zieke...en tja ik kan mijn partner het niet kwalijk nemen dat hij vervolgens vraagt of iemand een doodwens heeft....
Misschien is het handiger om dit topic gewoon te sluiten want het komt schijnbaar niet over wat ik bedoel is niet erg maar om nou gelijk allemaal rare ziektes naar mijn hoofd te gooien is idd niet handig. Aan eentje heb ik mijn handen wel gewoon vol.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten