Competitie 2009-2010

Gebruikersavatar
waalkade
Berichten: 1668
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 19:52

Competitie 2009-2010

Bericht door waalkade »

Op zondag 2 augustus opent NEC de competie uit bij F'noord en op vrijdag 7 augustus spelen we thuis tegen H'veen. Een lekkere opening.
De wedstrijden tegen Vitesse zijn op 13 september uit en op 20 december thuis.
De Goffert, het hart van Nijmegen

N.E.C.-till-i-die
Berichten: 2288
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 15:08
Contacteer:

Re: Competitie 2009-2010

Bericht door N.E.C.-till-i-die »

Inderdaad meteen twee moeilijke wedstrijden. Maar laten we ons eniesee maar massaal steunen in rotjeknor. Kunnen we het Been meteen moeilijk maken. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jeroenmgn
Berichten: 1387
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:23
Locatie: Nijmegen(NBO)
Contacteer:

Re: Competitie 2009-2010

Bericht door Jeroenmgn »

Ja idd een aktie van NEC /sup.verenigingen zou leuk zijn..dan met een man of 1200-2000 of zoiets richting r'dam ..ff de boel gek maken daar :mrgreen:

Gebruikersavatar
nmgnn
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 19 sep 2008, 20:25
Contacteer:

Re: Competitie 2009-2010

Bericht door nmgnn »

:withstupid: gewoon masaal naar rotterdam.
ik ga zoiezo mee. :tu:

Gebruikersavatar
Jeffry74
Berichten: 4381
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:08
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Competitie 2009-2010

Bericht door Jeffry74 »

Buiten het feit dat iedere wedstrijd lastig voor ons is, is het natuurlijk weer heerlijk om met deze 2 wedstrijden te beginnen.

Feyenooit uit en Heerenveen thuis zijn er 2 die je kan verliezen, zodat er op wedstrijd 3 en 4 gelijk veel druk staat.

Wij hebben altijd van die fijne openingen.
Seizoen 2007-2008: Een 'bijna doodervaring' met een hemels einde.

Gebruikersavatar
druten
Berichten: 1531
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 20:45
Contacteer:

Re: Competitie 2009-2010

Bericht door druten »

Ach afgelopen jaar wonnen we 2 keer van feyenoord, en nu meteen de eerste wedstrijd, dan heeft Been het lek misschien nog niet boven!

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Competitie 2009-2010

Bericht door Frans »

Belachelijk dat we zo snel achter elkaar tegen de Arneppers moeten! En, waarom in augustus 3x in 5 dagen achter elkaar thuis? Dat krijg je dus ook nog terug met uitduels achter elkaar...... :td:
NECTheBest

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:57
Contacteer:

Re: Competitie 2009-2010

Bericht door Hans »

Frans schreef:Belachelijk dat we zo snel achter elkaar tegen de Arneppers moeten! En, waarom in augustus 3x in 5 dagen achter elkaar thuis? Dat krijg je dus ook nog terug met uitduels achter elkaar...... :td:
Frans, heb je de volledige programma van NEC al?

Gebruikersavatar
waalkade
Berichten: 1668
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 19:52

Re: Competitie 2009-2010

Bericht door waalkade »

Frans schreef:Belachelijk dat we zo snel achter elkaar tegen de Arneppers moeten! En, waarom in augustus 3x in 5 dagen achter elkaar thuis? Dat krijg je dus ook nog terug met uitduels achter elkaar...... :td:

Dat is lekker als je op 6 aug op vakantie gaat
De Goffert, het hart van Nijmegen

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Competitie 2009-2010

Bericht door Frans »

Hans schreef:
Frans schreef:Belachelijk dat we zo snel achter elkaar tegen de Arneppers moeten! En, waarom in augustus 3x in 5 dagen achter elkaar thuis? Dat krijg je dus ook nog terug met uitduels achter elkaar...... :td:
Frans, heb je de volledige programma van NEC al?
Nee, heb ik niet. Ik reageer op basis van wat ik hier lees....
NECTheBest

Socio
Berichten: 1962
Lid geworden op: di 11 nov 2008, 12:58
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Competitie 2009-2010

Bericht door Socio »

Frans schreef:
Hans schreef:
Frans schreef:Belachelijk dat we zo snel achter elkaar tegen de Arneppers moeten! En, waarom in augustus 3x in 5 dagen achter elkaar thuis? Dat krijg je dus ook nog terug met uitduels achter elkaar...... :td:
Frans, heb je de volledige programma van NEC al?
Nee, heb ik niet. Ik reageer op basis van wat ik hier lees....
Waar vind jij dat dan van die 3 thuiswedstrijden en de data van de derby's?

Ik kan alleen de eerste speeldag en de "topwedstrijden" vinden.

Gebruikersavatar
waalkade
Berichten: 1668
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 19:52

Re: Competitie 2009-2010

Bericht door waalkade »

Frans schreef:
Hans schreef:
Frans schreef:Belachelijk dat we zo snel achter elkaar tegen de Arneppers moeten! En, waarom in augustus 3x in 5 dagen achter elkaar thuis? Dat krijg je dus ook nog terug met uitduels achter elkaar...... :td:
Frans, heb je de volledige programma van NEC al?
Nee, heb ik niet. Ik reageer op basis van wat ik hier lees....


Wat ik hier lees kan ik niet uit concluderen dat we in aug 3 keer achtereen thuisspelen
De Goffert, het hart van Nijmegen

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Competitie 2009-2010

Bericht door Frans »

Dat zei iemand hier in een van de discussies.
Socio schreef:Volgens de Telegraaf openen we zondag 2 augustus uit tegen Mario. Volgens Bert van Oostveen is er alleen in Nijmegen nog een probleem omdat NEC in de 5 speeldagen in augustus 3x thuis speelt, terwijl de gemeente max. 1 thuisduel wil. Als NEC dit niet met de gemeente kan regelen, moeten deze duels volgens de KNVB elders worden gespeeld. Voor de rest worden alleen wat topduels genoemd, waarbij voor mij de opvallendste zijn dat PSV in ronde 2 naar Twente mag, om in ronde 3 Ajax op bezoek te krijgen. Verder ligt er een zwaartepunt bij de laatste 4 speelronden, met op de laatste dag Feyenoord-Heerenveen en AZ-PSV.
NECTheBest

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Competitie 2009-2010

Bericht door Frans »

Ik zie het nu inderdaad zelf ook....ben nog niet helemaal wakker denk ik! :mrgreen:
NECTheBest

Socio
Berichten: 1962
Lid geworden op: di 11 nov 2008, 12:58
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Competitie 2009-2010

Bericht door Socio »

Frans schreef:Dat zei iemand hier in een van de discussies.
Socio schreef:Volgens de Telegraaf openen we zondag 2 augustus uit tegen Mario. Volgens Bert van Oostveen is er alleen in Nijmegen nog een probleem omdat NEC in de 5 speeldagen in augustus 3x thuis speelt, terwijl de gemeente max. 1 thuisduel wil. Als NEC dit niet met de gemeente kan regelen, moeten deze duels volgens de KNVB elders worden gespeeld. Voor de rest worden alleen wat topduels genoemd, waarbij voor mij de opvallendste zijn dat PSV in ronde 2 naar Twente mag, om in ronde 3 Ajax op bezoek te krijgen. Verder ligt er een zwaartepunt bij de laatste 4 speelronden, met op de laatste dag Feyenoord-Heerenveen en AZ-PSV.

Er staat niet achtereen binnen 5 dagen :mrgreen:

Maar ff serieus, ik neem aan dat er ergens meer info te vinden is? (Want ik kan de derby data ook nergens vinden)

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15013
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Competitie 2009-2010

Bericht door necnmgn »

Socio schreef:
Frans schreef:Dat zei iemand hier in een van de discussies.
Socio schreef:Volgens de Telegraaf openen we zondag 2 augustus uit tegen Mario. Volgens Bert van Oostveen is er alleen in Nijmegen nog een probleem omdat NEC in de 5 speeldagen in augustus 3x thuis speelt, terwijl de gemeente max. 1 thuisduel wil. Als NEC dit niet met de gemeente kan regelen, moeten deze duels volgens de KNVB elders worden gespeeld. Voor de rest worden alleen wat topduels genoemd, waarbij voor mij de opvallendste zijn dat PSV in ronde 2 naar Twente mag, om in ronde 3 Ajax op bezoek te krijgen. Verder ligt er een zwaartepunt bij de laatste 4 speelronden, met op de laatste dag Feyenoord-Heerenveen en AZ-PSV.

Er staat niet achtereen binnen 5 dagen :mrgreen:

Maar ff serieus, ik neem aan dat er ergens meer info te vinden is? (Want ik kan de derby data ook nergens vinden)
13 sep. uit, 20 dec. thuis

Mark
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 10 apr 2009, 18:00
Contacteer:

Re: Competitie 2009-2010

Bericht door Mark »

Lekker dan, ik ga op 8 augustus weg, kom rond de 23e terug, mis ik dus 3 thuiswedstrijden!!

Don Corleone
Berichten: 7263
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:05
Locatie: Gennep
Contacteer:

Re: Competitie 2009-2010

Bericht door Don Corleone »

waar staat het schema eigenlijk dan?
"I'll Give Him An Offer He Can't Refuse"

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15013
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Competitie 2009-2010

Bericht door necnmgn »

Mark schreef:Lekker dan, ik ga op 8 augustus weg, kom rond de 23e terug, mis ik dus 3 thuiswedstrijden!!
Nee, want de wedstrijd tegen Heerenveen is de 7e ;)

Mark
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 10 apr 2009, 18:00
Contacteer:

Re: Competitie 2009-2010

Bericht door Mark »

necnmgn schreef:
Mark schreef:Lekker dan, ik ga op 8 augustus weg, kom rond de 23e terug, mis ik dus 3 thuiswedstrijden!!
Nee, want de wedstrijd tegen Heerenveen is de 7e ;)
Kan nog veranderd worden..

jbnmgn

Re: Competitie 2009-2010

Bericht door jbnmgn »

Wat kun je zeggen van deze competitiestart?
Dat het hetzelfde concept is als voorgaande jaren. De Top 5 speelt tegen de "minderen" om alvast punten te sprokkelen. Alleen deze keer wel Grunningen_Ajakkes, maar verder hebben de "grotere" clubs toch weer een op papier makkelijke competitiestart. Je zult nooit eens speeldag 1 hebben met Feijenoord-Ajax en PSV-AZ bijvoorbeeld.
Aan de andere kant kun je ook zeggen: je kunt de "toppers" maar vast gehad hebben en alle punten die je daar tegen binnehaalt heb je alvast om vervolgens tegen de minderen de rest van de punten te halen. Maar als je de competitie begint met 5 relatief zware wedstrijden en je er geen punt uithaalt, dan begin je al meteen in de onderste regionen en dan is het tij weer moelijk te keren. Dat hebben we al vaker meegemaakt.
Of hebben we zoveel vertrouwen in de huidige selectie en in het verdere aankoopbeleid dat we ons geen zorgen hoeven te maken, ook over de uitwedstrijd meteen al tegen Feijenoord?

Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 651
Lid geworden op: di 01 apr 2008, 14:51
Contacteer:

Re: Competitie 2009-2010

Bericht door Vincent »

waalkade schreef:
Frans schreef:Belachelijk dat we zo snel achter elkaar tegen de Arneppers moeten! En, waarom in augustus 3x in 5 dagen achter elkaar thuis? Dat krijg je dus ook nog terug met uitduels achter elkaar...... :td:

Dat is lekker als je op 6 aug op vakantie gaat
Ik ga de 21e :nut:

SamSam
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Competitie 2009-2010

Bericht door SamSam »

Fijn dat we zo vroeg beginnen dit jaar.. Kun je lekker extra veel wedstrijden missen. Kut knvb.
- Chuck Norris counted to infinity - twice.

Chuck Norris can tie his shoes with his feet.

Gebruikersavatar
MarcoNMGN
Berichten: 2082
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:16
Contacteer:

Re: Competitie 2009-2010

Bericht door MarcoNMGN »

Dat is al zooo lang bekend dat het zo vroeg gaat beginnen en daar kan de knvb niks aan doen, dat doen ze vanwege de Europa League die zo belachelijk vroeg begint en de knvb de Nederlandse teams een beetje wedstrijdritme wilt geven zodat Nederland niet nog verder weg glijd...
Bjorn

Socio
Berichten: 1962
Lid geworden op: di 11 nov 2008, 12:58
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Competitie 2009-2010

Bericht door Socio »

jbnmgn schreef:Wat kun je zeggen van deze competitiestart?
Dat het hetzelfde concept is als voorgaande jaren. De Top 5 speelt tegen de "minderen" om alvast punten te sprokkelen. Alleen deze keer wel Grunningen_Ajakkes, maar verder hebben de "grotere" clubs toch weer een op papier makkelijke competitiestart. Je zult nooit eens speeldag 1 hebben met Feijenoord-Ajax en PSV-AZ bijvoorbeeld.
Aan de andere kant kun je ook zeggen: je kunt de "toppers" maar vast gehad hebben en alle punten die je daar tegen binnehaalt heb je alvast om vervolgens tegen de minderen de rest van de punten te halen. Maar als je de competitie begint met 5 relatief zware wedstrijden en je er geen punt uithaalt, dan begin je al meteen in de onderste regionen en dan is het tij weer moelijk te keren. Dat hebben we al vaker meegemaakt.
Of hebben we zoveel vertrouwen in de huidige selectie en in het verdere aankoopbeleid dat we ons geen zorgen hoeven te maken, ook over de uitwedstrijd meteen al tegen Feijenoord?
Wat het totale programma betreft is de laatste speeldag al opvallend, vooral met AZ-PSV.

Verder is Feyenoord uit als begin niet slecht. Ik denk dat daar meer werk aan de winkel is dan bij ons, dus misschien heb je op 2 augustus meer kansen om daar punten te halen dan op 15 november.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten