1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Bericht door De Kletskop »

Goffert schreef: Argentinië heeft deze wedstrijd gewonnen op basis van tactiek! Van Gaal is vandaag overtroffen door Sabella.
Haha vent zwets niet!
Goffert schreef: Jammer, maar helaas. Over 4 jaar moet er een nieuwe lichting staan!
Alweer?

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Bericht door De Kletskop »

mschr schreef: Maarre... achteraf had Clasie moeten beginnen in plaats van De Jong. We misten op het middenveld iemand die een pass kon geven. .
Ipv Wijnaldum natuurlijk.
De Jong was met Vlaar en Cillessen je beste man gisteren.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Bericht door mschr »

Maar met De Jong in de basis verspil je 1 wissel en zorg je ervoor dat Krul niet meer ingebracht kan worden.

hupie
Berichten: 1661
Lid geworden op: do 18 sep 2008, 15:05
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Bericht door hupie »

mschr schreef:Twee pingels waren te stoppen. Die van Messi had Vermeer/Vorm/Krul gestopt bijv.
Klopt de strafschoppen genomen door Costa Rica waren beter ingeschoten. Jammer dat van Gaal Krul er niet meer kon inzetten. Dan waren we door gegaan. Voor de rest heeft Jasper uitstekend gekeept maar elfmeters zijn niet zijn ding.

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Bericht door Jackiegoal »

De Kletskop schreef:
Goffert schreef: Jammer, maar helaas. Over 4 jaar moet er een nieuwe lichting staan!
Alweer?
Ja, over vier jaar zijn de "grote jongens" allemaal 33 à 34 jaar oud, speelt Kuijt niet meer en heb je hopelijk wat nieuw talent rondlopen. Dat zal niet meer het WK van Robben worden.
"I am Brian, and so is my wife!"

Goffert
Berichten: 4363
Lid geworden op: vr 05 jul 2013, 21:32
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Bericht door Goffert »

De Kletskop schreef:
Goffert schreef: Argentinië heeft deze wedstrijd gewonnen op basis van tactiek! Van Gaal is vandaag overtroffen door Sabella.
Haha vent zwets niet!
Goffert schreef: Jammer, maar helaas. Over 4 jaar moet er een nieuwe lichting staan!
Alweer?
Nederland wilde wel naar voren voetballen, maar het lukte niet. Robben wilde de bal wel, maar hij kreeg nauwelijks de kans om aan te nemen. Kuyt wilde wel naar voren, maar kreeg de kans niet. Sneijder wilde wel met steekpassjes strooien, maar kreeg de kans niet. Sabella heeft een mannetje op Robben gezet (Mascherano) die hem werkelijk 120 minuten vol op de huid zat. Argentinië speelde tactisch erg goed. Goed, Argentinië heeft deze wedstrijd daardoor niet gewonnen, dat was door penalty's.... Maar Oranje was er in ieder geval niet dermate goed tegen opgewassen, dat ze het hebben kunnen omzetten in winst.

En ja, er moet een nieuwe lichting staan. Robben, Van Persie, Sneijder, De Jong, Vlaar, Huntelaar zullen waarschijnlijk te oud zijn!
Maar met Strootman, Depay, Boetius, Maher, Promes, Ake, Kongolo om maar wat namen te noemen, heb ik daar alle vertrouwen in.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Bericht door Tiel »

Goffert schreef:
De Kletskop schreef:
Goffert schreef: Argentinië heeft deze wedstrijd gewonnen op basis van tactiek! Van Gaal is vandaag overtroffen door Sabella.
Haha vent zwets niet!
Goffert schreef: Jammer, maar helaas. Over 4 jaar moet er een nieuwe lichting staan!
Alweer?
Nederland wilde wel naar voren voetballen, maar het lukte niet. Robben wilde de bal wel, maar hij kreeg nauwelijks de kans om aan te nemen. Kuyt wilde wel naar voren, maar kreeg de kans niet. Sneijder wilde wel met steekpassjes strooien, maar kreeg de kans niet. Sabella heeft een mannetje op Robben gezet (Mascherano) die hem werkelijk 120 minuten vol op de huid zat. Argentinië speelde tactisch erg goed. Goed, Argentinië heeft deze wedstrijd daardoor niet gewonnen, dat was door penalty's.... Maar Oranje was er in ieder geval niet dermate goed tegen opgewassen, dat ze het hebben kunnen omzetten in winst.

En ja, er moet een nieuwe lichting staan. Robben, Van Persie, Sneijder, De Jong, Vlaar, Huntelaar zullen waarschijnlijk te oud zijn!
Maar met Strootman, Depay, Boetius, Maher, Promes, Ake, Kongolo om maar wat namen te noemen, heb ik daar alle vertrouwen in.
Je kunt het ook andersom bekijken, heeft dan Nederland wel goed gevoetbald maar met de pingels verloren?
Nieuwe lichting? Eerst maar eens over 2 jaar kijken.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Sandertjuh85
Berichten: 7016
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 10:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Bericht door Sandertjuh85 »

Je wint gewoon niet door dat krankzinnige systeem van van Gaal. 5-3-2. Hou toch op man.
En nee dit is niet achteraf na een verloren wedstrijd. Maar zei ik na iedere wedstrijd.

Eerste wedstrijd tegen spanje ging het top niks over te zeggen.
Tweede helft autralie, na het doelpunt tegen Mexico en de wedstrijd tegen Costa rica hebben ze allemaal met 3 aanvallers gespeeld. Niet geheel toevallig dat dit (op spanje na) de beste gedeeltes van wedstrijden waren.

.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Bericht door De Kletskop »

Goffert schreef: Nederland wilde wel naar voren voetballen, maar het lukte niet. Robben wilde de bal wel, maar hij kreeg nauwelijks de kans om aan te nemen. Kuyt wilde wel naar voren, maar kreeg de kans niet. Sneijder wilde wel met steekpassjes strooien, maar kreeg de kans niet. Sabella heeft een mannetje op Robben gezet (Mascherano) die hem werkelijk 120 minuten vol op de huid zat. Argentinië speelde tactisch erg goed. Goed, Argentinië heeft deze wedstrijd daardoor niet gewonnen, dat was door penalty's.... Maar Oranje was er in ieder geval niet dermate goed tegen opgewassen, dat ze het hebben kunnen omzetten in winst.
n.
Nederland wilde helemaal niet naar voren voetballen, nederland wilde reactie voetbal spelen.
Daarnaast ga nederland Messi geen kans een actie te maken, was het complete middenveld van Argentinië ongevaarlijk, waren de backs aanvallend nauwelijks in staat iets te creëren. dus wat nou verloren op taktiek.
Het was gewoon een schaakspel waarbij beide elkaar niks toegaven, Argentinië was aanvallend iets dreigender dan nederland de 1e helft, Nederland de 2e helft.

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: 1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Bericht door Juul »

Met een half fitte De Jong en Van Persie starten was de genadeklap. Het kostte je twee wissels. Krul had die laatste twee ballen gehad. Daarbij speelde Clasie beter dan Wijnaldum en De Jong bij elkaar. Clasie creëerde als enige wel openingen op het middenveld.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Bericht door Tiel »

Sandertjuh85 schreef:Je wint gewoon niet door dat krankzinnige systeem van van Gaal. 5-3-2. Hou toch op man.
En nee dit is niet achteraf na een verloren wedstrijd. Maar zei ik na iedere wedstrijd.


Eerste wedstrijd tegen spanje ging het top niks over te zeggen.
Tweede helft autralie, na het doelpunt tegen Mexico en de wedstrijd tegen Costa rica hebben ze allemaal met 3 aanvallers gespeeld. Niet geheel toevallig dat dit (op spanje na) de beste gedeeltes van wedstrijden waren.

.
Dan had je het toen iedere keer fout want toen wonnen we wel en toen bepaalde van Gaal ook het systeem :tong:
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Sandertjuh85
Berichten: 7016
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 10:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Bericht door Sandertjuh85 »

Tiel schreef:
Sandertjuh85 schreef:Je wint gewoon niet door dat krankzinnige systeem van van Gaal. 5-3-2. Hou toch op man.
En nee dit is niet achteraf na een verloren wedstrijd. Maar zei ik na iedere wedstrijd.


Eerste wedstrijd tegen spanje ging het top niks over te zeggen.
Tweede helft autralie, na het doelpunt tegen Mexico en de wedstrijd tegen Costa rica hebben ze allemaal met 3 aanvallers gespeeld. Niet geheel toevallig dat dit (op spanje na) de beste gedeeltes van wedstrijden waren.

.
Dan had je het toen iedere keer fout want toen wonnen we wel en toen bepaalde van Gaal ook het systeem :tong:
Ja en zoals de daar onder kan lezen en zelf ook gezien hebt wonnen we die wedstrijden pas nadat het systeem omgegooid was :tong:

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31645
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Bericht door vak Oost »

beter nu verliezen dan in de finale ... geniet er van en achteraf valt er toch niets meer aan de veranderen
Alles komt goed !!

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: 1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Bericht door Kanchelskis »

vak Oost schreef:beter nu verliezen dan in de finale ... geniet er van en achteraf valt er toch niets meer aan de veranderen
Ik was al bang voor dit scenario, zei ik gisteren al. "Men" was er al van overtuigd dat we de finale zouden spelen. Overigens zou Duitsland dan een complete off day moeten hebben. Die worden (denk ik) meer dan terecht Weltmeister.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Bericht door Legendario »

Jammer dat er nu weer zonodig naar schuldigen gezocht moet worden. Nu zijn het Cillesen en van Gaal. Volgens mij moet je gewoon dankbaar zijn voor een prachtig WK waarin Nederland veel verder is gekomen dan velen vooraf dachten.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Bericht door burp »

is ook, was een mooi toernooi.

Alleen kan je op penaltys wel trainen, ook als doelman. En dit was de eerste wedstrijd waarin Van Gaal op foutjes te betrappen viel.
En wie waren die 2 die de eerste penalty weigerden?

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11643
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Bericht door DJTEEF! »

Het is heel eenvoudig: we waren net niet goed genoeg, ook niet na het aanpassen van ons spelsysteem. De kans dat we ooit een WK winnen is nihil. M.i. wordt dat voor een groot deel verklaard door de omvang van ons land. We kunnen het verlies van een goede speler niet opvangen. Gister ontbrak het aan een portie Strootman op het middenveld.

Toch ben ik beretrots op onze jongens. We hebben mooie doelpunten gemaakt, spannende wedstrijden gespeeld en, nog belangrijker, we hebben gevochten als team!!!

Voor de derde keer in 5 WKs de halve finale halen is ontzettend knap en ik denk dat we ook in de toekomst een rol van betekenis kunnen blijven spelen. We beschikten dit WK in alle linies al over goede jonge spelers en de lichting erna biedt ook perspectief (Rekik, Ake, Ebicilio, Vilenha, van Ginkel, Promes, Boetius, Ziyech, Maher, John).

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Bericht door Tiel »

Sandertjuh85 schreef:
Tiel schreef:
Sandertjuh85 schreef:Je wint gewoon niet door dat krankzinnige systeem van van Gaal. 5-3-2. Hou toch op man.
En nee dit is niet achteraf na een verloren wedstrijd. Maar zei ik na iedere wedstrijd.


Eerste wedstrijd tegen spanje ging het top niks over te zeggen.
Tweede helft autralie, na het doelpunt tegen Mexico en de wedstrijd tegen Costa rica hebben ze allemaal met 3 aanvallers gespeeld. Niet geheel toevallig dat dit (op spanje na) de beste gedeeltes van wedstrijden waren.

.
Dan had je het toen iedere keer fout want toen wonnen we wel en toen bepaalde van Gaal ook het systeem :tong:
Ja en zoals de daar onder kan lezen en zelf ook gezien hebt wonnen we die wedstrijden pas nadat het systeem omgegooid was :tong:
Door wie :tong:
Dus wonnen we toen ook door het systeem van van Gaal :tong:
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Bericht door Tiel »

Legendario schreef:Jammer dat er nu weer zonodig naar schuldigen gezocht moet worden. Nu zijn het Cillesen en van Gaal. Volgens mij moet je gewoon dankbaar zijn voor een prachtig WK waarin Nederland veel verder is gekomen dan velen vooraf dachten.
ALs ik zeg dat Cillesen slecht is met pingels bedoel ik niet dat hij schuldig is aan het verlies.
Het maakt het echter wel heel moeilijk om een serie te winnen.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Bericht door mschr »

Juul schreef:Met een half fitte De Jong en Van Persie starten was de genadeklap. Het kostte je twee wissels. Krul had die laatste twee ballen gehad. Daarbij speelde Clasie beter dan Wijnaldum en De Jong bij elkaar. Clasie creëerde als enige wel openingen op het middenveld.
Compleet mee eens!

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Bericht door Legendario »

burp schreef:is ook, was een mooi toernooi.

Alleen kan je op penaltys wel trainen, ook als doelman. En dit was de eerste wedstrijd waarin Van Gaal op foutjes te betrappen viel.
En wie waren die 2 die de eerste penalty weigerden?
Maar wie zegt dat er niet op getraind is door Cillesen? Van Gaal sluit elk toeval uit en ik vermoed dat hij er met Cillesen ook op getraind heeft. Maar dat is natuurlijk geen garantie op succes.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Bericht door Legendario »

Tiel schreef:
Legendario schreef:Jammer dat er nu weer zonodig naar schuldigen gezocht moet worden. Nu zijn het Cillesen en van Gaal. Volgens mij moet je gewoon dankbaar zijn voor een prachtig WK waarin Nederland veel verder is gekomen dan velen vooraf dachten.
ALs ik zeg dat Cillesen slecht is met pingels bedoel ik niet dat hij schuldig is aan het verlies.
Het maakt het echter wel heel moeilijk om een serie te winnen.
Ik doelde ook niet expliciet op jou. :tu: Het komt hier in veschillende topics naar voren.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Bericht door burp »

Legendario schreef:
burp schreef:is ook, was een mooi toernooi.

Alleen kan je op penaltys wel trainen, ook als doelman. En dit was de eerste wedstrijd waarin Van Gaal op foutjes te betrappen viel.
En wie waren die 2 die de eerste penalty weigerden?
Maar wie zegt dat er niet op getraind is door Cillesen? Van Gaal sluit elk toeval uit en ik vermoed dat hij er met Cillesen ook op getraind heeft. Maar dat is natuurlijk geen garantie op succes.
daar is zeker op getraind, kwam Krul ook als beste uit.
Maar als je in je hele loopbaan zo slecht bent met penaltys terwijl je verder prima reflexen hebt, dan gaat er toch echt iets fout.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13330
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Bericht door Pol »

mschr schreef:
Juul schreef:Met een half fitte De Jong en Van Persie starten was de genadeklap. Het kostte je twee wissels. Krul had die laatste twee ballen gehad. Daarbij speelde Clasie beter dan Wijnaldum en De Jong bij elkaar. Clasie creëerde als enige wel openingen op het middenveld.
Compleet mee eens!
Ja. Maar het is wel achteraf gepraat. Je start een wedstrijd om m binnen 90 minute te winnen. In dat opzicht was de basisopstelling logisch.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20477
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: 1/2 finale: Nederland <> Argentinië

Bericht door Mark Ariaans »

Kanchelskis schreef:
vak Oost schreef:beter nu verliezen dan in de finale ... geniet er van en achteraf valt er toch niets meer aan de veranderen
Ik was al bang voor dit scenario, zei ik gisteren al. "Men" was er al van overtuigd dat we de finale zouden spelen. Overigens zou Duitsland dan een complete off day moeten hebben. Die worden (denk ik) meer dan terecht Weltmeister.
Waarom meer dan terecht? Op de wedstrijd tegen Brazilie na (waarin het vooral een heel slecht Brazilie was, meer dan een heel goed Duitsland), heeft Duitsland echt nog nauwelijks een acceptabele wedstrijd gespeeld. Alleen scoren ze ineens 7 keer tegen Brazilie en ineens is het hosanna en de beste WK vertoning ooit etc. Dat is precies hetzelfde als de verrichtingen van Oranje beschrijven via de wedstrijd tegen Spanje. Die wedstrijd was schitterend, maar daarna hebben we dat niveau totaal niet meer terug gezien. Duitsland doet het andersom en is opeens fantastisch? Duitsland-Ghana, iemand?

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten