UEFA / FIFA - algemeen

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31647
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door vak Oost »

http://www.gelderlander.nl/sport/buiten ... bs-aan.ece
BRUSSEL - De tijd dat grote voetbalclubs, zoals Real Madrid, Barcelona en Manchester United,
ondanks torenhoge schulden exorbitante bedragen kunnen blijven uitgeven aan nieuwe sterspelers en salarissen is over een paar jaar voorbij.
http://www.nu.nl/sport/2260204/uefa-pak ... eleid.html
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Vic Eniesee
Berichten: 513
Lid geworden op: do 27 mei 2010, 14:31
Locatie: Beuningen

Re: EUFA / FIFA - algemeen

Bericht door Vic Eniesee »

Ja NEC is véél rijker dan Real Madrid, zo liggen de feiten. Bizarre situatie en competitievervalsing, moet iets aan gebeuren. Als je zoveel schuld in Nederland mag maken doen we ook mee om de CL-titel.
Super Eniesee.

Behandel een ander niet zoals je zelf ook niet behandeld wil worden.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Demtsjenko »

lijkt me prima om de huidige, belachelijke situatie aan te pakken... is inderdaad sprake van competitievervalsing en uiteindelijk richt je zo de hele bedrijfstak ten gronde... afschaffen die torenhoge schulden... uitsluiten van dat soort clubs is het beste...

Michael
Berichten: 4580
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 15:49
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Michael »

De totale voetbalwereld moet op de schop en beetje bij beetje tot normale proporties worden teruggebracht. Wie weet speelt Nederland over 10 jaar dan wel weer een rol van betekenis in de CL :biggrin:

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31647
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door vak Oost »

Het gebruik van technologie om belangrijke beslissingen in een voetbalwedstrijd te nemen is schadelijk voor de sport.
Dit zei de baas van de wereldvoetbalbond Sepp Blatter zondag.
http://www.nu.nl/sport/2263587/technolo ... sport.html
Alles komt goed !!

ernie

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door ernie »

vak Oost schreef:Het gebruik van technologie om belangrijke beslissingen in een voetbalwedstrijd te nemen is schadelijk voor de sport.
Dit zei de baas van de wereldvoetbalbond Sepp Blatter zondag.
http://www.nu.nl/sport/2263587/technolo ... sport.html
:crazy2:

"Wij willen emotie..."

Zolang een scheidsrechter de wedstrijd niet goed fluit krijg je ook negatieve emotie. Het is jammer dat die Sepp Blatter is vastgeroest aan zijn ideeën.

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Jackiegoal »

Sepp Blatter is een idioot, maar ik ben ook van mening dat het gebruik van technologie tot een minimum beperkt zou moeten worden. Juist de menselijke factor vind ik prachtig in het voetbal. Ook scheidsrechters kunnen fouten maken en dat moet vooral zo blijven. Onder de mooiste en meest veelbesproken momenten in het voetbal zitten enorm veel van dit soort heerlijk controversiële beslissingen. Ik moet er niet aan denken dat we in het voetbal de Amerikaanse beleving van sport achterna gaan, want dan blijft er weinig van het spelletje over.
"I am Brian, and so is my wife!"

jsentani
Berichten: 4311
Lid geworden op: vr 11 jul 2008, 12:12

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door jsentani »

Niet iedereen is negatief over Blatter:

Zuid-Afrika onderscheidt FIFA-baas Blatter
Joseph Blatter, de voorzitter van de wereldvoetbalbond FIFA, krijgt de hoogste Zuid-Afrikaanse onderscheiding voor een buitenlander. President Jacob Zuma onthulde dit zondag in Pretoria.

Blatter zal maandag de versierselen ontvangen voor de Order of the Companions of Oliver Tambo, een onderscheiding die is vernoemd naar een van de grote persoonlijkheden binnen het ANC. "Ondanks al het pessimisme dat er was over het organiseren van het WK door Zuid-Afrika heeft Blatter altijd vertrouwen in ons gehouden. We willen hem daarom onderscheiden", aldus Zuma.



Jackiegoal schreef:Sepp Blatter is een idioot, maar ik ben ook van mening dat het gebruik van technologie tot een minimum beperkt zou moeten worden. Juist de menselijke factor vind ik prachtig in het voetbal. Ook scheidsrechters kunnen fouten maken en dat moet vooral zo blijven. Onder de mooiste en meest veelbesproken momenten in het voetbal zitten enorm veel van dit soort heerlijk controversiële beslissingen. Ik moet er niet aan denken dat we in het voetbal de Amerikaanse beleving van sport achterna gaan, want dan blijft er weinig van het spelletje over.
We winnen, we verliezen, zo zijn wedstrijden.
Eeuwige support of anders lekker wegblijven!

Gebruikersavatar
Danish Dynamite
Berichten: 11103
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 10:42
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Danish Dynamite »

Jackiegoal schreef:Sepp Blatter is een idioot, maar ik ben ook van mening dat het gebruik van technologie tot een minimum beperkt zou moeten worden. Juist de menselijke factor vind ik prachtig in het voetbal. Ook scheidsrechters kunnen fouten maken en dat moet vooral zo blijven. Onder de mooiste en meest veelbesproken momenten in het voetbal zitten enorm veel van dit soort heerlijk controversiële beslissingen. Ik moet er niet aan denken dat we in het voetbal de Amerikaanse beleving van sport achterna gaan, want dan blijft er weinig van het spelletje over.
:withstupid:

Gebruikersavatar
Vic Eniesee
Berichten: 513
Lid geworden op: do 27 mei 2010, 14:31
Locatie: Beuningen

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Vic Eniesee »

Jackiegoal schreef:Sepp Blatter is een idioot, maar ik ben ook van mening dat het gebruik van technologie tot een minimum beperkt zou moeten worden. Juist de menselijke factor vind ik prachtig in het voetbal. Ook scheidsrechters kunnen fouten maken en dat moet vooral zo blijven. Onder de mooiste en meest veelbesproken momenten in het voetbal zitten enorm veel van dit soort heerlijk controversiële beslissingen. Ik moet er niet aan denken dat we in het voetbal de Amerikaanse beleving van sport achterna gaan, want dan blijft er weinig van het spelletje over.
Ben benieuwd of je dit ook zou vinden als je een Ier was.
Super Eniesee.

Behandel een ander niet zoals je zelf ook niet behandeld wil worden.

SamSam
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door SamSam »

Vic Eniesee schreef:
Jackiegoal schreef:Sepp Blatter is een idioot, maar ik ben ook van mening dat het gebruik van technologie tot een minimum beperkt zou moeten worden. Juist de menselijke factor vind ik prachtig in het voetbal. Ook scheidsrechters kunnen fouten maken en dat moet vooral zo blijven. Onder de mooiste en meest veelbesproken momenten in het voetbal zitten enorm veel van dit soort heerlijk controversiële beslissingen. Ik moet er niet aan denken dat we in het voetbal de Amerikaanse beleving van sport achterna gaan, want dan blijft er weinig van het spelletje over.
Ben benieuwd of je dit ook zou vinden als je een Ier was.
Ja, want die kunnen nu zeggen: Als die scheids dat had gezien hadden we het WK gewonnen..

Maarja, dat kan nu niet meer.
- Chuck Norris counted to infinity - twice.

Chuck Norris can tie his shoes with his feet.

Gebruikersavatar
Vic Eniesee
Berichten: 513
Lid geworden op: do 27 mei 2010, 14:31
Locatie: Beuningen

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Vic Eniesee »

Of in de laatste minuut wordt een wedstrijd in het voordeel van vistas beslist door een goedgekeurde goal terwijl de bal niet over de lijn is geweest. Hierdoor haalt vistas Europees en wij mogen de nacompetitie in. Ben benieuwd of je deze mening dan ook bent toegedaan.

Een bal wel of niet over de lijn kan miljoenen kosten. Gauw die technische hulpmiddelen gebruiken.
Super Eniesee.

Behandel een ander niet zoals je zelf ook niet behandeld wil worden.

SamSam
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door SamSam »

Nee,
ik zou het zeiken om de scheids voor geen goud willen missen.
Net als andere clubs uitlachen omdat ze zojuist genaaid zijn door de scheidsrechter.
- Chuck Norris counted to infinity - twice.

Chuck Norris can tie his shoes with his feet.

Gebruikersavatar
Danish Dynamite
Berichten: 11103
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 10:42
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Danish Dynamite »

SamSam schreef:Nee,
ik zou het zeiken om de scheids voor geen goud willen missen.
Net als andere clubs uitlachen omdat ze zojuist genaaid zijn door de scheidsrechter.
:withstupid: Bovendien zijn dat vaak wedstrijden die je heel lang bijblijven, bv NEC-Twente met haverkort die geen penalty gaf waarna twente in de uitbraak de 2-2 scoorde.

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Jackiegoal »

Vic Eniesee schreef:Of in de laatste minuut wordt een wedstrijd in het voordeel van vistas beslist door een goedgekeurde goal terwijl de bal niet over de lijn is geweest. Hierdoor haalt vistas Europees en wij mogen de nacompetitie in. Ben benieuwd of je deze mening dan ook bent toegedaan.
Dan ben ik boos en kunnen we weer een paar jaar nuilen over het onrecht dat de KNVB ons aangedaan heeft. Gelukkig is het nooit zo zwart-wit. NEC heeft net zo veel wedstrijden gewonnen door verkeerde beslissingen als verloren. Nogmaals, ik hoef die amerikaanse taferelen niet. Voetbal is een mannensport die gewoon 100% om rauwe emoties moet gaan. Technische hulpmiddelen moeten tot een minimum beperkt worden. Met oortjes t.b.v. de communicatie vind ik overigens weinig mis, het schijnt in een vol stadion inderdaad erg moeilijk te zijn goed met elkaar te communiceren.
"I am Brian, and so is my wife!"

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Demtsjenko »

technische hulpmiddelen bij wel of geen goal zou ik prima vinden... er blijven nog genoeg dingen over waar scheidsrechters foute beslissingen kunnen nemen...

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Jackiegoal »

Danish Dynamite schreef:
SamSam schreef:Nee,
ik zou het zeiken om de scheids voor geen goud willen missen.
Net als andere clubs uitlachen omdat ze zojuist genaaid zijn door de scheidsrechter.
:withstupid: Bovendien zijn dat vaak wedstrijden die je heel lang bijblijven, bv NEC-Twente met haverkort die geen penalty gaf waarna twente in de uitbraak de 2-2 scoorde.
Ja, die overtreding was van Zomer inderdaad. Om dat soort momenten gaat het in het voetbal :biggrin: Andersom gaat het er ook om dat tegen VVV in 2008 die handsbal van de buitenspel staande Sibum een goal werd. Als dat toen niet was gebeurd, hadden we misschien helemaal geen Europees gespeeld. Het effent elkaar uiteindelijk allemaal wel weer uit. Zelfs ajax heeft regelmatig periodes dat alles de verkeerde kant op valt.
"I am Brian, and so is my wife!"

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15013
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door necnmgn »

Demtsjenko schreef:technische hulpmiddelen bij wel of geen goal zou ik prima vinden... er blijven nog genoeg dingen over waar scheidsrechters foute beslissingen kunnen nemen...
:withstupid: Een camera op de lijn ben ik ook zeker voor. Andere dingen vind ik ook minder, zeker omdat je ook met camerabeelden altijd twijfelgevallen blijft houden!

Gebruikersavatar
Ron Delgado
Berichten: 4436
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:33
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Ron Delgado »

necnmgn schreef: Een camera op de lijn ben ik ook zeker voor.
Stel dat NEC tien jaar terug een paar ton had moeten uitgegeven om zo'n camerasysteem te installeren. Volgens mij hebben we sindsdien in de Goffert nooit een twijfelgeval gehad. Beetje zonde geld dan. Hoeveel van de bal op-over de lijn gevallen heb je nou in een seizoen?

Pas als je die camera's voor een paar honderd euro kunt ophangen, wordt het interessant.
Get up! Stay on the scene.

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15013
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door necnmgn »

Ron Delgado schreef:
necnmgn schreef: Een camera op de lijn ben ik ook zeker voor.
Stel dat NEC tien jaar terug een paar ton had moeten uitgegeven om zo'n camerasysteem te installeren. Volgens mij hebben we sindsdien in de Goffert nooit een twijfelgeval gehad. Beetje zonde geld dan. Hoeveel van de bal op-over de lijn gevallen heb je nou in een seizoen?

Pas als je die camera's voor een paar honderd euro kunt ophangen, wordt het interessant.
Ik weet ook niet hoe duur dat is? Maar zijn die kosten dan ook niet gewoon voor de knvb..?

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31647
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door vak Oost »

Blatter wil doorgaan als voorzitter FIFA

http://www.nu.nl/sport/2266901/blatter- ... -fifa.html

Joseph Blatter stelt zich ook in 2011 kandidaat voor een langer verblijf als voorzitter bij wereldvoetbalbond FIFA
Alles komt goed !!

Don Corleone
Berichten: 7263
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:05
Locatie: Gennep
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Don Corleone »

vak Oost schreef:Blatter wil doorgaan als voorzitter FIFA

http://www.nu.nl/sport/2266901/blatter- ... -fifa.html

Joseph Blatter stelt zich ook in 2011 kandidaat voor een langer verblijf als voorzitter bij wereldvoetbalbond FIFA
verschrikkelijk.
"I'll Give Him An Offer He Can't Refuse"

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15013
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door necnmgn »

Don Corleone schreef:
vak Oost schreef:Blatter wil doorgaan als voorzitter FIFA

http://www.nu.nl/sport/2266901/blatter- ... -fifa.html

Joseph Blatter stelt zich ook in 2011 kandidaat voor een langer verblijf als voorzitter bij wereldvoetbalbond FIFA
verschrikkelijk.
Inderdaad!

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door bertje »

necnmgn schreef:
Don Corleone schreef:
vak Oost schreef:Blatter wil doorgaan als voorzitter FIFA

http://www.nu.nl/sport/2266901/blatter- ... -fifa.html

Joseph Blatter stelt zich ook in 2011 kandidaat voor een langer verblijf als voorzitter bij wereldvoetbalbond FIFA
verschrikkelijk.
Inderdaad!
:withstupid: Is het nog geen tijd voor die vent om met pensioen te gaan?
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31647
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door vak Oost »

FIFA toch bereid te praten over videobewijs

http://www.nu.nl/sport/2280619/fifa-toc ... ewijs.html

De wereldvoetbalbond FIFA is toch bereid om te praten over het mogelijke gebruik van technische hulpmiddelen bij voetbalwedstrijden.
Alles komt goed !!

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten