UEFA / FIFA - algemeen

Michael
Berichten: 4580
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 15:49
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Michael »

Mooi. Sensoren op doellijn en wellicht iets met een sensorsysteem mbt buitenspel en het spel heeft er weinig tot niets onder te leiden. Overtredingen moet je niet terug kunnen/willen zien...

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31825
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door vak Oost »

Michael schreef:Mooi. Sensoren op doellijn en wellicht iets met een sensorsysteem mbt buitenspel en het spel heeft er weinig tot niets onder te leiden.
Overtredingen moet je niet terug kunnen/willen zien...
je hebt geen sensoren nodig, er staan overal camera's en met computer virtualisatie zoals de hawk-eye techniek kan je heel snel zien wat je wilt zien,

het gebruik van techniek zal niet te stoppen zijn, het is alleen nog de vraag hoe men de techniek straks gaat benutten mbt de regelgeving op het veld
Alles komt goed !!

jpnec
Berichten: 1722
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 20:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door jpnec »

Chip in de bal, klaar...

Gebruikersavatar
mad dog
Berichten: 3067
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 08:18
Locatie: De Steeg
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door mad dog »

Michael schreef:Mooi. Sensoren op doellijn en wellicht iets met een sensorsysteem mbt buitenspel en het spel heeft er weinig tot niets onder te leiden. Overtredingen moet je niet terug kunnen/willen zien...
Buitenspel moet je niet willen. Puur en alleen voor wel of niet over de doellijn lijkt mij het beste.
einde van deze poging.....

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17974
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Demtsjenko »

mee eens..., tenzij het (vermeend) buitenspel een doelpunt oplevert...

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Jackiegoal »

jpnec schreef:Chip in de bal, klaar...
Was het maar zo gemakkelijk.
"I am Brian, and so is my wife!"

Don Corleone
Berichten: 7263
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:05
Locatie: Gennep
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Don Corleone »

Jackiegoal schreef:
jpnec schreef:Chip in de bal, klaar...
Was het maar zo gemakkelijk.
camera op goal, klaar.

alleen tot welke divisie wil je gaan?
kost bakken met gled natuurljk.

stop je tot de 1e divisie? of nog verder?
"I'll Give Him An Offer He Can't Refuse"

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17974
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Demtsjenko »

alleen betaald voetbal zou ik zeggen... daar zijn de belangen het grootst....

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31825
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door vak Oost »

Demtsjenko schreef:alleen betaald voetbal zou ik zeggen... daar zijn de belangen het grootst....
dus eerst de grote toernooien zoals het Wereld Kampioenschap - Europees Kampioenschap - Champions League - Europa League
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17974
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Demtsjenko »

lijkt me een goed begin...

Gebruikersavatar
Ron Delgado
Berichten: 4446
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:33
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Ron Delgado »

Dat ligt voor de hand, maar dan geldt dat ook voor Dudelange, Fylkir, Lankaran, Mogren, Qarabag etc. Als die clubs dat in hun stadions moeten plaatsen, zijn ze gelijk failliet.

Dan heb je meer aan lijnrechters.
Get up! Stay on the scene.

Gebruikersavatar
DB
Berichten: 5436
Lid geworden op: zo 16 aug 2009, 10:12
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door DB »

Wat kosten die doel camera's dan? Kan toch niet zo ontiegelijk veel zijn? Anders alleen bij internationale wedstrijden doen, als het té duur is.
'God, and after God, me'

Gebruikersavatar
Ron Delgado
Berichten: 4446
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:33
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Ron Delgado »

Precies weet ik het ook niet, maar ik dacht dat het hele systeem een half miljoen kost incl onderhoud, installatie etc. Voor Hawkeye op Wimbledon is dat te doen, want dat kan een paar jaar blijven staan, maar het is niet voor niks dat het maar op een paar banen is en niet op baan 14 en 16.
Als je per wedstrijd met die camera's op reis moet, dan wordt het toch lastig. Voor grote toernooien is het wat anders, maar dan nog. Ben je vijf miljoen kwijt aan tien camerasets op een WK voor één discutabel moment. Wat me bovendien vooral een black-out van de grensrechter leek.
Get up! Stay on the scene.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38488
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door mschr »

Het was geen blackout van de grensrechter. Hij stond op een lijn met de achterste linie van de Duitsers en de voorste linie van de engelsen. Hij stond perfect opgesteld om eventueel buitenspel te signaleren.

ernie

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door ernie »

mschr schreef:Het was geen blackout van de grensrechter. Hij stond op een lijn met de achterste linie van de Duitsers en de voorste linie van de engelsen. Hij stond perfect opgesteld om eventueel buitenspel te signaleren.
:withstupid:

Die bal was niet te belopen.

Gebruikersavatar
Ron Delgado
Berichten: 4446
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:33
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Ron Delgado »

Dit kon ie zo ook wel zien. Een kenner voelt dat het een goal is, zoals een kenner direct wist dat Tevez buitenspel stond voordat de herhaling was getoond.
Get up! Stay on the scene.

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Jackiegoal »

Ron Delgado schreef:Dit kon ie zo ook wel zien. Een kenner voelt dat het een goal is, zoals een kenner direct wist dat Tevez buitenspel stond voordat de herhaling was getoond.
En dit WK gaat dat gewoon heel erg goed op twee a drie incidentjes na. Ik heb zelden een op scheidsrechtersvlak zo incidentloos WK gezien als dit.
"I am Brian, and so is my wife!"

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38488
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door mschr »

Ron Delgado schreef:Dit kon ie zo ook wel zien. Een kenner voelt dat het een goal is, zoals een kenner direct wist dat Tevez buitenspel stond voordat de herhaling was getoond.
Een grensrechter of scheidsrechter die niet zeker weet of de bal over de doellijn is gegaan, doet er verstandig aan om door te laten spelen. NIemand zit te wachten op onrecht zoals West-Duitsland in de finale op Wembley overkwam in 1966.

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15077
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door necnmgn »

Jackiegoal schreef:
Ron Delgado schreef:Dit kon ie zo ook wel zien. Een kenner voelt dat het een goal is, zoals een kenner direct wist dat Tevez buitenspel stond voordat de herhaling was getoond.
En dit WK gaat dat gewoon heel erg goed op twee a drie incidentjes na. Ik heb zelden een op scheidsrechtersvlak zo incidentloos WK gezien als dit.
Klopt, de arbitrage is geweldig :tu: Alleen vervelend dat 2 moment zo verschrikkelijk fout zijn geweest... En ja, dat blijft bij de meesten het langst hangen.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32927
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door bertje »

Misschien ligt het aan mij, maar ik vond alleen de eerste wedstrijdronde de scheidsrechters opvallend goed en daarna zaten er toch weer bedroefende scheidsrechters tussen...
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31825
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door vak Oost »

Afbeelding UEFA verbiedt vuvuzela's in voetbalstadions

http://frontpage.fok.nl/nieuws/402980/1 ... dions.html

Televisiekijkers hoeven zich bij voetbalwedstrijden geen zorgen meer te maken over vuvuzelaterreur.
De plastic toeters zijn door de UEFA verboden in Europa. Bij bijvoorbeeld EK-duels en wedstrijden in de Champions League is het instrument taboe.
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Stefannec
Berichten: 12482
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:27
Locatie: Hengelo (gld)
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Stefannec »

Ron Delgado schreef:Precies weet ik het ook niet, maar ik dacht dat het hele systeem een half miljoen kost incl onderhoud, installatie etc. Voor Hawkeye op Wimbledon is dat te doen, want dat kan een paar jaar blijven staan, maar het is niet voor niks dat het maar op een paar banen is en niet op baan 14 en 16.
Als je per wedstrijd met die camera's op reis moet, dan wordt het toch lastig. Voor grote toernooien is het wat anders, maar dan nog. Ben je vijf miljoen kwijt aan tien camerasets op een WK voor één discutabel moment. Wat me bovendien vooral een black-out van de grensrechter leek.
Voor zover ik heb begrepen zijn er maar een paar Hawkeye systemen die met het tennis meereizen naar de grote toernooien, en worden iedere keer opnieuw opgezet dacht ik.
Jippiekajee motherfucker!!!

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31825
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door vak Oost »

http://www.nu.nl/sport/2339625/uefa-tec ... delen.html

De UEFA heeft zich woensdag in Madrid uitgesproken tegen het gebruik van technische hulpmiddelen.
Technisch directeur Andy Roxburgh verklaarde dat de Europese voetbalbond liever werkt met extra arbiters op de achterlijn.
Alles komt goed !!

ernie

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door ernie »

:td:

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22813
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door burp »

ernie schreef::td:
:td:

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten