UEFA / FIFA - algemeen

Gebruikersavatar
NicNec
Berichten: 56
Lid geworden op: vr 07 okt 2011, 18:16
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door NicNec »

pjottr schreef:Er was geen sprake van blunderen, die was gewoon opzichtig naar de wens van de FIFA het thuisland helpen.

1) Doelpunt van Kroatie werd heel erg makkelijk afgefloten.
2) Geen pingel Kroatie
3) Dieprode kaart voor Neymar niet gegeven.
4) Op het moment dat Brazilie al vanaf de rust zoekgetikt werd door de Kroaten schoot de scheidsrechter te hulo met een riducule pingel.

:pukeface:
:withstupid:

((Y)sfeervak(Y))
Berichten: 2025
Lid geworden op: ma 24 sep 2012, 14:02
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door ((Y)sfeervak(Y)) »

jammer dat een scheids aanwezig is in de wedstrijd.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31645
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door vak Oost »

http://www.soccernews.nl/news/259435/FI ... recommends

wellicht een schorsing van 2 jaar !
Alles komt goed !!

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Kanchelskis »

vak Oost schreef:http://www.soccernews.nl/news/259435/FI ... recommends

wellicht een schorsing van 2 jaar !
Te weinig. Als amateurvoetballer had je levenslang gekregen. Laat staan nadat het je 3e keer zou zijn. Dit is gewoon mishandeling.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door mschr »

vak Oost schreef:http://www.soccernews.nl/news/259435/FI ... recommends

wellicht een schorsing van 2 jaar !
Mooi! Goed nieuws!

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Juul »

Laat die schorsing please doorgaan!

jazeker
Berichten: 1184
Lid geworden op: di 06 mei 2008, 13:24
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door jazeker »

Kanchelskis schreef:
vak Oost schreef:http://www.soccernews.nl/news/259435/FI ... recommends

wellicht een schorsing van 2 jaar !
Te weinig. Als amateurvoetballer had je levenslang gekregen. Laat staan nadat het je 3e keer zou zijn. Dit is gewoon mishandeling.
Overdrijf niet zo zeg. Het feit dat hij bijt is op zn minst raar en vreemd te noemen, maar kwa fysiek geweld is een harde klap, elleboog, kopstoot en zelfs een bewuste sliding met 2 benen op iemands enkels natuurlijk veel erger.

Vraag Chielini wat hij liever heeft van al die dingen, ik weet zeker dat die voor dat prikje van het gebit van Suarez kiest.

Wat een ophef zeg, twee jaar schorsen, nooit meer voetballen, alles wat je nu hoort :crazy2: .

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20477
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Mark Ariaans »

Het is nu al de 3e (!!) keer dat hij dit doet. Suarez is een uitermate bekende speler, die als voorbeeld geldt voor veel jonge voetballers. In een dergelijke voorbeeldfunctie is dit soort gedrag totaal onwenselijk en niemand wil zich daarmee identificeren. Je kunt wel zeggen dat een (bewuste) beenbreuksliding etc veel erger is, maar je moet in dit geval ook de status van Suarez meenemen. Op dit niveau moet een profspeler zich bewust zijn van zijn voorbeeldfunctie en zijn gedrag naargelang aanpassen. Suarez is hier duidelijk niet toe in staat. Als een amateurspeler voor zulke voorvallen al hoge schorsingen krijgt, dan is het natuurlijk van de zotte dat iemand met de status van Suarez er met een vermaning vanaf komt. Dat zendt een uiterst discutabele boodschap uit.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20477
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Mark Ariaans »

Overigens zou het me niks verbazen als de FIFA dit gewoon gooit op 'violent conduct', daar staat een minimum van 4 wedstrijden op. Dus een schorsing voor Suarez voor 5-10 internationale wedstrijden, en verder geen effect voor zijn Liverpool wedstrijden. Engelse FA zal naar ik vermoed ook geen stappen ondernemen omdat het gebeurde op een internationaal toernooi en de advocaten van Liverpool de FA volledig door de mangel zullen halen anders. Dus dat wordt dan 10 wedstrijden schorsing voor Uruguay en volgend seizoen 'business as usual' bij Liverpool. De transfergeruchten aangaande Barca/Real Madrid etc zullen echter wel van de baan zijn nu, die willen zich daar niet aan branden. Maar dat zal Liverpool een zorg wezen...

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15012
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door necnmgn »

Mark Ariaans schreef:Overigens zou het me niks verbazen als de FIFA dit gewoon gooit op 'violent conduct', daar staat een minimum van 4 wedstrijden op. Dus een schorsing voor Suarez voor 5-10 internationale wedstrijden, en verder geen effect voor zijn Liverpool wedstrijden. Engelse FA zal naar ik vermoed ook geen stappen ondernemen omdat het gebeurde op een internationaal toernooi en de advocaten van Liverpool de FA volledig door de mangel zullen halen anders. Dus dat wordt dan 10 wedstrijden schorsing voor Uruguay en volgend seizoen 'business as usual' bij Liverpool. De transfergeruchten aangaande Barca/Real Madrid etc zullen echter wel van de baan zijn nu, die willen zich daar niet aan branden. Maar dat zal Liverpool een zorg wezen...
:withstupid:

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Kanchelskis »

jazeker schreef:
Kanchelskis schreef:
vak Oost schreef:http://www.soccernews.nl/news/259435/FI ... recommends

wellicht een schorsing van 2 jaar !
Te weinig. Als amateurvoetballer had je levenslang gekregen. Laat staan nadat het je 3e keer zou zijn. Dit is gewoon mishandeling.
Overdrijf niet zo zeg. Het feit dat hij bijt is op zn minst raar en vreemd te noemen, maar kwa fysiek geweld is een harde klap, elleboog, kopstoot en zelfs een bewuste sliding met 2 benen op iemands enkels natuurlijk veel erger.

Vraag Chielini wat hij liever heeft van al die dingen, ik weet zeker dat die voor dat prikje van het gebit van Suarez kiest.

Wat een ophef zeg, twee jaar schorsen, nooit meer voetballen, alles wat je nu hoort :crazy2: .
Geen ophef. Suarez is een randdebiel, dikke schorsing! En de bond praat ook nog over fotoshop, het hele elftal schorsen! Distantieer je maar van de actie ipv uitvluchten zoeken. Het staat duidelijk op beeld.

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10411
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door TT »

jazeker schreef:
Kanchelskis schreef:
vak Oost schreef:http://www.soccernews.nl/news/259435/FI ... recommends

wellicht een schorsing van 2 jaar !
Te weinig. Als amateurvoetballer had je levenslang gekregen. Laat staan nadat het je 3e keer zou zijn. Dit is gewoon mishandeling.
Overdrijf niet zo zeg. Het feit dat hij bijt is op zn minst raar en vreemd te noemen, maar kwa fysiek geweld is een harde klap, elleboog, kopstoot en zelfs een bewuste sliding met 2 benen op iemands enkels natuurlijk veel erger.

Vraag Chielini wat hij liever heeft van al die dingen, ik weet zeker dat die voor dat prikje van het gebit van Suarez kiest.

Wat een ophef zeg, twee jaar schorsen, nooit meer voetballen, alles wat je nu hoort :crazy2: .
Dus als je DRIE keer iemand BIJT, dan mag je van jou gewoon weer lekker gaan voetballen? Als je dat op straat doet, dan ga je een inrichting in.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door burp »

TT schreef:
jazeker schreef:
Kanchelskis schreef:
vak Oost schreef:http://www.soccernews.nl/news/259435/FI ... recommends

wellicht een schorsing van 2 jaar !
Te weinig. Als amateurvoetballer had je levenslang gekregen. Laat staan nadat het je 3e keer zou zijn. Dit is gewoon mishandeling.
Overdrijf niet zo zeg. Het feit dat hij bijt is op zn minst raar en vreemd te noemen, maar kwa fysiek geweld is een harde klap, elleboog, kopstoot en zelfs een bewuste sliding met 2 benen op iemands enkels natuurlijk veel erger.

Vraag Chielini wat hij liever heeft van al die dingen, ik weet zeker dat die voor dat prikje van het gebit van Suarez kiest.

Wat een ophef zeg, twee jaar schorsen, nooit meer voetballen, alles wat je nu hoort :crazy2: .
Dus als je DRIE keer iemand BIJT, dan mag je van jou gewoon weer lekker gaan voetballen? Als je dat op straat doet, dan ga je een inrichting in.
krijg je Leen Looijen als trainer en heb je iedere week een thuiswedstrijd

jazeker
Berichten: 1184
Lid geworden op: di 06 mei 2008, 13:24
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door jazeker »

TT schreef:
jazeker schreef:
Kanchelskis schreef:
vak Oost schreef:http://www.soccernews.nl/news/259435/FI ... recommends

wellicht een schorsing van 2 jaar !
Te weinig. Als amateurvoetballer had je levenslang gekregen. Laat staan nadat het je 3e keer zou zijn. Dit is gewoon mishandeling.
Overdrijf niet zo zeg. Het feit dat hij bijt is op zn minst raar en vreemd te noemen, maar kwa fysiek geweld is een harde klap, elleboog, kopstoot en zelfs een bewuste sliding met 2 benen op iemands enkels natuurlijk veel erger.

Vraag Chielini wat hij liever heeft van al die dingen, ik weet zeker dat die voor dat prikje van het gebit van Suarez kiest.

Wat een ophef zeg, twee jaar schorsen, nooit meer voetballen, alles wat je nu hoort :crazy2: .
Dus als je DRIE keer iemand BIJT, dan mag je van jou gewoon weer lekker gaan voetballen? Als je dat op straat doet, dan ga je een inrichting in.
Tuurlijk moet je hem schorsen, flink ook.

Maar niet nooit meer spelen of jaren niet op een voetbalveld, dat gaat te ver.

Als je op straat iemand neerhaalt met een sliding ga je ook een inrichting in :biggrin: .

Maken we ook zo'n ophef om die elleboog bij frankrijk net? Doet veel meer pijn en hoort er ook niet bij toch? Ook maar jaren schorsen en zijn team uit het toernooi halen?

Gebruikersavatar
Jeffry74
Berichten: 4381
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:08
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Jeffry74 »

jazeker schreef: Tuurlijk moet je hem schorsen, flink ook.

Maar niet nooit meer spelen of jaren niet op een voetbalveld, dat gaat te ver.

Als je op straat iemand neerhaalt met een sliding ga je ook een inrichting in :biggrin: .

Maken we ook zo'n ophef om die elleboog bij frankrijk net? Doet veel meer pijn en hoort er ook niet bij toch? Ook maar jaren schorsen en zijn team uit het toernooi halen?
Ik denk dat je het voetbal niet helemaal begrijpt.

Voetbal is een contactsport. Er worden slidings gemaakt, er wordt gesprongen en daardoor gezwaaid met armen en benen.
Voetbalblessures zijn hierdoor ingcalculeerde ongevallen. Risico van het vak.

Bijten heeft niets met voetbal te maken en als je ziek bent in je hoofd moet je daar aan worden geholpen en moeten er voorzorgmaatregelen worden getroffen
om herhaling te minimaliseren.

Schorsen voor minimaal een jaar en indien meneer Suarez zijn carriëre daarna gaat vervolgen is verplichte mondbescherming noodzaak om herhaling te voorkomen.
Sterker nog... ik vind dat ieder team iedere wedstrijd moet boycotten waaraan Suarez in de toekomst deel neemt.
Waarom wil je met zo iemand op het veld staan en de kans lopen op bijtwonden?
Seizoen 2007-2008: Een 'bijna doodervaring' met een hemels einde.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Legendario »

Ik ben het ermee eens dat je flink moet schorsen. Maar dat zou veel vaker moeten gebeuren! Die Italiaan schopt gisteren die Uruguayaan en krijgt wel rood maar staat over een wedstrijd of drie gewoon weer in het veld. Terwijl die hem bewust trapt en als hij hem verkeerd raakt, komt die Uruguayaan de rest van zijn leven op krukken naar het stadion. Daar mogen ze véél harder tegen optreden.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

jazeker
Berichten: 1184
Lid geworden op: di 06 mei 2008, 13:24
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door jazeker »

Jeffry74 schreef:
jazeker schreef: Tuurlijk moet je hem schorsen, flink ook.

Maar niet nooit meer spelen of jaren niet op een voetbalveld, dat gaat te ver.

Als je op straat iemand neerhaalt met een sliding ga je ook een inrichting in :biggrin: .

Maken we ook zo'n ophef om die elleboog bij frankrijk net? Doet veel meer pijn en hoort er ook niet bij toch? Ook maar jaren schorsen en zijn team uit het toernooi halen?
Ik denk dat je het voetbal niet helemaal begrijpt.

Voetbal is een contactsport. Er worden slidings gemaakt, er wordt gesprongen en daardoor gezwaaid met armen en benen.
Voetbalblessures zijn hierdoor ingcalculeerde ongevallen. Risico van het vak.

Bijten heeft niets met voetbal te maken en als je ziek bent in je hoofd moet je daar aan worden geholpen en moeten er voorzorgmaatregelen worden getroffen
om herhaling te minimaliseren.

Schorsen voor minimaal een jaar en indien meneer Suarez zijn carriëre daarna gaat vervolgen is verplichte mondbescherming noodzaak om herhaling te voorkomen.
Sterker nog... ik vind dat ieder team iedere wedstrijd moet boycotten waaraan Suarez in de toekomst deel neemt.
Waarom wil je met zo iemand op het veld staan en de kans lopen op bijtwonden?
Ik denk dat jij mij niet snapt.

Ik heb het over bewuste ellebogen, klappen en horrortackels. Dat is in mijn ogen minstens zo erg als een beet.

Een beet is veel dierlijker, kinderachtiger en raarder, dat snap ik... Maar heeft hetzelfde uitgangspunt als bovengenoemde: Iemand bewust verwonden op een manier wat niks met voetbal te maken heeft.

Jaar schorsing is echt zwaar overdreven, tenzij je iedereen zo zwaar gaat schorsen die herhaaldelijk een bewuste tik uitdeelt.

Dus jij vind dat niemand meer met Song op het veld moet staan bijvoorbeeld? Het lijkt me dat die elleboogklap in iemands rug meer pijn doet en gevaarlijker is als die beet van Suarez.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15800
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door pjottr »

okay dus jij vindt dat je tanden in de schouder van je tegenstander zetten iets is waar een Suarez niets aan kan doen ?
kan ik in meegaan maar in de grote mensen wereld krijg je dan TBS.
je kunt ook niet iemand overhoop knallen en zeggen tsja dierlijk instinct en we gaan gewoon weer verder.

jazeker
Berichten: 1184
Lid geworden op: di 06 mei 2008, 13:24
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door jazeker »

pjottr schreef:okay dus jij vindt dat je tanden in de schouder van je tegenstander zetten iets is waar een Suarez niets aan kan doen ?
kan ik in meegaan maar in de grote mensen wereld krijg je dan TBS.
je kunt ook niet iemand overhoop knallen en zeggen tsja dierlijk instinct en we gaan gewoon weer verder.
Wat lul jij nou? Waar zeg ik dat?

Ik geef steeds weer aan dat ik het niet vind kunnen en dat hij geschorst moet worden.

Het enige punt wat ik wil maken is dat dit niet veel erger is dan al die andere bewuste klappen en ellebogen en dat de genoemgde schorsingen (1-2 jaar, nooit meer spelen) in mijn ogen veel te ver gaan als bijvoorbeeld een Song na 3 wedstrijdjes weer kan spelen!

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Kanchelskis »

jazeker schreef:
pjottr schreef:okay dus jij vindt dat je tanden in de schouder van je tegenstander zetten iets is waar een Suarez niets aan kan doen ?
kan ik in meegaan maar in de grote mensen wereld krijg je dan TBS.
je kunt ook niet iemand overhoop knallen en zeggen tsja dierlijk instinct en we gaan gewoon weer verder.
Wat lul jij nou? Waar zeg ik dat?

Ik geef steeds weer aan dat ik het niet vind kunnen en dat hij geschorst moet worden.

Het enige punt wat ik wil maken is dat dit niet veel erger is dan al die andere bewuste klappen en ellebogen en dat de genoemgde schorsingen (1-2 jaar, nooit meer spelen) in mijn ogen veel te ver gaan als bijvoorbeeld een Song na 3 wedstrijdjes weer kan spelen!
Suarez heeft zich veelvuldig schuldig gemaakt aan dit soort gedrag. Hij leert er blijkbaar 0,000 van ondanks dat die zijn kinderen in een zielig verontschuldingsverhaaltje misbruikt. Een beetje zielig doen omwille je kinderen. Ja, het is inderdaad zielig dat die kinderen zo'n papa als voorbeeld hebben. Laat die man in bescherming genomen worden, laat het voetbal in bescherming worden genomen, en schors hem flink! Tevens goed voor de opvoeding van zijn kinderen.

Het WK is een feest, moet om voetbal draaien, maar staat nu alleen maar in het teken van deze randdebiel.

Wat mij betreft; Suarez :bye: :bye:

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door bertje »

Geef mij maar een klap/elleboog, van een (mensen)beet kan je allerlei rare ziektes krijgen van een klap of elleboog niet..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Kanchelskis »

bertje schreef:Geef mij maar een klap/elleboog, van een (mensen)beet kan je allerlei rare ziektes krijgen van een klap of elleboog niet..
Een hond was na de 1e keer, sowieso de 2e keer al ingeslapen..

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door De Kletskop »

TT schreef: Dus als je DRIE keer iemand BIJT, dan mag je van jou gewoon weer lekker gaan voetballen? Als je dat op straat doet, dan ga je een inrichting in.
Als je iemand zijn knie verbrijzelt door een wilde schop vanuit het niet krijg je een schorsing en pak je de draad weer lekker op, als je dat op straat doet ga je een inrichting in.

Zo kunnen we wel ff doorgaan.

jazeker
Berichten: 1184
Lid geworden op: di 06 mei 2008, 13:24
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door jazeker »

http://www.youtube.com/watch?v=_ubWdB9L7OU

http://www.youtube.com/watch?v=kNHwyl5TGhg

http://www.youtube.com/watch?v=2hoPJGFHmPA

Neem aan dat we allemaal om een jarenlange schorsing vragen als Fellaini dit WK een bewuste tik uitdeelt?

Dan heeft hij er niks van geleerd namelijk....

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door De Kletskop »

Legendario schreef:Ik ben het ermee eens dat je flink moet schorsen. Maar dat zou veel vaker moeten gebeuren! Die Italiaan schopt gisteren die Uruguayaan en krijgt wel rood maar staat over een wedstrijd of drie gewoon weer in het veld. Terwijl die hem bewust trapt en als hij hem verkeerd raakt, komt die Uruguayaan de rest van zijn leven op krukken naar het stadion. Daar mogen ze véél harder tegen optreden.
:withstupid: Amen.

Wat Suarez doet kan niet. Punt.
Die wordt gewoon geschorst.

Maar ik snap de overdreven ophef niet, over die Italiaan die zijn voet in de knie van die Uruguayaan parkeert hoor je niemand meer, over die Kameroenees die die Kroaat (meen ik?) bijna Invalide schopt hoor je niemand meer, over Chiellini die vPersie de wedstrijd uitgeschopte (vriendschappelijke interland) hoor je niemand meer... hadden allemaal gevalletjes ''einde carriére'' kunnen zijn...maar je hoort niemand meer.
Iemand bewust blesseren breng veel meer risico's met zich mee dan een beet, maar blijkbaar vegen we dat wat makkelijker van tafel, en zijn we dat maar gaan accepteren.
Kraay jr sloeg een scheids plat, kreeg 15 wedstrijden....Bouaouzan schopte Kokmeier invalide, 10 wedstrijden. Suarez bijt Chiellini... 2 jaar? Laat me niet lachen.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten