UEFA / FIFA - algemeen

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15800
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door pjottr »

dat vind ik zo kinderachtig, is slecht te beveiligen.
Ik stel Noord-Korea voor

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20477
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Mark Ariaans »

pjottr schreef:dat vind ik zo kinderachtig, is slecht te beveiligen.
Ik stel Noord-Korea voor
Je zegt het bijna alsof het een grap is, maar ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Kim Jong-un naast een vervent basketball liefhebber ook een voetbalfan is:

http://www.youtube.com/watch?v=WMdDZn3nWUc

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13330
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Pol »

Mark Ariaans schreef:Tuurlijk hangen ze samen. Zoals ik al zei, het toernooi had nooit aan Qatar toegekend mogen worden. Maar de verplaatsing is niet vanwerge geld maar vanwege de hitte, wat iedereen drie jaar geleden al voorspeld had toen ze het toewezen. Maar goed, dat is semantiek, punt blijft dat de FIFA een waanzinnige bende corrupte graaiers is. En volgens mij is dat geen nieuw fenomeen, dus persoonlijk vond ik de 'against modern football' opmerking wat willekeurig. Soit, dat is verder bijzaak natuurlijk.
Het is natuurlijk wel de eerste keer dat de toewijzing van een WK zo duidelijk een geld kwestie is. Dus een beetje modern football is het wel.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20477
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Mark Ariaans »

Ik dacht dat modern football vooral ging over behandeling van fans en geleur met speeltijden voor de TV commercie. Maar de toewijzing van het WK aan Qatar is inderdaad ook een sein van deze tijd. Maar ook al hebben ze het qua speellanden nog niet zo bont gemaakt als met Qatar, de laatste 30 jaar van FIFA bewind hangen natuurlijk al zwaar samen van corruptie en geldbejag. Daar is weinig nieuws aan en is inmiddels ook vrij publiekelijk gedocumenteerd.

[edit]Midden jaren '70 al, zelfs. Hieronder bijvoorbeeld het meerstappen plan dat de FIFA nastreefde onder nieuwe president Havelange:

"First, only the very largest multinational companies, whose advertising budgets could bear the load and whose global reach matched the TV audience on offer, should be approached as sponsors. Second, sponsorship and advertising would be segmented by product type: There could be only one soft drink, one beer, one microelectronics firm, or one financial services company that could be the official World Cup product or supplier. Third, FIFA would have total control over all forms of TV rights, advertising, stadium space, etc. Any and all existing deals in a host country would have to go. Fourth, FIFA itself would not handle the details of the sponsorship and TV deals. Marketing and TV rights would be handed over for a guaranteed sum of money to an intermediary who would sell them on."

"The combined effect of Havelange's two insights was to convert FIFA into a sort of hydraulic cash-flow machine. Dassler and Nally brokered deals with huge companies — Coca-Cola was the first to sign on, in 1975. The money flowed into ISL, which paid FIFA a fixed fee for the rights. To enjoy exclusive access to the rights, ISL also made off-the-books payments worth tens of millions of dollars to FIFA executives.7 To preserve the power structure, FIFA ExCo members funneled resources — and ISL money — to the regional confederations that supported them. The people at the top made deals with big companies, then filtered cash to the people at the bottom in return for the votes that let them make the deals."

(http://www.grantland.com/story/_/id/686 ... tiful-game)

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Legendario »

Mark Ariaans schreef:
pjottr schreef:dat vind ik zo kinderachtig, is slecht te beveiligen.
Ik stel Noord-Korea voor
Je zegt het bijna alsof het een grap is, maar ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Kim Jong-un naast een vervent basketball liefhebber ook een voetbalfan is:

http://www.youtube.com/watch?v=WMdDZn3nWUc
Klopt. Dennis Rodman is een goede vriend van hem en gaat er regelmatig op bezoek.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

jsentani
Berichten: 4311
Lid geworden op: vr 11 jul 2008, 12:12

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door jsentani »

Mark Ariaans schreef:Het wordt niet verplaatst om geld, maar om de belachelijke hitte. Je kunt er toch moeilijk tegen zijn dat voetballers niet massaal dood op het veld neervallen. Het origineel toewijzen van het toernooi aan Qatar was inderdaad wel geldelijk en was uiteraard volstrekt belachelijk. Maar volgens mij is FIFA corruptie ook iets van alle tijden, dus niet noodzakelijkerwijs 'modern' football. Argentinie 1978 iemand?
Niet zo naif en dom doen. Het gaat alleen en alleen om het geld.
Als ze bij de keuze hadden gezegd dat de WK in de winter zou worden gehouden had men niet voor Qatar gekozen, Dus eerst net doen dat het in de zomer zou worden gehouden tot de keuze gemaakt is en dan beginnen met steeds meer proef ballonnetjes en uiteindelijk verplaatsen naar de winter zogenaamd om de hitte (goh, dat wisten we niet eerder....).
Dit heet politiek, dit heet het gepeupel voor de gek houden en via een onrechtmatige procedure kiezen voor geld. :pukeface:
We winnen, we verliezen, zo zijn wedstrijden.
Eeuwige support of anders lekker wegblijven!

Gebruikersavatar
Stefannec
Berichten: 12454
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:27
Locatie: Hengelo (gld)
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Stefannec »

Het is niet zo ingewikkeld, alle grote voetbal landen gewoon dat WK boycotten.
Eens kijken wat de Fifa dan doet, als de grote landen niet komen wordt er namelijk ook niet zoveel verdiend minder sponsoren enz.

Er moet weer geluisterd worden naar de mensen van het voetbal en niet de mensen met geld.
Jippiekajee motherfucker!!!

Gebruikersavatar
Ron Delgado
Berichten: 4436
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:33
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Ron Delgado »

De kans lijkt me groter dat de topclubs moeilijk gaan doen. Die willen compensatie voor het afstaan van hun dure spelers midden in het seizoen.
Get up! Stay on the scene.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Legendario »

In verband met financial fairplay krijgen PSG en Man City een boete van naar verluidt 60 miljoen euro. Maar ze worden NIET uitgesloten van europees voetbal. Onrecht!
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door bertje »

Legendario schreef:In verband met financial fairplay krijgen PSG en Man City een boete van naar verluidt 60 miljoen euro. Maar ze worden NIET uitgesloten van europees voetbal. Onrecht!
Een boete van 60 miljoen? Dat wordt natuurlijk weer in de zakken van die oude baasjes gestoken.. :pukeface:
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12240
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door harold »

Legendario schreef:In verband met financial fairplay krijgen PSG en Man City een boete van naar verluidt 60 miljoen euro. Maar ze worden NIET uitgesloten van europees voetbal. Onrecht!
Walgelijk. Ook een van de redenen waarom ik een schijthekel aan die koopclubs met hun miljardairs heb, ze worden toch niet uitgesloten. Daarom kijk ik ook steeds minder naar de cl, voor de winterstop eigenlijk helemaal niet zelfs. Een competitie vol schulden/competitievervalsing.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31645
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door vak Oost »

die ouwe sluwe rat van een Blatter toch, eerst melden dat hij voor een 5de termijn wilt en daarnaast ook dit wilt gaan uitvoeren

http://www.gelderlander.nl/algemeen/spo ... -1.4400920

Hij wil dat coaches tijdens een wedstrijd twee keer een beslissing van de scheidsrechter mogen aanvechten en daarbij kunnen ze onmiddellijk televisiebeelden raadplegen
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Ron Delgado
Berichten: 4436
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:33
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Ron Delgado »

Daar wil de KNVB komend seizoen mee gaan testen. Leer mij de voetballerij kennen. Trainers doen dan hun claim als een tegenstander alleen op de keeper afgaat (bv buitenspel of zo), waarop de scheids het spel moet stilleggen ter controle. Weg kans.
Get up! Stay on the scene.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Legendario »

Ron Delgado schreef:Daar wil de KNVB komend seizoen mee gaan testen. Leer mij de voetballerij kennen. Trainers doen dan hun claim als een tegenstander alleen op de keeper afgaat (bv buitenspel of zo), waarop de scheids het spel moet stilleggen ter controle. Weg kans.
Eerst wordt de kans uitgespeeld en daarna pas stilgelegd natuurlijk. Lijkt me duidelijk. Net als in het hockey, rugby etc.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31645
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door vak Oost »

Legendario schreef:
Ron Delgado schreef:Daar wil de KNVB komend seizoen mee gaan testen. Leer mij de voetballerij kennen.
Trainers doen dan hun claim als een tegenstander alleen op de keeper afgaat (bv buitenspel of zo), waarop de scheids het spel moet stilleggen ter controle. Weg kans.
Eerst wordt de kans uitgespeeld en daarna pas stilgelegd natuurlijk. Lijkt me duidelijk. Net als in het hockey, rugby etc.
:withstupid: Ik mag aannemen dat het spel eerst wordt stil gelegd door een scheidsrechter en dat daarna pas een trainer gebruik kan maken van video beelden
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13330
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Pol »

Ron Delgado schreef:Daar wil de KNVB komend seizoen mee gaan testen. Leer mij de voetballerij kennen. Trainers doen dan hun claim als een tegenstander alleen op de keeper afgaat (bv buitenspel of zo), waarop de scheids het spel moet stilleggen ter controle. Weg kans.
Ik zie het nu regelmatig op het wk hockey en ik moet zeggen dat het daar prima werkt.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20477
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Mark Ariaans »

Ron Delgado schreef:Daar wil de KNVB komend seizoen mee gaan testen. Leer mij de voetballerij kennen. Trainers doen dan hun claim als een tegenstander alleen op de keeper afgaat (bv buitenspel of zo), waarop de scheids het spel moet stilleggen ter controle. Weg kans.
Dat kan niet, het gaat om het aanvechten van een beslissing, niet om het stilleggen van het spel voorafgaand aan een beslissing.

Overigens is dit in andere sporten tegenwoordig ook redelijk normaal. In tennis mag je toch ook een linecall 3x aanvechten of zo? Zie er in principe niet zo'n probleem in, al vraag ik me af waarom ze dan niet gewoon direct de scheids via een video-official op de hoogte kunnen brengen van fouten op basis van herhalingen. Dit aanvecht-gedoe erbij brengen lijkt me de zaak alleen maar te compliceren.

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Kanchelskis »

Pol schreef:
Ron Delgado schreef:Daar wil de KNVB komend seizoen mee gaan testen. Leer mij de voetballerij kennen. Trainers doen dan hun claim als een tegenstander alleen op de keeper afgaat (bv buitenspel of zo), waarop de scheids het spel moet stilleggen ter controle. Weg kans.
Ik zie het nu regelmatig op het wk hockey en ik moet zeggen dat het daar prima werkt.
:withstupid: ..Maar bij voetbal lijken een hoop dingen niet te kunnen die bij andere sporten wel kunnen.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13330
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Pol »

Mark Ariaans schreef:
Ron Delgado schreef:Daar wil de KNVB komend seizoen mee gaan testen. Leer mij de voetballerij kennen. Trainers doen dan hun claim als een tegenstander alleen op de keeper afgaat (bv buitenspel of zo), waarop de scheids het spel moet stilleggen ter controle. Weg kans.
Dat kan niet, het gaat om het aanvechten van een beslissing, niet om het stilleggen van het spel voorafgaand aan een beslissing.

Overigens is dit in andere sporten tegenwoordig ook redelijk normaal. In tennis mag je toch ook een linecall 3x aanvechten of zo? Zie er in principe niet zo'n probleem in, al vraag ik me af waarom ze dan niet gewoon direct de scheids via een video-official op de hoogte kunnen brengen van fouten op basis van herhalingen. Dit aanvecht-gedoe erbij brengen lijkt me de zaak alleen maar te compliceren.
Omdat dan helemaal de vraag is waar de grens ligt. Er zal soms zo vaak ingegrepen worden dat het wellicht handiger is de scheidsrechter achter de computer te zetten en vandaar te laten fluiten.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13330
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Pol »

Kanchelskis schreef:
Pol schreef:
Ron Delgado schreef:Daar wil de KNVB komend seizoen mee gaan testen. Leer mij de voetballerij kennen. Trainers doen dan hun claim als een tegenstander alleen op de keeper afgaat (bv buitenspel of zo), waarop de scheids het spel moet stilleggen ter controle. Weg kans.
Ik zie het nu regelmatig op het wk hockey en ik moet zeggen dat het daar prima werkt.
:withstupid: ..Maar bij voetbal lijken een hoop dingen niet te kunnen die bij andere sporten wel kunnen.
Inderdaad. Ik vind vooral goed dat je vrij duidelijk moet aangeven wat je beroep is. Je kunt niet zomaar roepen: klopt niet, de video-scheidsrechter dient echt een concrete vraag te beantwoorden.
Ook goed is dat je je claimrecht behoudt als je gelijk hebt.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20477
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Mark Ariaans »

Daar heb je inderdaad een punt.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31645
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door vak Oost »

na 1 wedstrijdje is er al weer kritiek over het optreden van een scheidsrechter ... kunnen ze niet bij blunders een scheids niet wisselen tijdens de wedstrijd ?
Alles komt goed !!

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Juul »

De aanstelling van een Japanse scheidsrechter was lachwekkend. Behalve voor Kroatië dan.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Legendario »

Het is vooral vreemd dat de scheidsrechter die de eerste wedstrijd van Brazilië op een WK in Brazilië fluit, dezelfde scheidsrechter is als die de laatste wedstrijd van Brazilië op het vorige WK floot.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15800
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door pjottr »

Er was geen sprake van blunderen, die was gewoon opzichtig naar de wens van de FIFA het thuisland helpen.

1) Doelpunt van Kroatie werd heel erg makkelijk afgefloten.
2) Geen pingel Kroatie
3) Dieprode kaart voor Neymar niet gegeven.
4) Op het moment dat Brazilie al vanaf de rust zoekgetikt werd door de Kroaten schoot de scheidsrechter te hulo met een riducule pingel.

:pukeface:

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten