UEFA / FIFA - algemeen

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Kanchelskis »

De Kletskop schreef:
Legendario schreef:Ik ben het ermee eens dat je flink moet schorsen. Maar dat zou veel vaker moeten gebeuren! Die Italiaan schopt gisteren die Uruguayaan en krijgt wel rood maar staat over een wedstrijd of drie gewoon weer in het veld. Terwijl die hem bewust trapt en als hij hem verkeerd raakt, komt die Uruguayaan de rest van zijn leven op krukken naar het stadion. Daar mogen ze véél harder tegen optreden.
:withstupid: Amen.

Wat Suarez doet kan niet. Punt.
Die wordt gewoon geschorst.

Maar ik snap de overdreven ophef niet, over die Italiaan die zijn voet in de knie van die Uruguayaan parkeert hoor je niemand meer, over die Kameroenees die die Kroaat (meen ik?) bijna Invalide schopt hoor je niemand meer, over Chiellini die vPersie de wedstrijd uitgeschopte (vriendschappelijke interland) hoor je niemand meer... hadden allemaal gevalletjes ''einde carriére'' kunnen zijn...maar je hoort niemand meer.
Iemand bewust blesseren breng veel meer risico's met zich mee dan een beet, maar blijkbaar vegen we dat wat makkelijker van tafel, en zijn we dat maar gaan accepteren.
Kraay jr sloeg een scheids plat, kreeg 15 wedstrijden....Bouaouzan schopte Kokmeier invalide, 10 wedstrijden. Suarez bijt Chiellini... 2 jaar? Laat me niet lachen.
Als Bouaouzan iemand voor de 3e keer invalide zou schoppen, zou die geen 10 wedstrijden meer kijken. Als Kraaij jr. (welke tijd spreken we dan over ook..) een scheids voor de 3e keer plat sloeg, kreeg die geen 15 wedstrijden.

Wie niet leren wil, moet maar voelen. En dan de opstelling van de bond en de president van Uruguay. Om te janken zo bedroevend! :td:

Mastino Napoletano
Berichten: 277
Lid geworden op: di 05 nov 2013, 14:38
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Mastino Napoletano »

De Kletskop schreef: Kraay jr sloeg een scheids plat, kreeg 15 wedstrijden....Bouaouzan schopte Kokmeier invalide, 10 wedstrijden. Suarez bijt Chiellini... 2 jaar? Laat me niet lachen.
Suarez bijt Bakkal, 7 wedstrijden, Suarez bijt Ivanovic, 10 wedstrijden, Suarez bijt Chiellini, tbs.

Gebruikersavatar
Sandertjuh85
Berichten: 7016
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 10:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Sandertjuh85 »

De Kletskop schreef:
Legendario schreef:Ik ben het ermee eens dat je flink moet schorsen. Maar dat zou veel vaker moeten gebeuren! Die Italiaan schopt gisteren die Uruguayaan en krijgt wel rood maar staat over een wedstrijd of drie gewoon weer in het veld. Terwijl die hem bewust trapt en als hij hem verkeerd raakt, komt die Uruguayaan de rest van zijn leven op krukken naar het stadion. Daar mogen ze véél harder tegen optreden.
:withstupid: Amen.

Wat Suarez doet kan niet. Punt.
Die wordt gewoon geschorst.

Maar ik snap de overdreven ophef niet, over die Italiaan die zijn voet in de knie van die Uruguayaan parkeert hoor je niemand meer, over die Kameroenees die die Kroaat (meen ik?) bijna Invalide schopt hoor je niemand meer, over Chiellini die vPersie de wedstrijd uitgeschopte (vriendschappelijke interland) hoor je niemand meer... hadden allemaal gevalletjes ''einde carriére'' kunnen zijn...maar je hoort niemand meer.
Iemand bewust blesseren breng veel meer risico's met zich mee dan een beet, maar blijkbaar vegen we dat wat makkelijker van tafel, en zijn we dat maar gaan accepteren.
Kraay jr sloeg een scheids plat, kreeg 15 wedstrijden....Bouaouzan schopte Kokmeier invalide, 10 wedstrijden. Suarez bijt Chiellini... 2 jaar? Laat me niet lachen.
Het verschil zit hem wel in het aantal keren.
Toen hij Bakkal de eerste keer beet kon ik er zelfs nog wel om lachen en vond ik 7wedstrijden schorsing erg veel.
Nou voor de derde mogen ze hem echt 2 jaar schorsen van mij, wat een debiel.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door De Kletskop »

15 wedstrijden voor Suarez, ik zou het prima vinden.
Maar iemand 1x bewust blesseren, en dus het risico van einde carriére schoppen is kwalijker dan 3x bijten!

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31645
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door vak Oost »

De Kletskop schreef:15 wedstrijden voor Suarez, ik zou het prima vinden. Maar iemand 1x bewust blesseren, en dus het risico van einde carriére schoppen is kwalijker dan 3x bijten!
je wilt beide niet op het veld zien ... iets met voorbeeld functie voor de toekomstige generatie of anders de afspiegeling in de huidige maatschappij
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door De Kletskop »

vak Oost schreef:
De Kletskop schreef:15 wedstrijden voor Suarez, ik zou het prima vinden. Maar iemand 1x bewust blesseren, en dus het risico van einde carriére schoppen is kwalijker dan 3x bijten!
je wilt beide niet op het veld zien ... iets met voorbeeld functie voor de toekomstige generatie of anders de afspiegeling in de huidige maatschappij
Meejeens.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Tiel »

De Kletskop schreef:
vak Oost schreef:
De Kletskop schreef:15 wedstrijden voor Suarez, ik zou het prima vinden. Maar iemand 1x bewust blesseren, en dus het risico van einde carriére schoppen is kwalijker dan 3x bijten!
je wilt beide niet op het veld zien ... iets met voorbeeld functie voor de toekomstige generatie of anders de afspiegeling in de huidige maatschappij
Meejeens.
Mensen vechten, ze schoppen en slaan. Gek, het mag niet, het hoort niet maar het is er altijd geweest.

Bijten is altijd iets dierlijks geweest, dat doen mensen niet, dat is het verschil.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20477
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Mark Ariaans »

vak Oost schreef:
De Kletskop schreef:15 wedstrijden voor Suarez, ik zou het prima vinden. Maar iemand 1x bewust blesseren, en dus het risico van einde carriére schoppen is kwalijker dan 3x bijten!
je wilt beide niet op het veld zien ... iets met voorbeeld functie voor de toekomstige generatie of anders de afspiegeling in de huidige maatschappij
Ach, voorbeeldfunctie, zo enorm lijkt die carriere van Suarez me ook niet, hoor. Ik probeerde eerder vandaag een video te downloaden van 'Suarez' greatest moments', maar die was maar drie megabites.

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Kanchelskis »

De Kletskop schreef:15 wedstrijden voor Suarez, ik zou het prima vinden.
Maar iemand 1x bewust blesseren, en dus het risico van einde carriére schoppen is kwalijker dan 3x bijten!
Als ze dat ook een wedstrijd of 7 a 8 geven, wellicht is dat dan zo afgelopen. Bij herhaling de straf steeds verdubbelen. Maar dat durven ze niet, omdat in voetbal teveel (financiële) belangen zijn. Sponsoren, investeerders, zaakwaarnemers etc. bepalen de gang van zaken, niet de bonden.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door De Kletskop »

Kanchelskis schreef:
De Kletskop schreef:15 wedstrijden voor Suarez, ik zou het prima vinden.
Maar iemand 1x bewust blesseren, en dus het risico van einde carriére schoppen is kwalijker dan 3x bijten!
Als ze dat ook een wedstrijd of 7 a 8 geven, wellicht is dat dan zo afgelopen. Bij herhaling de straf steeds verdubbelen. Maar dat durven ze niet, omdat in voetbal teveel (financiële) belangen zijn. Sponsoren, investeerders, zaakwaarnemers etc. bepalen de gang van zaken, niet de bonden.
Ook hier meejeens.

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Arjan van Hout »

pjottr schreef:okay dus jij vindt dat je tanden in de schouder van je tegenstander zetten iets is waar een Suarez niets aan kan doen ?
kan ik in meegaan maar in de grote mensen wereld krijg je dan TBS.
je kunt ook niet iemand overhoop knallen en zeggen tsja dierlijk instinct en we gaan gewoon weer verder.
Daar krijg je geen tbs voor

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15799
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door pjottr »

de Uruguayen proberen het nu af te doen met, ja hij kan er niks aan doen dat soort dingen gebeuren nou eenmaal.
wat ik bedoel te zeggen is dat als je niet toerekeningsvatbaar bent je meestal opgesloten wordt in een inrichting ( TBS of iets andersoortigs ).

Michael
Berichten: 4580
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 15:49
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Michael »

Het is schandalig hoor en slaat compleet nergens op, laat ik dat even vooropstellen, maar laten we niet overdrijven zeg. Ik zie wekelijks smerigere overtredingen voorbij komen...

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door De Kletskop »

Michael schreef:Het is schandalig hoor en slaat compleet nergens op, laat ik dat even vooropstellen, maar laten we niet overdrijven zeg. Ik zie wekelijks smerigere overtredingen voorbij komen...
Helemaal meejeens.

jazeker
Berichten: 1184
Lid geworden op: di 06 mei 2008, 13:24
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door jazeker »

De Kletskop schreef:
Michael schreef:Het is schandalig hoor en slaat compleet nergens op, laat ik dat even vooropstellen, maar laten we niet overdrijven zeg. Ik zie wekelijks smerigere overtredingen voorbij komen...
Helemaal meejeens.
:withstupid: Probeerde dat al duidelijk te maken.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15799
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door pjottr »

wat is dan het volgende ? Haren trekken, krabben ?

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door De Kletskop »

pjottr schreef:wat is dan het volgende ? Haren trekken, krabben ?
Ik vind het allemaal prima. Zolang het gewoon keurig bestraft wordt.

jbnmgn

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door jbnmgn »

Michael schreef:Het is schandalig hoor en slaat compleet nergens op, laat ik dat even vooropstellen, maar laten we niet overdrijven zeg. Ik zie wekelijks smerigere overtredingen voorbij komen...
Ja en ook voor die schandalige overtredingen worden veel te lage straffen gegeven, maar het is wel zeer laag bij de grond en primitief om iemand te bijten, en dan nog voor de derde keer. Die gast spoort gewoon niet en is een gevaar voor een volgende tegenstander. Schorsen voor een half jaar voor alles en vervolgens geen salaris gedurende die periode, misschien leert hij het dan af.

Gebruikersavatar
Strooper
Berichten: 6488
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 09:41
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Strooper »

Michael schreef:Het is schandalig hoor en slaat compleet nergens op, laat ik dat even vooropstellen, maar laten we niet overdrijven zeg. Ik zie wekelijks smerigere overtredingen voorbij komen...
Punt is dat we hier te maken hebben met een recidivist. In het normale strafrecht krijgt iemand doorgaans ook een hogere straf als er sprake is van recidive.
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32437
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door bertje »

9 duels, einde WK Suarez..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
Strooper
Berichten: 6488
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 09:41
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Strooper »

9 wedstrijden en 4 maanden wereldwijde schorsing. Prima straf lijkt mij.
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.

jbnmgn

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door jbnmgn »

Strooper schreef:9 wedstrijden en 4 maanden wereldwijde schorsing. Prima straf lijkt mij.
perfect!

Gebruikersavatar
LvB
Berichten: 1634
Lid geworden op: di 19 jun 2007, 10:45
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door LvB »

Strooper schreef:9 wedstrijden en 4 maanden wereldwijde schorsing. Prima straf lijkt mij.
:withstupid:

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door mschr »

LvB schreef:
Strooper schreef:9 wedstrijden en 4 maanden wereldwijde schorsing. Prima straf lijkt mij.
:withstupid:
Meejeens. Liverpool gaat hem missen tot eind oktober. Die kunnen de landstitel of een lucratieve transfer wel op hun buik schrijven.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32437
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door bertje »

mschr schreef:
LvB schreef:
Strooper schreef:9 wedstrijden en 4 maanden wereldwijde schorsing. Prima straf lijkt mij.
:withstupid:
Meejeens. Liverpool gaat hem missen tot eind oktober. Die kunnen de landstitel of een lucratieve transfer wel op hun buik schrijven.
:withstupid:
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten