UEFA / FIFA - algemeen

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12467
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Curva »

Platini is dezelfde smeerpijp die het EK 2012 naar polen en ukraine liet gaan ipv Italie.

Don Corleone
Berichten: 7263
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:05
Locatie: Gennep
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Don Corleone »

idd, wie had dat nu verwacht?
het was toch te doen om de sportieve redenen en groei van het voetbal in het midden oosten :crazy:
"I'll Give Him An Offer He Can't Refuse"

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13330
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Pol »

Ik meende dat het was om de enorme bevolking van Qatar eindelijk eens in staat te stellen een glimp van topvoetbal op te vangen?
(bevolking is 2 mln, in 2010 waren er 2.9 mln kaarten beschikbaar voor de 64 wedstrijden)

Gebruikersavatar
H-Zenkamp
Berichten: 2606
Lid geworden op: do 12 jul 2007, 16:11
Locatie: Zetten
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door H-Zenkamp »

Nou 'down under' dan maar :tu:
★★

Necco
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 11:27
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Necco »

Daar heb je het al! Ik zeg als Uefa boycotten dat toernooi. Gaat Europese clubs veel te veel geld kosten op deze manier
nu.nl schreef: De FIFA wil dat het WK 2022 in Qatar wordt georganiseerd in de maanden november en december.
Dat berichten verschillende media, waaronder Der Kicker. Aanvankelijk speelde de mondiale voetbalbond met de gedachte om het toernooi in januari 2022 te houden.

Het lijkt inmiddels uitgesloten dat het evenement plaatsheeft in de zomer, vanwege de hoge temperaturen in Qatar.

"Met een WK in de zomer kan het geen volksfeest worden. Je kunt misschien wel alle WK-stadions afkoelen, maar je kunt niet het hele land koel houden", zei FIFA-voorzitter Sepp Blatter onlangs.

De finale van de mondiale eindronde zou op 18 december 2022 worden afgewerkt.

Een WK in de winter heeft grote gevolgen voor de kalender van het Europese clubvoetbal. Bijna alle Europese competities, inclusief de Europese bekertoernooien, beginnen in augustus of september.
Soms is `t beter iets moois te verliezen dan dat je `t nooit hebt gehad

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15800
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door pjottr »

Boycotten is misschien wel een optie ja.
Het is nu gewoon het laatste schip met geld dat binnengetrokken wordt voor de kinderen en kleinkinderen van Sepp Blatter.
Dit heeft niets met voetbal te maken.
Hou het dan in China of gebruik het argemunt ontwikkeling niet .

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12467
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Curva »

pjottr schreef:Boycotten is misschien wel een optie ja.
Het is nu gewoon het laatste schip met geld dat binnengetrokken wordt voor de kinderen en kleinkinderen van Sepp Blatter.
Dit heeft niets met voetbal te maken.
Hou het dan in China of gebruik het argemunt ontwikkeling niet .
:withstupid:

Gebruikersavatar
illestyl
Berichten: 5416
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 20:00
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door illestyl »

Lekker, met -4 in m'n Oranje hempie in de Molenstraat!

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15012
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door necnmgn »

pjottr schreef:Boycotten is misschien wel een optie ja.
Het is nu gewoon het laatste schip met geld dat binnengetrokken wordt voor de kinderen en kleinkinderen van Sepp Blatter.
Dit heeft niets met voetbal te maken.
Hou het dan in China of gebruik het argemunt ontwikkeling niet .
:withstupid:

Gebruikersavatar
emiel-eniesee
Berichten: 498
Lid geworden op: zo 03 jul 2011, 10:52
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door emiel-eniesee »

Dat hele zooitje deugt voor geen meter

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Legendario »

Het moet niet gekker worden. Gibraltar krijgt een plek in de champions league en uefa league. Het moet niet gekker worden. Wie bedenkt die regels? Gibraltar is helemaal geen land!
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door jackkreta »

Legendario schreef:Het moet niet gekker worden. Gibraltar krijgt een plek in de champions league en uefa league. Het moet niet gekker worden. Wie bedenkt die regels? Gibraltar is helemaal geen land!
Het moet niet gekker worden.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door burp »

jackameland schreef:
Legendario schreef:Het moet niet gekker worden. Gibraltar krijgt een plek in de champions league en uefa league. Het moet niet gekker worden. Wie bedenkt die regels? Gibraltar is helemaal geen land!
Het moet niet gekker worden.
verliezen NLD clubs ook van

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Legendario »

burp schreef:
jackameland schreef:
Legendario schreef:Het moet niet gekker worden. Gibraltar krijgt een plek in de champions league en uefa league. Het moet niet gekker worden. Wie bedenkt die regels? Gibraltar is helemaal geen land!
Het moet niet gekker worden.
verliezen NLD clubs ook van
Inderdaad. Er wonen geloof ik nog geen 30 duizend man.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Juul »

4000 dode slaven, dat is de prijs voor het WK Qatar. En daar komen misschien nog wat dode voetballers bij vanwege de hitte. Ik hoop dat het doorgaat in Qatar, want dan krijgen de duizenden gesneuvelde slaven in ieder geval nog de aandacht van miljarden kijkers. Met dank aan Sepp 'fair play' Blatter.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door De Kletskop »

Juul schreef:4000 dode slaven, dat is de prijs voor het WK Qatar. En daar komen misschien nog wat dode voetballers bij vanwege de hitte. Ik hoop dat het doorgaat in Qatar, want dan krijgen de duizenden gesneuvelde slaven in ieder geval nog de aandacht van miljarden kijkers. Met dank aan Sepp 'fair play' Blatter.
:withstupid:

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door burp »

Voor wie nog wat voetbal wil kijken vanavond, live op de ARD Bayern Munchen - Guangzhou Evergrande op het wk voor clubs vanaf 20.30.
Eens kijken hoe die Dario Conca, Elkeson en Muriqui nou echt spelen.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31646
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door vak Oost »

Necco schreef:Daar heb je het al! Ik zeg als Uefa boycotten dat toernooi. Gaat Europese clubs veel te veel geld kosten op deze manier
nu.nl schreef:De FIFA wil dat het WK 2022 in Qatar wordt georganiseerd in de maanden november en december.
http://www.nusport.nl/voetbal/3670369/w ... ouden.html

"Ik denk dat het toernooi wordt gespeeld in de periode tussen 15 november 2022 en 15 januari 2023", aldus Valcke in gesprek met een Frans radiostation.

eerst blatter en nu valcke ... :crazy2:
Alles komt goed !!

jsentani
Berichten: 4311
Lid geworden op: vr 11 jul 2008, 12:12

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door jsentani »

vak Oost schreef:
Necco schreef:Daar heb je het al! Ik zeg als Uefa boycotten dat toernooi. Gaat Europese clubs veel te veel geld kosten op deze manier
nu.nl schreef:De FIFA wil dat het WK 2022 in Qatar wordt georganiseerd in de maanden november en december.
http://www.nusport.nl/voetbal/3670369/w ... ouden.html

"Ik denk dat het toernooi wordt gespeeld in de periode tussen 15 november 2022 en 15 januari 2023", aldus Valcke in gesprek met een Frans radiostation.

eerst blatter en nu valcke ... :crazy2:
Een mooi vooropgezet plan van die FIFA BoBo's :pukeface: :2up: :td:
Voor mij hoeft dat hele toernooi niet meer, maar ik ben ook een aanhanger van Against-Modern-Football.
We winnen, we verliezen, zo zijn wedstrijden.
Eeuwige support of anders lekker wegblijven!

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20479
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Mark Ariaans »

Wat is er zo 'modern football' aan dan? Toernooi wordt al sinds 1930 gehouden.

Vind dat 'against modern football' altijd een beetje een suffe kreet. Het gros van de aanhangers weet volgens mij niet eens wat ze er nou precies mee bedoelen.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13330
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Pol »

Mark Ariaans schreef:Wat is er zo 'modern football' aan dan? Toernooi wordt al sinds 1930 gehouden.

Vind dat 'against modern football' altijd een beetje een suffe kreet. Het gros van de aanhangers weet volgens mij niet eens wat ze er nou precies mee bedoelen.
Er zijn er genoeg die 'against modern football' zijn maar niet kunnen wachten tot Boekhoorn de club overneemt.

Overigens bedoelt jsentani natuurlijk dat het toernooi verplaatst wordt om geld, da's inderdaad vrij 'modern football'

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20479
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Mark Ariaans »

Het wordt niet verplaatst om geld, maar om de belachelijke hitte. Je kunt er toch moeilijk tegen zijn dat voetballers niet massaal dood op het veld neervallen. Het origineel toewijzen van het toernooi aan Qatar was inderdaad wel geldelijk en was uiteraard volstrekt belachelijk. Maar volgens mij is FIFA corruptie ook iets van alle tijden, dus niet noodzakelijkerwijs 'modern' football. Argentinie 1978 iemand?

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13330
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Pol »

Mark Ariaans schreef:Het wordt niet verplaatst om geld, maar om de belachelijke hitte. Je kunt er toch moeilijk tegen zijn dat voetballers niet massaal dood op het veld neervallen. Het origineel toewijzen van het toernooi aan Qatar was inderdaad wel geldelijk en was uiteraard volstrekt belachelijk. Maar volgens mij is FIFA corruptie ook iets van alle tijden, dus niet noodzakelijkerwijs 'modern' football.
Maar je kunt toch niet doen alsof de twee feiten niet met elkaar samen hangen? Die hitte is niet nieuw, toen het WK toegewezen werd, werd het ook al vrij warm in de zomer in Qatar en was duidelijk dat spelen in de zomer waanzin is. Dat was geen reden om niet het geld te pakken, dus wordt het WK nu weldegelijk verplaatst vanwege het geld.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20479
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door Mark Ariaans »

Tuurlijk hangen ze samen. Zoals ik al zei, het toernooi had nooit aan Qatar toegekend mogen worden. Maar de verplaatsing is niet vanwerge geld maar vanwege de hitte, wat iedereen drie jaar geleden al voorspeld had toen ze het toewezen. Maar goed, dat is semantiek, punt blijft dat de FIFA een waanzinnige bende corrupte graaiers is. En volgens mij is dat geen nieuw fenomeen, dus persoonlijk vond ik de 'against modern football' opmerking wat willekeurig. Soit, dat is verder bijzaak natuurlijk.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31646
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: UEFA / FIFA - algemeen

Bericht door vak Oost »

wellicht een tip voor meneer blatter en valcke: houdt het WK-2030 op de zuidpool ofzo: allemaal goed voor het product "fifa" en de problemen daarna dat zien we dan wel weer
Alles komt goed !!

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten