Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Kick
Berichten: 391
Lid geworden op: za 26 jan 2008, 11:22
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door Kick »

Stefannec schreef:
Kick schreef:
Stefannec schreef:Op bijsterhuizen is nog een ruimte vrij waar zelf al onderzoek naar gedaan is zoals ik heb begrepen.
De Goffert heeft bij mij en de supporters de voorkeur zelfs bij NEC maar het is een publiek geheim dat de voorkeur van een aantal politieke partijen uit gaat naar Bijsterhuizen.Dit ivm het tevreden van de bewoners in de buurt, denk dat de meeste hier onderschatten hoe belachelijk groot de 'macht' van bewoners met bezwaren is.
Hoop op snel duidelijkheid.

En mensen die hier optikken dat ze hun seizoenskaart niet gaan verlengen bij een verhuizing voor mij telt maar een ding mijn liefde voor NEC en of ze dan op de Goffert spelen of op Bijsterhuizen hoe jammer ook maakt me niet uit.

Overingens is de Goffert sinds de verbouwing ook de goffert niet echt meer, alleen de historische plek is er nog.
Is dit een publiek geheim of vooral je eigen geheimpje. Totnutoe heb ik alleen in De Gelderlander gelezen dat er politieke partijen zijn (Gewoon Nijmegen [een stadspartij, hoe is het mogelijk?] en de SP) die willen dat in ieder geval Bijsterhuizen ook wordt onderzocht. Verder niets. Maar als jij betere info hebt, deel het met ons en vertel ook hoe je eraan komt.

Sprak van de week op verjaardag iemand die bij de gemeente werkt en die vertelde dat, en Bijsterhuizen hoefde volgens hem niet meer onderzocht te worden dat was al gedaan.
Weet niet of het over de politieke partijen gaat die het niet willen of de ambtenaren die erachter zitten dat vertelde de persoon niet.
O.k.. Duidelijk.

Maar ik kan het me haast niet voorstellen dat Bijsterhuizen al onderzocht is. De haalbaarheidsonderzoeken (waaronder Bijsterhuizen) moeten nog starten. Maar goed...

En als er politiek partijen of ambtenaren zijn die uit angst voor een paar hockeyfamilies uit de Hazenkamp voor de optie Bijsterhuizen willen gaan, dan moeten wij Nijmegenaren laten weten dat dat een historische vergissing zou zijn.
Swart als boegbeeld van NEC? Hij is niet eens een NEC'er!

Gebruikersavatar
Stefannec
Berichten: 12479
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:27
Locatie: Hengelo (gld)
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door Stefannec »

Kick schreef:
Stefannec schreef:
Kick schreef:
Stefannec schreef:Op bijsterhuizen is nog een ruimte vrij waar zelf al onderzoek naar gedaan is zoals ik heb begrepen.
De Goffert heeft bij mij en de supporters de voorkeur zelfs bij NEC maar het is een publiek geheim dat de voorkeur van een aantal politieke partijen uit gaat naar Bijsterhuizen.Dit ivm het tevreden van de bewoners in de buurt, denk dat de meeste hier onderschatten hoe belachelijk groot de 'macht' van bewoners met bezwaren is.
Hoop op snel duidelijkheid.

En mensen die hier optikken dat ze hun seizoenskaart niet gaan verlengen bij een verhuizing voor mij telt maar een ding mijn liefde voor NEC en of ze dan op de Goffert spelen of op Bijsterhuizen hoe jammer ook maakt me niet uit.

Overingens is de Goffert sinds de verbouwing ook de goffert niet echt meer, alleen de historische plek is er nog.
Is dit een publiek geheim of vooral je eigen geheimpje. Totnutoe heb ik alleen in De Gelderlander gelezen dat er politieke partijen zijn (Gewoon Nijmegen [een stadspartij, hoe is het mogelijk?] en de SP) die willen dat in ieder geval Bijsterhuizen ook wordt onderzocht. Verder niets. Maar als jij betere info hebt, deel het met ons en vertel ook hoe je eraan komt.

Sprak van de week op verjaardag iemand die bij de gemeente werkt en die vertelde dat, en Bijsterhuizen hoefde volgens hem niet meer onderzocht te worden dat was al gedaan.
Weet niet of het over de politieke partijen gaat die het niet willen of de ambtenaren die erachter zitten dat vertelde de persoon niet.
O.k.. Duidelijk.

Maar ik kan het me haast niet voorstellen dat Bijsterhuizen al onderzocht is. De haalbaarheidsonderzoeken (waaronder Bijsterhuizen) moeten nog starten. Maar goed...

En als er politiek partijen of ambtenaren zijn die uit angst voor een paar hockeyfamilies uit de Hazenkamp voor de optie Bijsterhuizen willen gaan, dan moeten wij Nijmegenaren laten weten dat dat een historische vergissing zou zijn.

Mee eens verhuizing is ook niet mijn optie maar ik hou er wel rekening mee.
Jippiekajee motherfucker!!!

Gebruikersavatar
Ramon
Berichten: 238
Lid geworden op: vr 06 mar 2009, 11:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door Ramon »

Klopt, Ruud Klein Hemmink van Gewoon Nijmegen (dat is niet de Stadspartij overigens, die bestaat niet meer) heeft al in augustus 2007 als idee geopperd om De Goffert naar Bijsterhuizen te laten verhuizen en er dan een groot stadion neer te zetten, met private sponsoring.

Nu riep Ruud dit idee weer en de SP wil het inderdaad ook onderzocht hebben.

Als het onderzoek er al ligt had wethouder Depla dat ook gewoon meteen kunnen zeggen... De raad moet dat gewoon krijgen en dan kunnen ze dat beoordelen.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13373
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door Pol »

Als we het hebben over Bijsterhuizen - en het is een schande dat we daarover (moeten) praten - hebben we het dan over het Nijmeegse of over het Wijchense deel? Want als het Wijchense deel is, zal ook die gemeente akkoord moeten geven. In dat geval stel ik voor de gemeenteraad eens uit te nodigen in Goffertzicht (bij voorkeur voor een wedstrijd tegen de aartsrivaal) en hen de vraag voor te leggen waar in hun dorp zij mogelijkheden zien voor een dergelijk etablissement. :bye:

Kick
Berichten: 391
Lid geworden op: za 26 jan 2008, 11:22
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door Kick »

Ramon schreef:Klopt, Ruud Klein Hemmink van Gewoon Nijmegen (dat is niet de Stadspartij overigens, die bestaat niet meer) heeft al in augustus 2007 als idee geopperd om De Goffert naar Bijsterhuizen te laten verhuizen en er dan een groot stadion neer te zetten, met private sponsoring.

Nu riep Ruud dit idee weer en de SP wil het inderdaad ook onderzocht hebben.

Als het onderzoek er al ligt had wethouder Depla dat ook gewoon meteen kunnen zeggen... De raad moet dat gewoon krijgen en dan kunnen ze dat beoordelen.
Gewoon Nijmegen is niet DE Stadspartij maar wel EEN stadspartij. Onbegrijpelijk dat een dergelijke partij er dit soort ideeen op na houdt. Je zou toch denken dat een stadspartij het belang van het Goffertstadion in het Goffertpark kent. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.
Swart als boegbeeld van NEC? Hij is niet eens een NEC'er!

Gebruikersavatar
rasputin
Berichten: 2592
Lid geworden op: zo 06 jan 2008, 16:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door rasputin »

Pol schreef:Als we het hebben over Bijsterhuizen - en het is een schande dat we daarover (moeten) praten - hebben we het dan over het Nijmeegse of over het Wijchense deel? Want als het Wijchense deel is, zal ook die gemeente akkoord moeten geven. In dat geval stel ik voor de gemeenteraad eens uit te nodigen in Goffertzicht (bij voorkeur voor een wedstrijd tegen de aartsrivaal) en hen de vraag voor te leggen waar in hun dorp zij mogelijkheden zien voor een dergelijk etablissement. :bye:
In die zin is het nu weer prettig dat de gemeente eigenaar is van de Goffert.
Om het nu op te doeken is een enorme kapitaalvernietiging.
Derhalve is de combi-oplossing (met huis voor topsport) een multi oplossing voor turnen en basketbal.
DIe redenering snap ik goed
#againstmodernfootball

Gebruikersavatar
OAFFERE
Berichten: 4998
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:42
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door OAFFERE »

ze mogen van mij verhuizen, maar pas als ik de pijp uit ben. :mrgreen:

Gebruikersavatar
denniesee
Berichten: 3170
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:05
Locatie: NIJMEGEN
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door denniesee »

:withstupid: :mrgreen:
NIJMEGEN=Keizerstad der Keizersteden

Gebruikersavatar
rooie
Berichten: 4256
Lid geworden op: ma 07 apr 2008, 11:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door rooie »

OAFFERE schreef:ze mogen van mij verhuizen, maar pas als ik de pijp uit ben. :mrgreen:
heb medelijden met de next generation egoist :finger: haha ;)
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.

Gebruikersavatar
RwgT
Berichten: 2479
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 19:08
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door RwgT »

Ik maak me toch best wel zorgen over de toekomst als ik zie hoe moeilijk dit gaat. Hoe lang is het al wel niet geleden dat de eerste gesprekken over een nieuw stadion of uitbreiding van het huidige stadion begonnen, en nog is er niks concreet.

We moeten oppassen dat we niet nog verder achterop raken. Een paar jaar geleden waren we nog gelijkwaardig aan FC Twente en FC Groningen. Ik hoop niet dat we over een paar jaar moeten zeggen dat we vroeger nog boven Heracles Almelo en VVV eindigde. Die gaan namelijk wel uitbreiden. Willen we een echte subtopper worden hebben we behoefte aan een groter stadion, en een echte leider. Het gezicht van de club. Een soort van Delft, alleen dan zonder de schulden zeg maar. Je ziet het aan de succesvolle clubs, allemaal een echte leider. FC Twente (Munsterman), FC Groningen (Nijland). Vraag de gemiddelde voetballiefhebber naar Jacco Swart en Jan van Teeffelen en ze kijken je vragend aan.
And in the end, the love you take, is equal to the love you make.

N.E.C.-till-i-die
Berichten: 2288
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 15:08
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door N.E.C.-till-i-die »

Roel schreef:Ik maak me toch best wel zorgen over de toekomst als ik zie hoe moeilijk dit gaat. Hoe lang is het al wel niet geleden dat de eerste gesprekken over een nieuw stadion of uitbreiding van het huidige stadion begonnen, en nog is er niks concreet.

We moeten oppassen dat we niet nog verder achterop raken. Een paar jaar geleden waren we nog gelijkwaardig aan FC Twente en FC Groningen. Ik hoop niet dat we over een paar jaar moeten zeggen dat we vroeger nog boven Heracles Almelo en VVV eindigde. Die gaan namelijk wel uitbreiden. Willen we een echte subtopper worden hebben we behoefte aan een groter stadion, en een echte leider. Het gezicht van de club. Een soort van Delft, alleen dan zonder de schulden zeg maar. Je ziet het aan de succesvolle clubs, allemaal een echte leider. FC Twente (Munsterman), FC Groningen (Nijland). Vraag de gemiddelde voetballiefhebber naar Jacco Swart en Jan van Teeffelen en ze kijken je vragend aan.
:withstupid:

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12258
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door harold »

Roel schreef:Ik maak me toch best wel zorgen over de toekomst als ik zie hoe moeilijk dit gaat. Hoe lang is het al wel niet geleden dat de eerste gesprekken over een nieuw stadion of uitbreiding van het huidige stadion begonnen, en nog is er niks concreet.

We moeten oppassen dat we niet nog verder achterop raken. Een paar jaar geleden waren we nog gelijkwaardig aan FC Twente en FC Groningen. Ik hoop niet dat we over een paar jaar moeten zeggen dat we vroeger nog boven Heracles Almelo en VVV eindigde. Die gaan namelijk wel uitbreiden. Willen we een echte subtopper worden hebben we behoefte aan een groter stadion, en een echte leider. Het gezicht van de club. Een soort van Delft, alleen dan zonder de schulden zeg maar. Je ziet het aan de succesvolle clubs, allemaal een echte leider. FC Twente (Munsterman), FC Groningen (Nijland). Vraag de gemiddelde voetballiefhebber naar Jacco Swart en Jan van Teeffelen en ze kijken je vragend aan.
Zoals ik hier al eerder schreef, ons spiegelen aan FC Groningen en FC Twente is niet eerlijk, zij hebben hun Oosterpark en Diekman verlaten voor een industrieterrein, met dus meer en goedkopere mogelijkheden. Ook naar Heracles en VVV kijken heeft geen zin, want hoe concreet zijn hun plannen??

paulus grave
Berichten: 153
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door paulus grave »

N.E.C.-till-i-die schreef:
Roel schreef:Ik maak me toch best wel zorgen over de toekomst als ik zie hoe moeilijk dit gaat. Hoe lang is het al wel niet geleden dat de eerste gesprekken over een nieuw stadion of uitbreiding van het huidige stadion begonnen, en nog is er niks concreet.

We moeten oppassen dat we niet nog verder achterop raken. Een paar jaar geleden waren we nog gelijkwaardig aan FC Twente en FC Groningen. Ik hoop niet dat we over een paar jaar moeten zeggen dat we vroeger nog boven Heracles Almelo en VVV eindigde. Die gaan namelijk wel uitbreiden. Willen we een echte subtopper worden hebben we behoefte aan een groter stadion, en een echte leider. Het gezicht van de club. Een soort van Delft, alleen dan zonder de schulden zeg maar. Je ziet het aan de succesvolle clubs, allemaal een echte leider. FC Twente (Munsterman), FC Groningen (Nijland). Vraag de gemiddelde voetballiefhebber naar Jacco Swart en Jan van Teeffelen en ze kijken je vragend aan.
:withstupid:

Ook ik maak me zorgen. Wat er ook gebeurt, met of zonder uitbreiding zullen we achterop raken;
Feyenoord, Ajax en PSV hebben meer dan 35.000 plaatsen.
Heerenveen, FC Utrecht, Vite$$e hebben 25.000 plaatsen.
FC Twente en FC Groningen gaan van ruim 20.000 naar ruim 30.000 plaatsen.

Roda heeft 20.000 plaatsen
NAC, AZ hebben ruim 16.000 plaatsen (en plannen om uit te breiden).
ADO 15.000 plaatsen.
VVV en Heracles gaan uitbreiden.

NEC heeft een intentieverklaring dat wij wel willen uitbreiden, maar ik verwacht dat NAC en AZ eerder uitbreiden dan NEC.

Houden we onderstaande clubs voorlopig onder of naast ons;
Willem II (heeft ook plannen) 13.000 plaatsen.
De Graafschap (heeft ook plannen) 12.000 plaatsen.
Sparta (heeft ook plannen) 11.000 plaatsen.
Volendam 6.000 plaatsen?

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 1284
Lid geworden op: wo 28 jan 2009, 15:46
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door DJTEEF! »

Kick schreef:
Stefannec schreef:
Kick schreef:
Stefannec schreef:Op bijsterhuizen is nog een ruimte vrij waar zelf al onderzoek naar gedaan is zoals ik heb begrepen.
De Goffert heeft bij mij en de supporters de voorkeur zelfs bij NEC maar het is een publiek geheim dat de voorkeur van een aantal politieke partijen uit gaat naar Bijsterhuizen.Dit ivm het tevreden van de bewoners in de buurt, denk dat de meeste hier onderschatten hoe belachelijk groot de 'macht' van bewoners met bezwaren is.
Hoop op snel duidelijkheid.

En mensen die hier optikken dat ze hun seizoenskaart niet gaan verlengen bij een verhuizing voor mij telt maar een ding mijn liefde voor NEC en of ze dan op de Goffert spelen of op Bijsterhuizen hoe jammer ook maakt me niet uit.

Overingens is de Goffert sinds de verbouwing ook de goffert niet echt meer, alleen de historische plek is er nog.
Is dit een publiek geheim of vooral je eigen geheimpje. Totnutoe heb ik alleen in De Gelderlander gelezen dat er politieke partijen zijn (Gewoon Nijmegen [een stadspartij, hoe is het mogelijk?] en de SP) die willen dat in ieder geval Bijsterhuizen ook wordt onderzocht. Verder niets. Maar als jij betere info hebt, deel het met ons en vertel ook hoe je eraan komt.

Sprak van de week op verjaardag iemand die bij de gemeente werkt en die vertelde dat, en Bijsterhuizen hoefde volgens hem niet meer onderzocht te worden dat was al gedaan.
Weet niet of het over de politieke partijen gaat die het niet willen of de ambtenaren die erachter zitten dat vertelde de persoon niet.
O.k.. Duidelijk.

Maar ik kan het me haast niet voorstellen dat Bijsterhuizen al onderzocht is. De haalbaarheidsonderzoeken (waaronder Bijsterhuizen) moeten nog starten. Maar goed...

En als er politiek partijen of ambtenaren zijn die uit angst voor een paar hockeyfamilies uit de Hazenkamp voor de optie Bijsterhuizen willen gaan, dan moeten wij Nijmegenaren laten weten dat dat een historische vergissing zou zijn.
:withstupid:
Vuurwerk, trommel, megafoon... tijd voor meer sfeer!

Gebruikersavatar
Bernd
Berichten: 4987
Lid geworden op: zo 29 jul 2007, 13:52
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door Bernd »

Roel schreef:Ik maak me toch best wel zorgen over de toekomst als ik zie hoe moeilijk dit gaat. Hoe lang is het al wel niet geleden dat de eerste gesprekken over een nieuw stadion of uitbreiding van het huidige stadion begonnen, en nog is er niks concreet.

We moeten oppassen dat we niet nog verder achterop raken. Een paar jaar geleden waren we nog gelijkwaardig aan FC Twente en FC Groningen. Ik hoop niet dat we over een paar jaar moeten zeggen dat we vroeger nog boven Heracles Almelo en VVV eindigde. Die gaan namelijk wel uitbreiden. Willen we een echte subtopper worden hebben we behoefte aan een groter stadion, en een echte leider. Het gezicht van de club. Een soort van Delft, alleen dan zonder de schulden zeg maar. Je ziet het aan de succesvolle clubs, allemaal een echte leider. FC Twente (Munsterman), FC Groningen (Nijland). Vraag de gemiddelde voetballiefhebber naar Jacco Swart en Jan van Teeffelen en ze kijken je vragend aan.
:withstupid: Zo'n duidelijk verhaal lees je hier zelden. De tekenen zijn gewoon niet best. We hebben geen grote meneer en we hebben geen gemeente die vlotjes meewerkt. Het verhaal in VI een tijdje terug klopt als een bus: de potentie is groot, de feitelijke verwachtingen zijn somber.

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12258
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door harold »

Bernd schreef:
Roel schreef:Ik maak me toch best wel zorgen over de toekomst als ik zie hoe moeilijk dit gaat. Hoe lang is het al wel niet geleden dat de eerste gesprekken over een nieuw stadion of uitbreiding van het huidige stadion begonnen, en nog is er niks concreet.

We moeten oppassen dat we niet nog verder achterop raken. Een paar jaar geleden waren we nog gelijkwaardig aan FC Twente en FC Groningen. Ik hoop niet dat we over een paar jaar moeten zeggen dat we vroeger nog boven Heracles Almelo en VVV eindigde. Die gaan namelijk wel uitbreiden. Willen we een echte subtopper worden hebben we behoefte aan een groter stadion, en een echte leider. Het gezicht van de club. Een soort van Delft, alleen dan zonder de schulden zeg maar. Je ziet het aan de succesvolle clubs, allemaal een echte leider. FC Twente (Munsterman), FC Groningen (Nijland). Vraag de gemiddelde voetballiefhebber naar Jacco Swart en Jan van Teeffelen en ze kijken je vragend aan.
:withstupid: Zo'n duidelijk verhaal lees je hier zelden. De tekenen zijn gewoon niet best. We hebben geen grote meneer en we hebben geen gemeente die vlotjes meewerkt. Het verhaal in VI een tijdje terug klopt als een bus: de potentie is groot, de feitelijke verwachtingen zijn somber.
Dat we geen grote meneer hebben ben ik het mee eens. Maar zijn jullie bereid om net als alle eerder genoemde clubs te verhuizen?? Want dan wil de gemeente vast wel vlotjes meewerken...

Malle Pietje
Berichten: 1231
Lid geworden op: vr 30 jan 2009, 20:59
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door Malle Pietje »

Bernd schreef:
Roel schreef:Ik maak me toch best wel zorgen over de toekomst als ik zie hoe moeilijk dit gaat. Hoe lang is het al wel niet geleden dat de eerste gesprekken over een nieuw stadion of uitbreiding van het huidige stadion begonnen, en nog is er niks concreet.

We moeten oppassen dat we niet nog verder achterop raken. Een paar jaar geleden waren we nog gelijkwaardig aan FC Twente en FC Groningen. Ik hoop niet dat we over een paar jaar moeten zeggen dat we vroeger nog boven Heracles Almelo en VVV eindigde. Die gaan namelijk wel uitbreiden. Willen we een echte subtopper worden hebben we behoefte aan een groter stadion, en een echte leider. Het gezicht van de club. Een soort van Delft, alleen dan zonder de schulden zeg maar. Je ziet het aan de succesvolle clubs, allemaal een echte leider. FC Twente (Munsterman), FC Groningen (Nijland). Vraag de gemiddelde voetballiefhebber naar Jacco Swart en Jan van Teeffelen en ze kijken je vragend aan.
:withstupid: Zo'n duidelijk verhaal lees je hier zelden. De tekenen zijn gewoon niet best. We hebben geen grote meneer en we hebben geen gemeente die vlotjes meewerkt. Het verhaal in VI een tijdje terug klopt als een bus: de potentie is groot, de feitelijke verwachtingen zijn somber.
Moet je toch teleurstellen, Bernd....Van Munsterman en Nijland had een paar jaar ook niemand gehoord...Zij zijn pas bekend geworden na het succes van hun club, dus niet andersom. Wat zij wel gedaan hebben: hun historische locatie verlaten voor een industrieterrein.

We moeten trouwens niet aan de ene kant hier hetzelfde succes eisen en aan de andere kant de club verplichten in de Goffert te blijven.

Ik hoop dat het ook hier kan. Als het echt niet anders kan, dan maar verhuizen. Nec heeft het daarin helaas niet zelf voor het zeggen....De gemeente heeft met meer belangen te maken dan met de 12.000 nec-supporters. Ik weet zeker dat voor nec verhuizen de allerlaatste optie is....waarom zouden ze het doen, als het niet nodig was...Ik vrees dat Jacco dan wel de kop van jut is. Reken er maar op dat zij 1 belang hebben en dat is het belang van nec. En dat is toevallig ook mijn belang als nec-supporter. Nec heeft geen geld, dus moet het wel gezocht worden in een multifunctioneel, groter complex. ALs dat op een of andere manier niet kan in het park is dat heel jammer, maar laten we nec daar niet op aanvallen.

Ik wil graag dat mijn kinderen en kleinkinderen ook naar nec kunnen. Voor hen zal de eventuele nieuwe locatie over een tiental jaren dezelde emotionele waarde hebben als de Goffert nu voor mij. Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben, dat zij niet naar nec kunnen, omdat ik nu om sentimentele redenen de beleidsmakers van nu zou belemmeren een zware keuze te maken. Richting onze opvolgers zou het zelfs egoistisch zijn. Reken maar dat ik ook iets moet wegslikken als als ik een ander pad moet bewandelen dan dat ik al 30 jaar heb gedaan...maar nec is niet alleen van mij maar van ons...dus ook voor onze opvolgers.

Gebruikersavatar
Jeroenmgn
Berichten: 1400
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:23
Locatie: Nijmegen(NBO)
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door Jeroenmgn »

Malle Pietje schreef:
Bernd schreef:
Roel schreef:Ik maak me toch best wel zorgen over de toekomst als ik zie hoe moeilijk dit gaat. Hoe lang is het al wel niet geleden dat de eerste gesprekken over een nieuw stadion of uitbreiding van het huidige stadion begonnen, en nog is er niks concreet.

We moeten oppassen dat we niet nog verder achterop raken. Een paar jaar geleden waren we nog gelijkwaardig aan FC Twente en FC Groningen. Ik hoop niet dat we over een paar jaar moeten zeggen dat we vroeger nog boven Heracles Almelo en VVV eindigde. Die gaan namelijk wel uitbreiden. Willen we een echte subtopper worden hebben we behoefte aan een groter stadion, en een echte leider. Het gezicht van de club. Een soort van Delft, alleen dan zonder de schulden zeg maar. Je ziet het aan de succesvolle clubs, allemaal een echte leider. FC Twente (Munsterman), FC Groningen (Nijland). Vraag de gemiddelde voetballiefhebber naar Jacco Swart en Jan van Teeffelen en ze kijken je vragend aan.
:withstupid: Zo'n duidelijk verhaal lees je hier zelden. De tekenen zijn gewoon niet best. We hebben geen grote meneer en we hebben geen gemeente die vlotjes meewerkt. Het verhaal in VI een tijdje terug klopt als een bus: de potentie is groot, de feitelijke verwachtingen zijn somber.
Moet je toch teleurstellen, Bernd....Van Munsterman en Nijland had een paar jaar ook niemand gehoord...Zij zijn pas bekend geworden na het succes van hun club, dus niet andersom. Wat zij wel gedaan hebben: hun historische locatie verlaten voor een industrieterrein.

We moeten trouwens niet aan de ene kant hier hetzelfde succes eisen en aan de andere kant de club verplichten in de Goffert te blijven.

Ik hoop dat het ook hier kan. Als het echt niet anders kan, dan maar verhuizen. Nec heeft het daarin helaas niet zelf voor het zeggen....De gemeente heeft met meer belangen te maken dan met de 12.000 nec-supporters. Ik weet zeker dat voor nec verhuizen de allerlaatste optie is....waarom zouden ze het doen, als het niet nodig was...Ik vrees dat Jacco dan wel de kop van jut is. Reken er maar op dat zij 1 belang hebben en dat is het belang van nec. En dat is toevallig ook mijn belang als nec-supporter. Nec heeft geen geld, dus moet het wel gezocht worden in een multifunctioneel, groter complex. ALs dat op een of andere manier niet kan in het park is dat heel jammer, maar laten we nec daar niet op aanvallen.

Ik wil graag dat mijn kinderen en kleinkinderen ook naar nec kunnen. Voor hen zal de eventuele nieuwe locatie over een tiental jaren dezelde emotionele waarde hebben als de Goffert nu voor mij. Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben, dat zij niet naar nec kunnen, omdat ik nu om sentimentele redenen de beleidsmakers van nu zou belemmeren een zware keuze te maken. Richting onze opvolgers zou het zelfs egoistisch zijn. Reken maar dat ik ook iets moet wegslikken als als ik een ander pad moet bewandelen dan dat ik al 30 jaar heb gedaan...maar nec is niet alleen van mij maar van ons...dus ook voor onze opvolgers.
:withstupid: Hoe erg ik het ook zou vinden om niet meer naar de Goffert te gaan...NEC is belangrijker dan mijn eigen voorkeur. En als door een verhuizing NEC door kan blijven groeien ( 22000 is op de langere termijn echt niet voldoende ) dan moet het maar er zijn immers voorbeelden genoeg van clubs die er na een verhuizing niet slechter op geworden zijn met fc Twente natuurlijk als grote voorbeeld.

jbnmgn

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door jbnmgn »

Er wordt hier door sommigen erg gemakkelijk gesproken over verhuizen. Dat is voor mij persoonlijk geen optie. Dat heeft niet zo zeer te maken met sentiment als wel met de onlogica voor verhuizen, want daar is geen reden voor.
Het huidige stadion is immers al geschikt en voorbereid om uit te breiden.
De buurtbewoners die bezwaar maken zijn geen buurtbewoners maar nieuwkomers die mekkeren over een stadion dat er al stond lang voordat zij daar kwamen te wonen.
De ligging van het stadion is uniek.
De plannen voor een topsportlocatie liggen er.
Het parkeerprobleen wordt grotendeels opgelost door een parkeervoorziening.
De uitbreiding is een absolute must voor NEC, en stilstand is achteruitgang.
En waar o waar zou je dan een nieuw stadion moeten/kunnen bouwen?

Maar wat houdt een snelle uitbreiding dan tegen?

DE GEMEENTE die met een groot aandeel sukkels van groen links allerlei K*T smoesjes bedenken om maar niet over te hoeven gaan tot uitbreiding.
En dat heeft alles te maken met de optie die de gemeente heeft om de grond van het stadion voor heel veel geld te verkopen aan projectontwikkelaars die er wel een vette boterham in zien om daar appartementen te bouwen. De grond van de Goffert is vele malen duurder dan die op een indutrieterrein.
Ik ben bang dat het beleid van de huidige gemeenteraad er voor zorgt dat NEC de komende jaren een moeilijke tijd tegemoet gaan. En dat wordt veroorzaaakt door diezelfde schreeuwers die mee gingen in de UEFA hype. Diezelfde figuren die riepen dat Nijmegen TROTS was op NEC, diezelfde figuren die op kosten van de gemeenschap mee zijn gegaan naar Boekarest, Moskou en Hamburg, diezelfde figuren die riepen dat NEC Nijmegen op de kaart had gezegd. En dat zijn nu ook diezelfde figuren die de ontwikkeling van NEC tegenhouden, die er voor zorgen dat clubs als Heerenveen, Groningen en Utrecht (om er maar een paar te noemen) de onderlinge afstand steeds groter maken, omdat die beschikken over een slagvaardige gemeenteraad.

Er moet wat gebeuren en snel. Gemeente Nijmegen: begin AUB met een snelle vergunning voor de eerste fase van de uitbreiding.
Eerst een 2e ring erop met uitbreiding van de buissiness seats, vervolgens het doortrekken van de tribunes over de gracht heen naar de rand van het veld, en vervolgens het creeeren van sta tribunes achter de goal(s).
En dan, pas dan overgaan tot het tot stand brengen van de topsport locatie.

Een lang verhaal/betoog misschien maar het irriteert mij gewoon om te zien en te horen hoe laks de gemeente is in deze kwestie.
En misschien zie ik dingen wel verkeerd, dat kan, maar zo voelt het gewoon voor mij.

Gebruikersavatar
denniesee
Berichten: 3170
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:05
Locatie: NIJMEGEN
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door denniesee »

:withstupid: niks aan toe te voegen
NIJMEGEN=Keizerstad der Keizersteden

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12258
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door harold »

Er wordt hier wel heel snel geroepen dat de gemeente niet slagvaardig is, maar op basis waarvan wordt dat geroepen? Een beslissing voor zo'n project wordt niet zomaar genomen maar weloverwogen, dat is toch logisch?? Ik weet dat er al lang wordt gesproken over een nieuw stadion, maar de plannen zijn nog niet zo heel lang concreet hoor.

En over dat verder groeien. Wie zegt dat over een jaar of 10 een capaciteit van 20.000 niet voldoende is?? We gaan er allemaal veel te gemakkelijk vanuit dat we in de toekomst een stadion van 30.000 nodig hebben, maar op basis waarvan? En mocht het inderdaad noodzakelijk zijn om in de toekomst nog verder uit te breiden, waarom zou dat dan niet op de huidige locatie kunnen. Ik heb die vraag hier al eerder gesteld maar niemand kan daar een antwoord op geven.

Gebruikersavatar
denniesee
Berichten: 3170
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:05
Locatie: NIJMEGEN
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door denniesee »

harold schreef:Er wordt hier wel heel snel geroepen dat de gemeente niet slagvaardig is, maar op basis waarvan wordt dat geroepen? Een beslissing voor zo'n project wordt niet zomaar genomen maar weloverwogen, dat is toch logisch?? Ik weet dat er al lang wordt gesproken over een nieuw stadion, maar de plannen zijn nog niet zo heel lang concreet hoor.

En over dat verder groeien. Wie zegt dat over een jaar of 10 een capaciteit van 20.000 niet voldoende is?? We gaan er allemaal veel te gemakkelijk vanuit dat we in de toekomst een stadion van 30.000 nodig hebben, maar op basis waarvan? En mocht het inderdaad noodzakelijk zijn om in de toekomst nog verder uit te breiden, waarom zou dat dan niet op de huidige locatie kunnen. Ik heb die vraag hier al eerder gesteld maar niemand kan daar een antwoord op geven.
het kan wel, alleen ze moeten alles eerst onderzoeken en dat duurt wel ff met de Gemeente Nijmegen want daar staan ze om bekend(plein'44 en donjon is daar het voorbeeld van)
NIJMEGEN=Keizerstad der Keizersteden

Gebruikersavatar
Stefannec
Berichten: 12479
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:27
Locatie: Hengelo (gld)
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door Stefannec »

denniesee schreef:
harold schreef:Er wordt hier wel heel snel geroepen dat de gemeente niet slagvaardig is, maar op basis waarvan wordt dat geroepen? Een beslissing voor zo'n project wordt niet zomaar genomen maar weloverwogen, dat is toch logisch?? Ik weet dat er al lang wordt gesproken over een nieuw stadion, maar de plannen zijn nog niet zo heel lang concreet hoor.

En over dat verder groeien. Wie zegt dat over een jaar of 10 een capaciteit van 20.000 niet voldoende is?? We gaan er allemaal veel te gemakkelijk vanuit dat we in de toekomst een stadion van 30.000 nodig hebben, maar op basis waarvan? En mocht het inderdaad noodzakelijk zijn om in de toekomst nog verder uit te breiden, waarom zou dat dan niet op de huidige locatie kunnen. Ik heb die vraag hier al eerder gesteld maar niemand kan daar een antwoord op geven.
het kan wel, alleen ze moeten alles eerst onderzoeken en dat duurt wel ff met de Gemeente Nijmegen want daar staan ze om bekend(plein'44 en donjon is daar het voorbeeld van)
Ik zeg niet dat een stadion van 20.000 niet genoeg is, maar als je kijkt naar clubs als Twente Heerenveen en Groningen die willen en kunnen nu al meteen doorgroeien bijna.
Als je dan naar de huidige locatie kijkt zit je na deze uitbreiding aan de 20.000 doortrekken na het veld nog eens 3000 ben je met 23.000 mensen klaar als dat kan.
Dan zou je daarna als je nog groei kan maken de boel plat moeten gooien want een derde ring gaat niet daar gaat het kwa verbouwing op de huidige locatie om.
Ik ben het met eenieder eens die zegt dat de huidige locatie de voorkeur misschien wel de absolute voorkeur moet hebben maar ik ben niet absoluut tegen een verhuizing als daar een goeie reden voor NEC voor is vind ik het prima.

En persoonlijk vind ik een goeie rede eigenlijk al dat het er een seizoen eerder zal staan, want dit succes heeft een levensduur maar een korte en in die tijd moet je mensen aan je binden en dat kan alleen met plaatsen en leuk voetbal.
Voor beide heb je uitbreiding nodig.

En een andere rede voor mij is dat de Goffert na de verbouwing eigelijk voor mij de Goffert al niet meer is het is alleen nog maar de historische locatie die mij/ons aan de plek bind.
Jippiekajee motherfucker!!!

GV
Berichten: 2136
Lid geworden op: vr 29 aug 2008, 17:33
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door GV »

Het eventuele nieuwe grotere stadion ga je niet volkrijgen. Echt niet!
Al 65 NEC’er in ♥️ en nieren

Gebruikersavatar
Danish Dynamite
Berichten: 11103
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 10:42
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door Danish Dynamite »

GV schreef:Het eventuele nieuwe grotere stadion ga je niet volkrijgen. Echt niet!
Velen, waaronder ik, riepen ook dat die eerste 2500 kaarten voor HSV uit niet binnen een dag verkocht zouden worden en hadden zelfs twijfels ofdat ze alle 2500 uberhaupt wel verkocht zouden worden.....:roll:

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten