Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Gebruikersavatar
rooie
Berichten: 4256
Lid geworden op: ma 07 apr 2008, 11:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door rooie »

harold schreef:
Ramon schreef:Zoals ik al zei: ik post hier wel hier het nieuws van het gemeentehuis over het topsporthuis.
Goed bezig. :tu:

Maar ik snap niet waarom het uitgesloten is dat het stadion na de eventuele verbouwing niet meer verder kan groeien. Je kunt toch in de toekomst de Hazenkamptribune nog verhogen? Die groene heuvel wordt dan alleen wat hoger. Is dat echt onmogelijk? Ik weet wel dat er dan weer allerlei bezwaren zullen komen, maar of die heuvel nou 10 meter hoog is of 20 meter, is dat nou zo'n groot probleem? En voor het parkeerprobleem kun je dan ook wel weer een oplossing bedenken, bijvoorbeeld een extra parkeergarage ergens in de buurt van de Jan Massinkhal ofzo.
ze willen juist niet dat die te hoog wordt( met nog n stuk erboven op) , daarom word die nu ook zo laag. anders is het horizon vervuiling volgens de gemeente ( onzin natuurlijk )
+ daar komt nog n bij als je alles volbouwt erom heen met andere sportfaciliteiten ( waar ik het nog steeds 100 % mee oneens ben :tong: ) dat kan je daar never nooit meer goed bij om te verbouwen :yes:
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.

Gebruikersavatar
Ramon
Berichten: 238
Lid geworden op: vr 06 mar 2009, 11:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Topsport in de Goffert

Bericht door Ramon »

Hier wordt vergeten dat het Gofferpark een monument is. De hoogte in is dus geen optie. Rob Essers (http://www.gaypnt.demon.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) heeft daar in de afgelopen burgerronde een heel verhaal over gehouden.

Verder gaat het ook om de financiering. Er willen clubs bij betrokken worden en dus ook betalen, juist om de multifunctionaliteit.

jbnmgn

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door jbnmgn »

rooie schreef:
harold schreef:
Ramon schreef:Zoals ik al zei: ik post hier wel hier het nieuws van het gemeentehuis over het topsporthuis.
Goed bezig. :tu:

Maar ik snap niet waarom het uitgesloten is dat het stadion na de eventuele verbouwing niet meer verder kan groeien. Je kunt toch in de toekomst de Hazenkamptribune nog verhogen? Die groene heuvel wordt dan alleen wat hoger. Is dat echt onmogelijk? Ik weet wel dat er dan weer allerlei bezwaren zullen komen, maar of die heuvel nou 10 meter hoog is of 20 meter, is dat nou zo'n groot probleem? En voor het parkeerprobleem kun je dan ook wel weer een oplossing bedenken, bijvoorbeeld een extra parkeergarage ergens in de buurt van de Jan Massinkhal ofzo.
ze willen juist niet dat die te hoog wordt( met nog n stuk erboven op) , daarom word die nu ook zo laag. anders is het horizon vervuiling volgens de gemeente ( onzin natuurlijk )
+ daar komt nog n bij als je alles volbouwt erom heen met andere sportfaciliteiten ( waar ik het nog steeds 100 % mee oneens ben :tong: ) dat kan je daar never nooit meer goed bij om te verbouwen :yes:
Als de 2e ring erboven op komt, dan betekent dat toch dat er ongeveer 10.000 plaatsen bijkomen? En als ze dan de tribunes naar beneden tot aanhet veld doortrekken, en ook nog eens de onderste tribune van de Goffert tribune staanplaatsen maken, dan kom je volgens mij toch al gauw richting de 25 a 27 duizend plaatsen? En dat moet voorlopig genoeg zijn. Mocht het dan zo zijn dat NEC in de toekomst uitgroeit naar een club die goed zou zijn voor 40 a 50 duizend supporters dan is waarschijnlijk alleen nog verkassen naar een nieuwe locatie mogelijk.

Gebruikersavatar
Ramon
Berichten: 238
Lid geworden op: vr 06 mar 2009, 11:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door Ramon »

Ja, maar dit is helemaal en alleen vanuit NEC gedacht. Er moeten nog meer instanties en clubs bij en ook die kunnen groeien.

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12269
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door harold »

rooie schreef:
harold schreef:
Ramon schreef:Zoals ik al zei: ik post hier wel hier het nieuws van het gemeentehuis over het topsporthuis.
Goed bezig. :tu:

Maar ik snap niet waarom het uitgesloten is dat het stadion na de eventuele verbouwing niet meer verder kan groeien. Je kunt toch in de toekomst de Hazenkamptribune nog verhogen? Die groene heuvel wordt dan alleen wat hoger. Is dat echt onmogelijk? Ik weet wel dat er dan weer allerlei bezwaren zullen komen, maar of die heuvel nou 10 meter hoog is of 20 meter, is dat nou zo'n groot probleem? En voor het parkeerprobleem kun je dan ook wel weer een oplossing bedenken, bijvoorbeeld een extra parkeergarage ergens in de buurt van de Jan Massinkhal ofzo.
ze willen juist niet dat die te hoog wordt( met nog n stuk erboven op) , daarom word die nu ook zo laag. anders is het horizon vervuiling volgens de gemeente ( onzin natuurlijk )
+ daar komt nog n bij als je alles volbouwt erom heen met andere sportfaciliteiten ( waar ik het nog steeds 100 % mee oneens ben :tong: ) dat kan je daar never nooit meer goed bij om te verbouwen :yes:
Waarom is 10 meter omhoog geen horizonvervuiling en 20 meter omhoog wel (zolang het een groene heuvel blijft)? En waarom zou je bovenop de hazenkamp dan geen extra tribune bouwen. Jij bent geen bouwkundige en ik ook niet, maar volgens mij moet dat geen probleem zijn.

paulus grave
Berichten: 153
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door paulus grave »

Toen in 1999 het verbouwde stadion werd opgeleverd was er een uitbreidingsmogelijkheid voor een 2de ring, kosten 4 miljoen euro. De prijs zal nu wel iets hoger liggen maar dit lijkt mij toch wel de beste oplossing evt met doortrekken van tribune tot aan de gracht. NEC heeft dan een groot stadion en Nijmegen heeft dan zijn topsport.

Gebruikersavatar
Ramon
Berichten: 238
Lid geworden op: vr 06 mar 2009, 11:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door Ramon »

Na 1999 is er een besluit genomen over een monumentenstatus.

Gebruikersavatar
rooie
Berichten: 4256
Lid geworden op: ma 07 apr 2008, 11:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door rooie »

erg mooi stadion gezien voor NEC, dit lijkt mij ideaal voor nec want er kunnen er 22.000 in en de ringen zitten niet zover van elkaar af ( te grote overlap vind ik zelf persoonlijk niet mooi) en lekker dicht op het veld, maarja oordeel zelf ;)

het stadion is trouwens de club Milton Keynes Dons FC

Afbeelding
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.

bvg
Berichten: 2008
Lid geworden op: vr 09 jan 2009, 10:57
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door bvg »

rooie schreef:erg mooi stadion gezien voor NEC, dit lijkt mij ideaal voor nec want er kunnen er 22.000 in en de ringen zitten niet zover van elkaar af ( te grote overlap vind ik zelf persoonlijk niet mooi) en lekker dicht op het veld, maarja oordeel zelf ;)

het stadion is trouwens de club Milton Keynes Dons FC

Afbeelding
Vet stadion, ik zeg doen.

Gebruikersavatar
denniesee
Berichten: 3171
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:05
Locatie: NIJMEGEN
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door denniesee »

het veld is ook mooi groen :mrgreen: verder vet stadion
NIJMEGEN=Keizerstad der Keizersteden

Gebruikersavatar
Hatert NEC
Berichten: 1044
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 15:28
Locatie: Nijmegen, Hatert
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door Hatert NEC »

Ziet er mooi uit, ik zeg bestellen maar!
Pound for pound best hooligans in the world!

Socio
Berichten: 1962
Lid geworden op: di 11 nov 2008, 12:58
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door Socio »

rooie schreef:erg mooi stadion gezien voor NEC, dit lijkt mij ideaal voor nec want er kunnen er 22.000 in en de ringen zitten niet zover van elkaar af ( te grote overlap vind ik zelf persoonlijk niet mooi) en lekker dicht op het veld, maarja oordeel zelf ;)

het stadion is trouwens de club Milton Keynes Dons FC

Afbeelding
Bestaat de bovenste ring uit staanplaatsen of lijkt dat maar op het plaatje?

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door Bleum »

Als het een beetje regent wordt iedereen op de eerste ring wel nat met zo'n dakconstructie.
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
waalkade
Berichten: 1668
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 19:52

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door waalkade »

als ik de gelderlander moet geloven is het nog allerminst zeker dat er een 2 ring met 8000 plaatsen op het stadion komt. Er komt een onderzoek of dit wel nodig/haalbaar is, in november/december moet er meer duidelijkheid zijn
De Goffert, het hart van Nijmegen

Gebruikersavatar
Stefannec
Berichten: 12482
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:27
Locatie: Hengelo (gld)
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door Stefannec »

Klopt of het misschien niet naar bijsterhuizen moet dat wordt ook meegenomen in het onderzoek.
Overigens dat stadion op plaatje hierboven met een andere dakconstructie zeker mooi.
mooi dicht aan het veld dat zou mooi zijn neig zelf steeds meer hoe jammer ik het ook vind naar verhuizing om een aantal redenen namelijk:

Goedkoper
Geen problemen met de buurt
meer mogelijkheden ook naar de toekomst
Hopelijk van de veld problemen af die zijn namelijk groot sinds het nieuwe stadion.
Minder afhankelijk van gemeente.

Waarom je dan minder afhankelijk bent van de gemeente omdat de kosten voor een geheel nieuw stadion volgens de VI meerendeels gedekt door NEC en Externe Financiers en zit er maar een deel gemeente geld in dit zou dan gelden voor de de andere sportzalen.
Deze zouden dan huur moeten betalen aan de gemeente/NEC/Eigenaar stadion (Boekhoorn).
Jippiekajee motherfucker!!!

Gebruikersavatar
Stefannec
Berichten: 12482
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:27
Locatie: Hengelo (gld)
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door Stefannec »

Dit is ook een mooie optie

Afbeelding

Afbeelding

Of deze 2

Afbeelding

Afbeelding

Als je dit soort stadions neer zet hier in kun je ook dat huis voor topsport huis vesten.

Zou het zelf wel belangrijk vinden in een mogelijk nieuw stadion dat we kort aan het veld zitten dat is mooi zoals in Engeland of in Nederland bij bijvoorbeeld de Graafschap.

Als je trouwens zo hier en daar een beetje jezelf verdiept in andere Eredivisie clubs lees je dat de meeste clubs naar stadions van 20000+ willen gaan dan ben ik bang dat je met de huidige uitbreiding alweer achter de feiten aan loopt.
Jippiekajee motherfucker!!!

Gebruikersavatar
Stefannec
Berichten: 12482
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:27
Locatie: Hengelo (gld)
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door Stefannec »


Lezers van De Gelder­lander zijn sterk verdeeld over de vraag wat de beste locatie is voor het Huis van de Topsport. Dat blijkt uit een peiling van de krant op de internetsite. 45 procent van de stemmers (in totaal 1.193 men­sen) vindt dat de uitbreiding van het NEC-stadion, de bouw van en­kele topsporthallen en bedrijfs­ruimtes voor medische instellin­gen, op Bijsterhuizen gerealiseerd moet worden. Dat is goedkoper dan nieuwbouw bij het Goffertsta­dion. Het Huis van de Topsport vergt een investering van 83 mil­joen gulden. 50 miljoen is meer dan genoeg vindt 45 procent van de stemmers. 35 procent vindt die extra kosten geen probleem. Het is de enige manier om de topsport­hallen goed in het groen van het park in te passen. 18 procent van de stemmers wil dat ook de regio­gemeenten meebetalen aan de nieuwe topsportaccommodatie.
Dit staat er in de Gelderlander
Jippiekajee motherfucker!!!

Gebruikersavatar
rooie
Berichten: 4256
Lid geworden op: ma 07 apr 2008, 11:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door rooie »

Bleum schreef:Als het een beetje regent wordt iedereen op de eerste ring wel nat met zo'n dakconstructie.
ja dat kun je voorkomen door de ringen te laten overlappen of het dak door te trekken, maar ik vind dat persoonlijk niet zo mooi... ;)

en over die staanplaatsen, geen idee ik zie het inderdaad ook, mischien was het nog niet af toen deze foto genomen werd ?
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32929
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door bertje »

rooie schreef:
Bleum schreef:Als het een beetje regent wordt iedereen op de eerste ring wel nat met zo'n dakconstructie.
ja dat kun je voorkomen door de ringen te laten overlappen of het dak door te trekken, maar ik vind dat persoonlijk niet zo mooi... ;)

en over die staanplaatsen, geen idee ik zie het inderdaad ook, mischien was het nog niet af toen deze foto genomen werd ?
staanplaatsen :tu:
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
hoMer
Berichten: 860
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 18:23
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door hoMer »

Als we maar niet gaan verhuizen...
Daar doet hoMer dus niet aan mee

Gebruikersavatar
VZH
Berichten: 555
Lid geworden op: vr 16 mei 2008, 16:45
Locatie: Ven-Zelderheide
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door VZH »

hoMer schreef:Als we maar niet gaan verhuizen...
:withstupid:

Gebruikersavatar
BasNijmegen
Berichten: 3877
Lid geworden op: ma 06 okt 2008, 10:26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door BasNijmegen »

Ik hoop dat ze bij de bouw van het stadion ook aan het veld denken.
Denk dat we daar ook op kunnen besparen als we niet jaarlijks een nieuwe mat nodig hebben.

jsentani
Berichten: 4311
Lid geworden op: vr 11 jul 2008, 12:12

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door jsentani »

BasNijmegen schreef:Ik hoop dat ze bij de bouw van het stadion ook aan het veld denken.
Denk dat we daar ook op kunnen besparen als we niet jaarlijks een nieuwe mat nodig hebben.
Ja! ;) Ten Cate als subsponsor, gelijk geen nieuwe grasmat meer nodig elk jaar en nog wat extra geld in het handje :mrgreen:
We winnen, we verliezen, zo zijn wedstrijden.
Eeuwige support of anders lekker wegblijven!

Gebruikersavatar
rasputin
Berichten: 2592
Lid geworden op: zo 06 jan 2008, 16:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door rasputin »

er is toch vorige week een hoofdsponsor opgestapt bij twente (iets met een kunstgras uitspraak van de voorzitter)
ik zeg erik start die brommert nog een keer op en op naar enschede
#againstmodernfootball

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het stadion (+uitbreidingsplannen)

Bericht door LT »

Was gewoon Ten Cate (hoofdsponsor Heracles) en logeboxhouder daar, zal dus wel iets in de regio daar hebbben...

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten